fehércápa
Nem elérhető
Hozzászólások: 421
320/6 1982/06
|
|
« Válasz #3510 Dátum: 2010. november 28. 14:18:43 pm » |
|
jajj de jó. itt dumálunk róla, és az enyém is elkezdi csinálni... általában ma kb 40 km alatt végig jó volt. egyszer eltáncolt háromnegyedig. aztán picit vissza. aztán fel háromnegyed fölé egy picit. ott megakadt egy percre kb. és elindult vissza. középállásban volt egy ideig, majd egy picit letáncolt, és vissza. érthetetlen... ezzel, meg az indítózós gonddal szívok, mióta meg van a kocsi. kapott újat / másikat mindenből. de muszáj lesz megtalálni végre a hiba okát, mert elképesztően idegesít. fehércápa szólj, ha megtaláltáok! Ha hirtelen ugrál a közép és a háromnegyed között akkor a hőfokjeladó gomba hibája is lehet, nekem legalábbis az volt, miután kicseréltem jó lett. Nekem most lassan megy fel illetve le, tehát nem ugrál.
|
|
|
Naplózva
|
20 521 44-82 Skype: timar.laszlo70
|
|
|
THT
Nem elérhető
Hozzászólások: 569
|
|
« Válasz #3511 Dátum: 2010. november 28. 15:51:20 pm » |
|
Na akkor ez felejtős.. köszi.
|
|
|
Naplózva
|
1973 E12 M10B20 automatic
|
|
|
kzolee
Nem elérhető
Hozzászólások: 5178
|
|
« Válasz #3512 Dátum: 2010. november 29. 16:51:03 pm » |
|
Kínlódok nagyon... Vajon az megoldható, hogy egy E28 520-asba nagyobb motort rakjak? (Nyilván belefér...) A papírozásra gondolok. Meg lehet -e valahogy oldani, hogy mondjuk műszaki vizsgára blokkcserét kérek vagy valami hasonló? Konkrétan az az ötlet támadt, hogy ebbe a kasztniba: http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/520/bmw_520_520i-3900685 egy M30-at vagy M50-et raknék. Vagy inkább felejtős, és hozzak kintről egy szekeret, és + regadó ?
|
|
|
Naplózva
|
1985 E28 530i
|
|
|
Bee
Nem elérhető
Hozzászólások: 226
|
|
« Válasz #3513 Dátum: 2010. november 29. 18:38:08 pm » |
|
Szép estét! Hidegen mikor beindul a motor,nagyon csunya dizelre emlékeztetö hangot ad amig felmelegszik kicsit.Nagyon zavaro beteges hangja van.Kerreg zakatol meg minden.Ráadásul alig van alapjárat majdnem lefullad,csak kis gázzal indul.Viszont ha beindul és egyböl leáll utána csak intenziv gázadással tudom beinditani,ilyenkor meg mintha csak 3-4 henger menne.Olyan mint mikor nem volt jo az üzemanyagnyomásszabályzo,és csak gázadással lehetett életbentartani.Kormosak a gyertyák?vagy valami egészen más? 83' E24 Aggodok........
