CápaBMW fórum
2024. november 10. 22:39:45 pm *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 [109] 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 ... 209   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Autóreszelgető Műhely 2.  (Megtekintve 3020717 alkalommal)
Lacsni
Vendég
« Válasz #3240 Dátum: 2010. október 05. 00:44:53 am »

Hali gali!
Egy kérdés: Az e12-be létezik-e klíma? Szigorú karburátoros motorra gondolok. Ha nincs akkor lehet-e rakni bele mondjuk e28-ét ?
bocsi ha sok benne a hüleség
Naplózva
gim_e12
Vendég
« Válasz #3241 Dátum: 2010. október 05. 06:50:00 am »

Hali gali!
Egy kérdés: Az e12-be létezik-e klíma? Szigorú karburátoros motorra gondolok. Ha nincs akkor lehet-e rakni bele mondjuk e28-ét ?
bocsi ha sok benne a hüleség

Persze hogy van. Csak nincs. Na jó van, csak nehéz találni, főleg olyat ami jó, még főlegebb amit ki tud az ember fizetni.
Miki majd mesél a kompatibilitásokról, erről csak annyit, hogy Dél Afrikában 82 után gyártották az E12 3. szériát aminek komplett E28 belsője volt. (www.e12.de no meg az alakuló félben lévő itteni E12 leírásban is találsz némi info-t)

Más: amit a hírdetésekbe linkeltét fehér E28 20iA-t szerintem érdemes lehet megnézni és ha rendben van + tuti papírozható akkor hajrá.
Az a legjobb, ha eleve azt mondod a faszikámnak, hogy vizsgáztassa le és ha ügyes vagy azt belealkudod ebbe a 200e-be.
Naplózva
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #3242 Dátum: 2010. október 05. 08:25:52 am »

Hmmm... Úgy emlékszem van rugó a munkahengerekben, szóval szerintem visszatolná...  huh

Van benne rugó, de attól nem jön vissza a pedál. A szerkezet az ami visszatolja.
Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
V8 Szisandor
e21 v8 4.0

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1125



« Válasz #3243 Dátum: 2010. október 05. 09:04:21 am »

Van benne rugó, de attól nem jön vissza a pedál. A szerkezet az ami visszatolja.


nna most mi van,? minden jo de megsem jo eset jott letre a kuplungnal??..ha igen akkor vmi pici apro pancser dolog lessz a hiba amire nem gondol senki....

ha beesik a pedal es nem fojik az olaj akkor lehet hogy vmeik karmantyu ereszti vissza a nyomast amikor igazan dolgoznia kellene...
vagy nemlehet hogy a szerkezet adta meg magat Huh
az ujj tarcsa 1000% belevalo Huh
Naplózva

azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...

20-260-22-26
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #3244 Dátum: 2010. október 05. 09:20:11 am »

Hali gali!
Egy kérdés: Az e12-be létezik-e klíma? Szigorú karburátoros motorra gondolok. Ha nincs akkor lehet-e rakni bele mondjuk e28-ét ?
bocsi ha sok benne a hüleség

Létezik. Mindegyikbe lehetett kérni. E28-ét részben lehet használni, mármint a hűtőkör elemeit, de kezelőszerv, középbox, szárítószűrő, csövezés, kondenzátor az más. Az E12 specifikus. Összehozható, kivitelezhető, de nem olcsó, mivel sok mindenből új kell és sok dolgot reprodukálni kell.
Ennél bővebben nem fogom leírni, mert k..va sok munkám van abban, mire kitaláltam mit hogyan, hogy az tökéletesen gyári legyen.
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #3245 Dátum: 2010. október 05. 09:26:51 am »

Van benne rugó, de attól nem jön vissza a pedál. A szerkezet az ami visszatolja.

