Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1620 Dátum: 2010. január 09. 12:50:00 pm » |
|
Nem ismerem ez e12 alját de itt mi a nem gyári ?
Gondolom a szine..Én sajnos nem tudom, mindegyiknek szinre volt-e fújva az alja, vagy csak a jobban felszerelt modelleknek, vagy esetleg bizonyos export modelleknek, mint pld a scájci E28-asokban érdekes extrák voltak...
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1621 Dátum: 2010. január 09. 13:50:19 pm » |
|
Ezt kitárgyaltuk Dávid garázsában, ne kelljen már itt is elmagyaráznom az gyári kinézetet.
Röviden: a múzeumi E12 eléggé gyatra...
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #1622 Dátum: 2010. január 09. 14:09:42 pm » |
|
E30 hengerenkénti leömlő jó E21-re? (Leszámítva a lambdaszonda helyét.)
Az m10 első kipufftagja megegyezik az e21, és e30ban. (legalábbis amiken összenéztem, azok nem különböztek, m10b18)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1623 Dátum: 2010. január 09. 14:30:06 pm » |
|
Az M20B25 is szabályzott katalizátoros, mivel van lambda vezérlése, sőt, egy katos 185 lovas 535i is az, vagy egy 1985-ös katos 525e is. Eddig ezek zöld matricát kaptak, az új rendszerben pirosat.
Ami bennünket érint dolog:
Akinek eddig sárga matrica volt,azoknak ezentúl fekete lesz, akiknek zöld, azoknak piros. Pirosnál jobb matricát egyik cápa és egyik E34/E32 sem fog kapni. Az E39/E38 már megkapja a kéket, de azok nagyon korai verziói is pirosak maradnak.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Dannert
Nem elérhető
Hozzászólások: 908
|
|
« Válasz #1624 Dátum: 2010. január 09. 15:36:20 pm » |
|
és kiket szeretnének kitiltani a belvárosból? csak a feketéket vagy a pirosakat is?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #1625 Dátum: 2010. január 09. 17:51:53 pm » |
|
ezt még nem tudják, most még csak a sárgákat...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
csabE28
aki számodra
Nem elérhető
Hozzászólások: 1889
Szerelem, mert cápa!
|
|
« Válasz #1626 Dátum: 2010. január 09. 18:00:49 pm » |
|
A sárgákat meg a feketéket az országból is kitiltanám...ja ez nem az a topik...
|
|
|
Naplózva
|
Aranka az én kis vasoxidkupackám!
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1627 Dátum: 2010. január 10. 14:50:37 pm » |
|
A sárgákat meg a feketéket az országból is kitiltanám...ja ez nem az a topik... pedig az igazi problémák a barnákkal vannak..
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #1628 Dátum: 2010. január 10. 14:55:29 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1629 Dátum: 2010. január 10. 15:18:58 pm » |
|
ezt még nem tudják, most még csak a sárgákat... abba is belesültek....persze még bevezethetik...Ezért akartam én is feltenni egy katalizátort, de miután kiderült, hogy csak a szabályzott számít, úgy döntöttem, nem ölök bele annyit...
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
csabE28
aki számodra
Nem elérhető
Hozzászólások: 1889
Szerelem, mert cápa!
|
|
« Válasz #1630 Dátum: 2010. január 11. 21:15:38 pm » |
|
Semmi gond, bejelentkezel a belvárosban, és simán bemehetsz majd!
|
|
|
Naplózva
|
Aranka az én kis vasoxidkupackám!
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1631 Dátum: 2010. január 11. 22:10:41 pm » |
|
Semmi gond, bejelentkezel a belvárosban, és simán bemehetsz majd! Mire bevezetik, már nem leszek érintve...
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1632 Dátum: 2010. január 12. 08:41:46 am » |
|
Bevésem ide is: Srácok! Ha szüksége van valakinek nagyobb tétel, vagy nagyobb értékű gyári BMW alkatrészre,akkor dobjon egy privátot a cikkszámokkal! (többen is rendelhettek egyszerre és így nagyobb kedvezményt tudok adni) Ha már hivatalosan is szervizpartner vagyok, használjuk má' ki
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Thommy
Nem elérhető
Hozzászólások: 737
|
|
« Válasz #1633 Dátum: 2010. január 13. 20:56:44 pm » |
|
Hali! Nem is tudom hova írjam, berakom ide. Felniknél az ET számot azt milyen mértékegységben mérik, mm?
