CápaBMW fórum
2024. november 30. 16:52:53 pm *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 209   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Autóreszelgető Műhely 2.  (Megtekintve 3040929 alkalommal)
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #90 Dátum: 2009. július 04. 18:51:15 pm »

Igen, a 22-esre gondoltam. Nekem az volt a probléma okozója, nem tömített rendesen és hiába csináltam másikat, nem olyan anyagú volt, és összeveszett a mindig pótkeverék a levegő rendszerrel Cheesy

Ha a tengely marad,akkor abnormális utógyújtás kell a kiegyensúlyozott járáshoz, cserébe nem fog menni az autó, de legalább is erőltetett lesz a gyorsítás. Ha az elosztót meghagyod, akkor ez a része 60%-ban megoldódik,de mivel a karbis tengely más fokolású, ezért nem ott nyit/zár,ami meg van adva az L-jet vezérlő primitív agyában a fecskendezési időnek. Lenne egy üvöltő, de igazán jól sosem menő B20-ad és köpködnéd,hogy mennyire gyenge szar. Holott a köpködés 99%-a ilyenre vezethető vissza,hogy össze vissza rakosgatott tengely/elosztó Wink

Ha B25 lesz előbb utóbb,akkor tényleg csak annyit csinálj,hogy veszel tömítést, ne ölj bele pénzt ,hogy HF tömítés, szimeringek, de akkor már gyűrűk-csapágyak. Még ha magadnak is csinálod, az anyag akkor is ott van egy 100-as, meg mire veszel vákuumcsöveket, gumikönyököt az l-jethet,van az 130 000.- is.
ÉS akkor még ne is beszéljünk arról,hogy az L-jet injektorai be vannak-e ragadva, a nyomászabályzó jól műxik-e, a hőgombák jó értéket adnak-e , a légtömegmérő működik-e,pótlevegő tolattyú le van-e ragadva, vezérlő jó-e, vagy már elárasztja csak benzinnel a motort... de akkor még lehet úgy jársz, mint szegény Csab,hogy rángat, köhög, prüszköl.

3 lehetőséged van:
-B25 (ha ezt akarod, akkor ne L-jetezz)
-B20 L-jet, de akkor koppra felújítod és az l-jetet is rendbehozod, ami anyagáron is ott van 130-180 között,mert akkor már legyen tökéletes
-B20 karbihoz veszel tömítést és boldogan használod,amíg gyűjtöd a lét a B25-re

A tömítéssel énis végigjártam ezt az utat, azthittem, hogy azért pörög ennyit, mert az általam mókolt szirszar valahol átereszt. Vettem egy gyári újat 1600 pénzér, de attól meg mégtöbbet pörgött, mert nemszívott falsot.  Cheesy

Mégegy kérdés: M20B20 karbis mocira rádobok még egy 10-est és kapok érte egy M20B20 L-jetet. Megéri?  shocked
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #91 Dátum: 2009. július 04. 19:03:15 pm »

A tömítéssel énis végigjártam ezt az utat, azthittem, hogy azért pörög ennyit, mert az általam mókolt szirszar valahol átereszt. Vettem egy gyári újat 1600 pénzér, de attól meg mégtöbbet pörgött, mert nemszívott falsot.  Cheesy

Mégegy kérdés: M20B20 karbis mocira rádobok még egy 10-est és kapok érte egy M20B20 L-jetet. Megéri?  shocked

Hmm. Megérheti,de mérj egy kompressziót, vagy ha lehet hallgasd meg a hangját. Amúgy milyen állapotúak a bütykök a karbis mocid veztengelyén?
« Utoljára szerkesztve: 2009. július 04. 19:04:12 pm írta collins » Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #92 Dátum: 2009. július 04. 19:06:57 pm »

A tömítéssel énis végigjártam ezt az utat, azthittem, hogy azért pörög ennyit, mert az általam mókolt szirszar valahol átereszt. Vettem egy gyári újat 1600 pénzér, de attól meg mégtöbbet pörgött, mert nemszívott falsot.  Cheesy

Mégegy kérdés: M20B20 karbis mocira rádobok még egy 10-est és kapok érte egy M20B20 L-jetet. Megéri?  shocked

Hmm. Megérheti,de mérj egy kompressziót, vagy ha lehet hallgasd meg a hangját. Amúgy milyen állapotúak a bütykök a karbis mocid veztengelyén?

