RaddiR
Nem elérhető
Hozzászólások: 666
|
|
« Válasz #5430 Dátum: 2013. február 12. 12:47:31 pm » |
|
b27 lenne a cél, szívóoldalon m30 fojtószeleppel és m30ltm m20 ltm belével nagyobb átmérő miatt kipuff oldalon hengerenkénti leömlő dupla5 es rendszer dobokról még nincs terv. Ezért is gondoltam hátha jobb egy nem gyári veztengely Ja és csak szívó motor jöhet szóba
|
|
|
Naplózva
|
az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ...
|
|
|
Karell Gott
Nem elérhető
Hozzászólások: 728
|
|
« Válasz #5431 Dátum: 2013. február 12. 15:29:17 pm » |
|
b27 lenne a cél, szívóoldalon m30 fojtószeleppel és m30ltm m20 ltm belével nagyobb átmérő miatt kipuff oldalon hengerenkénti leömlő dupla5 es rendszer dobokról még nincs terv. Ezért is gondoltam hátha jobb egy nem gyári veztengely Ja és csak szívó motor jöhet szóba Én a helyedben nem kínlódnék már az m30 ltmmel,hanem az e36 m50 b25 légtömegmérőjét használnám.Nincs benne klapni,átmérője elég jó,így ez sem folytja a motorodat a szívóoldalon. A neten vannak róla infók,mit hova kell kötni.
|
|
|
Naplózva
|
E21 323i E32 750iL E36 323iT
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
|
« Válasz #5432 Dátum: 2013. február 12. 19:26:22 pm » |
|
Én a helyedben nem kínlódnék már az m30 ltmmel,hanem az e36 m50 b25 légtömegmérőjét használnám.Nincs benne klapni,átmérője elég jó,így ez sem folytja a motorodat a szívóoldalon. A neten vannak róla infók,mit hova kell kötni.
Sajnos ez nem ilyen egyszerű, hogy bekötöd és készen van. Más jelet ad mint a gyári Légnyelésmérő, emiatt teljesen át kell írni hozzá a vezérlőt.
|
|
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
RaddiR
Nem elérhető
Hozzászólások: 666
|
|
« Válasz #5433 Dátum: 2013. február 12. 19:59:47 pm » |
|
Sajnos ez nem ilyen egyszerű, hogy bekötöd és készen van. Más jelet ad mint a gyári Légnyelésmérő, emiatt teljesen át kell írni hozzá a vezérlőt.
Olvasgattam erről az e36 ltm ról is de nem tűnt túl egyszerűnek.m30ltm et átépíteni majdnem gyrerekjátéknak néz ki szóval egyelőre szerintem maradok ennél a megoldásnál.Ha van még valami hasznos ne tartsátok vissza
|
|
|
Naplózva
|
az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ...
|
|
|
M5swap
Nem elérhető
Hozzászólások: 1051
|
|
« Válasz #5434 Dátum: 2013. február 12. 21:25:23 pm » |
|
Nekem az s14-es mociban voltak 292-es tengelyek, módosított kompresszióval, nagy leömlővel, minden más változatlan (a kovácsolt dugók nyilván nem módosítottak magán a teljesjtményen). Olyan szinten elment a teljesítményleadás, hogy bár 195 Le helyett 230 volt a max., de 5.000 alatt szinte halott volt, 6.200-nál pedig letiltott, ahelyett, hogy a gyári 195-öttel szépen lineárisan leadta volna a teljesítményt kb. 3.500-től 6.500-ig. Elhihetitek, milyen hülye érzés volt, hogy ötezerig egy 320-as is lenyomott volna, ott pedig hirtelen lórugás, amely mindössze tartott 2-3 sec-ig, míg elérte a tiltást. Hozzáteszem, hogy én már így vettem, a motorban 1.500 km-rel, és ami a lényeg, a vezérlő gyári maradt, aki csináltatta a motort, csak félmunkát végzett, elfeledkezett agyat venni a kigyúrt motorhoz... És itt jött a mellbevágás, csak a standalone ECU került volna 300e-be, programozás nélkül, és akkor még hol vannak a nagyobb injektorok, módosított hengerfej, módosított szívóoldal, stb.. Kiszámoltuk, kb. még 1 misit kellett volna rákölteni a már felújított motorra...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kzolee
Nem elérhető
Hozzászólások: 5178
|
|
« Válasz #5435 Dátum: 2013. február 12. 21:37:39 pm » |
|
Mi let azzal a motorral? Vissza gyári tengely és boldogság?
