Lacsni
Vendég
|
|
« Válasz #3240 Dátum: 2010. október 05. 00:44:53 am » |
|
Hali gali! Egy kérdés: Az e12-be létezik-e klíma? Szigorú karburátoros motorra gondolok. Ha nincs akkor lehet-e rakni bele mondjuk e28-ét ? bocsi ha sok benne a hüleség
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
gim_e12
Vendég
|
|
« Válasz #3241 Dátum: 2010. október 05. 06:50:00 am » |
|
Hali gali! Egy kérdés: Az e12-be létezik-e klíma? Szigorú karburátoros motorra gondolok. Ha nincs akkor lehet-e rakni bele mondjuk e28-ét ? bocsi ha sok benne a hüleség
Persze hogy van. Csak nincs. Na jó van, csak nehéz találni, főleg olyat ami jó, még főlegebb amit ki tud az ember fizetni. Miki majd mesél a kompatibilitásokról, erről csak annyit, hogy Dél Afrikában 82 után gyártották az E12 3. szériát aminek komplett E28 belsője volt. ( www.e12.de no meg az alakuló félben lévő itteni E12 leírásban is találsz némi info-t) Más: amit a hírdetésekbe linkeltét fehér E28 20iA-t szerintem érdemes lehet megnézni és ha rendben van + tuti papírozható akkor hajrá. Az a legjobb, ha eleve azt mondod a faszikámnak, hogy vizsgáztassa le és ha ügyes vagy azt belealkudod ebbe a 200e-be.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
|
« Válasz #3242 Dátum: 2010. október 05. 08:25:52 am » |
|
Hmmm... Úgy emlékszem van rugó a munkahengerekben, szóval szerintem visszatolná... Van benne rugó, de attól nem jön vissza a pedál. A szerkezet az ami visszatolja.
|
|
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
V8 Szisandor
e21 v8 4.0
Nem elérhető
Hozzászólások: 1125
|
|
« Válasz #3243 Dátum: 2010. október 05. 09:04:21 am » |
|
Van benne rugó, de attól nem jön vissza a pedál. A szerkezet az ami visszatolja.
nna most mi van,? minden jo de megsem jo eset jott letre a kuplungnal??..ha igen akkor vmi pici apro pancser dolog lessz a hiba amire nem gondol senki.... ha beesik a pedal es nem fojik az olaj akkor lehet hogy vmeik karmantyu ereszti vissza a nyomast amikor igazan dolgoznia kellene... vagy nemlehet hogy a szerkezet adta meg magat az ujj tarcsa 1000% belevalo
|
|
|
Naplózva
|
azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...
20-260-22-26
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #3244 Dátum: 2010. október 05. 09:20:11 am » |
|
Hali gali! Egy kérdés: Az e12-be létezik-e klíma? Szigorú karburátoros motorra gondolok. Ha nincs akkor lehet-e rakni bele mondjuk e28-ét ? bocsi ha sok benne a hüleség
Létezik. Mindegyikbe lehetett kérni. E28-ét részben lehet használni, mármint a hűtőkör elemeit, de kezelőszerv, középbox, szárítószűrő, csövezés, kondenzátor az más. Az E12 specifikus. Összehozható, kivitelezhető, de nem olcsó, mivel sok mindenből új kell és sok dolgot reprodukálni kell. Ennél bővebben nem fogom leírni, mert k..va sok munkám van abban, mire kitaláltam mit hogyan, hogy az tökéletesen gyári legyen.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #3245 Dátum: 2010. október 05. 09:26:51 am » |
|
Van benne rugó, de attól nem jön vissza a pedál. A szerkezet az ami visszatolja.
Szedd le a munkahengert és nézd meg működik-e minden rendesen. A pici lukon át még talán a kuplunghoz is belátsz.
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
|
« Válasz #3246 Dátum: 2010. október 05. 09:32:32 am » |
|
nna most mi van,? minden jo de megsem jo eset jott letre a kuplungnal??..ha igen akkor vmi pici apro pancser dolog lessz a hiba amire nem gondol senki.... ha beesik a pedal es nem fojik az olaj akkor lehet hogy vmeik karmantyu ereszti vissza a nyomast amikor igazan dolgoznia kellene... vagy nemlehet hogy a szerkezet adta meg magat az ujj tarcsa 1000% belevalo A tárcsa bele való, a régi lett felkevlározva. Ha eresztene a karmantyú, akkor szerintem nem rúgna vissza a pedál. Még arra tudok gondolni, mivel meg volt emelve a kocsi jobb oldala és így ferdén állt, talán emiatt nem légtelenedik le teljesen.
|
|
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
|
« Válasz #3247 Dátum: 2010. október 05. 09:33:29 am » |
|
Szedd le a munkahengert és nézd meg működik-e minden rendesen. A pici lukon át még talán a kuplunghoz is belátsz.
