CápaBMW fórum
2024. november 24. 00:31:19 am *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 [118] 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 ... 209   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Autóreszelgető Műhely 2.  (Megtekintve 3033428 alkalommal)
fehércápa

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


320/6 1982/06


« Válasz #3510 Dátum: 2010. november 28. 14:18:43 pm »

jajj de jó. itt dumálunk róla, és az enyém is elkezdi csinálni...


általában ma kb 40 km alatt végig jó volt. egyszer eltáncolt háromnegyedig. aztán picit vissza. aztán fel háromnegyed fölé egy picit. ott megakadt egy percre kb. és elindult vissza. középállásban volt egy ideig, majd egy picit letáncolt, és vissza.

érthetetlen... ezzel, meg az indítózós gonddal szívok, mióta meg van a kocsi. kapott újat / másikat mindenből. de muszáj lesz megtalálni végre a hiba okát, mert elképesztően idegesít.


fehércápa szólj, ha megtaláltáok! Evil

Ha hirtelen ugrál a közép és a háromnegyed között akkor a hőfokjeladó gomba hibája is lehet, nekem legalábbis az volt, miután kicseréltem jó lett. Nekem most lassan megy fel illetve le, tehát nem ugrál.
Naplózva

20 521 44-82
Skype: timar.laszlo70
THT

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



« Válasz #3511 Dátum: 2010. november 28. 15:51:20 pm »

Na akkor ez felejtős..  köszi.
Naplózva

1973 E12 M10B20 automatic
kzolee

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5178



« Válasz #3512 Dátum: 2010. november 29. 16:51:03 pm »

Kínlódok nagyon...  Smiley

Vajon az megoldható, hogy egy E28 520-asba nagyobb motort rakjak? (Nyilván belefér...)  Roll Eyes
A papírozásra gondolok. Meg lehet -e valahogy oldani, hogy mondjuk műszaki vizsgára blokkcserét kérek vagy valami hasonló?

Konkrétan az az ötlet támadt, hogy ebbe a kasztniba: http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/520/bmw_520_520i-3900685 egy M30-at vagy M50-et raknék.

Vagy inkább felejtős, és hozzak kintről egy szekeret, és + regadó ?
Naplózva

1985 E28 530i
Bee

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 226



« Válasz #3513 Dátum: 2010. november 29. 18:38:08 pm »

Szép estét!
Hidegen mikor beindul a motor,nagyon csunya dizelre emlékeztetö hangot ad amig felmelegszik kicsit.Nagyon zavaro beteges hangja van.Kerreg zakatol meg minden.Ráadásul alig van alapjárat majdnem lefullad,csak kis gázzal indul.Viszont ha beindul és egyböl leáll utána csak intenziv gázadással tudom beinditani,ilyenkor meg mintha csak 3-4 henger menne.Olyan mint mikor nem volt jo az üzemanyagnyomásszabályzo,és csak gázadással lehetett életbentartani.Kormosak a gyertyák?vagy valami egészen más?Huh
83' E24
Aggodok........ Embarrassed
« Utoljára szerkesztve: 2010. november 29. 18:43:47 pm írta Bee » Naplózva
gim_e12
Vendég
« Válasz #3514 Dátum: 2010. november 29. 20:00:02 pm »

Kínlódok nagyon...  Smiley

Vajon az megoldható, hogy egy E28 520-asba nagyobb motort rakjak? (Nyilván belefér...)  Roll Eyes
A papírozásra gondolok. Meg lehet -e valahogy oldani, hogy mondjuk műszaki vizsgára blokkcserét kérek vagy valami hasonló?

Konkrétan az az ötlet támadt, hogy ebbe a kasztniba: http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/520/bmw_520_520i-3900685 egy M30-at vagy M50-et raknék.

Vagy inkább felejtős, és hozzak kintről egy szekeret, és + regadó ?