Fingom sincs, nincs szétszedve egyik sem, viszont vagy egy L-jetes HF-em, amiről képet már láttál, ha jó annak a veztengelye is neked, akkor holnap megnézem milyen.  Wink
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #93 Dátum: 2009. július 04. 22:20:10 pm »



Fingom sincs, nincs szétszedve egyik sem, viszont vagy egy L-jetes HF-em, amiről képet már láttál, ha jó annak a veztengelye is neked, akkor holnap megnézem milyen.  Wink

Köszi, de karbis HF-eket / tengelyeket vadászom mindenképp Smiley
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #94 Dátum: 2009. július 06. 10:39:09 am »

Feco 01!

Van kardán! Wink

A kérdésem: amit vettél a hardy miatt kardánt és pont nem lett jó,azt mérd meg légyszi csillagtól csukló talpig.Valamint érdekelne,hogy milyen váltó van az autód alatt?

Köszi Smiley
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Feco01

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 157



« Válasz #95 Dátum: 2009. július 06. 17:19:49 pm »

Először is köszi, hogy megkerested.

Az a kardán ~1645mm hosszú.
Az nem gond, hogy sehol nem tud tengelyirányban hosszt változtatni? Max. a Hardy deformálásával, de az nem tűnik jó mókának.

A váltó 5 gangos.
Remélem az 'egy kép - ezer szó' elv működik így is, mert nem tudom pontosan, mire gondoltál a váltóval kapcsolatban.  1084


* P7303402_resize.jpg (105.14 KB, 600x800 - megtekintve 998 alkalommal.)
« Utoljára szerkesztve: 2009. július 06. 17:33:44 pm írta Feco01 » Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #96 Dátum: 2009. július 06. 22:33:04 pm »

Jólvan, látom milyen a váltó, megvan,amire kíváncsi voltam Smiley


BMW kardánnak nem kell mozognia hossz irányban, mivel a hídtok és a difi vele együtt fix. Wink
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
fblacka

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 705


ejtsd: efbélacka


« Válasz #97 Dátum: 2009. július 06. 23:38:23 pm »



Jó, hát sose voltam nagy motorguru. Bár motorom már van.
Nana...
A Hurrikán elektromos bicikli nem számit annak....Ha motorhangot is adsz hozzá akkor sem..... Evil

Nem is. Smiley


Na megnyugodtam ... jó döntés. Wink
Naplózva

Dannert

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 908



« Válasz #98 Dátum: 2009. július 06. 23:47:55 pm »



Jó, hát sose voltam nagy motorguru. Bár motorom már van.
Nana...
A Hurrikán elektromos bicikli nem számit annak....Ha motorhangot is adsz hozzá akkor sem..... Evil

Nem is. Smiley
szép a színe, sziszafiú Evil
Naplózva
Höggenbukken
Vendég
« Válasz #99 Dátum: 2009. július 06. 23:56:04 pm »



Jó, hát sose voltam nagy motorguru. Bár motorom már van.
Nana...
A Hurrikán elektromos bicikli nem számit annak....Ha motorhangot is adsz hozzá akkor sem..... Evil

Nem is. Smiley
szép a színe, sziszafiú Evil

Tetszik, cunci?  Evil
Micisnáljak, ha egyszer ilyenre festették gyárilag?
Naplózva
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6809


"BMWéhes"


WWW
« Válasz #100 Dátum: 2009. július 06. 23:57:15 pm »

 sm_69 sm_69 sm_69

Naplózva

70/627-5355
Feco01

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 157



« Válasz #101 Dátum: 2009. július 07. 05:53:30 am »

