kzolee
Nem elérhető
Hozzászólások: 5178
|
|
« Válasz #5670 Dátum: 2013. augusztus 06. 22:11:15 pm » |
|
A garázsát olvasd el.
Egy frissen épített, felújított 2.7i megvan 200 ló, ellenben egy fáradt huszonx éves m30-al, ami újkorában volt 184...
Szóval még nem mentél ilyennel, de azért már tudod... Hidd el, mentem már nem fáradt M30-al is, a B28 184, a B30 már 197 is van vezérlő függvényében... A garázsát olvasgattam, de nem tiszta, hogy milyen kompresszióval, vezérműtengellyel, légtömegmérővel, vezérlővel épült meg az a "friss" 27i, szerintem be sem sikerült indítani. Lehet építeni nagyon szar 27i-t is, meg jót is. Lásd Addorján vagy Maxxx garázsát, ahol azért van egy kis okosság az építésben.... Csak ott más az igényesség a motorépítés tekintetében, nem egy felhányok egy 25 i HF-et egy etára, aztán 8-as sűrítéstől várjuk a csodát...
|
|
|
Naplózva
|
1985 E28 530i
|
|
|
Sixpack
Nem elérhető
Hozzászólások: 1821
|
|
« Válasz #5671 Dátum: 2013. augusztus 06. 22:41:33 pm » |
|
A garázsát olvasd el. Egy frissen épített, felújított 2.7i megvan 200 ló, ellenben egy fáradt huszonx éves m30-al, ami újkorában volt 184... Van vagy 10 ló különbség a kettő között. Áttételezés kérdése. Ott írja hogy B30... A garázsában ahogy olvastam a 2.7i már készen van... Ezért nem értem mert innen a b35 swap is hülyeség lenne meg talán az m50 is... Nincs több 185-től hidd el.
|
|
|
Naplózva
|
e34 525iA, e28 V8, e32 750i
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #5672 Dátum: 2013. augusztus 06. 22:59:12 pm » |
|
Szóval még nem mentél ilyennel, de azért már tudod... Hidd el, mentem már nem fáradt M30-al is, a B28 184, a B30 már 197 is van vezérlő függvényében... A garázsát olvasgattam, de nem tiszta, hogy milyen kompresszióval, vezérműtengellyel, légtömegmérővel, vezérlővel épült meg az a "friss" 27i, szerintem be sem sikerült indítani. Lehet építeni nagyon szar 27i-t is, meg jót is. Lásd Addorján vagy Maxxx garázsát, ahol azért van egy kis okosság az építésben.... Csak ott más az igényesség a motorépítés tekintetében, nem egy felhányok egy 25 i HF-et egy etára, aztán 8-as sűrítéstől várjuk a csodát... Igen ezzel tisztában állok én is, de ha már ott van összerakva miért akarja kapásból lecserélni egy kitudjamilyenállapotú motorra, amit ultraszopás berakni... (elfér-nemfér, orrnehéz lesz, stb.) teszemazt legyen 185 ló ahogy six is írta, azt a plusz 12 lovat bőven kompenzálja a plusz súly. Az E21 segge amúgyis túl könnyű, szvsz nem való bele M30. Egyenesben biztos tök fasza lesz meg minden, de kanyarban... Mint azt már többször is hangsúlyoztam nem az M30-al van bajom, E28-ba az való, de E21-be nehéz...
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #5673 Dátum: 2013. augusztus 06. 23:18:33 pm » |
|
Jujj,de izgatott lettem ,ha valami való bármilyen cápába,akkor az az M30 ,Sam,nekem volt E32-ben frissen gyűrűzött B35-öm,a gyári E36 25i nem bírt megszorítani,nem a 25/27i,az E21-ben kb leviszi a fejed,tengely,leömlő,csip,meg a sok izé nélkül.Nehéz mi?Jó 2.7-et,meg 2.8-at építeni bezzeg egy kupon a kuplerájba mi? Úgy mondjátok az M20 27/28i-ket,mintha minden sarkon lenne belőlük,alapból szét kell borítani mindkét motort,majd az egyiket össze kell rakni,te jobban tudod,mint én,hogy hány féle hf,ft,szívósor,vezérlő,meg mit tudom én még mi kell,hogy jól működjön,egy közepes M30-at bedobsz,szigorúan B35-öt ,azt csókolom. Kb annyival lenne több súly az első tengelyen,mintha Collins helyett én vezetnék egy E21-et ,szerintem ettől már targoncát kellene hívni minden kanyarban,hogy beforgassa a kívánt irányba ,nézz utána,mert azzal van tele az alpina fórum,hogy az összes M30-al szerelt E21-et visszaszerelték M10-20-ra,mert nem lehetett velük kanyarodni,meg nehéz is lett,folyton vissza kellett kapcsolni a felüljárókon........ Szvsz könnyebben lehet találni M30B35-el szerelt donort,úgy kint,mint otthon,mint etákat,meg M20 25i-ket.
