Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #3210 Dátum: 2010. október 01. 11:52:30 am » |
|
Viszont a lényeg pont nem látszik hogy az M20 K-jetnél a Hf-ben vagy a szívókalácsban van az injektorfej ahoz,hogy első ránézésre beazonositható legyen,mi a francnak kellene a hengerfejnek látszódnia?elég szembeötlő a különbség a két rendszer között asszem.de ha valaki a hengerfejet akarja nézegetni,és onnan akarja kikövetkeztetni,akkor tegye.
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #3211 Dátum: 2010. október 01. 11:53:56 am » |
|
Nem nem... mivel a szívókalács Motronikos volt így a gázosításkor el kellett követni a galádságot és választania kellett hogy gázüzem vagy benzin... mondjuk akkor meg nem értem (na jó értem ),hogy volt műszakija ZKja mert elvileg ott mindkettővel mennie kéne nem ? ez hülyeség.nem is tudom honnan vetted.a mienk is motronicos, és vegyes üzemű lesz.össze lehet hozni, legfeljebb nem a sufniban, hanem kell hozzá olyan szerelő, aki ért is hozzá..
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Lacsni
Vendég
|
|
« Válasz #3212 Dátum: 2010. október 01. 11:58:37 am » |
|
Ahham értem. Tehát a K-jet-nél külön külön kap a befecskendező anyagot, az L-jet-nél pedíg benzin híd osztja el. Akkor a következő kérdés: melyik rendszer a beváltabb ( megbízhatóbb, kevesebb elektronika, könnyebb szerelhetőség, illetve alkatrész ár ) Köszi előre is
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
TraBence
Nem elérhető
Hozzászólások: 4521
+36 30 370 85 77
|
|
« Válasz #3213 Dátum: 2010. október 01. 12:00:07 pm » |
|
ez hülyeség.nem is tudom honnan vetted.a mienk is motronicos, és vegyes üzemű lesz.össze lehet hozni, legfeljebb nem a sufniban, hanem kell hozzá olyan szerelő, aki ért is hozzá..
Onnan vettem hogy láttam a motorterét a kocsimnak... Annyira tákolt volt hogy az nem lehetett összehozni úgy hogy mindkettővel menjen.... Persze hogy lehet Gázos is meg benyás is de ahogy ez meg volt oldva úgy nem összeegyeztethető a gáz és a benzin...
|
|
|
Naplózva
|
Bence
|
|
|
Lacsni
Vendég
|
|
« Válasz #3214 Dátum: 2010. október 01. 12:04:02 pm » |
|
Ja és ha már itt tartunk akkor az L-jet elvileg az újabb?? A motorvezérlőből gondolom. És ha már motorvezérlő akkor legalább Bosch ?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
TraBence
Nem elérhető
Hozzászólások: 4521
+36 30 370 85 77
|
|
« Válasz #3215 Dátum: 2010. október 01. 12:30:24 pm » |
|
Igen az L-jet az újabb és igen Bosch a motorvezérlő esetleg ott van még a mégújabb Motronic is...
|
|
|
Naplózva
|
Bence
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #3216 Dátum: 2010. október 01. 12:37:51 pm » |
|
Nem nem... mivel a szívókalács Motronikos volt így a gázosításkor el kellett követni a galádságot és választania kellett hogy gázüzem vagy benzin... mondjuk akkor meg nem értem (na jó értem ),hogy volt műszakija ZKja mert elvileg ott mindkettővel mennie kéne nem ? Csak egy kérdésem van: miből tudod minden kétséget kizáróan megállapítani, hogy a motronikos szívósor a gázosításkor került rá... csak megdönthetetlen bizonyítékokat és év, nap, óra, perc, másodperc pontosságú időmeghatározást fogadok el. Találgatásokat nem Viszont a lényeg pont nem látszik hogy az M20 K-jetnél a Hf-ben vagy a szívókalácsban van az injektorfej A lényeg pont látszik... ott a 6 db nagynyomású cső, ez a modernebbeknél nincs... És a titkot is elárulom, m20-nál mindig a szívócsőben van a befecsi ha véletlen mégsem, majd jön Miki és megmondja a frankót... de ahogy ez meg volt oldva úgy nem összeegyeztethető a gáz és a benzin...
