CápaBMW fórum
2024. április 27. 22:57:16 pm *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 [147] 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 ... 209   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Autóreszelgető Műhely 2.  (Megtekintve 2708247 alkalommal)
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #4380 Dátum: 2011. június 05. 13:36:58 pm »

khm...folyadék  Roll Eyes  Embarrassed Köze sincs az olajhoz Smiley
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
I-scream

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 934



« Válasz #4381 Dátum: 2011. június 05. 18:18:26 pm »

de már úgy megszoktuk, h mindenki annak hívja  angel
Naplózva
sura

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47



« Válasz #4382 Dátum: 2011. június 05. 18:57:10 pm »

Időközben kerítettem egy szerelőt, aki egy-két technikai fogást elmondott! Ez a baj, hogy napi használatban van az autó és csak akkor tudom kivenni, ha én is szabadságra megyek. De a műszakira megy hamarosan és rendbe rakatom, mert vannak más bajok is Sad. Annyi még a kérdésem, hogy a hátsó keréknél a hűtetlen tárcsa miatt lehet kicsit meleg a felni? Nem forró, leves nem főne meg rajt, csak meleg.
Naplózva
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #4383 Dátum: 2011. június 05. 20:56:39 pm »

Lehetséges, hogy befog a kéziféked, vagy szintén beragadt valamelyik dugattyú, esetleg kézifékkötél. Ha megy műszakira ott úgyis megmérik a féket előtte.
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Gábor

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1416



« Válasz #4384 Dátum: 2011. június 09. 12:44:44 pm »

Egy olyan kérdésem lenne, hogy getrag 265-be milyen olaj való?. 84-85 körüli, svájci piacos m30b28-hoz, 3 pólusú tolatólámpa kapcsolós, ha ez számít esetleg.

Naplózva

Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #4385 Dátum: 2011. június 09. 21:41:23 pm »

Biblia szerint 80W 90
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Csillagszemű

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 403


Flottakezelő


« Válasz #4386 Dátum: 2011. június 12. 05:29:27 am »

Csak egy kérdés reggelre: E34 540i hátsó fékszett felmegy (hátul is tárcsás) E28-ra?!  huh
Naplózva

E28 524td - E32 735iAL
pajti0912
Vendég
« Válasz #4387 Dátum: 2011. június 15. 13:21:20 pm »

hello!

lenne egy kérdésem, e21-be volt gyárilag elektromos ablakemelő? Ha igen van valakinek ilyenje? esetleg más típusnak ugyan olyan?
Naplózva
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #4388 Dátum: 2011. június 15. 15:30:08 pm »

gyáriag nem volt, az e28-é kis faragással bemegy. spal univerzális faragás nélkül is. Igazából sok típust be lehet építeni, csak faragás és türelem kérdése a dolog.
Naplózva
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #4389 Dátum: 2011. június 15. 16:28:36 pm »

Spal helyett inkább E28-ét tudnám ajánlani. Az legalább BMW alkatrész. A Spallal az a baj, hogy bovdenes...
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #4390 Dátum: 2011. június 15. 22:52:34 pm »

Én is az E28ét ajánlom sőt nekem az volt a kocsimban...

viszont tudtommal volt gyéri villanyablak a 21ben is... vagy tévedek ? Miki?
Naplózva

Bence
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7123


18i 82/11 B6 81/11


« Válasz #4391 Dátum: 2011. június 16. 06:37:54 am »

nemmiki: nem volt
Naplózva

"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
pajti0912
Vendég
« Válasz #4392 Dátum: 2011. június 16. 09:24:43 am »

Köszi, ha eljön az ideje, akkor lehet hogy keresek e28 elektróablakot...!  afro
Naplózva
Gábor

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1416



« Válasz #4393 Dátum: 2011. június 16. 09:26:02 am »

Nekem például van is egy fölösleges első párom Smiley.
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 16. 17:56:51 pm írta collins » Naplózva

Gábor

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1416



« Válasz #4394 Dátum: 2011. június 18. 22:29:15 pm »

Na kedves feleim, lehet elméleti autószerelésben gyakorlatozni.

