csabE28
aki számodra
Nem elérhető
Hozzászólások: 1889
Szerelem, mert cápa!
|
|
« Válasz #3270 Dátum: 2010. október 08. 15:29:56 pm » |
|
Ezeket a fékeket utánad hajigálják, valamelyik Astrában is ugyanez van! Úgy már mindjárt csak 15 éves és nem 25!
|
|
|
Naplózva
|
Aranka az én kis vasoxidkupackám!
|
|
|
gim_e12
Vendég
|
|
« Válasz #3271 Dátum: 2010. október 09. 05:50:54 am » |
|
E32 ablaktörlő:
múltkor, az esősebb időszakban egyszer épp indulófélben (már járt a motor, de még egy helyben állva) ráindítván az ablaktörlőt megszorult. Volt már valamikor ilyen jelenség, de ha párszor ráhúztam a direkt törlő funkciót akkor kimászott belőle és utána járt szépen. Na most nem így volt, 2-3 próba után inkább kiugrottam és felhajtottam a lapátokat, le ne égjen az ablaktörlő motor, aztán egy két próba után már járt a levegőben, majd vissza az ablakra és ott is pucolt. Gondoltam ezzel megint meg van oldva a probléma....
Hát annyira nem: legközelebbi alkalommal hülye kattogással törölt, mint kiderült azért mert a jobb oldali lapát töve bele-bele surlódik a mocitető élének aljába, és akkor konstatáltam, hogy szerintem eleve nincs alsó állásban elég lent a lapát + úgy fest mintha nem lenne eléggé ráfeszülve a szélvédőre sem.
Ha valakinek van ötlete, vagy volt már hasonló tapasztalata, azt megköszönném a segítene. A kérdés, hogy lehet hogy "elugrott" a kezdő poziból, ergo lecsavarozás, arrébb rakás, visszacsavarozás elég lehet e, vagy közbejátszik már ezen autóknál a változó feszítés és akkor ott kell keresgélni.
Mitől szorulhatott meg egyáltalán? Szét kellene szedni? Berohadt? Kenés kell neki valahova?
Előre is köszönöm!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
csabE28
aki számodra
Nem elérhető
Hozzászólások: 1889
Szerelem, mert cápa!
|
|
« Válasz #3272 Dátum: 2010. október 09. 07:17:20 am » |
|
Hát szerintem egy rendes szétszedés köllene, de olyan szintű, hogy a tengelyekre meg a csigamechanizmusra is grafitos zsírt juttatnál gazdagon, és a motor kommutátorát is fel kellene szabályozni, esetleg szénkefe cserével egybekötve, vagy csere egy jobb állapotúra. Nekem is nagyon lusta az ablaktörlő, de sajnos nem tudom mihez viszonyítani, csak a rönyóéhoz, hát az kétszer gyorsabban jár. Én is érzem hogy kicsit lustán cammog a lapát, de nem szorul. Lehet, hogy maga a motor tengelye szorul, azért nem bírt megindulni először, aztán kicsit kikoptatta magának a rozsdát. Nem túl jó. Nálad szerintem kóros motorgyengülés esete forog fenn. Ezt kellene orvosolni. A kattogás amiatt van szerintem hogy átugrál a lapát a tengelyén. Azonnal szüntesd meg mert ledarálja a racsnit és akkor tuti a csere. Legalább az az oldal nincs rárohadva a tengelyére! Ha a másik semmiképp nem jön le, akkor sajnos csapágylehúzó szerszámmal kell rámenni, előfordul hogy 10 évig nem kell levenni a szárat és akkor kissé rágyógyul!
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. október 09. 07:23:22 am írta csabE28 »
|
Naplózva
|
Aranka az én kis vasoxidkupackám!
|
|
|
BMWWWW
Kicsi Én
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 2325
Öreg járgány szivatóval indul
|
|
« Válasz #3273 Dátum: 2010. október 09. 08:47:04 am » |
|
Ha valakinek van ötlete, vagy volt már hasonló tapasztalata, azt megköszönném a segítene.
