pic
Vendég
|
|
« Válasz #3120 Dátum: 2010. szeptember 03. 19:59:19 pm » |
|
Főtengelyt!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #3121 Dátum: 2010. szeptember 03. 21:34:08 pm » |
|
A régi szűrős M30-ak épp,hogy kevésbé érzékenyek, ellenben a "poharas" olajszűrházasokkal, amik előszeretettel mennek úgy tönkre, hogy 3-4szer indítasz és járatod pár másodpercig, mire megjön az olaj. Ennek oka a fenékszelep rugójának törése, amit persze szűrőházzal együtt lehet csak cserélni. Persze nem véletlenül. viszont a tiédnél a kerepelés kissé gyanús. A legjobb és újszerű az, amikor beröffen a motor és a felpörgéskor alszik ki a lámpa. Itt azért hozzátenném, hogy az ősöreg M30 L-jetnél a szívbaj kerülget, mikor szinte az indító mozdítására már jár is a motor és a kőkorszaki pótlevegő tolattyúnak hála 2000-el kezdi az alapjáratot
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
boczy46
Nem elérhető
Hozzászólások: 14
|
|
« Válasz #3122 Dátum: 2010. szeptember 04. 23:48:07 pm » |
|
Hi,megint nem indul én ezt nemértem,multkor pöcc röff lett,erre most ugyanolyan mint volt,mi a franc lehet vele?benzint kap,gyertyán is látni,szikra is van,mi a problem?csak néha pöffen egyet.fötengely jelado,holtponti jelado?vagy mi szivat?minden van és mégsem indul,nem értem.segitsetek,nagyon nemtudok igy mit kezdeni vele 323i l jet valamint,a karikás részekhez nem kell semmi kábel?? és ha valakit mozgat,hogyan alakul a kasztni(egyenlöre csak ez alakul ) http://www.powerfanatics.com/forum/viewtopic.php?t=731
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. szeptember 05. 00:21:46 am írta boczy46 »
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #3123 Dátum: 2010. szeptember 05. 09:59:41 am » |
|
Főtengely és holtponti, sőt egyáltalán bármilyen jeladó nincs az L-jetben. Az L-jetnek, amik kellenek: -motorhőmérséklet érzékelő (ez ha beszarik, nehezen, vagy nem indul) -korai L-jetnél egy hő-idő kapcsoló (indítási nehézségek, bár ennek csak télen látod hasznát) -fordulati jel a benzinpumpa relének és a befecskendezésnek, amit a gyújtáselosztóról kap a gyújtással együtt -légtömegmérő Amiket bekarikáztál a képen, haladjunk rajtuk sorban fentről lefelé. Fő csatlakozó az induktív tekercsre, ami kiáll belőle lemezfül, az lehet valami burkolat, vagy árnyékolás tartója. Ami viszont aggasztó,hogy abból a fekete "kockából" kéne kimenni kábelnek. Az hol van? Biztosan ott van,csak pont nem látni.... nyugtass meg,hogy ott van (igaz másképp nem járna a motor) Az elosztó oldalán lévő kis saru az egy árnyékolás testvezetékének a csatlakozója. Mára már értelmét vesztette, akár le is szedheted. Régen voltak elosztó árnyékoló burkolatok, illetve olyan fedelek, amik árnyékoltak. Azokhoz kellett. Az alsó csati pedig az olajszintjelzőnek előkészített csatlakozó, ugyanis a motorod, ahogyan látom, E30-ból származik, aminél van CheckControll (CC). A röffenési problémára sok mindent kéne átnézni, mert összetett lehet a baj, ami ráadásul bonyolulttá teszi, ....hát....hogy is mondjam...neharagudj, de elnézve a beépítést, bármibe bele lehet nyúlkálva, amit hirtelen észre sem veszel Minden esetre ellenőrizd a motorhőmérséklet jeladót a termo házban, vagy még a légtömegmérő tud bajos lenni. Vagy nincs bekötve/ki lett húzva egy szál, mint Sam-nél
