CápaBMW fórum
2024. november 28. 00:39:46 am *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 [106] 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 ... 206   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Újabb BMW modellek: E30, E32, E34, E36, E39 ..  (Megtekintve 3473796 alkalommal)
rnie
Vendég
« Válasz #3150 Dátum: 2010. december 12. 11:40:33 am »

Más gyorsan menni egy autóval és más, ha valaki állandóan padlógázzal gyorsít, kipörgetve a motort.

Az elmúlt 5 évben az egyik barátom 320d-jét kb 10.000km-ert vezettem, és soha nem mentunk lassan, pl. Prága egy megállással 3,5 óra, hazafelé esőben 4 óra, Bp-Frankfurt-Munchen-Bp egy nap alatt, vagy Bp-Pisa-Bp szintén egy nap alatt, ezalatt messze nem a kímélős 150-el, hanem sokszor 200-al. Az autó 200+le, csiptuning, ennek ellenére semmilyen motorikus problémája nem volt (és más sem nagyon) 150.000km alatt. Illetve amikor két hét egymás után megjártam a frankfurt és pisai kört, helyenként 200 tempomattal, ott evett egy liter olajat (olajcsereciklus alatt!). A tulajdonoshoz képest viszont nem járok vele gyorsan, ő sokkal jobban nyomja.
 És ami durva, hogy az átlagfogyasztás 6-6,5 ezeken a körökön, a prágai úton 7 liter volt, de ott tényleg végig 180-200 között mentünk. A frankfurti úton kétszer kellett tankolni (2000+km), és kicsivel volt 6 liter felett, míg  mozgásátlag, beleértve a várost, útfelújításokat, Ausztriában végig 130, egy dugót és egy autópályáról leterelést is, 130km/h volt....
Ennek ellenére nem kellene, mert szar a dízel karakterisztikája, viszont az az autó, amire lecserélte, az már lehet, h érdekelni fog, egy 320XdA, még van 5 évem, hogy összeszedjem rá a pénzt, addigra az M3 is kieshet a napi autó szerepből:) (ehhez az is kell, h legyen bontott E46 M3:9)
Összeségében én úgy látom, hogy egy régi prémium vagy sportos autó izgalmas a szívnek, és élményszinten nagyon jók, pl. a cápa 518 nagyon hiányzik, és egy levegős 911 biztos erekció.
De a mindennapi hajtásra ezek már rég nem alkalmasak, és a mai igénybevételre max egy-két, újonnan nagyon sokmilliós presztízsautó lenne képes, de horror fenntartási áron (lsd még bontott vs új gyári alkatrészek témakör).
A kapja az ívet dolog minden új autónál meg van, elég sok olyan ismerősöm van, aki beül és hidegen padlóval jár, 100.000 km-eket. Ezt pl. az M3 nem sokáig viselné el, az tuti:)
Naplózva
rnie
Vendég
« Válasz #3151 Dátum: 2010. december 12. 11:47:40 am »

Illetve a régi autó mindenben jobb témakörhöz szeretném összegyűjteni azoknak a napi használatú, erősen hajtott cápáknak a listáját, amiben MINDEN működik, és minden jó állapotban van. Mert egy mai BMW-ben ez 2-300,000km után még könnyen előfordulhat:)

Nem sorolom fel, hogy az alapvetően hobbiautó E36-nak mennyi hibája jött ki 10.000 km alatt, aminek az átlaga 11 liter, nagyrészt város környékén, tehát nagyon kímélősen... szerintem 20 hibát azonnal össze lehet szedni, és azt gyári alkatrészekkel nem 50,.000 ft lesz javítani  Cry

Mondjuk azért azt sem szabad kifelejteni, hogy a hulladék Sierrát mennyivel jobban szeretem, mint az E90 320d-t, legalábbis városi mindennapos csavargásra:) És a Sierra fényévekre volt az 518-tól. Azt is kár volt eladni Sad(((
Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #3152 Dátum: 2010. december 12. 12:30:46 pm »

Collins,Örni és a többiek.

Volt a családotokban régen jelenleg "napihasználatra alkalmatlan" autónak mondott -témánál maradva- cápa?

Kétlem.

Ne a mára szarráfosott, agyontákolt szarokból induljatok ki.

Nálunk anno az állólámpa,fekvőlámpa,E12 kapta folyamatosan az országos, valamint akkori NSZK ,később német túrákat.
Milyen érdekes?Bírta mind.
Én az E12-t napiba használtam, volt olyan évem, amiben 54ezr km-t ment. Hiba volt? Nem. Amit nem agybajból cseréltem, hanem végleges kifingás miatt, az egy gyújtáselektronika volt.

Szóval hagyjuk már ezeket a "jajistenemöregautójujdealkalmatlan" fasságokat.

Egyáltalán nem mondom,h jobb. rosszabb.

