CápaBMW fórum
2024. november 27. 10:33:56 am *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 [69] 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Autovillamosság  (Megtekintve 1513930 alkalommal)
RaddiR

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 666



« Válasz #2040 Dátum: 2012. június 13. 22:18:54 pm »

szintén m20 és e21 villanyászati kérdés Smiley
Valahol olvastam egy olyat talán itt fórumon hogy,
fordulatszámmérőt úgy lehet életre kelteni hogy a gy.trafótól elhúzom a pluszt az órába.
Ha ez így valóban igazi akkor az órában melyik csati, milyen szín, vagy akár csatin lévő számba húzzam.

Köszönöm! Smiley
Naplózva

az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ... Smiley
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #2041 Dátum: 2012. június 15. 06:08:43 am »

A fordulatszámmérőhöz 3 vezeték megy (most figyelmen kívül hagyom a kvarcóra kanócait)   Amennyiben fordulatszámmérősnek készült az autód, akkoz mindhárom ki van vezetve a műszerfal mögött, ha nem, akkor:
barna a föld, ez akkor is ott van, ha eddig sima analóg órás műszerfalad volt.
fekete a gyújtótrafó kapcsolt földje, ez is ott van analóg óra esetén is, egy szigetelt kábelsarut keress a vezetékkötegen, a műszertábla mögött nincs másik.
 a 3. a gyújtás+ ez az alábbi kép alapján zöld-fehér és legegyszerűbben a műszerfalra menő gyújtás+ megcsapolásával állítható elő.
http://picasaweb.google.com/c9a8p0a/Bmw_316_318_320?authkey=Gv1sRgCPufvvyq9omX9QE&feat=directlink#5324796310803435442

Fontos, hogy nem az analóg óra tápját kösd a fordulatszámmérőre, mert az egy állandó+, így mindig áram alatt a műszer. ( ha van kvarcóra is, ahhol kelleni fog majd, de az egy másik történet...
Naplózva
gegE28

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100



« Válasz #2042 Dátum: 2012. július 06. 15:00:25 pm »

Sziasztok!
e28ban a Diesel óracsoportba csak a kilóméterórát átlehet rakni egy benzineséből?
vagy esetleg hogy tudnám megnézni hogy biztosan az óra a hibás és nem pl. a jeladója?
Előre is Köszi! Smiley
Naplózva
kzolee

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5178



« Válasz #2043 Dátum: 2012. július 06. 16:22:45 pm »

Szedd szét, és nézd meg, hogy a középső részen, az akksiknál nem folyt -e ki a sav és nem marta -e szét az áramkört.

A fordulatszámmérő biztosan nem egyforma, van diesel, eta, super eta és benzines is.

Ellenőrizni tudod egy másik, jól működő órával.
Naplózva

1985 E28 530i
BFJ
Vendég
« Válasz #2044 Dátum: 2012. augusztus 12. 20:33:20 pm »

Sziasztok!
Van e32 730i-m(m30b30) manuális. Vettem mellé egy 735i automatát(m30b35) bontásra.Kérdésem lenne ,hogy a 730i-ben  kis bord van a 735i-ben nagy át lehet-e rakni a kicsi helyére a nagyot?A másik kérdésem a 730i-ben nincs tempomat a 735i-ben meg van azt át lehet-e rakni?
A segítséget előre is köszönöm!
Üdv.:Viktor   
Naplózva
schneider7173

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6



« Válasz #2045 Dátum: 2012. augusztus 15. 16:53:54 pm »

Halihó!

Nekem egy olyan jellegű problémám akadt, hogy e21 315-be beraktam egy ABM D-1440B SD/USB autóhifi-t, 4 db hangszóróval, a bekötést nem én végeztem, hanem autóelektronyikus, de sajnos őt most nem tudom elérni. Szóval a bibi az, hogy kikapcsolom a rádiót, lepattintom a fejegység arcát amikor itthon lerakom a kocsit, és ha 1-1,5 hétig nem megyek sehová, akkor már nem tudom elindítani mert leszívja az aksit. Állandó áramon van, nem gyújtáson, mert a vezetékek bekötésre készen ott sorakoztak, és nem gondoltam h ebből probléma lehet, ahogy a szakemberben sem merült fel, amikor átbeszéltük a különbséget. Tehát lehet-e erre valamilyen megoldást találni, ha igen mit? Jelenleg ha hosszabb időre itthon hagyom kikötöm az aksit, de kell lennije más megoldásnak, vagy egyszerűen kössem át gyújtásra?