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
boczy46
Nem elérhető
Hozzászólások: 14
|
|
« Válasz #3124 Dátum: 2010. szeptember 05. 21:02:35 pm » |
|
Főtengely és holtponti, sőt egyáltalán bármilyen jeladó nincs az L-jetben. Az L-jetnek, amik kellenek: -motorhőmérséklet érzékelő (ez ha beszarik, nehezen, vagy nem indul) -korai L-jetnél egy hő-idő kapcsoló (indítási nehézségek, bár ennek csak télen látod hasznát) -fordulati jel a benzinpumpa relének és a befecskendezésnek, amit a gyújtáselosztóról kap a gyújtással együtt -légtömegmérő Amiket bekarikáztál a képen, haladjunk rajtuk sorban fentről lefelé. Fő csatlakozó az induktív tekercsre, ami kiáll belőle lemezfül, az lehet valami burkolat, vagy árnyékolás tartója. Ami viszont aggasztó,hogy abból a fekete "kockából" kéne kimenni kábelnek. Az hol van? Biztosan ott van,csak pont nem látni.... nyugtass meg,hogy ott van (igaz másképp nem járna a motor) Az elosztó oldalán lévő kis saru az egy árnyékolás testvezetékének a csatlakozója. Mára már értelmét vesztette, akár le is szedheted. Régen voltak elosztó árnyékoló burkolatok, illetve olyan fedelek, amik árnyékoltak. Azokhoz kellett. Az alsó csati pedig az olajszintjelzőnek előkészített csatlakozó, ugyanis a motorod, ahogyan látom, E30-ból származik, aminél van CheckControll (CC). A röffenési problémára sok mindent kéne átnézni, mert összetett lehet a baj, ami ráadásul bonyolulttá teszi, ....hát....hogy is mondjam...neharagudj, de elnézve a beépítést, bármibe bele lehet nyúlkálva, amit hirtelen észre sem veszel Minden esetre ellenőrizd a motorhőmérséklet jeladót a termo házban, vagy még a légtömegmérő tud bajos lenni. Vagy nincs bekötve/ki lett húzva egy szál, mint Sam-nél eredeti motorja van benne. megnéztem,megy kábel a fekete kis "kockábol" légtömegméröt néztem,5lábas a légtömegmérö,de a csatlakozojában,csak 4láb van,középen nincs.,ez nemtudom gyárilag ilyen-e. motorhömérséklet jeladot hogyan tudom ellenörizni?leirnád mik azok a "dolgok" amiktől nem hajlando elindulni?vmi kis hülyeség szivat,multkor pöccre indult,,,igaz,akkor volt 30fok
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. szeptember 05. 21:06:54 pm írta boczy46 »
|
Naplózva
|
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #3125 Dátum: 2010. szeptember 05. 21:03:13 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
|
boczy46
Nem elérhető
Hozzászólások: 14
|
|
« Válasz #3127 Dátum: 2010. szeptember 06. 00:28:02 am » |
|
köszönet.rákukkantunk a dolgokra,amint lesz rá idö.felvettelek msnre Sam!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
V8 Szisandor
e21 v8 4.0
Nem elérhető
Hozzászólások: 1125
|
|
« Válasz #3128 Dátum: 2010. szeptember 06. 07:10:47 am » |
|
Ez azért van, mert az M10-M30 motornak sokkal nagyobbak az illesztései, mint bármelyik japó motornak.
Az én teóriám szerint ennek oka az ,hogy amíg az M10 és az M30 a 60-as években született, evvel szemben a jól ismert, már sokat bíró japcsi motorok inkább a 70-es évek végén, vagy utána, vagyis az M20-M50-M70 korában,amik szintén jóval kisebb illesztéssel bírnak.
Ennek köszönhetően, ha kicsit is elmegy az olajzás, vagy nem megfelelő, már hangos is az M10-M30 duó.