A helyzet az, hogy a mechanikát cserélni kell, mert E32-E34 betegsége, hogy a tengely kiszopósodik, és ha már anyira ki van kopva, hogy bele ér a motorháztető élébe akkor annak annyi. Megnézem neked, lehet, hogy az 50-esben még benne van.
|
|
|
Naplózva
|
pannon 9341256 Ezen hívj ha mersz!!!
Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
|
|
|
csabE28
aki számodra
Nem elérhető
Hozzászólások: 1889
Szerelem, mert cápa!
|
|
« Válasz #3274 Dátum: 2010. október 09. 09:03:49 am » |
|
Bizos "fejlesztettek" a korábbi megoldáson...
|
|
|
Naplózva
|
Aranka az én kis vasoxidkupackám!
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7138
18i 82/11 B6 81/11
|
|
« Válasz #3275 Dátum: 2010. október 09. 10:42:32 am » |
|
Csab, az E21 ablaktörlő motorban műanyag a fogaskerék... Nem tudom ki a f@sznak jutott eszébe megspórolni ott pár kopejkát egy acélhoz képest, én csak anyázni tudtam, mire asszem a 3. lett jó.
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #3276 Dátum: 2010. október 09. 10:47:38 am » |
|
Nem az a szomorú, hogy műanyag, hanem az, hogy nem kapni hozzá felújítószettet... Pár fogaskerék meg szénkefe aztán kész is a tuti biznisz.
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
gim_e12
Vendég
|
|
« Válasz #3277 Dátum: 2010. október 09. 14:22:23 pm » |
|
Kösz Csab! Kösz Viktor. Lehet valamikor megnézem az "új" helyed és akkor feltárhatnánk mi a nyűge (esetleg akkor csere az 50-esből, ha ez tényleg fos)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
csabE28
aki számodra
Nem elérhető
Hozzászólások: 1889
Szerelem, mert cápa!
|
|
« Válasz #3278 Dátum: 2010. október 09. 18:12:15 pm » |
|
Ne gondold Collins, hogy a müanyag rosszabb a fémnél! Általában a primitív mechanikai megoldásoknál úgy szokták párosítani a fogaskerekeket hogy egy puha egy kemény. Így árhető el ugyanis a lehető legnagyobb élettartam, ráadásul sokszor a csendesség is szempont, pl az ablaktörlőben bizony nem mindegy hogy 10 év múlva se keletkezzen surlódó hang pl egy csigakerekes kihajtásnál. Pont ezért tettek oda müanyagot, mert egy tükörfényes kemény acél csiga egy jól illeszkedő danamid fogaskerékkel az garantált 20 év utólagos kenés nélkül! Szóval ne bántsd a mérnököket, hidd el, a tőlük telhető legjobbat választották! Nézd csak meg pl ezt a képet. Ez egy 25 éves AIWA walkman belseje. Ha megnézed, az egyik fogaskerék átlátszó. Na az olyan puha, hogy akár 90fokban meg lehet görbíteni, és aztán visszaáll eredeti formájára. Soha semmilyen kenést nem igényel, és sokkal csendesebben fut, mint egy fém, vagy egy kemény müanyag.
|
Aranka az én kis vasoxidkupackám!
|
|
|
toxi92
Vendég
|
|
« Válasz #3279 Dátum: 2010. október 09. 21:45:29 pm » |
|
Hali Segítségeteket kérem!!!! E21 be ültető rugót keresek! Valaki tudna segíteni honnét tudnék beszerezni? ? Rs tuningnál van de 6-8hét mire megjön! Ha valamit tudtok vagy esetleg rugó keményítést hol vállalnak! Pü-be jöhetnek a tanácsok! Köszi szépen
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
steffe
Nem elérhető
Hozzászólások: 2566
|
|
« Válasz #3280 Dátum: 2010. október 11. 12:12:18 pm » |
|
Kérdés...