Szerintem ezt a kora-szériás E28-at lassan bűn lenne bántani, bár így első látásra vannak azért gondok.
Ha nem sürgős, akkor én a helyedben kivárnék. (már ha tuti nem elég a 20i neked)

Mo = nagyobb motor papírozása macera + pénz.
Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #3515 Dátum: 2010. november 29. 21:49:45 pm »

Szép estét!
Hidegen mikor beindul a motor,nagyon csunya dizelre emlékeztetö hangot ad amig felmelegszik kicsit.Nagyon zavaro beteges hangja van.Kerreg zakatol meg minden.Ráadásul alig van alapjárat majdnem lefullad,csak kis gázzal indul.Viszont ha beindul és egyböl leáll utána csak intenziv gázadással tudom beinditani,ilyenkor meg mintha csak 3-4 henger menne.Olyan mint mikor nem volt jo az üzemanyagnyomásszabályzo,és csak gázadással lehetett életbentartani.Kormosak a gyertyák?vagy valami egészen más?Huh
83' E24
Aggodok........ Embarrassed

Szia!

Pótlevegő tolattyú zárva ragadása, illetve nálam az indítási gond a hidegindító injektor áteresztése. Időm még nem volt tesztelni, de mivel a légtömegmérőm 100%-os már , a nyomásom rendben, gyújtás, hőgombák, vezérlő oké, csak ez maradt.
Valamint nálam még melegen rángat, de az trafó gond. Hamarosan lesz új.

Még esetleg szívathat a motorhőmérséklet érzékelő,ami a vezérlő felé adja a jelet.
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #3516 Dátum: 2010. november 29. 21:52:04 pm »

Kínlódok nagyon...  Smiley

Vajon az megoldható, hogy egy E28 520-asba nagyobb motort rakjak? (Nyilván belefér...)  Roll Eyes
A papírozásra gondolok. Meg lehet -e valahogy oldani, hogy mondjuk műszaki vizsgára blokkcserét kérek vagy valami hasonló?

Konkrétan az az ötlet támadt, hogy ebbe a kasztniba: http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/520/bmw_520_520i-3900685 egy M30-at vagy M50-et raknék.

Vagy inkább felejtős, és hozzak kintről egy szekeret, és + regadó ?

Ezt a fostalicska kotlófészket hagyd.
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
kzolee

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5178



« Válasz #3517 Dátum: 2010. november 29. 22:18:54 pm »

Ezt a fostalicska kotlófészket hagyd.

Akkor még türelmesen várok, hátha akad egy jó darab.  139
Naplózva

1985 E28 530i
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7140


18i 82/11 B6 81/11


« Válasz #3518 Dátum: 2010. november 29. 22:40:56 pm »

ha nem fontos, ne kapkodj semmiképp.

pl. hamarosan Trabence meghirdeti az E28-at, amiben jó motor, kipuff, sperr van, mert átül valami mercibe Evil
Naplózva

"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #3519 Dátum: 2010. november 30. 07:41:57 am »

ha nem fontos, ne kapkodj semmiképp.

pl. hamarosan Trabence meghirdeti az E28-at, amiben jó motor, kipuff, sperr van, mert átül valami mercibe Evil

Felejtsd el... Edyna nem eladó... Még ha lesz is pénzem a 123masra akkor is marad Edyna... (van egy amit elraktak nekem nyárig hátha lesz rá de Edyna fontosabb)
Épen most szólt Viktor hogy megérkezett hozzá az "új" váltóm... igen olcsón Thnax Gábor 2014
Aztán elkezdek gyüjtögetni a festésre Smiley (Ja és Collins a Tempomatot kifelejtetted, igaz még nincs teljesen benne  Roll Eyes )
« Utoljára szerkesztve: 2010. november 30. 07:46:53 am írta TraBence » Naplózva

Bence
Bee

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 226



« Válasz #3520 Dátum: 2010. november 30. 10:15:19 am »

A potlevegotolattyut hol talalom,es a h
idegindito injektort?lehet valamit kezdeni veluk,vagy ha nem jo akkor csere?
Naplózva
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #3521 Dátum: 2010. november 30. 10:16:32 am »

Milyen moci van a gépedben ? milyen autó ?
Naplózva

Bence
Bee

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 226



« Válasz #3522 Dátum: 2010. november 30. 10:46:08 am »

83'E24 3.5
Naplózva
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #3523 Dátum: 2010. november 30. 12:53:50 pm »

Akkor nem tom... nekem M20 van a verdában azon meg tudtam volna mondani merre van... nekem is cserés a cucc de még birja...
Naplózva

Bence
Bee

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 226



« Válasz #3524 Dátum: 2010. november 30. 14:35:30 pm »

Meg nekem is birja,de egyre jobban zavar....es gondolom neki sem jo......
Naplózva
Bee

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 226



« Válasz #3525 Dátum: 2010. november 30. 19:15:54 pm »

Szia!

