Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1230 Dátum: 2009. november 24. 23:42:59 pm » |
|
Hogy hogy mivel? minimum egy mikrométerrel ,de itthon indikátorórás tapintóval. És Te mivel állapítod meg,hogy kell? Általában az itthon köszörült főtengelyek elég hamar megnyekkennek... vagyis rohadtul nem arányos a motor felújítására fordított pénz az élettartammal. Egyik ismerősöm nemrég csináltatta és borított a motorba 200-at. Jelenleg alapméretes főntengelyt keres... Valamint. az alapméretet miért kellene köszörülni?Indokold meg szakmailag. Mutass nekem csak 1 BMW ajánlást, hogy ha hozzányúlsz a motorhoz, akkor köszörülsz és azonnal igazat adok Neked és mindenkinek, aki meggyőződéssel köszörültet. Most mondom, nem fogsz. Hogy miért? Mert ilyen utasítás nincs. A lényeg majdnem lemaradt RosszabbRA tudják köszörülni, mintha folyamatos kenéssel, odafigyeléssel elmennél 500 000km-t. Elmondom,hogy a hetesem eredeti motorjában lévő főtengelyt sem kellett, nem volt indokolt. A motort pedig hallottad járni
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. november 24. 23:46:39 pm írta Miki 24V »
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
steffe
Nem elérhető
Hozzászólások: 2566
|
|
« Válasz #1231 Dátum: 2009. november 25. 01:15:54 am » |
|
Ide irom esetleg valaki tud ilyen!!!
Keresek 0.3mm vastag tömitéslapot,ami minimum 420mmx290mm!!! Esetleg hol tudnék ilyen vásárolni...egy helyet találtam de kicsit horror és nem lehet tőlük venni csak ipari táblában...
Kösz!!!
|
|
|
Naplózva
|
steffe
|
|
|
Himizoli1
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 1252
|
|
« Válasz #1232 Dátum: 2009. november 25. 08:20:53 am » |
|
Ha nem ajánlja a BMW a köszörülést, akkor miért lehet kapni gyári túlméretes csapágyakat ? Hogy hogy mivel? minimum egy mikrométerrel ,de itthon indikátorórás tapintóval. És Te mivel állapítod meg,hogy kell? Általában az itthon köszörült főtengelyek elég hamar megnyekkennek... vagyis rohadtul nem arányos a motor felújítására fordított pénz az élettartammal. Egyik ismerősöm nemrég csináltatta és borított a motorba 200-at. Jelenleg alapméretes főntengelyt keres... Valamint. az alapméretet miért kellene köszörülni?Indokold meg szakmailag. Mutass nekem csak 1 BMW ajánlást, hogy ha hozzányúlsz a motorhoz, akkor köszörülsz és azonnal igazat adok Neked és mindenkinek, aki meggyőződéssel köszörültet. Most mondom, nem fogsz. Hogy miért? Mert ilyen utasítás nincs. A lényeg majdnem lemaradt RosszabbRA tudják köszörülni, mintha folyamatos kenéssel, odafigyeléssel elmennél 500 000km-t. Elmondom,hogy a hetesem eredeti motorjában lévő főtengelyt sem kellett, nem volt indokolt. A motort pedig hallottad járni
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #1233 Dátum: 2009. november 25. 08:53:09 am » |
|
Hogy hogy mivel? minimum egy mikrométerrel ,de itthon indikátorórás tapintóval. És Te mivel állapítod meg,hogy kell? Általában az itthon köszörült főtengelyek elég hamar megnyekkennek... vagyis rohadtul nem arányos a motor felújítására fordított pénz az élettartammal. Egyik ismerősöm nemrég csináltatta és borított a motorba 200-at. Jelenleg alapméretes főntengelyt keres... Valamint. az alapméretet miért kellene köszörülni?Indokold meg szakmailag. Mutass nekem csak 1 BMW ajánlást, hogy ha hozzányúlsz a motorhoz, akkor köszörülsz és azonnal igazat adok Neked és mindenkinek, aki meggyőződéssel köszörültet. Most mondom, nem fogsz. Hogy miért? Mert ilyen utasítás nincs. A lényeg majdnem lemaradt RosszabbRA tudják köszörülni, mintha folyamatos kenéssel, odafigyeléssel elmennél 500 000km-t. Elmondom,hogy a hetesem eredeti motorjában lévő főtengelyt sem kellett, nem volt indokolt. A motort pedig hallottad járni Hogyan állapítom meg,hogy köszörülni kell?Ha kopog a hajtókarcsapágy.Mi indokolja az alapméret köszörülését?Ha valamibe bontott tengelyt tennék,pl. itt a 21-at 23-ra fűzném,eszembe sem jutna méregetni,hogy jó-vagy nem jó,csak köszörülés után raknám be,az a biztos. Az utolsó e32-met,miután a 30-at kidobtam belőle,a 35-öt meggyűrűztem,majd ~2500km múlva elkezdett kerepelni regelente,nyilván,mivel megjött az ereje,a paraszt (én) elkezdte lépegetni,azonnal szétrúgta a 400ezres(km) hajtókarcsapágyat.Egy ködös csütörtökön szétkaptam-mint a kisvasutat-péntek reggel bevittem a gépműhelybe,megkapta a legolcsóbb csapágysort,kedden reggel elhoztam,estig bepattintottam.Nálam még ment kb 60e km-t,és tanúsíthatom,hogy voltak nehéz napjai,azóta is megy. Hasonlóan a munkagép főtengelyekkel,soha,semmi probléma nem volt. Én nem értem ezt a rettegést a köszörüléstől,de mondom,nekem még nem volt semmi problémám velük.