ez a mondat tartalmazza a lényeget
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. október 01. 12:57:52 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
TraBence
Nem elérhető
Hozzászólások: 4521
+36 30 370 85 77
|
|
« Válasz #3217 Dátum: 2010. október 01. 12:49:27 pm » |
|
tudom azért írtam...
|
|
|
Naplózva
|
Bence
|
|
|
TraBence
Nem elérhető
Hozzászólások: 4521
+36 30 370 85 77
|
|
« Válasz #3218 Dátum: 2010. október 01. 12:52:34 pm » |
|
Csak egy kérdésem van: miből tudod minden kétséget kizáróan megállapítani, hogy a motronikos szívósor a gázosításkor került rá... csak megdönthetetlen bizonyítékokat és év, nap, óra, perc, másodperc pontosságú időmeghatározást fogadok el. Találgatásokat nem Biztos akkor került fel és kész
|
|
|
Naplózva
|
Bence
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #3219 Dátum: 2010. október 01. 13:02:01 pm » |
|
Ahham értem. Tehát a K-jet-nél külön külön kap a befecskendező anyagot, az L-jet-nél pedíg benzin híd osztja el. Akkor a következő kérdés: melyik rendszer a beváltabb ( megbízhatóbb, kevesebb elektronika, könnyebb szerelhetőség, illetve alkatrész ár ) Köszi előre is
hogy melyik a beváltabb, ez jó kérdés, ki erre esküszik, ki arra..a K-jet mechanikus, az elektromos ac-n kivül asszem semmi elektronika nincs benne.
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #3220 Dátum: 2010. október 01. 13:04:21 pm » |
|
Onnan vettem hogy láttam a motorterét a kocsimnak... Annyira tákolt volt hogy az nem lehetett összehozni úgy hogy mindkettővel menjen.... Persze hogy lehet Gázos is meg benyás is de ahogy ez meg volt oldva úgy nem összeegyeztethető a gáz és a benzin...
de ez nem a motronicos vezérlés "hibája",hanem a kókler szerelőjé... tehát:gyakorlatilag bármelyik vezérlést össze lehet hozni úgy,hogy benzinnel, és másmilyen(lpg,E85) üzemanyaggal is menjen,csak olyan szerelőre kell bizni, aki ért is hozzá.
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #3221 Dátum: 2010. október 01. 13:07:30 pm » |
|
Ahham értem. Tehát a K-jet-nél külön külön kap a befecskendező anyagot, az L-jet-nél pedíg benzin híd osztja el. Akkor a következő kérdés: melyik rendszer a beváltabb ( megbízhatóbb, kevesebb elektronika, könnyebb szerelhetőség, illetve alkatrész ár ) Köszi előre is
A K-Jet az folyamatos befecskendezés, amint megvan a kellő benzinnyomás, nyitnak befecskendezők és spriccel a benya a szívósorba, a mennyiséget nyomásváltozással szabályozza. (Mint a régi dízel porlasztócsúcsok kb.) L-Jetnél a befecskendezés már elektromos módon történik, szakaszosan, a benzinhídba csatlakoznak a befecskendezőfejek, mindegyikre megy elektromos vezeték, ami a kellő pillanatban nyitja a szelepeket, a nyomást állandó (közben rájöttem, hogy nem) a szívósor váákuma alapján változik egy benzinnyomásszabályzón keresztül, ha mégtöbb benya kell, akkor tovább tartja nyitva a szelepet a computer. L-Jetből (m20-nál) van 2 féle is, a régebbi fajtánál van egy plusz befecskendezőszelep a szívósorban (hidegindító "szelep"), amit egy hő-idő kapcsoló nevű cucc vezérel. Az újabbfélénél hideg motornál már a computer vezérli a több üzemanyagmennyiséget. Hogy melyik beváltabb? Nézőpont kérdése. K-Jet nagyon jó cucc, csak sajnos szinte senki sem ért hozzá és nagyon nehéz (és főleg sok-sok pénz) jóra megcsinálni, viszont