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. november 29. 18:43:47 pm írta Bee »
|
Naplózva
|
|
|
|
gim_e12
Vendég
|
|
« Válasz #3514 Dátum: 2010. november 29. 20:00:02 pm » |
|
Kínlódok nagyon... Vajon az megoldható, hogy egy E28 520-asba nagyobb motort rakjak? (Nyilván belefér...) A papírozásra gondolok. Meg lehet -e valahogy oldani, hogy mondjuk műszaki vizsgára blokkcserét kérek vagy valami hasonló? Konkrétan az az ötlet támadt, hogy ebbe a kasztniba: http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/520/bmw_520_520i-3900685 egy M30-at vagy M50-et raknék. Vagy inkább felejtős, és hozzak kintről egy szekeret, és + regadó ? Szerintem ezt a kora-szériás E28-at lassan bűn lenne bántani, bár így első látásra vannak azért gondok. Ha nem sürgős, akkor én a helyedben kivárnék. (már ha tuti nem elég a 20i neked) Mo = nagyobb motor papírozása macera + pénz.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #3515 Dátum: 2010. november 29. 21:49:45 pm » |
|
Szép estét! Hidegen mikor beindul a motor,nagyon csunya dizelre emlékeztetö hangot ad amig felmelegszik kicsit.Nagyon zavaro beteges hangja van.Kerreg zakatol meg minden.Ráadásul alig van alapjárat majdnem lefullad,csak kis gázzal indul.Viszont ha beindul és egyböl leáll utána csak intenziv gázadással tudom beinditani,ilyenkor meg mintha csak 3-4 henger menne.Olyan mint mikor nem volt jo az üzemanyagnyomásszabályzo,és csak gázadással lehetett életbentartani.Kormosak a gyertyák?vagy valami egészen más? 83' E24 Aggodok........ Szia! Pótlevegő tolattyú zárva ragadása, illetve nálam az indítási gond a hidegindító injektor áteresztése. Időm még nem volt tesztelni, de mivel a légtömegmérőm 100%-os már , a nyomásom rendben, gyújtás, hőgombák, vezérlő oké, csak ez maradt. Valamint nálam még melegen rángat, de az trafó gond. Hamarosan lesz új. Még esetleg szívathat a motorhőmérséklet érzékelő,ami a vezérlő felé adja a jelet.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #3516 Dátum: 2010. november 29. 21:52:04 pm » |
|
Kínlódok nagyon... Vajon az megoldható, hogy egy E28 520-asba nagyobb motort rakjak? (Nyilván belefér...) A papírozásra gondolok. Meg lehet -e valahogy oldani, hogy mondjuk műszaki vizsgára blokkcserét kérek vagy valami hasonló? Konkrétan az az ötlet támadt, hogy ebbe a kasztniba: http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/520/bmw_520_520i-3900685 egy M30-at vagy M50-et raknék. Vagy inkább felejtős, és hozzak kintről egy szekeret, és + regadó ? Ezt a fostalicska kotlófészket hagyd.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
kzolee
Nem elérhető
Hozzászólások: 5178
|
|
« Válasz #3517 Dátum: 2010. november 29. 22:18:54 pm » |
|
Ezt a fostalicska kotlófészket hagyd.
Akkor még türelmesen várok, hátha akad egy jó darab.
|
|
|
Naplózva
|
1985 E28 530i
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7140
18i 82/11 B6 81/11
|
|
« Válasz #3518 Dátum: 2010. november 29. 22:40:56 pm » |
|
ha nem fontos, ne kapkodj semmiképp. pl. hamarosan Trabence meghirdeti az E28-at, amiben jó motor, kipuff, sperr van, mert átül valami mercibe
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
TraBence
Nem elérhető
Hozzászólások: 4521
+36 30 370 85 77
|
|
« Válasz #3519 Dátum: 2010. november 30. 07:41:57 am » |
|
ha nem fontos, ne kapkodj semmiképp. pl. hamarosan Trabence meghirdeti az E28-at, amiben jó motor, kipuff, sperr van, mert átül valami mercibe Felejtsd el... Edyna nem eladó... Még ha lesz is pénzem a 123masra akkor is marad Edyna... (van egy amit elraktak nekem nyárig hátha lesz rá de Edyna fontosabb) Épen most szólt Viktor hogy megérkezett hozzá az "új" váltóm... igen olcsón Thnax Gábor Aztán elkezdek gyüjtögetni a festésre (Ja és Collins a Tempomatot kifelejtetted, igaz még nincs teljesen benne )
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. november 30. 07:46:53 am írta TraBence »
|
Naplózva
|
Bence
|
|
|
Bee
Nem elérhető
Hozzászólások: 226
|
|
« Válasz #3520 Dátum: 2010. november 30. 10:15:19 am » |
|
A potlevegotolattyut hol talalom,es a h idegindito injektort?lehet valamit kezdeni veluk,vagy ha nem jo akkor csere?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
TraBence
Nem elérhető
Hozzászólások: 4521
+36 30 370 85 77
|
|
« Válasz #3521 Dátum: 2010. november 30. 10:16:32 am » |
|
Milyen moci van a gépedben ? milyen autó ?
