Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #90 Dátum: 2009. július 04. 18:51:15 pm » |
|
Igen, a 22-esre gondoltam. Nekem az volt a probléma okozója, nem tömített rendesen és hiába csináltam másikat, nem olyan anyagú volt, és összeveszett a mindig pótkeverék a levegő rendszerrel Ha a tengely marad,akkor abnormális utógyújtás kell a kiegyensúlyozott járáshoz, cserébe nem fog menni az autó, de legalább is erőltetett lesz a gyorsítás. Ha az elosztót meghagyod, akkor ez a része 60%-ban megoldódik,de mivel a karbis tengely más fokolású, ezért nem ott nyit/zár,ami meg van adva az L-jet vezérlő primitív agyában a fecskendezési időnek. Lenne egy üvöltő, de igazán jól sosem menő B20-ad és köpködnéd,hogy mennyire gyenge szar. Holott a köpködés 99%-a ilyenre vezethető vissza,hogy össze vissza rakosgatott tengely/elosztó Ha B25 lesz előbb utóbb,akkor tényleg csak annyit csinálj,hogy veszel tömítést, ne ölj bele pénzt ,hogy HF tömítés, szimeringek, de akkor már gyűrűk-csapágyak. Még ha magadnak is csinálod, az anyag akkor is ott van egy 100-as, meg mire veszel vákuumcsöveket, gumikönyököt az l-jethet,van az 130 000.- is. ÉS akkor még ne is beszéljünk arról,hogy az L-jet injektorai be vannak-e ragadva, a nyomászabályzó jól műxik-e, a hőgombák jó értéket adnak-e , a légtömegmérő működik-e,pótlevegő tolattyú le van-e ragadva, vezérlő jó-e, vagy már elárasztja csak benzinnel a motort... de akkor még lehet úgy jársz, mint szegény Csab,hogy rángat, köhög, prüszköl. 3 lehetőséged van: -B25 (ha ezt akarod, akkor ne L-jetezz) -B20 L-jet, de akkor koppra felújítod és az l-jetet is rendbehozod, ami anyagáron is ott van 130-180 között,mert akkor már legyen tökéletes -B20 karbihoz veszel tömítést és boldogan használod,amíg gyűjtöd a lét a B25-re A tömítéssel énis végigjártam ezt az utat, azthittem, hogy azért pörög ennyit, mert az általam mókolt szirszar valahol átereszt. Vettem egy gyári újat 1600 pénzér, de attól meg mégtöbbet pörgött, mert nemszívott falsot. Mégegy kérdés: M20B20 karbis mocira rádobok még egy 10-est és kapok érte egy M20B20 L-jetet. Megéri?
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #91 Dátum: 2009. július 04. 19:03:15 pm » |
|
A tömítéssel énis végigjártam ezt az utat, azthittem, hogy azért pörög ennyit, mert az általam mókolt szirszar valahol átereszt. Vettem egy gyári újat 1600 pénzér, de attól meg mégtöbbet pörgött, mert nemszívott falsot. Mégegy kérdés: M20B20 karbis mocira rádobok még egy 10-est és kapok érte egy M20B20 L-jetet. Megéri? Hmm. Megérheti,de mérj egy kompressziót, vagy ha lehet hallgasd meg a hangját. Amúgy milyen állapotúak a bütykök a karbis mocid veztengelyén?
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. július 04. 19:04:12 pm írta collins »
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #92 Dátum: 2009. július 04. 19:06:57 pm » |
|
A tömítéssel énis végigjártam ezt az utat, azthittem, hogy azért pörög ennyit, mert az általam mókolt szirszar valahol átereszt. Vettem egy gyári újat 1600 pénzér, de attól meg mégtöbbet pörgött, mert nemszívott falsot. Mégegy kérdés: M20B20 karbis mocira rádobok még egy 10-est és kapok érte egy M20B20 L-jetet. Megéri? Hmm. Megérheti,de mérj egy kompressziót, vagy ha lehet hallgasd meg a hangját. Amúgy milyen állapotúak a bütykök a karbis mocid veztengelyén? Fingom sincs, nincs szétszedve egyik sem, viszont vagy egy L-jetes HF-em, amiről képet már láttál, ha jó annak a veztengelye is neked, akkor holnap megnézem milyen.
