Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #4350 Dátum: 2011. május 14. 21:55:17 pm » |
|
Örülök,h sikerült a rásegítést helyrehozi A főrelét az ABS modulon találod a fekete műanyag fedél alatt. Érdemes megnézni az áramellátó vezetékét és a testelést is.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
tatu
Nem elérhető
Hozzászólások: 120
|
|
« Válasz #4351 Dátum: 2011. május 17. 09:19:10 am » |
|
sziasztok! abban kérek segitséget,hogy E21-be E36,vagy E46 estleg késöbbi tipusok közül melyik hátsó üléssorát lehet beletenni ?! elöre is köszi ui.:sürgös! 0670/415-9884
|
|
|
Naplózva
|
az asszony már megtudta!
|
|
|
I-scream
Nem elérhető
Hozzászólások: 934
|
|
« Válasz #4352 Dátum: 2011. május 18. 11:48:08 am » |
|
sziasztok! abban kérek segitséget,hogy E21-be E36,vagy E46 estleg késöbbi tipusok közül melyik hátsó üléssorát lehet beletenni ?! elöre is köszi ui.:sürgös! 0670/415-9884
Van valahol a neten egy grafitszürke e21, amibe e36m3 motort, hajtást, fékeket szereltek. Úgy emlékszem, az ülések is e36 m-pack voltak. Keress rá, az e39m5 kerekekről megismered
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #4353 Dátum: 2011. május 18. 12:50:32 pm » |
|
A superbmw.com-os ra godolsz, de ott azt írja, hogy azok e30 ülések. Én is találtam egy képet a gyűjteményemben: ez 6-os ülésnak néz ki, de nem tudom, mit alakított rajta. Alapvetően az a baj, hogy az e21 hátsó kerékjárat kialakítás alapvetően különbözik a későbbi tipusoktól. Nálam az e30 szivacsülési vannak bennt hátul, de az e21 ülés vasvázával (rögzítés miatt) és huzatával. Így is akad probléma, mert a hátlap rövidebb a kelleténél, és van egy kb 10cm-es rés az üő és a hátlap között. Összefoglalva: szélességben az e30-36 ülés jó lehet, de dolgozni kell rajta, hogy rögzíthető legyen. A többi tipust nem ismerem, így azokról nem tudok nyilatkozni.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
V8 Szisandor
e21 v8 4.0
Nem elérhető
Hozzászólások: 1125
|
|
« Válasz #4354 Dátum: 2011. május 19. 22:24:08 pm » |
|
agyasok feladat.... adott egy olajrasegiteses abs-s 4tarcsafekes auto es az a problema hogy ,befog az osszes fek egyszerre..!!!...DE csak 25-27 celsius kulso homerseklet mellett,es kb 20perc hasznalat utan...viszont ha pihen/visszahul a rendszer akkor mar nem fog be... amikor befog fekcso lelazit ,fekolaj kienged,fek elenged... DE kb 1-2 perc hasznalat utan ismet befog a fek -elektromosan kikotve a kozponti egyseg /csatik szethuzva,relek computer is,teskabel is/ -fekpedal felkemenyedik -fekpedal holtjatek megvan -szivattyu? -gomb? -rasegito munkahenger? -kormanymu? -olaj? -csovek? -mondjuk kicsit kevesnek erzem a kormanyrasegitest..de lehethogy csak nekem ..ill ez szubjektiv.. koszi
|
|
|
Naplózva
|
azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...
20-260-22-26
|
|
|
hofoglu
Nem elérhető
Hozzászólások: 556
|
|
« Válasz #4355 Dátum: 2011. május 20. 10:52:15 am » |
|
Szerintem a főfékhenger környékén lesz a probléma, valamiért nem engedi vissza az olajat a tartály felé.Próbáld meg, hogy amikor befog a fék, fellazítod a csöveket a főfékhengernél.Ha elengedi a nyomást és könnyebben forognak a kerekek, akkor itt a gond.Ugyanevvel a módszerrel megnézheteted az ABS-t is, de ha mind a négy kerék befog, szerintem a főfékhenger lesz a ludas.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
zelei
Nem elérhető
Hozzászólások: 115
|
|
« Válasz #4356 Dátum: 2011. május 21. 20:34:00 pm » |
|
Hello mindenkinek, egy kérdésem lenne, e 21-be melyik típusnak a kilométeróráját(elektromos, nem spirálos) lehet berakni(ne kelljen faragni) a sajátja helyére?
|
|
|
Naplózva
|
aki a cápát szereti, rossz ember nem lehet.