|
|
|
Naplózva
|
Bence
|
|
|
Bee
Nem elérhető
Hozzászólások: 226
|
|
« Válasz #3522 Dátum: 2010. november 30. 10:46:08 am » |
|
83'E24 3.5
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
TraBence
Nem elérhető
Hozzászólások: 4521
+36 30 370 85 77
|
|
« Válasz #3523 Dátum: 2010. november 30. 12:53:50 pm » |
|
Akkor nem tom... nekem M20 van a verdában azon meg tudtam volna mondani merre van... nekem is cserés a cucc de még birja...
|
|
|
Naplózva
|
Bence
|
|
|
Bee
Nem elérhető
Hozzászólások: 226
|
|
« Válasz #3524 Dátum: 2010. november 30. 14:35:30 pm » |
|
Meg nekem is birja,de egyre jobban zavar....es gondolom neki sem jo......
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Bee
Nem elérhető
Hozzászólások: 226
|
|
« Válasz #3525 Dátum: 2010. november 30. 19:15:54 pm » |
|
Szia!
Pótlevegő tolattyú zárva ragadása, illetve nálam az indítási gond a hidegindító injektor áteresztése. Időm még nem volt tesztelni, de mivel a légtömegmérőm 100%-os már , a nyomásom rendben, gyújtás, hőgombák, vezérlő oké, csak ez maradt. Valamint nálam még melegen rángat, de az trafó gond. Hamarosan lesz új.
Még esetleg szívathat a motorhőmérséklet érzékelő,ami a vezérlő felé adja a jelet.
Szia!
Miki!
A potlevegö tolattyut hol találom?És a hidegindito injektort?És a motorhömérséklet érzékelö? Ezekkel lehet valamit kezdeni?vagy csak csre? Köszi
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #3526 Dátum: 2010. december 01. 10:09:03 am » |
|
Este pont akkor szakadt a netem, mikor a választ küldtem volna De akkor újra.. Szóval a pótlevegő tolattyút a pillangószelep és a légtömegmérő közötti vastag gumicső alatt találod a HF oldalára csavarozva. A jobb hozzáférhetőség érdekében szedd ki a légszűrőházat mindenestől.Lényegében 2db 6-os (10-es kulcsnyílású) anya fogja a karosszériához. Tehát lent a vastag gumicső is, alatta a pótlevegőtolattyút szintén 1-1 6-os anya fogja a HF-re, de van ott még egy kézi alapjárat állító, azt is szereld le, mert érdemes kitisztítani. Takarítsd ki a tolattyút, majd hideg állapotban nézd meg a benne lévő légrést, ilyen időben kb borsószem nagyságúnak kell lennie. Ha nem így van, fotózz és megmutatom hol tudsz állítani, javítani rajta adott esetben. Ha minden rendben van vele, a légrés is jó és tiszta is, a mechanikus alapjárat állító is tiszta, akkor ellenőrizd az összes gumicsövet és ha repedt, azonnal csere. Ez a rendszer nagyon érzékeny a fals levegőre. A leghuncutabb az a cső, ami a szívósor aljára megy és a pótlev.tolattyút/alapjárati állítót köti össze. A hidegindító ellenőrzése. Ez nem túl egyszerű, de azért leírom. Nem írom le a teljes menetet, csak egy egyszerűbbet, mert nyilván nem minden nap foglalkozol ilyennel ez a hidegindító injektor a szívósor aljában található az előbb említett ("A leghuncutabb az a cső, ami a szívósor aljára megy és a pótlev.tolattyút/alapjárati állítót köti össze.")alapjárati levegőcső alatt. Nehéz kiszedni, de ki lehet. szintén 10es kulcsot használunk. A benzincsövet ne vedd le róla és úgy szenvedd ki a helyéről, majd húzd le a hő-idő kapcsoló csatiját (termosztátházban lévő legnagyobb hőgomba barna színben, barna csatival), majd adj gyújtást. Elvileg ilyenkor megindul egy pillanatra a benzinpumpa. Ha ez nem történne és biztosra akarsz menni, akkor kiszeded a benzinpumpa reléjét és összekötöd a 30,87-es lábat. (piros kábel a 30-as, 87-es a zöld-lila). Ekkor a pumpa direktben járni fog és tudod nézni,hogy izzad/fúj/ereszt-e a hidegindítód. Ha igen,akkor csere egy jóra/újra. A motorhőmérséklet jeladó hőgomba szintén a termosztátházban van, a HF felőli oldalon, korábbi modelleknél fehér/vaj színben, a későbbieknél kék színben pompázik.