TraBence
Nem elérhető
Hozzászólások: 4521
+36 30 370 85 77
|
|
« Válasz #2670 Dátum: 2010. június 17. 19:55:30 pm » |
|
Bár én sem értek hozzá de szerintem Viktornak azzal volt a fő baja hogy belevetted hogy a 2est nehezen fogja venni azzal az olajjal... Tudtommal a 2es nehezen bevételének általában az oka más és az a világ legjobb olaja sem oldja meg....
|
|
|
Naplózva
|
Bence
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7140
18i 82/11 B6 81/11
|
|
« Válasz #2671 Dátum: 2010. június 17. 19:57:03 pm » |
|
jajj Istenem.. balfasz voltam, nem részleteztem eléggé, miért azt írtam. a saját autóvezetési szokásaimból indultam ki. de akkor az általános eset: az első (vagy első pár) fokozatot nehezen veszi vele hidegben. szerencsére az én váltóm minden fokozatot tökéletesen vesz, kutya baja .
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
THT
Nem elérhető
Hozzászólások: 569
|
|
« Válasz #2672 Dátum: 2010. június 17. 20:42:35 pm » |
|
Gondolom azért írta a 2est, mert ez egy elég jellegzetes problémája volt pl. az E30-aknak, és sok esetben egyértelműen a rosz olajra volt viszavezethető. Nekem is ilyen volt az E30 am, az első néhány 2esbe váltás nehezen ment. Aztán feltöltöttük gyári ATF el, és a probléma megszünt. (abba a váltóba az volt a gyári ajánlás, csak mikor vettem, lecserélték benne valami másra.) Ez saját tapasztalat, szóval létezik ilyen. Nyilván lehetett egyéb baja a váltónak, hisz istentudja hány km volt már abban a kocsiban, de mégis megszünt a gond rendes olajjal.
|
|
|
Naplózva
|
1973 E12 M10B20 automatic
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7140
18i 82/11 B6 81/11
|
|
« Válasz #2673 Dátum: 2010. június 17. 20:45:29 pm » |
|
Helyes nagyfőnök! Collinscsakmenjencsavartszaggatnimertahhozért. ne is mond! újabb áldozatom van...
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
Gisti
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4232
|
|
« Válasz #2674 Dátum: 2010. június 17. 20:46:48 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
+36/70/77-97-815 E23 745i E39 525d touring E46 320 Ci Triumph Herald 13/60 Yamaha Fj 1200
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #2675 Dátum: 2010. június 17. 20:49:03 pm » |
|
ne is mond! újabb áldozatom van... Mostmár vehetnél egy nyomatékkulcsot... okoskodóssmiley
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7140
18i 82/11 B6 81/11
|
|
« Válasz #2676 Dátum: 2010. június 17. 20:51:19 pm » |
|
egyet?! a teljes tartományra kellene
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #2677 Dátum: 2010. június 17. 20:55:16 pm » |
|
akkor kettőt... 40-210-ig a nagyobb, meg 6-40-ig a kisebb...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
TraBence
Nem elérhető
Hozzászólások: 4521
+36 30 370 85 77
|
|
« Válasz #2678 Dátum: 2010. június 17. 21:26:00 pm » |
|
6-40est tudok adni promegának meg 210es
|
|
|
Naplózva
|
Bence
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #2679 Dátum: 2010. június 18. 08:44:41 am » |
|
Gondolom azért írta a 2est, mert ez egy elég jellegzetes problémája volt pl. az E30-aknak, és sok esetben egyértelműen a rosz olajra volt viszavezethető. Nekem is ilyen volt az E30 am, az első néhány 2esbe váltás nehezen ment. Aztán feltöltöttük gyári ATF el, és a probléma megszünt. (abba a váltóba az volt a gyári ajánlás, csak mikor vettem, lecserélték benne valami másra.) Ez saját tapasztalat, szóval létezik ilyen. Nyilván lehetett egyéb baja a váltónak, hisz istentudja hány km volt már abban a kocsiban, de mégis megszünt a gond rendes olajjal.
valami sántít nekem: ha gyári ATF-el töltötted fel a váltót,akkor minek akartál vele 2-est váltani, mivel az ATF az automatákba való....
