I-scream
Nem elérhető
Hozzászólások: 934
|
|
« Válasz #4170 Dátum: 2011. április 08. 18:22:03 pm » |
|
Húsos láda a speciális megnevezése... (Húsfeldolgozóknál-hentesnél tuti van ilyen, de ha keresel egy műanyagos vagy 100ft-os boltot, lehet ott is lesz.) THANX!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 6809
"BMWéhes"
|
|
« Válasz #4171 Dátum: 2011. április 08. 22:21:52 pm » |
|
Jaja, húsos vagy tejes
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Gisti
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4232
|
|
« Válasz #4172 Dátum: 2011. április 09. 15:36:44 pm » |
|
A tejes az kék!
|
|
|
Naplózva
|
+36/70/77-97-815 E23 745i E39 525d touring E46 320 Ci Triumph Herald 13/60 Yamaha Fj 1200
|
|
|
TraBence
Nem elérhető
Hozzászólások: 4521
+36 30 370 85 77
|
|
« Válasz #4173 Dátum: 2011. április 10. 20:14:37 pm » |
|
Sziasztok!
Érdekelne hogy lehet-e / érdemes-e TD váltót tenni 520i alá?
|
|
|
Naplózva
|
Bence
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #4174 Dátum: 2011. április 10. 21:39:18 pm » |
|
Lehet, ugyanis azonos az osztásuk.
Csak akkor kell kardán, kulissza, hardy csere és nem mindegy milyen olajat teszel bele.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
TraBence
Nem elérhető
Hozzászólások: 4521
+36 30 370 85 77
|
|
« Válasz #4175 Dátum: 2011. április 10. 21:59:37 pm » |
|
köszi... Akkor egyelőre akkor keresek benzinest
|
|
|
Naplózva
|
Bence
|
|
|
I-scream
Nem elérhető
Hozzászólások: 934
|
|
« Válasz #4176 Dátum: 2011. április 10. 22:00:18 pm » |
|
Lehet, ugyanis azonos az osztásuk.
Csak akkor kell kardán, kulissza, hardy csere és nem mindegy milyen olajat teszel bele.
Váltóba a magasabb fordulat miatt?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #4177 Dátum: 2011. április 10. 22:24:24 pm » |
|
Magasabb fordulat? Mitől?
A td-ken Getrag 260as váltó van, ami erősebb igénybevételre tervezett, más csapágyakkal, illesztéssel, szinkronokkal, stb stb. Ezért igényel másféle olajat. De ebből is volt 2 féle (M20,M21 motorcsaládnál maradva, mert ezeken kívül széles volt a 260-asok köre) Az egyik ATF olajat igényelt (esetek 80%-a), a másik pedig Mobil SHC 630. Mással nem is helyettesíthetted. ezeket a váltókat pl. a klasszik váltóolajjal igen rövid időn belül le is lehetett térdeltetni.
De hogy nagyjából teljes legyen a kép.
Létezett 260-as spirálkihajtásos kivitelben M30-ra és M20-ra, M30-ra már "nem toldatos" ,de még lemezkulisszás verezióban és elvétve még M20-ra ugyanilyen konstrukcióval. Ezekbe még 75W kellett.
Aztán a td és az eta megjelenésével, amihez később csatlakozott az M20B25, jött az ATF olajos, módosított kulisszás / "belsős" 260, majd csatlakozott ehhez az M30 is, amibe már szintén ATF kellett. Ezek az "alul hűtőbordás" váltók az M30 esetében. Ezeket pl. ha felrakod egy fix lendkerék mögé (nem kéttömegű), akkor nagyon hamar tönkremegy az egész belseje. Mert az sem mindegy ugyebár,h melyik 260-ast milyen lendkerekű kuplung mögé építed.
Aztán persze jöttek az S38 motorra is ATF-es getrag 260-asok, de az most nem említésre méltó.