Számomra amivel kevesebbet tud az "öreg" :

-többet fogyaszt (ez legyen az én bajom)

-hangosabb (ez is)

-nincs benne navigáció (bár rólam köztudott, hogy nem használok ilyen szarokat, mert semmi kedvem úgy járni, mint a múltkor Trabence,hogy a zsákutca tábla ellenére rongyolt az utcában, mert a gépées azt mondta arra menjen  Evil )

-nincs rajta katalizátor (ez meg addig nem érdekel, amíg az euró 95745648435734573489-as dízelekből dől a füst)

A személyes nézetem:
Miért üljek én bele bármiféle új autóba? Ki szabja meg, hogy nem hajthatok napi szinten 30+éves autót?

Mégegy dolog.

Azért kapjunk már észbe, mikor isteni magaslatokba helyezzük a 200+ utazót tökéletesen teljesítő (egyébként tényleg jó) 320d-t, hogy egy olyan országban élünk, ahol a pályán 140 fölött már komolyabban megbasznak,bár hozzáteszem a múltkor képtelenség volt a sok fasz miatt 130-al haladni, az országúton mi van? 60-70-80-as tötyörgés, városban 30-40... szóval tényleg baromira alkalmatlan.
« Utoljára szerkesztve: 2010. december 12. 12:36:22 pm írta Miki 24V » Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Sztavrosz

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 832



« Válasz #3153 Dátum: 2010. december 12. 12:42:49 pm »

Fene tudja mennyi az eredeti km a kocsimban, de az elmúlt cirka 40ezer km alatt 2 meghibásodás történt: Elszállt a generátor, eldugultak a vízelvezetők amik zárlatot okoztak.
Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #3154 Dátum: 2010. december 12. 12:45:18 pm »

Jó, de ezt ne úgy nézd, hogy 40ezr alatt. Hanem 300+ezr alatt. Csak nálad lett rossz Wink
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7140


18i 82/11 B6 81/11


« Válasz #3155 Dátum: 2010. december 12. 13:04:49 pm »

Miki!

Pontosan tudod, hogy szerintem egy gyári cuccokból összerakott E12, E21, sorolhatnám kiválóan megállja a helyét!

Arra próbáltam célozni, hogy pl. Neked az E32 mennyiből lett/lesz olyan, mint új korában. Nevetséges kijelentések, hogy párszázezer forintból lehet olyan cápát építeni, ami egy szinten van egy mai BMW-vel fő szempontok, és megbízhatóság terén.
Naplózva

"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #3156 Dátum: 2010. december 12. 13:07:39 pm »

Az elmúlt 5 évben az egyik barátom 320d-jét kb 10.000km-ert vezettem, és soha nem mentunk lassan, pl. Prága egy megállással 3,5 óra, hazafelé esőben 4 óra, Bp-Frankfurt-Munchen-Bp egy nap alatt, vagy Bp-Pisa-Bp szintén egy nap alatt, ezalatt messze nem a kímélős 150-el, hanem sokszor 200-al. Az autó 200+le, csiptuning, ennek ellenére semmilyen motorikus problémája nem volt (és más sem nagyon) 150.000km alatt. Illetve amikor két hét egymás után megjártam a frankfurt és pisai kört, helyenként 200 tempomattal, ott evett egy liter olajat (olajcsereciklus alatt!). A tulajdonoshoz képest viszont nem járok vele gyorsan, ő sokkal jobban nyomja.
 És ami durva, hogy az átlagfogyasztás 6-6,5 ezeken a körökön, a prágai úton 7 liter volt, de ott tényleg végig 180-200 között mentünk. A frankfurti úton kétszer kellett tankolni (2000+km), és kicsivel volt 6 liter felett, míg  mozgásátlag, beleértve a várost, útfelújításokat, Ausztriában végig 130, egy dugót és egy autópályáról leterelést is, 130km/h volt....
Ennek ellenére nem kellene, mert szar a dízel karakterisztikája, viszont az az autó, amire lecserélte, az már lehet, h érdekelni fog, egy 320XdA, még van 5 évem, hogy összeszedjem rá a pénzt, addigra az M3 is kieshet a napi autó szerepből:) (ehhez az is kell, h legyen bontott E46 M3:9)
Összeségében én úgy látom, hogy egy régi prémium vagy sportos autó izgalmas a szívnek, és élményszinten nagyon jók, pl. a cápa 518 nagyon hiányzik, és egy levegős 911 biztos erekció.
De a mindennapi hajtásra ezek már rég nem alkalmasak, és a mai igénybevételre max egy-két, újonnan nagyon sokmilliós presztízsautó lenne képes, de horror fenntartási áron (lsd még bontott vs új gyári alkatrészek témakör).
A kapja az ívet dolog minden új autónál meg van, elég sok olyan ismerősöm van, aki beül és hidegen padlóval jár, 100.000 km-eket. Ezt pl. az M3 nem sokáig viselné el, az tuti:)

