mbmx
Nem elérhető
Hozzászólások: 465
|
|
« Válasz #5370 Dátum: 2013. január 03. 20:37:24 pm » |
|
Sziasztok és BÚÉK mindenkinek!
az e28 M30B35 és M30B25 lendkerekei között van valami különbség? gondolok itt súlyra elsősorban, ill. ha jól tom mind2 jeladós 1.0 motronichoz?!
Előre is köszi!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Mike
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4841
Csokihabanero :D
|
|
« Válasz #5371 Dátum: 2013. január 03. 20:54:30 pm » |
|
Sziasztok és BÚÉK mindenkinek!
az e28 M30B35 és M30B25 lendkerekei között van valami különbség? gondolok itt súlyra elsősorban, ill. ha jól tom mind2 jeladós 1.0 motronichoz?!
Előre is köszi!
Van. A B25 könnyebb.
|
|
|
Naplózva
|
Főmordor.
|
|
|
kzolee
Nem elérhető
Hozzászólások: 5178
|
|
« Válasz #5372 Dátum: 2013. január 03. 21:16:42 pm » |
|
A B25 amúgy L-jetes, nem motronicos.
|
|
|
Naplózva
|
1985 E28 530i
|
|
|
mbmx
Nem elérhető
Hozzászólások: 465
|
|
« Válasz #5373 Dátum: 2013. január 03. 21:22:18 pm » |
|
Akkor az hátuljeladóshoz felejtős:S Köszi azzzinfót!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Mike
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4841
Csokihabanero :D
|
|
« Válasz #5374 Dátum: 2013. január 03. 21:27:26 pm » |
|
Akkor az hátuljeladóshoz felejtős:S Köszi azzzinfót!
Ha van neked olyan, szívesen átveszem.
|
|
|
Naplózva
|
Főmordor.
|
|
|
RaddiR
Nem elérhető
Hozzászólások: 666
|
|
« Válasz #5375 Dátum: 2013. január 03. 22:07:26 pm » |
|
e21-en belül, 4-6 hengeres devanderek és főfékhengerek között van különbség?
|
|
|
Naplózva
|
az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ...
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
|
« Válasz #5376 Dátum: 2013. január 03. 23:18:34 pm » |
|
e21-en belül, 4-6 hengeres devanderek és főfékhengerek között van különbség?
Nincs.
|
|
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
Boge
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 3300
Ne vedd el!
|
|
« Válasz #5377 Dátum: 2013. január 06. 19:51:36 pm » |
|
Nincs.
Az első és második szériások között van csak.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #5378 Dátum: 2013. január 07. 18:22:22 pm » |
|
Létezik olyan, hogy egy kuplung szerkezet "elgyöngül"?
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
|
« Válasz #5379 Dátum: 2013. január 07. 19:20:17 pm » |
|
Létezik olyan, hogy egy kuplung szerkezet "elgyöngül"?
Sajnos létezik. Többek közt ez is lehet oka a kuplung felcsúszásának.
|
|
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 6809
"BMWéhes"
|
|
« Válasz #5380 Dátum: 2013. január 07. 19:53:40 pm » |
|
Kcs-nál ez volt. Elengedett szinte a szerkezet, de teljesen
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ekin su ocha
Nem elérhető
Hozzászólások: 90
hámhusz...