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
c_sonty
Nem elérhető
Hozzászólások: 228
|
|
« Válasz #3527 Dátum: 2010. december 01. 22:16:45 pm » |
|
Kicsit off, 88-as E30-ba kéne nekem az ötös alkatrész a képről. Csak E30-ból jó bele vagy szereltek ilyet másba is? Újba kicsit húzós.. 24ropi.. A miénk csöpög és azért kellene másik.. Köszi! Zsolti
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Bee
Nem elérhető
Hozzászólások: 226
|
|
« Válasz #3528 Dátum: 2010. december 01. 22:21:03 pm » |
|
Este pont akkor szakadt a netem, mikor a választ küldtem volna De akkor újra.. Szóval a pótlevegő tolattyút a pillangószelep és a légtömegmérő közötti vastag gumicső alatt találod a HF oldalára csavarozva. A jobb hozzáférhetőség érdekében szedd ki a légszűrőházat mindenestől.Lényegében 2db 6-os (10-es kulcsnyílású) anya fogja a karosszériához. Tehát lent a vastag gumicső is, alatta a pótlevegőtolattyút szintén 1-1 6-os anya fogja a HF-re, de van ott még egy kézi alapjárat állító, azt is szereld le, mert érdemes kitisztítani. Takarítsd ki a tolattyút, majd hideg állapotban nézd meg a benne lévő légrést, ilyen időben kb borsószem nagyságúnak kell lennie. Ha nem így van, fotózz és megmutatom hol tudsz állítani, javítani rajta adott esetben. Ha minden rendben van vele, a légrés is jó és tiszta is, a mechanikus alapjárat állító is tiszta, akkor ellenőrizd az összes gumicsövet és ha repedt, azonnal csere. Ez a rendszer nagyon érzékeny a fals levegőre. A leghuncutabb az a cső, ami a szívósor aljára megy és a pótlev.tolattyút/alapjárati állítót köti össze. A hidegindító ellenőrzése. Ez nem túl egyszerű, de azért leírom. Nem írom le a teljes menetet, csak egy egyszerűbbet, mert nyilván nem minden nap foglalkozol ilyennel ez a hidegindító injektor a szívósor aljában található az előbb említett ("A leghuncutabb az a cső, ami a szívósor aljára megy és a pótlev.tolattyút/alapjárati állítót köti össze.")alapjárati levegőcső alatt. Nehéz kiszedni, de ki lehet. szintén 10es kulcsot használunk. A benzincsövet ne vedd le róla és úgy szenvedd ki a helyéről, majd húzd le a hő-idő kapcsoló csatiját (termosztátházban lévő legnagyobb hőgomba barna színben, barna csatival), majd adj gyújtást. Elvileg ilyenkor megindul egy pillanatra a benzinpumpa. Ha ez nem történne és biztosra akarsz menni, akkor kiszeded a benzinpumpa reléjét és összekötöd a 30,87-es lábat. (piros kábel a 30-as, 87-es a zöld-lila). Ekkor a pumpa direktben járni fog és tudod nézni,hogy izzad/fúj/ereszt-e a hidegindítód. Ha igen,akkor csere egy jóra/újra. A motorhőmérséklet jeladó hőgomba szintén a termosztátházban van, a HF felőli oldalon, korábbi modelleknél fehér/vaj színben, a későbbieknél kék színben pompázik. Köszi Miki!!!!!!! Hétvégén rámegyek a dologra mindenképp.....