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1234 Dátum: 2009. november 25. 09:54:41 am » |
|
Ha nem ajánlja a BMW a köszörülést, akkor miért lehet kapni gyári túlméretes csapágyakat ? Tudom,hogy létezik a gyári túlméret, és lehet is használni, de nem abban az esetben,ha van egy alapméretes NEM CSAPÁGYAS főtengelyed. Ha már csapágyas és hangja is van,esetleg még fel is van kenődve, na AKKOR kell köszörülni, vagy kidobni a picsába a főtengelyt. Nem azt mondtam,hogy nem kell és nem lehet, hanem azt,hogy ha valami ALAPMÉRETES és ezt a mérés bizonyítja is,akkor nem kell! Inkább keresek alapméretes főtengelyt, mint hogy köszörültessek. Mr. V12 Az,hogy a motort összeraktad 400ezres csapágyakkal,az a te bajod... ha kapásból vettél volna hozzá KS csapágysort,akkor nem kellett volna köszörülnöd... De azért nem haragszol meg, ha én annál maradok,amit tanultam és a könyvnél/leírásoknál,amik ezt alá is támasztják...
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
adam
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
|
|
« Válasz #1235 Dátum: 2009. november 25. 10:46:31 am » |
|
Sziasztok! Meg tudná mondani vmelyik hozzértő, hogy a három gomba közül melyik vezérli a pótlevegőtolattyú fűtését? Lehet hogy emiatt szívok reggelente.
|
3x M30 b28 70 4169829
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1236 Dátum: 2009. november 25. 12:29:00 pm » |
|
Egyik sem. A benzinpumpa folyamatos működésétől számítva kap feszültséget a szelep.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1237 Dátum: 2009. november 25. 12:32:31 pm » |
|
Egyébként balról jobbra haladva:
NTC ( hőérzékelő a motorvezérlő számára)
ThermoZeitschalter (hidegindításnál működteti a hidegindító szelepet)
műszeregység hőgombája
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #1238 Dátum: 2009. november 25. 12:46:30 pm » |
|
Én nem értem ezt a rettegést a köszörüléstől,de mondom,nekem még nem volt semmi problémám velük.
Én értem a rettegést... sajnos ma itthon erőteljesen fogyanak a hozzáértő szakik, mindenki manager, meg közgazdász akar lenni (a mai eszemmel én is inkább gépész lennék, illetve azon vagyok hogy értsek is valamihez). Pár év múlva egyszerűen nem lesznek olyan emberek, akik meg tudnak csinálni valamit rendesen. Akár egy kishibás gépet megjavítsanak, vagy egy hibát diagnosztizáljanak egy autón (nem írja ki a gép, ergó nincs hiba...), vagy akár, hogy egy dolgot rendesen megesztergáljanak/ köszörüljenek...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1239 Dátum: 2009. november 25. 15:29:54 pm » |
|
Ez az. Nem avval van a baj,hogy a köszörülés ténye. Hanem avval,hogy nem képesek rendesen megcsinálni Ezért zárom ki mindig. Vagy ha éppen volna ,aki jól dolgozik,oda meg annyiba kerül az út 2x, mint amennyiből veszek egy jót. Teccik érteni?