ha hibátlan, akkor szerintem messze a legmegbízhatóbb rendszer, az egyetlen elektromos cucc benne a benzinpumpa. (Ez sem igaz teljesen, mert a hidegindítást itt is segíti egy hő-idő kapcsoló által vezérelt befecskendezőszelep, mint a korai L-Jetnél. És még a bemelegedésszabályzó nevű misztikus kütyüben is van egy fűtőszál, ez hidegen nagyobb benzinnyomást engedélyez) Azért az is sokat elárul, hogy nagyon sokan K-Jetről L-Jetre, vagy Motronicra váltanak. Az L-Jet mellett szól, hogy az elektronika ellenére talán egyszerűbb, szerelhetőbb, otthon is lehet vele "barkácsolni", viszont ha a K-Jeten vmi szar, akkor azt csak műszerekkel lehet "megnézni", javítani.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. október 01. 13:18:55 pm írta Sam8888 »
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Gisti
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4233
|
|
« Válasz #3222 Dátum: 2010. október 01. 13:34:08 pm » |
|
Ja műszerekkel: Nyomásmérő és egy CO mérőés mindent be lehet állítani rajta csak tudni kell, hogy mit és hol...
|
|
|
Naplózva
|
+36/70/77-97-815 E23 745i E39 525d touring E46 320 Ci Triumph Herald 13/60 Yamaha Fj 1200
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #3223 Dátum: 2010. október 01. 13:58:52 pm » |
|
a két kulcsszó benne van:mit és hol...
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. október 01. 18:35:58 pm írta collins »
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Gisti
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4233
|
|
« Válasz #3224 Dátum: 2010. október 01. 14:07:37 pm » |
|
Az viszont bármelyik rendszerre igaz
|
|
|
Naplózva
|
+36/70/77-97-815 E23 745i E39 525d touring E46 320 Ci Triumph Herald 13/60 Yamaha Fj 1200
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #3225 Dátum: 2010. október 01. 15:43:14 pm » |
|
épp ezt irtam én is...hajlamosak az emberek egy szar szerelő után a rendszert leszarozni,pusztán azért mert kontár szarrágó a szerelő....ezért viszem én olyan szerelőhöz akit már ajánlottak,és tudom hogy normális munkát csinál.olyanokhoz még véletlen se, akik önmagukat sztárolják..
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. október 01. 18:36:20 pm írta collins »
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #3226 Dátum: 2010. október 01. 16:29:37 pm » |
|
Ja műszerekkel: Nyomásmérő és egy CO mérőés mindent be lehet állítani rajta csak tudni kell, hogy mit és hol...
Azért aki egy K-Jet bemelegedésszabályzót megcsinál egy CO-mérővel és egy nyomásmérővel, az előtt meghajlok.
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #3227 Dátum: 2010. október 01. 17:13:34 pm » |
|
Azért aki egy K-Jet bemelegedésszabályzót megcsinál egy CO-mérővel és egy nyomásmérővel, az előtt meghajlok. beálliásról volt szó...
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #3228 Dátum: 2010. október 01. 17:33:12 pm » |
|
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. október 01. 17:36:30 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
Lacsni
Vendég
|
|
« Válasz #3229 Dátum: 2010. október 01. 17:51:43 pm » |
|
Tetyaúristen! Inkább legyen motronic. Még egy kérdés: mikortól váltottak L-jetrőr K-jetre és mikor motronicra. Csak azért kérdem mert e28-at szeretnék de ezek után az évjárat is kezd számítani.................