Jólvan, látom milyen a váltó, megvan,amire kíváncsi voltam Smiley


BMW kardánnak nem kell mozognia hossz irányban, mivel a hídtok és a difi vele együtt fix. Wink

Azt még én is tudom, hogy nem akkora mozgástartományról van itt szó, mint egy merev hátsó hidas jószágnál. Abban nem vagyok teljesen biztos, hogy a valamennyire rugalmas gumielemekre rögzített hajtáslánc (a motortól a hátsó hídbeli diffiig) mennyire fix. Azt is el tudom képzelni, hogy a fellépő elmozdulás egy részét a kardán - múltkor említett kisfokú 'ferdesége' - tudja kompenzálni, de nem voltam biztos abban, hogy ez elegendő-e.  confused
Naplózva
csabE28
aki számodra

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1889


Szerelem, mert cápa!


« Válasz #102 Dátum: 2009. július 07. 06:27:23 am »

A rendszerben annyi a mozgás, amennyit a hídszilent mozog szerintem.
Naplózva

Aranka az én kis vasoxidkupackám!
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #103 Dátum: 2009. július 07. 08:19:11 am »

A rendszerben annyi a mozgás, amennyit a hídszilent mozog szerintem.

Így van. Igazából a hajtás végig gumikon van.

-motortartó bak
-váltó tartó
-kardán függesztő
-hídház szilent
-difi tartó szilent


Nekem az E12-ben egyedire alakított kardán volt az M50-hez igazítás miatt és csak úgy adta ki vágás, hegesztés nélkül,hogy teljesen össze volt tolva,sőt még az a porvédőt rögzítő hollander sem volt fent. 2 év alatt beletettem közel 40ezr km-t, de a hajtásláncban soha nem volt baj. 

Azt azért hozzá kell tennem,hogy a kardán nem feszült hosszában.
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
steffe

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2566



« Válasz #104 Dátum: 2009. július 07. 14:59:08 pm »

Hali!!

E21nél ha az olajgomba helyére másik nyomás gombát rakok,és a kocsi gyári kábelét is rárakom,akkor az mutatni fog valamit,mármint ugy értem,hogy a gyári gomba az 1.5bar-os ,ha megkapja ezt a nyomást akkor elalszik a lámpa,de ha belerakok ezt a másik gombát és arra rádugom a gyári kábelt akkor a műszerfalon ugyanugy elfog tünni inditás után a kis lámpa??

Húhhh,remélem érthető....
Naplózva

steffe
V8 Szisandor
e21 v8 4.0

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1125



« Válasz #105 Dátum: 2009. július 07. 15:08:37 pm »

igen...stff igen Wink
Naplózva

azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...

20-260-22-26
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #106 Dátum: 2009. július 07. 15:32:51 pm »

Hali!!

E21nél ha az olajgomba helyére másik nyomás gombát rakok,és a kocsi gyári kábelét is rárakom,akkor az mutatni fog valamit,mármint ugy értem,hogy a gyári gomba az 1.5bar-os ,ha megkapja ezt a nyomást akkor elalszik a lámpa,de ha belerakok ezt a másik gombát és arra rádugom a gyári kábelt akkor a műszerfalon ugyanugy elfog tünni inditás után a kis lámpa??

Húhhh,remélem érthető....

Valszeg igen, de nehogymá' egy olajgombán spórólj a kocsidon vaze! Cheesy  Wink (Mondom ezt én zsiguli ventivel, mentségemre szóljon, hogy már megvan a másik venti hozzá!  Grin)
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Feco01

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 157



« Válasz #107 Dátum: 2009. július 07. 17:11:27 pm »


Így van. Igazából a hajtás végig gumikon van.

Nekem az E12-ben ... teljesen össze volt tolva. ...
Azt azért hozzá kell tennem,hogy a kardán nem feszült hosszában.