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
BMWWWW
Kicsi Én
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 2325
Öreg járgány szivatóval indul
|
|
« Válasz #2680 Dátum: 2010. június 18. 10:25:59 am » |
|
valami sántít nekem: ha gyári ATF-el töltötted fel a váltót,akkor minek akartál vele 2-est váltani, mivel az ATF az automatákba való....
Az újabb fajta kéziváltóba ATF kell.
|
|
|
Naplózva
|
pannon 9341256 Ezen hívj ha mersz!!!
Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
|
|
|
THT
Nem elérhető
Hozzászólások: 569
|
|
« Válasz #2681 Dátum: 2010. június 18. 15:13:51 pm » |
|
valami sántít nekem: ha gyári ATF-el töltötted fel a váltót,akkor minek akartál vele 2-est váltani, mivel az ATF az automatákba való....
Lütyö: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AC11&mospid=47270&btnr=23_0292&hg=23&fg=05Azt hiszem az ehez hasonló beszólós, félinformációs kommentek miatt volt a legutóbbi balhé is. Egyébként automatával is tudok 2est húzni Béke.
|
|
|
Naplózva
|
1973 E12 M10B20 automatic
|
|
|
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 6809
"BMWéhes"
|
|
« Válasz #2682 Dátum: 2010. június 18. 15:16:22 pm » |
|
Igen, elég sok kréziváltóba is ATF való
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Steam
Nem elérhető
Hozzászólások: 259
|
|
« Válasz #2683 Dátum: 2010. június 18. 17:41:08 pm » |
|
Váltóolajokról: A váltón lévő matricák beazonosítása: Narancssárga cimke ATF felirattal = ATF olaj Zöld cimke = speciál olaj Syntetic Mobil SCH630 cikkszám: 81 22 9 407 305. Soha ne tölts más olajat ilyen váltóba. Sárga cimke = nem szükséges olajcsere. Javítás esetén "lifetime" olajjal kell feltölteni MTF-LT-1 cikkszám: 83 22 9 408 942 Nincs cimke = SAE80 vagy API-GL-4 (ásványi olajok) Nem szabad ATF-et vagy szintetikus olajat tölteni bele. Forrás: aszondja a program, h nem puplikus A cikkszámokra sem vennék mérget, a gyár változtathat.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #2684 Dátum: 2010. június 19. 11:01:26 am » |
|
Mea culpa!
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. június 19. 11:23:15 am írta collins »
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
steffe
Nem elérhető
Hozzászólások: 2566
|
|
« Válasz #2685 Dátum: 2010. június 20. 12:44:41 pm » |
|
Azt esetleg valaki tudja,hogy a e21 318i-nél a szivósor alatt lévő fém vizcsővőn lévő kis kiállásról a vizcső hová megy tovább??
|
|
|
Naplózva
|
steffe
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #2686 Dátum: 2010. június 20. 14:31:19 pm » |
|
Az elvileg a pillangószelep-fűtés visszatérő ága, ezen ág melegoldala az indítómotor feletti csonkból indul.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. június 20. 14:34:52 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
steffe
Nem elérhető
Hozzászólások: 2566
|
|
« Válasz #2687 Dátum: 2010. június 20. 14:54:54 pm » |
|
Ezt a csövet a hengerenkénti pillangóra is rá kell kötni?? Miki12V???
|
|
|
Naplózva
|
steffe
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #2688 Dátum: 2010. június 20. 15:16:32 pm » |
|
van hova? szerintem nyugodtan ledugózhatod mindkét végét... elvileg az a feladata, hogy a nyomásesés miatt lehűlő levegő ne tudja befagyasztani a pillangószelepet... a hengerenkénti pillangónál megoszlik a légmennyiség, így kisebb a hűtőhatás is. Bár ez csak elméleti eszmefuttatás...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #2689 Dátum: 2010. június 20. 15:26:44 pm » |
|
Hengerenkénti pillangóhoz nem kell a fűtés Promega Befagyott pillangó? Ez nem gázreduktor Tudtommal az ideális keverék eléréséhez kell a beszívott levegőt "előfűteni" normál, hétköznapi üzemnél. (1 pillangó)
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
steffe
Nem elérhető
Hozzászólások: 2566
|
|
« Válasz #2690 Dátum: 2010. június 20. 15:58:41 pm » |
|
Köszi Miki!! Akkor spóróltam egy cső árát..,mert ami kell azt rézből megcsinálom... Juppiiii...
