CápaBMW fórum
2024. november 10. 22:42:21 pm *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 [182] 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 ... 209   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Autóreszelgető Műhely 2.  (Megtekintve 3020734 alkalommal)
RaddiR

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 666



« Válasz #5430 Dátum: 2013. február 12. 12:47:31 pm »

b27 lenne a cél, szívóoldalon m30 fojtószeleppel és m30ltm m20 ltm belével nagyobb átmérő miatt
kipuff oldalon hengerenkénti leömlő dupla5 es rendszer dobokról még nincs terv.
Ezért is gondoltam hátha jobb egy nem gyári veztengely Smiley

Ja és csak szívó motor jöhet szóba Cheesy
Naplózva

az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ... Smiley
Karell Gott

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 728



« Válasz #5431 Dátum: 2013. február 12. 15:29:17 pm »

b27 lenne a cél, szívóoldalon m30 fojtószeleppel és m30ltm m20 ltm belével nagyobb átmérő miatt
kipuff oldalon hengerenkénti leömlő dupla5 es rendszer dobokról még nincs terv.
Ezért is gondoltam hátha jobb egy nem gyári veztengely Smiley

Ja és csak szívó motor jöhet szóba Cheesy

Én a helyedben nem kínlódnék már az m30 ltmmel,hanem az e36 m50 b25 légtömegmérőjét használnám.Nincs benne klapni,átmérője elég jó,így ez sem folytja a motorodat a szívóoldalon.
A neten vannak róla infók,mit hova kell kötni.
Naplózva

E21 323i
E32 750iL
E36 323iT
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #5432 Dátum: 2013. február 12. 19:26:22 pm »

Én a helyedben nem kínlódnék már az m30 ltmmel,hanem az e36 m50 b25 légtömegmérőjét használnám.Nincs benne klapni,átmérője elég jó,így ez sem folytja a motorodat a szívóoldalon.
A neten vannak róla infók,mit hova kell kötni.

Sajnos ez nem ilyen egyszerű, hogy bekötöd és készen van. Más jelet ad mint a gyári Légnyelésmérő, emiatt teljesen át kell írni hozzá a vezérlőt.
Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
RaddiR

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 666



« Válasz #5433 Dátum: 2013. február 12. 19:59:47 pm »

Sajnos ez nem ilyen egyszerű, hogy bekötöd és készen van. Más jelet ad mint a gyári Légnyelésmérő, emiatt teljesen át kell írni hozzá a vezérlőt.

Olvasgattam erről az e36 ltm ról is de nem tűnt túl egyszerűnek.m30ltm et átépíteni majdnem gyrerekjátéknak néz ki Smiley szóval egyelőre szerintem maradok ennél a megoldásnál.Ha van még valami hasznos ne tartsátok vissza Smiley
Naplózva

az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ... Smiley
M5swap

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1051


« Válasz #5434 Dátum: 2013. február 12. 21:25:23 pm »

Nekem az s14-es mociban voltak 292-es tengelyek, módosított kompresszióval, nagy leömlővel, minden más változatlan (a kovácsolt dugók nyilván nem módosítottak magán a teljesjtményen).
Olyan szinten elment a teljesítményleadás, hogy bár 195 Le helyett 230 volt a max., de 5.000 alatt szinte halott volt, 6.200-nál pedig letiltott, ahelyett, hogy a gyári 195-öttel szépen lineárisan leadta volna a teljesítményt kb. 3.500-től 6.500-ig. Elhihetitek, milyen hülye érzés volt, hogy ötezerig egy 320-as is lenyomott volna, ott pedig hirtelen lórugás, amely mindössze tartott 2-3 sec-ig, míg elérte a tiltást. Hozzáteszem, hogy én már így vettem, a motorban 1.500 km-rel, és ami a lényeg, a vezérlő gyári maradt, aki csináltatta a motort, csak félmunkát végzett, elfeledkezett agyat venni a kigyúrt motorhoz...
És itt jött a mellbevágás, csak a standalone ECU került volna 300e-be, programozás nélkül, és akkor még hol vannak a nagyobb injektorok, módosított hengerfej, módosított szívóoldal, stb.. Kiszámoltuk, kb. még 1 misit kellett volna rákölteni a már felújított motorra...
Naplózva
kzolee

