collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7143
18i 82/11 B6 81/11
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #3330 Dátum: 2010. november 01. 10:46:30 am » |
|
hát nézd. kurva jó szerelő lehet, aki hülyeségeket beszél, de olyan motort fog turbosítani -amit ezek alapján joggal feltételezem-, nem próbált még. mindazonáltal sok sikert!
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #3331 Dátum: 2010. november 01. 11:10:54 am » |
|
Ráadásul egy olyan turbóval (gondolom a 2literes dízel turbója), ami kb alapjáraton betölt egy 2.8 -as benzinmotorral motorral, és 3000 fölött meg fojtani fogja.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. november 01. 11:36:32 am írta collins »
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7143
18i 82/11 B6 81/11
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #3332 Dátum: 2010. november 01. 11:36:58 am » |
|
ezt már nem mertem leírni, mert akkor hetek múlva jön a komment, hogy collins okoskodik...
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
gyertya85
Nem elérhető
Hozzászólások: 32
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #3333 Dátum: 2010. november 01. 12:00:38 pm » |
|
miki 24v képek a vonóhorogról
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. november 01. 13:32:18 pm írta collins »
|
Naplózva
|
bmw e12 528i
|
|
|
gyertya85
Nem elérhető
Hozzászólások: 32
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #3334 Dátum: 2010. november 01. 12:03:48 pm » |
|
miki 24v képek a váltórol száma:262 0 051090 225 1.3
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. november 01. 13:31:57 pm írta collins »
|
Naplózva
|
bmw e12 528i
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #3335 Dátum: 2010. november 01. 12:36:17 pm » |
|
Köszi a képeket, erre a váltóra gondoltam. Ellesz ez az én 28asomon A horog érdekes. Neked merről van a kipufogóvéged a hátfalon?
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Lóránd
Nem elérhető
Hozzászólások: 233
e23 732i
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #3336 Dátum: 2010. november 01. 16:10:20 pm » |
|
nem turbo! hanem feltöltő/kompresszor
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #3337 Dátum: 2010. november 01. 20:00:37 pm » |
|
Hogyan kell megállapítani, hogy milyen vastagságú hfejtömítést használjak? Illetve mivan akkor, ha vékonyabb tömítést használok? Mondjuk 2mm-es helyett 1,7-est. Az odáig OK, hogy a kopresszióviszony nagyobb lesz (meg talán pár + ló), de van más negatívuma/pozitívuma?
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #3338 Dátum: 2010. november 02. 10:33:15 am » |
|
A tömítés vastagsága függ a síkolás mértékétől és a fejtömb magasságától.
Negatívumot nem tudok rá mondani, a gyújtással majd utána kell menned.
Persze csak ésszel, mert baj is lehet.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
V8 Szisandor
e21 v8 4.0
Nem elérhető
Hozzászólások: 1125
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #3339 Dátum: 2010. november 02. 10:48:03 am » |
|
Hogyan kell megállapítani, hogy milyen vastagságú hfejtömítést használjak? Illetve mivan akkor, ha vékonyabb tömítést használok? Mondjuk 2mm-es helyett 1,7-est. Az odáig OK, hogy a kopresszióviszony nagyobb lesz (meg talán pár + ló), de van más negatívuma/pozitívuma?
szerintem ki kell szamolni mekkora suritesi viszonyt akarsz,mert attol is fugg hogy porgosebb vagy nyomatekosabb motort kapsz.. ugy gondolom egy kiss igenyesen osszerakott motor+sikolas+jaratok optimalizalasa aramlastanilag+az Y utani kipuff bovites hoz egy kis pluszt.... egykis finomsag dugattyu+hajtokarok grammolasa fotengely+lendkerek+kuplung egyben centirozva is finomit a motoron de ez mar motorsport kategoria ..utcara iss remek
|
|
|
Naplózva
|
azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...
