| 
			| 
					
						| Sam8888 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 5133
								
								 | 
								|  | « Válasz #2280 Dátum: 2010. április 14. 07:21:24 am » |  | 
 
 Eta hajtókar, gyári b20-as dugó. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 2 ajtó 4 kerék 6 henger |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Miki 24V 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 4171
								
								 
								30/ 402 20 24
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #2281 Dátum: 2010. április 14. 09:05:34 am » |  | 
 
 Mi van, ha az Eta főtengelyt belerakom egy m20b20-ba?     Jó lesz az úgy vajon? Elvileg 2441 cm3  lenne így...Lesz egy alul nyomatékos, de  ETA-tól pörgősebb/fickósabb motorod, ami 5000 környékétől már csak üvölt, végsebességre pedig egy jó karban lévő 20i pedig eldöcög melletted. Amúgy meg az ETA hajtókarja ugyanaz, mint a B20, B23 , ennél a 3 motortípusnál a dugattyúk különböznek. Tehát ha beteszed az "eta" hajtókart a B20 dugóval, akkor pöttyet ki fog járni a blokkból a dugó   Esetleg ezt úgy tudnád kivitelezni, hogy ETA főtengely, B20,23,27 hajtókar egy olyan egyedi dugóval, aminek a magassága és csapszegének elhelyezkedése megegyezik az ETA dugójéval, a dugó teteje "super ETA", vagy B25 mintára készül, VISZONT mindez 80-as furathoz, nem pedig 84-hez.... kb. ezért nem csinál senki M20B24-et.  |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2010. április 14. 09:10:44 am írta Miki 24V » |  Naplózva | 
 
 E12 520/6 -1978E12 520/6 -1979
 E12 520/6 -1980
 E28 525e
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Sam8888 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 5133
								
								 | 
								|  | « Válasz #2282 Dátum: 2010. április 14. 09:39:59 am » |  | 
 
 Ahha értem. Én úgytudtam, hogy a hajtókarok különböznek nem a dugók.     Akkor az ötlet elvetve. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 2 ajtó 4 kerék 6 henger |  |  | 
	| 
			| 
					
						| csmario 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 2317
								
								 | 
								|  | « Válasz #2283 Dátum: 2010. április 14. 10:14:32 am » |  | 
 
 ígyvan,és ha van ETA főtengelyed,amúgy is inkább add nekem   |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2010. április 14. 14:14:17 pm írta collins » |  Naplózva | 
 
 BMW e21 323i,BMW e30 325ix |  |  | 
	| 
			| 
					
						| BMWWWW 
								Kicsi Én 
								Moderátor
								    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 2325
								
								 
								Öreg járgány szivatóval indul
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #2284 Dátum: 2010. április 14. 19:55:05 pm » |  | 
 
 Lesz egy alul nyomatékos, de  ETA-tól pörgősebb/fickósabb motorod, ami 5000 környékétől már csak üvölt, végsebességre pedig egy jó karban lévő 20i pedig eldöcög melletted. Amúgy meg az ETA hajtókarja ugyanaz, mint a B20, B23 , ennél a 3 motortípusnál a dugattyúk különböznek. Tehát ha beteszed az "eta" hajtókart a B20 dugóval, akkor pöttyet ki fog járni a blokkból a dugó   Esetleg ezt úgy tudnád kivitelezni, hogy ETA főtengely, B20,23,27 hajtókar egy olyan egyedi dugóval, aminek a magassága és csapszegének elhelyezkedése megegyezik az ETA dugójéval, a dugó teteje "super ETA", vagy B25 mintára készül, VISZONT mindez 80-as furathoz, nem pedig 84-hez.... kb. ezért nem csinál senki M20B24-et. Na ezért kérdeztem, hogy milyen konfiggal megy össze.  Márió! Miért nem mersz nagyot álmodni, tudok neked TDS főtengelyt adni, Annak elég nagy a lökete. |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2010. április 14. 21:45:01 pm írta BMWWWW » |  Naplózva | 
 
 pannon 9341256Ezen hívj ha mersz!!!
 
 Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| csmario 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 2317
								
								 | 
								|  | « Válasz #2285 Dátum: 2010. április 14. 20:23:47 pm » |  | 
 
 mert annak valamit babrálni kell a végével hogy jólegyen m20hoz úgytudom. de azzal végülis 2.8 lenne a 2.5,ha ottartok ezt is számításba veszem   |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2010. április 14. 20:37:13 pm írta collins » |  Naplózva | 
 
 BMW e21 323i,BMW e30 325ix |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Miki 24V 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 4171
								
								 
								30/ 402 20 24
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #2286 Dátum: 2010. április 14. 22:31:31 pm » |  | 
 
 Csak a TDS főtengelynél előferdül a repedés sok esetben.... inkább M52 főtengely felé kéne kukkantani... HA 28i-t szeretnél   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 E12 520/6 -1978E12 520/6 -1979
 E12 520/6 -1980
 E28 525e
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| csmario 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 2317
								
								 | 
								|  | « Válasz #2287 Dátum: 2010. április 14. 22:54:40 pm » |  | 
 
 na ezt nem is tudtam :S mindegy,most ne kelljen nyúlni a kocsihoz,minden maradjon úgy ahogy van,nagyonjóígy   |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2010. április 15. 06:19:02 am írta collins » |  Naplózva | 
 
 BMW e21 323i,BMW e30 325ix |  |  | 
	| 
			| 
					
						| gim_e12 
								Vendég
 | 
								|  | « Válasz #2288 Dátum: 2010. április 15. 10:41:33 am » |  | 
 
 .... inkább M52 főtengely felé kéne kukkantani... HA 28i-t szeretnél  Még mindíg M20-ról beszélünk?      Esetleg erről írhatnál -vagy valaki- ha épp ráérsz/tek... csak úgy kíváncsiságból.... |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Karell Gott 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 728
								
								 | 
								|  | « Válasz #2289 Dátum: 2010. április 15. 17:16:04 pm » |  | 
 
 Esetleg ezt úgy tudnád kivitelezni, hogy ETA főtengely, B20,23,27 hajtókar egy olyan egyedi dugóval, aminek a magassága és csapszegének elhelyezkedése megegyezik az ETA dugójéval, a dugó teteje "super ETA", vagy B25 mintára készül, VISZONT mindez 80-as furathoz, nem pedig 84-hez.... kb. ezért nem csinál senki M20B24-et.
 
 Ezt viszont én most megcáfolom.   Egy cimborám ezzel a konfiggal jár 2 éve. Diesel(2,4) főtengely,20 kar és asszem a 20i dugója. Ami a para,az amit Miki is ír,hogy kijár a dugó a blokkból.De! Kb 1-1,5mm-t, amit a cimbora esztergával leszedetett.Azt mondja marad annyi húsa még a dugónak,hogy nem szakad át.Így síkba jár.A dugóba még bele lett marva a szelepek helye,biztos ami biztos. Gondolom most feláll egykettőtöknek a hátán a szőr,de mind a mai napig ketyeg a szekér,minden hiba nélkül. Egy dolog még,hogy a plusszos hf tömítéssel lett összerakva,az esetlegesen nagy kompresszió miatt,mert nem akar mindig 98, vagy nagyobb benyával járni.Erre is azonban már megvan a megoldás:járj etanollal.   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 E21 323iE32 750iL
 E36 323iT
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Sam8888 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 5133
								
								 | 
								|  | « Válasz #2290 Dátum: 2010. április 15. 17:21:26 pm » |  | 
 
 És hogy megy?    |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2010. április 15. 18:44:02 pm írta collins » |  Naplózva | 
 
