CápaBMW fórum
2024. március 28. 18:47:37 pm *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 [192] 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Autóreszelgető Műhely 2.  (Megtekintve 2673678 alkalommal)
fearlesske

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29


« Válasz #5730 Dátum: 2013. szeptember 22. 11:44:56 am »

[img]Sziasztok! Adott Egy e21 jelen esetben az én kicsi cápám! M10B18 van benne 1.8as karbis. a motor igencsak 400.000km felett van és eléggé szereti eszegetni a motorolajat. Nameg a karburátor igencsak szereti a benzint. Elgondolkoztam azon hogy milenne ha bele raknék egy E36 1.8as motorját. mivel az korszerűbb injektoros és talán jobban megtudnák vele egyezni üzemanyag fogyasztás terén. És poton pénzért hozzá lehet már jutni ezekhez a motorokhoz. A kérdésem az lenne mennyire macera a szíváttétel ebben az esetben? az M10 váltója rámegy e az M40?re? vagy váltó csere is? de ha váltó csere akkor gondolom kardán is meg difi is vagy nemtudom még mit kell... Valaki tudna pár hasznos információval szolgálni egy ilyen művelethez? vagy valami jobb ötlet?


* 1278144_646571875366594_1954510529_o.jpg (153.63 KB, 1224x689 - megtekintve 951 alkalommal.)
Naplózva
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #5731 Dátum: 2013. szeptember 22. 12:16:34 pm »

Üdv!

Csak hirtelen néhány gondolat... lesz benne pro és kontra is...
Az e36 4 hengeres motorjait nem fogod tudni berakni az olajteknő miatt, szerezni kell hozzá E30 M40(42) olajteknőt, azzal berakható, hasonló a helyzet a motortartó bakokkal, e30 bakokkal berakható, más esetben  alakítani kell valamit.
Az M4x családra nem megy rá az m10 váltója, de az m20-é igen, tehát ha e21 M20 váltót-kardánt szerzel, ez is megoldható gyáriasan (csak a motort kell megfelelően pozicionálni, de ezt nem tudom pontosan, mert más utat választottam), ha az M40 saját váltóját használod, elveszted a km hajtást (spirálos), akkor elektromos km órát és jeladót kell alkotni ( + megfelelő kardán kell). Ezekre találsz megoldást, ha elolvasod az ilyen motorral szerelt cápák garázsait (pl az enyémet). ( ha m20 váltót használsz, akkor is lehet, hogy be kell tenni az elektromos jeladót, és a kmóra elektronikát, mert az M4x ecu-ja igényli a km jelet a terhelés számításához, de erről megoszlanak a vélemények...)
Ha már cserén gondolkodsz, érdemesebb az M40-et átugrani, és pl. az M42-M43-M44 re koncentrálni. Az m40 szíjas, a 43 már újra láncos, de ezeket is leírtam már a garázsomban. Az M42-M44 16 szelepes.
Érdemes lehet viszont azon is elgondolkodni, hogy vegyél egy L-jetronic-os M10-et, amit felújítva beépítesz... Ez biztosan nem kis ráfordítás lenne, de tejesen biztos lehetsz a motorod állapotában ( amennyiben megfelelő "mester"-nél készül a mű) Ugyanis az olcsón megvett M40 motor állapota legtöbbször lutri... (mondjuk a széthajtott m10-hez képest biztosan jobb lesz...) és a beépítés sem lesz költségmentes...

kb ennyi így hirtelen...
Naplózva
fearlesske

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29


« Válasz #5732 Dátum: 2013. szeptember 23. 17:43:58 pm »

Köszi az infókat!
Ám lenne itt még pár dolog addig ameddig nincs motorcsere...
Mivel most M10Karbi van a kocsiba kicsit sokat evett elvittem kifejezetten karburátoros emberhez aki eltekergetett mindent amit lehetr bár nemtudom micsodát.Ez volt pénteken. Szombaton nem mentem a kocsival Vasárnap délutáni napsütésbe gurultam vele egyet ám hazafele mér menet közbe ki-kihagyott a motor. De indult és ment. Ma reggel az autó nem indult. Teligázzal beröffen de nemtud járni bármit csinlok vele nem jár a motor :S Valaki tudna valami indóval szolgálni mit hova kéne tekerni és hol. Gondolok itt gyújtás és karbi. Stoboszkóp és CO mérő meg egyén célszerszámok nem állnak rendelkezésemre az udvarba autóval mozogni nem tudok. Valaki valami megoldás? Dobnék pár képet a karboről de mivel max 400kb lehet a fájlméret ezért nemtudok mert túl jó minőségűek a képek :S Ha valaki Otthon van E21 M10b18 karbiba légyszives segítsen
Naplózva
RaddiR

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 666



« Válasz #5733 Dátum: 2013. szeptember 27. 21:15:38 pm »

Hali!