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #4357 Dátum: 2011. május 21. 21:19:44 pm » |
|
faragás nélkül egyiket sem... Az e30 a leg"ideálisabb", mert ha felszereled a 9 ágú csillagot a féltengelyre, akkor elvileg pontosan mér, viszont kisebb a számlapja, mint a 21-esé, és sokkal mélyebb is, mint az e21 mechanikus műszere.
Az e28-nak közel azonos méretű a számlapja, de más kerékátmérőhöz készült, 8 ágú csillagot alkalmazva (ilyen nem létezik gyáriban) közel pontosan mér, viszont az azonos mechanika miatt ugyancsak mélyebb. Ezen a vezetőoldali frisslevegőcső eltávolításával lehet segíteni.
Mindkét műszernél fennáll az a probléma, hogy a tipográfiája eltér az e21 műszertől. (a 21-ben számok kívül, vonalak belül, az e30, e28 műszernél fordítva)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
V8 Szisandor
e21 v8 4.0
Nem elérhető
Hozzászólások: 1125
|
|
« Válasz #4358 Dátum: 2011. május 22. 09:02:07 am » |
|
Hello mindenkinek, egy kérdésem lenne, e 21-be melyik típusnak a kilométeróráját(elektromos, nem spirálos) lehet berakni(ne kelljen faragni) a sajátja helyére?
az is lehet jobban jarsz ,ha komplett e30 muszerfalat faragsz bele... gondolom en tudatlan
|
|
|
Naplózva
|
azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...
20-260-22-26
|
|
|
V8 Szisandor
e21 v8 4.0
Nem elérhető
Hozzászólások: 1125
|
|
« Válasz #4359 Dátum: 2011. május 22. 09:02:50 am » |
|
agyasok feladat.... crazy2
adott egy olajrasegiteses abs-s 4tarcsafekes auto es az a problema hogy ,befog az osszes fek egyszerre..!!!...DE csak 25-27 celsius kulso homerseklet mellett,es kb 20perc hasznalat utan...viszont ha pihen/visszahul a rendszer akkor mar nem fog be... amikor befog fekcso lelazit ,fekolaj kienged,fek elenged... Wink DE kb 1-2 perc hasznalat utan ismet befog a fek -elektromosan kikotve a kozponti egyseg /csatik szethuzva,relek computer is,teskabel is/ -fekpedal felkemenyedik -fekpedal holtjatek megvan
-szivattyu? -gomb? -rasegito munkahenger? -kormanymu? -olaj? -csovek? -mondjuk kicsit kevesnek erzem a kormanyrasegitest..de lehethogy csak nekem ..ill ez szubjektiv..
koszi
|
|
|
Naplózva
|
azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...
20-260-22-26
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #4360 Dátum: 2011. május 22. 10:13:58 am » |
|
off időhurokba kerültünk? ON az is lehet jobban jarsz ,ha komplett e30 muszerfalat faragsz bele... gondolom en tudatlan Ez jó ötlet, mert a jeladók megegyeznek, csak a kávákat kell összehozni és kell egy átalakító az e30 tüskés csatlakozóihoz. Bár az e30 műszerfal magasabb az e21-énél, de ez egy kis döntéssel megoldható.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. május 22. 10:17:26 am írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
Gábor
Nem elérhető
Hozzászólások: 1416
|
|
« Válasz #4361 Dátum: 2011. május 25. 10:13:23 am » |
|
Egy kis segítséget szeretnék kérni: Ami itt 20-21 számmal van jelölve az lehet az olajnyomás tároló szelep? Mert a régi fajta szűröházas a motorom, és ott semmiféle szelep nincs, csak egy, de az azért van ha a szűrő eltömődne. A pumpám tuti jó, mert még 200-as fordulaton is van olajnyomásom(alatta nemtom, lefulladtam), lefulladáskor előbb villan föl a töltésjelző is. Leszedett gyújtással ha indítózok akkor is felépül az olajnyomás egy idő után. Tudom, mert kénytelen vagyok mindig felpumpálni... Nem akarok mégegyszer feleslegesen alkatrészt venni. Szóval lehet hogy itt ez a rugó eltörött, vagy beragadt valami? Köszönöm előre is!