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5178



« Válasz #5435 Dátum: 2013. február 12. 21:37:39 pm »

Mi let azzal a motorral? Vissza gyári tengely és boldogság?
Naplózva

1985 E28 530i
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #5436 Dátum: 2013. február 12. 21:58:47 pm »

Nekem az s14-es mociban voltak 292-es tengelyek, módosított kompresszióval, nagy leömlővel, minden más változatlan (a kovácsolt dugók nyilván nem módosítottak magán a teljesjtményen).
Olyan szinten elment a teljesítményleadás, hogy bár 195 Le helyett 230 volt a max., de 5.000 alatt szinte halott volt, 6.200-nál pedig letiltott, ahelyett, hogy a gyári 195-öttel szépen lineárisan leadta volna a teljesítményt kb. 3.500-től 6.500-ig. Elhihetitek, milyen hülye érzés volt, hogy ötezerig egy 320-as is lenyomott volna, ott pedig hirtelen lórugás, amely mindössze tartott 2-3 sec-ig, míg elérte a tiltást. Hozzáteszem, hogy én már így vettem, a motorban 1.500 km-rel, és ami a lényeg, a vezérlő gyári maradt, aki csináltatta a motort, csak félmunkát végzett, elfeledkezett agyat venni a kigyúrt motorhoz...
És itt jött a mellbevágás, csak a standalone ECU került volna 300e-be, programozás nélkül, és akkor még hol vannak a nagyobb injektorok, módosított hengerfej, módosított szívóoldal, stb.. Kiszámoltuk, kb. még 1 misit kellett volna rákölteni a már felújított motorra...

És miért kellett volna ehhez másik ECU? A gyárit is lehet programozni, és tökéletesen alkalmas egy ilyen szintű szívó tuning kiszolgálásához.
Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #5437 Dátum: 2013. február 13. 06:17:34 am »

Sajnos ez nem ilyen egyszerű, hogy bekötöd és készen van. Más jelet ad mint a gyári Légnyelésmérő, emiatt teljesen át kell írni hozzá a vezérlőt.
Van rá "piggyback" megoldás is.. az un tuningbox ( a bemenőjel függvényében szabadon írható a kimenő görbe, "csak" ki kell mérni pontosan mindkét jelleggörbét)... ez már 20 E körül megvan, így minden más maradhat gyári...

Időközben az a kérdés jutott eszembe, hogy ezek a hőfilmes, hőszálas légtömegmérők mennyire hőfokfüggők?  Mert ugyebár megvan szépen a jelleggörbéje az átfolyás függvényében, de mennyire tér el a kiadott jel pl. -20 és +40 fok esetén? vagy eleve bele van építve a hőmérséklet-kompenzáció?
Naplózva
M5swap

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1051


« Válasz #5438 Dátum: 2013. február 13. 09:59:38 am »

Látod, ha akkor ismertelek volna  Wink

Ha nem azt a választ kaptam volna több helyről is, - és nem az egyedi ECU forgalmazóktól - hogy mindenképp egyedi vezérlő kell, nyilván én is másképp gondolkodom. Persze az ECU csak egy része lett volna a további költségeknek..

És miért kellett volna ehhez másik ECU? A gyárit is lehet programozni, és tökéletesen alkalmas egy ilyen szintű szívó tuning kiszolgálásához.
Naplózva
M5swap

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1051


« Válasz #5439 Dátum: 2013. február 13. 10:01:25 am »

Eladtam úgy, ahogy volt az autóval együtt Németo.-ba. (De nem a motorja miatt).

Mi let azzal a motorral? Vissza gyári tengely és boldogság?
Naplózva
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #5440 Dátum: 2013. február 13. 13:25:48 pm »

Van rá "piggyback" megoldás is.. az un tuningbox ( a bemenőjel függvényében szabadon írható a kimenő görbe, "csak" ki kell mérni pontosan mindkét jelleggörbét)... ez már 20 E körül megvan, így minden más maradhat gyári...

Időközben az a kérdés jutott eszembe, hogy ezek a hőfilmes, hőszálas légtömegmérők mennyire hőfokfüggők?  Mert ugyebár megvan szépen a jelleggörbéje az átfolyás függvényében, de mennyire tér el a kiadott jel pl. -20 és +40 fok esetén? vagy eleve bele van építve a hőmérséklet-kompenzáció?