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. június 24. 11:31:13 am írta collins »
|
Naplózva
|
steffe
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #2691 Dátum: 2010. június 20. 19:17:23 pm » |
|
Befagyott pillangó? Ez nem gázreduktor Tudtommal az ideális keverék eléréséhez kell a beszívott levegőt "előfűteni" normál, hétköznapi üzemnél. (1 pillangó) Nem értünk egyet és szerintem ebben meg is egyezhetünk vagy A befecskendezős autóknak nincs szüksége a levegő fűtésére, mert az érzékelők jeleiből a központi egység által számolt tüa mennyiség kerül befecskendezésre a hf-ben. Ha szükség lenne rá, akkor nem egy kis csenevész vízcső menne oda, hanem a teljes keresztmetszet, mint a karbis szívósornál, illetve emiatt nincs a kipufogóról induló "hidegüzemi" levegőcsonk sem. Egyébként meg a pillangószelep ponthogy reduktor... azzal redukálod le a szívósorban uralkodó vákuumot (turbós motornál a túlnyomás értékét), mert motorba kerülő levegő(befecskendezésnél)/keverék(karburátor) mennyiségét szabályozod, ezzel együtt pedig a kivehető teljesítményt és a terhelés függvényében ehhez tartozó fordulatszámot... Tehát pillangószelepnél és a reduktorban is nyomásesés történik, de a reduktorban ez még egy halmazállapot-változással is párosul, ezért oda sokkal erőteljesebb fűtés kell. A pillangószelepnél a lefagyást a levegőben jelenlévő vízgőz kicsapódása, megfagyása okozhatja.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Steam
Nem elérhető
Hozzászólások: 259
|
|
« Válasz #2692 Dátum: 2010. június 21. 07:03:21 am » |
|
Nem értünk egyet és szerintem ebben meg is egyezhetünk vagy A befecskendezős autóknak nincs szüksége a levegő fűtésére, mert az érzékelők jeleiből a központi egység által számolt tüa mennyiség kerül befecskendezésre a hf-ben. Ha szükség lenne rá, akkor nem egy kis csenevész vízcső menne oda, hanem a teljes keresztmetszet, mint a karbis szívósornál, illetve emiatt nincs a kipufogóról induló "hidegüzemi" levegőcsonk sem. M20 Motronicosoknál is van pillangófűtés, de az csak az alapjárati levegőt fűti.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Thommy
Nem elérhető
Hozzászólások: 737
|
|
« Válasz #2693 Dátum: 2010. június 21. 10:24:04 am » |
|
Váltóolajokról: A váltón lévő matricák beazonosítása: Narancssárga cimke ATF felirattal = ATF olaj Zöld cimke = speciál olaj Syntetic Mobil SCH630 cikkszám: 81 22 9 407 305. Soha ne tölts más olajat ilyen váltóba. Sárga cimke = nem szükséges olajcsere. Javítás esetén "lifetime" olajjal kell feltölteni MTF-LT-1 cikkszám: 83 22 9 408 942 Nincs cimke = SAE80 vagy API-GL-4 (ásványi olajok) Nem szabad ATF-et vagy szintetikus olajat tölteni bele. Forrás: aszondja a program, h nem puplikus A cikkszámokra sem vennék mérget, a gyár változtathat. Megkérhetem valamelyik modit, hogy ezt a hsz-t tegye át a GYIK-ba is? Szerintem még úgyis 30x meg fogják kérdezni az erre járók. Köszi előre is T!