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #5674 Dátum: 2013. augusztus 07. 08:29:11 am » |
|
Nem a súly az elsődleges orrnehézség okozója, hanem az első tengely elé eső súly!Nem véletlenül rakott Boge, Mike is 4 hengert az E21-be, Az E46-nak nem véletlenül vannak az első kerekei az autó szélén és nem véletlenül van a motorja a szélvédő alatt majdnem az utastérben. Az M30 meg bazihosszú. ÁLlítom egy V8-al jobb lenne az E21 súlyelosztása, mint az M30-al. Sixpackocskát kérjük a mikrofonhoz! Hogyan változott az M30 után az E28 irányíthatósága/mennyivel lett több hely a motor előtt?
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Sixpack
Nem elérhető
Hozzászólások: 1821
|
|
« Válasz #5675 Dátum: 2013. augusztus 07. 08:35:29 am » |
|
Nem a súly az elsődleges orrnehézség okozója, hanem az első tengely elé eső súly!Nem véletlenül rakott Boge, Mike is 4 hengert az E21-be, Az E46-nak nem véletlenül vannak az első kerekei az autó szélén és nem véletlenül van a motorja a szélvédő alatt majdnem az utastérben. Az M30 meg bazihosszú. ÁLlítom egy V8-al jobb lenne az E21 súlyelosztása, mint az M30-al. Sixpackocskát kérjük a mikrofonhoz! Hogyan változott az M30 után az E28 irányíthatósága/mennyivel lett több hely a motor előtt? Ég és föld........A nagyobb motorerő ellenére sokkal jobban úton van, mint m30 korában. Igaz, most az akksi is hátul van, meg merek kockáztatni egy 55-45 súlyeloszlást is. e21-be nem való m30, de nagyon e30-ba sem. m52-t neki m50 szopósorral, UGYANAZT tudja, mint egy 35i, sokkal jobb irányíthatóság és kb 30%-kal kevesebb fogyasztás mellett.
|
|
|
Naplózva
|
e34 525iA, e28 V8, e32 750i
|
|
|
Sixpack
Nem elérhető
Hozzászólások: 1821
|
|
« Válasz #5676 Dátum: 2013. augusztus 07. 08:41:19 am » |
|
Jujj,de izgatott lettem ,ha valami való bármilyen cápába,akkor az az M30 ,Sam,nekem volt E32-ben frissen gyűrűzött B35-öm,a gyári E36 25i nem bírt megszorítani,nem a 25/27i,az E21-ben kb leviszi a fejed,tengely,leömlő,csip,meg a sok izé nélkül.Nehéz mi?Jó 2.7-et,meg 2.8-at építeni bezzeg egy kupon a kuplerájba mi? Úgy mondjátok az M20 27/28i-ket,mintha minden sarkon lenne belőlük,alapból szét kell borítani mindkét motort,majd az egyiket össze kell rakni,te jobban tudod,mint én,hogy hány féle hf,ft,szívósor,vezérlő,meg mit tudom én még mi kell,hogy jól működjön,egy közepes M30-at bedobsz,szigorúan B35-öt ,azt csókolom. Kb annyival lenne több súly az első tengelyen,mintha Collins helyett én vezetnék egy E21-et ,szerintem ettől már targoncát kellene hívni minden kanyarban,hogy beforgassa a kívánt irányba ,nézz utána,mert azzal van tele az alpina fórum,hogy az összes M30-al szerelt E21-et visszaszerelték M10-20-ra,mert nem lehetett velük kanyarodni,meg nehéz is lett,folyton vissza kellett kapcsolni a felüljárókon........ Szvsz könnyebben lehet találni M30B35-el szerelt donort,úgy kint,mint otthon,mint etákat,meg M20 25i-ket. Mr. Az a probléma, hogy nagyon le vagy szűkülve m30-ra. e36 325i megkerüli az e32 735i-t. Az 528-ad tudja azt, mint egy e34 535i. Az idő megszépíti az emlékeidet, nekem is jól ment anno az 525e meg az 525i e28-ban, most kb kitépném a hajamat tőlük.