 2 ajtó 4 kerék 6 henger |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Karell Gott 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 728
								
								 | 
								|  | « Válasz #2291 Dátum: 2010. április 15. 17:27:38 pm » |  | 
 
 Nyomaték az van,nem kell forgatni,hogy mennyen,de nem is szereti,hogy pörgessék a furat-löket arányból adódóan. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 E21 323iE32 750iL
 E36 323iT
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| firex 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 348
								
								 | 
								|  | « Válasz #2292 Dátum: 2010. április 15. 19:45:15 pm » |  | 
 
 Üdv a mestereknek!Tud valaki segíteni abban,hogyan lehet e21 gyári difit speresíteni?
 Esetleg valaki próbálkozott már vele?
 Tudom,hogy egyesek szerint hülyeség utcára sper,de engem érdekelne.
 A gyári sper nagyon ritka és még csak nem is találkoztam eladóval.És lefogadom,ha valaki eladná,az megkérné az árát.
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 Mit ér az erő,ha nem uralod. |  |  | 
	| 
			| 
					
						| fehércápa 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 421
								
								 
								320/6 1982/06
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #2293 Dátum: 2010. április 15. 21:26:52 pm » |  | 
 
 Ez vajon mennyit bír még ki?
 |  
						| 
 20 521 44-82Skype: timar.laszlo70
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Karell Gott 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 728
								
								 | 
								|  | « Válasz #2294 Dátum: 2010. április 15. 21:29:18 pm » |  | 
 
 Én személy szerint holnap cserélném,mert ez nagyon kukának tűnik.   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 E21 323iE32 750iL
 E36 323iT
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Sam8888 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 5133
								
								 | 
								|  | « Válasz #2295 Dátum: 2010. április 15. 21:30:49 pm » |  | 
 
 Szerintem ez azonnal cserés. Ne akarj úgy járni, mint az 5-ös váltómmal valamelyik előző tulaja! (szétszakadt a hardy és kitört egy darabot a váltóból...)
 Ja és a lyukszámra figyelj oda, mert van 6 és 8 lyukú hardy is.
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 2 ajtó 4 kerék 6 henger |  |  | 
	| 
			| 
					
						| fehércápa 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 421
								
								 
								320/6 1982/06
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #2296 Dátum: 2010. április 15. 21:43:51 pm » |  | 
 
 Nos, hétvégére be is terveztem egy cserét... |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 20 521 44-82Skype: timar.laszlo70
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| fehércápa 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 421
								
								 
								320/6 1982/06
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #2297 Dátum: 2010. április 15. 22:01:04 pm » |  | 
 
 Egyébként mire kell ügyelni egy ilyen cserénél? Csak simán kicsavarozom kiveszem, és berakom az újat vagy le kell hozzá venni a kardánt is? Szorítógyűrű kell? |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 20 521 44-82Skype: timar.laszlo70
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| steffe 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 2566
								
								 | 
								|  | « Válasz #2298 Dátum: 2010. április 15. 22:05:18 pm » |  | 
 
 középen is le kell csavarozni a kardánt,mert különben nem tudod kihúzni a váltóból a kardán végét..
 |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2010. április 16. 20:15:29 pm írta collins » |  Naplózva | 
 
 steffe |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Dávid 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 2357
								
								 | 
								|  | « Válasz #2299 Dátum: 2010. április 15. 22:07:34 pm » |  | 
 
 És esélyes, hogy a kipufogó is útban lesz, hogy eléggé megtörjed a középcsapágynál a kardánt, hogy szét tudd szedni. Mert elöl van egy kis kuki rajta, ami belemegy a hardi közepébe... |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 \CO=\\ \==O O \  ...Amelyik cápa a kezedből eszik, az a lábadból is fog... |  |  | 
	| 
			| 
					
						| fehércápa 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 421
								
								 
								320/6 1982/06
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #2300 Dátum: 2010. április 15. 22:14:49 pm » |  | 
 
 Volt egy ilyen sejtésem hogy ezt nem kerülhetem el... |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2010. április 16. 20:16:41 pm írta collins » |  Naplózva | 
 
 20 521 44-82Skype: timar.laszlo70
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| BMWWWW 
								Kicsi Én 
								Moderátor
								    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 2325
								
								 
								Öreg járgány szivatóval indul
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #2301 Dátum: 2010. április 15. 22:45:26 pm » |  | 
 
 Üdv a mestereknek!Tud valaki segíteni abban,hogyan lehet e21 gyári difit speresíteni?
 Esetleg valaki próbálkozott már vele?
 Tudom,hogy egyesek szerint hülyeség utcára sper,de engem érdekelne.
 A gyári sper nagyon ritka és még csak nem is találkoztam eladóval.És lefogadom,ha valaki eladná,az megkérné az árát.
 