|
|
|
Naplózva
|
1985 E28 530i
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
|
« Válasz #5436 Dátum: 2013. február 12. 21:58:47 pm » |
|
Nekem az s14-es mociban voltak 292-es tengelyek, módosított kompresszióval, nagy leömlővel, minden más változatlan (a kovácsolt dugók nyilván nem módosítottak magán a teljesjtményen). Olyan szinten elment a teljesítményleadás, hogy bár 195 Le helyett 230 volt a max., de 5.000 alatt szinte halott volt, 6.200-nál pedig letiltott, ahelyett, hogy a gyári 195-öttel szépen lineárisan leadta volna a teljesítményt kb. 3.500-től 6.500-ig. Elhihetitek, milyen hülye érzés volt, hogy ötezerig egy 320-as is lenyomott volna, ott pedig hirtelen lórugás, amely mindössze tartott 2-3 sec-ig, míg elérte a tiltást. Hozzáteszem, hogy én már így vettem, a motorban 1.500 km-rel, és ami a lényeg, a vezérlő gyári maradt, aki csináltatta a motort, csak félmunkát végzett, elfeledkezett agyat venni a kigyúrt motorhoz... És itt jött a mellbevágás, csak a standalone ECU került volna 300e-be, programozás nélkül, és akkor még hol vannak a nagyobb injektorok, módosított hengerfej, módosított szívóoldal, stb.. Kiszámoltuk, kb. még 1 misit kellett volna rákölteni a már felújított motorra...
És miért kellett volna ehhez másik ECU? A gyárit is lehet programozni, és tökéletesen alkalmas egy ilyen szintű szívó tuning kiszolgálásához.
|
|
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #5437 Dátum: 2013. február 13. 06:17:34 am » |
|
Sajnos ez nem ilyen egyszerű, hogy bekötöd és készen van. Más jelet ad mint a gyári Légnyelésmérő, emiatt teljesen át kell írni hozzá a vezérlőt.
Van rá "piggyback" megoldás is.. az un tuningbox ( a bemenőjel függvényében szabadon írható a kimenő görbe, "csak" ki kell mérni pontosan mindkét jelleggörbét)... ez már 20 E körül megvan, így minden más maradhat gyári... Időközben az a kérdés jutott eszembe, hogy ezek a hőfilmes, hőszálas légtömegmérők mennyire hőfokfüggők? Mert ugyebár megvan szépen a jelleggörbéje az átfolyás függvényében, de mennyire tér el a kiadott jel pl. -20 és +40 fok esetén? vagy eleve bele van építve a hőmérséklet-kompenzáció?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
M5swap
Nem elérhető
Hozzászólások: 1051
|
|
« Válasz #5438 Dátum: 2013. február 13. 09:59:38 am » |
|
Látod, ha akkor ismertelek volna Ha nem azt a választ kaptam volna több helyről is, - és nem az egyedi ECU forgalmazóktól - hogy mindenképp egyedi vezérlő kell, nyilván én is másképp gondolkodom. Persze az ECU csak egy része lett volna a további költségeknek.. És miért kellett volna ehhez másik ECU? A gyárit is lehet programozni, és tökéletesen alkalmas egy ilyen szintű szívó tuning kiszolgálásához.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
M5swap
Nem elérhető
Hozzászólások: 1051
|
|
« Válasz #5439 Dátum: 2013. február 13. 10:01:25 am » |
|
Eladtam úgy, ahogy volt az autóval együtt Németo.-ba. (De nem a motorja miatt). Mi let azzal a motorral? Vissza gyári tengely és boldogság?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
|
« Válasz #5440 Dátum: 2013. február 13. 13:25:48 pm » |
|
Van rá "piggyback" megoldás is.. az un tuningbox ( a bemenőjel függvényében szabadon írható a kimenő görbe, "csak" ki kell mérni pontosan mindkét jelleggörbét)... ez már 20 E körül megvan, így minden más maradhat gyári...
Időközben az a kérdés jutott eszembe, hogy ezek a hőfilmes, hőszálas légtömegmérők mennyire hőfokfüggők? Mert ugyebár megvan szépen a jelleggörbéje az átfolyás függvényében, de mennyire tér el a kiadott jel pl. -20 és +40 fok esetén? vagy eleve bele van építve a hőmérséklet-kompenzáció?
