Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #60 Dátum: 2009. július 01. 22:41:21 pm » |
|
Megadott vastagságú hézagoló közdarabbal állítod be, amit a mérhető kopásból mérsz és számolsz ki. Igazából ha túlhúzod, akkor a foghézag megnő minimális mértékben, és legalább szorul is A csapágypályát ki kell húzni, a mögötte lévőt gyűrűt ki ,stb stb stb stb. Nameg a tengelyen is van jelölés,amiből tudod a korrekciós értéket számolni. Asszem 190 nyújton a lehúzója, de holnap megkukkantom TIS-ben,az a biztos Amúgy ma esemény vót. Mentem volna anyagbeszerző portyámra és a kapuig jutottam. Leállt a hetes. Bedöglött a benzinpumpa Aztán előkerestem egy másikat, erre elkezdett dőlni az eső... mire elállt, jól bezárt minden De most már jó És üzemanyagpumpa!!!! Tudod. Lánc, AC, WD40
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Feco01
Nem elérhető
Hozzászólások: 157
|
|
« Válasz #61 Dátum: 2009. július 01. 23:07:27 pm » |
|
Megadott vastagságú hézagoló közdarabbal állítod be, amit a mérhető kopásból mérsz és számolsz ki. Igazából ha túlhúzod, akkor a foghézag megnő minimális mértékben, és legalább szorul is A csapágypályát ki kell húzni, a mögötte lévőt gyűrűt ki ,stb stb stb stb. Nameg a tengelyen is van jelölés,amiből tudod a korrekciós értéket számolni. Asszem 190 nyújton a lehúzója, de holnap megkukkantom TIS-ben,az a biztos Igazatok van! Megkövetek mindenkit akit esetleg kibillentettem lelki nyugalmából a csapágyhézag - foghézag beállítási badarságommal. Nyilván nem a roppantó gyűrűre van bízva a foghézag beállítása, ahogy írod is, hanem a hézagolókkal megy ez a "játék". De az is igaz, hogy az ezredes órával kimért és belőtt hézagot meg lehet növelni, és grátisz a csapágyat is túl lehet terhelni egy jól irányzott mutter túlhúzással.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #62 Dátum: 2009. július 02. 10:10:04 am » |
|
"De az is igaz, hogy az ezredes órával kimért és belőtt hézagot meg lehet növelni, és grátisz a csapágyat is túl lehet terhelni egy jól irányzott mutter túlhúzással."
Így van.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #63 Dátum: 2009. július 03. 17:52:48 pm » |
|
Mivan akkor, ha a benzinpumpát (elektronyos) nem a tankhoz teszem, hanem a motortérbe?
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Zottya
Nem elérhető
Hozzászólások: 479
|
|
« Válasz #64 Dátum: 2009. július 03. 17:56:57 pm » |
|
Mivan akkor, ha a benzinpumpát (elektronyos) nem a tankhoz teszem, hanem a motortérbe?
Az a gond vele, hogy az el.pumpának nincs nagy szívó hatása, inkább tol rendesen, ezért kell minél közelebb rakni a tankhoz, vagy újabban bele.
|
|
|
Naplózva
|
Zoli
"A biztonsági öv lehet, hogy korlátoz a mozgásban, de még mindig nem annyira, mint a tolószék."
47°20'20.57"N 18°58'4.30"E
tel:+36 20 4468504
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #65 Dátum: 2009. július 03. 17:59:55 pm » |
|
Mivan akkor, ha a benzinpumpát (elektronyos) nem a tankhoz teszem, hanem a motortérbe?
Az a gond vele, hogy az el.pumpának nincs nagy szívó hatása, inkább tol rendesen, ezért kell minél közelebb rakni a tankhoz, vagy újabban bele. Na és ha hagyom előtte a gyári mechanikus AC-t is?
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #66 Dátum: 2009. július 03. 18:11:20 pm » |
|
Bónuszkérdés: (főleg Miki24V-nek, nameg annak is, aki ért a Solex 4A1-hez ) Mivan, ha alapjáraton 2-3ezret pörög a gép, pedig ütközésig vissza van tolva a gáz? Én nagyon arra gyanakszom, hogy a Miki24V által beállított alapjárati keverék nem jó neki. Tömítéseket nem fogok hozzá venni 10ezerért (vagy gyárit 17-ért, felújítókészletet 30ért), mert annyiból simán megvan az injektorosítás is... Meg különben is vettem hozzá egy zsír új tömítést hátha az a baj, de sajnos nem. A többi tömítés meg jó állapotú, tehát passz... Valaki help!