|
|
|
Naplózva
|
Thommy
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #2694 Dátum: 2010. június 21. 11:09:26 am » |
|
Nem értünk egyet és szerintem ebben meg is egyezhetünk vagy A befecskendezős autóknak nincs szüksége a levegő fűtésére, mert az érzékelők jeleiből a központi egység által számolt tüa mennyiség kerül befecskendezésre a hf-ben. Ha szükség lenne rá, akkor nem egy kis csenevész vízcső menne oda, hanem a teljes keresztmetszet, mint a karbis szívósornál, illetve emiatt nincs a kipufogóról induló "hidegüzemi" levegőcsonk sem. Egyébként meg a pillangószelep ponthogy reduktor... azzal redukálod le a szívósorban uralkodó vákuumot (turbós motornál a túlnyomás értékét), mert motorba kerülő levegő(befecskendezésnél)/keverék(karburátor) mennyiségét szabályozod, ezzel együtt pedig a kivehető teljesítményt és a terhelés függvényében ehhez tartozó fordulatszámot... Tehát pillangószelepnél és a reduktorban is nyomásesés történik, de a reduktorban ez még egy halmazállapot-változással is párosul, ezért oda sokkal erőteljesebb fűtés kell. A pillangószelepnél a lefagyást a levegőben jelenlévő vízgőz kicsapódása, megfagyása okozhatja. De értsd már meg,hogy nem tud lefagyni. Van halmazállapot változás? Nincs. Van olyan szintű túlnyomás a pillangó előtt, ami indokolttá tenné a gázadásnál fellépő nyomásesésnél ,hogy fagyjon a pillangó.... abszurd. Elmondanám,hogy az M50,nek, sőt az M52 és M54-nek is van előmelegítése. Persze nem a lefagyás miatt. M30 pillangónak pl. nincs semmiféle vízmelegítése (kivéve E12) és mégsem fagy le a pillangó. Ott csak annyi van,hogy a kipuff felett 20-30cm-el halad a beszívott levegő csöve, illetve a szűrő.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #2695 Dátum: 2010. június 21. 11:10:34 am » |
|
M20 Motronicosoknál is van pillangófűtés, de az csak az alapjárati levegőt fűti.
Az nem alapjárati levegő, hanem a karter szellőztetés csöve csatlakozik oda...
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #2696 Dátum: 2010. június 21. 20:22:23 pm » |
|
Az, hogy a fűtés hova csatlakozik, az lényegtelen, mivel alumíniumból van a blokk, bárhova vezeted a melegvizet, fűti az egész blokkot a hővezetés miatt.
A 318i k-jetnél pl csak a felfekvő felület egyik sarkában megy kb 30mm-t a vízjárat...
"Van olyan szintű túlnyomás a pillangó előtt, ami indokolttá tenné a gázadásnál fellépő nyomásesésnél ,hogy fagyjon a pillangó.... abszurd."
Nem a pillangószelep fagy, hanem a levegőben lévő vízpára, és nem gázadáskor, hanem akkor, amikor a pillangószelep zárva, vagy szinte zárva van, és a motor járásához szükséges levegőmennyiségnek csak néhány 1mm-nél keskenyebb résen van lehetősége átmenni és ha ezt még megfejeljük fagypont közeli külső hőmérséklettel...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #2697 Dátum: 2010. június 21. 21:44:02 pm » |
|
Te. Szerintem hagyjuk rá ezt a "vitát". Értsd meg
N E M
T U D
L E F A G Y N I
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #2698 Dátum: 2010. június 22. 16:01:20 pm » |
|
ok
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
adam
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
|
|
« Válasz #2699 Dátum: 2010. június 24. 20:06:01 pm » |
|
Helló! Az lehetséges hibaforrás, hogy az E39 felnit központosítógyűrű nélkül felrakva rázza a kormányt, persze kiegyensúlyozás után. Tehát csak a csavarok tartanák középen. Átmeneti megoldás
|
|
|
Naplózva
|
3x M30 b28 70 4169829
|
|
|
|