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Karell Gott
Nem elérhető
Hozzászólások: 728
|
|
« Válasz #1240 Dátum: 2009. november 25. 16:57:02 pm » |
|
Egy gyors kérdésem lenne hozzátok,aki tudja. Sperr van a kocsiban,és mostanában vettem észre,hogy ha jobbra csúszik az autó segge (balra kanyar),akkor f@szán zár egyből dobja,de a másik irányba nem igazán érzem ezt a bal hátsó kerék szinte egyből ledifferál,és nem történik semmi. Várom a véleményeket.
Köszönöm.
|
|
|
Naplózva
|
E21 323i E32 750iL E36 323iT
|
|
|
Thommy
Nem elérhető
Hozzászólások: 737
|
|
« Válasz #1241 Dátum: 2009. november 25. 18:53:31 pm » |
|
Szasztok, mai első indításomnál valami nem stimmelt a műszerfalon. Leállítottam és észrevettem hogy nem ég az olajnyomásjelző lámpám. Egyáltalán, sem indításnál, sem pedig gyújtáson. EZ mitől van? Kiment az izzó a foglalatban, vagy valami komolyabb is lehet? Köszi, Thommy!
|
|
|
Naplózva
|
Thommy
|
|
|
steffe
Nem elérhető
Hozzászólások: 2566
|
|
« Válasz #1242 Dátum: 2009. november 25. 19:03:34 pm » |
|
Izzó is lehet,de lehet a olajnyomásgomba ment tönkre,vagy a gombára menő kábel elszakadt!!! Első körben a motortérben nézd meg a kábelét...Ott lesz a gyújtáselosztó mellett,egy kábel megy rá...Ha ott szemre minden stimmel,akkor a műszeregységet kell kivenni... Az sem bonyolult.. Először lekell bontani a kormány alatti burkolatot,majd a kormányt is célszerű levenni(az embléma alatt az anya... Aztán alulról benézni a műszeregység alá és lenni kell két fényes aluminium anyának,azokat kitekered és a műszeregység kiforditható,de óvatosan mert a kábelek tartanak..szépen lehuzkodsz mindent,nem kell félni,mert nem lehet őket összekeverni... aztán kicseréled az izzót,ha ránézésre is jónak tűnik akkor is cseréld ki,aztán visszadugdozod a kábeleket,és gyorsba kipróbálod műkszik-e..ha igen,szépen vissza mindent és öröm bodottá!!!!
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. november 25. 22:30:01 pm írta collins »
|
Naplózva
|
steffe
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #1243 Dátum: 2009. november 25. 19:57:47 pm » |
|
Tudom,hogy létezik a gyári túlméret, és lehet is használni, de nem abban az esetben,ha van egy alapméretes NEM CSAPÁGYAS főtengelyed. Ha már csapágyas és hangja is van,esetleg még fel is van kenődve, na AKKOR kell köszörülni, vagy kidobni a picsába a főtengelyt. Nem azt mondtam,hogy nem kell és nem lehet, hanem azt,hogy ha valami ALAPMÉRETES és ezt a mérés bizonyítja is,akkor nem kell!
Inkább keresek alapméretes főtengelyt, mint hogy köszörültessek.
Mr. V12
Az,hogy a motort összeraktad 400ezres csapágyakkal,az a te bajod... ha kapásból vettél volna hozzá KS csapágysort,akkor nem kellett volna köszörülnöd... De azért nem haragszol meg, ha én annál maradok,amit tanultam és a könyvnél/leírásoknál,amik ezt alá is támasztják...
Úgy raktam össze,mert a pénzügyi része arra volt elegendő,gondoltam rá akkor is,csak nem futotta,a kocsi meg kellett,addig bírta ennyi.Bárcsak ez lett volna a legnagyobb tanulópénz az életemben. De nem ezt akartam kihozni belőle,hanem,hogy nekem eddig semmi bajom nem volt a köszörült főtengelyekkel. Miért haragudnák? Véleményt osztunk meg mindössze,sajnálom,hogy negatívak a tapasztalataid a köszörüléssel,én akármilyen bontott tengelyt csak köszörüléssel építenék be,az tuti,akármit mutat is a mérés.
