Bee
Nem elérhető
Hozzászólások: 226
|
|
« Válasz #3540 Dátum: 2010. december 06. 16:43:27 pm » |
|
Sziasztok! Azt szeretnèm kèrdezni,hogy hol talàlom a központizàr elektronikàt? Tehàt megis kèrdezem:hol talàlom a központizàr elektronikàt? A vezetöoldali ajtoban szokott lenni.Nem?Ott nincs.83'E24 Köszi
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Bee
Nem elérhető
Hozzászólások: 226
|
|
« Válasz #3541 Dátum: 2010. december 06. 17:41:56 pm » |
|
Mèegy kèrdès..........ET 47-es 15' ös fekni felmegy az E23-re? ???fontos leenne tudnom mert ilyen felnivel tudok teligumit rendelni.ha nem jo nem veszem meg Köszi
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Gisti
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4232
|
|
« Válasz #3542 Dátum: 2010. december 06. 18:02:42 pm » |
|
Nem megy fel. Zárelektronika a jobboldali A oszlopban a hangszóró felett van. ( Leveszed az oldalpanelt és aa hangszóró helyén benyúlva éred el.)
|
|
|
Naplózva
|
+36/70/77-97-815 E23 745i E39 525d touring E46 320 Ci Triumph Herald 13/60 Yamaha Fj 1200
|
|
|
V8 Szisandor
e21 v8 4.0
Nem elérhető
Hozzászólások: 1125
|
|
« Válasz #3543 Dátum: 2010. december 07. 07:42:00 am » |
|
haliho....
valaki / valakik rakjon / rakjatok fel lecci e21 vs e28 elso golyalab+hatso telo+lengokar fotokat koszi...
allitolag az e34 hatso telo az joo az e28-ba?
|
|
|
Naplózva
|
azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...
20-260-22-26
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #3544 Dátum: 2010. december 07. 08:47:51 am » |
|
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
TraBence
Nem elérhető
Hozzászólások: 4521
+36 30 370 85 77
|
|
« Válasz #3545 Dátum: 2010. december 07. 10:24:32 am » |
|
Ez a te kocsid? Mi az "darab vas" a lengőkaron pluszba és a mi a cál vele ? (lehet nem is vas nem látom pontosan, de ha az nem lesz kicsit kemény? )
|
|
|
Naplózva
|
Bence
|
|
|
V8 Szisandor
e21 v8 4.0
Nem elérhető
Hozzászólások: 1125
|
|
« Válasz #3546 Dátum: 2010. december 07. 10:32:03 am » |
|
koszi..egymas mellett gondoltam e21 vs e28 a foldon v betonon v...valahol
|
|
|
Naplózva
|
azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...
20-260-22-26
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #3547 Dátum: 2010. december 07. 10:39:37 am » |
|
haliho....
valaki / valakik rakjon / rakjatok fel lecci e21 vs e28 elso golyalab+hatso telo+lengokar fotokat koszi...
allitolag az e34 hatso telo az joo az e28-ba?
Az E34 hátsó teló valóban beépíthető az E28-ba, mivel a lengőkarjuk egyezik, ezáltal az alsó bekötési pont ugyanaz, valamint a torony lyukosztása is azonos. Viszont betenni nem érdemes, mert 1. az E34 nehezebb, így az E28 lepattog az útról--->veszélyes 2. mivel az e34 nehezebb, más vonalvezetésű, ezáltal üres Tátrásan fognak állni az E28 hátsó kerekei--->idétlen,veszélyes, pattogós 3. E29 rugóval összerakva mégnagyobb a baj--->veszélyes Épp a múltkor volt nálam ilyen E28...kb a kezeit letörném, aki beletette.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
géza
Nem elérhető
Hozzászólások: 73
|
|
« Válasz #3548 Dátum: 2010. december 07. 11:15:19 am » |
|
Hát itt azért tudnék vitatkozni.... Nekem is E28-am van és én raktam bele az E34 hátso teloját... Tény hogy kicsit "tátrás" üresen, viszont szerintem sokkal jobb az uton mint elötte, a veszélynek a közelében sincs... És még egy aproság, a torony lukosztása nem egyezik... A kézletöréstöl meg eltekintek, bár ha van jelentkező meg lehet probálni
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #3549 Dátum: 2010. december 07. 11:16:39 am » |
|
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
TraBence
Nem elérhető
Hozzászólások: 4521
+36 30 370 85 77
|
|
« Válasz #3550 Dátum: 2010. december 07. 11:32:54 am » |
|
Tippelek: ez egy készülék aminek a segítségével a szilentet cserélted a lengőkarban ? Elsőre azt hittem valami sufni tunning...
|
|
|
Naplózva
|
Bence
|
|
|
Bee
Nem elérhető
Hozzászólások: 226
|
|
« Válasz #3551 Dátum: 2010. december 07. 11:35:13 am » |
|
Nem megy fel. Zárelektronika a jobboldali A oszlopban a hangszóró felett van. ( Leveszed az oldalpanelt és aa hangszóró helyén benyúlva éred el.)