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
csabE28
aki számodra
Nem elérhető
Hozzászólások: 1889
Szerelem, mert cápa!
|
|
« Válasz #67 Dátum: 2009. július 03. 20:32:44 pm » |
|
Önmagában sem keverékproblémától sem pedig fals levegőtől nem tud 2-3 ezren pörögni az alapjárat. Valami torok nem zár el, illetve az automata szivató beszart. Gondolom ebben is valami elb.szott bimetálos fasság van amibe még a hütövizet is be kell vezetni. Hidegindítás az hogy megy neki?
|
|
|
Naplózva
|
Aranka az én kis vasoxidkupackám!
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #68 Dátum: 2009. július 03. 21:31:47 pm » |
|
Önmagában sem keverékproblémától sem pedig fals levegőtől nem tud 2-3 ezren pörögni az alapjárat. Valami torok nem zár el, illetve az automata szivató beszart. Gondolom ebben is valami elb.szott bimetálos fasság van amibe még a hütövizet is be kell vezetni. Hidegindítás az hogy megy neki?
A torok az mind elzár, tuti. Automata szivató: ha jól sejtem, akkor az az, ami a két kisebb torokkal van összefüggésben és ahogy melegszik, egy kis súly úgy nyitja ki a levegőt a kisebb torkoknak...
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #69 Dátum: 2009. július 03. 22:48:55 pm » |
|
Mivan akkor, ha a benzinpumpát (elektronyos) nem a tankhoz teszem, hanem a motortérbe?
Az a gond vele, hogy az el.pumpának nincs nagy szívó hatása, inkább tol rendesen, ezért kell minél közelebb rakni a tankhoz, vagy újabban bele. Na és ha hagyom előtte a gyári mechanikus AC-t is? Hülyeség. Vagy mech. ,vagy el. pumpa. El. pumpából csak kisnyomásút (max. 0,4 Bar) . Ha van ilyened, azt rakhatod a motortérbe.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #70 Dátum: 2009. július 03. 22:57:13 pm » |
|
Bónuszkérdés: (főleg Miki24V-nek, nameg annak is, aki ért a Solex 4A1-hez ) Mivan, ha alapjáraton 2-3ezret pörög a gép, pedig ütközésig vissza van tolva a gáz? Én nagyon arra gyanakszom, hogy a Miki24V által beállított alapjárati keverék nem jó neki. Tömítéseket nem fogok hozzá venni 10ezerért (vagy gyárit 17-ért, felújítókészletet 30ért), mert annyiból simán megvan az injektorosítás is... Meg különben is vettem hozzá egy zsír új tömítést hátha az a baj, de sajnos nem. A többi tömítés meg jó állapotú, tehát passz... Valaki help! Ingyen nem lesz jó karbid, injektorozz. De akkor készülj fel rá,hogy HF le, veztengely kicserél injektorosra a vezérkerekkel, szíjjal, gyuszielosztóval együtt. Keveréknek nincs köze hozzá, jól mondja Csab. A TN-Starter marad nyitva, az pörgeti. Ez egy Y ,amire megy 2 db vízcső (van egyáltalán vízkeringése?) ,ami melegíti, ezért a benne lévő táguló elem kinyom egy dugattyút,ami elzárja a pótkeverék járatot. Ezt lehet szabályozni, takarítani szétszedés után, majd mélyhűtőben tárolni, beállítani és 20 fokon is beállítani/ellenőrizni, majd vízben kifőzni és hőmérővel vizsgálni hol zár és mennyire. De még gyújtásra is rá kéne kukkantani... Vajon műxik-e az indító fedél nyitó/záró mechanikája? Gyorsüresjárat hogy áll? Indítás után visszamegy? Igazából ez a világ leg egyszerűbb karbija, csak oda kell rá figyelni és rohadtul nem tűri a kókányt.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
csabE28
aki számodra
Nem elérhető
Hozzászólások: 1889
Szerelem, mert cápa!
|
|
« Válasz #71 Dátum: 2009. július 04. 07:40:12 am » |
|
"Igazából ez a világ leg egyszerűbb karbija, csak oda kell rá figyelni és rohadtul nem tűri a kókányt." Ezzel azért nem értek egyet, ez tökéletesen igaz azonban a képen látható Simson karbira!!
|
Aranka az én kis vasoxidkupackám!