Adott egy m30b28, 600km után székesfehérváre hodu utu mene reán vagy valahol azon a környéken egy ketteses előzésnél megszűnt berregni. Ugyebár a gyakorlat rögtön kimondatta hogy pd elem, de sajnos az enyémből azt a hókuszpókuszt még kihagyták. félreálltam szépen, hogy majd ott ügyesen beindítom az autót, de nem sikerült. Végső elkeseredésemben, 10 perc telefonálgatás után tettem még egy próbát, beindult, de 200m után megint megállt. Ott ugyanúgy várakoztam, 10 perc után beindult, félre tudtam állni rendesen, és nem állítottam le a motort, alapjáraton elketyegett egy pár percig, aztán leállt. Utána kb negyed órát állt, plusz leszedtem a tanksapkát, mondván vákuum lett a tankban, még ha nem is eszik sokat a kettőnyolc, be is indult, mentem vele 10km-t, és megint megállt. Aztán már csak 10-20 másodpercekre sikerült beindítani.

Szóval összefoglalva: Mentem, leállt. Nem indult. Vártam, indult, 200m múlva megállt aztán nem indult. Vártam, indult, megállt alapjáraton. Vártam, tanksapkát leszedtem, indult, ment sokat, aztán megállt, és azóta semmi.

Viszonylag sűrgős lenne mert valami nagyon sötét parkolóban hagytam a kocsit.
Naplózva

V8 Szisandor
e21 v8 4.0

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1125



« Válasz #4395 Dátum: 2011. június 18. 23:04:10 pm »

valszeg nem kap benzint ami lehet attol hogy
-legtomegmero
-ac pumpa
-nyomasszabalyzo
-benzinszuro
-computer
-vagy vmeik jelado ami miatt a comp nemad benzint... Embarrassed

gondolom ,de majd vmeik gyakorlottabb hibakereso forumtag megmondja..
Naplózva

azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...

20-260-22-26
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #4396 Dátum: 2011. június 18. 23:18:50 pm »

Privát ment már, de még az is eszembe jutott Sanyi ötletei mellé,h a gyújtáselosztó belül szeret széthullani egy idő után....Vagyis egy bizonyos évjáratban jellemző a széthullásuk. még az tud ilyen tetű bajt okozni.

Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
richiem

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 414



« Válasz #4397 Dátum: 2011. június 19. 06:49:22 am »

Nekem például van is egy fölösleges első párom Smiley.

és akkor a tekerő továbbra is fennmaradhat és akár azzal is fog működni ? ....mert szeretném az eredeti látszatot fenntartani....
Naplózva
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #4398 Dátum: 2011. június 19. 07:10:05 am »

Na kedves feleim, lehet elméleti autószerelésben gyakorlatozni.

Adott egy m30b28, 600km után székesfehérváre hodu utu mene reán vagy valahol azon a környéken egy ketteses előzésnél megszűnt berregni. Ugyebár a gyakorlat rögtön kimondatta hogy pd elem, de sajnos az enyémből azt a hókuszpókuszt még kihagyták. félreálltam szépen, hogy majd ott ügyesen beindítom az autót, de nem sikerült. Végső elkeseredésemben, 10 perc telefonálgatás után tettem még egy próbát, beindult, de 200m után megint megállt. Ott ugyanúgy várakoztam, 10 perc után beindult, félre tudtam állni rendesen, és nem állítottam le a motort, alapjáraton elketyegett egy pár percig, aztán leállt. Utána kb negyed órát állt, plusz leszedtem a tanksapkát, mondván vákuum lett a tankban, még ha nem is eszik sokat a kettőnyolc, be is indult, mentem vele 10km-t, és megint megállt. Aztán már csak 10-20 másodpercekre sikerült beindítani.

Szóval összefoglalva: Mentem, leállt. Nem indult. Vártam, indult, 200m múlva megállt aztán nem indult. Vártam, indult, megállt alapjáraton. Vártam, tanksapkát leszedtem, indult, ment sokat, aztán megállt, és azóta semmi.

Viszonylag sűrgős lenne mert valami nagyon sötét parkolóban hagytam a kocsit.

Nekem nagyon AC gyanús. Szedd le a benzincsövet (ami a benzinhídra megyen) és zárd össze az ac reléjét és nézd, hogy mennyire pisál...
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Gábor

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1416



« Válasz #4399 Dátum: 2011. június 19. 08:40:41 am »

Nekem nagyon AC gyanús. Szedd le a benzincsövet (ami a benzinhídra megyen) és zárd össze az ac reléjét és nézd, hogy mennyire pisál...