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #3230 Dátum: 2010. október 01. 18:08:32 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7140
18i 82/11 B6 81/11
|
|
« Válasz #3231 Dátum: 2010. október 01. 18:31:28 pm » |
|
miért mi a baj velem? nem használod az autót, hanem folyamatosan csak szerelgeted. engem kiakaszt az ilyen bár most kezdesz jó útra térni, ahogy a naplódat nézegetem
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
pic
Vendég
|
|
« Válasz #3232 Dátum: 2010. október 01. 20:59:18 pm » |
|
Ezt nem lehetne GYIK-be vagy wiki-be betenni?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
gim_e12
Vendég
|
|
« Válasz #3233 Dátum: 2010. október 02. 05:38:02 am » |
|
Tetyaúristen! Inkább legyen motronic. Még egy kérdés: mikortól váltottak L-jetrőr K-jetre és mikor motronicra. Csak azért kérdem mert e28-at szeretnék de ezek után az évjárat is kezd számítani.................
Hello, Nem vagyok nagy spíler, de ha jól tudom a sorrend: K-jet -> L-jet -> Motronic (mint az abc)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #3234 Dátum: 2010. október 02. 05:51:31 am » |
|
nem használod az autót, hanem folyamatosan csak szerelgeted. engem kiakaszt az ilyen bár most kezdesz jó útra térni, ahogy a naplódat nézegetem 2 mondat mert ez itt off... ez teljesen igaz. Nekem az autóbütykölés hobby... (igazából az egész "garázs" azért van, hogy legyen hol levezetni a fölös feszöltséget) és mint minden hobbyra erre is kevés idő jut ( napi 8 órában gyorsabban készülne, mint heti 7-ben) ... meg igazából nem is vagyok rászorulva az autóra, mert mindig volt mellette másik... Most új hobbyt találtam Akkor az már nem is gond, hogy szanaszétfaragom
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. október 02. 06:40:46 am írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6076
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #3235 Dátum: 2010. október 02. 08:15:42 am » |
|
2 mondat mert ez itt off... ez teljesen igaz. Nekem az autóbütykölés hobby... (igazából az egész "garázs" azért van, hogy legyen hol levezetni a fölös feszöltséget) és mint minden hobbyra erre is kevés idő jut ( napi 8 órában gyorsabban készülne, mint heti 7-ben) ... meg igazából nem is vagyok rászorulva az autóra, mert mindig volt mellette másik... Most új hobbyt találtam Akkor az már nem is gond, hogy szanaszétfaragom De nem ám!!!!! Pont úgy a jó,ahogy csinálod!!NEKED feleljen meg!!
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
|
« Válasz #3236 Dátum: 2010. október 04. 18:01:28 pm » |
|
következő lenne a problémám: A hétvégén kuplungtárcsát cseréltem az e30-on. Minden rendben ment, jó is lett az autó, nem csúszott, kiemelt rendesen, teljesen problémamentes lett. De nem tartott sokáig az öröm, másnap délután menet közben, egyszer csak beesett a pedál, és onnantól kezdve nem emelt ki a kuplung. Hazavontattam, majd otthon lelélgtelenítettem, pumpáltam, rányitottam, pumpáltam rányitott, és faszán el is kezdett felkeményedni a pedál. A munkahengert is levettem, de nem láttam rajta folyást, és az O gyűrű is sértetlen volt rajta. A légtelenítés után a pedál érzetre ugyanolyan kemény mint normál esetben, de a kuplung mégsem emel ki. Mi lehet a baj? HELP!
|
|
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #3237 Dátum: 2010. október 04. 18:04:51 pm » |
|
A kiemelővilla nem törött el? Esetleg a kuplungfőhenger? A munkahengernél nálam a külső gumiburkolat szét volt szakadva és hasonló tüneteket produkált, igaz nagyon ritkán...
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
|
« Válasz #3238 Dátum: 2010. október 04. 20:36:36 pm » |
|
A kiemelővilla nem törött el? Esetleg a kuplungfőhenger? A munkahengernél nálam a külső gumiburkolat szét volt szakadva és hasonló tüneteket produkált, igaz nagyon ritkán...
Ha a villa eltörött volna, akkor nem jönne vissza a pedál. A gumiharmónikát most cseréltem. A felső munkahengert is megnéztem, és az sem folyik.
|
|
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #3239 Dátum: 2010. október 04. 21:42:02 pm » |
|
Hmmm... Úgy emlékszem van rugó a munkahengerekben, szóval szerintem visszatolná...
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
|