20-260-22-26
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #3340 Dátum: 2010. november 02. 17:03:30 pm » |
|
Csak azért kérdem, mert a vékonyabb 6000 körül van, a vastagabb meg 16000 (Reinz mindegyik). ![huh](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/huh.gif)
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Gisti
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4240
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #3341 Dátum: 2010. november 02. 17:25:47 pm » |
|
Sam abban a készletben amit vittem neked nem volt hengefejtömítés? ![Roll Eyes](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/rolleyes.gif)
|
|
|
Naplózva
|
+36/70/77-97-815 E23 745i E39 525d touring E46 320 Ci Triumph Herald 13/60 Yamaha Fj 1200
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #3342 Dátum: 2010. november 02. 17:35:48 pm » |
|
Nem, sajnos az csak alsó tömítésszett volt. ![Tongue](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/tongue.gif) ![](http://img9.indafoto.hu/7/9/11679_780261c4b9a55cd803080619d0cc3e11/9273289_92a3ba617e6ced1894141c065a6ab1fa_l.jpg)
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #3343 Dátum: 2010. november 02. 19:27:30 pm » |
|
Csak azért kérdem, mert a vékonyabb 6000 körül van, a vastagabb meg 16000 (Reinz mindegyik). ![huh](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/huh.gif) Bazz, ne ez döntse már... figyi, ha síkoltatsz, akkor az is pénzbe van... Sőt, minden. Ha nincs, akkor inkább gyűjtögess, ne csinálj semmit. Így főleg ne. De egyáltalán mit tudni? Egyáltalán indokolt? Alapméret a fej? Nem minden esetben kell ám síkolni...elég csak egy "érintőt" vetetni, hogy a felület sima maradjon az esetek 98%ában. Amúgy fejtömítésből legyen az Reinz,Göetze,Elring szentháromság és vastagabb, az sem éri el a 10ezr Ft-ot ![Wink](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/wink.gif) Kérdezzzzzéééé ![Cheesy](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/cheesy.gif)
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #3344 Dátum: 2010. november 02. 19:33:48 pm » |
|
Őőőő-eeee leütöttem a vaterán egy Reinz tömítést 4000-ért... ![Cheesy](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/cheesy.gif) Meglátjuk milyen lesz. Síkoltatás és érintő nem ugyanaz? ![Cheesy](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/cheesy.gif) Kértem árajánlatot a Kacsó-géptől. Egy szelepbecsiszolás+tisztítás+akkor egy érintő mennyiből jöhet ki kb? ![Smiley](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/smiley.gif) Meg is jött a lista, egészen barátságos áraik vannak, ~52-ből kijön: nyomáspróba, síkköszörülés, szelepek gyöngyfújása-repedésvizsgálata-köszörülése, szelepfészkek megmunkálása, szelepvezetők cseréje, hengerfej mosása-gyöngyfújása. Kezdhetek gyűjteni. ![Smiley](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/smiley.gif)
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. november 02. 20:43:37 pm írta Sam8888 »
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Gábor
Nem elérhető
Hozzászólások: 1416
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #3345 Dátum: 2010. november 03. 07:02:45 am » |
|
Alsó hajtókar csapágyat lehet cserélni a motorblokk kiszedése nélkül?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #3346 Dátum: 2010. november 03. 11:00:54 am » |
|
Alsó hajtókar csapágy? Van Felső hajtókar is? ![crazy2](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/crazy2.gif) Van ennek egy menete, mikor suhancként legyeskedtem a néhai BMW szervizben, épp csináltak ilyesmit. Akkor elmondták, hogy ez így nem az igazi, de a szükség sokszor nagy úr... Az előkészülethez 2 választásod van lehetőség szerint. 1. a motort megemeled, hogy eltávolodjon a bölcsőtől és úgy dolgozol, csak ilyenkor necces lehet, mert van,hogy nem férsz oda lehúzásnál rendesen a kulccsal. Ezt a hibát követték el FCS topiktársunk 633-asán is... 2. ezt ajánlom,ez válik be. A motort emeld el a tartóbakoktól. Nem kell nagyon, csak épp a pogácsáról jöjjön fel, ne terhelje. Ekkor a motort felkötöd egy kereszttartóra, amit lehet kapni szerszámboltokban. Ezt a kereszttartót a doblemezekre fekteted fel. Így a motor súlya már azon fekszik. Ekkor a kormányműről leoldod a fentről jövő rudat. Fontos! A csavard szedd ki teljesen, mert káromkodás lesz a vége ![Cheesy](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/cheesy.gif) Lekötöd a szervó csöveket is, olajat értelem szerűen nem engeded a szabadba ![Wink](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/wink.gif) Ezután jöhet a stabrúd leszerelése. Majd a gólyalábak 3-3 talpcsavarját leoldod, felszabadítva evvel az összekötőket, lengőkarokat. Ekkor alátolsz egy aknaperem emelőt/csáposnál váltóemelőt/egyébnél tökmindegy, csak támaszd meg a bölcsőt középen. Végül kihajtod a 4 db bölcsőfogató csavart és leemeled szépen Ekkor teljes mértékben hozzáférsz a motor aljához. Karter le, HK fedelek le.... stb stb stb... Persze csak ésszel. Inkább kérdezz, mint baj legyen bármiből. Annyit még hozzá kell tennem, hogy ezt csak akkor érdemes, mikor a motort kár megbontani, mert tényleg csak ennyi a hibája.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Gábor