Előre is köszönöm, és jó nyarat:

sZz
Naplózva

sZz
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #2046 Dátum: 2012. augusztus 15. 18:26:34 pm »

Van ott egy gyári csatlakozó, ami gyújtás+-t ad, ha jól emlékszem lila vagy lila-fekete, a másik pedig barna, ez a kettő egy db csatiban van (üresen). Szerintem kössétek át, 2db apa saru kell hozzá.  Smiley

Közben találtam képet is róla:



* Kép0096.jpg (251.53 KB, 1600x1200 - megtekintve 1490 alkalommal.)
« Utoljára szerkesztve: 2012. augusztus 15. 18:29:52 pm írta Sam8888 » Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
palibmw
Vendég
« Válasz #2047 Dátum: 2012. augusztus 15. 18:33:03 pm »

Sziasztok!
Van e32 730i-m(m30b30) manuális. Vettem mellé egy 735i automatát(m30b35) bontásra.Kérdésem lenne ,hogy a 730i-ben  kis bord van a 735i-ben nagy át lehet-e rakni a kicsi helyére a nagyot?A másik kérdésem a 730i-ben nincs tempomat a 735i-ben meg van azt át lehet-e rakni?
A segítséget előre is köszönöm!
Üdv.:Viktor   
Üdv!
a nagyboard beépítéséhez kell:nagyboard kábelkorbácsa
                                         a keret ami együtt van a rádióéval
                                         nagyboardos indexkar
                                         motorháztető nyitási érzékelő
pepecs munka de megoldható,személy szerint kedvelem ezt az extrát

tempomat:2 féle volt eml-es vagyis elektromos és sima bowdenes,elvileg mindkettő elő van kábelezve,viszont a kettő nem keverhető,átépíthető egyik a másikra csak felesleges plusszmunka!
Írtam privet!
Üdv!
Naplózva
BFJ
Vendég
« Válasz #2048 Dátum: 2012. augusztus 15. 22:47:43 pm »

Palibmw
Az egyik elektromos gázos a másik bowdenes. Mi a teendő?Huh A privi nem jött meg...
Köszönöm a segítséged!
Naplózva
palibmw
Vendég
« Válasz #2049 Dátum: 2012. augusztus 16. 16:03:49 pm »

30ashoz való eml-es pillagószelepet kell szerezned meg gázpedált,de leirom e-mailba ne terheljük a fórumot
Naplózva
gagus
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5405


Csak az M30 adhat erőt!


WWW
« Válasz #2050 Dátum: 2012. augusztus 16. 19:51:45 pm »

Egy word doksiba csatold fel, engem is érdekel!  Smiley
Naplózva

E23 730i '81, E23 728iA '81
http://forum.capabmwforum.hu/index.php/topic,1378.0.html

30/3388166 Csak saját felelősségre!!
gyertya85

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32


« Válasz #2051 Dátum: 2012. október 05. 14:09:12 pm »

sziasztok
E12 528i.Elöfordult már vkivel hogy 3-4 honap akkumlátor nélküli állás után tönkre megy a computere,mert nekem most nyult ki az utolso tartalék is már ezzel együtt 3 kuka.v valakinek vmi elmélete rá,vagy ez általános kis probléma lenne mert én kifogytam az ötletekböl.Lehet vhol javitani vagy vmi?amugy ilyenkor az a hiba jelenség hogy nem mennek az injectorok,mert 1 injectorra 1szál pozitivnakmeg 1 szál negativnak kéne menni,ami nekem csak folyamatos pozitivbol áll. köszi
Naplózva

bmw e12 528i
Levo

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 70


'84 520i x1.5


WWW
« Válasz #2052 Dátum: 2012. október 17. 08:10:07 am »