Le volt szedve és mindent rendben találtam.
|
|
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #3248 Dátum: 2010. október 05. 09:34:24 am » |
|
Ja igen. E36-nál jártam úgy egyszer, hogy légtelenítés, minden klappol, érzetre megfelelő a pedálerő és mégsem tudtam sebességbe betenni. Még levegős volt.... Tovább pumpálás és jó lett.
Második, ez egy E30 320i volt nemrégiben. Sehol egy olajfolt, de mégis szar volt. Az alsó munkahenger eresztett át,mikor dolgoznia kellett volna. Karmantyúzás után jó lett. Persze a karmantyúzás is addig működik, amíg nincs oxidálódva a henger fala...
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #3249 Dátum: 2010. október 05. 09:42:07 am » |
|
Olaj van benne elég?
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
|
« Válasz #3250 Dátum: 2010. október 05. 10:06:57 am » |
|
Olaj van benne elég? Maxon van.
|
|
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
|
« Válasz #3251 Dátum: 2010. október 05. 10:12:07 am » |
|
Ja igen. E36-nál jártam úgy egyszer, hogy légtelenítés, minden klappol, érzetre megfelelő a pedálerő és mégsem tudtam sebességbe betenni. Még levegős volt.... Tovább pumpálás és jó lett.
Második, ez egy E30 320i volt nemrégiben. Sehol egy olajfolt, de mégis szar volt. Az alsó munkahenger eresztett át,mikor dolgoznia kellett volna. Karmantyúzás után jó lett. Persze a karmantyúzás is addig működik, amíg nincs oxidálódva a henger fala...
Annyit pumpáltam hogy izomlázam lett tőle. A munkahenger nem rozsdás belülről, karmantyúzni akartam, de ami felújítókészlet van nekem itthon, abban kisebb az O gyűrű, mint ami ezen van, így nem raktam fel. Lehetséges hogy többféle munkahenger volt hozzá?
|
|
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
V8 Szisandor
e21 v8 4.0
Nem elérhető
Hozzászólások: 1125
|
|
« Válasz #3252 Dátum: 2010. október 05. 10:19:49 am » |
|
van egy modszer amikor nem kell pumpalni.. kel egy ablakmoso motor tartallyal abba rakod a fekolajat + csovet es racsatlakozol a legtelenito csavarra kinyitod es a motor feltolti olajjal a rendszert alulrol es kessz is
|
|
|
Naplózva
|
azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...
20-260-22-26
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #3253 Dátum: 2010. október 05. 16:54:10 pm » |
|
Motronicnál a 2 érintkezős alapjárati szabályzószelep hogy működik? Minél nagyobb feszt rakok rá, annál jobban elzár?
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
|
« Válasz #3255 Dátum: 2010. október 05. 18:14:35 pm » |
|
van egy modszer amikor nem kell pumpalni.. kel egy ablakmoso motor tartallyal abba rakod a fekolajat + csovet es racsatlakozol a legtelenito csavarra kinyitod es a motor feltolti olajjal a rendszert alulrol es kessz is Beteg...
|
|
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
|
« Válasz #3256 Dátum: 2010. október 05. 19:00:24 pm » |
|
Esetleg nem lehet az a baj, hogy a bal oldalt megemelve, ferdén állt az autó, mivel ugye be kellett valahogy feküdnöm alá hogy rányissak a légtelenítőre?
|
|
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
pic
Vendég
|
|
« Válasz #3257 Dátum: 2010. október 05. 19:10:49 pm » |
|
A jobbkormányosokban így volt megoldva.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Mpower
Vendég
|
|
« Válasz #3258 Dátum: 2010. október 05. 19:22:34 pm » |
|
A második képen nézd az ablaktörlőt....
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #3259 Dátum: 2010. október 07. 12:28:59 pm » |
|
Tudja valaki mit jelent a mosolygóds Hella lámpánál az L/G és az R/D felirat? Mit lehet vele állítani? (Jobb-bal kormány? )
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
|
« Válasz #3260 Dátum: 2010. október 07. 13:25:44 pm » |
|
Megkarmantyúztam a munkahengert. Maradt ugyanaz a jelenség: pedál szépen felkeményedik, a légtelenítőn már csak a folyadék jön, de mégsem emel ki.