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. május 25. 10:19:36 am írta Gábor »
|
Naplózva
|
|
|
|
zelei
Nem elérhető
Hozzászólások: 115
|
|
« Válasz #4362 Dátum: 2011. május 26. 06:40:11 am » |
|
off időhurokba kerültünk? ON Ez jó ötlet, mert a jeladók megegyeznek, csak a kávákat kell összehozni és kell egy átalakító az e30 tüskés csatlakozóihoz. Bár az e30 műszerfal magasabb az e21-énél, de ez egy kis döntéssel megoldható. Köszönöm a tippeket,viszont ragaszkodom a gyáriassághoz(tehát e30 műszerfal kizárva) majd valamelyik (e30/e28) km órájára ráfabrikálom a 21-es számlapját.
|
|
|
Naplózva
|
aki a cápát szereti, rossz ember nem lehet.
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #4363 Dátum: 2011. május 26. 13:47:20 pm » |
|
... ráfabrikálom a 21-es számlapját.
sokat kell majd fabrikálni, mert semmi nem passzol pontosan... sem a felfogató furatok, sem a napi km számláló, sem a skála kiosztása... Ebben a felállásban az lenne a jó megoldás, hogy 1-1,5-ös aluból ki kell vágatni az e30 számlapjának megfelelő, de az e21 számlap átmérőjével rendelkező lapot, erre fotosoppolni kell egy az e30 kiosztásával, de az e21 kinézetével rendelkező matricát, azt elkészíteni felragasztani, és már kész is van... nálam ez készül rettentő lassan... A km-óra eltérő stílusa belefér? mert akkor az e28 km óráját kell egyben betenni...8 fogas tárcsával
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
I-scream
Nem elérhető
Hozzászólások: 934
|
|
« Válasz #4364 Dátum: 2011. május 27. 09:10:31 am » |
|
Az e30 műszerfal tudtommal 1-2 cm-el szélesebb az e21-nél. Tehát vagy le kell venni a az ajtókárpitot, vagy összenyomja, ha becsukod az ajtót (ha egyáltalán be lehet csukni). Mindenképpen ronda.
B megoldás, ha a műszerfal két oldalaiból szedsz ki 1 cm-es szeleteket. De akkor megint ott a feladat, hogy úgy kéne visszarögzíteni a levágott széleket, hogy jól is nézzen ki, ne mocorogjanak ela későbbi használattól, de főleg jó lenne, ha egy esetleges baleset következtében nem szúrná mellkason az anyósülésen ülőt az elváló műszerfaldarab.
Erre tudsz megoldást?
Még egy kérdés: kilátás szempontjából melyik a jobb?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|
I-scream
Nem elérhető
Hozzászólások: 934
|
|
« Válasz #4366 Dátum: 2011. május 27. 18:25:59 pm » |
|
Köszi a képet, igen. Itt is úgy látszik, hogy az e30 héj rálóg a kéder kb közepéig. E21-nél viszont teljes egészében befér a kéderek közé. Pedig lehet olyan stílusú e21-et építeni, aminek jól állna az e30 belső (is)
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2015. március 05. 14:19:38 pm írta I-scream »
|
Naplózva
|
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #4367 Dátum: 2011. május 27. 18:41:53 pm » |
|
Most így a képek alapján azt mondom, hogy be fog férni simán! Az e21 műszerfal és az ajtókárpit között van hézag, elvileg az oldalankénti +10mm ezt a hézagot szünteti meg. Az ajtókárpit a kéder belső felével kerül kb egyvonalba. Így szerintem elméletileg pontosan egymásra kell feküdniük.
