CápaBMW fórum
2024. november 10. 23:37:26 pm *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 [90] 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 ... 209   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Autóreszelgető Műhely 2.  (Megtekintve 3021035 alkalommal)
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #2670 Dátum: 2010. június 17. 19:55:30 pm »

Bár én sem értek hozzá de szerintem Viktornak azzal volt a fő baja hogy belevetted hogy a 2est nehezen fogja venni azzal az olajjal...

Tudtommal a 2es nehezen bevételének általában az oka más és az a világ legjobb olaja sem oldja meg....

 Lips Sealed
Naplózva

Bence
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7140


18i 82/11 B6 81/11


« Válasz #2671 Dátum: 2010. június 17. 19:57:03 pm »

jajj Istenem.. balfasz voltam, nem részleteztem eléggé, miért azt írtam.
a saját autóvezetési szokásaimból indultam ki.
de akkor az általános eset:
az első (vagy első pár) fokozatot nehezen veszi vele hidegben.

szerencsére az én váltóm minden fokozatot tökéletesen vesz, kutya baja smiley.
Naplózva

"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
THT

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



« Válasz #2672 Dátum: 2010. június 17. 20:42:35 pm »

Gondolom azért írta a 2est, mert ez egy elég jellegzetes problémája volt pl. az E30-aknak, és sok esetben egyértelműen a rosz olajra volt viszavezethető.
Nekem is ilyen volt az E30 am, az első néhány 2esbe váltás nehezen ment. Aztán feltöltöttük gyári ATF el, és a probléma megszünt. (abba a váltóba az volt a gyári ajánlás, csak mikor vettem, lecserélték benne valami másra.)
Ez saját tapasztalat, szóval létezik ilyen. Nyilván lehetett egyéb baja a váltónak, hisz istentudja hány km volt már abban a kocsiban, de mégis megszünt a gond rendes olajjal.

Naplózva

1973 E12 M10B20 automatic
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7140


18i 82/11 B6 81/11


« Válasz #2673 Dátum: 2010. június 17. 20:45:29 pm »

Helyes nagyfőnök!  Cheesy
Collinscsakmenjencsavartszaggatnimertahhozért.  Evil  Evil

ne is mond! újabb áldozatom van... Evil
Naplózva

"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
Gisti
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4232



« Válasz #2674 Dátum: 2010. június 17. 20:46:48 pm »

Mondom én..... 88 88 88
Naplózva

+36/70/77-97-815
E23 745i 
E39 525d touring
E46 320 Ci
Triumph Herald 13/60
Yamaha Fj 1200
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #2675 Dátum: 2010. június 17. 20:49:03 pm »

ne is mond! újabb áldozatom van... Evil
Mostmár vehetnél egy nyomatékkulcsot... 94 okoskodóssmiley  Grin
Naplózva
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7140


18i 82/11 B6 81/11


« Válasz #2676 Dátum: 2010. június 17. 20:51:19 pm »

egyet?! a teljes tartományra kellene Evil
Naplózva

"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #2677 Dátum: 2010. június 17. 20:55:16 pm »

akkor kettőt... 40-210-ig a nagyobb, meg 6-40-ig a kisebb...
Naplózva
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #2678 Dátum: 2010. június 17. 21:26:00 pm »

6-40est tudok adni promegának meg 210es Smiley
Naplózva

Bence
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #2679 Dátum: 2010. június 18. 08:44:41 am »

Gondolom azért írta a 2est, mert ez egy elég jellegzetes problémája volt pl. az E30-aknak, és sok esetben egyértelműen a rosz olajra volt viszavezethető.
Nekem is ilyen volt az E30 am, az első néhány 2esbe váltás nehezen ment. Aztán feltöltöttük gyári ATF el, és a probléma megszünt. (abba a váltóba az volt a gyári ajánlás, csak mikor vettem, lecserélték benne valami másra.)
Ez saját tapasztalat, szóval létezik ilyen. Nyilván lehetett egyéb baja a váltónak, hisz istentudja hány km volt már abban a kocsiban, de mégis megszünt a gond rendes olajjal.



valami sántít nekem: ha gyári ATF-el töltötted fel a váltót,akkor minek akartál vele 2-est váltani, mivel az ATF az automatákba való....
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
BMWWWW
Kicsi Én
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2325


Öreg járgány szivatóval indul


« Válasz #2680 Dátum: 2010. június 18. 10:25:59 am »

valami sántít nekem: ha gyári ATF-el töltötted fel a váltót,akkor minek akartál vele 2-est váltani, mivel az ATF az automatákba való....