Ha ezeket a motorokat egy szetszedes felujjitas alkalmaval kisebb illesztesekkel rakja ossze a gepmuhely-el karoltve a szerelo akkor mar jobb lehet a helyzet ,..?? gondolok itt foleg a veztengely,himbatengely,olajpumpa,siklocsapagyak illeszteseire,..ha ezek kisebbek akor hamar el kelllene aludni az olajnyomas lampanak? masik otletem hogy a versenysportban hasznalatos elektromos olajpumpa megoldana a problemat mivel addig nemlehetne inditani mig meg nincs az olajnyomas valahogy ugy mint az uzemanyag rendszernel...??
|
|
|
Naplózva
|
azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...
20-260-22-26
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #3129 Dátum: 2010. szeptember 06. 07:45:11 am » |
|
Meg lehet oldani egy relével, hogy amíg nincs olajnyomás ne induljon el az autó. Az olajnyomásgomba vezetékére bekötsz egy relét (ami alapesetben zár), amivel megszakítod mondjuk a gyújtótrafó 15-ös vezetékét. Ha megjön az olajnyomás, a relé zár és van szikra.
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
V8 Szisandor
e21 v8 4.0
Nem elérhető
Hozzászólások: 1125
|
|
« Válasz #3130 Dátum: 2010. szeptember 06. 08:01:34 am » |
|
okes ..DE nem kinoznam az oninditot feleslegesen ,..nem azert van kitalalva hogy felnyomja az olajat...
|
|
|
Naplózva
|
azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...
20-260-22-26
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #3131 Dátum: 2010. szeptember 06. 08:18:44 am » |
|
Akkor én értettem félre valamit. (Amúgy egy jó motornál már önindítózás közben elalszik az olajnyomáslámpa.)
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #3132 Dátum: 2010. szeptember 06. 08:43:44 am » |
|
Ha ezeket a motorokat egy szetszedes felujjitas alkalmaval kisebb illesztesekkel rakja ossze a gepmuhely-el karoltve a szerelo akkor mar jobb lehet a helyzet ,..?? gondolok itt foleg a veztengely,himbatengely,olajpumpa,siklocsapagyak illeszteseire,..ha ezek kisebbek akor hamar el kelllene aludni az olajnyomas lampanak? masik otletem hogy a versenysportban hasznalatos elektromos olajpumpa megoldana a problemat mivel addig nemlehetne inditani mig meg nincs az olajnyomas valahogy ugy mint az uzemanyag rendszernel...?? Jó a gondolat, de ha ezekben a motorokban kisebbre veszed az illesztést, félő,hogy szorulás lenne belőle bizonyos üzemi körülmények között és akkor többet ártottunk, mint használtunk. Én abban látnám a megoldást, hogy új olajpumpa új szűrőházzal (M10-M30) a tengelyeket, himbákat és a felső forgó-kopó alkatrészeket átmérni indikátorórával, mikorméterrel és ha az anyagi lehetőségünk nem enged mindenből újat, akkor szépen össze kell válogatni akár több motorból is a legjobbakat. Így is nagyon jó és tartós motorok tudnak születni. Az elektromos olajpumpa sem rossz ötlet, de akkor egy olyan pumpa kell oda, ami a nagyonnál is jobban megbízható. (lásd versenysport a száraz karterekkel.tudtommal ott használatos az el. olajp.) Sam ötlete sem rossz alapjaiban, de az téy ,hogy az önindítót nem úgy tervezték, hogy minden alkalommal 10-15 másodperceket tekerjenek. Jelentősen csökkenne az élettartam.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Tykka72
Nem elérhető
Hozzászólások: 37
|
|
« Válasz #3133 Dátum: 2010. szeptember 06. 09:48:35 am » |
|
Sziasztok.
A tanacsotokra lenne szuksegem. Sikerult vasarolni egy masodik 520/6 ot (E12), a kerdesem az lenne, hogy mit ajanlotok a regi festek eltavolitasara, illetve az alkatreszek rozsda mentesitesere? Csiszolas, homokolas esetleg valami vegyszer? Illetve mi mihez ajanlott.
