CápaBMW fórum
2024. november 10. 20:42:10 pm *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 [140] 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 ... 209   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Autóreszelgető Műhely 2.  (Megtekintve 3020547 alkalommal)
I-scream

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 934



« Válasz #4170 Dátum: 2011. április 08. 18:22:03 pm »

Húsos láda a speciális megnevezése...  Cheesy (Húsfeldolgozóknál-hentesnél tuti van ilyen, de ha keresel egy műanyagos vagy 100ft-os boltot, lehet ott is lesz.)

THANX!
Naplózva
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6809


"BMWéhes"


WWW
« Válasz #4171 Dátum: 2011. április 08. 22:21:52 pm »

Jaja, húsos vagy tejes  Smiley  Wink
Naplózva

70/627-5355
Gisti
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4232



« Válasz #4172 Dátum: 2011. április 09. 15:36:44 pm »

A tejes az kék!
Naplózva

+36/70/77-97-815
E23 745i 
E39 525d touring
E46 320 Ci
Triumph Herald 13/60
Yamaha Fj 1200
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #4173 Dátum: 2011. április 10. 20:14:37 pm »

Sziasztok!

Érdekelne hogy lehet-e / érdemes-e TD váltót tenni 520i alá?
Naplózva

Bence
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #4174 Dátum: 2011. április 10. 21:39:18 pm »

Lehet, ugyanis azonos az osztásuk.

Csak akkor kell kardán, kulissza, hardy csere és nem mindegy milyen olajat teszel bele.
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #4175 Dátum: 2011. április 10. 21:59:37 pm »

köszi... Akkor egyelőre akkor keresek benzinest
Naplózva

Bence
I-scream

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 934



« Válasz #4176 Dátum: 2011. április 10. 22:00:18 pm »

Lehet, ugyanis azonos az osztásuk.

Csak akkor kell kardán, kulissza, hardy csere és nem mindegy milyen olajat teszel bele.

Váltóba a magasabb fordulat miatt?
Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #4177 Dátum: 2011. április 10. 22:24:24 pm »

Magasabb fordulat? Mitől?

A td-ken Getrag 260as váltó van, ami erősebb igénybevételre tervezett, más csapágyakkal, illesztéssel, szinkronokkal, stb stb. Ezért igényel másféle olajat. De ebből is volt 2 féle (M20,M21 motorcsaládnál maradva, mert ezeken kívül széles volt a 260-asok köre) Az egyik ATF olajat igényelt (esetek 80%-a), a másik pedig Mobil SHC 630. Mással nem is helyettesíthetted. ezeket a váltókat pl. a klasszik váltóolajjal igen rövid időn belül le is lehetett térdeltetni.

De hogy nagyjából teljes legyen a kép.

Létezett 260-as spirálkihajtásos kivitelben M30-ra és M20-ra, M30-ra már "nem toldatos" ,de még lemezkulisszás verezióban és elvétve még M20-ra ugyanilyen konstrukcióval. Ezekbe még 75W kellett.

Aztán a td és az eta megjelenésével, amihez később csatlakozott az M20B25, jött az ATF olajos, módosított kulisszás / "belsős" 260, majd csatlakozott ehhez az M30 is, amibe már szintén ATF kellett. Ezek az "alul hűtőbordás" váltók az M30 esetében. Ezeket pl. ha felrakod egy fix lendkerék mögé (nem kéttömegű), akkor nagyon hamar tönkremegy az egész belseje.
Mert az sem mindegy ugyebár,h melyik 260-ast milyen lendkerekű kuplung mögé építed.

Aztán persze jöttek az S38 motorra is ATF-es getrag 260-asok, de az most nem említésre méltó.

Azt viszont tudni kell,h áttételben nem létezik lényeges (százados eltérés az áttételben) különbség a benzines és dízel váltók között, a BMW ugyanis MINDIG differenciálművel módosítja, optimalizálja az áttételt.

Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #4178 Dátum: 2011. április 11. 07:36:42 am »

Ugye Mikikém ezt most előkerested,és nem fejből..??
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #4179 Dátum: 2011. április 11. 09:49:40 am »

Fej/ tapasztalat  Roll Eyes Embarrassed
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
I-scream

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 934



« Válasz #4180 Dátum: 2011. április 11. 10:26:26 am »

A benzines/dízel motor közti állandó fordulatkülönbségre gondoltam, de a válaszodból kiderül,hogy ez nem lényeg. Köszi! 25
Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #4181 Dátum: 2011. április 11. 21:10:48 pm »

Wink
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #4182 Dátum: 2011. április 12. 10:13:51 am »

Fej/ tapasztalat  Roll Eyes Embarrassed

bázzeg:Smiley) 408
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6074


Üzemképtelenítő


« Válasz #4183 Dátum: 2011. április 12. 19:02:23 pm »

A fabudi alig 250km alatt betüsszentette ismét a zsír új gyertyákból a szokásost,az elsőt,nincs több tippem,a munkagépekbe való motorolaj okozhat ilyet?
Csúcs castrol izé-mizé superdízelhez való van benne,mert a Cat D9 moci bekéri a minőséget,így azt tesszük mindenbe,10W-40 egyébként.
Mintha fogyna belőle,de füstöt továbbra sem lehet látni.
Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #4184 Dátum: 2011. április 13. 21:13:49 pm »

Jár az a motor normálisan? Lehet mondjuk enyhe szelepgörbülés, szelepből egy darabka kitörve, sz.sz.szimering-->lerakódás-->nem zárás, vagy mondjuk lehúzó törés... kompresszió, veszteség...?
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #4185 Dátum: 2011. április 13. 21:20:17 pm »