E21 menet közben az egyik hátsó torony felől fémes nyöszörgő néha csattogó hang, ez lehet "toronycsapágy"?
Naplózva

az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ... Smiley
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #5734 Dátum: 2013. szeptember 28. 07:06:27 am »

Igen, okozhatja a hátsó toronylient ezt a hangot, főleg ha kemények a gátlóid, akkor hamar meg tudja magát adni. Nekem a Koni berakása után kezdett el zajongani.
« Utoljára szerkesztve: 2013. szeptember 28. 18:57:33 pm írta collins » Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
steffe

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2566



« Válasz #5735 Dátum: 2013. szeptember 30. 20:46:41 pm »

E36 M43B16..

Milyen olaj menjen bele?
200km fölötti a motor,de szét lesz boritva és felújítom...
Lesz gyűrű és csapágy csere is...
Jobb lett volna egy IS motor,de kiszolgál az 1.6...és ebben a bmw-ben végre a saját motorja van... smiley
Naplózva

steffe
kzolee

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5165



« Válasz #5736 Dátum: 2013. szeptember 30. 20:56:57 pm »

Naplózva

1985 E28 530i
steffe

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2566



« Válasz #5737 Dátum: 2013. szeptember 30. 21:04:38 pm »

na most akkor melyik?
Naplózva

steffe
kzolee

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5165



« Válasz #5738 Dátum: 2013. szeptember 30. 21:06:46 pm »

A magyar viszonyok között a táblázat szerint a 15w-40 ideális téli-nyári használatra.
Naplózva

1985 E28 530i
steffe

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2566



« Válasz #5739 Dátum: 2013. szeptember 30. 21:08:10 pm »

A magyar viszonyok szerint a 15w-40 ideális téli-nyári használatra.
most 5w40 van benne.....
a 15w40 nem lesz sűrű?

Esetleg 10w40?
Naplózva

steffe
c_sonty

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 228



« Válasz #5740 Dátum: 2013. szeptember 30. 21:09:17 pm »

Én 10w40-et raknék, normál használat mellett nem hiszem, hogy lenne hátránya. De az olaj kérdés is olyan, hogy kinek mi.
Javasolnám a Liqui-moly-t mint márkát, egész jó áron szokott lenni az unixba amire még ugye kedvezmény is van, 4l olaj kell.
Naplózva
kzolee

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5165



« Válasz #5741 Dátum: 2013. szeptember 30. 21:13:09 pm »

Annyit még, hogy ezeket az értékeket ásványi olajra érti a BMW kézikönyv.

A 10w40 is jó lehet, szerintem.
Naplózva

1985 E28 530i
steffe

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2566



« Válasz #5742 Dátum: 2013. szeptember 30. 21:15:05 pm »

Akkor 10w40..én a casrtolra szavazok..eddig bejöttés baszott jó áron van...
Naplózva

steffe
I-scream

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 934



« Válasz #5743 Dátum: 2013. szeptember 30. 21:41:12 pm »

Van a fórumon valaki, aki Castrolt értékesít?
Naplózva
gedzor

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 193



« Válasz #5744 Dátum: 2013. október 01. 00:49:49 am »

Ha valakit esetleg érdekel a diplomamunkámban MOL, Castrol (és Fuchs) olajakat vizsgáltam tribométeren. Röviden azt tudom mondani, hogy minimális eltérés van, de szélsőséges terhelésnél (közv. indítás után, magas fordulatszám stb) a Castrol valamelyest jobban teljesített, mint a MOL, viszont a MOL normál terhelés esetén stabilabb, illetve súrlódásra gyakorolt hatása közel változatlan, függetlenül a terhelés növekedésétől. (Számszerint súrlódási együtthatót tekintve század eltérésekről beszélünk)
Naplózva

e-mail: nth.geza(kukac)gmail.com
telsz.: t-mobile 52211ötven
Sixpack

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1821



« Válasz #5745 Dátum: 2013. október 01. 08:21:33 am »

E36 M43B16..