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
bömbölő
Nem elérhető
Hozzászólások: 1536
|
|
« Válasz #1244 Dátum: 2009. november 25. 22:16:32 pm » |
|
Promega! Ha az a probléma a hátsó ülésekkel, hogy kiállnak belőle a kókusz szálak, de maga a rugó és a kárpitozás jó, akkor én javasolnám a frízvatta beszerzését. Ezt a kárpit és a kókusz közé téve megszüntetné ezt a kellemetlen szúrást. Esetleg még molinóvásznat is tennék a fríz és a kókusz közé. http://koni99.freeweb.hu/index.htmlHa ragaszkodsz a szivacshoz, akkor van olyan cég, amelyik minta alpján profin kivágja olyan keménységű szivacsból, amilyet választasz. Mivel üléshez és háttámlához különbözőt szoktak használni, ezért (is) érdemes lenne velük megbeszélni. http://wcs.oisz.hu/20948/habszivacs-ertekesites/poran-poliuretan-gyarto-es-ertekesito-kft.html
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #1245 Dátum: 2009. november 26. 06:59:41 am » |
|
Szasztok, mai első indításomnál valami nem stimmelt a műszerfalon. Leállítottam és észrevettem hogy nem ég az olajnyomásjelző lámpám. Egyáltalán, sem indításnál, sem pedig gyújtáson. EZ mitől van? Kiment az izzó a foglalatban, vagy valami komolyabb is lehet? Köszi, Thommy!
elsőként szerintem 2 egyszerű dolgot csinálj meg. 1, a gombáról húzd le a sarut, és testeld le. ha így sem világít az olajlámpa, akkor vagy a vezeték, vagy az izzó a hunyó 2, egy próbalámpát köss be az olajgomba és az akksi + saruja közé, ha jó a gomba, akkor a lámpa világítani fog. A munka és balesetvédelmi szabályok betartása mellett a motort beindítva a lámpa elalszik, akkor a gomba jónak minősíthető.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
TraBence
Nem elérhető
Hozzászólások: 4521
+36 30 370 85 77
|
|
« Válasz #1246 Dátum: 2009. november 26. 08:26:06 am » |
|
Ezt a munkavéddelmi dolgot olyan szépen Írtad... Lefordítva magyara szerintem Promega arra gondolt hogy beindított motor mellett ne nagyon nyúkálj a motortérben
|
|
|
Naplózva
|
Bence
|
|
|
Thommy
Nem elérhető
Hozzászólások: 737
|
|
« Válasz #1247 Dátum: 2009. november 26. 18:29:00 pm » |
|
Köszi a jó tanácsokat, utánanézek!
|
|
|
Naplózva
|
Thommy
|
|
|
Steam
Nem elérhető
Hozzászólások: 259
|
|
« Válasz #1248 Dátum: 2009. november 26. 22:09:26 pm » |
|
Szasztok, mai első indításomnál valami nem stimmelt a műszerfalon. Leállítottam és észrevettem hogy nem ég az olajnyomásjelző lámpám. Egyáltalán, sem indításnál, sem pedig gyújtáson. EZ mitől van? Kiment az izzó a foglalatban, vagy valami komolyabb is lehet? Köszi, Thommy!
A bal doblemeznél, ahol a motorköteg megy a biztitáblához, ott van egy nem gyári csatlakozósor. Miután volt benne más motor is, így volt megoldva a csatlakozó, nem pedig a biztitáblába menő drótok forrasztgatva. Nézd meg, nem csúszott-e le róla valamelyik vezeték.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Bee
Nem elérhető
Hozzászólások: 226
|
|
« Válasz #1249 Dátum: 2009. november 27. 22:22:53 pm » |
|
A lényeg lemaradt Szóval. Első körben egy kiadós tisztítás, próbálgatás,ha akkor is beteg,akkor csere :/ De az esetek 80%-ban segít a takarítás/kenés. Ha teszel be képet,akkor még közelebb érünk a titok nyitjához, mert 83 körül párhuzamosan futott 3 féle levegő rendszer A levegörendszer melyik részét fényképezzem le?Szeretném megcsinálni,mert 3 hét mulva hazaindulok vele,és nem tudom lehet-e ebbül komoybb baj?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
csabE28
aki számodra
Nem elérhető
Hozzászólások: 1889
Szerelem, mert cápa!