Akinek van még valami épkézláb ötlete, hogy mi lehet a baj, az lécci szóljon, még mielőtt felgyújtom ezt a szart!
|
|
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
TraBence
Nem elérhető
Hozzászólások: 4521
+36 30 370 85 77
|
|
« Válasz #3261 Dátum: 2010. október 07. 14:49:39 pm » |
|
Tudja valaki mit jelent a mosolygóds Hella lámpánál az L/G és az R/D felirat? Mit lehet vele állítani? (Jobb-bal kormány? ) Mindjárt továbbítom a kérdést a beszállítónak
|
|
|
Naplózva
|
Bence
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #3262 Dátum: 2010. október 07. 15:53:45 pm » |
|
Tudja valaki mit jelent a mosolygóds Hella lámpánál az L/G és az R/D felirat? Mit lehet vele állítani? (Jobb-bal kormány? ) Igen.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Gisti
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4232
|
|
« Válasz #3263 Dátum: 2010. október 07. 18:03:56 pm » |
|
Megkarmantyúztam a munkahengert. Maradt ugyanaz a jelenség: pedál szépen felkeményedik, a légtelenítőn már csak a folyadék jön, de mégsem emel ki.
Akinek van még valami épkézláb ötlete, hogy mi lehet a baj, az lécci szóljon, még mielőtt felgyújtom ezt a szart!
Fordítva van a kuplungtárcsa
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. október 08. 18:01:54 pm írta collins »
|
Naplózva
|
+36/70/77-97-815 E23 745i E39 525d touring E46 320 Ci Triumph Herald 13/60 Yamaha Fj 1200
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
|
« Válasz #3264 Dátum: 2010. október 07. 18:13:22 pm » |
|
Nincs fordítva, figyeltem felrakásnál. Meg ha fordítva lenne, akkor eleve nem működött volna összerakás után, márpedig hazamentem vele a műhelyből lábon, csak másnap baszódott el, menet közben.
Viszont most pumpálás közben előjött vmi zörej és kicsit akadva jön vissza a pedál.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. október 08. 18:02:15 pm írta collins »
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
BMWWWW
Kicsi Én
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 2325
Öreg járgány szivatóval indul
|
|
« Válasz #3265 Dátum: 2010. október 07. 22:40:52 pm » |
|
Nincs fordítva, figyeltem felrakásnál. Meg ha fordítva lenne, akkor eleve nem működött volna összerakás után, márpedig hazamentem vele a műhelyből lábon, csak másnap baszódott el, menet közben.
Viszont most pumpálás közben előjött vmi zörej és kicsit akadva jön vissza a pedál.
Eltört a szerkezetben a rugós lemezke. A szinter tárcsához be szoktunk szegecselni +2 lemezkét.
|
|
|
Naplózva
|
pannon 9341256 Ezen hívj ha mersz!!!
Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
|
|
|
fehércápa
Nem elérhető
Hozzászólások: 421
320/6 1982/06
|
|
« Válasz #3266 Dátum: 2010. október 08. 09:42:14 am » |
|
Nagyon gyorsan elkoptak az első fékbetéteim (30000 km), sejtem is az okát hogy mi okozza. A fékdugattyúk nem húzódnak vissza, így egy picit mindig súrlódik a betét a tárcsához. Ennek mi lehet az oka? Berágódás, kosz, korrózió? Ezekre én is gondoltam, de lett cserélve igaz úgy 9 éve Autofren fékjavítókészlettel benne a gumi stb. Nekem Girling fékem van, de a szerelő persze lehet hogy ATE javítókészletet vett bele. Ez okozhat szorulást? Mert úgy emlékszem ez már régóta ilyen. Vagy lehet hogy levegős a rendszer? Esetleg rossz a főfékhenger tömítése? Egyáltalán mi húzza vissza a dugattyút? A fékfolyadék, vagy a gumipofák? Ha leveszem a gumigyűrűt és befújom féktisztítóval a dugattyút és kicsit megmozgatom az segít? Nem akarom az egészet szétszedni elsőre, mert kell az autó nap mint nap, és fogalmam sincs, hogy hogy kezdjem diagnosztizálni hogy mi lehet a baj.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. október 08. 11:11:39 am írta fehércápa »
|
Naplózva
|
20 521 44-82 Skype: timar.laszlo70
|
|
|
csabE28
aki számodra
Nem elérhető
Hozzászólások: 1889
Szerelem, mert cápa!