Az újabb fajta kéziváltóba ATF kell.
Naplózva

pannon 9341256
Ezen hívj ha mersz!!!

Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
THT

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



« Válasz #2681 Dátum: 2010. június 18. 15:13:51 pm »

valami sántít nekem: ha gyári ATF-el töltötted fel a váltót,akkor minek akartál vele 2-est váltani, mivel az ATF az automatákba való....

Lütyö:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AC11&mospid=47270&btnr=23_0292&hg=23&fg=05

Azt hiszem az ehez hasonló beszólós, félinformációs kommentek miatt volt a legutóbbi balhé is.

Egyébként automatával is tudok 2est húzni  Tongue  Evil

Béke.
Naplózva

1973 E12 M10B20 automatic
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6809


"BMWéhes"


WWW
« Válasz #2682 Dátum: 2010. június 18. 15:16:22 pm »

Igen, elég sok kréziváltóba is ATF való  Wink
Naplózva

70/627-5355
Steam

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 259


« Válasz #2683 Dátum: 2010. június 18. 17:41:08 pm »

Váltóolajokról:
A váltón lévő matricák beazonosítása:

Narancssárga cimke ATF felirattal = ATF olaj
Zöld cimke = speciál olaj Syntetic Mobil SCH630 cikkszám: 81 22 9 407 305. Soha ne tölts más olajat ilyen váltóba.
Sárga cimke = nem szükséges olajcsere. Javítás esetén "lifetime" olajjal  kell feltölteni MTF-LT-1 cikkszám: 83 22 9 408 942
Nincs cimke = SAE80 vagy API-GL-4 (ásványi olajok) Nem szabad ATF-et vagy szintetikus olajat tölteni bele.

Forrás: aszondja a program, h nem puplikus  Evil
A cikkszámokra sem vennék mérget, a gyár változtathat.
Naplózva
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #2684 Dátum: 2010. június 19. 11:01:26 am »

Mea culpa!
« Utoljára szerkesztve: 2010. június 19. 11:23:15 am írta collins » Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
steffe

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2566



« Válasz #2685 Dátum: 2010. június 20. 12:44:41 pm »

Azt esetleg valaki tudja,hogy a e21 318i-nél a szivósor alatt lévő fém vizcsővőn lévő kis kiállásról a vizcső hová megy tovább??
Naplózva

steffe
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #2686 Dátum: 2010. június 20. 14:31:19 pm »

Az elvileg a pillangószelep-fűtés visszatérő ága,  ezen ág melegoldala az indítómotor feletti csonkból indul.

« Utoljára szerkesztve: 2010. június 20. 14:34:52 pm írta Promega » Naplózva
steffe

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2566



« Válasz #2687 Dátum: 2010. június 20. 14:54:54 pm »

Ezt a csövet a hengerenkénti pillangóra is rá kell kötni??
Miki12V???
Naplózva

steffe
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #2688 Dátum: 2010. június 20. 15:16:32 pm »

van hova?  confused szerintem nyugodtan ledugózhatod mindkét végét...

elvileg az a feladata, hogy a nyomásesés miatt lehűlő levegő ne tudja befagyasztani a  pillangószelepet...
a hengerenkénti pillangónál megoszlik a légmennyiség, így kisebb a hűtőhatás is. Bár ez csak elméleti eszmefuttatás...

Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #2689 Dátum: 2010. június 20. 15:26:44 pm »

Hengerenkénti pillangóhoz nem kell a fűtés Smiley

Promega

Befagyott pillangó? Ez nem gázreduktor Cheesy Tudtommal az ideális keverék eléréséhez kell a beszívott levegőt "előfűteni" normál, hétköznapi üzemnél. (1 pillangó)
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
steffe

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2566



« Válasz #2690 Dátum: 2010. június 20. 15:58:41 pm »

Köszi Miki!!

Akkor spóróltam egy cső árát..,mert ami kell azt rézből megcsinálom... smiley
Juppiiii...
« Utoljára szerkesztve: 2010. június 24. 11:31:13 am írta collins » Naplózva

steffe
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #2691 Dátum: 2010. június 20. 19:17:23 pm »

Befagyott pillangó? Ez nem gázreduktor Cheesy Tudtommal az ideális keverék eléréséhez kell a beszívott levegőt "előfűteni" normál, hétköznapi üzemnél. (1 pillangó)

Nem értünk egyet és szerintem ebben meg is egyezhetünk  Wink kezfogas  vagy  900 Smiley

A befecskendezős autóknak nincs szüksége a levegő fűtésére, mert az érzékelők jeleiből a központi egység által számolt tüa mennyiség kerül befecskendezésre a hf-ben.
Ha szükség lenne rá, akkor nem egy kis csenevész vízcső menne oda, hanem a teljes keresztmetszet, mint a karbis szívósornál, illetve emiatt nincs a kipufogóról induló "hidegüzemi" levegőcsonk sem.

Egyébként meg a pillangószelep ponthogy reduktor...  azzal redukálod le a szívósorban uralkodó vákuumot (turbós motornál a túlnyomás értékét), mert motorba kerülő levegő(befecskendezésnél)/keverék(karburátor) mennyiségét szabályozod, ezzel együtt pedig a kivehető teljesítményt és a terhelés függvényében ehhez tartozó fordulatszámot...  

Tehát pillangószelepnél és a reduktorban is nyomásesés történik, de a reduktorban ez még egy halmazállapot-változással is párosul, ezért oda sokkal erőteljesebb fűtés kell.

A pillangószelepnél a lefagyást a levegőben jelenlévő vízgőz kicsapódása, megfagyása okozhatja.
Naplózva
Steam

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 259


« Válasz #2692 Dátum: 2010. június 21. 07:03:21 am »


Nem értünk egyet és szerintem ebben meg is egyezhetünk  Wink kezfogas  vagy  900 Smiley

A befecskendezős autóknak nincs szüksége a levegő fűtésére, mert az érzékelők jeleiből a központi egység által számolt tüa mennyiség kerül befecskendezésre a hf-ben.
Ha szükség lenne rá, akkor nem egy kis csenevész vízcső menne oda, hanem a teljes keresztmetszet, mint a karbis szívósornál, illetve emiatt nincs a kipufogóról induló "hidegüzemi" levegőcsonk sem.


M20 Motronicosoknál is van pillangófűtés, de az csak az alapjárati levegőt fűti.
Naplózva
Thommy

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 737



« Válasz #2693 Dátum: 2010. június 21. 10:24:04 am »

Váltóolajokról:
A váltón lévő matricák beazonosítása:

Narancssárga cimke ATF felirattal = ATF olaj
Zöld cimke = speciál olaj Syntetic Mobil SCH630 cikkszám: 81 22 9 407 305. Soha ne tölts más olajat ilyen váltóba.
Sárga cimke = nem szükséges olajcsere. Javítás esetén "lifetime" olajjal  kell feltölteni MTF-LT-1 cikkszám: 83 22 9 408 942
Nincs cimke = SAE80 vagy API-GL-4 (ásványi olajok) Nem szabad ATF-et vagy szintetikus olajat tölteni bele.

Forrás: aszondja a program, h nem puplikus  Evil
A cikkszámokra sem vennék mérget, a gyár változtathat.