|
|
|
Naplózva
|
e34 525iA, e28 V8, e32 750i
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #5677 Dátum: 2013. augusztus 07. 10:25:37 am » |
|
Nem a súly az elsődleges orrnehézség okozója, hanem az első tengely elé eső súly!Nem véletlenül rakott Boge, Mike is 4 hengert az E21-be, Az E46-nak nem véletlenül vannak az első kerekei az autó szélén és nem véletlenül van a motorja a szélvédő alatt majdnem az utastérben. Az M30 meg bazihosszú. ÁLlítom egy V8-al jobb lenne az E21 súlyelosztása, mint az M30-al. Sixpackocskát kérjük a mikrofonhoz! Hogyan változott az M30 után az E28 irányíthatósága/mennyivel lett több hely a motor előtt? Megint egy versenyautóval jössz,ami speciális üzemre van kihegyezve,te miért nem cserélsz egy jobb súlyelosztású M10B16-ra? Az E46-ot az E21-hez mi? Nade!
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #5678 Dátum: 2013. augusztus 07. 10:36:07 am » |
|
Mr.
Az a probléma, hogy nagyon le vagy szűkülve m30-ra. e36 325i megkerüli az e32 735i-t. Az 528-ad tudja azt, mint egy e34 535i. Az idő megszépíti az emlékeidet, nekem is jól ment anno az 525e meg az 525i e28-ban, most kb kitépném a hajamat tőlük.
Te meg lekerültél a karácsonykor üdvözlendők listájáról! Nem tudtok meggyőzni,eddig úgy van ugyan,hogy hazajön velünk a 28i,donornak,de csak azért,mert ez már ingyen van,ha meg még hazaviszi is a családot,akkor meg termeli a pénzt ,a 4 repjegy+ futárhoz képest ,így értelmetlen lenne M30-as donort keresni/venni. Én M20-on,M30-on nőttem fel(meg benz V8-akon )valószinűleg ezért sem tépném ki a hajamat-több okból sem -egy B35-től az E21-emben,sem egy rendes V motortól ,de nekem ezek szerint nincs olyan kifinomul ízlésem,mint nektek.......
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
Sixpack
Nem elérhető
Hozzászólások: 1821
|
|
« Válasz #5679 Dátum: 2013. augusztus 07. 10:42:51 am » |
|
Te meg lekerültél a karácsonykor üdvözlendők listájáról! Nem tudtok meggyőzni,eddig úgy van ugyan,hogy hazajön velünk a 28i,donornak,de csak azért,mert ez már ingyen van,ha meg még hazaviszi is a családot,akkor meg termeli a pénzt ,a 4 repjegy+ futárhoz képest ,így értelmetlen lenne M30-as donort keresni/venni. Én M20-on,M30-on nőttem fel(meg benz V8-akon )valószinűleg ezért sem tépném ki a hajamat-több okból sem -egy B35-től az E21-emben,sem egy rendes V motortól ,de nekem ezek szerint nincs olyan kifinomul ízlésem,mint nektek....... Eltűnt már az a varázs, amit te a 35i-ben éreztél anno, az 528ad után most ülj be egy e32 735i-be, kis túlzással két lábbal fogod nyomni a gázpedált, hogy mozduljon valamit az autó. Rég volt az, amikor vigyorogtál ezekben, új idők járnak
|
|
|
Naplózva
|
e34 525iA, e28 V8, e32 750i
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7140
18i 82/11 B6 81/11
|
|
« Válasz #5680 Dátum: 2013. augusztus 10. 11:12:26 am » |
|
Valaki tudja esetleg, hogy hol találok ilyen fogót? http://totalcar.hu/galeria/totalcar/technika/2013/07/25/szerszam_szombat_csofogo/3Hiába kerestem, ezt a knipexet nem leltem sehol. Gondolom akkor régebbi termék
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
TraBence
Nem elérhető
Hozzászólások: 4521
+36 30 370 85 77
|
|
« Válasz #5681 Dátum: 2013. augusztus 10. 11:17:35 am » |
|
Általában amit a szerszámszombaton Prokee bemutat megrendelhető a Totalcar webshopjában. http://kauffer.hu/webaruhaz/htmls/
|
|
|
Naplózva
|
Bence
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #5682 Dátum: 2013. augusztus 10. 11:49:24 am » |
|
Eltűnt már az a varázs, amit te a 35i-ben éreztél anno, az 528ad után most ülj be egy e32 735i-be, kis túlzással két lábbal fogod nyomni a gázpedált, hogy mozduljon valamit az autó. Rég volt az, amikor vigyorogtál ezekben, új idők járnak Akkor kezdjek gyűjteni egy116 dezsőre? Pedig feltett szándékom,hogy majd otthon,amikor kimegyek a kert vég ibe,jó félmaxosan csövinteni,akkor kerülgetnem kell majd az M30/M70 blokkokat,ami néhány napos gyűjtőmunka eredménye lesz mindössze. Amúgy se örülj nagyon,mert szerintem te fogod majd őket bekanócozni(akár az M52-t is)........