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #72 Dátum: 2009. július 04. 07:40:59 am » |
|
Bónuszkérdés: (főleg Miki24V-nek, nameg annak is, aki ért a Solex 4A1-hez ) Mivan, ha alapjáraton 2-3ezret pörög a gép, pedig ütközésig vissza van tolva a gáz? Én nagyon arra gyanakszom, hogy a Miki24V által beállított alapjárati keverék nem jó neki. Tömítéseket nem fogok hozzá venni 10ezerért (vagy gyárit 17-ért, felújítókészletet 30ért), mert annyiból simán megvan az injektorosítás is... Meg különben is vettem hozzá egy zsír új tömítést hátha az a baj, de sajnos nem. A többi tömítés meg jó állapotú, tehát passz... Valaki help! Ingyen nem lesz jó karbid, injektorozz. De akkor készülj fel rá,hogy HF le, veztengely kicserél injektorosra a vezérkerekkel, szíjjal, gyuszielosztóval együtt. Keveréknek nincs köze hozzá, jól mondja Csab. A TN-Starter marad nyitva, az pörgeti. Ez egy Y ,amire megy 2 db vízcső (van egyáltalán vízkeringése?) ,ami melegíti, ezért a benne lévő táguló elem kinyom egy dugattyút,ami elzárja a pótkeverék járatot. Ezt lehet szabályozni, takarítani szétszedés után, majd mélyhűtőben tárolni, beállítani és 20 fokon is beállítani/ellenőrizni, majd vízben kifőzni és hőmérővel vizsgálni hol zár és mennyire. De még gyújtásra is rá kéne kukkantani... Vajon műxik-e az indító fedél nyitó/záró mechanikája? Gyorsüresjárat hogy áll? Indítás után visszamegy? Igazából ez a világ leg egyszerűbb karbija, csak oda kell rá figyelni és rohadtul nem tűri a kókányt. Nekem erről a didta 32/32 jut eszembe...
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #73 Dátum: 2009. július 04. 08:12:26 am » |
|
Bónuszkérdés: (főleg Miki24V-nek, nameg annak is, aki ért a Solex 4A1-hez ) Mivan, ha alapjáraton 2-3ezret pörög a gép, pedig ütközésig vissza van tolva a gáz? Én nagyon arra gyanakszom, hogy a Miki24V által beállított alapjárati keverék nem jó neki. Tömítéseket nem fogok hozzá venni 10ezerért (vagy gyárit 17-ért, felújítókészletet 30ért), mert annyiból simán megvan az injektorosítás is... Meg különben is vettem hozzá egy zsír új tömítést hátha az a baj, de sajnos nem. A többi tömítés meg jó állapotú, tehát passz... Valaki help! Ingyen nem lesz jó karbid, injektorozz. De akkor készülj fel rá,hogy HF le, veztengely kicserél injektorosra a vezérkerekkel, szíjjal, gyuszielosztóval együtt. Keveréknek nincs köze hozzá, jól mondja Csab. A TN-Starter marad nyitva, az pörgeti. Ez egy Y ,amire megy 2 db vízcső (van egyáltalán vízkeringése?) ,ami melegíti, ezért a benne lévő táguló elem kinyom egy dugattyút,ami elzárja a pótkeverék járatot. Ezt lehet szabályozni, takarítani szétszedés után, majd mélyhűtőben tárolni, beállítani és 20 fokon is beállítani/ellenőrizni, majd vízben kifőzni és hőmérővel vizsgálni hol zár és mennyire. De még gyújtásra is rá kéne kukkantani... Vajon műxik-e az indító fedél nyitó/záró mechanikája? Gyorsüresjárat hogy áll? Indítás után visszamegy? Igazából ez a világ leg egyszerűbb karbija, csak oda kell rá figyelni és rohadtul nem tűri a kókányt. L-jethez is kell vez.tengelyt cserélni?