Helló
E28 520i 1984-ből. Gyárilag egyetlen hátsó ködlámápája volt, felszereltem az alkatrészautómról a másikat hátra, illetve az elsőket. Hátul minden megy jól, kigyúl a műszerfalon is az égő, viszont az elsők nem akarnak menni semmi szin alatt. Műszerfalban sem ég semmi. Biztositékok jók, relé jó, kapcsoló jó. Viszont valamiért nem jut el vezérlőáram a relére a kapcsolótól. A kapcsoló régi tipusú, csavarós, mindkettő. Hátulról négy szál jön le róla, de van hely 5-nek (piros csatlakozó). Az alkatrészautón is pont igy vannak a kábelek (Günther topic). Volt a villanyszerelő is, de egyelőre nem jöttünk rá mi a gond.

Valami ötlet?
Naplózva
kzolee

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5178



« Válasz #2053 Dátum: 2012. október 17. 10:30:21 am »

Biztosítékdobozba is beraktad a plusz relét neki?

Nekem is sima hátsó ködlámpás volt, és a relének csak hűlt helye volt, úgy is működött a hátsó.
Naplózva

1985 E28 530i
Levo

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 70


'84 520i x1.5


WWW
« Válasz #2054 Dátum: 2012. október 18. 07:39:17 am »

Igen, tettem relét is, leteszteltem, jó a relé. Viszont valamiért nem kap áramot. Ha áthidalom a relét, megy. Ezek szerint a kapcsoló és a relé között van a gond.... A kérdés, hogy mi?  44
Naplózva
Gisti
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4232



« Válasz #2055 Dátum: 2012. október 18. 16:05:08 pm »

A kapcsolód kontaktos vagy rossz. Esetleg nézd meg, hogy nincs mögötte egy másik csatlakozó ami stimmel rá mert előfordult már olyan csati is amiről nem jött ki a vezérlése a relének hanem mögötte volt a másik amiben benne volt...
Naplózva

+36/70/77-97-815
E23 745i 
E39 525d touring
E46 320 Ci
Triumph Herald 13/60
Yamaha Fj 1200
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6809


"BMWéhes"


WWW
« Válasz #2056 Dátum: 2012. október 18. 17:49:46 pm »

E28-nál a ködlámpa kapcsolóhoz, 2 féle nagy csati is ott lóg a kötegen.
Naplózva

70/627-5355
Gisti
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4232



« Válasz #2057 Dátum: 2012. október 18. 17:54:09 pm »

Ezt pofázom én is... Cheesy
Naplózva

+36/70/77-97-815
E23 745i 
E39 525d touring
E46 320 Ci
Triumph Herald 13/60
Yamaha Fj 1200
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6809


"BMWéhes"


WWW
« Válasz #2058 Dátum: 2012. október 18. 17:57:09 pm »

Tudom!  Smiley Wink
Naplózva

70/627-5355
Levo

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 70


'84 520i x1.5


WWW
« Válasz #2059 Dátum: 2012. október 19. 07:29:41 am »

Megtaláltam a másik csatlakozót is, de azt hittem az a lámpamagasság állitásának van előkészitve. Ami rajta volt és amit én is rádugtam az piros és ez a harmadik ez fehér. A kapcsoló nem hiszem, hogy rossz, mert van kettő és mindkettővel ugyanazt csinálja. Megpróbálom ma a másik csatlakozót is akkor...
Naplózva
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #2060 Dátum: 2012. október 19. 08:31:03 am »

Ha jól emlékszem egyik az USA másik az ECE (Európai) stekker

A relé lehet hogy csak az ECEhez kell mert az ha csak helyzetjelzőt vagy távfényt használsz lekapcsolja a ködlámpát, azaz csak tompított mellett enged ködlámpázni.
USA esetében asszem  minden állásban lehet ködlámpát kapcsolni, így nem biztos hogy kéri a plusz relét
Naplózva