|
|
« Válasz #5381 Dátum: 2013. január 07. 20:07:19 pm » |
|
Sziasztok! Igazából e34 az alany de cápáknál is ugyan az a szitu. A téma a fűtőventillátor. Elkezdett nyikorogni tavaly a motor hidegben. 400km-eket megyek egy seggel havonta minimum kétszer, néha többször...az nem finom, ha visít a ventillátor...főleg, ha télen...kikapcsolni esélytelen, mert párásodunk ugye. Nyáron abbahagyta, boldogság. Jött az ősz, volt egy "kisebb" autó tatarozás, és ha már ott voltam, kicseréltem a motort. Aztán jött a hideg, és az "új"motor is összeokádta magát, visít ez is...És hiába a 15 év minusz, az e34-ben is ugyan olyan elven működik a motor, mint az e21-emben anno...Ahogy én tudom, azokat a csapágyakat nem lehet szétszedni. Viszont gondoltam megkérdezlek titeket is, hogy szerintetek is így van-e. Van-e valakinek tapasztalata (nem ötlete, mert az nekem is akad, csak nem vagyok benne biztos, hogy a végén működik-e majd) ilyen fűtőventillátor felújítással? Esetleg elektroműszerész, aki képes ilyet szétszedni, bezsírozni összerakni? Vagy hagyni kell a fenébe az egészet és fogat összeszorítva megvenni 50 rongyért az újat? Próbálkozni nincs kedvem, mert nem olyan helyen van az e34-ben, amit az ember hetente szétborít egy panelparkolóban (könnyes szemekkel gondolok vissza az e21-emre) Szóval, ha van ehhez hasonló problémára hótziher tutifix megoldásotok, osszátok meg velem is légyszi. Köszi előre is!
|
|
|
Naplózva
|
szobahőmérsékleten gonosz...
|
|
|
kzolee
Nem elérhető
Hozzászólások: 5178
|
|
« Válasz #5382 Dátum: 2013. január 07. 20:47:04 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
1985 E28 530i
|
|
|
V8 Szisandor
e21 v8 4.0
Nem elérhető
Hozzászólások: 1125
|
|
« Válasz #5383 Dátum: 2013. január 07. 21:17:06 pm » |
|
szerintem egy rendesen osszerakott ventilator nemfog nyikorogni...kivancsi vagyok mit jelent a "nem jött össze a felújítás, nyikorog utána is"...
met ha szetszedett futomotornal -a tengely polirozva -a csapagy legyartva esztergalyossal megfelelo illesztessel -megfelelo anyagbol -jo minosegu zsirral -precizen osszerakva szoval ha minden jol megvann csinalva ,....akkor jonak kell lennie!!!
|
|
|
Naplózva
|
azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...
20-260-22-26
|
|
|
kzolee
Nem elérhető
Hozzászólások: 5178
|
|
« Válasz #5384 Dátum: 2013. január 07. 21:41:43 pm » |
|
Aki kíváncsi, hamar megöregszik Van pár kulcskérdés evvel kapcsolatban: -a csapagy legyartva esztergalyossal megfelelo illesztessel
A megfelelő illesztést vajon a Bosch szakemberein kívül tudja valaki? -megfelelo anyagbol
Na igen... Ugyanaz megint. szoval ha minden jol megvann csinalva ,....akkor jonak kell lennie!!!
Ez így igaz, a gyárban minden tudásnak a birtokában vannak, ezért jó is. Én jelenleg 8 ezer forintnál járok, a nyiszogást leszámítva (1-es és 2-es fokozatban) kiválóan üzemel. Nem hiszem, hogy újabb 5 ezer befektetéssel jó lesz, főleg, hogy az egy műhelynek kizárólag csak az óradíja, anyag nincs benne. Az új alkatrész megközelítőleg 20 ezres árának tükrében felhagyok a próbálkozással, inkább megveszem újonnan. Ha viszont neked van tuti módszered, ami 20 ezren innen van, érdekelne.
|
|
|
Naplózva
|
1985 E28 530i
|
|
|
Mike
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4841
Csokihabanero :D
|
|
« Válasz #5385 Dátum: 2013. január 07. 22:04:46 pm » |
|
Szerintem meg tele kéne fújni valami kenősprével és félévente megismételni. Kb 147 Ft, feltéve, hogy a flakon maradékát értékesíted 2853.-Ft-ért. Amúgy E34-el én sem tudtam mit kezdeni. Az E39 meg köcsögebb, mert a motor hamarabb adja meg magát, minthogy elkezdene visítani.