Megkérhetem valamelyik modit, hogy ezt a hsz-t tegye át a GYIK-ba is? Szerintem még úgyis 30x meg fogják kérdezni az erre járók.  Smiley
Köszi előre is T!
 sm_68
Naplózva

Thommy
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #2694 Dátum: 2010. június 21. 11:09:26 am »


Nem értünk egyet és szerintem ebben meg is egyezhetünk  Wink kezfogas  vagy  900 Smiley

A befecskendezős autóknak nincs szüksége a levegő fűtésére, mert az érzékelők jeleiből a központi egység által számolt tüa mennyiség kerül befecskendezésre a hf-ben.
Ha szükség lenne rá, akkor nem egy kis csenevész vízcső menne oda, hanem a teljes keresztmetszet, mint a karbis szívósornál, illetve emiatt nincs a kipufogóról induló "hidegüzemi" levegőcsonk sem.

Egyébként meg a pillangószelep ponthogy reduktor...  azzal redukálod le a szívósorban uralkodó vákuumot (turbós motornál a túlnyomás értékét), mert motorba kerülő levegő(befecskendezésnél)/keverék(karburátor) mennyiségét szabályozod, ezzel együtt pedig a kivehető teljesítményt és a terhelés függvényében ehhez tartozó fordulatszámot...  

Tehát pillangószelepnél és a reduktorban is nyomásesés történik, de a reduktorban ez még egy halmazállapot-változással is párosul, ezért oda sokkal erőteljesebb fűtés kell.

A pillangószelepnél a lefagyást a levegőben jelenlévő vízgőz kicsapódása, megfagyása okozhatja.


De értsd már meg,hogy nem tud lefagyni. Van halmazállapot változás? Nincs.
 Van olyan szintű túlnyomás a pillangó előtt, ami indokolttá tenné a gázadásnál fellépő nyomásesésnél ,hogy fagyjon a pillangó.... abszurd.

Elmondanám,hogy az M50,nek, sőt az M52 és M54-nek is van előmelegítése. Persze nem a lefagyás miatt.

M30 pillangónak pl. nincs semmiféle vízmelegítése (kivéve E12) és mégsem fagy le a pillangó. Ott csak annyi van,hogy a kipuff felett 20-30cm-el halad a beszívott levegő csöve, illetve a szűrő.
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #2695 Dátum: 2010. június 21. 11:10:34 am »

M20 Motronicosoknál is van pillangófűtés, de az csak az alapjárati levegőt fűti.

Az nem alapjárati levegő, hanem a karter szellőztetés csöve csatlakozik oda...
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #2696 Dátum: 2010. június 21. 20:22:23 pm »

Az, hogy a fűtés hova csatlakozik, az lényegtelen, mivel alumíniumból van a blokk, bárhova vezeted a melegvizet, fűti az egész blokkot a hővezetés miatt.

A 318i k-jetnél pl csak a felfekvő felület egyik sarkában megy kb 30mm-t a vízjárat...

"Van olyan szintű túlnyomás a pillangó előtt, ami indokolttá tenné a gázadásnál fellépő nyomásesésnél ,hogy fagyjon a pillangó.... abszurd."

Nem a pillangószelep fagy, hanem a levegőben lévő vízpára, és nem gázadáskor, hanem akkor, amikor a pillangószelep zárva, vagy szinte zárva van, és a motor járásához szükséges levegőmennyiségnek csak néhány 1mm-nél keskenyebb résen van lehetősége átmenni és ha ezt még megfejeljük fagypont közeli külső hőmérséklettel...
Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #2697 Dátum: 2010. június 21. 21:44:02 pm »

Te. Szerintem hagyjuk rá ezt a "vitát". Értsd meg

N
E
M

T
U
D

L
E
F
A
G
Y
N
I
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #2698 Dátum: 2010. június 22. 16:01:20 pm »

ok  68
Naplózva
adam

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457



« Válasz #2699 Dátum: 2010. június 24. 20:06:01 pm »

Helló! Az lehetséges hibaforrás, hogy az E39 felnit központosítógyűrű nélkül felrakva rázza a kormányt, persze kiegyensúlyozás után. Tehát csak a csavarok tartanák középen. Átmeneti megoldás  undecided
Naplózva

3x M30 b28          70 4169829
Oldalak: 1 ... 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 [90] 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 ... 209   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!