Koszi.Megkeresem,mert nem mukodik.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #3552 Dátum: 2010. december 07. 12:21:21 pm » |
|
Hát itt azért tudnék vitatkozni.... Nekem is E28-am van és én raktam bele az E34 hátso teloját... Tény hogy kicsit "tátrás" üresen, viszont szerintem sokkal jobb az uton mint elötte, a veszélynek a közelében sincs... És még egy aproság, a torony lukosztása nem egyezik... A kézletöréstöl meg eltekintek, bár ha van jelentkező meg lehet probálni Hát én meg nem hagynám, hogy vitatkozz. Ennek van pár oka. Egyrészt, ez egy szerelő topik, ahol nem az a cél,hogy tákolások szülessenek. Ugyanis ha tetszik, ha nem, ez az. Mérnökök százai biztosan nem azért terveztek, teszteltek annyit, hogy a végén "jóvanazoda" legyen. Tátrás a kerék. Gondolom nem sok fogalmad van róla, hogy a futómű geometriájának úgy általában mi jelentősége van, nyilván ezért vagy elégedett és állítod, hogy mennyire beválik. Ajánlanám figyelmedbe, hogy csüccsenj bele egy JÓ futóművel rendelkező E28-ba és menj vele. Meglepődnél. És ez a "menés" ne azt jelentse, hogy mész vele 100m-t. Oka, hogy most "jobb", mint volt, nyilván a szarráment régi gátló, ami helyett nyilván jobb, de NEM JÓ. Semmiféle magyarázkodást nem fogadok el, mert szakmailag nem lehet alátámasztani, hogy ez a megoldás jó és pozitív változást eredményez az úttartásban. A kézletörésről meg annyit, hogy rohadtul nem érdekel, hogy ki mekkora, milyen erős, milyen beosztásban van, ha egyszer hülyeséget csinál.Nyilván nem fogok senkihez odamenni ilyen szándékkal, de nem jópofizok, hogy hű, de ügyes....és ezt ne kimondottan magadra vedd, ez vonatkozik mindenkire, aki tákol és próbálja megmagyarázni, h az jó. Nem vagyok kötekedős, de amit gondolok, azt nem fogom magamban tartani.Mint ahogyan eddig sem.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
szöcskE28
Nem elérhető
Hozzászólások: 186
|
|
« Válasz #3553 Dátum: 2010. december 07. 12:48:22 pm » |
|
alakul
|
|
|
Naplózva
|
e28
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #3554 Dátum: 2010. december 07. 13:00:24 pm » |
|
Nem alakul itt semmi.
Tessék szakmai érveket -most szólok,hogy nincs- felhozni az E34 gátló-rugóstag mellett.
Részemről lezárva.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
géza
Nem elérhető
Hozzászólások: 73
|
|
« Válasz #3555 Dátum: 2010. december 07. 15:28:46 pm » |
|
Tény hogy nem vagyok autoszerelő,ezért nincs szakmai érvem, viszont levezettem már 1-2km-ert így akad egy kis tapasztalat, és szerncsére nem is vagyok tudatlan, így tudom hogy mi miért és hogyan jó! Viszont úgy gondolom hogy látatlanban felesleges vitatkozni ezen amig nem láttad a kocsit, ugyanis a futoműben nem igazán van hiba, mint ahogy az egész kocsiban alig akad... Viszont az hogy mérnökök hada kitalált valamit, az nem biztos hogy megfelel minden ember igényének, én se véletlenül tettem amit tettem... Pl.: másik motor, másik fék, és még sorolhatnám... mindenkinek más az igénye, ezt nem nevezném tákolásnak, bár nézőpont kérdése....
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
THT
Nem elérhető
Hozzászólások: 569
|
|
« Válasz #3556 Dátum: 2010. december 07. 15:33:05 pm » |
|
Na... felcsigáztál, lássuk azt a kocsit!
