| 
			| 
					
						| rnie 
								Vendég
 | 
								|  | « Válasz #3030 Dátum: 2008. január 02. 16:12:26 pm » |  | 
 
 Kiváncsi vagyok, sikerül-e ehhez is alkatrészt szerezni... A németeknél talán:) Itthon esélytelen... |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 09:22:30 am írta Promega » |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| collins 
								+8 év az autóm javára. 
								Administrator
								    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 7154
								
								 
								18i 82/11 B6 81/11
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #3031 Dátum: 2008. január 02. 16:30:15 pm » |  | 
 
 bontva nem is, de újonnan miért ne lehetne? |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 "It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever." |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Sabc 
								Vendég
 | 
								|  | « Válasz #3032 Dátum: 2008. január 02. 16:31:19 pm » |  | 
 
 Kimaradtál a vesszőfutásból az M3 váltóval.   |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 09:22:43 am írta Promega » |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| collins 
								+8 év az autóm javára. 
								Administrator
								    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 7154
								
								 
								18i 82/11 B6 81/11
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #3033 Dátum: 2008. január 02. 16:32:07 pm » |  | 
 
 akkor visszaszívtam    |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 09:22:56 am írta Promega » |  Naplózva | 
 
 "It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever." |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Himizoli1 
								Moderátor    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 1252
								
								 | 
								|  | « Válasz #3034 Dátum: 2008. január 02. 18:18:14 pm » |  | 
 
 Kiváncsi vagyok, sikerül-e ehhez is alkatrészt szerezni... A németeknél talán:) Itthon esélytelen...
 Elvileg lesz. Köszi a kontaktot! |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 09:23:07 am írta Promega » |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Mike 
								Moderátor    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 4841
								
								 
								Csokihabanero :D
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #3035 Dátum: 2008. január 02. 20:48:28 pm » |  | 
 
 
 Igen, ezt tudom, a blokkon ott is virít a 2.5/2.8 felirat. Egyébként egy kicsivel nagyobb a furata a 28i-nek.
 
 Miért az mennyi? Szedem táblázatba a BMW motorok adatait, nekem alapból 86-ot hoz mindkettőre. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 Főmordor. |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Mike 
								Moderátor    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 4841
								
								 
								Csokihabanero :D
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #3036 Dátum: 2008. január 02. 20:53:30 pm » |  | 
 
 Az első mondat oké, de a második.... A végletekig hegyezett UTCAI motor. Ami kibír min. 100ezer kilométert, az nagyon nem a végletekre van hegyezve. Az ex DTM motorok már közelebb járnak a végletekig hegyezéshez. Nem véletlenül erősebbek, min. 1.5-szer!
 Az E34 M5 pl. el sem éri a 100le/1liter teljesítményt, a maga 315/3600-al. Ez nem változtat azon a tényen, hogy borzasztóan erős, de ilyen tekintetben a lemaradás nem kicsi.
 
 Nemrégiben lett mérve egy 1.6-os motor az említett helyen (Kálmán Tomi produktuma) 186LE! Ahogy szól, azt nem jellemezném....meg azt sem hogy mennyibe került.
 Az M technik az utcára kiadható legjobb...szerintem. De ez közel sem jelenti, hogy a legjobb. Az is tény, hogy egy M-es motort továbbfejleszteni már nagyon nem egyszerű.
 
 A Youtubeon van egy E34M5 video. 1033 LE és 1091 NM!!! Na az van végletekig hegyezve.   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 Főmordor. |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Himizoli1 
								Moderátor    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 1252
								
								 | 
								|  | « Válasz #3037 Dátum: 2008. január 02. 21:41:57 pm » |  | 
 
 Miért az mennyi?Szedem táblázatba a BMW motorok adatait, nekem alapból 86-ot hoz mindkettőre.
 
 Lehet hogy az egyik alapméretes, a másik túlméretes volt   |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 09:23:32 am írta Promega » |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Himizoli1 
								Moderátor    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 1252
								
								 | 
								|  | « Válasz #3038 Dátum: 2008. január 02. 21:50:33 pm » |  | 
 
 A Youtubeon van egy E34M5 video. 1033 LE és 1091 NM!!! Na az van végletekig hegyezve.  Egy turbós motor más kategoria mint egy szívó. |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 09:23:46 am írta Promega » |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| I-scream 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 934
								
								 | 
								|  | « Válasz #3039 Dátum: 2008. január 02. 22:07:07 pm » |  | 
 
 |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 09:23:59 am írta Promega » |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Mike 
								Moderátor    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 4841
								
