CápaBMW fórum
2024. november 30. 22:27:58 pm *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... 180   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Motorsport  (Megtekintve 2602033 alkalommal)
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3300


Ne vedd el!


« Válasz #450 Dátum: 2006. december 01. 21:24:00 pm »


Nekem csupán a sportos autózáshoz kell egy jó(bb) futómű,

Hát igen, a cápák inkább kényelemre vannak hangolva és az akkori kor izlésének. A mai autók futóműve sokkal feszesebb és keményebb, ettől jobb az útfekvésük, nagyobb a kanyarsebességük és stabilabbak vészhelyzetkor. Ha kicsit ültetsz, kicsi keményítesz a rugón és a gátlón, elérhetsz hasonlót. Ehez azonban tényleg azzal kell kezdened, hogy kicseréled a kuka szilenteket, bedobsz egy stabilt hátra és megveszed az általad kiválasztott gumót (én az utóbbit javaslom, talán inkább 215-ben). Ha megvan minden, akkor érdemes nekilátni, mert a régi gumók abszolút nem tűrik a kemény futóművet. A toronycsapágy gumija főleg nem. Ha fent van az új kerék, akkor látod, mi is az ideális ültetés. Én arra esküszöm, hogy az első keréknél (itt kerek a sárvédő, hátul ügye csapott) nézd meg mennyi a hely az új kerék és a sárvédő közt elől és hátul és ennyi legyen fölül is. Így kerek a dolog, így arányos. Persze valaki másképp szereti, de szerintem így szép.
Ha megvan, mennyit akarsz ültetni, akkor jönnek csak a bajok. A gyári rugó puha (elől) de nagyon elő van feszítve. Tehát alapból kb 35cm hosszú, de össze van nyomva kb 25-re és így van bepréselve a helyére. Ha elvágsz belőle (vagy valaki más) azzal az a baj, hogy csak lejjebb ül, de közben puhább lett az egész, mert nincs előfeszítve annyira. Tehát lesz egy alacsony autó, marhapuha rugóval =fos!
Ha viszont keményebbet teszel bele, az mindenképpen legyen rüvidebb, mert egy ugyan olyan hosszú  kemény rugó ha bepréseled az eredeti helyére, akkor az nagyon kiemeli, mert alapból kemény és nem nagyon akar majd összemenni. A megoldás egy rövidebb, de keményebb rugó. Fontos, hogy a rugó alaphossza ne legyen rövidebb, mint a teló max útja, különben lötyögni fog a rugótányérok között és egy kocsiemelés vagy ugratás (Smiley)) közben kimozdulhat a helyéről. Ha mégis rövidebb, le kell rövidíteni a teló szárát. Szóval az ültetéshez nagy valószínűséggel a telókat is módosítani kell, hacsak nem egészen kicsi a módosítás. A telókat azért is érdemes keményíteni, mert gyárilag az összes cápiba való elég puhány, ügye mert akkoriban ez volt a divat és ilyenek az utángyártottak is. A Koni jó alternatíva, mert nem kell elvinni sehova módosítani, Te is megteheted, mielőtt beépíted (utána már nem megy, csak ha ismét kiszereled). A Bilsteinből sokat látni íbéjen, vedd meg és vidd el Katonához (Őt a Bilstein gyár hivatalosan is elismeri!!!!!!), megcsinálja személyes izlésed szerint 10/db áron. Szerintem ingyen van. Ingyen, mert most nem átlagos igényekről beszélünk.
 A többit szerintem akkor beszéljük meg, ha már megvannak a gumók és a szilentek és tudni fogod hány centit szeretnél ültetni. Ehez tényleg kell a végleges kerékméret!
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 14:08:54 pm írta Promega » Naplózva
sixpack525i
Vendég
« Válasz #451 Dátum: 2006. december 01. 21:35:48 pm »

Hű Boge, hálás köszönetem! Akkor az elvégzett teendők után újrabeszéljük Wink Köszi mégegyszer.
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 14:10:47 pm írta Promega » Naplózva
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #452 Dátum: 2006. december 01. 21:37:57 pm »

Persze ha progresszív ültetőrugót tesz alá akkor nem kell módosítani a telószár hosszát.
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 14:11:10 pm írta Promega » Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3300


Ne vedd el!