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
|
kzolee
Nem elérhető
Hozzászólások: 5178
|
|
« Válasz #5684 Dátum: 2013. augusztus 10. 17:06:25 pm » |
|
Sokkal jobb a Bahco 8224, nekem van, egyszerűbb a méretváltás, nem akadozik,mint a másik.
|
|
|
Naplózva
|
1985 E28 530i
|
|
|
|
mbmx
Nem elérhető
Hozzászólások: 465
|
|
« Válasz #5686 Dátum: 2013. augusztus 12. 08:33:18 am » |
|
Sziasztok!
Kis segítség kellene, M30B34 és M30B35 ill. motronic 1.0 és 1.3 injektorok csereszabatosak egymással?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Sixpack
Nem elérhető
Hozzászólások: 1821
|
|
« Válasz #5687 Dátum: 2013. augusztus 12. 09:15:27 am » |
|
Sziasztok!
Kis segítség kellene, M30B34 és M30B35 ill. motronic 1.0 és 1.3 injektorok csereszabatosak egymással?
u.a
|
|
|
Naplózva
|
e34 525iA, e28 V8, e32 750i
|
|
|
mikóE28
Nem elérhető
Hozzászólások: 863
|
|
« Válasz #5688 Dátum: 2013. augusztus 16. 11:03:26 am » |
|
Help! Tegnap olaj cserém volt és szeretném az inspekcion oilszervíz lámpát ki nullázni. Kis stekerem van!!! Ki tudja, hogy kell csinálni? Előre is köszönöm.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
BaltusE28
Nem elérhető
Hozzászólások: 278
|
|
« Válasz #5689 Dátum: 2013. augusztus 17. 07:35:04 am » |
|
Help! Tegnap olaj cserém volt és szeretném az inspekcion oilszervíz lámpát ki nullázni. Kis stekerem van!!! Ki tudja, hogy kell csinálni? Előre is köszönöm. Lehet kicsit vacak a kép de irányadónak jó...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|
mbmx
Nem elérhető
Hozzászólások: 465
|
|
« Válasz #5691 Dátum: 2013. augusztus 18. 23:18:56 pm » |
|
Érdekes tünetet produkál az autóm, m30b34 motor "hosszabb" távokon (15 20 km), mikor már a teljes vízmennyiség át tud melegedni, elkezd melegedni, vízhőfokmérő picit túl megy a függőlegesen, fűtést bekapcsolom, venti 2-es fokozatba, akkor visszahűl. visco, termosztát, vízpumpa, hűtő mind új, én két dologra tudok gondolni, az új termosztát kezd meghalni, vagy kezd átégni a hf tömítés és szép csendben bedolgozik valamelyik henger a víztérbe. Valaki járt már esetleg hasonló cipőben?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Sixpack
Nem elérhető
Hozzászólások: 1821
|
|
« Válasz #5692 Dátum: 2013. augusztus 19. 07:53:11 am » |
|
Érdekes tünetet produkál az autóm, m30b34 motor "hosszabb" távokon (15 20 km), mikor már a teljes vízmennyiség át tud melegedni, elkezd melegedni, vízhőfokmérő picit túl megy a függőlegesen, fűtést bekapcsolom, venti 2-es fokozatba, akkor visszahűl. visco, termosztát, vízpumpa, hűtő mind új, én két dologra tudok gondolni, az új termosztát kezd meghalni, vagy kezd átégni a hf tömítés és szép csendben bedolgozik valamelyik henger a víztérbe. Valaki járt már esetleg hasonló cipőben?