Elore is koszonom a tanacsokat es velemenyeket.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
csmario
Nem elérhető
Hozzászólások: 2316
|
|
« Válasz #3134 Dátum: 2010. szeptember 11. 16:00:24 pm » |
|
lehetséges hogy az e12 gyári lemezfelniei 6,5 coll szélesek?
|
|
|
Naplózva
|
BMW e21 323i,BMW e30 325ix
|
|
|
gim_e12
Vendég
|
|
« Válasz #3135 Dátum: 2010. szeptember 11. 17:30:18 pm » |
|
lehetséges hogy az e12 gyári lemezfelniei 6,5 coll szélesek?
2. széria
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
csmario
Nem elérhető
Hozzászólások: 2316
|
|
« Válasz #3136 Dátum: 2010. szeptember 11. 17:39:29 pm » |
|
2. széria
köszi
|
|
|
Naplózva
|
BMW e21 323i,BMW e30 325ix
|
|
|
gim_e12
Vendég
|
|
« Válasz #3137 Dátum: 2010. szeptember 11. 18:07:22 pm » |
|
köszi azért biztos ami biztos megvárnám mások véleményét is...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Agyas
Nem elérhető
Hozzászólások: 1128
|
|
« Válasz #3138 Dátum: 2010. szeptember 11. 18:09:16 pm » |
|
Sziasztok.
A tanacsotokra lenne szuksegem. Sikerult vasarolni egy masodik 520/6 ot (E12), a kerdesem az lenne, hogy mit ajanlotok a regi festek eltavolitasara, illetve az alkatreszek rozsda mentesitesere? Csiszolas, homokolas esetleg valami vegyszer? Illetve mi mihez ajanlott.
Elore is koszonom a tanacsokat es velemenyeket.
Szia, Ez így eléggé egy átfogó kérdés, kb. mintha azt kérdeznéd, hogy kell főzni. A csiszolás is elég lehet, ha elemeket akarsz csak javítani, újrafényezni. A homokolás inkább restauráláshoz használt dolog. Írd meg, hogy konkrétan mik a tervek, úgy egyszerűbb lesz válaszolni. Ajánlom figyelmedbe a garázsok olvasgatását, sok hasonló történetet láthatsz.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Dávid
Nem elérhető
Hozzászólások: 2357
|
|
« Válasz #3139 Dátum: 2010. szeptember 11. 18:54:12 pm » |
|
Igazából a festék eltávolítására rengeteg alternatíva létezik. Arra kéne rájönni, hogy hogyan lehet leszedni az összes réteget, kivéve a gyári alapozót, mert az tulajdonképpen egyszeri és utánozhatatlan... Ugyan még nem próbáltam, de az jutott az eszembe, hogy talán a fékfolyadék nem bántja az alapozó réteget, viszont szerintem szépen leszedné a többit. Aztán az is lehet, hogy utána soha többé nem tapad rá a festék
|
|
|
Naplózva
|
\CO=\\ \==O O \ ...Amelyik cápa a kezedből eszik, az a lábadból is fog...
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #3140 Dátum: 2010. szeptember 11. 19:07:23 pm » |
|
Sajnos bántja. Fémig bántja Én hőlégfúvóval szoktam a km vastag cuccokat eltávolítani, vagy csiszolás...
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Dávid
Nem elérhető
Hozzászólások: 2357
|
|
« Válasz #3141 Dátum: 2010. szeptember 11. 19:15:42 pm » |
|
Az alvázvédőt mindenféle vegyszer és egyéb nélkül szárazon lehozza a BEKOPTATOTT drótkorong úgy, hogy az alapozó még csak meg sem karcolódik. Feltéve, hogy érzéssel csinálja az ember. Szóval az alján a drótkorong nekem bevált. Persze a festéket is leszedi, de az egy kemény réteg, ezért kizárt, hogy az alapozó ép marad.
|
|
|
Naplózva
|
\CO=\\ \==O O \ ...Amelyik cápa a kezedből eszik, az a lábadból is fog...