Ne menjünk át fogyasztásharcba.  Evil Szerintem egy cápával is simán lehet tartani a forgalom ritmusát, nekem legalábbis sikerült mindig. Még elkerülőúton is, 4 sebességes váltóval... És ismétlem: az enyémen (az elején) szinte minden rossz volt!!! (a hanyag előző tulajok miatt persze. A motorja pöccröff volt, de a karbival kellett szórakozni egy darabig, mire jó lett, egyik hátsó rugó el volt törve, km óra összevissza mutatott meg számlált, elakadásjelző kapcsolója is rossz volt, diffi klattyogott, váltó recsegett, a motorja fordulaton füstölt, a belseje olyan volt, mintha belehánytak volna, karosszéria egy katasztrófa... stb.) Mindig elvitt mindenhová, ismerek több cápást is a környéken, akiknek szintén nem kímélt cápáik vannak és megy mindegyik, lehet vele tartani a tempót (sőt!!). Ha már elterelődtünk a fogyasztás felé: b20 karbi 4 jól megtermett személy városon kívül 100 körüli tempóval 7-7,5 liter körül... Várost inkább hagyjuk.  crazy2
Szvsz egy vadi új cápa ma ugyan úgy megállná a helyét a forgalomban, napi használatban, mint bármelyik másik autó. Engem nem zavar, hogy hangos (szeretem a motor hangját), hogy sokat fogyaszt (?), hogy nem épp a legkörnyezetkímélőbb, hogy nincs benne szervó és klíma, bár egy szervó jólenne bele.
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #3157 Dátum: 2010. december 12. 13:11:28 pm »

Nevetséges kijelentések, hogy párszázezer forintból lehet olyan cápát építeni, ami egy szinten van egy mai BMW-vel fő szempontok, és megbízhatóság terén.

Miért a tiéd már hagyott ott valahol? Egy karbis/K-jetes BMW gyakorlatilag nem fog otthagyni sehol, max ha nagyon véres a torka. Kinek mi a szempont. Nekem az, hogy elvigyen A-ból B-be és élvezzem az utazást. A cápa ezt bőven tudja, nemigazán van szükségem a többi cuccra. (jó, a biztonság nem utolsó szempont, ennyiből egy újabb autóban nagyobb biztonságban van az ember, de szerintem itt és a fogyasztásnál ki is fújtak az előnyök...  Smiley )
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7140


18i 82/11 B6 81/11


« Válasz #3158 Dátum: 2010. december 12. 13:21:15 pm »

Nem hagyott ott, és nem is fog.
De nem azért, mert hiszek benne (na jó, egy kicsit ezért is Smiley), hanem mert amire szüksége van, azt lehetőleg gyári alkatrészből meg kell neki adni. Én nagyon szeretem az enyémet, de azért vannak korlátai (kb. egy-két éven belül ezek a határok kitolódnak egy kicsit.... Smiley).
Amikor egy nap alatt kell Mo-n belül mondjuk 1000-1100 km-t menni, akkor arra már sajnálnám is az enyémet Smiley.

Bár köztudott, hogy én vigyázok rá, de használom is, nem csak nézegetem!
Naplózva

"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
rnie
Vendég
« Válasz #3159 Dátum: 2010. december 12. 14:41:31 pm »

elé: b20 karbi 4 jól megtermett személy városon kívül 100 körüli tempóval 7-7,5 liter körül... Várost inkább hagyjuk.  crazy2

Az M3-as sem eszik 7 litert 100-nál, és az is 1995, nem éppen mai technika.

És Miki-nek is válaszolva: én is jobban szeretem a régi kocsikat, de használva párhuzamosan az 1983-as, 1995-ös és 2005-ös BMW-ket, nem kétséges, hogy melyik hol tart. A Cápával volt a legjobb városban menni, országúton csorogni, az M3-as a legjobb tempósan menni, de ha napi sok km-ert kéne mennem, akkor gondolkodás nélkül egy E90-et választanék. Bírja is, és én is bírom benne. A Cápa korában mások voltak az elvárások, és ezért mást is tud az autó. Az én életvitelemhez még megfelelne egy nagyobb hathengeres, hiszen keveset megyek, és azt sem "biznisz" műfajban. Ja, ilyen autóm is van csak egy kicsit újabb:)
Ha évi 30-40.000km-ert kéne mennem, biztosan megérkezni időre, csakis újszerű autóban gondolkodnék. És ennek az az oka, hogy amíg ha meglazul valami és zörög, az Mikinek egy fél perces mozdulat, és nem tartja számon meghibásodásként. Én meg nem tudom megoldani, se szerszámom, se tapasztalatom. Ez jól kijött az 518-nál is, pedig az az átlag hazai cápánál talán jobb állapotban volt. Semmi komoly baja nem volt neki sose, mégis többször csak bosszantottak az apróságok, amiknek egy részét nem tudtam megoldani. Ha Miki itt lakna a szomszéd utcában, bátrabban vennék régebbi autót napi használatra, mert az E36 sem olyan igazi autó már, de egyelőre nincs megbízható szakember 1-2km-es körzeten belül:)
Naplózva
rnie
Vendég
« Válasz #3160 Dátum: 2010. december 12. 14:44:24 pm »

Miért a tiéd már hagyott ott valahol? Egy karbis/K-jetes BMW gyakorlatilag nem fog otthagyni sehol, max ha nagyon véres a torka

Engem majdnem otthagyott, váratlanul tönkrement a benzinpumpa menet közben, és utána a két beszerzett bontott darab is szarnak bizonyult--- Tudom, gyári új kell bele:)
Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #3161 Dátum: 2010. december 12. 14:45:59 pm »

Miki!