|
|
« Válasz #3267 Dátum: 2010. október 08. 09:57:59 am » |
|
A fékjavításról csináltam Aranka topikjában egy cikket!! Amit számodra első körben ajánlanék: 1-Szereld le az egyik féknyerget, vedd ki a betéteket, és kb 10-15 fékpedál padlóig taposással alaposan nyomd ki a dugattyút. A cikk beli képeken látod, mennyire hosszú, mennyit jöhet ki kb. (Ha esetleg mégis kiesik ne ess kétségbe, akkor legalább rendesen meg kell csinálnod, lásd a cikket.) 2-Alaposan tisztítsd meg a kosztól, rozsdától, stb NEM féktisztító sprayvel! 3-Jó alaposan lásd el SZILIKONzsírral körben a dugót 4-Amennyire csak bírod, mondjuk koppanásig told vissza! Így a gumikarikára jut egy kis zsír, és ez lehet hogy egy időre megoldja a szorulást! 5-A rozsdamentes csavarok csúszófelületeit is alaposan zsírozd be! 6-Nagyon figyelj mindeközben a fékolajtartályban lévő olajszintre, (kupak leszedve!) nehogy elfogyjon, és levegőt pumpálj és nehogy kifröcsögjön mikor visszatolod koppanásig a dugót! FIGYELEM! A FÉK JAVÍTÁSA SZAKÉRTELMET, ODAFIGYELÉST, TAPASZTALATOT IGÉNYEL, MINDENKI CSAK SAJÁT FELELŐSSÉGE TUDATÁBAN KEZDJEN NEKI! HA ÚGY ÉRZI HOGY EZ NAGY FALAT, INKÁBB VIGYE SZERELŐHÖZ A GÉPET! Úgy éreztem, ezt azért oda kell írni...
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. október 08. 10:44:55 am írta csabE28 »
|
Naplózva
|
Aranka az én kis vasoxidkupackám!
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #3268 Dátum: 2010. október 08. 10:42:56 am » |
|
Nagyon gyorsan elkoptak az első fékbetéteim (30000 km), sejtem is az okát hogy mi okozza. A fékdugattyúk nem húzódnak vissza, így egy picit mindig súrlódik a betét a tárcsához. Ennek mi lehet az oka? Berágódás, kosz, korrózió? Ezekre én is gondoltam, de lett cserélve igaz úgy 9 éve Frap fékjavítókészlettel benne a gumi stb. Nekem Girling fékem van, de a szerelő persze lehet hogy ATE javítókészletet vett bele. Ez okozhat szorulást? Mert úgy emlékszem ez már régóta ilyen. Vagy lehet hogy levegős a rendszer? Esetleg rossz a főfékhenger tömítése? Egyáltalán mi húzza vissza a dugattyút? A fékfolyadék, vagy a gumipofák? Ha leveszem a gumigyűrűt és befújom féktisztítóval a dugattyút és kicsit megmozgatom az segít? Nem akarom az egészet szétszedni elsőre, mert kell az autó nap mint nap, és fogalmam sincs, hogy hogy kezdjem diagnosztizálni hogy mi lehet a baj. Sajnos a többdugattyús rendszereknél ez elő szokott fordulni, ezért gyárt manapság szinte mindenki 1 dugattyús fékeket, mert ott igazából nem nagyon áll be a munkahenger. Féktisztisztítót ne használj. Szerválj egy injekciós fecskendőt és egy tűt hozzá, bele a fékolaj, a tűt a gumiharang mellett (nem rajta keresztül!!) bebököd és jól megáztatod fékolajjal. Megnyomkodod a féket, ha nem történik semmi, a munkahengereket nyomkodd vissza nagyobbféle csőfogóval. (ha kell, akkor többször is megismételni.) Egyébként ha kiszedted a munkahengert, érdemes lenne kicserélni újra, de mivel nemigazán lehet kapni (max gyári vagy walloth aranyárban), ezért inkább vizes 1500-2000-es csiszpapírral csiszold le róla a rozsdát és mehet vissza. Egyébként E21-nél attól szokott leginkább berohadni a munkahenger, ha elkopnak a betétek és a vas részük "fel ül" a betétrögzítő fémlemezre. Nálam legalábbis ez volt a probléma forrása.
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
V8 Szisandor
e21 v8 4.0
Nem elérhető
Hozzászólások: 1125
|
|
« Válasz #3269 Dátum: 2010. október 08. 11:50:43 am » |
|
Tudja valaki mit jelent a mosolygóds Hella lámpánál az L/G és az R/D felirat? Mit lehet vele állítani? (Jobb-bal kormány? ) szerintem ott kellene lenni egy allito karnak amit akkor kell hasznalni ha a masik oldalon kozlekedsz mint amire az autot gyartottak...pl:kirandulsz vele Londonba az e34 utani 5-s ben aszem a zarhidon van fellul v a lampa tetejen a zarhid sikjaban...
|
|
|
Naplózva
|
azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...
20-260-22-26
|
|
|
|