Igen, láttam én is ilyet, talán pont te linkelted be és bennem is felmerültek kételyek, hogy ez mennyire tudja pontosan előállítani a gyári jelet minden üzemkörülmény esetén. De létezik kész megoldás is légtömegmérővel, meg hozzá írt chippel, igen borsos áron.
Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #5441 Dátum: 2013. február 13. 13:30:39 pm »

Látod, ha akkor ismertelek volna  Wink

Ha nem azt a választ kaptam volna több helyről is, - és nem az egyedi ECU forgalmazóktól - hogy mindenképp egyedi vezérlő kell, nyilván én is másképp gondolkodom. Persze az ECU csak egy része lett volna a további költségeknek..


Sajnos ez általánosan elterjedt nézet nálunk, hogy kizárólag az írható elektronikákkal lehet egy módosított motort felprogramozni. De nyilván ebben benne van az is, hogy sokaknak anyagi érdeke fűződik ennek a tévhitnek a fenntartásához.
Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #5442 Dátum: 2013. február 13. 14:56:27 pm »

Igen, láttam én is ilyet, talán pont te linkelted be és bennem is felmerültek kételyek, hogy ez mennyire tudja pontosan előállítani a gyári jelet minden üzemkörülmény esetén. De létezik kész megoldás is légtömegmérővel, meg hozzá írt chippel, igen borsos áron.
szegény ember vízzel főz...  ha valaki hozzám vágna egy ilyen légtömegmérőt, akkor vennék egy dobozt és össze tudnám nézni a dolgokat...
Naplózva
RaddiR

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 666



« Válasz #5443 Dátum: 2013. február 24. 20:38:48 pm »

volt már szó hogy e21be e30 hátsó híd... kérdés 1-1-be belemegy? kardán és a difi össze ér, össze hozható gond nélkül?
Kasznit kell-e alakítani vágni kalapálni? teszem azt pótkeréktartó, e30 difinek konzol...
Naplózva

az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ... Smiley
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #5444 Dátum: 2013. február 24. 21:13:05 pm »

egy az egyben nem. dolgozni kell vele.
Naplózva
kzolee

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5178



« Válasz #5445 Dátum: 2013. február 25. 22:00:01 pm »

M30 szakik:

Ez vajon mi lehet? (Már nem emlékszem, az E32-ben hova volt dugva...)

Naplózva

1985 E28 530i
Sixpack

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1821



« Válasz #5446 Dátum: 2013. február 25. 22:07:08 pm »

M30 szakik:

Ez vajon mi lehet? (Már nem emlékszem, az E32-ben hova volt dugva...)



Tankszellőztető szelep. Szedd le, nem kell.
Naplózva

e34 525iA, e28 V8, e32 750i
kzolee

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5178



« Válasz #5447 Dátum: 2013. február 25. 22:13:25 pm »

Köszi!
Naplózva

1985 E28 530i
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #5448 Dátum: 2013. február 25. 22:55:58 pm »

Nívópálca.  Azzal ellenőrzöd az olajszintet. Evil
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6809


"BMWéhes"


WWW
« Válasz #5449 Dátum: 2013. február 26. 16:11:21 pm »

Köszi!

Magát a szelepet én mindig bekötöm, majd felkötegelőzöm a szívósor alá. Jó az ha érzékeli. Megy rá egy ~ 10-es cső a szívósor aljától, azt vakold le a "csecsnél" Cheesy
Naplózva

70/627-5355
Sixpack

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1821



« Válasz #5450 Dátum: 2013. február 26. 19:52:03 pm »

Magát a szelepet én mindig bekötöm, majd felkötegelőzöm a szívósor alá. Jó az ha érzékeli. Megy rá egy ~ 10-es cső a szívósor aljától, azt vakold le a "csecsnél" Cheesy

Nem befolyásol semmit. Modicon nézve annyi jelenik meg ilyenkor élő adatban, hogy "Tankentlüftung nicht aktiv".
Naplózva

e34 525iA, e28 V8, e32 750i
MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6074


Üzemképtelenítő


« Válasz #5451 Dátum: 2013. február 26. 21:23:05 pm »

Izé,a benzintankot szellőzteti?A motortérből/ben,hogyan is? huh
Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #5452 Dátum: 2013. február 26. 21:38:15 pm »