|
|
|
csabE28
aki számodra
Nem elérhető
Hozzászólások: 1889
Szerelem, mert cápa!
|
|
« Válasz #3142 Dátum: 2010. szeptember 11. 19:30:16 pm » |
|
Drótkoronggal ÉRZÉSSEL egy komplett alvázat... Csinálnál erről egy videót nekünk?
|
|
|
Naplózva
|
Aranka az én kis vasoxidkupackám!
|
|
|
Dávid
Nem elérhető
Hozzászólások: 2357
|
|
« Válasz #3143 Dátum: 2010. szeptember 11. 19:33:19 pm » |
|
Kedves Csab! Tudom, hogy fétised a kétkedés, és szereted ledegradálni mások véleményét, beírását. De szerinted én miként szedtem le az autóm aljáról a retket? Amíg valamit nem tapasztalsz meg, addig ne alkoss róla véleményt szerintem. Feltételezem, hogy soha nem is próbáltál meg alvázvédőt leszedni drótkoronggal autó aljáról úgy, hogy az alapozó meg ne sérüljön. Én próbáltam több módszert. Áztattam benzinben, majd spaklival kapartam, de így gyakran belekarcolt a ferde részekbe a szerszám éle. Ezért kipróbáltam a drótkorongot, amit ha lapjával eresztesz neki a felületnek, és a fordulatszám révén optimálisan lágyítja meg az alvázvédőt, akkor vidáman darálja a képedbe az anyagot, majd a kemény alapozóhoz érve egyszerűen elcsúszik azon.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. szeptember 11. 19:40:42 pm írta Dávid »
|
Naplózva
|
\CO=\\ \==O O \ ...Amelyik cápa a kezedből eszik, az a lábadból is fog...
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7140
18i 82/11 B6 81/11
|
|
« Válasz #3144 Dátum: 2010. szeptember 11. 20:13:17 pm » |
|
mondjuk hem az akivel utoljára vitatkoznék kasztni témában a fórumon
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
pic
Vendég
|
|
« Válasz #3145 Dátum: 2010. szeptember 11. 22:14:47 pm » |
|
Ez így van, ha az alapozó tapad, akkor a drótkorong nem szedi le azt! Hem tudja, tőlem tanulta!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Tykka72
Nem elérhető
Hozzászólások: 37
|
|
« Válasz #3146 Dátum: 2010. szeptember 11. 22:52:12 pm » |
|
Az auton meg az eredeti festek van, de mivel minden egyes elemen van javittani valo ezert ugy gondolom, hogy az auto teljes ujrafestese lenne a legjobb megoldas, de viszont nem akarom, hogy egy masodik reteg festek keruljon ra. Erre a problemara kellene egy jo megoldas ami gazdasagilag is elfogadhato.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #3147 Dátum: 2010. szeptember 11. 23:13:05 pm » |
|
Jól van. Mégegy "beteg" Nálam ez csiszológéppel történik (néhol hőlégfúvó) és sok sok idővel. De megéri
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Tykka72
Nem elérhető
Hozzászólások: 37
|
|
« Válasz #3148 Dátum: 2010. szeptember 12. 11:13:25 am » |
|
Kszonom a valaszt. Igy mar 2 - 1 a csiszolas javara. Amugy O lenne az en betegem.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
fehércápa
Nem elérhető
Hozzászólások: 421
320/6 1982/06
|
|
« Válasz #3149 Dátum: 2010. szeptember 13. 13:22:37 pm » |
|
Kiment a jobb oldali kormánygömfejem. 2-3 mm-t mozog sürgősen cserélnem kell. 9 évet/90000 km -t bírt OPTIMAL volt. Lemförder sajnos nincs sehol pedig megfogadtam hogy annál gyengébbet nem rakok be. A gyári 13 K. Ha nem a leggagyibbat nézem akkor marad mondjuk a Meyle és a Moog. Melyikkel járnék jobban?
|
|
|
Naplózva
|
20 521 44-82 Skype: timar.laszlo70
|
|
|
|