Pontosan ez az aggodalmam. Minden főbb rögzítési ponton (motor, ill. híd) ugyan gumi,de más- más rugalmasságú elemek vannak. A te kardánod -ami ha jól értem, hosszában állítható- tud hosszában változni, ha nem tökéletesen együtt mozog a hajtáslánc, a feszülés helyett.
Naplózva
steffe

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2566



« Válasz #108 Dátum: 2009. július 07. 18:14:14 pm »

Hali!!

E21nél ha az olajgomba helyére másik nyomás gombát rakok,és a kocsi gyári kábelét is rárakom,akkor az mutatni fog valamit,mármint ugy értem,hogy a gyári gomba az 1.5bar-os ,ha megkapja ezt a nyomást akkor elalszik a lámpa,de ha belerakok ezt a másik gombát és arra rádugom a gyári kábelt akkor a műszerfalon ugyanugy elfog tünni inditás után a kis lámpa??

Húhhh,remélem érthető....

Valszeg igen, de nehogymá' egy olajgombán spórólj a kocsidon vaze! Cheesy  Wink (Mondom ezt én zsiguli ventivel, mentségemre szóljon, hogy már megvan a másik venti hozzá!  Grin)
ja.spórolok...
ezért vettem 8000ft-ért olajnyomásmérő órát....és a gyári nyomásmérőgombát váltanám ki...
Naplózva

steffe
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #109 Dátum: 2009. július 07. 19:33:29 pm »

Hali!!

E21nél ha az olajgomba helyére másik nyomás gombát rakok,és a kocsi gyári kábelét is rárakom,akkor az mutatni fog valamit,mármint ugy értem,hogy a gyári gomba az 1.5bar-os ,ha megkapja ezt a nyomást akkor elalszik a lámpa,de ha belerakok ezt a másik gombát és arra rádugom a gyári kábelt akkor a műszerfalon ugyanugy elfog tünni inditás után a kis lámpa??

Húhhh,remélem érthető....

valószinüleg.tudd meg, milyen nyomáshoz való.De ha jól emléxem, nyomásmérő órát is teszel bele, nem?Akkor még van ott egy kis csalás..Roll Eyes)
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #110 Dátum: 2009. július 07. 19:37:22 pm »


Így van. Igazából a hajtás végig gumikon van.

Nekem az E12-ben ... teljesen össze volt tolva. ...
Azt azért hozzá kell tennem,hogy a kardán nem feszült hosszában.

Pontosan ez az aggodalmam. Minden főbb rögzítési ponton (motor, ill. híd) ugyan gumi,de más- más rugalmasságú elemek vannak. A te kardánod -ami ha jól értem, hosszában állítható- tud hosszában változni, ha nem tökéletesen együtt mozog a hajtáslánc, a feszülés helyett.
Nagy valószinüséggel azért állítható hosszában, mert különböző modellekhez is használták, és szét is lehet szerelni.Valószinüleg a hosszában nem következik be változás a használat során normál körülmények közt.
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
csabE28
aki számodra

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1889


Szerelem, mert cápa!


« Válasz #111 Dátum: 2009. július 08. 20:40:50 pm »

Igen, azért nem árt ha a kardán képes összemennei, mivel a híd a szilentek állapotától függően akr centiket is mozoghat. Nem jó ezt a kardánkeresztekre átterhelni.  huh
Naplózva

Aranka az én kis vasoxidkupackám!
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #112 Dátum: 2009. július 08. 21:58:51 pm »

Igen, azért nem árt ha a kardán képes összemennei, mivel a híd a szilentek állapotától függően akr centiket is mozoghat. Nem jó ezt a kardánkeresztekre átterhelni.  huh

Ha centiket mozdul,akkor ott nagyon nagy a baj Cheesy 2-3 mm-t tud rábaszott kuplungnál mozdulni.
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
csabE28
aki számodra

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1889


Szerelem, mert cápa!