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #74 Dátum: 2009. július 04. 09:31:38 am » |
|
Bónuszkérdés: (főleg Miki24V-nek, nameg annak is, aki ért a Solex 4A1-hez ) Mivan, ha alapjáraton 2-3ezret pörög a gép, pedig ütközésig vissza van tolva a gáz? Én nagyon arra gyanakszom, hogy a Miki24V által beállított alapjárati keverék nem jó neki. Tömítéseket nem fogok hozzá venni 10ezerért (vagy gyárit 17-ért, felújítókészletet 30ért), mert annyiból simán megvan az injektorosítás is... Meg különben is vettem hozzá egy zsír új tömítést hátha az a baj, de sajnos nem. A többi tömítés meg jó állapotú, tehát passz... Valaki help! Ingyen nem lesz jó karbid, injektorozz. De akkor készülj fel rá,hogy HF le, veztengely kicserél injektorosra a vezérkerekkel, szíjjal, gyuszielosztóval együtt. Keveréknek nincs köze hozzá, jól mondja Csab. A TN-Starter marad nyitva, az pörgeti. Ez egy Y ,amire megy 2 db vízcső (van egyáltalán vízkeringése?) ,ami melegíti, ezért a benne lévő táguló elem kinyom egy dugattyút,ami elzárja a pótkeverék járatot. Ezt lehet szabályozni, takarítani szétszedés után, majd mélyhűtőben tárolni, beállítani és 20 fokon is beállítani/ellenőrizni, majd vízben kifőzni és hőmérővel vizsgálni hol zár és mennyire. De még gyújtásra is rá kéne kukkantani... Vajon műxik-e az indító fedél nyitó/záró mechanikája? Gyorsüresjárat hogy áll? Indítás után visszamegy? Igazából ez a világ leg egyszerűbb karbija, csak oda kell rá figyelni és rohadtul nem tűri a kókányt. Húúúúú 1000000 puszi, amiért segítettél!!! Köszike! Kicseréltem a TN-startert egy másikra és most jó lett! Igaz hidegen kicsit nehezebben indul most (rákell indítás előtt rúgni egyet a gázra), de melegen nagyon szupi. Az életben nem jöttem volna rá, hoyg ez a baja!
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #75 Dátum: 2009. július 04. 10:39:54 am » |
|
Bónuszkérdés: (főleg Miki24V-nek, nameg annak is, aki ért a Solex 4A1-hez ) Mivan, ha alapjáraton 2-3ezret pörög a gép, pedig ütközésig vissza van tolva a gáz? Én nagyon arra gyanakszom, hogy a Miki24V által beállított alapjárati keverék nem jó neki. Tömítéseket nem fogok hozzá venni 10ezerért (vagy gyárit 17-ért, felújítókészletet 30ért), mert annyiból simán megvan az injektorosítás is... Meg különben is vettem hozzá egy zsír új tömítést hátha az a baj, de sajnos nem. A többi tömítés meg jó állapotú, tehát passz... Valaki help! Ingyen nem lesz jó karbid, injektorozz. De akkor készülj fel rá,hogy HF le, veztengely kicserél injektorosra a vezérkerekkel, szíjjal, gyuszielosztóval együtt. Keveréknek nincs köze hozzá, jól mondja Csab. A TN-Starter marad nyitva, az pörgeti. Ez egy Y ,amire megy 2 db vízcső (van egyáltalán vízkeringése?) ,ami melegíti, ezért a benne lévő táguló elem kinyom egy dugattyút,ami elzárja a pótkeverék járatot. Ezt lehet szabályozni, takarítani szétszedés után, majd mélyhűtőben tárolni, beállítani és 20 fokon is beállítani/ellenőrizni, majd vízben kifőzni és hőmérővel vizsgálni hol zár és mennyire. De még gyújtásra is rá kéne kukkantani... Vajon műxik-e az indító fedél nyitó/záró mechanikája? Gyorsüresjárat hogy áll? Indítás után visszamegy? Igazából ez a világ leg egyszerűbb karbija, csak oda kell rá figyelni és rohadtul nem tűri a kókányt. Húúúúú 1000000 puszi, amiért segítettél!!! Köszike! Kicseréltem a TN-startert egy másikra és most jó lett! Igaz hidegen kicsit nehezebben indul most (rákell indítás előtt rúgni egyet a gázra), de melegen nagyon szupi. Az életben nem jöttem volna rá, hoyg ez a baja! Örülök,hogy sikerült!