|
|
|
Naplózva
|
1973 E12 M10B20 automatic
|
|
|
Bee
Nem elérhető
Hozzászólások: 226
|
|
« Válasz #3557 Dátum: 2010. december 07. 16:26:10 pm » |
|
Sziasztok
Az szerintetek mi lehet,ha egyenletes temponal(automata 2.sebessegfokozat) Lelepek a gazrol es valami ut hatul alig hallhatoan.inkabb hallom mint erzem.leginkabb 2.sebessegfokozatban.Remelem nem a valto.Difi lehet?vagy kardan? Automata valtonal hogyan zajlik egy rendes olajszint ellenorzes,es mi utalhat egy esetleges olajcsere szuksegessegere. 2 eve megvan az auto,en nem csereltem meg benne,de mentem vele kb.38000km.-t Koszonom
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. december 07. 21:21:26 pm írta Bee »
|
Naplózva
|
|
|
|
Mike
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4841
Csokihabanero :D
|
|
« Válasz #3558 Dátum: 2010. december 07. 16:34:30 pm » |
|
Szakmai szempontból konkrétan nem tudok vitatkozni nem is nagyon akarok, de az számomra nem érv, hogy a mérnökök így tervezték tehát csak is így lehet a jó. A mérnököknek számtalan olyan dolgot kell figyelembe venni, ami az autó menettulajdonságaira nem feltétlenül van jó hatással, pl, gyártás megtervezése, alkatrészek raktározása, fejleszthetőség, kompatibilitás későbbi és korábbi modellekkel akkori útviszonyok a célországban stbstb és ne felejtsük el elsősorban olcsó gyárthatóság, még a BMW-nél is. Erről talán azok tudnának bővebben nyilatkozni a fórumon, akik valamilyen alkatrész gyártásán dolgoznak, biztos lenne néhány példa.
A kompatibilitásra jó példa, most vittem leadni egy 94 decemberi E34 katalizátorát. A felvásárló ránézett és közölte, hogy ez nem E34, hanem E38-é. Namármost, saját kezűleg szedtük ki az autóból, ami olyan gyári volt, mint ide Lacháza. Hazajöttem megnéztem az utolsó szériás E34-ek tényleg más katalizátort kaptak, de senki se gondolja, hogy azért, mert a mérnökök rájöttek, hogy az most jobb, egyszerűen már a gyár nem akart rendelni régebbi E34 katalizátort, hanem jó magyar tákolós módon alárakták a nemrég gyártásba vett E38-ét, ami véletlenül kisebb, mint az addig gyártott. Most ez rossz példa a futóműhöz tudom, de a lényeg ugyanaz, nem mindig az a jó, ami gyári.
|
|
|
Naplózva
|
Főmordor.
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #3559 Dátum: 2010. december 07. 16:43:18 pm » |
|
Édes kibaszott faszom. Nem a nagyobb fék/futómű, ilyesmiről van szó, hanem egy 1500 kilós 30-50mm-el hosszabb hátsó rugóstagjáról basszátok meg Ne akarja már egyikőtök se megmagyarázni, hogy az jó, amikor egy BMW hátulja annyira áll, hogy a két hátsó kerék úgy dől, mint a Tátra hátulja. Nem arról van szó,hogy a gyár által kiadott az isten, mert ugye ha valaki, akkor én voltam/vagyok az, aki mást is beépít. bár látom kár volt szólni....tákoljatok, taknyoljatok.... kezd már az állandó lenézéstől hányhatnékom lenni, amit azért kapok, mert megpróbálom nem hagyni az ökörséget.... Itt most nem arra gondolok, amit pl. Steffe, Boge, Adorján,DonDrift,Indy -és aki még hirtelen nem jut eszembe- módosít egy futóművön, hanem egy ökörségre próbálok rávilágítani. Az M5 seggét én is ki tudom emelni, legmagasabbra teszem a rugótányért, de attól még nem lesz Tátrásodás hátul és nem válik olyanná, mint egy 200-400kilóval nehezebb autó ALAPBÓL MAGASABB rugóstagjaival. Értitek? Remélem.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. december 07. 16:49:24 pm írta Miki 24V »
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Bee
Nem elérhető
Hozzászólások: 226
|
|
« Válasz #3560 Dátum: 2010. december 07. 17:08:34 pm » |
|
En ugyan nem autoiparban dolgozok,hanem epitoipar,azonbelul felvonok.Nos azt kell mondjam,hogy ha valami kijon a gyarbol legyen az auto vagy lift,az addig eltelt ido alatt szerzett tapasztalatok es tudas legjavat felhasznalva kerulnek ki a termekek.Ezen termek barmelyik reszenek modositasa csereje nem gyari(esetleg utangyartott ami persze nem gyari lesz)alkatreszekkel torteno modositasa velhetoen felboritja az addig gyarilag grantalt tulajdonsagokat.Azt akarom mondani ezzel,hogy pl.tegnap kerdeztem itt,hogy az et47-es felni felmegy az E24 re?a valasz nem.De lehet,hogy felmehet mert van ra mod,hogy ne erjen bele a teleszkopba a kerek,de onnet semmi garancia hogy olyan lesz mint kellene,hogy legyen es biztonsag rovasara menjen. Ha esetleg nagy hulyeseget irtam elnezest............... De en sokkal jobban megbizom a gyari kiprobalt oaszehangolt alkatreszekben
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
TraBence
Nem elérhető
Hozzászólások: 4521
+36 30 370 85 77
|
|
« Válasz #3561 Dátum: 2010. december 07. 17:19:17 pm » |
|
E28am van, autógyárban dolgozom, de mégsem értek hozzá... De azért ha lehet én is maradnék a gyárinál, még ha ez lenne a cél hogy E34 M5ét betenni mert E28hoz nem kapni sportcuccot akkor megérteném, de hát lehet és nem is olyan vészesen drága. Na jó mégis drága de akkor is inkább az ...