Igen, láttam én is ilyet, talán pont te linkelted be és bennem is felmerültek kételyek, hogy ez mennyire tudja pontosan előállítani a gyári jelet minden üzemkörülmény esetén. De létezik kész megoldás is légtömegmérővel, meg hozzá írt chippel, igen borsos áron.
|
|
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
|
« Válasz #5441 Dátum: 2013. február 13. 13:30:39 pm » |
|
Látod, ha akkor ismertelek volna Ha nem azt a választ kaptam volna több helyről is, - és nem az egyedi ECU forgalmazóktól - hogy mindenképp egyedi vezérlő kell, nyilván én is másképp gondolkodom. Persze az ECU csak egy része lett volna a további költségeknek.. Sajnos ez általánosan elterjedt nézet nálunk, hogy kizárólag az írható elektronikákkal lehet egy módosított motort felprogramozni. De nyilván ebben benne van az is, hogy sokaknak anyagi érdeke fűződik ennek a tévhitnek a fenntartásához.
|
|
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #5442 Dátum: 2013. február 13. 14:56:27 pm » |
|
Igen, láttam én is ilyet, talán pont te linkelted be és bennem is felmerültek kételyek, hogy ez mennyire tudja pontosan előállítani a gyári jelet minden üzemkörülmény esetén. De létezik kész megoldás is légtömegmérővel, meg hozzá írt chippel, igen borsos áron.
szegény ember vízzel főz... ha valaki hozzám vágna egy ilyen légtömegmérőt, akkor vennék egy dobozt és össze tudnám nézni a dolgokat...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
RaddiR
Nem elérhető
Hozzászólások: 666
|
|
« Válasz #5443 Dátum: 2013. február 24. 20:38:48 pm » |
|
volt már szó hogy e21be e30 hátsó híd... kérdés 1-1-be belemegy? kardán és a difi össze ér, össze hozható gond nélkül? Kasznit kell-e alakítani vágni kalapálni? teszem azt pótkeréktartó, e30 difinek konzol...
|
|
|
Naplózva
|
az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ...
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #5444 Dátum: 2013. február 24. 21:13:05 pm » |
|
egy az egyben nem. dolgozni kell vele.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kzolee
Nem elérhető
Hozzászólások: 5178
|
|
« Válasz #5445 Dátum: 2013. február 25. 22:00:01 pm » |
|
M30 szakik: Ez vajon mi lehet? (Már nem emlékszem, az E32-ben hova volt dugva...)
|
|
|
Naplózva
|
1985 E28 530i
|
|
|
Sixpack
Nem elérhető
Hozzászólások: 1821
|
|
« Válasz #5446 Dátum: 2013. február 25. 22:07:08 pm » |
|
M30 szakik: Ez vajon mi lehet? (Már nem emlékszem, az E32-ben hova volt dugva...) Tankszellőztető szelep. Szedd le, nem kell.
|
|
|
Naplózva
|
e34 525iA, e28 V8, e32 750i
|
|
|
kzolee
Nem elérhető
Hozzászólások: 5178
|
|
« Válasz #5447 Dátum: 2013. február 25. 22:13:25 pm » |
|
Köszi!
|
|
|
Naplózva
|
1985 E28 530i
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #5448 Dátum: 2013. február 25. 22:55:58 pm » |
|
Nívópálca. Azzal ellenőrzöd az olajszintet.
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 6809
"BMWéhes"
|
|
« Válasz #5449 Dátum: 2013. február 26. 16:11:21 pm » |
|
Köszi!
Magát a szelepet én mindig bekötöm, majd felkötegelőzöm a szívósor alá. Jó az ha érzékeli. Megy rá egy ~ 10-es cső a szívósor aljától, azt vakold le a "csecsnél"
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Sixpack
Nem elérhető
Hozzászólások: 1821
|
|
« Válasz #5450 Dátum: 2013. február 26. 19:52:03 pm » |
|
Magát a szelepet én mindig bekötöm, majd felkötegelőzöm a szívósor alá. Jó az ha érzékeli. Megy rá egy ~ 10-es cső a szívósor aljától, azt vakold le a "csecsnél" Nem befolyásol semmit. Modicon nézve annyi jelenik meg ilyenkor élő adatban, hogy "Tankentlüftung nicht aktiv".
|
|
|
Naplózva
|
e34 525iA, e28 V8, e32 750i
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #5451 Dátum: 2013. február 26. 21:23:05 pm » |
|
Izé,a benzintankot szellőzteti?A motortérből/ben,hogyan is?