« Válasz #453 Dátum: 2006. december 01. 22:06:22 pm »

Kox
Ez az ültetés méretétől függ, de alapból igazad van.
Naplózva
Mike
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4841


Csokihabanero :D


« Válasz #454 Dátum: 2006. december 02. 20:30:15 pm »


Eredeti BMW E21 gátlókat is fel lehet keményíttetni?

Igen. Ha utcára kell és nem szokott elborulni az elméd ... szerintem neked nem szokott ... , akkor hozzád közel van Szirmán 1 cég, aki csinálja. Év elején még 5 rongy volt 1 év garanciával.

Ha extrát akarsz csak Katona!

Ja volt még valami pesti öreg, aki utcai harcra illetve amatőr versenyre közel Katona minőséget csinált valamivel olcsóbban, viszont úgy halottam kezd instabillá vállni. Sad
« Utoljára szerkesztve: 2006. december 02. 20:36:00 pm írta Mike » Naplózva

Főmordor.
AYT E21
cápi

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 614



« Válasz #455 Dátum: 2006. december 02. 22:46:33 pm »

Danke. A szirmai cím jól jönne.
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 14:11:36 pm írta Promega » Naplózva

m10b20 L-jet
steffe

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2566



« Válasz #456 Dátum: 2006. december 03. 00:22:01 am »

A www.lindor.hu -t probáltad már?Huh
A fickó 11 évig dolgozott a Kárászinál,és utána nyitott egy saját műhelyt,nagyon korrekt árai vannak!!!
Nekem előre Monroe-t(sajna ez volt benne)keményitett(megjegyzem eléggé csucsra rakta grin),hátulra boge-t ami kb 3-szor keményebbre kértem mint elől!!
Darabja 5500ft volt(a keményitéssel együtt)plusz kértem még 2 porvédőd hátra!2 munkanap alatt megvolt,postázta nekem és ugy volt az egész 26000ft-ban!!!
Nagyon megvagyok vele elégedve!!!
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 14:11:50 pm írta Promega » Naplózva

steffe
Bon
Vendég
« Válasz #457 Dátum: 2006. december 03. 09:11:07 am »

ez a gátlo agyonkeményités dolog nem egészen tiszta nekem. értem én, hogy sportos vezetés meg ilyenek, de akkoris. nem zavar, hogy kiesik a tömés a fogatokbol? a menetkomfort hol marad?nem kötekedés, csak érdeklödés.
Naplózva
Ehuszonegy
Vendég
« Válasz #458 Dátum: 2006. december 03. 11:17:32 am »

Egyetértek.
 De azt tudomásul kell venned, hogy a fórumos kollégák úgy a motorépítésben, mint a futóműben, kenterbe verik a BMW mérnökeit. smiley
  Amúgy meg ha ültetni akartok ,akkor tudok ajánlani egy szakembert, aki fillérekért leülteti az autót gumimérettől függően 5-10 centit és csak egy százas szög kell hozzá...
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 14:12:08 pm írta Promega » Naplózva
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #459 Dátum: 2006. december 03. 12:11:33 pm »

ez a gátlo agyonkeményités dolog nem egészen tiszta nekem. értem én, hogy sportos vezetés meg ilyenek, de akkoris. nem zavar, hogy kiesik a tömés a fogatokbol? a menetkomfort hol marad?nem kötekedés, csak érdeklödés.