|
|
|
Naplózva
|
Főmordor.
|
|
|
ekin su ocha
Nem elérhető
Hozzászólások: 90
hámhusz...
|
|
« Válasz #5386 Dátum: 2013. január 07. 22:51:05 pm » |
|
Szerintem meg tele kéne fújni valami kenősprével és félévente megismételni. Kb 147 Ft, feltéve, hogy a flakon maradékát értékesíted 2853.-Ft-ért. Amúgy E34-el én sem tudtam mit kezdeni. Az E39 meg köcsögebb, mert a motor hamarabb adja meg magát, minthogy elkezdene visítani. Ezt simán bevállalnám megboldogult e21-emben, de a 34 az ganaj...a tűzfalon lévő 7 csavarból 6 faszán kijön, az az egy...na annak kurva az anyja. Aztán az e21-es "csatosbambis" megoldású motor rögzítés ennél műanyag szalag de olyan buzi megoldással, hogy LYaLY...Meg ugye a hely. Ahol vagy kifér a motor vagy nem...ehh. Szerencsen meg pont ekkor a havi egy alkalommal járok...itt Veszprémben meg nincs garázs csak egy panelrengeteg, ahol nem szivesen szerel az ember, mert közben konkrétan 14 lépcsőház egyenként 10 emelete nézheti az erkélyről/ablakból, hogy mit csinálok ) Szóval az ilyen próbálgatás az felejtős emiatt. Azt hiszem a seggembe húzom a boxert és bemegyek az ótósboltba és veszek egy újat :s Vagy ha otthon járok, bemegyek Kretovicshoz és kérek valamit, ami majdnem pont úgy néz ki mint ez, de pont jó lesz oda ) - na jó ez csak vicc Minden esetre köszi a válaszokat
|
|
|
Naplózva
|
szobahőmérsékleten gonosz...
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #5387 Dátum: 2013. január 08. 09:14:45 am » |
|
Sajnos létezik. Többek közt ez is lehet oka a kuplung felcsúszásának.
Akkor nálam tuti ez van... Gyengébb a pedál, mint pl a Daniéban... (Nicolas)
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Mike
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4841
Csokihabanero :D
|
|
« Válasz #5388 Dátum: 2013. január 08. 11:40:47 am » |
|
Létezik olyan, hogy egy kuplung szerkezet "elgyöngül"?
Meg olyan is létezik, hogy elmozdul a nyomlap.
|
|
|
Naplózva
|
Főmordor.
|
|
|
Sztavrosz
Nem elérhető
Hozzászólások: 832
|
|
« Válasz #5389 Dátum: 2013. január 08. 13:52:26 pm » |
|
Amúgy E34-el én sem tudtam mit kezdeni.
Nekem az E34 fűtőventillátor siklócsapágyat kicserélték benne golyósra, úgy 3 éve, azóta síri csend van.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
szamitogepandris
Nem elérhető
Hozzászólások: 524
|
|
« Válasz #5390 Dátum: 2013. január 08. 15:18:07 pm » |
|
Üdv uark!
Segítséget kérnék! e21 lámpamosóval kapcsolatban: - kapcsolási rajzot keresek az elektromoság részéhez, illetve hogyis kéne ennek pontosan működnie? (Csak bekapcsolt lámpánál kell működnie ha spriccelek, vagy ... )
plíz help köszönöm!!! a
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Gisti
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4232
|
|
« Válasz #5391 Dátum: 2013. január 08. 17:21:06 pm » |
|
Csak bekapcsolt tompítottnál működik.
|
|
|
Naplózva
|
+36/70/77-97-815 E23 745i E39 525d touring E46 320 Ci Triumph Herald 13/60 Yamaha Fj 1200
|
|
|
bob
Nem elérhető
Hozzászólások: 1682
|
|
« Válasz #5392 Dátum: 2013. január 08. 17:45:28 pm » |
|
üdv! E21 60/40 es ültetest elbir ha 15ös Alpinäk vannak fent?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
szamitogepandris
Nem elérhető
Hozzászólások: 524
|
|
« Válasz #5393 Dátum: 2013. január 08. 17:56:04 pm » |
|
gisti: köszönöm! bob: nekem belér ha teljesen alá van szedve és nem egyenes talajról indulok ... 195/50/15 a gumi
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #5394 Dátum: 2013. január 08. 18:11:47 pm » |
|
üdv! E21 60/40 es ültetest elbir ha 15ös Alpinäk vannak fent?