« Válasz #113 Dátum: 2009. július 08. 22:12:37 pm »

Ja, akkor bocs. Sose néztem menet közben csak azt hittem Sad
Nagy baj... az meg eléggé relatív...szerencsére... Roll Eyes
Naplózva

Aranka az én kis vasoxidkupackám!
Feco01

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 157



« Válasz #114 Dátum: 2009. július 09. 06:49:00 am »

Úgy tűnik itt sem lehet fogást találni az egykori tervezőkön. Ezt is gondosan megtervezték.
Már csak az a kérdés, ha már ezt ilyen alaposan körbejártuk, hogy a kardán, ami előkerült a sokaságból, ilyen kivitelű-e, vagy "csak" tettünk egy szellemi körutat a témában.
Naplózva
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #115 Dátum: 2009. július 09. 08:38:49 am »

Úgy tűnik itt sem lehet fogást találni az egykori tervezőkön. Ezt is gondosan megtervezték.
Már csak az a kérdés, ha már ezt ilyen alaposan körbejártuk, hogy a kardán, ami előkerült a sokaságból, ilyen kivitelű-e, vagy "csak" tettünk egy szellemi körutat a témában.


Ezért nevezik őket tervezőknek.Nomeg emiatt is bírnak az idősebb kocsik ki sokkal többet, mint a maiak..
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Höggenbukken
Vendég
« Válasz #116 Dátum: 2009. július 09. 13:38:58 pm »

Úgy tűnik itt sem lehet fogást találni az egykori tervezőkön. Ezt is gondosan megtervezték.
Már csak az a kérdés, ha már ezt ilyen alaposan körbejártuk, hogy a kardán, ami előkerült a sokaságból, ilyen kivitelű-e, vagy "csak" tettünk egy szellemi körutat a témában.


Ezért nevezik őket tervezőknek.Nomeg emiatt is bírnak az idősebb kocsik ki sokkal többet, mint a maiak..

De azt azért vedd figyelembe, hogy manapság az autókat más igényekre tervezik. Sokkal könnyebb autóhoz jutni, ezért az emberek nem is hosszú évekre vesznek autót. Ebből kiindulva nem is vigyáznak rá úgy, mert nem kell 10 évig sprórolnia egy másikra. Bemegy, és megveszi hitelre.
Régen sokkal ritkább volt az, hogy 2-3 éves autókba bele van tekerve 150-200 ezer kilométer. Ma megveszi a júzer az 530d-t, és fogalma sincs róla, hogy hidegen nem kénye kinyomni a szemét, hogy ha meghajtja, akkor nem lenne szabad egyből leállítani. Egyrészt nem is érdekli, másrészt az autógyár nem is hívja fel a vevő figyelmét pl. erre, mert sok embernek ez nyűg lenne, mert miaz, hogy nem állíthatja le egyből.
Ez meg abból fakad, hogy manapság nem a mérnökök terveznek autót, hanem a marketingesek.
A másik része, hogy manapság sokkal pontosabban tudják az alkatrészeket méretezni, egészen precízen meg lehet határozni, hogy hova milyen anyag kell, mennyi, és mekkora.
Régen ennyire pontosan azért nem tudtak tervezni, ezért sokkal nagyob ráhagyásokkal dolgoztak, jelentősen túlméretezve az alkatrészeket.
Ma kicentizik, az "éppencsak" határig.
Nyilván azért, mert egy autógyárnál a legfontosabb szempont a költséghatékonyság. Ha valamin mondjuk a BMW 1 Eurót spórol, az 600 000 autónál 600 000 Euró. Nameg miért tervezzenek 15-20 évre autót, amikor az emberek úgyis 3-5 évre veszik őket?
Egyébként anno asszem a '70-es években a Porsche megcsinálta a "soha el nem romló motort". Ez egy 2.4-es, négyhengeres, szívó benzinmotor volt, több millió kilométerre tervezve. És ha jól tudom a tesztek folyamán valóban egy meghibásodás sem lépett fel. Viszont olyan horribilis előállítási költségei voltak, hogy egyszerűen nem érné meg ilyet gyártani.
A teherautók meg megint más tészta, ott valóban akár millió kilométerre is méreteznek, na de egy teherautó motor nem is annyiba kerül mint egy személyautó.
Ezzel együtt persze az szívemhez is a régi autók állnak közelebb, mert látható rajtuk, hogy teljesen más szemlélet alapján gyártották őket. Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2009. július 09. 15:32:31 pm írta Dogmeat » Naplózva
csabE28
aki számodra

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1889


Szerelem, mert cápa!