Én mondjuk inkább 02 stílusú műszerfalat tennék a 21-be, de hiányozna az összeszedett klímakonzol, és a vezetőközpontú középkonzol...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
I-scream
Nem elérhető
Hozzászólások: 934
|
|
« Válasz #4368 Dátum: 2011. május 31. 20:10:25 pm » |
|
Kösz a választ, úgy legyen! Ha úgy alakul, h e30 műszerfal lesz az enyémben, jelentem a fejleményeket.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
zelei
Nem elérhető
Hozzászólások: 115
|
|
« Válasz #4369 Dátum: 2011. június 04. 11:34:35 am » |
|
üdv. mindenkinek Egy kérdés hozzáértő márkatársaknak, e21-ben 2.5 motronic, ha sokáig áll az autó akkor hosszan kell indítózni,hogy beinduljon.ha 20-25 percen belül indítok akkor pöccre indul, ha később akko kb 10 mp-es indítózás szükséges, mindegy hogy alapjáraton vagy gázt nyomok,mindíg így indul. köszönöm a segítséget. Zelei
|
|
|
Naplózva
|
aki a cápát szereti, rossz ember nem lehet.
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #4370 Dátum: 2011. június 04. 13:18:43 pm » |
|
Nem folyik vissza a benya? Elképzelhető, hogy a benzinpumpa visszacsapó szelepe beragadt...
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Lóránd
Nem elérhető
Hozzászólások: 233
e23 732i
|
|
« Válasz #4371 Dátum: 2011. június 04. 13:59:51 pm » |
|
Sziasztok! Manuális klímám van, de én automatát szeretnék! Szerintetek elég csak a kezelőfelületet kicsrélni? ( e23 ) Köszi!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sura
Nem elérhető
Hozzászólások: 47
|
|
« Válasz #4372 Dátum: 2011. június 04. 21:52:10 pm » |
|
Sziasztok!
Igaz nem cápa, hanem e36, de szeretnék fékfelújítással kapcsolatban kérdezni. Kicseréltem a tárcsákat és a betéteket elől, de kicsit szorul. A dugattyút alig bírtam visszanyomni, hogy az új tárcsára fel tudjam rakni a nyerget az új betétekkel. Összekopnak majd vagy a dugattyúval van valami? A régi nyereggel is szorult egy kicsit a fék, csak azt nem tudom, hogy ennek így kell lennie vagy nem. Válaszotokat előre is köszönöm!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #4373 Dátum: 2011. június 04. 22:32:32 pm » |
|
Mivel fékről van szó, ajánlom keress meg egy hozzáértő szerelőt a környékeden, mert valószínű porvédőket kell cserélni, adott esetben dugattyút bepolírozni, stb stb. Gondolom ilyesmivel nincs tapasztalatod, ezért én személy szerint biztonsági okokból nem is írnék semmi szerelési tanácsot.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
sura
Nem elérhető
Hozzászólások: 47
|
|
« Válasz #4374 Dátum: 2011. június 05. 06:52:17 am » |
|
Sajnos nincs, bánom is, hogy belefogtam! Merjek ezzel az autóval még elindulni? A fék jól fog, nem melegszik.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #4375 Dátum: 2011. június 05. 08:13:29 am » |
|
Lehet megrozsdált a dugattyú és megszorult... Előfordul. A legegyszerűbb (ideiglenes! ettől még szét kell szedni megnézni mitől rohadt össze!), ha a porvédő alá (leszedett nyeregnél persze) egy kis fékolajat fecskendezz be a porvéző alá és úgy járasd meg. Féket megnyomkodod, fékolaj bespricc, nagyfogóval visszanyomod a dugattyút és mehet elölről egészen addig amíg simán nem jár. Ja! És mivel úszónyerges a fék, ezért a csúszkák zsírzását sem hagyd ki.
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #4376 Dátum: 2011. június 05. 09:13:06 am » |
|
ez a módszer ideiglenesen tényleg tökéletes, viszont azt tudni kell, h a fékolaj nedvszívó. Ezért ha nincs napi használatban az autó, akkor idővel beáll a fék.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #4377 Dátum: 2011. június 05. 09:37:40 am » |
|
Általában elhanyagolják az emberek és nem cserélik le a fékolajat, csakúgy mint a fagyállót...
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #4378 Dátum: 2011. június 05. 09:38:42 am » |
|
Sajnos így van
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
|
|