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #76 Dátum: 2009. július 04. 10:47:05 am » |
|
Bónuszkérdés: (főleg Miki24V-nek, nameg annak is, aki ért a Solex 4A1-hez ) Mivan, ha alapjáraton 2-3ezret pörög a gép, pedig ütközésig vissza van tolva a gáz? Én nagyon arra gyanakszom, hogy a Miki24V által beállított alapjárati keverék nem jó neki. Tömítéseket nem fogok hozzá venni 10ezerért (vagy gyárit 17-ért, felújítókészletet 30ért), mert annyiból simán megvan az injektorosítás is... Meg különben is vettem hozzá egy zsír új tömítést hátha az a baj, de sajnos nem. A többi tömítés meg jó állapotú, tehát passz... Valaki help! Ingyen nem lesz jó karbid, injektorozz. De akkor készülj fel rá,hogy HF le, veztengely kicserél injektorosra a vezérkerekkel, szíjjal, gyuszielosztóval együtt. Keveréknek nincs köze hozzá, jól mondja Csab. A TN-Starter marad nyitva, az pörgeti. Ez egy Y ,amire megy 2 db vízcső (van egyáltalán vízkeringése?) ,ami melegíti, ezért a benne lévő táguló elem kinyom egy dugattyút,ami elzárja a pótkeverék járatot. Ezt lehet szabályozni, takarítani szétszedés után, majd mélyhűtőben tárolni, beállítani és 20 fokon is beállítani/ellenőrizni, majd vízben kifőzni és hőmérővel vizsgálni hol zár és mennyire. De még gyújtásra is rá kéne kukkantani... Vajon műxik-e az indító fedél nyitó/záró mechanikája? Gyorsüresjárat hogy áll? Indítás után visszamegy? Igazából ez a világ leg egyszerűbb karbija, csak oda kell rá figyelni és rohadtul nem tűri a kókányt. L-jethez is kell vez.tengelyt cserélni? Bizony kell cserélni. Sőt, igazából hengerfejet is kellene ,mert az L-jetnek a szívójáratai nagyobbak, mint a karbis fejen lévő nyílások. Ehhez társul egy másik fokolású veztengely, valamint a Te motorodon 110 fogas vezérmű szíj van, az L-jeten (98%-ban) pedig 125 fogú. Magyarul,ha rárakod erre az L-jetet,akkor beindul, szerencsével még aránylag szépen is fog járni, de a másik tengely miatt és a fix befecskendezési idők miatt nem lesz valami rózsás teljesítmény. A gyújtásról nem is beszélve. Egyszer nagyon régen alakítgattam egy ilyet ,de sosem volt az igazi. Végül nekiültem a BMW bibliáknak és végignéztem,hogy hányféle gyújtáselosztó, HF, veztengely, beállítás létezik. Idővel pedig élőben is találkoztam szinte minddel Szóval ,ha alakítasz, azt tedd meg rendesen, hozd ki mindenből a maximumot, ne kapkodj vele és meg fogsz lepődni mennyire szépen tudnak ezek dolgozni
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #77 Dátum: 2009. július 04. 11:14:32 am » |
|
L-jethez is kell vez.tengelyt cserélni?
Bizony kell cserélni. Sőt, igazából hengerfejet is kellene ,mert az L-jetnek a szívójáratai nagyobbak, mint a karbis fejen lévő nyílások. Ehhez társul egy másik fokolású veztengely, valamint a Te motorodon 110 fogas vezérmű szíj van, az L-jeten (98%-ban) pedig 125 fogú. Magyarul,ha rárakod erre az L-jetet,akkor beindul, szerencsével még aránylag szépen is fog járni, de a másik tengely miatt és a fix befecskendezési idők miatt nem lesz valami rózsás teljesítmény. A gyújtásról nem is beszélve. Egyszer nagyon régen alakítgattam egy ilyet ,de sosem volt az igazi. Végül nekiültem a BMW bibliáknak és végignéztem,hogy hányféle gyújtáselosztó, HF, veztengely, beállítás létezik. Idővel pedig élőben is találkoztam szinte minddel Szóval ,ha alakítasz, azt tedd meg rendesen, hozd ki mindenből a maximumot, ne kapkodj vele és meg fogsz lepődni mennyire szépen tudnak ezek dolgozni Hát most gondolkodóba ejtettél... Nemtervezek hosszútávra az L-jettel, mert előbbutóbb másik mocit szeretnék bele, de viszont, ha már leszedem a HF-et és meglátom, hogy milyen a mocija, akkor szerintem gyűrűzni kéne minimum, vagy lehet még fúrni is... (kicsit nagy a kartergáz) Plusz, ha leszedem a HF-t, akkor az megen plusz lé, mert kéne mindenhova új tömítés, szíj, vízpumpa, feszítő... Ennyiből meg már megveszem a beleszánt M20B25-öt, azon is ígyisúgyis elkell követni ezek cseréjét. Inkább a megbízhatóság lenne a lényeg, amíg nem lesz benne a másik moci.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. július 06. 17:32:43 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Höggenbukken