Pontosan tudod, hogy szerintem egy gyári cuccokból összerakott E12, E21, sorolhatnám kiválóan megállja a helyét!

Arra próbáltam célozni, hogy pl. Neked az E32 mennyiből lett/lesz olyan, mint új korában. Nevetséges kijelentések, hogy párszázezer forintból lehet olyan cápát építeni, ami egy szinten van egy mai BMW-vel fő szempontok, és megbízhatóság terén.

Ez oké, de mennyiért tudnék most venni egy új, vagy keveset futott 320d-t?

Na ettől lényegesen kevesebbe jön ki az az összeg, amit rá kellene költeni még az E32-re, hogy az IGAZÁN azt adja vissza, amit kell neki.

Párszázezerből újszerű cápát építeni a mindennapokra? Lehetetlen.

De itt megint képbejön,h az újat meg kell venni.

jó, az is igaz,hogy nagyon kevesen vagyunk azok, akik mindennapra használnak, fönntartanak olyan cápit, amitől rosszabbakat dédelgetnek mások. Én ebbe a körbe tartozom. Ezekben érzem jól magam és ha kell húzom a trélert, viszem az alkatrészt, hordom a cementet...bármi. Az autó van értem, nekem annyi a dolgom, hogy megadom neki ami kell.


Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #3162 Dátum: 2010. december 12. 14:51:58 pm »

Rnie

Egy a titka ezeknek. Mikor megveszed, hiába a látszólag jó állapot, a kiszolgáló cuccokat azonnal újítani/cserélni ,úgy a biztos. Inkább tartson több ideig pénzt gyűjteni, de utána egyszerre a lehető legtöbb dolgot. Így lesz megbízható öregautód, amivel tényleg bárhová, bármikor... Wink
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7140


18i 82/11 B6 81/11


« Válasz #3163 Dátum: 2010. december 12. 14:55:04 pm »

Tudod, hogy én lakatolás után konkrétan síelni is Piroskával fogok menni Wink.

Az biztos, hogy mondjuk 5-6 M-ból elképesztő E12-t, E23-at lehet mondjuk építeni, és sokáig nem lesz nagy baja, ez tuti... persze csak ha szerelő pista rakja össze Cheesy



Az is biztos, hogy Neked az E12 azért bírta ilyen jól, mert ha valami szellentett egyet, akkor nem az Unix-ba szaladtál, és nem a Delphi cuccot kapta meg, meg a QH féktárcsát, és sorolhatnám...
Naplózva

"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #3164 Dátum: 2010. december 12. 15:01:19 pm »

Collins: pont ezt akartam most írni. Vagyis, ha azt nézed, napi használatra egy cápát 1-2m-ból össze lehet rakni, ahol nem az esztétikum a fő szempont, nem kell csillivilli legyen, az új(abb) autón megspórolt pénzt meg lehet benzinre költeni, az egyetlen dolog, ami engem meggátolna ebben, az az, hogy sajnálnék elhasználni egy ilyen remek autót.  Smiley (természetesen, mivel nincs másik autóm és lehetőségem sem, hogy vegyek 2.-at, ezért, ha valaha készen lesz a cápa, akkor nálam is az lesz az "igásló")

Viszont a második résszel nem értek egyet: ott van példának az enyém, elég szarul nézett ki, olyan is volt sajnos, mondjuk a kasztnin kívül nem volt rajta túl sok ták és mégis működött, ment, indult, megállt, pedig nem gyári cuccokból volt összerakva.  Wink Smiley
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
rnie
Vendég
« Válasz #3165 Dátum: 2010. december 12. 15:39:39 pm »

Rnie

Egy a titka ezeknek. Mikor megveszed, hiába a látszólag jó állapot, a kiszolgáló cuccokat azonnal újítani/cserélni ,úgy a biztos. Inkább tartson több ideig pénzt gyűjteni, de utána egyszerre a lehető legtöbb dolgot. Így lesz megbízható öregautód, amivel tényleg bárhová, bármikor... Wink

Egy csomó mindent cseréltem, amit javasoltak, több topikos kartárs kezén átfutott az autó:) A végére a karbi maradt, azzal senki nem boldogult, az új tulaj bőkezűen locsolta bele a pénzt, ahogy tudom...