L-jet (újabb fajta) szeszélyes indulással mi baja lehet?  huh
Hidegebb időben meleg motornál is nehezen indul, melegebb időben viszont pöccröff... Emelett az alapjáratom is szeszélyes, hidegen néha leáll...
(3 dologra tippelek: 1. falslevegő 2. motorhőmérséklet érzékelő 3. motorvezérlő)
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #4186 Dátum: 2011. április 13. 21:41:06 pm »

Pótlevegőtolattyú.
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #4187 Dátum: 2011. április 13. 21:49:17 pm »

Az teljesen jól működik. Mielőtt beraktam leteszteltem a vízmelegítős módszerrel. Egyelőre kicserélem majd a vákuumcsöveket, mert én elsősorban erre gyanakszom, aztán meglátjuk. Embarrassed
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
bob

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1682



« Válasz #4188 Dátum: 2011. április 14. 17:17:51 pm »

Hali!
valaki tudna nekem segiteni esetleg E21 hez 323i Bj 82 hätso kerekcsapägy mibe kerül? esetleg valakinek kedvezmenye valahol?
köszi!
Naplózva
steffe

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2566



« Válasz #4189 Dátum: 2011. április 14. 18:18:44 pm »

Hali!
valaki tudna nekem segiteni esetleg E21 hez 323i Bj 82 hätso kerekcsapägy mibe kerül? esetleg valakinek kedvezmenye valahol?
köszi!
Én itthon megtudtam venni...egy oldalra volt 14ezer a 2 db csapágy..

Érden a csapágyboltban vettem..de futárral az egész országba elviszik..viszont nem tudom van-e még nekik..mert elvileg az utolsó párat én vettem meg.. smiley
talán még megvan a bolt telszáma..
Naplózva

steffe
bob

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1682



« Válasz #4190 Dátum: 2011. április 14. 18:26:29 pm »

+ szimering.
a walloth-näl 79€/ oldal komplett!
Naplózva
fehércápa

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


320/6 1982/06


« Válasz #4191 Dátum: 2011. április 14. 19:42:49 pm »

Ha újabb szériás E21 akkor ennyi az ára a gyárinak is, és az egyik fajta nincs sehol, csak gyáriba, lehet én nem kerestem olyan kitartóan mint Steffe, de nem találtam, így az egyik hátsót gyáriba vettem meg 10-ért, a másikat amit lehet kapni azt SKF-be, az csak pár ezer ft volt. Nekem mondjuk csak az egyik oldalt kellett cserélni, bár az olcsót megvettem a másik oldalra is így oda már csak a gyárit kell megvenni ha cserélni kell.
Ezt más autógyár is csinálja hogy egy spec. méretből legyártat pár százezer darabot amit elraktároz és jó pénzért eladja.
Persze szerintük ez is csak a mi érdekeinket szolgálja, nehogy véletlenül egy mosógépcsapággyal veszélyeztessük az életünket. Cheesy
Naplózva

20 521 44-82
Skype: timar.laszlo70
bob

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1682



« Válasz #4192 Dátum: 2011. április 14. 19:55:30 pm »

köszi az infot,nem lesz mäs välasztäsom megrendelem! undecided
Naplózva
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #4193 Dátum: 2011. április 14. 20:18:10 pm »

Csak én érzem úgy, vagy az m20b20 tényleg jobban szeret pörögni, mint a b23?  huh
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Dannert

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 908



« Válasz #4194 Dátum: 2011. április 14. 20:39:57 pm »

ebben lehet valami, azonos furat mellett a rövidebb löket miatt kevésbé nyomatékos a b20.
« Utoljára szerkesztve: 2011. április 14. 20:43:47 pm írta collins » Naplózva
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #4195 Dátum: 2011. április 14. 20:44:01 pm »

Igen én is erre gondoltam. Most több napos használat után jön ki igazából, hogy alul jobban tol a b23, felül viszont könnyebben pörög a b20. Bár b20-at már rég vezettem...  Cheesy
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
fehércápa

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


320/6 1982/06


« Válasz #4196 Dátum: 2011. április 14. 20:56:17 pm »

A B20 erősen kocka motor. Smiley Régen az olyan motorokra mondták ezt amelynek egyenlő vagy nagyobb a  furata mint a lökete. Pl. Lada. Az M20B20-nak ultralacsony a lökete mindössze 66 mm. És a B20 főtengely is könnyebb mint a B23 ezért is tud könyebben felpörögni szerintem. Szóval jó kis kiegyensúlyozott pörgös motor szerintem  Wink
Naplózva

20 521 44-82
Skype: timar.laszlo70
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #4197 Dátum: 2011. április 14. 22:12:42 pm »

Esetleg van valakinek jelleggörbéje (vagy hogyishíjják LE-Nm görbe) m20b20 és m20b23-ról? Tanulmányoznám.  Smiley
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Dannert

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 908



« Válasz #4198 Dátum: 2011. április 14. 22:39:04 pm »

Esetleg van valakinek jelleggörbéje (vagy hogyishíjják LE-Nm görbe) m20b20 és m20b23-ról? Tanulmányoznám.  Smiley
http://www.bmwe21.net/diagram6.jpg

(igaz, ez karbis b20..)
Naplózva
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #4199 Dátum: 2011. április 14. 22:50:44 pm »

Köszi.
Azért ezen is látszik a lényeg. A nyomatékgörbe sokkal laposabb a b20-nál, a b23-nál meg sokkal csúcsosabb.  Smiley
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Oldalak: 1 ... 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 [140] 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 ... 209   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!