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
fehércápa
Nem elérhető
Hozzászólások: 421
320/6 1982/06
|
|
« Válasz #3529 Dátum: 2010. december 02. 21:04:37 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
20 521 44-82 Skype: timar.laszlo70
|
|
|
Gábor
Nem elérhető
Hozzászólások: 1416
|
|
« Válasz #3530 Dátum: 2010. december 04. 16:35:52 pm » |
|
Mit lehet tenni ha lóg az ajtózsanér e28-on? Arról hallani se szeretnék hogy vegyek újat, mert ehez a köcsög kocsihoz mégegyszer nem lesz hegesztővel hozzányúlva, az kurvaélet. sufnimegoldások érdekelnek. Üssünk bele nagyobb csapszeget? vagy van valami hézagoló hozzá?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #3531 Dátum: 2010. december 04. 18:08:54 pm » |
|
Jól látom,hogy műanyag a rákit kávör(rocket cover=szelepdfedél)?!?!
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
pic
Vendég
|
|
« Válasz #3532 Dátum: 2010. december 04. 18:30:38 pm » |
|
Rákkör kávör.(Rocker cover)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #3533 Dátum: 2010. december 04. 19:20:31 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
Mpower
Vendég
|
|
« Válasz #3534 Dátum: 2010. december 04. 19:37:02 pm » |
|
Akiknek szól azok tudják:Hátul mindkét oldalt van nyulvány
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
djeek
Nem elérhető
Hozzászólások: 25
|
|
« Válasz #3535 Dátum: 2010. december 05. 11:30:39 am » |
|
Tudja valaki esetleg hogy miez a két vákum izé? és hogy befolyásolhatja-e a hideg indítást
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #3536 Dátum: 2010. december 05. 18:05:55 pm » |
|
Ha valakit érdekel: m10 furat*löket adatok összeszedve egy táblázatba... http://www.bmw-02-club.de/cms/index.php/de/home/technik/-m10-uebersichtA legelső sor eléggé érdekes:BMW 1500, 82*71-es méretekkel 1499cm 3, 1961-ből... szóval majd' 50 éves technikából próbálok világrengető dolgot csinálni...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #3537 Dátum: 2010. december 05. 19:55:25 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
Bee
Nem elérhető
Hozzászólások: 226
|
|
« Válasz #3538 Dátum: 2010. december 06. 11:17:34 am » |
|
Miki! Tegnap raszantam magam,es nekiestem a motornak.Szeteszedtem az osszes hidegindito cuccot.Kitakaritottam minden csovet,es ma reggel minusz 4 fokban beindult es szepen jart,ahogy kell!Mar csak egy kerdes maradt,az alapjarati levegocsavart mennyire tekerjem be,vagy ki,ea hidegen,vagy melegen kell-e? Koszi a segitseget.Szerintem sporoltam vagy sok penzt.........
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #3539 Dátum: 2010. december 06. 12:59:31 pm » |
|
Örülök,hogy sikerült a művelet! Az alapjárati csavarhoz abban az esetben kell nyúlni, ha az alapjárat üzemmeleg motornál, próbakör után nem megfelelő. Annak a motronic-nak, ami Neked is van, 750-850 között van az ideális alapjárata. Az állítása egyszerű. Ha befelé hajtod a csavart (jobbra), akkor a levegő mennyisége csökken, tehát csökken az alapjárat is, ellenben a CO-érték valamelyest növekszik. Amennyiben a CO-érték 0,5-1%között van az esetleges állítás után, akkor korrekció nem szükséges. Tehát az esetek 98%-ában nem kötelező a korrekció. Alapjárat növelése ennek ellenkezője. Ne feledd, csak üzemmeleg motornál, próbakör után!
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
|