Az M3-asnál már ezt az utat követem, amit ésszerű cserélni, azt inkább igen, és ha lehet gyárira, vagy gyári minőségűre. Bár a téli kerekem az olasz replika, sajnálnék egy szép M-es felnit a sóba, csúnyát meg nem teszek fel:)))
Ha az M3-as teljesen hibátlan lesz, akkor jön a második autó, reményeim szerint egy hathengeres cápa vagy E32. Vagy egy Merci Smiley)))
Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #3166 Dátum: 2010. december 12. 15:44:07 pm »

Tudod, hogy én lakatolás után konkrétan síelni is Piroskával fogok menni Wink.

Az biztos, hogy mondjuk 5-6 M-ból elképesztő E12-t, E23-at lehet mondjuk építeni, és sokáig nem lesz nagy baja, ez tuti... persze csak ha szerelő pista rakja össze Cheesy



Az is biztos, hogy Neked az E12 azért bírta ilyen jól, mert ha valami szellentett egyet, akkor nem az Unix-ba szaladtál, és nem a Delphi cuccot kapta meg, meg a QH féktárcsát, és sorolhatnám...

Múltkor számoltam és ekkora tételt nem tudnék elkölteni az E12-re, még ha a kritikus karosszéria dolgokból újat vennék. Jó, nekem azért hatalmas mázlim van mind belsőtér, mint munkadíj terén... De értelek amúgy.


Az viszont tény, hogy mikor indultak a bajok futóművel, akkor mélylevegő és erős 6számjegy elköltése következett.

Azt azért hozzáteszem,hogy vettem hátra az E28 hídra QH féktárcsát, 3 hónapot ki is bírt  crazy2

Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7140


18i 82/11 B6 81/11


« Válasz #3167 Dátum: 2010. december 12. 15:50:16 pm »

Miki add hozzá azt az óradíjat, amit illene kapnod. És akkor kijön! Wink
Naplózva

"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #3168 Dátum: 2010. december 12. 15:54:39 pm »

Na úgy már kijönne...

(eddig csak sajátomként számolgattam)
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6074


Üzemképtelenítő


« Válasz #3169 Dátum: 2010. december 12. 16:00:06 pm »

Örök zöld a téma. Cheesy Grin
Nekem az E32 35i tökre bevált melósnak,közepes állapotban kerültek hozzám,amelyiknek jó volt a motorja,az 30-as volt(vagyis felejtős Azn)de gyengébb a beltere,futóműve,vagy fordítva,az itteni 50-es volt pipec állapotban,belső,kasztni,futómű,de megállt motorral hoztam át,igaz 20perc alatt találtam amott bontott M70-et,ami itt bele is került,így ez lett a legjobb,legszebb E32-m 295 eusa_clap.
Lényeg a lényeg az E32/35ikombó eddig mindent vitt,mindent kibírt,gázzal,bobcattal a trélleren,hegyen völgyön,pályán 200-al,szerintem a húgy,hugyon5,30dezsők már eldobták volna a kanalat a felétől is,nem kérdés,hogy legalább annyi km volt bennük,mint a dízelekben,mármint visszatekerés előtt coolsmiley .
De hamár ennyire fogyasztás harc,hát nézzük csak Cool Azn,a 3húgy dét inkább egy E28 20i-vel tenném össze,mivel a dé töltött,ezért a 20i legyen gázos,hamár-akkor már coolsmiley afro_,és a súlyuk,méretük is közelebb van egymáshoz,mint az E21-el.
Azért azt sem felejtsük el,hogy a dízeleket elsősorban lopott,adócsalt,áfát jogszerűtlenül visszaigényelt árú üzemanyaggal etetik,khmmm.......
Bence alig 8litert mért/100km-en,az ő 520-ára,ez legyen 9liter gáz,az injektoros gázrendszerrel,az LPG mindenhol 30-40%-al olcsóbb mint a benzin,akkor miről is beszélünk?
Mennyi rendbe tenni/rendben tartani Az E28-at,és mennyi az E46-ot?
Mennyi is a vételáruk?
És azért nem mellesleg az E28-akban már bőven/bővebben jutott klíma,ABS,el. ablakok,egyéb xtrák......
De nézzünk feljebb is,a volt főnököm E38 30déje,és mondjuk az E32 35i irányába,alig 2évesen majdnem 9millkóért vette,alig 2év múlva gyenge 5ért adta el,közben úgy 2millkó ment rá,mert dízel,mert kompjúter,mert szoftver frissítés,mert senki nem értett hozzá,mert 50-ért sem tudták meg mondani mi is a baja.............
10l alatt nem evett......
Öööööööööö..........
6kiló körül vettem az E32-met,akkor még nem volt gázos,kézi váltóval 8-12között volt a fogyija afro_ coolsmiley
egy krova,egy villás,és egy csavarhúzó készlettel(nagyjából)meggyűrűztem,főtengelyt köszörültettem benne,bármit kicseréltem a futóműben,elektromos baja nem volt,kiégett izzók,nem világító műszerfal égők,rotor/fedél,gyújtó gyertyákat leszámítva........
Öööööööö......
De még akkor lett E38 730i-m,amikor még megvolt a főnök 30déje,abban sem kellett nagyjából semmit sem cserélni,minimális javítani valók voltak,gömbfej,szétrepült ventilátor,az előző tulaj szaxerű viscó javítása miatt,4hatos csavarral átfúrva az egész,és az állandó nagy fordulattól elfáradt a venti,vitte a hűtőt is,meg pár műanyagot,vízcsövet is,természetesen.
Átírással,mindennel 2alatt volt,egy fél olajcsere is belefért a kettőbe,1év után alig 3kilót vesztett az értékéből,10-12litert evett......
Miről beszélünk?
Persze,gizdáskodni,vakítani érdemes belízingelni a 8millás dezsőket........
Kiegészítés:a 85 tempomattal 4liter dízellel sztori mellé,itt egy 25i bevágna vagy 6liter benzint,7liter gázt........
« Utoljára szerkesztve: 2010. december 12. 16:18:24 pm írta MR.V12 » Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
rnie
Vendég
« Válasz #3170 Dátum: 2010. december 12. 18:51:58 pm »