Nekem is 60/40 van, 15-ös kerékkel (igaz nem Aplina, de ET13 asszem) mindenhol elfér (195/50-es gumi van rajta). Kartervédőt mindenesetre készíts hozzá.
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
bob
Nem elérhető
Hozzászólások: 1682
|
|
« Válasz #5395 Dátum: 2013. január 08. 18:17:59 pm » |
|
Nekem is 60/40 van, 15-ös kerékkel (igaz nem Aplina, de ET13 asszem) mindenhol elfér (195/50-es gumi van rajta). Kartervédőt mindenesetre készíts hozzá. szuper köszi! hätul 205 50 15 van,lesz! nem en fogok vele korzozni!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
zelei
Nem elérhető
Hozzászólások: 115
|
|
« Válasz #5396 Dátum: 2013. január 09. 15:40:59 pm » |
|
üdv! E21 60/40 es ültetest elbir ha 15ös Alpinäk vannak fent?
hali, nekem 15X7-es et 13-as kerekek vannak fennt, elől195/50 hátul 205/50, 60/40-es ültetéssel, viszont az első sárvédők le vannak peremezve így senmmi gond velük.
|
|
|
Naplózva
|
aki a cápát szereti, rossz ember nem lehet.
|
|
|
BabbaR04
Nem elérhető
Hozzászólások: 17
|
|
« Válasz #5397 Dátum: 2013. január 10. 12:19:16 pm » |
|
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni m10b18-hoz értő szerelő személyében, és mint tudjuk, ajánlás a legjobb referencia, kérlek segítsetek kit kereshetek. (Az autó - egyébként e28 - budán leledzik).
Előre is köszönöm, Babbar
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
TraBence
Nem elérhető
Hozzászólások: 4521
+36 30 370 85 77
|
|
« Válasz #5398 Dátum: 2013. január 16. 10:44:07 am » |
|
Szükségem lenne egy kis segítségre. Mivel valahol csepeg a fütésem belül, úgyis van itthon egy jó műszerfal héjam esedékessé vált a műszerfal csere és fűtés rendszer komplett átvizsgálása esetleges rossz alkatrészek cseréje. Aki csinált már ilyet kérem irjon mik a buktatók mire kell figyelni. Köszi
|
|
|
Naplózva
|
Bence
|
|
|
kzolee
Nem elérhető
Hozzászólások: 5178
|
|
« Válasz #5399 Dátum: 2013. január 16. 11:32:54 am » |
|
Nem kis melóra vállalkoztál, az E28 kb. úgy készült a gyárban, hogy fogtak egy fűtésboxot, és rácsavarozták a többit. Műszerfalkiszedés: http://forum.capabmwforum.hu/index.php/topic,345.150.htmlMár csak a fotókat kéne valahogy visszakönyörögni Promitól 1. buktató: Ha nem engeded le a hűtővizet, maga alá pisil, mikor leválasztod a fűtőradiátor csöveit 2. buktató: Akksisarut ne felejtsd el levenni, lesz jó sok elektromos csatlakozó A fűtésbox csavarjait a motortérből az esőcsatorna burkolat levétele után lehet kicsavarni, meg úgy emlékszem belül is van 2 csavar. Igazából, ha már kint a műszerfal, adja magát. A fűtésboxot a műszerfal kiszerelése nélkül is ki lehet venni:
|
|
|
Naplózva
|
1985 E28 530i
|
|
|
|