Pótlevegő tolattyú zárva ragadása, illetve nálam az indítási gond a hidegindító injektor áteresztése. Időm még nem volt tesztelni, de mivel a légtömegmérőm 100%-os már , a nyomásom rendben, gyújtás, hőgombák, vezérlő oké, csak ez maradt.
Valamint nálam még melegen rángat, de az trafó gond. Hamarosan lesz új.

Még esetleg szívathat a motorhőmérséklet érzékelő,ami a vezérlő felé adja a jelet.

Szia!

Miki!

A potlevegö tolattyut hol találom?És a hidegindito injektort?És a motorhömérséklet érzékelö?
Ezekkel lehet valamit kezdeni?vagy csak csre?
Köszi
Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #3526 Dátum: 2010. december 01. 10:09:03 am »

Este pont akkor szakadt a netem, mikor a választ küldtem volna  824 842

De akkor újra..

Szóval a pótlevegő tolattyút a pillangószelep és a légtömegmérő közötti vastag gumicső alatt találod a HF oldalára csavarozva.

A jobb hozzáférhetőség érdekében szedd ki a légszűrőházat mindenestől.Lényegében 2db 6-os (10-es kulcsnyílású) anya fogja a karosszériához.

Tehát lent a vastag gumicső is, alatta a pótlevegőtolattyút szintén 1-1 6-os anya fogja a HF-re, de van ott még egy kézi alapjárat állító, azt is szereld le, mert érdemes kitisztítani.
Takarítsd ki a tolattyút, majd hideg állapotban nézd meg a benne lévő légrést, ilyen időben kb borsószem nagyságúnak kell lennie.
Ha nem így van, fotózz és megmutatom hol tudsz állítani, javítani rajta adott esetben.

Ha minden rendben van vele, a légrés is jó és tiszta is, a mechanikus alapjárat állító is tiszta, akkor ellenőrizd az összes gumicsövet és ha repedt, azonnal csere. Ez a rendszer nagyon érzékeny a fals levegőre.
A leghuncutabb az a cső, ami a szívósor aljára megy és a pótlev.tolattyút/alapjárati állítót köti össze.


A hidegindító ellenőrzése.

Ez nem túl egyszerű, de azért leírom. Nem írom le a teljes menetet, csak egy egyszerűbbet, mert nyilván nem minden nap foglalkozol ilyennel Wink

ez a hidegindító injektor a szívósor aljában található az előbb említett ("A leghuncutabb az a cső, ami a szívósor aljára megy és a pótlev.tolattyút/alapjárati állítót köti össze.")
alapjárati levegőcső alatt.
Nehéz kiszedni, de ki lehet. szintén 10es kulcsot használunk.

A benzincsövet ne vedd le róla és úgy szenvedd ki a helyéről, majd húzd le a hő-idő kapcsoló csatiját (termosztátházban lévő legnagyobb hőgomba barna színben, barna csatival), majd adj gyújtást. Elvileg ilyenkor megindul egy pillanatra a benzinpumpa. Ha ez nem történne és biztosra akarsz menni, akkor kiszeded a benzinpumpa reléjét és összekötöd a 30,87-es lábat. (piros kábel a 30-as, 87-es a zöld-lila). Ekkor a pumpa direktben járni fog és tudod nézni,hogy izzad/fúj/ereszt-e a hidegindítód.
Ha igen,akkor csere egy jóra/újra.

A motorhőmérséklet jeladó hőgomba szintén a termosztátházban van, a HF felőli oldalon, korábbi modelleknél fehér/vaj színben, a későbbieknél kék színben pompázik.

Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
c_sonty

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 228



« Válasz #3527 Dátum: 2010. december 01. 22:16:45 pm »

Kicsit off, 88-as E30-ba kéne nekem az ötös alkatrész a képről. Csak E30-ból jó bele vagy szereltek ilyet másba is? Újba kicsit húzós.. 24ropi..