Vendég
|
|
« Válasz #78 Dátum: 2009. július 04. 11:26:44 am » |
|
"Igazából ez a világ leg egyszerűbb karbija, csak oda kell rá figyelni és rohadtul nem tűri a kókányt." Ezzel azért nem értek egyet, ez tökéletesen igaz azonban a képen látható Simson karbira!! Ez? fúziós reaktor a Romet Komáréhoz képest.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #79 Dátum: 2009. július 04. 13:10:37 pm » |
|
Bizony kell cserélni. Sőt, igazából hengerfejet is kellene ,mert az L-jetnek a szívójáratai nagyobbak, mint a karbis fejen lévő nyílások. Ehhez társul egy másik fokolású veztengely, valamint a Te motorodon 110 fogas vezérmű szíj van, az L-jeten (98%-ban) pedig 125 fogú. Magyarul,ha rárakod erre az L-jetet,akkor beindul, szerencsével még aránylag szépen is fog járni, de a másik tengely miatt és a fix befecskendezési idők miatt nem lesz valami rózsás teljesítmény. A gyújtásról nem is beszélve. Egyszer nagyon régen alakítgattam egy ilyet ,de sosem volt az igazi. Végül nekiültem a BMW bibliáknak és végignéztem,hogy hányféle gyújtáselosztó, HF, veztengely, beállítás létezik. Idővel pedig élőben is találkoztam szinte minddel Szóval ,ha alakítasz, azt tedd meg rendesen, hozd ki mindenből a maximumot, ne kapkodj vele és meg fogsz lepődni mennyire szépen tudnak ezek dolgozni Hát most gondolkodóba ejtettél... Nemtervezek hosszútávra az L-jettel, mert előbbutóbb másik mocit szeretnék bele, de viszont, ha már leszedem a HF-et és meglátom, hogy milyen a mocija, akkor szerintem gyűrűzni kéne minimum, vagy lehet még fúrni is... (kicsit nagy a kartergáz) Plusz, ha leszedem a HF-t, akkor az megen plusz lé, mert kéne mindenhova új tömítés, szíj, vízpumpa, feszítő... Ennyiből meg már megveszem a beleszánt M20B25-öt, azon is ígyisúgyis elkell követni ezek cseréjét. Inkább a megbízhatóság lenne a lényeg, amíg nem lesz benne a másik moci. Akkor én azt mondom,hogy ne is vergődj L-jettel, inkább vegyél egy tömítés garnit a karbihoz és máris megbízható. Én anno majd 2 évet bíbelődtem a 4A1-el, mindig volt nyűgje...aztán mikor a td-ben összeszakadt a motor és beletettem a karbis M20-at, vettem egy gyári tömítést. 1100Ft volt.... minden további nélkül jó volt, jól evett, fasza volt, akkor és úgy érte el a 180-at,amikor csak akartam. Kb amúgy 185-190-re jött ki a vége. Szóval megéri.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. július 06. 17:32:14 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #80 Dátum: 2009. július 04. 14:25:32 pm » |
|
Hát most gondolkodóba ejtettél... Nemtervezek hosszútávra az L-jettel, mert előbbutóbb másik mocit szeretnék bele, de viszont, ha már leszedem a HF-et és meglátom, hogy milyen a mocija, akkor szerintem gyűrűzni kéne minimum, vagy lehet még fúrni is... (kicsit nagy a kartergáz) Plusz, ha leszedem a HF-t, akkor az megen plusz lé, mert kéne mindenhova új tömítés, szíj, vízpumpa, feszítő... Ennyiből meg már megveszem a beleszánt M20B25-öt, azon is ígyisúgyis elkell követni ezek cseréjét. Inkább a megbízhatóság lenne a lényeg, amíg nem lesz benne a másik moci. Akkor én azt mondom,hogy ne is vergődj L-jettel, inkább vegyél egy tömítés garnit a karbihoz és máris megbízható. Én anno majd 2 évet bíbelődtem a 4A1-el, mindig volt nyűgje...aztán mikor a td-ben összeszakadt a motor és beletettem a karbis M20-at, vettem egy gyári tömítést. 1100Ft volt.... minden további nélkül jó volt, jól evett, fasza volt, akkor és úgy érte el a 180-at,amikor csak akartam. Kb amúgy 185-190-re jött ki a vége. Szóval megéri. A 22-es számú tömítésre gondolsz? És mivan, ha a vez.műtengelyt nem rakom át az L-jetről?