Engem nem zavar, nálam a komfort nem szempont. Az úttartás sokkal fontosabb nekem, engem a gyári dülöngélős futómű ami zavart, egyszerűen nem volt olyan élvezet vele gyorsan menni, nem éreztem stabilnak az autót, nem volt meg a biztonságérzetem.
Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #460 Dátum: 2006. december 03. 12:40:56 pm »

Egyetértek.
 De azt tudomásul kell venned, hogy a fórumos kollégák úgy a motorépítésben, mint a futóműben, kenterbe verik a BMW mérnökeit. smiley
  Amúgy meg ha ültetni akartok ,akkor tudok ajánlani egy szakembert, aki fillérekért leülteti az autót gumimérettől függően 5-10 centit és csak egy százas szög kell hozzá...
Tudok én is ültetési tanácsot adni. Vegyetek 6 mázsa cementet és rakjátok az autókba Grin Grin
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 14:12:33 pm írta Promega » Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3300


Ne vedd el!


« Válasz #461 Dátum: 2006. december 03. 18:49:20 pm »

ez a gátlo agyonkeményités dolog nem egészen tiszta nekem. értem én, hogy sportos vezetés meg ilyenek, de akkoris. nem zavar, hogy kiesik a tömés a fogatokbol? a menetkomfort hol marad?nem kötekedés, csak érdeklödés.

Először is ez itt a MOTORSPORT topic, szóval a tulajok többsége verseny vagy hobbiautót tart. Ezért ne lepődj meg, hogy ők kemény futóművet szeretnének.
Másrészt egy mai, modern autónak (legyen az BMW vagy Suzuki) sokkal feszesebb futóműve van, ami biztonságosabb kanyarodást eredményez. A cápák nagy része megbukna az un. rénszarvas teszten. Ez nem feltétlen baj, de tény. Régen nem volt sok kátyú, de több hullámos és ósdi út volt, oda talán kényelmesebb volt a hajóhinta. Amerikában még ma is ez a divat, párosulva a ballonos gumival.
Naplózva
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3300


Ne vedd el!


« Válasz #462 Dátum: 2006. december 03. 18:53:32 pm »


"Egyetértek.
 De azt tudomásul kell venned, hogy a fórumos kollégák úgy a motorépítésben, mint a futóműben, kenterbe verik a BMW mérnökeit.
  Amúgy meg ha ültetni akartok ,akkor tudok ajánlani egy szakembert, aki fillérekért leülteti az autót gumimérettől függően 5-10 centit és csak egy százas szög kell hozzá..."

"Tudok én is ültetési tanácsot adni. Vegyetek 6 mázsa cementet és rakjátok az autókba"   


Ha beülnétek egy gyári BMW versenyautóba, akkor a megalkotóival is így beszélnétek?
Esetleg mondjátok el nekik is a javaslataitokat, gondolom viccesnek találnák, de az is lehet hogy fontolóra vennék és alkalmaznák:)
Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #463 Dátum: 2006. december 03. 20:31:21 pm »


"Egyetértek.
 De azt tudomásul kell venned, hogy a fórumos kollégák úgy a motorépítésben, mint a futóműben, kenterbe verik a BMW mérnökeit.
  Amúgy meg ha ültetni akartok ,akkor tudok ajánlani egy szakembert, aki fillérekért leülteti az autót gumimérettől függően 5-10 centit és csak egy százas szög kell hozzá..."

"Tudok én is ültetési tanácsot adni. Vegyetek 6 mázsa cementet és rakjátok az autókba"   


Ha beülnétek egy gyári BMW versenyautóba, akkor a megalkotóival is így beszélnétek?
Esetleg mondjátok el nekik is a javaslataitokat, gondolom viccesnek találnák, de az is lehet hogy fontolóra vennék és alkalmaznák:)

Én teljes mértékben viccnek szántam Smiley Amúgy meg én a kényelmes futóművet szeretem,ti meg a sportost. Vannak evvel még egy páran így,nem is kezdek ezenvitázni Smiley Mostmeg nem tudom mi van a levegőben,de mindenki olyan ingerült.Én is egész nap feszült voltam és nemtom miért. Boge.Nehogy komolyan vedd már az "ültetési" hülyeségünket Smiley
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Ehuszonegy
Vendég
« Válasz #464 Dátum: 2006. december 03. 20:34:19 pm »