A miénk csöpög és azért kellene másik..

Köszi!

Zsolti
Naplózva
Bee

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 226



« Válasz #3528 Dátum: 2010. december 01. 22:21:03 pm »

Este pont akkor szakadt a netem, mikor a választ küldtem volna  824 842

De akkor újra..

Szóval a pótlevegő tolattyút a pillangószelep és a légtömegmérő közötti vastag gumicső alatt találod a HF oldalára csavarozva.

A jobb hozzáférhetőség érdekében szedd ki a légszűrőházat mindenestől.Lényegében 2db 6-os (10-es kulcsnyílású) anya fogja a karosszériához.

Tehát lent a vastag gumicső is, alatta a pótlevegőtolattyút szintén 1-1 6-os anya fogja a HF-re, de van ott még egy kézi alapjárat állító, azt is szereld le, mert érdemes kitisztítani.
Takarítsd ki a tolattyút, majd hideg állapotban nézd meg a benne lévő légrést, ilyen időben kb borsószem nagyságúnak kell lennie.
Ha nem így van, fotózz és megmutatom hol tudsz állítani, javítani rajta adott esetben.

Ha minden rendben van vele, a légrés is jó és tiszta is, a mechanikus alapjárat állító is tiszta, akkor ellenőrizd az összes gumicsövet és ha repedt, azonnal csere. Ez a rendszer nagyon érzékeny a fals levegőre.
A leghuncutabb az a cső, ami a szívósor aljára megy és a pótlev.tolattyút/alapjárati állítót köti össze.


A hidegindító ellenőrzése.

Ez nem túl egyszerű, de azért leírom. Nem írom le a teljes menetet, csak egy egyszerűbbet, mert nyilván nem minden nap foglalkozol ilyennel Wink

ez a hidegindító injektor a szívósor aljában található az előbb említett ("A leghuncutabb az a cső, ami a szívósor aljára megy és a pótlev.tolattyút/alapjárati állítót köti össze.")
alapjárati levegőcső alatt.
Nehéz kiszedni, de ki lehet. szintén 10es kulcsot használunk.

A benzincsövet ne vedd le róla és úgy szenvedd ki a helyéről, majd húzd le a hő-idő kapcsoló csatiját (termosztátházban lévő legnagyobb hőgomba barna színben, barna csatival), majd adj gyújtást. Elvileg ilyenkor megindul egy pillanatra a benzinpumpa. Ha ez nem történne és biztosra akarsz menni, akkor kiszeded a benzinpumpa reléjét és összekötöd a 30,87-es lábat. (piros kábel a 30-as, 87-es a zöld-lila). Ekkor a pumpa direktben járni fog és tudod nézni,hogy izzad/fúj/ereszt-e a hidegindítód.
Ha igen,akkor csere egy jóra/újra.

A motorhőmérséklet jeladó hőgomba szintén a termosztátházban van, a HF felőli oldalon, korábbi modelleknél fehér/vaj színben, a későbbieknél kék színben pompázik.


Köszi Miki!!!!!!!
Hétvégén rámegyek a dologra mindenképp.....
Naplózva
fehércápa

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


320/6 1982/06


« Válasz #3529 Dátum: 2010. december 02. 21:04:37 pm »

Mennyivel egyszerűbb ezt egy M20-on megcsinálni Cheesy Grin Grin

http://www.youtube.com/watch?v=Ww8qc3Y4BxA&feature=related#
Naplózva

20 521 44-82
Skype: timar.laszlo70
Gábor

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1416



« Válasz #3530 Dátum: 2010. december 04. 16:35:52 pm »

Mit lehet tenni ha lóg az ajtózsanér e28-on? Arról hallani se szeretnék hogy vegyek újat, mert ehez a köcsög kocsihoz mégegyszer nem lesz hegesztővel hozzányúlva, az kurvaélet. sufnimegoldások érdekelnek. Üssünk bele nagyobb csapszeget? vagy van valami hézagoló hozzá?
Naplózva

MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6074


Üzemképtelenítő


« Válasz #3531 Dátum: 2010. december 04. 18:08:54 pm »