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. július 06. 17:31:43 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #81 Dátum: 2009. július 04. 15:28:51 pm » |
|
Igen, a 22-esre gondoltam. Nekem az volt a probléma okozója, nem tömített rendesen és hiába csináltam másikat, nem olyan anyagú volt, és összeveszett a mindig pótkeverék a levegő rendszerrel Ha a tengely marad,akkor abnormális utógyújtás kell a kiegyensúlyozott járáshoz, cserébe nem fog menni az autó, de legalább is erőltetett lesz a gyorsítás. Ha az elosztót meghagyod, akkor ez a része 60%-ban megoldódik,de mivel a karbis tengely más fokolású, ezért nem ott nyit/zár,ami meg van adva az L-jet vezérlő primitív agyában a fecskendezési időnek. Lenne egy üvöltő, de igazán jól sosem menő B20-ad és köpködnéd,hogy mennyire gyenge szar. Holott a köpködés 99%-a ilyenre vezethető vissza,hogy össze vissza rakosgatott tengely/elosztó Ha B25 lesz előbb utóbb,akkor tényleg csak annyit csinálj,hogy veszel tömítést, ne ölj bele pénzt ,hogy HF tömítés, szimeringek, de akkor már gyűrűk-csapágyak. Még ha magadnak is csinálod, az anyag akkor is ott van egy 100-as, meg mire veszel vákuumcsöveket, gumikönyököt az l-jethet,van az 130 000.- is. ÉS akkor még ne is beszéljünk arról,hogy az L-jet injektorai be vannak-e ragadva, a nyomászabályzó jól műxik-e, a hőgombák jó értéket adnak-e , a légtömegmérő működik-e,pótlevegő tolattyú le van-e ragadva, vezérlő jó-e, vagy már elárasztja csak benzinnel a motort... de akkor még lehet úgy jársz, mint szegény Csab,hogy rángat, köhög, prüszköl. 3 lehetőséged van: -B25 (ha ezt akarod, akkor ne L-jetezz) -B20 L-jet, de akkor koppra felújítod és az l-jetet is rendbehozod, ami anyagáron is ott van 130-180 között,mert akkor már legyen tökéletes -B20 karbihoz veszel tömítést és boldogan használod,amíg gyűjtöd a lét a B25-re
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #82 Dátum: 2009. július 04. 16:06:23 pm » |
|
Ingyen nem lesz jó karbid, injektorozz. De akkor készülj fel rá,hogy HF le, veztengely kicserél injektorosra a vezérkerekkel, szíjjal, gyuszielosztóval együtt. Keveréknek nincs köze hozzá, jól mondja Csab. A TN-Starter marad nyitva, az pörgeti. Ez egy Y ,amire megy 2 db vízcső (van egyáltalán vízkeringése?) ,ami melegíti, ezért a benne lévő táguló elem kinyom egy dugattyút,ami elzárja a pótkeverék járatot. Ezt lehet szabályozni, takarítani szétszedés után, majd mélyhűtőben tárolni, beállítani és 20 fokon is beállítani/ellenőrizni, majd vízben kifőzni és hőmérővel vizsgálni hol zár és mennyire. De még gyújtásra is rá kéne kukkantani... Vajon műxik-e az indító fedél nyitó/záró mechanikája? Gyorsüresjárat hogy áll? Indítás után visszamegy? Igazából ez a világ leg egyszerűbb karbija, csak oda kell rá figyelni és rohadtul nem tűri a kókányt. Húúúúú 1000000 puszi, amiért segítettél!!! Köszike! Kicseréltem a TN-startert egy másikra és most jó lett! Igaz hidegen kicsit nehezebben indul most (rákell indítás előtt rúgni egyet a gázra), de melegen nagyon szupi. Az életben nem jöttem volna rá, hoyg ez a baja! Nyugodj meg, hidegen rá KELL rúgni egyet,az normális..
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. július 06. 17:31:04 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #83 Dátum: 2009. július 04. 16:07:52 pm » |
|
"Igazából ez a világ leg egyszerűbb karbija, csak oda kell rá figyelni és rohadtul nem tűri a kókányt." Ezzel azért nem értek egyet, ez tökéletesen igaz azonban a képen látható Simson karbira!! Ez? fúziós reaktor a Romet Komáréhoz képest. Annál is inkább, mert a Romet Komár nem létezik, mint motortipus..Romet Kadett volt...