|
|
« Válasz #1250 Dátum: 2009. november 27. 22:44:57 pm » |
|
Sziasztok! Meg tudná mondani vmelyik hozzértő, hogy a három gomba közül melyik vezérli a pótlevegőtolattyú fűtését? Lehet hogy emiatt szívok reggelente. Tökéletesen mindegy! A Te hidegindító szelepedet kizárólag a benne lévő bimetall KELL hogy kinyissa, az elektromos fütés mintegy mellékesen van benne hogy gyorsabban zárjon el, minthogy a motor hömérsékletét -fém a fémnek átadva- átvnné. Ha jéghidegen nincs egy kb nagyobb borsszem átmérőjü luk a cucc áteresztő részén akkor lesheted a hidegindítást! A képeken láthatod mit kell látnod! A fölső nyitási állapot egy kellemes nyári reggelen kell ilyen legyen, így kb 1200-on pörög az alapjárat. Télen ennél nagyobbnak kell lenni a luknak! A képen a kis csavar is látható amivel az alap pozíció állítható! Az alsó képen látható lukméret már elmegy mostanában, így 1500 körül alakul a hidegindítási fordulatszám!
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. november 27. 22:48:22 pm írta csabE28 »
|
Naplózva
|
Aranka az én kis vasoxidkupackám!
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #1251 Dátum: 2009. november 28. 08:38:07 am » |
|
Lehetséges, hogy az M20B20-ba, belerakjak mondjuk egy eta főtengelyt, vagy egy m52b28 főtengelyt? Számításaim szerint eta főtengellyel olyan 2440ccm körül lenne, m52b28-éval pedig 2530 körül...
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
adam
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
|
|
« Válasz #1252 Dátum: 2009. november 28. 08:48:37 am » |
|
Tökéletesen mindegy! A Te hidegindító szelepedet kizárólag a benne lévő bimetall KELL hogy kinyissa, az elektromos fütés mintegy mellékesen van benne hogy gyorsabban zárjon el, minthogy a motor hömérsékletét -fém a fémnek átadva- átvnné. Ha jéghidegen nincs egy kb nagyobb borsszem átmérőjü luk a cucc áteresztő részén akkor lesheted a hidegindítást! A képeken láthatod mit kell látnod! A fölső nyitási állapot egy kellemes nyári reggelen kell ilyen legyen, így kb 1200-on pörög az alapjárat. Télen ennél nagyobbnak kell lenni a luknak! A képen a kis csavar is látható amivel az alap pozíció állítható! Az alsó képen látható lukméret már elmegy mostanában, így 1500 körül alakul a hidegindítási fordulatszám!
Akkor más lesz a hiba. Ugye, két autóm van. Egy szép rendszámos, és egy papírtalan donor, amivel járok. Namost, a szép már öt éve megvan, mindíg szépen indul, akármilyen az idő. De a hideg alapjárat, SOSEM emelkedett, mindig 800 és 1000 között van, és stabil. A szolgálati gk-t kb május óta használom, ámbár bontani vettem, de csúnyasága ellenére tök jól összeállt, mintha csak azt várta, hogy jó gazdija legyen. Tehát ezidáig semmi probléma sem volt a vezérlés-befecskendezzéssel. Kb nov elején egyik napról a másikra eltünt a hidegalapjárat --pedig már előtte is volt pár hideg reggel-- vagyis csak gázpedállal lehetett tartani. Mikivel beszéltem, azt mondta, ez a baj. Ok, szétkaptam, kb 10-12 fokban, s olyan nyílás volt rajta, mint amit mutattál. Véletlen van itthon egy 518i is, úgyhogy arról levettem, s az is ugyanúgy volt nyitva, feltettem, s már van hidegalapjárat, de csak 800, és az indítás után leng egy kicsit, de pár finom gázfröccsre kisimul. szóval nem az igazi, de jobb.
|
|
|
Naplózva
|
3x M30 b28 70 4169829
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #1253 Dátum: 2009. november 28. 09:57:15 am » |
|
Lehetséges, hogy az M20B20-ba, belerakjak mondjuk egy eta főtengelyt, vagy egy m52b28 főtengelyt? Számításaim szerint eta főtengellyel olyan 2440ccm körül lenne, m52b28-éval pedig 2530 körül... Berakni be lehet,de szerintem nem lesz fasza,mert a hf.-ed,nem ahhoz van kicsik a csatornák,hogy rendesen öblítsen,meg a vezérlés sem ahhoz van,a 2.3 nagyon fasza tud lenni,szerintem a 20-as blokknak az a vége.Amennyiben jól műkszik a 23i,meggyőző tud lenni,hidd el,főleg a 20-as után! És mire az említett főtengelyeket beépíted,szerintem többe lesz mintha vennél egy komplett 25i-vel szerelt donor járművet,amiben minden megvan.