Milyen olaj menjen bele?
200km fölötti a motor,de szét lesz boritva és felújítom...
Lesz gyűrű és csapágy csere is...
Jobb lett volna egy IS motor,de kiszolgál az 1.6...és ebben a bmw-ben végre a saját motorja van... smiley

50-60ezer Ft-ért utánad hajítanak patika motorokat. Butaság ilyet felujítani.
Naplózva

e34 525iA, e28 V8, e32 750i
I-scream

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 934



« Válasz #5746 Dátum: 2013. október 01. 10:11:16 am »

Ha valakit esetleg érdekel a diplomamunkámban MOL, Castrol (és Fuchs) olajakat vizsgáltam tribométeren. Röviden azt tudom mondani, hogy minimális eltérés van, de szélsőséges terhelésnél (közv. indítás után, magas fordulatszám stb) a Castrol valamelyest jobban teljesített, mint a MOL, viszont a MOL normál terhelés esetén stabilabb, illetve súrlódásra gyakorolt hatása közel változatlan, függetlenül a terhelés növekedésétől. (Számszerint súrlódási együtthatót tekintve század eltérésekről beszélünk)

Olajadalélokról - mint a Metabond, Prolong - csináltak független tesztet, ill neked mi a véleményed?
Naplózva
Gisti
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4231



« Válasz #5747 Dátum: 2013. október 01. 15:17:31 pm »

Romániából Dura Lube. Saját tapasztalataim alapján.
Naplózva

+36/70/77-97-815
E23 745i 
E39 525d touring
E46 320 Ci
Triumph Herald 13/60
Yamaha Fj 1200
hofoglu

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 556



« Válasz #5748 Dátum: 2013. október 01. 19:48:36 pm »

A Castrollal vigyázz!
Nagyon sok hamisítvány van a piacon!
Az eredetin hologrammos matrica van. (bár szerintem ezt is tudják hamisítani)
Ha érdekel, tudok segíteni.
Naplózva
kzolee

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5165



« Válasz #5749 Dátum: 2013. október 01. 19:57:04 pm »

Az eredetin hologrammos matrica van. (bár szerintem ezt is tudják hamisítani)
Ha érdekel, tudok segíteni.

A hamisításban?  Evil

A lényeg amúgy, hogy biztos forrásból vegyen olajat az ember fia/lánya.  Wink

Ami meg az adalékokat illeti, szerintem placebo, de tesztelni csak úgy lehetne, ha lenne két egyforma autóm, évekig egyik nap az egyikkel, másik nap a másikkal járnék. Nyilván az egyikben lenne adalék, a másikban nem.

Ha lenne szponzor, két E28-al bevállalnám...  Roll Eyes
Naplózva

1985 E28 530i
RaddiR

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 666



« Válasz #5750 Dátum: 2013. október 01. 20:02:24 pm »

A hamisításban?  Evil

A lényeg amúgy, hogy biztos forrásból vegyen olajat az ember fia/lánya.  Wink

Ami meg az adalékokat illeti, szerintem placebo, de tesztelni csak úgy lehetne, ha lenne két egyforma autóm, évekig egyik nap az egyikkel, másik nap a másikkal járnék. Nyilván az egyikben lenne adalék, a másikban nem.

Ha lenne szponzor, két E28-al bevállalnám...  Roll Eyes


Dénesnek most adott két hasonló kaliberű e28  Roll Eyes Cheesy
Naplózva

az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ... Smiley
steffe

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2566



« Válasz #5751 Dátum: 2013. október 01. 20:08:55 pm »

50-60ezer Ft-ért utánad hajítanak patika motorokat. Butaság ilyet felujítani.
Komplett tömités csere lesz,meg belenézünk a belsejébe...
Ha nincs gond nem lesz nagy generál..amúgy meg hála istennek olcsón tudom beszerezni a cuccokat...Köszi srácok!!!  Wink
Naplózva

steffe
kzolee

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5165



« Válasz #5752 Dátum: 2013. október 01. 20:45:05 pm »

200km fölötti a motor,de szét lesz boritva és felújítom...
Lesz gyűrű és csapágy csere is...

Komplett tömités csere lesz,meg belenézünk a belsejébe...

Hátőő, ha lekerül a hengerfej + tömítéscserék, már 60-nál biztos járni fogsz...  Lips Sealed
Naplózva

1985 E28 530i
I-scream

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 934



« Válasz #5753 Dátum: 2013. október 01. 21:06:13 pm »

Romániából Dura Lube. Saját tapasztalataim alapján.