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. január 13. 20:59:51 pm írta Thommy »
|
Naplózva
|
Thommy
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #1634 Dátum: 2010. január 13. 21:08:05 pm » |
|
Hali! Nem is tudom hova írjam, berakom ide. Felniknél az ET számot azt milyen mértékegységben mérik, mm?
Igen, mm és E21-re nagyon alacsony ET-s felni kell, különben elöl beleér a gólyalábba.
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #1635 Dátum: 2010. január 13. 21:11:31 pm » |
|
e21-re 13"-nál a gyári et 18mm, 15"-nál 13mm.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Thommy
Nem elérhető
Hozzászólások: 737
|
|
« Válasz #1636 Dátum: 2010. január 13. 21:29:29 pm » |
|
Hmmmm az fincsi, akkor midegy h milyen 15"-os felnit nézek ki, mindenképpen kell alá pogi.
|
|
|
Naplózva
|
Thommy
|
|
|
Zsombor
Nem elérhető
Hozzászólások: 264
|
|
« Válasz #1637 Dátum: 2010. január 13. 21:44:37 pm » |
|
Hmmmm az fincsi, akkor midegy h milyen 15"-os felnit nézek ki, mindenképpen kell alá pogi. Nézz ki alpina Style O.Z-t, annak kicsi az ET-je.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Thommy
Nem elérhető
Hozzászólások: 737
|
|
« Válasz #1638 Dátum: 2010. január 13. 21:48:48 pm » |
|
Az tetszene, de jelenleg nincs használható, na meg a pénzmag sem korlátlan rá, és jó lenne gumival együtt venni. Most ezt néztem ki: http://racing-bazar.hu/alkatresz/felni-gumi/__30ezer___excip_felni_15_90_os_195_50_r15_os_gumikkalEz jó olcsó, nemtom hogy 4db van-e belőle vagy csak 1, és hogy az árban minden benne van-e amit a képeken látok, holnap föl is hívom, csak kérdés hogy tundi fogja-e az ET-et, a pogácsának stimmel-e az agyátmérője stb.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. január 13. 21:53:18 pm írta Thommy »
|
Naplózva
|
Thommy
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1639 Dátum: 2010. január 13. 21:59:16 pm » |
|
Annyit tennék a pogácsázáshoz,hogy vehetsz is mellé a 4 kerékhez kerékcsapágyat.Kelleni fog.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7140
18i 82/11 B6 81/11
|
|
« Válasz #1640 Dátum: 2010. január 13. 22:19:58 pm » |
|
Bocs, de szerintem ez nem all jol a 21-nek. Ne erts felre csak amikor en 15"-t kerestem es nem talaltam a vege fele mar minden szart megvettem volna. Pogacsa amugy draga mulatsag... Csapagyakrol, csavarokrol nem is beszelve. Varj az igazira az enyem pl lehet h elado lesz hamarosan...
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
Thommy
Nem elérhető
Hozzászólások: 737
|
|
« Válasz #1641 Dátum: 2010. január 13. 22:31:47 pm » |
|
Még csak nézelődök, több mint valószínű hogy nem fogom tudni megvenni. Amúgy meg idegenkedek ettől a pogácsázástól, bár ha találok szép 15ös alpina szerűt akkor lehet hogy bevállalom, de szerintem abból a fajtából 13as lesz rajta, legalább olcsóbban kijövök a gumikból is és ezt a méretet találták ki rá gyárilag.
|
|
|
Naplózva
|
Thommy
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #1642 Dátum: 2010. január 13. 23:38:06 pm » |
|
Még csak nézelődök, több mint valószínű hogy nem fogom tudni megvenni. Amúgy meg idegenkedek ettől a pogácsázástól, bár ha találok szép 15ös alpina szerűt akkor lehet hogy bevállalom, de szerintem abból a fajtából 13as lesz rajta, legalább olcsóbban kijövök a gumikból is és ezt a méretet találták ki rá gyárilag.
Ez nemsokkal drágább és pnt jó lenne rá! Ha lenne zs-m, azonnal lecsapnék rá! http://duen.hu/hirdetes.php?o=hir_resz&hirkod=6e93033ec29c8e1e82121b9f197e96d2&s=4459
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #1643 Dátum: 2010. január 14. 09:07:47 am » |
|
Annyit tennék a pogácsázáshoz,hogy vehetsz is mellé a 4 kerékhez kerékcsapágyat.Kelleni fog.