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
csabE28
aki számodra
Nem elérhető
Hozzászólások: 1889
Szerelem, mert cápa!
|
|
« Válasz #1254 Dátum: 2009. november 28. 10:15:08 am » |
|
Véletlen van itthon egy 518i is, úgyhogy arról levettem, s az is ugyanúgy volt nyitva, feltettem, s már van hidegalapjárat, de csak 800, és az indítás után leng egy kicsit, de pár finom gázfröccsre kisimul. szóval nem az igazi, de jobb.
A kis csavarral próbáltad a rés maximális nyitását növelni? Mert nem ártana. MINDEN motornak emelt alapjárat kell, legalább pár másodpercig, mígy szépen nem jár. Azért hullámzik neked is mert fuldoklik jéghidegen. Ha full ECU vezérelt alapjárati motoros kutyaf.sza lenne, akkor esetleg nem kéne neki emelt fordulat, ha az ECU annyira okos. Ellenben ilyen bimetallos alapú kávédarálóknál KELL a fordulatszám, különben jéghidegen fos lesz. Mint ahogy az is, mint látjuk. Nyissad a pótlevegőszelepet a kis csavarral! Kilazítod, és elkezd lötyögni. Az egyik irányban elhúzva viszi magával a "rést", így bírod szabályozni. A zárás pozíciót nem tudod elkúrni, nincs para. 17 évig csináltam, elhiheted...ha akarod.
|
|
|
Naplózva
|
Aranka az én kis vasoxidkupackám!
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #1255 Dátum: 2009. november 28. 11:15:45 am » |
|
M20B25....sztem. Egy srácnak volt egy e21-e, M20B25-tel, tds váltóval stb... szégyen, de a 28ivel labdába sem rúgtam mellette. Pedig gurult az is rendesen. de kérdezd Kox-ot, biztos van infója Akkor elárulom, hogy mit szeretnék összehozni. M20B25 vagy B27i egyelőre bele. Aztán az évek során a gyári blokkot felújítani, nagyobb főtengelyt bele a térfogatnövelés érdekében, 3db duplatorkú karbi, bővített hf, sportveztengely. Nagyjából ennyi. Ideiglenesen B25 aztán ha sok pénzem lesz a gyári motorját megcsinálni faszányosra.
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1256 Dátum: 2009. november 28. 12:59:17 pm » |
|
Jól mondja V12 Úr, a 20-as blokknak (épeszűen) a 23 a vége. Fizikailag tökéletes bele az eta, ill. a 25 főtengely, DE! Nem volna pörgős motor, olyan lenne, mint az eta. Úgymond "túl kicsi" a furata,hogy egy igazán normális, erős motor összeálljon belőle. Vegyél Találj egy B25-öt és inkább abba dobj bele egy eta főtengelyt a perifériákkal és akkor jó lesz. Vagy a B20-at megfúrod 84mm-re,de avval meg az a baj,hogy nagyon vékonnyá válik a hengerfal a víztérrel szemben és hatalmas a kockázat,hogy összereped és akkor csippenti a vizet. Ilyet akkor tudsz biztonsággal, ha csapvíz még sosem járt a motorban, csak agyálló+desztvíz mindig és levett hengerfejnél benézve a blokkba nem rozsdát látsz.Ekkor bírja a fúrást a 20-as. Van még ilyen motor, kb. 100-ból 2.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1257 Dátum: 2009. november 28. 13:36:16 pm » |
|
A héten én is megmaszíroztam a pótlevegőtolattyút. Zavaró volt,hogy tartani kellett a gázt. Nálam elég volt egy tisztítás+ a szabályzó alaplapot állítani a Csab által is említett csavarral.
A múltkor szó volt a 4A1-ről, szerettem volna képet betenni avval a címmel,hogy "miként rontsunk el egy 4A1-et" ,de valamiért nem sikerült. Most pótolom:
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1258 Dátum: 2009. november 28. 13:37:40 pm » |
|
még
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Gábor
Nem elérhető
Hozzászólások: 1416
|
|
« Válasz #1259 Dátum: 2009. november 28. 13:53:00 pm » |
|
Valakitől kérhetnék sűrgősen képet e28 hátsó vonószemről? az enyémet vki régen letépte, és most rakatok föl újat, a lakatosnak kéne kép hogy hogy is néz ki pontosan.(bár bontott alkatrész megy föl, de akkoris, jobb ha képet is lát róla)
Köszönöm!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|