Azt viszont tudni kell,h áttételben nem létezik lényeges (százados eltérés az áttételben) különbség a benzines és dízel váltók között, a BMW ugyanis MINDIG differenciálművel módosítja, optimalizálja az áttételt.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #4178 Dátum: 2011. április 11. 07:36:42 am » |
|
Ugye Mikikém ezt most előkerested,és nem fejből..??
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #4179 Dátum: 2011. április 11. 09:49:40 am » |
|
Fej/ tapasztalat
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
I-scream
Nem elérhető
Hozzászólások: 934
|
|
« Válasz #4180 Dátum: 2011. április 11. 10:26:26 am » |
|
A benzines/dízel motor közti állandó fordulatkülönbségre gondoltam, de a válaszodból kiderül,hogy ez nem lényeg. Köszi!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #4181 Dátum: 2011. április 11. 21:10:48 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #4182 Dátum: 2011. április 12. 10:13:51 am » |
|
Fej/ tapasztalat bázzeg: )
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #4183 Dátum: 2011. április 12. 19:02:23 pm » |
|
A fabudi alig 250km alatt betüsszentette ismét a zsír új gyertyákból a szokásost,az elsőt,nincs több tippem,a munkagépekbe való motorolaj okozhat ilyet? Csúcs castrol izé-mizé superdízelhez való van benne,mert a Cat D9 moci bekéri a minőséget,így azt tesszük mindenbe,10W-40 egyébként. Mintha fogyna belőle,de füstöt továbbra sem lehet látni.
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #4184 Dátum: 2011. április 13. 21:13:49 pm » |
|
Jár az a motor normálisan? Lehet mondjuk enyhe szelepgörbülés, szelepből egy darabka kitörve, sz.sz.szimering-->lerakódás-->nem zárás, vagy mondjuk lehúzó törés... kompresszió, veszteség...?
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #4185 Dátum: 2011. április 13. 21:20:17 pm » |
|
L-jet (újabb fajta) szeszélyes indulással mi baja lehet? Hidegebb időben meleg motornál is nehezen indul, melegebb időben viszont pöccröff... Emelett az alapjáratom is szeszélyes, hidegen néha leáll... (3 dologra tippelek: 1. falslevegő 2. motorhőmérséklet érzékelő 3. motorvezérlő)
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #4186 Dátum: 2011. április 13. 21:41:06 pm » |
|
Pótlevegőtolattyú.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #4187 Dátum: 2011. április 13. 21:49:17 pm » |
|
Az teljesen jól működik. Mielőtt beraktam leteszteltem a vízmelegítős módszerrel. Egyelőre kicserélem majd a vákuumcsöveket, mert én elsősorban erre gyanakszom, aztán meglátjuk.
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
bob
Nem elérhető
Hozzászólások: 1682
|
|
« Válasz #4188 Dátum: 2011. április 14. 17:17:51 pm » |
|
Hali! valaki tudna nekem segiteni esetleg E21 hez 323i Bj 82 hätso kerekcsapägy mibe kerül? esetleg valakinek kedvezmenye valahol? köszi!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
steffe
Nem elérhető
Hozzászólások: 2566
|
|
« Válasz #4189 Dátum: 2011. április 14. 18:18:44 pm » |
|
Hali! valaki tudna nekem segiteni esetleg E21 hez 323i Bj 82 hätso kerekcsapägy mibe kerül? esetleg valakinek kedvezmenye valahol? köszi!