Azért a pogácsázás és pogácsázás között is van különbség... Ha a nagy et számú felnit pogácsázza alá, hogy fel lehessen tenni a kis et számú autóra, akkor ott nem fogja enni a kerékcsapágyat, hanem éppen fordítva, ott akkor enné a kerékcsapágyat, ha nem lenne (már amennyiben fizikailag fel lehet tenni) Például: ha egy 15"-os opel felnit (et 49) fel szeretnénk tenni egy e21-re (et 13) akkor egy (49-18=) 36mm-es pogácsára van szükség, hogy a felnit terhelő erők támadáspontja ugyanoda kerüljön, mint az eredeti felnivel. Az más kérdés, hogy ez nem egy életszerű példa, mert "elvileg" azért teszünk az autóra alufelnit, hogy kisebb legyen a rugózatlan tömeg, amit azonnal agyon is vágunk a nevezett pogácsa felszerelésével Ha viszont van egy gyárilag passzoló et18-as alufelnink, de annak még aláteszünk egy 20mm-es pogácsát (csak, hogy jól nézzen ki) , akkor ott már igaz, amit írtál.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #1644 Dátum: 2010. január 14. 09:08:53 am » |
|
Amúgy meg idegenkedek ettől a pogácsázástól, bár ha találok szép 15ös alpina szerűt ....
Ha találsz, akkor annak nagy valószínűséggel jó lesz az et-je...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1645 Dátum: 2010. január 14. 12:23:07 pm » |
|
Azért a pogácsázás és pogácsázás között is van különbség... Ha a nagy et számú felnit pogácsázza alá, hogy fel lehessen tenni a kis et számú autóra, akkor ott nem fogja enni a kerékcsapágyat, hanem éppen fordítva, ott akkor enné a kerékcsapágyat, ha nem lenne (már amennyiben fizikailag fel lehet tenni) Például: ha egy 15"-os opel felnit (et 49) fel szeretnénk tenni egy e21-re (et 13) akkor egy (49-18=) 36mm-es pogácsára van szükség, hogy a felnit terhelő erők támadáspontja ugyanoda kerüljön, mint az eredeti felnivel. Az más kérdés, hogy ez nem egy életszerű példa, mert "elvileg" azért teszünk az autóra alufelnit, hogy kisebb legyen a rugózatlan tömeg, amit azonnal agyon is vágunk a nevezett pogácsa felszerelésével Ha viszont van egy gyárilag passzoló et18-as alufelnink, de annak még aláteszünk egy 20mm-es pogácsát (csak, hogy jól nézzen ki) , akkor ott már igaz, amit írtál. A zöld E21 kapcsán jutott ez az eszembe. Látom rajta,hogy elöl az elmúlt 2-3 évben cserélhettek csapágyakat, de legalább is biztosan megfelelően karbantartották. 14-es BBS pókhálós van rajta (szerintem BeneTTon ex E21-e) és van egy kb. 20mm-es pogácsa. Nagyon igényesen meg van csinálva, ritkán látni ilyen jó kivitelezést. Az autót napi használatban tartják, tavaly tűnt fel nálam először,akkor is kicsit morgós volt már, de most már nagyon és sajnos mind a 4 csapággyal baj van. Mivel a pogi úgy van megoldva,hogy előbb az van felcsavarozva a kerék helyére és csak az ebben található furatokba jön a felni rögzítése, ez pont feszítésnek hat. Szerintem. De értem, amit mondasz egyébként, de amivel most szemben álltam eset, itt sajnos egyértelmű a pogi (az első csapágyaknál mindenképp, hátul meg még gyári,ott a sok km inkább)
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #1646 Dátum: 2010. január 14. 14:04:53 pm » |
|
Az látszik, hogy melyik irányba van túlterhelve a csapágypár?
Ezt a "... feszítésnek hat" dolgot kifejtenéd, mert nem egészen értem...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1647 Dátum: 2010. január 14. 14:12:27 pm » |
|
Ha kész a fényképezőm, dobok be képet és akkor kiokoskodjuk,hogy mire mi mehetett
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #1648 Dátum: 2010. január 14. 15:02:26 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1649 Dátum: 2010. január 14. 15:23:39 pm » |
|
Közben összehajítottam egy gagyi rajzot,ami alapján lehet agyalni,hogy kap-e terhelést nagyobbat a csapágy, vagy sem.
(a pogis rajzon a kerékcsavart eltolva, lejjebb rajzoltam,de valójában az osztókörön marad,csak lusta voltam szemből is rajzolni)
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
|