Hallott-e valaki olyan szerről amit a hűtővízbe kell önteni,azt elszinezi és ha szivárog valahol akkor este foszforeszkál.... Vagy hogy lehet elszinezni a vizet a kocsiban,hogy észrevegyük a szivárgást...
|
|
|
Naplózva
|
steffe
|
|
|
Gisti
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4232
|
|
« Válasz #3281 Dátum: 2010. október 11. 13:42:59 pm » |
|
A klímások használnak fluoreszcens festéket ami uv fény alatt világít. Szerintem azzal megpróbálhatod..
|
|
|
Naplózva
|
+36/70/77-97-815 E23 745i E39 525d touring E46 320 Ci Triumph Herald 13/60 Yamaha Fj 1200
|
|
|
fehércápa
Nem elérhető
Hozzászólások: 421
320/6 1982/06
|
|
« Válasz #3282 Dátum: 2010. október 11. 18:47:51 pm » |
|
Úgy rémlik, hogy még az ETK-ba is vannak ilyen cuccok, olajra, hűtővízre stb. leaking agent néven, németül nemtom hogy van.
|
|
|
Naplózva
|
20 521 44-82 Skype: timar.laszlo70
|
|
|
Karell Gott
Nem elérhető
Hozzászólások: 728
|
|
« Válasz #3283 Dátum: 2010. október 12. 14:19:19 pm » |
|
Azt szeretném megkérdezni,hogy e21 váltóján a nyelestengely-csapágyat lehet-e cserélni a váltó megbontása nélkül???
|
|
|
Naplózva
|
E21 323i E32 750iL E36 323iT
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #3284 Dátum: 2010. október 14. 22:07:19 pm » |
|
Ma egész nap ezzel szívtam. Ha érdekel valakit, felrakom ide a dwg filet (Autocad, ki lehet vágatni lézerrel, plazmával, mittudomén...). Azt nem tudom mennyire méretpontos, mert még nem vágattam ki, de gondolom 1:1-ben jó lesz a fényszóróhoz, mert szétszetdem egyet és az alapján méreteztem... (E21-ből, gondolom jó még E12, E28, E30, meg nemtudom még mindek ilyen a lampionja.) (Ja és azért ide rakom be, mert itt többen látják.)
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Thommy
Nem elérhető
Hozzászólások: 737
|
|
« Válasz #3285 Dátum: 2010. október 14. 22:30:32 pm » |
|
Jééé, te is a 2004est használod?
|
|
|
Naplózva
|
Thommy
|
|
|
fehércápa
Nem elérhető
Hozzászólások: 421
320/6 1982/06
|
|
« Válasz #3286 Dátum: 2010. október 15. 08:01:16 am » |
|
Tudja valaki hogy E21-be mennyi fékolaj kell összesen? Illetve milyen DOT4-eset érdemes venni?
|
|
|
Naplózva
|
20 521 44-82 Skype: timar.laszlo70
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
|
« Válasz #3287 Dátum: 2010. október 15. 08:58:39 am » |
|
Ma egész nap ezzel szívtam. Ha érdekel valakit, felrakom ide a dwg filet (Autocad, ki lehet vágatni lézerrel, plazmával, mittudomén...). Azt nem tudom mennyire méretpontos, mert még nem vágattam ki, de gondolom 1:1-ben jó lesz a fényszóróhoz, mert szétszetdem egyet és az alapján méreteztem... (E21-ből, gondolom jó még E12, E28, E30, meg nemtudom még mindek ilyen a lampionja.) (Ja és azért ide rakom be, mert itt többen látják.)Black hella kereszt? A poweren valamelyik topicban fönn van róla a méretpontos sablon.
|
|
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #3288 Dátum: 2010. október 15. 09:01:31 am » |
|
Én csak PDF-et találtam róla.