Mennyivel egyszerűbb ezt egy M20-on megcsinálni Cheesy Grin Grin

http://www.youtube.com/watch?v=Ww8qc3Y4BxA&feature=related#


Jól látom,hogy műanyag a rákit kávör(rocket cover=szelepdfedél)?!?! shocked huh
Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
pic
Vendég
« Válasz #3532 Dátum: 2010. december 04. 18:30:38 pm »

Rákkör kávör.(Rocker cover) Wink
Naplózva
MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6074


Üzemképtelenítő


« Válasz #3533 Dátum: 2010. december 04. 19:20:31 pm »

Rákkör kávör.(Rocker cover) Wink

Nem ez volt a kérdés,és itt rákit kávör,és még rakétának is írja a főnököm,az Írek egyedien értelmezik az angolt. Wink Cheesy laugh crazy2
Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
Mpower
Vendég
« Válasz #3534 Dátum: 2010. december 04. 19:37:02 pm »

Akiknek szól azok tudják:Hátul mindkét oldalt van nyulvány Smiley
Naplózva
djeek

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25


« Válasz #3535 Dátum: 2010. december 05. 11:30:39 am »

Tudja valaki esetleg hogy miez a két vákum izé? és hogy befolyásolhatja-e a hideg indítást


* IMG_0893_640x480.jpg (31.35 KB, 640x480 - megtekintve 800 alkalommal.)

* IMG_0894_640x480.jpg (28.33 KB, 640x480 - megtekintve 883 alkalommal.)
Naplózva
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #3536 Dátum: 2010. december 05. 18:05:55 pm »

Ha valakit érdekel: m10 furat*löket adatok összeszedve egy táblázatba...
http://www.bmw-02-club.de/cms/index.php/de/home/technik/-m10-uebersicht

A legelső sor eléggé érdekes:BMW 1500, 82*71-es méretekkel 1499cm3, 1961-ből...  szóval majd' 50 éves technikából próbálok világrengető dolgot csinálni... Evil Evil



Naplózva
MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6074


Üzemképtelenítő


« Válasz #3537 Dátum: 2010. december 05. 19:55:25 pm »

Ha valakit érdekel: m10 furat*löket adatok összeszedve egy táblázatba...
http://www.bmw-02-club.de/cms/index.php/de/home/technik/-m10-uebersicht

A legelső sor eléggé érdekes:BMW 1500, 82*71-es méretekkel 1499cm3, 1961-ből...  szóval majd' 50 éves technikából próbálok világrengető dolgot csinálni... Evil Evil





Nincs azzal a technikával semmi gond,mai napig a legjobb 4cilinderesnek tartom,szintúgy a big bradörjét,az M30-at,a 6cilinderesek között. icon_ok 25 25 eusa_clap 69 79 408 409 409
Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
Bee

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 226



« Válasz #3538 Dátum: 2010. december 06. 11:17:34 am »

Miki!
Tegnap raszantam magam,es nekiestem a motornak.Szeteszedtem az osszes hidegindito cuccot.Kitakaritottam minden csovet,es ma reggel minusz 4 fokban beindult es szepen jart,ahogy kell!Mar csak egy kerdes maradt,az alapjarati levegocsavart mennyire tekerjem be,vagy ki,ea hidegen,vagy melegen kell-e?
Koszi a segitseget.Szerintem sporoltam vagy sok penzt.........
Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #3539 Dátum: 2010. december 06. 12:59:31 pm »

Örülök,hogy sikerült a művelet! Wink

Az alapjárati csavarhoz abban az esetben kell nyúlni, ha az alapjárat üzemmeleg motornál, próbakör után nem megfelelő. Annak a motronic-nak, ami Neked is van, 750-850 között van az ideális alapjárata.

Az állítása egyszerű.

Ha befelé hajtod a csavart (jobbra), akkor a levegő mennyisége csökken, tehát csökken az alapjárat is, ellenben a CO-érték valamelyest növekszik. Amennyiben a CO-érték 0,5-1%között van az esetleges állítás után, akkor korrekció nem szükséges. Tehát az esetek 98%-ában nem kötelező a korrekció.

Alapjárat növelése ennek ellenkezője.


Ne feledd, csak üzemmeleg motornál, próbakör után!
Wink
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Oldalak: 1 ... 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 [118] 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 ... 209   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!