Vízhűtőd új? 40-50es tempó felett már mindegy, hogy milyen a viszkó.
|
|
|
Naplózva
|
e34 525iA, e28 V8, e32 750i
|
|
|
mbmx
Nem elérhető
Hozzászólások: 465
|
|
« Válasz #5693 Dátum: 2013. augusztus 19. 08:15:23 am » |
|
Vízhűtőd új? 40-50es tempó felett már mindegy, hogy milyen a viszkó.
Új Nissens hűtő van benne.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Sixpack
Nem elérhető
Hozzászólások: 1821
|
|
« Válasz #5694 Dátum: 2013. augusztus 19. 08:55:24 am » |
|
Új Nissens hűtő van benne.
Hm :/ Szedd ki a termosztátot és próbáld meg úgy. Nem tart semeddig. Ha így is melegszik, akkor......
|
|
|
Naplózva
|
e34 525iA, e28 V8, e32 750i
|
|
|
mbmx
Nem elérhető
Hozzászólások: 465
|
|
« Válasz #5695 Dátum: 2013. augusztus 19. 11:48:54 am » |
|
Hm :/ Szedd ki a termosztátot és próbáld meg úgy. Nem tart semeddig. Ha így is melegszik, akkor......
ez lesz, csak sajnos eleget skodáztam már hozzá, hogy tudjam mit is jelent ez... de nem akarok most szívni vele, ha szétkúrom a motort, vagy tréleren jön haza akkor is leviszem most salgóra:D
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Sixpack
Nem elérhető
Hozzászólások: 1821
|
|
« Válasz #5696 Dátum: 2013. augusztus 19. 12:04:30 pm » |
|
ez lesz, csak sajnos eleget skodáztam már hozzá, hogy tudjam mit is jelent ez... de nem akarok most szívni vele, ha szétkúrom a motort, vagy tréleren jön haza akkor is leviszem most salgóra:D
Ma kiszeded, kipróbálod.....Ha baj van, veszel 10ért egy tömcit hozzá, elviszed a fejet gépműhelybe, majd összerakod. Simán össze tudod rakni hétvégéig. Na meg szelep becsisz után lehet találsz még lovakat.
|
|
|
Naplózva
|
e34 525iA, e28 V8, e32 750i
|
|
|
mbmx
Nem elérhető
Hozzászólások: 465
|
|
« Válasz #5697 Dátum: 2013. augusztus 19. 12:10:42 pm » |
|
Ma kiszeded, kipróbálod.....Ha baj van, veszel 10ért egy tömcit hozzá, elviszed a fejet gépműhelybe, majd összerakod. Simán össze tudod rakni hétvégéig. Na meg szelep becsisz után lehet találsz még lovakat.
ez az amihez nincs kedv,de mindjárt erőt veszek magamon:D egyébként, mennyire repedősek ezek a régi hengerfejek?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Sixpack
Nem elérhető
Hozzászólások: 1821
|
|
« Válasz #5698 Dátum: 2013. augusztus 19. 12:21:38 pm » |
|
ez az amihez nincs kedv,de mindjárt erőt veszek magamon:D egyébként, mennyire repedősek ezek a régi hengerfejek?
Amelyiknek ki van nyitva hátul a vízkifolyó, annál nem jellemző. e32-e34-nél már inkább.....Megúszod tömcicserével, viszont mivel hosszú a fejcsi, ezért vetemedik is rendesen, biztos kell rajta síkolni.
|
|
|
Naplózva
|
e34 525iA, e28 V8, e32 750i
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #5699 Dátum: 2013. augusztus 19. 13:37:33 pm » |
|
vízhőfokmérő picit túl megy a függőlegesen
Utángyártott viszkónál hallottam hasonlóról. Szerintem ha csak egy picit tér ki akkor ne foglalkozz vele...
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
|