Szedd le a munkahengert és nézd meg működik-e minden rendesen. A pici lukon át még talán a kuplunghoz is belátsz.
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #3246 Dátum: 2010. október 05. 09:32:32 am »


nna most mi van,? minden jo de megsem jo eset jott letre a kuplungnal??..ha igen akkor vmi pici apro pancser dolog lessz a hiba amire nem gondol senki....

ha beesik a pedal es nem fojik az olaj akkor lehet hogy vmeik karmantyu ereszti vissza a nyomast amikor igazan dolgoznia kellene...
vagy nemlehet hogy a szerkezet adta meg magat Huh
az ujj tarcsa 1000% belevalo Huh

A tárcsa bele való, a régi lett felkevlározva. Ha eresztene a karmantyú, akkor szerintem nem rúgna vissza a pedál. Még arra tudok gondolni, mivel meg volt emelve a kocsi jobb oldala és így ferdén állt, talán emiatt nem légtelenedik le teljesen.
Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #3247 Dátum: 2010. október 05. 09:33:29 am »

Szedd le a munkahengert és nézd meg működik-e minden rendesen. A pici lukon át még talán a kuplunghoz is belátsz.

Le volt szedve és mindent rendben találtam.
Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #3248 Dátum: 2010. október 05. 09:34:24 am »

Ja igen. E36-nál jártam úgy egyszer, hogy légtelenítés, minden klappol, érzetre megfelelő a pedálerő és mégsem tudtam sebességbe betenni. Még levegős volt.... Tovább pumpálás és jó lett.

Második, ez egy E30 320i volt nemrégiben. Sehol egy olajfolt, de mégis szar volt. Az alsó munkahenger eresztett át,mikor dolgoznia kellett volna. Karmantyúzás után jó lett. Persze a karmantyúzás is addig működik, amíg nincs oxidálódva a henger fala...
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #3249 Dátum: 2010. október 05. 09:42:07 am »

Olaj van benne elég?  huh
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #3250 Dátum: 2010. október 05. 10:06:57 am »

Olaj van benne elég?  huh

Maxon van.
Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #3251 Dátum: 2010. október 05. 10:12:07 am »

Ja igen. E36-nál jártam úgy egyszer, hogy légtelenítés, minden klappol, érzetre megfelelő a pedálerő és mégsem tudtam sebességbe betenni. Még levegős volt.... Tovább pumpálás és jó lett.

Második, ez egy E30 320i volt nemrégiben. Sehol egy olajfolt, de mégis szar volt. Az alsó munkahenger eresztett át,mikor dolgoznia kellett volna. Karmantyúzás után jó lett. Persze a karmantyúzás is addig működik, amíg nincs oxidálódva a henger fala...

Annyit pumpáltam hogy izomlázam lett tőle. A munkahenger nem rozsdás belülről, karmantyúzni akartam, de ami felújítókészlet van nekem itthon, abban kisebb az O gyűrű, mint ami ezen van, így nem raktam fel.  Lehetséges hogy többféle munkahenger volt hozzá?
Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
V8 Szisandor
e21 v8 4.0

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1125



« Válasz #3252 Dátum: 2010. október 05. 10:19:49 am »

van egy modszer amikor nem kell pumpalni..
kel egy ablakmoso motor tartallyal abba rakod a fekolajat + csovet es racsatlakozol a legtelenito csavarra kinyitod es a motor feltolti olajjal a rendszert alulrol es kessz is  Wink Cheesy
Naplózva

azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...

20-260-22-26
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #3253 Dátum: 2010. október 05. 16:54:10 pm »

Motronicnál a 2 érintkezős alapjárati szabályzószelep hogy működik? Minél nagyobb feszt rakok rá, annál jobban elzár?  huh
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Thommy

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 737



« Válasz #3254 Dátum: 2010. október 05. 17:50:56 pm »