Az AC-m megy(vagy legalábbis áramot kap), mert amikor nem tudom indítani akkor is hallom amikor gyújtás ráadáskor megmoccan.
Naplózva

Gábor

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1416



« Válasz #4400 Dátum: 2011. június 20. 08:59:01 am »

Direktbe kötöttem az AC pumpát, és lőn menetelés. AC pumpa relé volt.
Naplózva

LL323i

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 839



« Válasz #4401 Dátum: 2011. június 21. 14:11:15 pm »

Tudatlanságomnak hangot adva azt szeretném megkérdezni a hozzáértőktől, hogy az E21 alja "színre" volt-e fújva vagy sem gyárilag?
Előre is köszönöm
Naplózva

Kész lett!?
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7123


18i 82/11 B6 81/11


« Válasz #4402 Dátum: 2011. június 21. 18:23:32 pm »

igen, a "rücsi" gyárilag le volt fújva!
Naplózva

"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #4403 Dátum: 2011. június 21. 21:06:50 pm »

Az örök, visszatérő téma... Cheesy

MINDEGYIK
le volt fújva Smiley
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7123


18i 82/11 B6 81/11


« Válasz #4404 Dátum: 2011. június 21. 21:07:52 pm »

én már tendereztetem is a srácokat, hogy az enyém alját ki fogja bitumenezni Evil
Naplózva

"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
LL323i

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 839



« Válasz #4405 Dátum: 2011. június 21. 21:09:11 pm »

Köszönöm a megerősítést...
Naplózva

Kész lett!?
botsinkai

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 40


« Válasz #4406 Dátum: 2011. június 21. 23:55:19 pm »

Üdvözlet Urak!

Kendács kérdés:
Van M20-ra faragható 5 sebességes automata váltó? (E28)
(A tds motor mintha rémlátomásom szerint ugyanazon szögben állna, mint az M20, így esetleg harangcserével egy 5HP18?)

Ha netán igen, akkor jön ugye a kardánhossz-probléma...

Thx: b.
Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #4407 Dátum: 2011. június 22. 08:07:58 am »

Ehhez annyi kérdésem lenne csak,h miért szeretnél rá 5HP18-at?

Azért kérdem, mert a 4HP-től abban különbözik,h lett az addigi 1.-es fokozat elé egy rövidebb, h ne legyen annyira "lomha".
Ugyebár a 3HP és a 4HP is az első fokozatukat tekintve közel olyan, mintha egy kéziváltóval 2.-ből indulnál.

Végáttétel a 4HP és 5HP-ben közel azonos.

Dízelét nem ajánlom egyébként sem, mert a vezértömb tök más és értelem szerűen alacsonyabb fokozatokon váltogat.
Ami még megoldás, az az M50 váltó, de az M50 10 fokkal jobban döntött, tehát a haranghoz mindenképp variálni kell, ami egyébként már nem is szerelhető, hanem fix.

A másik dolog az elektrohidraulika vezérlése, ami ugye folyamatos "kommunikációban" van a megfelelő motorvezérlővel. M50 esetében ez a motronic 3.1

A másik,h az E28 kardánalagútja túl szűkös, a kapcsolómechanikánál bővíteni kell a bódét befelé egy 40mm-es süllyesztéssel, de ehhez szőnyeg, minden ki, váltótartó módosít bla bla bla.

Én ezt végigrágtam az E12-nél, totál fölösleges szopakodás.
szerintem.
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #4408 Dátum: 2011. június 22. 10:54:40 am »

az m50 is 30 fokban dől?  Shocked
Naplózva
botsinkai

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 40


« Válasz #4409 Dátum: 2011. június 22. 12:14:07 pm »

Ehhez annyi kérdésem lenne csak,h miért szeretnél rá 5HP18-at?



Üdv!

Köszönöm a választ!
A "sajátságos" vezetési szokásaim miatt betartom a szabályokat, pl a 90 km/h-s korlátozást. A váltó végáttétele miatt 90 körül vált fel 4.-be és 85 körül vissza (óra szerint, M20B20). 1-1 teherautó miatti kisebb fékezés vagy gázelvétel okán "folyamatosan" váltogat fel-le. Gondoltam, ha van könnyen befaragható ötös váltó, akkor difiáttétel-változtatással be lehet lőni valami olyan fordulatszámot-sebességet, ahol a 80-90 km/h közötti sáv nem váltási tartomány.
A kardánalagút volt a másik "szűk keresztmetszet", azt nem szívesen faragnám, gyári az alja (is) a kocsinak.

Így marad az eredeti elképzelés: megkapja a satupad alatt porosodó 4.45-ös difit egy sperrel, akkor 80-nál vált fel és 75 körül vissza. Nyilván így nem illik vele autópályázni. smiley

Üdv: b.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 [147] 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 ... 209   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!