Örök zöld a téma. Cheesy Grin


Az, de az öreg autónál (hacsak nem vagy szerelő vagy nem értesz hozzá rendesen) ritkán és nehezen lehet megindokolni költségalapon egy jól választott dízelhez képest a valódi költségelőnyt, illetve attól is függ, mennyi idő alatt mész vele sokat. Szerintem amiben a régi autók gyengébbek, az pl. a 2 év alatt 200.000 km, amit az ismerősék nyomnak egy-egy jól felszerelt astrával, évek óta valódi hiba nélkül, 5-6 literes fogyasztásokkal, és ez alatt az áresés is csak kb 2 millió ft,. ellenben mindig, minden időjárásban azonnal mobilok.

így 200.000km = 4m üzemanyag, 2m értékesés, max 3-500.000 ft szervíz, gumi, biztosítás, és mindenből minőségi. tehát egy km költsége 33ft alatt van, ez 10literes fogyasztásnak felel meg, egy nulla költségű autón.
Ugyanez egy 320d-nél durvább, ott ha jól veszel (7-7,5 körül vannak keveset futottak 2008-as http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/320/bmw_320_320d_bezs._2_ev_garancia_premium_s-3859470 és garis két évig) és sokat mész hirtelen, és fiatalon tovább is adod (2006-ost, 200.000km körül 4m körül) akkor még mindig csak 40-45ft-os km-nél jársz, ami nekem gyakorlatilag a fogyasztás+gumi, nem számítva a szervíz és alkatrész igényt, ami 200.000km alatt elég sok lenne.

Ha mész évi 10.000km-ert, mint én, és nem tragédia, ha 2-3 hétig szervízre vársz, vagy épp nincs ABS, ülésfűtés egy darabig, akkor persze olcsóbb a régi autó.  Én álmodozóként bevállalom a régi vasakat, szívok azzal, h nehezen találok szervízt, ami sűrűn kell, és próbálom felszámolni az előző 10-20 év kókányolását - külsős segítséggel, ami még baráti áron is drága és persze messze nem beszélünk egy kopásmentes, újszerű autóról, ami egy E90 320d 200.000km után.
« Utoljára szerkesztve: 2010. december 12. 18:59:31 pm írta rnie » Naplózva
Gisti
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4232



« Válasz #3171 Dátum: 2010. december 12. 18:54:47 pm »

Basssz! 32 éves a 33-as és napi használatban van pont úgy mint a lányom Volvo-ja ami szintén 32 éves! megbízhatóak és a mostani kocsikhoz mérten "igénytelenek"  Cheesy
Naplózva

+36/70/77-97-815
E23 745i 
E39 525d touring
E46 320 Ci
Triumph Herald 13/60
Yamaha Fj 1200
MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6074


Üzemképtelenítő


« Válasz #3172 Dátum: 2010. december 12. 19:08:12 pm »

Az, de az öreg autónál (hacsak nem vagy szerelő vagy nem értesz hozzá rendesen) ritkán és nehezen lehet megindokolni költségalapon egy jól választott dízelhez képest a valódi költségelőnyt, illetve attól is függ, mennyi idő alatt mész vele sokat. Szerintem amiben a régi autók gyengébbek, az pl. a 2 év alatt 200.000 km, amit az ismerősék nyomnak egy-egy jól felszerelt astrával, évek óta valódi hiba nélkül, 5-6 literes fogyasztásokkal, és ez alatt az áresés is csak kb 2 millió ft,. ellenben mindig, minden időjárásban azonnal mobilok.