Hát ezt a kérdést nem is tudom hova kéne betenni, mindegy betolom ide. Szóval E21ben mitől függött az hogy hol van a főfékhenger elhelyezve a motortérben?
http://capabmwforum.hu/index.php?action=dlattach;topic=983.0;attach=33737;image
http://img820.imageshack.us/img820/8153/005tji.jpg
Második kép is gyári megoldás? Ilyet még nem is láttam, csak most tűnt fel. Huh

ui: Közben született egy lehetséges megoldás: a jobb kormányosokban volt ilyen?  1001
« Utoljára szerkesztve: 2010. október 05. 18:13:26 pm írta Thommy » Naplózva

Thommy
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #3255 Dátum: 2010. október 05. 18:14:35 pm »

van egy modszer amikor nem kell pumpalni..
kel egy ablakmoso motor tartallyal abba rakod a fekolajat + csovet es racsatlakozol a legtelenito csavarra kinyitod es a motor feltolti olajjal a rendszert alulrol es kessz is  Wink Cheesy

Beteg...  Cheesy Grin
Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #3256 Dátum: 2010. október 05. 19:00:24 pm »

Esetleg nem lehet az a baj, hogy a bal oldalt megemelve, ferdén állt az autó, mivel ugye be kellett valahogy feküdnöm alá hogy rányissak a légtelenítőre?
Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
pic
Vendég
« Válasz #3257 Dátum: 2010. október 05. 19:10:49 pm »

Hát ezt a kérdést nem is tudom hova kéne betenni, mindegy betolom ide. Szóval E21ben mitől függött az hogy hol van a főfékhenger elhelyezve a motortérben?
http://capabmwforum.hu/index.php?action=dlattach;topic=983.0;attach=33737;image
http://img820.imageshack.us/img820/8153/005tji.jpg
Második kép is gyári megoldás? Ilyet még nem is láttam, csak most tűnt fel. Huh

ui: Közben született egy lehetséges megoldás: a jobb kormányosokban volt ilyen?  1001
A jobbkormányosokban így volt megoldva.
Naplózva
Mpower
Vendég
« Válasz #3258 Dátum: 2010. október 05. 19:22:34 pm »

A második képen nézd az ablaktörlőt....
Naplózva
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #3259 Dátum: 2010. október 07. 12:28:59 pm »

Tudja valaki mit jelent a mosolygóds Hella lámpánál az L/G és az R/D felirat? Mit lehet vele állítani? (Jobb-bal kormány?  huh )

Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #3260 Dátum: 2010. október 07. 13:25:44 pm »

Megkarmantyúztam a munkahengert. Maradt ugyanaz a jelenség: pedál szépen felkeményedik, a légtelenítőn már csak a folyadék jön, de mégsem emel ki.

Akinek van még valami épkézláb ötlete, hogy mi lehet a baj, az lécci szóljon, még mielőtt felgyújtom ezt a szart!
Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #3261 Dátum: 2010. október 07. 14:49:39 pm »

Tudja valaki mit jelent a mosolygóds Hella lámpánál az L/G és az R/D felirat? Mit lehet vele állítani? (Jobb-bal kormány?  huh )



Mindjárt továbbítom a kérdést a beszállítónak Smiley
Naplózva

Bence
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #3262 Dátum: 2010. október 07. 15:53:45 pm »

Tudja valaki mit jelent a mosolygóds Hella lámpánál az L/G és az R/D felirat? Mit lehet vele állítani? (Jobb-bal kormány?  huh )

Igen.
Naplózva
Gisti
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4232



« Válasz #3263 Dátum: 2010. október 07. 18:03:56 pm »

Megkarmantyúztam a munkahengert. Maradt ugyanaz a jelenség: pedál szépen felkeményedik, a légtelenítőn már csak a folyadék jön, de mégsem emel ki.