|
|
|
Naplózva
|
Bence
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7140
18i 82/11 B6 81/11
|
|
« Válasz #3562 Dátum: 2010. december 07. 18:38:15 pm » |
|
Én beleraknám az E21-ét, legalább leülne a segge, hisz' úgy a jó, elvégre a súlypont közelebb kerül az aszfalthoz, és az meg ugye jó. Kapna egy akkora peremes felnit, hogy bele tudna ülni a szomszéd kutyája, egy seprűnyéllel kiperemezném (lassan!), hogy az éppen megszáradó teddy hengerrel festett hátsó sárvédőn a dukkó ne ugorgyon össze izibe. Ezek után mennék egy kört nyélgázon, hazafele meggyőződnék, hogy nincs jobb, mint egy hegesztett diffi, ami lehetőleg nem BMW, és már mennék is csapatni az utcába.
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #3563 Dátum: 2010. december 07. 18:50:23 pm » |
|
Én értem miről beszél Miki. Pozitív kerékdőlés. A negatív kerékdőlés ugye jó hatással van a kanyarban lévő úttartásra, a pozitív kerékdőlés (ha nem is lesz teljesen pozitív, de a gyárinál "pozitívabb") pedig pont az ellenkezőjét váltja ki, elvileg (majdnem) minden autó egy kicsit alulkormányozott és érintetlen első futóművel eléggé seggriszálóssá teheti az autót, akár a kiszámíthatatlanság határáig is... Sőt! Inkább csak simán kiszámíthatatlan lesz tőle...
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Bee
Nem elérhető
Hozzászólások: 226
|
|
« Válasz #3564 Dátum: 2010. december 07. 19:05:28 pm » |
|
A trabant is tátrás hátul üresen.Elöl is............................
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #3565 Dátum: 2010. december 07. 19:14:08 pm » |
|
A trabant is szereti lóbálni a seggét... Amúgy elöl meg korrigálja a csapszeg lógása...
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 6809
"BMWéhes"
|
|
« Válasz #3566 Dátum: 2010. december 07. 19:17:40 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
BMW Józsi
Nem elérhető
Hozzászólások: 480
BMW Mániás
|
|
« Válasz #3567 Dátum: 2010. december 07. 19:34:28 pm » |
|
Én értem miről beszél Miki. Pozitív kerékdőlés. A negatív kerékdőlés ugye jó hatással van a kanyarban lévő úttartásra, a pozitív kerékdőlés (ha nem is lesz teljesen pozitív, de a gyárinál "pozitívabb") pedig pont az ellenkezőjét váltja ki, elvileg (majdnem) minden autó egy kicsit alulkormányozott és érintetlen első futóművel eléggé seggriszálóssá teheti az autót, akár a kiszámíthatatlanság határáig is... Sőt! Inkább csak simán kiszámíthatatlan lesz tőle... A futóműgeometria egyik legsarkallatosabb pontja a kerékdőlés ! Gyakorlatilag ez határozza meg az egyenesfutást /+csapterpesztés,utánfutás/ egyetemben. Egyszerű hétköznapi példa : féloldalasra kopott gumi ,ergo.bármelyik oldali keréknek használod az autó abba az irányba elúszik./félrehúz/
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
szöcskE28
Nem elérhető
Hozzászólások: 186
|
|
« Válasz #3568 Dátum: 2010. december 07. 19:40:19 pm » |
|
A mai autócsodákon állíts dőlést! 80%-án nem is lehet. VAGY ÍGY:
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. december 07. 19:44:37 pm írta szöcskE28 »
|
Naplózva
|
e28
|
|
|
BMW Józsi
Nem elérhető
Hozzászólások: 480
BMW Mániás
|
|
« Válasz #3569 Dátum: 2010. december 07. 19:45:44 pm » |
|
A mai autócsodákon állíts dőlést! 80%-án nem is lehet.
Ja ! Pont ebből lehet a legegyszerübben tetten érni az "alig " sérült ,de körbe mérhető fajtájú kocsinak nevezett valamit !!!!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|