Csatlakozom...  
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 14:16:51 pm írta Promega » Naplózva
Mike
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4841


Csokihabanero :D


« Válasz #465 Dátum: 2006. december 03. 21:10:34 pm »


Én teljes mértékben viccnek szántam Smiley Amúgy meg én a kényelmes futóművet szeretem,ti meg a sportost. Vannak evvel még egy páran így,nem is kezdek ezenvitázni Smiley Mostmeg nem tudom mi van a levegőben,de mindenki olyan ingerült.Én is egész nap feszült voltam és nemtom miért. Boge.Nehogy komolyan vedd már az "ültetési" hülyeségünket Smiley

Ha én is annyi idős leszek, mint Te akkor biztos én is a léghajós autózást fogom előnyben részesíteni. Smiley
Naplózva

Főmordor.
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3300


Ne vedd el!


« Válasz #466 Dátum: 2006. december 03. 21:39:41 pm »

A gyári lágy futóművel nem lehet gyorsan autózni, ezért kel átalakítanunk. A gyors autózás alatt nem az autópálya és közúti száguldozást értem. Begi nem a körrekordomra pályázott, de majd leesett az útról a ringen. Nem versenyző, de szereti a kanyarokban odatenni, anélkül, hogy életveszéjesen 160-nal száguldozva menne közútjainkon. Szóval a gyors autózás és a száguldozás közt is van különbség.
Nem sértődtem meg, mert akkor másképp fogalmaztam volna, csak nem vettem a poént, hogy én jobban értek a dolgokhoz a BMW mérnökeinél. Ők kocsit alkottak sok millió ember számára, én viszont csak a saját igényeimet nézem. Csupán ennyi a különbség.
Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #467 Dátum: 2006. december 04. 09:59:55 am »

Tudom,hogy a mérnökös dolgot nem én mondtam,de azért bocsánatot kérek.Nem is akartam okoskodónak tűnni,nem is akarok.Főleg itt a motorsportban Smiley
Énazért vagyok cápafutómű párti,mert rengeteget utazok a munkám miatt vidékre és ezt a cápival. A magyar utak meg amilyen minőségűek... :\  De nyilván nem tudja azt egy gyári futómű,amiről te is beszélsz.
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 14:17:40 pm írta Promega » Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3300


Ne vedd el!


« Válasz #468 Dátum: 2006. december 04. 13:55:35 pm »

Felecsd el, nem szívtam mellre, csak én is rossz paszban voltam. Meg pont a váltós képekkel küzdöttem, közben a fiam nyűgösködöt......volt elég bajom.
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 14:17:50 pm írta Promega » Naplózva
Ehuszonegy
Vendég
« Válasz #469 Dátum: 2006. december 05. 20:37:30 pm »

  Sorry a beszólásért! Remélem nem öri-a-hari senkivel!
Naplózva
AYT E21
cápi

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 614



« Válasz #470 Dátum: 2006. december 05. 21:27:07 pm »

Sziasztok!

Csak kíváncsi vagyok, hogy a diesel, és a benzin turbo között van-e különbség. Tudja valaki?
Naplózva

m10b20 L-jet
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3300


Ne vedd el!


« Válasz #471 Dátum: 2006. december 06. 17:47:47 pm »

  Sorry a beszólásért! Remélem nem öri-a-hari senkivel!

De minden vágyam, hogy vér fröcsögjön:)
Hol tart a kocsid?
Naplózva
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3300


Ne vedd el!


« Válasz #472 Dátum: 2006. december 06. 17:49:39 pm »

Sziasztok!

Csak kíváncsi vagyok, hogy a diesel, és a benzin turbo között van-e különbség. Tudja valaki?