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
csabE28
aki számodra
Nem elérhető
Hozzászólások: 1889
Szerelem, mert cápa!
|
|
« Válasz #84 Dátum: 2009. július 04. 16:34:15 pm » |
|
Te Miki! Ha megnéznéd ETKban az alkatrészeimet szerintem elméletben megmondanád, miért nem tökéletes a gépem. Szerintem valaki buzerálta keményen, emlékszel, mikor hívtalak hogy már a vezérmütárcsa csavarját takaró aluminim izé két kis csavarjában is totál szét volt nyalva az imbusz csavar? Szóval nem hiszem hogy a kocsimban a veztengely, esetleg az egész hengerfej, netán az elosztó eredeti lenne! A LTmérő pedig tuti 100 hogy eleve nem bele való volt! Ezér szar szegénykém. Meg az olyan rejtélyek miatt, hogy az elosztóról megy cső a+előgyujtás oldalról egy olyan csonkba, ami a szívóöntvényben NINCS KIFÚRVA... Ja és minden szelephimbába bele van karcolva a száma... Na szóval ennyit az L-jetröl...
|
|
|
Naplózva
|
Aranka az én kis vasoxidkupackám!
|
|
|
csabE28
aki számodra
Nem elérhető
Hozzászólások: 1889
Szerelem, mert cápa!
|
|
« Válasz #85 Dátum: 2009. július 04. 16:35:17 pm » |
|
Ez? fúziós reaktor a Romet Komáréhoz képest. Annál is inkább, mert a Romet Komár nem létezik, mint motortipus..Romet Kadett volt... Mi az hogy! A KOMÁR moped az meg ha jól tudom magyar termék!!! És milyen szép kis régies forma!
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. július 06. 17:30:39 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
Aranka az én kis vasoxidkupackám!
|
|
|
Höggenbukken
Vendég
|
|
« Válasz #86 Dátum: 2009. július 04. 17:46:14 pm » |
|
Ez? fúziós reaktor a Romet Komáréhoz képest. Annál is inkább, mert a Romet Komár nem létezik, mint motortipus..Romet Kadett volt... Jó, hát sose voltam nagy motorguru. Bár motorom már van.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. július 06. 17:25:43 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
steffe
Nem elérhető
Hozzászólások: 2566
|
|
« Válasz #87 Dátum: 2009. július 04. 17:49:35 pm » |
|
Annál is inkább, mert a Romet Komár nem létezik, mint motortipus..Romet Kadett volt...
Jó, hát sose voltam nagy motorguru. Bár motorom már van. Nana... A Hurrikán elektromos bicikli nem számit annak....Ha motorhangot is adsz hozzá akkor sem.....
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. július 06. 17:25:17 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
steffe
|
|
|
Höggenbukken
Vendég
|
|
« Válasz #88 Dátum: 2009. július 04. 18:07:18 pm » |
|
Jó, hát sose voltam nagy motorguru. Bár motorom már van.
Nana... A Hurrikán elektromos bicikli nem számit annak....Ha motorhangot is adsz hozzá akkor sem..... Nem is.
|
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #89 Dátum: 2009. július 04. 18:13:31 pm » |
|
Te Miki! Ha megnéznéd ETKban az alkatrészeimet szerintem elméletben megmondanád, miért nem tökéletes a gépem. Szerintem valaki buzerálta keményen, emlékszel, mikor hívtalak hogy már a vezérmütárcsa csavarját takaró aluminim izé két kis csavarjában is totál szét volt nyalva az imbusz csavar? Szóval nem hiszem hogy a kocsimban a veztengely, esetleg az egész hengerfej, netán az elosztó eredeti lenne! A LTmérő pedig tuti 100 hogy eleve nem bele való volt! Ezér szar szegénykém. Meg az olyan rejtélyek miatt, hogy az elosztóról megy cső a+előgyujtás oldalról egy olyan csonkba, ami a szívóöntvényben NINCS KIFÚRVA... Ja és minden szelephimbába bele van karcolva a száma... Na szóval ennyit az L-jetröl... L jet alatt Miki egy normális L jetet értett.. Amennyit a tieddel szívtál már, azt hiszem már akár darabjaira is szedhetted volna, és összerakhattad volna..A mienkkel pld semmi baj nincs,m volt egy dadogós időszaka, de az injektortisztítás megoldotta..Persze ezt valószinüleg nem buherálták szét, ha szét is szedték normálisan rakták össze...
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
|