Akinek van még valami épkézláb ötlete, hogy mi lehet a baj, az lécci szóljon, még mielőtt felgyújtom ezt a szart!
Fordítva van a kuplungtárcsa
« Utoljára szerkesztve: 2010. október 08. 18:01:54 pm írta collins » Naplózva

+36/70/77-97-815
E23 745i 
E39 525d touring
E46 320 Ci
Triumph Herald 13/60
Yamaha Fj 1200
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #3264 Dátum: 2010. október 07. 18:13:22 pm »

Nincs fordítva, figyeltem felrakásnál. Meg ha fordítva lenne, akkor eleve nem működött volna összerakás után, márpedig hazamentem vele a műhelyből lábon, csak másnap baszódott el, menet közben.

Viszont most pumpálás közben előjött vmi zörej és kicsit akadva jön vissza a pedál.
« Utoljára szerkesztve: 2010. október 08. 18:02:15 pm írta collins » Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
BMWWWW
Kicsi Én
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2325


Öreg járgány szivatóval indul


« Válasz #3265 Dátum: 2010. október 07. 22:40:52 pm »

Nincs fordítva, figyeltem felrakásnál. Meg ha fordítva lenne, akkor eleve nem működött volna összerakás után, márpedig hazamentem vele a műhelyből lábon, csak másnap baszódott el, menet közben.

Viszont most pumpálás közben előjött vmi zörej és kicsit akadva jön vissza a pedál.

Eltört a szerkezetben a rugós lemezke.
A szinter tárcsához be szoktunk szegecselni +2 lemezkét.
Naplózva

pannon 9341256
Ezen hívj ha mersz!!!

Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
fehércápa

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


320/6 1982/06


« Válasz #3266 Dátum: 2010. október 08. 09:42:14 am »

Nagyon gyorsan elkoptak az első fékbetéteim (30000 km), sejtem is az okát hogy mi okozza. A fékdugattyúk nem húzódnak vissza, így egy picit mindig súrlódik a betét a tárcsához. Ennek mi lehet az oka? Berágódás, kosz, korrózió? Ezekre én is gondoltam, de lett cserélve igaz úgy 9 éve Autofren fékjavítókészlettel benne a gumi stb. Nekem Girling fékem van, de a szerelő persze lehet hogy ATE javítókészletet vett bele. Ez okozhat szorulást? Mert úgy emlékszem ez már régóta ilyen.
Vagy lehet hogy levegős a rendszer? Esetleg rossz a főfékhenger tömítése?
Egyáltalán mi húzza vissza a dugattyút? A fékfolyadék, vagy a gumipofák?
Ha leveszem a gumigyűrűt és befújom féktisztítóval a dugattyút és kicsit megmozgatom az segít?
Nem akarom az egészet szétszedni elsőre, mert kell az autó nap mint nap, és fogalmam sincs, hogy hogy kezdjem diagnosztizálni hogy mi lehet a baj. confused
« Utoljára szerkesztve: 2010. október 08. 11:11:39 am írta fehércápa » Naplózva

20 521 44-82
Skype: timar.laszlo70
csabE28
aki számodra

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1889


Szerelem, mert cápa!


« Válasz #3267 Dátum: 2010. október 08. 09:57:59 am »

A fékjavításról csináltam Aranka topikjában egy cikket!!
Amit számodra első körben ajánlanék:
1-Szereld le az egyik féknyerget, vedd ki a betéteket, és kb 10-15 fékpedál padlóig taposással alaposan nyomd ki a dugattyút. A cikk beli képeken látod, mennyire hosszú, mennyit jöhet ki kb. (Ha esetleg mégis kiesik ne ess kétségbe, akkor legalább rendesen meg kell csinálnod, lásd a cikket.)
2-Alaposan tisztítsd meg a kosztól, rozsdától, stb NEM féktisztító sprayvel!
3-Jó alaposan lásd el SZILIKONzsírral körben a dugót
4-Amennyire csak bírod, mondjuk koppanásig told vissza! Így a gumikarikára jut egy kis zsír, és ez lehet hogy egy időre megoldja a szorulást!
5-A rozsdamentes csavarok csúszófelületeit is alaposan zsírozd be!
6-Nagyon figyelj mindeközben a fékolajtartályban lévő olajszintre, (kupak leszedve!) nehogy elfogyjon, és levegőt pumpálj és nehogy kifröcsögjön mikor visszatolod koppanásig a dugót!