Gondolj a két üzemanyag égéshőjére.......
Bár egyesek ezt másképp gondolják, mert ügye diesel turbót kicsit könnyebb és olcsóbb szerezni és az tuti jó. Hajrá, végül is mindenkinek más az igénye.
Naplózva
AYT E21
cápi

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 614



« Válasz #473 Dátum: 2006. december 06. 18:47:08 pm »

Nos, egyelőre csak játszom a gondolattal, de ha belefognék, akkor nem akarnék gányolni. Ugyanakkor  nem akarok brutál teljesítményt, csak olyan lájtosat. Éppen akkora töltőnyomásra gondoltam, amihez még nem kellene főbb szerkezeti elemeket cserélni.
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 14:18:18 pm írta Promega » Naplózva

m10b20 L-jet
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #474 Dátum: 2006. december 06. 18:56:32 pm »

Milyen motort akarsz turbósítani?
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 14:18:30 pm írta Promega » Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
AYT E21
cápi

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 614



« Válasz #475 Dátum: 2006. december 06. 19:01:06 pm »

m10b20i
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 14:18:45 pm írta Promega » Naplózva

m10b20 L-jet
Ehuszonegy
Vendég
« Válasz #476 Dátum: 2006. december 06. 19:59:18 pm »

De minden vágyam, hogy vér fröcsögjön:)
Hol tart a kocsid?
Most ezeket a dolgokat csinálom:
Diffi:
Pénteken kész a diffi csavarjainak, olaj be/ki csavarok, alátétek stb bizbaszok sárgahorganyzása. Akkor Himizolitól elhozok még két új O-gyűrűt( csészére valót). Összerakom és kész . Vettem bele Spiraxot, amit ajánlottál.
Kardán:
Fémtiszára lepucoltam, két réteg horganyspray, két réteg fekete alvikorr, vettem új csapágyat (koyo).
Üzemanyagellátó-rendszer:
Megrendeltem hozzá az új csöveket, a régiek nem bírták ki a szétszerelést, teljesen szét voltak rohadva. A nyomástárolót, pumpát homokfújattam, festettem. A tartó konzolt szintén. Új szűrő.
Hétvégén rakom össze ezeket a dolgokat, ha kész, teszek fel képeket.
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 14:25:14 pm írta Promega » Naplózva
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3300


Ne vedd el!


« Válasz #477 Dátum: 2006. december 06. 20:50:37 pm »

Raj!!!
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 14:25:33 pm írta Promega » Naplózva
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #478 Dátum: 2006. december 06. 21:11:06 pm »

m10b20i
A lehető legjobb erre a célra. Cheesy
Nagyon jól bírja a turbósítást a gyári alkatrészekkel is, szal magához a blokkhoz hozzá se kell nyúlnod, a gyári dugókkal, hajtókarokkal, és hengerfejtömítéssel is el lehet vinni 1bar fölé a töltőnyomást! A dízel turbó meg ugyanúgy megteszi mint a benzines, csak legyen elég nagy, mert ugye egy átlagos dízel turbója kicsi neked.  Neked Egy K24 -es csiga lenne a legjobb, ami elég gyakori és nem is vészes az ára, 30 körül már kapsz jót. A turbón kívül szükséged lesz még nagyobb injektorokra, ami szintén megvan kb 30-35 -ből, turbós kipufogócsonkra, és még pár csőre a turbóhoz, meg nem árt egy nagyobb átmérőjű kipufogórendszer sem, ezeket mind meg tudja csinálni egy ügyesebb kipufogós. Nem muszáj de sokat ad még hozzá egy intercooler is.
Persze azért ennyire nem egyszerű a dolog, ha jobban bele akarsz mélyedni a témába akkor ajánlom ezt a topicot neked: http://www.bmwpower.hu/forum/viewtopic.php?t=18
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 14:25:52 pm írta Promega » Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
Himizoli1
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1252



« Válasz #479 Dátum: 2006. december 06. 21:24:58 pm »

Ezen kivűl még el kell dönteni, hogy miképpen fogsz többlet benzint adni a motornak. Vagy egy turbós motor (pl 924 turbo) befecskendező rendszerét szerzed meg komplettan. Vagy építesz rá egy programozható elektronikát.
Az egész rendszer beállítása a legnagyobb munka, sok időt és enegiát igényel.
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 14:27:16 pm írta Promega » Naplózva
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... 180   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!