Köszi!
Naplózva
steffe

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2566



« Válasz #5754 Dátum: 2013. október 01. 22:54:29 pm »

Hátőő, ha lekerül a hengerfej + tömítéscserék, már 60-nál biztos járni fogsz...  Lips Sealed
Ha veszek egy patika motort,akkor ott is lehetne cserélni ezt-azt..
Na majd meglátjuk ha szétszedjük..
Amugy a komplett tömitésszett 34ezer...és ebben benne van minden..
És ebben a kocsban végre az eredeti motor van...nekem még olyan bömösöm nem volt ami rendbe lett volna..amugy ez az 1.6i engem kiszolgál...
Na mindegy...
Naplózva

steffe
gedzor

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 193



« Válasz #5755 Dátum: 2013. október 02. 00:04:29 am »

Olajadalélokról - mint a Metabond, Prolong - csináltak független tesztet, ill neked mi a véleményed?

Adalékok tekintetében nem tudok sokat mondani, sajnos csak ez a 3 olaj volt az audi laborban.
Naplózva

e-mail: nth.geza(kukac)gmail.com
telsz.: t-mobile 52211ötven
Tykka72

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37



« Válasz #5756 Dátum: 2013. október 02. 07:21:13 am »

Sziasztok. Egy kis segitsegre lenne szuksegem. E12 M20 as automban, a huto ventilator elkezdett zorogni, kerregni. Kotyog a tengelyen, viszokt kell csereljek, vagy javithato valahogy? Elore is koszonom a segiseget.

Sziasztok, ujabb segitsegre, tanacsra lenne szuksegem. A viszokm (a regi tipusu) az kaputt, nem talalok hasznaltat es jot az uj meg kb. 160 Euro. A kerdesem az lenne, hogy ha az ujabb tipusu viszokt szereznek be ujonnan, akkor nyilvanvalo vizpumpat is kell csereljek, van olyan vizpumba amivel lecserelheto a meglevo es talal az E12 (M20B20) ? Az auto 1979 marciusi.

Elore is koszonom.
Naplózva
Gisti
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4231



« Válasz #5757 Dátum: 2013. október 02. 08:14:48 am »

Úgy tudom (legalábbis az M30-nál) egyforma a vízpumpa csak a csonk más ahova a viszko megy így simán cserélhető de majd a nálam okosabbak jönnek és mondják a tutit.
Naplózva

+36/70/77-97-815
E23 745i 
E39 525d touring
E46 320 Ci
Triumph Herald 13/60
Yamaha Fj 1200
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #5758 Dátum: 2013. október 02. 09:13:43 am »

Sziasztok, ujabb segitsegre, tanacsra lenne szuksegem. A viszokm (a regi tipusu) az kaputt, nem talalok hasznaltat es jot az uj meg kb. 160 Euro. A kerdesem az lenne, hogy ha az ujabb tipusu viszokt szereznek be ujonnan, akkor nyilvanvalo vizpumpat is kell csereljek, van olyan vizpumba amivel lecserelheto a meglevo es talal az E12 (M20B20) ? Az auto 1979 marciusi.

Elore is koszonom.

Itt érdeklődj, úgy tudom ők elég olcsók.

http://www.vpt.hu/visco-referenciak/
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
ujjtibor

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 378



« Válasz #5759 Dátum: 2013. október 02. 13:15:35 pm »

Sziasztok, ujabb segitsegre, tanacsra lenne szuksegem. A viszokm (a regi tipusu) az kaputt, nem talalok hasznaltat es jot az uj meg kb. 160 Euro. A kerdesem az lenne, hogy ha az ujabb tipusu viszokt szereznek be ujonnan, akkor nyilvanvalo vizpumpat is kell csereljek, van olyan vizpumba amivel lecserelheto a meglevo es talal az E12 (M20B20) ? Az auto 1979 marciusi.

Elore is koszonom.
Az a lényeg, hogy M20 L-jethez keress vízpumpát.
Ugyanis annak megegyezik az összes vízcsatlakozása a régivel. Annyi a külömbség, hogy a szivattyú végén ott a menetes rész a viszonak, és nem szimmetrikus az ékszíjtárcsa felfogató csavarjainak a furata. ( tehát nem derékszöget zárnak egymással a furatok)
Naplózva

06-30-499-20-10
E 12 520, E 39 535. E 12 518 egyenlőre C vágányon
Oldalak: 1 ... 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 [192] 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!