 Ahogy mondod! Nekem tegnap ajánlottak 100.000ft-ért egy gyári E21-es sperrt. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 pannon 9341256Ezen hívj ha mersz!!!
 
 Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| M.Norbi 
								Vendég
 | 
								|  | « Válasz #2302 Dátum: 2010. április 16. 06:10:29 am » |  | 
 
 De ha van 1 gyári sperred. Akkor annak tud olyan baja lenni amit nem lehet megcsinálni vagy kisseb nagyobb javításokkal örök élet? |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2010. április 16. 20:17:01 pm írta collins » |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| BMWWWW 
								Kicsi Én 
								Moderátor
								    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 2325
								
								 
								Öreg járgány szivatóval indul
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #2303 Dátum: 2010. április 16. 06:44:43 am » |  | 
 
 Legfeljebb lamella csere, esetleg lefogaz, mindegyik hiba orvosolható, ajánlom ez ügyben Boge kolléga szakértelmét. |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2010. április 16. 20:17:10 pm írta collins » |  Naplózva | 
 
 pannon 9341256Ezen hívj ha mersz!!!
 
 Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Sam8888 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 5133
								
								 | 
								|  | « Válasz #2304 Dátum: 2010. április 16. 06:57:21 am » |  | 
 
 Előlem egy héttel vittek el egyet 15-ért... Meg egy sportváltót is 15-ért...    |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2010. április 16. 20:17:22 pm írta collins » |  Naplózva | 
 
 2 ajtó 4 kerék 6 henger |  |  | 
	| 
			| 
					
						| csabE28 
								aki számodra  Nem elérhető 
								Hozzászólások: 1889
								
								 
								Szerelem, mert cápa!
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #2305 Dátum: 2010. április 16. 10:22:49 am » |  | 
 
 Egyébként mire kell ügyelni egy ilyen cserénél? Csak simán kicsavarozom kiveszem, és berakom az újat vagy le kell hozzá venni a kardánt is? Szorítógyűrű kell?
 Arra hogy az olajat ne fossa rá a váltó az uj darabra is mert a gumi szarrámegy az olajtól.  |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 Aranka az én kis vasoxidkupackám! |  |  | 
	| 
			| 
					
						| fehércápa 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 421
								
								 
								320/6 1982/06
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #2306 Dátum: 2010. április 16. 19:34:33 pm » |  | 
 
 Ki akarom cserélni a hátsó váltó szimmeringeket is nem tudom összejön-e, a központosítót is szeretném, de azt nem rendeltem, így azt majd legközelebb. |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2010. április 16. 20:17:34 pm írta collins » |  Naplózva | 
 
 20 521 44-82Skype: timar.laszlo70
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Sam8888 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 5133
								
								 | 
								|  | « Válasz #2307 Dátum: 2010. április 16. 20:30:32 pm » |  | 
 
 Akkor készülj egy hosszított szárú 30-as dugókulccsal, vagy csőkulccsal. Nekem a sima nem ment rá. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 2 ajtó 4 kerék 6 henger |  |  | 
	| 
			| 
					
						| fehércápa 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 421
								
								 
								320/6 1982/06
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #2308 Dátum: 2010. április 16. 20:42:10 pm » |  | 
 
 Nos e célból kölcsön kértem két kifejezetten e célra gyártott célszerszámot      |  
						| 
								| 
 |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2010. április 16. 20:56:34 pm írta collins » |  Naplózva | 
 
 20 521 44-82Skype: timar.laszlo70
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Sam8888 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 5133
								
								 | 
								|  | « Válasz #2309 Dátum: 2010. április 16. 20:44:36 pm » |  | 
 
 Oké nemszóltam!      |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 2 ajtó 4 kerék 6 henger |  |  | 
	|  |