Nem elérhető
Hozzászólások: 1416
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #3347 Dátum: 2010. november 03. 11:37:31 am » |
|
Biztosra mentem ![crazy2](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/crazy2.gif) Amúgy nem az enyém az áldozat. Csak elvi szinten érdekelt hogy lehetséges-e, a bölcsőt mindenképpen le terveztük bontani. A motor amúgy elvileg jó, a pénzhiány az oka hogy csak ennyire lenne bontva. Mondjuk így lehet hogy a végén kiderül hogy nem is hajtókarcsapágy. Nekem is csak mondták, mert négyesben meg ötösben 1500 alatt terhelésen zörög fémesen valami a motorban(nem becsörgés, nem olyan, hanem kevésbé csilingelős hangja van állítólag, bár már arra se emlékszem hogy milyen, a b20 csinálta 95össel anno). Mondjuk nekem ez a csak négyben meg ötben zörgök ez gyanús. ja meg hogy alapjáraton valami néha kattog rendszertelenül. félmeleg motornál.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. november 03. 13:46:56 pm írta collins »
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #3348 Dátum: 2010. november 03. 11:46:47 am » |
|
Milyen motorról van szó?
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
TraBence
Nem elérhető
Hozzászólások: 4521
+36 30 370 85 77
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #3349 Dátum: 2010. november 03. 11:50:39 am » |
|
Nem értek hozzé de ha csak 4 meg 5ben van a hang, akkor nem lehet hogy a váltó ? ![Lips Sealed](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/lipsrsealed.gif)
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. november 03. 13:47:34 pm írta collins »
|
Naplózva
|
Bence
|
|
|
Gábor
Nem elérhető
Hozzászólások: 1416
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #3350 Dátum: 2010. november 03. 14:20:57 pm » |
|
m10-es.
Én is váltóra gondoltam, lehet kapna olajat rendesen akkor el is múlna. De akkoris kattog valami a motornál.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
bmw745iturbo
Nem elérhető
Hozzászólások: 42
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #3351 Dátum: 2010. november 03. 20:04:36 pm » |
|
Hello. Érdeklődnék e28 524td-t mennyiből lehetne átalakitani automataváltóst kéziváltósra?Mert már a második váltom kezdett el szarakodni és nagyon unom már.Pedig a vásárlásnál ez volt a fő szempont,hogy automata legyen.Jó automataváltót meg lehetetlen szerezni legalább is eddig még nem sikerült.
Előre is köszi az infokat.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #3352 Dátum: 2010. november 03. 23:25:19 pm » |
|
Milyen tüneteket produkál a váltód és kb. mennyi idő után? Kéziváltóhoz, ami kell: - kéttömegű lendkerék+kuplung - kardán - difi (évjáratfüggő) - értelemszerűen váltókulissza - ajánlott egy másik középbox,mert az automatás konzol lefogató csavarjainak a helyét pont nem takarja a váltószoknya (engem ez zavart) - hardy Kb. ennyi. Lendkerékből és kuplungból, ha teheted vegyél újat, mert 99%-ban ami eladó bontva az "mindig új,most szedtem le", aztán csak köpködés van ![Sad](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/sad.gif) Vagy olyan autóból szedd ki, ami kipróbálható. Pedálspr maradhat, kell egy hosszabb csavartengely, kuplungfőhenger/munkahenger, értelem szerűen pedál, a váltóban érdemes csapágyakat cserélni, érdemes az olajzására odafigyelni, mert elég egy rossz olaj és kampec a td váltónak...brrrr, most más nem jut eszembe. Sokba tud fájni, ha tökéleteset és olyat akarsz, hogy ne kelljen állandóan javítgatni ![Wink](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/wink.gif) Ja igen. A váltókulisszában minden csuklópontot érdemes megperselyeztetni, hogy újabb 300ezr km-ig jól kapcsolható legyen, de ennek a műveletnek a többszöröséért lehet újat is venni... kinek mi, mind2 megoldás tökéletes ![Smiley](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/smiley.gif)
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #3353 Dátum: 2010. november 03. 23:31:22 pm » |
|
m10-es.
Én is váltóra gondoltam, lehet kapna olajat rendesen akkor el is múlna. De akkoris kattog valami a motornál.