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Gábor
Nem elérhető
Hozzászólások: 1416
|
|
« Válasz #3289 Dátum: 2010. október 15. 15:13:04 pm » |
|
Ez a sablon a kissebbik lámpához van ugye?
nagyhoz nem tud valaki?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #3290 Dátum: 2010. október 15. 16:31:11 pm » |
|
Igen a kisebbikhez. Szerintem ha felnagyítod, akkor nagyhoz is jó lehet akár (Azért vannak rajta a méretek, hogy nyújtani lehessen.)
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7138
18i 82/11 B6 81/11
|
|
« Válasz #3291 Dátum: 2010. október 15. 20:08:19 pm » |
|
Tudja valaki hogy E21-be mennyi fékolaj kell összesen? Illetve milyen DOT4-eset érdemes venni?
a gyári valami 2800 pénz, úgy emlékszem liter áron.
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
fehércápa
Nem elérhető
Hozzászólások: 421
320/6 1982/06
|
|
« Válasz #3292 Dátum: 2010. október 15. 21:24:03 pm » |
|
Volt. Már majdnem 4000
|
|
|
Naplózva
|
20 521 44-82 Skype: timar.laszlo70
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #3293 Dátum: 2010. október 15. 21:31:16 pm » |
|
Én ha jól emlékszem 2 flakon preventet vettem (DOT4, az kell bele elvileg) és asszem' a 2.-ból igen kevés fogyott.
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7138
18i 82/11 B6 81/11
|
|
« Válasz #3294 Dátum: 2010. október 15. 21:49:44 pm » |
|
Volt. Már majdnem 4000
utánanéztem, és 2800-ért tudok most is.
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
VA E21
Vendég
|
|
« Válasz #3295 Dátum: 2010. október 15. 23:32:01 pm » |
|
Ma egész nap ezzel szívtam. Ha érdekel valakit, felrakom ide a dwg filet (Autocad, ki lehet vágatni lézerrel, plazmával, mittudomén...). Azt nem tudom mennyire méretpontos, mert még nem vágattam ki, de gondolom 1:1-ben jó lesz a fényszóróhoz, mert szétszetdem egyet és az alapján méreteztem... (E21-ből, gondolom jó még E12, E28, E30, meg nemtudom még mindek ilyen a lampionja.) (Ja és azért ide rakom be, mert itt többen látják.)Mi ez a halálcsillag?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Gábor
Nem elérhető
Hozzászólások: 1416
|
|
« Válasz #3296 Dátum: 2010. október 16. 21:30:34 pm » |
|
Igen a kisebbikhez. Szerintem ha felnagyítod, akkor nagyhoz is jó lehet akár (Azért vannak rajta a méretek, hogy nyújtani lehessen.)
És azt már tudod hogy mivel fogod ragasztani?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
BMWWWW
Kicsi Én
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 2325
Öreg járgány szivatóval indul
|
|
« Válasz #3297 Dátum: 2010. október 18. 21:38:22 pm » |
|
T. márkatársak! Volna valaki aki le tudna másolni nekem egy chippezett motorvezérlő epromját?
|
|
|
Naplózva
|
pannon 9341256 Ezen hívj ha mersz!!!
Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #3298 Dátum: 2010. október 19. 11:55:19 am » |
|
Egy 1986-os öntésű (legalábbis ezt a dátumot véltem látni benne) m10 hf-ben vajon már az ólommentes benzinhez való edzett szelepülékek lehetnek?
A "BMW 1.724.055.2" számú főtengely-jeladó vajon hall, vagy induktív elven működik? Amennyiben induktív, akkor képes működni a m10-es cápák 111 végű gyújtásmoduljával? Ami biztos, hogy mágnes van benne, mert elég jól összeszedi az acéldolgokat a környezetéből...
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. október 19. 11:58:51 am írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #3299 Dátum: 2010. október 19. 12:10:29 pm » |
|
És azt már tudod hogy mivel fogod ragasztani?
Még nem tudom. Valami hőálló szilóval...
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
|