								 
								Csokihabanero :D
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #3040 Dátum: 2008. január 02. 22:11:42 pm » |  | 
 
 Egy turbós motor más kategoria mint egy szívó.
 Nem komolyan a témába vágva közöltem, csak úgy. |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 09:25:53 am írta Promega » |  Naplózva | 
 
 Főmordor. |  |  | 
	| 
			| 
					
						| TurbóDénes 
								Vendég
 | 
								|  | « Válasz #3041 Dátum: 2008. január 02. 22:39:08 pm » |  | 
 
 V.S.-Motors.    ÁloM5.    |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 09:26:14 am írta Promega » |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Boge 
								Moderátor    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 3300
								
								 
								Ne vedd el!
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #3042 Dátum: 2008. január 02. 22:43:00 pm » |  | 
 
 Nekem a b38 verzió szériában is megfelelne....csak legyen jó állapotban. |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 09:26:27 am írta Promega » |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Himizoli1 
								Moderátor    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 1252
								
								 | 
								|  | « Válasz #3043 Dátum: 2008. január 02. 23:16:43 pm » |  | 
 
 V.S.-Motors.    ÁloM5.   Szerintem utcára max 500LE ami még talán kontrollálható. Felette meg életveszélyes!!!  Persze én elég félős vagyok. |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 09:26:42 am írta Promega » |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| TurbóDénes 
								Vendég
 | 
								|  | « Válasz #3044 Dátum: 2008. január 02. 23:22:07 pm » |  | 
 
 Igen Zolka és a félősök 360 Lóerőnél meg is állnak.      |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 09:26:53 am írta Promega » |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| BMWWWW 
								Kicsi Én 
								Moderátor
								    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 2325
								
								 
								Öreg járgány szivatóval indul
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #3045 Dátum: 2008. január 03. 06:14:13 am » |  | 
 
 Szerintem utcára max 500LE ami még talán kontrollálható. Felette meg életveszélyes!!! Persze én elég félős vagyok.
 
 Ezt igazolhatom! |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 09:27:07 am írta Promega » |  Naplózva | 
 
 pannon 9341256Ezen hívj ha mersz!!!
 
 Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| TraBence 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 4521
								
								 
								+36 30 370 85 77
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #3046 Dátum: 2008. január 03. 07:34:13 am » |  | 
 
 Igen Zolka és a félősök 360 Lóerőnél meg is állnak.     Szerintem utcára a 300LE is felesleges... Nyomaték legyen mint állat    |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 09:27:25 am írta Promega » |  Naplózva | 
 
 Bence |  |  | 
	| 
			| 
					
						| BMWWWW 
								Kicsi Én 
								Moderátor
								    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 2325
								
								 
								Öreg járgány szivatóval indul
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #3047 Dátum: 2008. január 03. 09:18:49 am » |  | 
 
 Szerintem utcára a 300LE is felesleges... Nyomaték legyen mint állat   Én nem a lóerőt igazolnám, hanem a Zolka félősségét! |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 09:28:10 am írta Promega » |  Naplózva | 
 
 pannon 9341256Ezen hívj ha mersz!!!
 
 Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| I-scream 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 934
								
								 | 
								|  | « Válasz #3048 Dátum: 2008. január 03. 22:01:26 pm » |  | 
 
 Még egy szó erejéig a teljesítménymérésről. Egy másik fórumon épp most olvastam M50 B25 mérésről.A gyári 192 lóhoz képest ez 167-et tudott. Azért egy m50-nek nem nagyon illik 200 e km fölött lennie.Szóval,ha most hirtelen vennék egy e36 m3-at,ami gyárilag 286 paci,és amit 14 éve HAJTANAK IS,abban most lehet kb 240 ? Az m20 b20-akban pedig 100... Érdekes
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Lütyő1 
								Lázadó  Nem elérhető 
								Hozzászólások: 5712
								
								 | 
								|  | « Válasz #3049 Dátum: 2008. január 03. 22:17:58 pm » |  | 
 
 Kérdés, hogy melyik értéket mérik? A kihajtásit, vagy a kerekeknél levőt? A gyári érték a kerekeken mérve annyi, vagy a kihajtáson? |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 09:28:32 am írta Promega » |  Naplózva | 
 
 E12-518;E23-728i;Trafi 601S |  |  | 
	|  | 
	| 
			| 
					
						| collins 
								+8 év az autóm javára. 
								Administrator
								    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 7154
								
								 
								18i 82/11 B6 81/11
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #3051 Dátum: 2008. január 04. 23:41:01 pm » |  | 
 