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #5452 Dátum: 2013. február 26. 21:38:15 pm » |
|
Izé,a benzintankot szellőzteti?A motortérből/ben,hogyan is? karbon kaniszter... a megfelelő üzemmódban a szolenoidon keresztül beszívatják a motorral a termelődött benzingőzt
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 6809
"BMWéhes"
|
|
« Válasz #5453 Dátum: 2013. február 26. 21:42:49 pm » |
|
Nem befolyásol semmit. Modicon nézve annyi jelenik meg ilyenkor élő adatban, hogy "Tankentlüftung nicht aktiv".
Nem baj, inkább legyen ott neki Úgy, mint a sebességjel is Már Mike-é is tudja.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
RaddiR
Nem elérhető
Hozzászólások: 666
|
|
« Válasz #5454 Dátum: 2013. március 01. 23:10:44 pm » |
|
e30 heckspoiler mennyire passzol vagy mennyire nem e21-re?
|
|
|
Naplózva
|
az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ...
|
|
|
RaddiR
Nem elérhető
Hozzászólások: 666
|
|
« Válasz #5455 Dátum: 2013. március 02. 18:00:44 pm » |
|
Gyorsan válaszolja meg nekem valaki plizz. e21 vastag gólyalábba vastagszáras Billstein/koni...gátlótok túl lóg a lábon vagy sem? nekem túl lóg ~1cm-t a koni, teljes hossza a gátlónak 71 cm... ez így jó vagy sem? a sima vékonyszáras nem lógott túl Milyen hosszú egy ilyen gátló ami e21-é azon morfondírozok hogy ez lehet h nem e21..... :/
|
|
|
Naplózva
|
az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ...
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
|
« Válasz #5456 Dátum: 2013. március 02. 19:31:02 pm » |
|
e30 heckspoiler mennyire passzol vagy mennyire nem e21-re?
Nekem E30 kis szárny van az E21 -en és passzol rá. Más kérdés hogy szerintem nem áll neki jól.
|
|
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #5457 Dátum: 2013. március 02. 20:07:52 pm » |
|
Gyorsan válaszolja meg nekem valaki plizz. e21 vastag gólyalábba vastagszáras Billstein/koni...gátlótok túl lóg a lábon vagy sem? nekem túl lóg ~1cm-t a koni, teljes hossza a gátlónak 71 cm... ez így jó vagy sem? a sima vékonyszáras nem lógott túl Milyen hosszú egy ilyen gátló ami e21-é azon morfondírozok hogy ez lehet h nem e21..... :/
Emlékeim szerint valamennyire kilóg. A kép alapján is kicsit magasabb a záróanya.
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
BaltusE28
Nem elérhető
Hozzászólások: 278
|
|
« Válasz #5458 Dátum: 2013. március 02. 22:20:04 pm » |
|
poweren hirdet egy tag már egy ideje 304fokos sckrick veztengelyt m20-ba. van értelme utcai autóba, utcai használatra beleinvesztálni? Én is gondolkodtam hogy megveszem de Zsolt barátom lebeszélt róla. Nekem ráadásul LPG van a kocsiban,nincs az a szerelő aki be tudná állítani az alapjáratot normálisra. Egyébként a schrick oldalán és megannyi fórumon azt írják hogy kizárólag versenyautóba! Valószinüleg élvezhetetlen lenne a mindennapi autókázás. (pld forgalmi dugóban) Biztos hogy hoz erőt fordulaton de mikor használod 4500 felett? Az alatt meg nyomatékot veszt. És valóban hozzá kell igazítani a motor jó néhány részét.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
M5swap
Nem elérhető
Hozzászólások: 1051
|
|
« Válasz #5459 Dátum: 2013. március 02. 23:07:35 pm » |
|
Máshol írtam, hogy nekem 292-es volt a tengely az S14-ben, és már az sem volt utcabarát... közel sem. Én is gondolkodtam hogy megveszem de Zsolt barátom lebeszélt róla. Nekem ráadásul LPG van a kocsiban,nincs az a szerelő aki be tudná állítani az alapjáratot normálisra. Egyébként a schrick oldalán és megannyi fórumon azt írják hogy kizárólag versenyautóba! Valószinüleg élvezhetetlen lenne a mindennapi autókázás. (pld forgalmi dugóban) Biztos hogy hoz erőt fordulaton de mikor használod 4500 felett? Az alatt meg nyomatékot veszt. És valóban hozzá kell igazítani a motor jó néhány részét.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|