Bence
Gisti
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4232



« Válasz #2061 Dátum: 2012. október 19. 08:40:02 am »

E28 ban nincs elektromos lámpamagasság állító amit Bence írt az véletlenül még stimmel is  de arelé az kell Evil
Naplózva

+36/70/77-97-815
E23 745i 
E39 525d touring
E46 320 Ci
Triumph Herald 13/60
Yamaha Fj 1200
Levo

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 70


'84 520i x1.5


WWW
« Válasz #2062 Dátum: 2012. október 23. 17:15:40 pm »

A fehér dugó volt a nyerő, ami nekem gyárilag a kábelkötegre volt felkötve szalaggal. Miután megtakaritottam az első, fekete csatlakozót is, minden működik jól. Köszi a segitséget!
Naplózva
mbmx

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 465



« Válasz #2063 Dátum: 2012. november 09. 12:58:53 pm »

Sziasztok!
e30-nál a check control panelnek elvileg hátul a csomagtérben van "vezérlő" relé doboza, ebből csak ez az 1 db van az autóban, vagy elöl is kellene lennie egynek?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Naplózva
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #2064 Dátum: 2012. november 10. 09:07:06 am »

Sziasztok!
e30-nál a check control panelnek elvileg hátul a csomagtérben van "vezérlő" relé doboza, ebből csak ez az 1 db van az autóban, vagy elöl is kellene lennie egynek?

Előre is köszönöm a válaszokat!



Ha a "lampenkontroll gerat" feliratú vezérlődobozkára gondolsz, abból 1db van, legalábbis E28 -ból amit kibontottam checket abban nem volt több, gondolom E30 -nál is ugyanaz a rendszer van.
Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
RaddiR

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 666



« Válasz #2065 Dátum: 2012. november 26. 21:58:09 pm »

Bugyuta kérdés lehet de
,m20nak mekkora az optimális akksi?
(akkumulátor valós mérete miatt fontos)
Naplózva

az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ... Smiley
fehércápa

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


320/6 1982/06


« Válasz #2066 Dátum: 2012. december 06. 17:40:38 pm »

Mitől csinálja azt a rádióm hogy menet közben sokszor elhallgat pár másodpercre ugyanúgy mint indításkor, vagy ha rálépek a fékre, vagy felkapcsolok más nagyobb fogyasztót akkor is előszerettel csinálja, de néha tök magátol is, vagy ha egy bizonyos szint felé veszem a hangerőt.
Külön erősítőm nincs és lehet hogy az a baj hogy túl vastagok és túl rövidek az első hangszóró kábeleim?
Naplózva

20 521 44-82
Skype: timar.laszlo70
Gisti
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4232



« Válasz #2067 Dátum: 2012. december 06. 21:24:13 pm »

Test hiány.
Naplózva

+36/70/77-97-815
E23 745i 
E39 525d touring
E46 320 Ci
Triumph Herald 13/60
Yamaha Fj 1200
BaltusE28

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



« Válasz #2068 Dátum: 2012. december 13. 11:51:04 am »

Lehetséges hogy a nem megfelelő olajgomba hibás működése olajnyomás-hiányt mutat? Vettem egy új MEYLE olajgombát és két hét hibátlan működés után most kigyullad az olajnyomás. Alapjáraton 14 másodperc után gyullad ki,nagyjából ezerötös fordulaton meg nyolc másodperc után. Fordulatra sem alszik el.  Minden gyártó más olajnyomást ír a kapcsolásra,a gyári értéket meg nem tudom hol leellenőrizni.
Naplózva

Gisti
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4232



« Válasz #2069 Dátum: 2012. december 13. 17:21:58 pm »

Általában olyan 0,35 bar körül kapcsolnak. Az gáz lenne ha ez alatt van az olajnyomásod. Mechanikus olajnyomásmérő beteker megmér és akkor lehet dönteni...
Naplózva

+36/70/77-97-815
E23 745i 
E39 525d touring
E46 320 Ci
Triumph Herald 13/60
Yamaha Fj 1200
Oldalak: 1 ... 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 [69] 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!