« Válasz #117 Dátum: 2009. július 09. 15:16:18 pm »

Bizony, ez nagyon így van. manapság az autó olyan mint az LCD TV, mindenkinek kell. Régen az egy nagy álom volt, vigyáztak is rá rendesen ha sikerült összekuporgatni rá a lóvét. Nem úgy néztek rá hogy jaj, ha kijönne már a "ráncfellvarrott" új modell, mennék azt cserélném is be! Akkor az hogy ÖTÖS BMW az 5-6-8 évig egyet jelentett. Aztán kijött az ÚJ ötös, és akkor szép lassan átszoktak hozzá. Ma 3-4 generáció fut egyszerre, a franc se tudja, de nem is érdekel. Egyszerűen képtelen vagyok megmondani egyről hogy ez most a legújabb vagy nem? Néha ha beszélgetek valakivel, és szóba kerül hogy láttad az új E 5897es ötös BMW-t? akkor nagy a fejvakarás: melyik az, amelyiknek az indexe... nem, az nem hanem amelyik olyan mint az uj merci, tudod... Mi, az a lóbaszó nagy amelyik nagyobb mint egy hetes? Neeem, az amelyik még kisebb... Olyan macskaszemű?
LÓSZAR! Persze ez azért van mert fényévekre vagyunk annak még a lehetőségétől is hogy akár csak 15 évesen majd megvegyünk egyet. De mi a francnak is vennénk? Mind be lesz már zúzva, és feldarálják konzervdoboznak....
Naplózva

Aranka az én kis vasoxidkupackám!
Höggenbukken
Vendég
« Válasz #118 Dátum: 2009. július 09. 15:30:42 pm »

Bizony, ez nagyon így van. manapság az autó olyan mint az LCD TV, mindenkinek kell. Régen az egy nagy álom volt, vigyáztak is rá rendesen ha sikerült összekuporgatni rá a lóvét. Nem úgy néztek rá hogy jaj, ha kijönne már a "ráncfellvarrott" új modell, mennék azt cserélném is be! Akkor az hogy ÖTÖS BMW az 5-6-8 évig egyet jelentett. Aztán kijött az ÚJ ötös, és akkor szép lassan átszoktak hozzá. Ma 3-4 generáció fut egyszerre, a franc se tudja, de nem is érdekel. Egyszerűen képtelen vagyok megmondani egyről hogy ez most a legújabb vagy nem? Néha ha beszélgetek valakivel, és szóba kerül hogy láttad az új E 5897es ötös BMW-t? akkor nagy a fejvakarás: melyik az, amelyiknek az indexe... nem, az nem hanem amelyik olyan mint az uj merci, tudod... Mi, az a lóbaszó nagy amelyik nagyobb mint egy hetes? Neeem, az amelyik még kisebb... Olyan macskaszemű?
LÓSZAR! Persze ez azért van mert fényévekre vagyunk annak még a lehetőségétől is hogy akár csak 15 évesen majd megvegyünk egyet. De mi a francnak is vennénk? Mind be lesz már zúzva, és feldarálják konzervdoboznak....


Ezt nevezik fogyasztói társadalomnak. Szar, de nincs alternatíva jelenleg.
Illetve van. Úgy hívják: Észak-Korea.
Naplózva
fblacka

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 705


ejtsd: efbélacka


« Válasz #119 Dátum: 2009. július 09. 16:22:17 pm »

De azt azért vedd figyelembe, hogy manapság ...

Te írtad a cikket?
A kisebb ráhagyás nem lehet negatívum.
Érdemes megnézni egy-egy töréstesztet a különböző korszakok autóiból.
Természetesen csakis elfogultság/-vakultság nélkül van értelme.
Naplózva

Oldalak: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 209   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!