FIGYELEM! A FÉK JAVÍTÁSA SZAKÉRTELMET, ODAFIGYELÉST, TAPASZTALATOT IGÉNYEL, MINDENKI CSAK SAJÁT FELELŐSSÉGE TUDATÁBAN KEZDJEN NEKI! HA ÚGY ÉRZI HOGY EZ NAGY FALAT, INKÁBB VIGYE SZERELŐHÖZ A GÉPET!
Úgy éreztem, ezt azért oda kell írni... huh
« Utoljára szerkesztve: 2010. október 08. 10:44:55 am írta csabE28 » Naplózva

Aranka az én kis vasoxidkupackám!
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #3268 Dátum: 2010. október 08. 10:42:56 am »

Nagyon gyorsan elkoptak az első fékbetéteim (30000 km), sejtem is az okát hogy mi okozza. A fékdugattyúk nem húzódnak vissza, így egy picit mindig súrlódik a betét a tárcsához. Ennek mi lehet az oka? Berágódás, kosz, korrózió? Ezekre én is gondoltam, de lett cserélve igaz úgy 9 éve Frap fékjavítókészlettel benne a gumi stb. Nekem Girling fékem van, de a szerelő persze lehet hogy ATE javítókészletet vett bele. Ez okozhat szorulást? Mert úgy emlékszem ez már régóta ilyen.
Vagy lehet hogy levegős a rendszer? Esetleg rossz a főfékhenger tömítése?
Egyáltalán mi húzza vissza a dugattyút? A fékfolyadék, vagy a gumipofák?
Ha leveszem a gumigyűrűt és befújom féktisztítóval a dugattyút és kicsit megmozgatom az segít?
Nem akarom az egészet szétszedni elsőre, mert kell az autó nap mint nap, és fogalmam sincs, hogy hogy kezdjem diagnosztizálni hogy mi lehet a baj. confused


Sajnos a többdugattyús rendszereknél ez elő szokott fordulni, ezért gyárt manapság szinte mindenki 1 dugattyús fékeket, mert ott igazából nem nagyon áll be a munkahenger.
Féktisztisztítót ne használj. Szerválj egy injekciós fecskendőt és egy tűt hozzá, bele a fékolaj, a tűt a gumiharang mellett (nem rajta keresztül!!) bebököd és jól megáztatod fékolajjal. Megnyomkodod a féket, ha nem történik semmi, a munkahengereket nyomkodd vissza nagyobbféle csőfogóval. (ha kell, akkor többször is megismételni.) Egyébként ha kiszedted a munkahengert, érdemes lenne kicserélni újra, de mivel nemigazán lehet kapni (max gyári vagy walloth aranyárban), ezért inkább vizes 1500-2000-es csiszpapírral csiszold le róla a rozsdát és mehet vissza.
Egyébként E21-nél attól szokott leginkább berohadni a munkahenger, ha elkopnak a betétek és a vas részük "fel ül" a betétrögzítő fémlemezre. Nálam legalábbis ez volt a probléma forrása.

Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
V8 Szisandor
e21 v8 4.0

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1125



« Válasz #3269 Dátum: 2010. október 08. 11:50:43 am »

Tudja valaki mit jelent a mosolygóds Hella lámpánál az L/G és az R/D felirat? Mit lehet vele állítani? (Jobb-bal kormány?  huh )



szerintem ott kellene lenni egy allito karnak amit akkor kell hasznalni ha a masik oldalon kozlekedsz mint amire az autot gyartottak...pl:kirandulsz vele Londonba
az e34 utani 5-s ben aszem a zarhidon van fellul v a lampa tetejen a zarhid sikjaban...

Naplózva

azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...

20-260-22-26
Oldalak: 1 ... 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 [109] 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 ... 209   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!