Várjatok már... ennek az egésznek köze sincs a csapágyakhoz! Ez csak rossz gyújtásbeállítás/ szétment gy.elosztó párosítva egy ...hát hogy is mondjam...balf.... nem elég rutinos vezetővel. Eleve az,hogy 1500 alól egy M10-el nem erőlködünk 5-ben... de még egy M30-al sem. Talán B35-el.... etával és 27i-vel tudsz olyat, hogy 30-nál dobsz egy 5-et és torpanás, csörgés nélkül elhúzod 200 fölé... Szóval gyújtást ellenőrizzétek, valamint fordulatra és megfelelő fokozatra odafigyelni ![Wink](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/wink.gif) a kattogás pedig lánc is lehet ám ![Wink](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/wink.gif)
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Gábor
Nem elérhető
Hozzászólások: 1416
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #3354 Dátum: 2010. november 04. 00:08:16 am » |
|
na majd hétvégén meghallgatom. De a 2.8asom is elmegy 1500ról, simán végig tudok menni a régi hetesen fehérvártól pestig úgy hogy nem veszem ki ötösből. igaz az nem 30, hanem 60.
De akkor ha gyújtás, akkor bármi fokozatban kéne csörögnie alacsony fordulaton terhelve nem?
A láncra meg ránézünk.
Amúgy meg valami szerelő mondta a hajtókart, én nem nyúlok hozzá,(nem is értek hozzá) csak gondoltam megkérdem.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. november 04. 21:31:15 pm írta collins »
|
Naplózva
|
|
|
|
bmw745iturbo
Nem elérhető
Hozzászólások: 42
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #3355 Dátum: 2010. november 04. 06:49:08 am » |
|
Hello.Köszönöm az infokat. Az egyik váltó ami jelen pillanataban a kocsiba van azt csinálja,hogy menet közben gázadásra felpőrög olyan mintha a kuplugja csuszna és egy bizony gázadás felett a kocsi nem tud gyorsabban menni max 130km/h de ez már padlógázas történet.Eddig ezt nem csinálta.
A másik váltónak pedig a következő baja van 70-80 km/h sebességnél a váltó elkezdi dobálni a sebességeket 4-ből 3-ba és nem mindig vált vissza 4-be. Amúgy a sebességeket is eléggé durván váltja.Ezzel a válóval vettem a kocsit,de persze a vásárlás után pár 1000km-rel jött ki a hiba.
üdv bmw745iturbo
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
boczy46
Nem elérhető
Hozzászólások: 14
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #3356 Dátum: 2010. november 06. 19:59:51 pm » |
|
Hali!Szépen indul,jár a motor a kis cápiban,viszont melegen nem akar beindulni,olyan mintha le lenne merülve az akksi és lassan teker,kicsit lehül és pöccre indul,önindító lehet a rossz? itt egy kép,hogy ne csak kérdésekkel jöjjek:szélvédő koszorú kilakatolva,lefújva sk: ![](http://www.powerfanatics.com/gallery/albums/userpics/15746/normal_DSC00069%201200.jpg) ![](http://www.powerfanatics.com/gallery/albums/userpics/15746/100_2989%201200x.jpg)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
hofoglu
Nem elérhető
Hozzászólások: 556
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #3357 Dátum: 2010. november 06. 20:53:44 pm » |
|
Hello! Szerintem az önindítódnak van valamilyen baja, de azért nézd meg a főkábelt és a testkábelt is.Mindkettő okozhat nehéz indulást, de legvalószínűbb az önindító probléma. Üdv:Hofoglu
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Bee
Nem elérhető
Hozzászólások: 226
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #3358 Dátum: 2010. november 06. 22:34:36 pm » |
|
Sziasztok! Jün a tél és elöjöttek az inditási nehézségek is..............brrrrrrrrrrrrrrrrr A gondom a következö:Hideg motort inditok ha bei röffen hamar leesik a fordulat 400 köré és fulldokol.gázadásra felpörög de utána olyan mintha pár henger nem menne valamint eléggé füstöl.olyan mintha sok benyát kapna Ugyanezt csinálja ha kis gázzal inditok.elsöre beröffen csak szar a hangja és füstöl kb 10-20 mp.ig.utána minden normálisan megy.Melegen semmi baja sincsen indul mint ahogy kell. tavaly nem csinálta ezt........................
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Bee
Nem elérhető
Hozzászólások: 226
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #3359 Dátum: 2010. november 06. 22:36:22 pm » |
|
a lényeg.'83 e24.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|