 Kérdés, hogy melyik értéket mérik? A kihajtásit, vagy a kerekeknél levőt? A gyári érték a kerekeken mérve annyi, vagy a kihajtáson?
 Boogie atz írta, hogy a gyári adat az a főtengelyen mért teljesítményre vonatkozik. |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 09:29:18 am írta Promega » |  Naplózva | 
 
 "It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever." |  |  | 
	| 
			| 
					
						| fblacka 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 705
								
								 
								ejtsd: efbélacka
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #3052 Dátum: 2008. január 05. 01:22:27 am » |  | 
 
 Még egy szó erejéig a teljesítménymérésről. Egy másik fórumon épp most olvastam M50 B25 mérésről.A gyári 192 lóhoz képest ez 167-et tudott. Azért egy m50-nek nem nagyon illik 200 e km fölött lennie.Szóval,ha most hirtelen vennék egy e36 m3-at,ami gyárilag 286 paci,és amit 14 éve HAJTANAK IS,abban most lehet kb 240 ? Az m20 b20-akban pedig 100... Érdekes
 
 ... azt hiszem, én is olvastam erről az autóról ... és ez a 167 ló keréken mért teljesítmény     ... szerintem nincs ezzel az értékkel semmi baj ... főleg, hogy elég hosszú diffi van a gép alatt ...  |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Himizoli1 
								Moderátor    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 1252
								
								 | 
								|  | « Válasz #3053 Dátum: 2008. január 05. 08:35:21 am » |  | 
 
 A diffinek, valtonak nincsen szerepe a teljesitmeny meresben.  |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 09:29:38 am írta Promega » |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Sabc 
								Vendég
 | 
								|  | « Válasz #3054 Dátum: 2008. január 05. 12:53:00 pm » |  | 
 
 És a hajtási veszteség? |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 09:29:49 am írta Promega » |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Himizoli1 
								Moderátor    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 1252
								
								 | 
								|  | « Válasz #3055 Dátum: 2008. január 05. 13:17:43 pm » |  | 
 
 Itt a diffi fajtájáról volt szó (rövid, hosszú), ebben nincsen jelentősége, azonos a konstrukciónál. 
 
 |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 09:30:01 am írta Promega » |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| TurbóDénes 
								Vendég
 | 
								|  | « Válasz #3056 Dátum: 2008. január 05. 13:21:59 pm » |  | 
 
 Akkor gyorsan kérdeznék is...... Ha most a TD-men kicserélem a 3.15-ös difit 2.65-ösre,akkor nem lesz más a mért érték? Vagy ha 5. direktes TDS váltó megy alá ,meg mondjuk egy 3.46-os? Akkor sem változik?    Ezt szeretném megérteni. Ha a gyári méretnél nagyobb átmérőjű kereket mondjuk?   Valaki homályosítson fel léci. |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 09:30:13 am írta Promega » |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Sabc 
								Vendég
 | 
								|  | « Válasz #3057 Dátum: 2008. január 05. 13:37:03 pm » |  | 
 
 Itt a diffi fajtájáról volt szó (rövid, hosszú), ebben nincsen jelentősége, azonos a konstrukciónál. 
 Ja igen, annak valóban nincs jelentősége.  |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 09:30:37 am írta Promega » |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Sabc 
								Vendég
 | 
								|  | « Válasz #3058 Dátum: 2008. január 05. 13:38:08 pm » |  | 
 
 Akkor gyorsan kérdeznék is...... Ha most a TD-men kicserélem a 3.15-ös difit 2.65-ösre,akkor nem lesz más a mért érték? Vagy ha 5. direktes TDS váltó megy alá ,meg mondjuk egy 3.46-os? Akkor sem változik?    Ezt szeretném megérteni. Ha a gyári méretnél nagyobb átmérőjű kereket mondjuk?   Valaki homályosítson fel léci.A mért teljesítményed nem fog változni. Más áttételű diffivel a menetteljesítmény fog változni, meg esetleg a fogyasztás. Ha más kereket teszel fel, akkor meg csalni fog a sebességmérőd.  |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 09:31:10 am írta Promega » |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| TurbóDénes 
								Vendég
 | 
								|  | « Válasz #3059 Dátum: 2008. január 05. 16:03:27 pm » |  | 
 
 Ezt akartam hallani.(akkor ezekszerint nem vok annyira offtoba) Köszönöm szépen.      |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 09:31:22 am írta Promega » |  Naplózva | 
 |  |  | 
	|  |