így 200.000km = 4m üzemanyag, 2m értékesés, max 3-500.000 ft szervíz, gumi, biztosítás, és mindenből minőségi. tehát egy km költsége 33ft alatt van, ez 10literes fogyasztásnak felel meg, egy nulla költségű autón.
Ugyanez egy 320d-nél durvább, ott ha jól veszel (7-7,5 körül vannak keveset futottak 2008-as http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/320/bmw_320_320d_bezs._2_ev_garancia_premium_s-3859470 és garis két évig) és sokat mész hirtelen, és fiatalon tovább is adod (2006-ost, 200.000km körül 4m körül) akkor még mindig csak 40-45ft-os km-nél jársz, ami nekem gyakorlatilag a fogyasztás+gumi, nem számítva a szervíz és alkatrész igényt, ami 200.000km alatt elég sok lenne.

Ha mész évi 10.000km-ert, mint én, és nem tragédia, ha 2-3 hétig szervízre vársz, vagy épp nincs ABS, ülésfűtés egy darabig, akkor persze olcsóbb a régi autó.  Én álmodozóként bevállalom a régi vasakat, szívok azzal, h nehezen találok szervízt, ami sűrűn kell, és próbálom felszámolni az előző 10-20 év kókányolását - külsős segítséggel, ami még baráti áron is drága és persze messze nem beszélünk egy kopásmentes, újszerű autóról, ami egy E90 320d 200.000km után.

Akkor most mi a konklúzió?
Mondjuk 1.5millkóból,egy 3-5kilós E28/E32,és a maradékot rákölteni,hogy újabb 250 000 km-t elmenjen,esetleg gázt bele,vagy egy 4-5milliós 3húgy dét elkezdeni lízingelni,ami csak annyit eszik mint a fentiek a gázból ft/100km,és fizetni a részletet,mert az kurva olcsó javíttatni,meg úgysem romlik el.(Collins 320déje 1000 000tf/100 000km Lips Sealed Tongue)?
Nekem az első verzió. Cool Roll Eyes
Kiegészítés:a hetesből azért nem E23,mert abból mára kb.nincs/nem 3-5kiló,amit ne kellene lakatolni,fényezni,és az maga 1millkó.
Minimum.
Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
rnie
Vendég
« Válasz #3173 Dátum: 2010. december 12. 19:14:51 pm »

Akkor most mi a konklúzió?
Mondjuk 1.5millkóból,egy 3-5kilós E28/E32,és a maradékot rákölteni,hogy újabb 250 000 km-t elmenjen,esetleg gázt bele,vagy egy 4-5milliós 3húgy dét elkezdeni lízingelni,ami csak annyit eszik mint a fentiek a gázból ft/100km,és fizetni a részletet,mert az kurva olcsó javíttatni,meg úgysem romlik el.(Collins 320déje 1000 000tf/100 000km Lips Sealed Tongue)?
Nekem az első verzió. Cool Roll Eyes
Kiegészítés:a hetesből azért nem E23,mert abból mára kb.nincs/nem 3-5kiló,amit ne kellene lakatolni,fényezni,és az maga 1millkó.
Minimum.

A konklúzió az, hogy aki kurva sokat megy, az vegyen új(szerű) autót. Mert nem azért veszi, h felújítassa, és majd kis pénzből sűrűn karbantartsa, elviselje a kisebb-nagyobb hibákat, hanem hogy 30.000km-enként 4-5 óra alatt max leszervízeljék, és soha ne hagyja ott. Ne tévesszük össze a hobbi és munkahelyre kocsikázást, és azt, hogy valaki havi 10.000km-ert megy adott esetben, és ha az autó elromlik, akkor trailer+bérautó kell azonnal.

Nekünk, földi halandóknak, akik évi párezer km-ert megyunk (gondolom kevesen mennek cápával 50.000-80.000km felett rendszeresen évente 1-2 olajcserével és semmi más szervízigénnyel, ebbe beleértve az 5 perc alatt megjavítom dolgokat is:)), tökéletes egy valaha volt presztízsautó az egykori ár töredékéért, suzuki vagy astra helyett, és élvezzuk a burzsujok egykori kényelmét, teljesítményét. Feltételezem ezen a fórumon nem csak én vagyok úgy, hogy azért is vettem régi autót, mert újonnan drága lenne egy E92 M3:) ettől persze lehet sokat menni egy ilyen autóval, és sokkal jobban szeretni, mint egy lélektelen 320d-t a borzalmas hangjával és motorkarakterisztikájával, de bizony van olyan élethelyzet, amikor az újszerű BMW is olcsóbb, mint egy öreg vas....
Naplózva
TurbóDénes
Vendég
« Válasz #3174 Dátum: 2010. december 12. 23:44:04 pm »

A konklúzió az mindenki számára más.
Más Collinsnak.
Más a Druszámnak.
Más Gagusnak
Más Arnie-nak.
És Természetesen más MR-nek. Wink

Mindenki vegyen olyan autót,amilyent kigondolt magának,aztán éljen együtt vele,ha nem békül,akkor engedje el a kezét  Evil  és keressen másikat.
Három dolog amiben mindig és mindenhol komoly vita alakul ki:
Dohányos/Nemdohányos
Diesel/Benzin
Öreg/Fiatal (autók,nem csajok,shut up)