Én itthon megtudtam venni...egy oldalra volt 14ezer a 2 db csapágy.. Érden a csapágyboltban vettem..de futárral az egész országba elviszik..viszont nem tudom van-e még nekik..mert elvileg az utolsó párat én vettem meg.. talán még megvan a bolt telszáma..
|
|
|
Naplózva
|
steffe
|
|
|
bob
Nem elérhető
Hozzászólások: 1682
|
|
« Válasz #4190 Dátum: 2011. április 14. 18:26:29 pm » |
|
+ szimering. a walloth-näl 79€/ oldal komplett!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
fehércápa
Nem elérhető
Hozzászólások: 421
320/6 1982/06
|
|
« Válasz #4191 Dátum: 2011. április 14. 19:42:49 pm » |
|
Ha újabb szériás E21 akkor ennyi az ára a gyárinak is, és az egyik fajta nincs sehol, csak gyáriba, lehet én nem kerestem olyan kitartóan mint Steffe, de nem találtam, így az egyik hátsót gyáriba vettem meg 10-ért, a másikat amit lehet kapni azt SKF-be, az csak pár ezer ft volt. Nekem mondjuk csak az egyik oldalt kellett cserélni, bár az olcsót megvettem a másik oldalra is így oda már csak a gyárit kell megvenni ha cserélni kell. Ezt más autógyár is csinálja hogy egy spec. méretből legyártat pár százezer darabot amit elraktároz és jó pénzért eladja. Persze szerintük ez is csak a mi érdekeinket szolgálja, nehogy véletlenül egy mosógépcsapággyal veszélyeztessük az életünket.
|
|
|
Naplózva
|
20 521 44-82 Skype: timar.laszlo70
|
|
|
bob
Nem elérhető
Hozzászólások: 1682
|
|
« Válasz #4192 Dátum: 2011. április 14. 19:55:30 pm » |
|
köszi az infot,nem lesz mäs välasztäsom megrendelem!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #4193 Dátum: 2011. április 14. 20:18:10 pm » |
|
Csak én érzem úgy, vagy az m20b20 tényleg jobban szeret pörögni, mint a b23?
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Dannert
Nem elérhető
Hozzászólások: 908
|
|
« Válasz #4194 Dátum: 2011. április 14. 20:39:57 pm » |
|
ebben lehet valami, azonos furat mellett a rövidebb löket miatt kevésbé nyomatékos a b20.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. április 14. 20:43:47 pm írta collins »
|
Naplózva
|
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #4195 Dátum: 2011. április 14. 20:44:01 pm » |
|
Igen én is erre gondoltam. Most több napos használat után jön ki igazából, hogy alul jobban tol a b23, felül viszont könnyebben pörög a b20. Bár b20-at már rég vezettem...
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
fehércápa
Nem elérhető
Hozzászólások: 421
320/6 1982/06
|
|
« Válasz #4196 Dátum: 2011. április 14. 20:56:17 pm » |
|
A B20 erősen kocka motor. Régen az olyan motorokra mondták ezt amelynek egyenlő vagy nagyobb a furata mint a lökete. Pl. Lada. Az M20B20-nak ultralacsony a lökete mindössze 66 mm. És a B20 főtengely is könnyebb mint a B23 ezért is tud könyebben felpörögni szerintem. Szóval jó kis kiegyensúlyozott pörgös motor szerintem
|
|
|
Naplózva
|
20 521 44-82 Skype: timar.laszlo70
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #4197 Dátum: 2011. április 14. 22:12:42 pm » |
|
Esetleg van valakinek jelleggörbéje (vagy hogyishíjják LE-Nm görbe) m20b20 és m20b23-ról? Tanulmányoznám.
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Dannert
Nem elérhető
Hozzászólások: 908
|
|
« Válasz #4198 Dátum: 2011. április 14. 22:39:04 pm » |
|
Esetleg van valakinek jelleggörbéje (vagy hogyishíjják LE-Nm görbe) m20b20 és m20b23-ról? Tanulmányoznám. http://www.bmwe21.net/diagram6.jpg(igaz, ez karbis b20..)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #4199 Dátum: 2011. április 14. 22:50:44 pm » |
|
Köszi. Azért ezen is látszik a lényeg. A nyomatékgörbe sokkal laposabb a b20-nál, a b23-nál meg sokkal csúcsosabb.
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
|