Izé,a benzintankot szellőzteti?A motortérből/ben,hogyan is? huh
karbon kaniszter...  a megfelelő üzemmódban a szolenoidon keresztül beszívatják a motorral a termelődött benzingőzt
Naplózva
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6809


"BMWéhes"


WWW
« Válasz #5453 Dátum: 2013. február 26. 21:42:49 pm »

Nem befolyásol semmit. Modicon nézve annyi jelenik meg ilyenkor élő adatban, hogy "Tankentlüftung nicht aktiv".
Nem baj, inkább legyen ott neki  Wink Úgy, mint a sebességjel is Cheesy Már Mike-é is tudja.
Naplózva

70/627-5355
RaddiR

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 666



« Válasz #5454 Dátum: 2013. március 01. 23:10:44 pm »

e30 heckspoiler mennyire passzol vagy mennyire nem e21-re?
Naplózva

az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ... Smiley
RaddiR

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 666



« Válasz #5455 Dátum: 2013. március 02. 18:00:44 pm »

Gyorsan válaszolja meg nekem valaki plizz.
e21 vastag gólyalábba vastagszáras Billstein/koni...gátlótok túl lóg a lábon vagy sem? nekem túl lóg ~1cm-t a koni, teljes hossza a gátlónak 71 cm...
ez így jó vagy sem? a sima vékonyszáras nem lógott túl
Milyen hosszú egy ilyen gátló ami e21-é azon morfondírozok hogy ez lehet h nem e21..... :/
Naplózva

az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ... Smiley
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #5456 Dátum: 2013. március 02. 19:31:02 pm »

e30 heckspoiler mennyire passzol vagy mennyire nem e21-re?

Nekem E30 kis szárny van az E21 -en és passzol rá. Más kérdés hogy szerintem nem áll neki jól.
Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #5457 Dátum: 2013. március 02. 20:07:52 pm »

Gyorsan válaszolja meg nekem valaki plizz.
e21 vastag gólyalábba vastagszáras Billstein/koni...gátlótok túl lóg a lábon vagy sem? nekem túl lóg ~1cm-t a koni, teljes hossza a gátlónak 71 cm...
ez így jó vagy sem? a sima vékonyszáras nem lógott túl
Milyen hosszú egy ilyen gátló ami e21-é azon morfondírozok hogy ez lehet h nem e21..... :/

Emlékeim szerint valamennyire kilóg. A kép alapján is kicsit magasabb a záróanya.


Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
BaltusE28

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



« Válasz #5458 Dátum: 2013. március 02. 22:20:04 pm »

poweren hirdet egy tag már egy ideje 304fokos sckrick veztengelyt m20-ba.
van értelme utcai autóba, utcai  használatra beleinvesztálni? Smiley
Én is gondolkodtam hogy megveszem de Zsolt barátom lebeszélt róla. Nekem ráadásul LPG van a kocsiban,nincs az a szerelő aki be tudná állítani az alapjáratot normálisra.  Sad Egyébként a schrick oldalán és megannyi fórumon azt írják hogy kizárólag versenyautóba! Valószinüleg élvezhetetlen lenne a mindennapi autókázás. (pld forgalmi dugóban) Biztos hogy hoz erőt fordulaton de mikor használod 4500 felett? Az alatt meg nyomatékot veszt. És valóban hozzá kell igazítani a motor jó néhány részét.  undecided
Naplózva

M5swap

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1051


« Válasz #5459 Dátum: 2013. március 02. 23:07:35 pm »

Máshol írtam, hogy nekem 292-es volt a tengely az S14-ben, és már az sem volt utcabarát... közel sem.

Én is gondolkodtam hogy megveszem de Zsolt barátom lebeszélt róla. Nekem ráadásul LPG van a kocsiban,nincs az a szerelő aki be tudná állítani az alapjáratot normálisra.  Sad Egyébként a schrick oldalán és megannyi fórumon azt írják hogy kizárólag versenyautóba! Valószinüleg élvezhetetlen lenne a mindennapi autókázás. (pld forgalmi dugóban) Biztos hogy hoz erőt fordulaton de mikor használod 4500 felett? Az alatt meg nyomatékot veszt. És valóban hozzá kell igazítani a motor jó néhány részét.  undecided
Naplózva
Oldalak: 1 ... 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 [182] 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 ... 209   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!