Én ezt használom.
Nem bántam meg,pedig most borítottam bele egy valag pénzt.
Évente 20-25 ezret tekerek bele.
Benzines,középkorú,automata,nemdohányzó...  Evil

És ma végre!!!! mentem vele 3,5 hónap után.
És még mindig nagyon szeretem.  Smiley

SZÓVAL MINDENKINEK A LEHETŐSÉGÉHEZ ÉS A BUKSZÁJÁHOZ MÉRTEN.ÉN SENKIT SEM AKAROK!!! MEGGYŐZNI... Smiley


* Kép0881.jpg (382.62 KB, 650x867 - megtekintve 971 alkalommal.)
Naplózva
rnie
Vendég
« Válasz #3175 Dátum: 2010. december 13. 07:50:40 am »

A konklúzió az mindenki számára más.


Egy ilyen nekem is tetszene városi autónak, de nehéz lenne megindokolni évi pár ezer km-re két "új" autót:)
Naplózva
TurbóDénes
Vendég
« Válasz #3176 Dátum: 2010. december 13. 21:04:20 pm »

Egy ilyen nekem is tetszene városi autónak, de nehéz lenne megindokolni évi pár ezer km-re két "új" autót:)

Pedig most megaakciós.  Grin
És még nem is kérem hogy megindokold.  Wink
Naplózva
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #3177 Dátum: 2010. december 13. 21:27:03 pm »

A konklúzió az mindenki számára más.
Más Collinsnak.
Más a Druszámnak.
Más Gagusnak
Más Arnie-nak.
És Természetesen más MR-nek. Wink

Mindenki vegyen olyan autót,amilyent kigondolt magának,aztán éljen együtt vele,ha nem békül,akkor engedje el a kezét  Evil  és keressen másikat.
Három dolog amiben mindig és mindenhol komoly vita alakul ki:
Dohányos/Nemdohányos
Diesel/Benzin
Öreg/Fiatal (autók,nem csajok,shut up)

Én ezt használom.
Nem bántam meg,pedig most borítottam bele egy valag pénzt.
Évente 20-25 ezret tekerek bele.
Benzines,középkorú,automata,nemdohányzó...  Evil

És ma végre!!!! mentem vele 3,5 hónap után.
És még mindig nagyon szeretem.  Smiley

SZÓVAL MINDENKINEK A LEHETŐSÉGÉHEZ ÉS A BUKSZÁJÁHOZ MÉRTEN.ÉN SENKIT SEM AKAROK!!! MEGGYŐZNI... Smiley

Hé engen nem ér kihagyni! Én szítottam az egész flémet!!!  Roll Eyes Tongue Wink Cool
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
TurbóDénes
Vendég
« Válasz #3178 Dátum: 2010. december 13. 21:46:53 pm »

A konklúzió az mindenki számára más.
Más Sam888-nak.
Más Collinsnak.
Más a Druszámnak.
Más Gagusnak
Más Arnie-nak.
És Természetesen más MR-nek. Wink

Mindenki vegyen olyan autót,amilyent kigondolt magának,aztán éljen együtt vele,ha nem békül,akkor engedje el a kezét  Evil  és keressen másikat.
Három dolog amiben mindig és mindenhol komoly vita alakul ki:
Dohányos/Nemdohányos
Diesel/Benzin
Öreg/Fiatal (autók,nem csajok,shut up)
Itt nyilatkozhatna Sam is hogy szerinte mi meg hogy???

Én ezt használom.
Sam valami mást.
Nem bántam meg,pedig most borítottam bele egy valag pénzt.
Sam sem bánta meg,de nem is költött rá.
Évente 20-25 ezret tekerek bele.
Sam viszont ennek a dupláját.
Benzines,középkorú,automata,nemdohányzó...  Evil
Sam-é viszont fiatal,kéziváltós disesel és dohányzik.

És ma végre!!!! mentem vele 3,5 hónap után.
És még mindig nagyon szeretem.  Smiley
Sam viszont már kezdi unni.

SZÓVAL MINDENKINEK A LEHETŐSÉGÉHEZ ÉS A BUKSZÁJÁHOZ MÉRTEN.ÉN SENKIT SEM AKAROK!!! MEGGYŐZNI... Smiley

Kivéve Sam-et,akinek az anyagi lehetőségei korlátlanok,így bárminek megfoghatja a kezét...
 Evil Evil Evil Evil Evil Evil Evil Evil Evil Evil Evil Evil Evil Evil Evil Evil Evil Evil Evil Evil Evil Evil Evil Evil Evil


Így jó lesz Kaposvári barátom?
Naplózva
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #3179 Dátum: 2010. december 13. 22:24:13 pm »

Nem, mert kihagytál egy 8-ast!  Cheesy Grin
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Oldalak: 1 ... 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 [106] 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 ... 206   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!