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #93 Dátum: 2009. július 04. 22:20:10 pm » |
|
Fingom sincs, nincs szétszedve egyik sem, viszont vagy egy L-jetes HF-em, amiről képet már láttál, ha jó annak a veztengelye is neked, akkor holnap megnézem milyen. Köszi, de karbis HF-eket / tengelyeket vadászom mindenképp
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #94 Dátum: 2009. július 06. 10:39:09 am » |
|
Feco 01!Van kardán! A kérdésem: amit vettél a hardy miatt kardánt és pont nem lett jó,azt mérd meg légyszi csillagtól csukló talpig.Valamint érdekelne,hogy milyen váltó van az autód alatt? Köszi
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Feco01
Nem elérhető
Hozzászólások: 157
|
|
« Válasz #95 Dátum: 2009. július 06. 17:19:49 pm » |
|
Először is köszi, hogy megkerested. Az a kardán ~1645mm hosszú. Az nem gond, hogy sehol nem tud tengelyirányban hosszt változtatni? Max. a Hardy deformálásával, de az nem tűnik jó mókának. A váltó 5 gangos. Remélem az 'egy kép - ezer szó' elv működik így is, mert nem tudom pontosan, mire gondoltál a váltóval kapcsolatban.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. július 06. 17:33:44 pm írta Feco01 »
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #96 Dátum: 2009. július 06. 22:33:04 pm » |
|
Jólvan, látom milyen a váltó, megvan,amire kíváncsi voltam BMW kardánnak nem kell mozognia hossz irányban, mivel a hídtok és a difi vele együtt fix.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
fblacka
Nem elérhető
Hozzászólások: 705
ejtsd: efbélacka
|
|
« Válasz #97 Dátum: 2009. július 06. 23:38:23 pm » |
|
Jó, hát sose voltam nagy motorguru. Bár motorom már van.
Nana... A Hurrikán elektromos bicikli nem számit annak....Ha motorhangot is adsz hozzá akkor sem..... Nem is. Na megnyugodtam ... jó döntés.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Dannert
Nem elérhető
Hozzászólások: 908
|
|
« Válasz #98 Dátum: 2009. július 06. 23:47:55 pm » |
|
Jó, hát sose voltam nagy motorguru. Bár motorom már van.
Nana... A Hurrikán elektromos bicikli nem számit annak....Ha motorhangot is adsz hozzá akkor sem..... Nem is. szép a színe, sziszafiú
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Höggenbukken
Vendég
|
|
« Válasz #99 Dátum: 2009. július 06. 23:56:04 pm » |
|
Jó, hát sose voltam nagy motorguru. Bár motorom már van.
Nana... A Hurrikán elektromos bicikli nem számit annak....Ha motorhangot is adsz hozzá akkor sem..... Nem is. szép a színe, sziszafiú Tetszik, cunci? Micisnáljak, ha egyszer ilyenre festették gyárilag?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 6809
"BMWéhes"
|
|
« Válasz #100 Dátum: 2009. július 06. 23:57:15 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Feco01
Nem elérhető
Hozzászólások: 157
|
|
« Válasz #101 Dátum: 2009. július 07. 05:53:30 am » |
|
Jólvan, látom milyen a váltó, megvan,amire kíváncsi voltam BMW kardánnak nem kell mozognia hossz irányban, mivel a hídtok és a difi vele együtt fix. Azt még én is tudom, hogy nem akkora mozgástartományról van itt szó, mint egy merev hátsó hidas jószágnál. Abban nem vagyok teljesen biztos, hogy a valamennyire rugalmas gumielemekre rögzített hajtáslánc (a motortól a hátsó hídbeli diffiig) mennyire fix. Azt is el tudom képzelni, hogy a fellépő elmozdulás egy részét a kardán - múltkor említett kisfokú 'ferdesége' - tudja kompenzálni, de nem voltam biztos abban, hogy ez elegendő-e.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
csabE28
aki számodra
Nem elérhető
Hozzászólások: 1889
Szerelem, mert cápa!
|
|
« Válasz #102 Dátum: 2009. július 07. 06:27:23 am » |
|
A rendszerben annyi a mozgás, amennyit a hídszilent mozog szerintem.
|
|
|
Naplózva
|
Aranka az én kis vasoxidkupackám!
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #103 Dátum: 2009. július 07. 08:19:11 am » |
|
A rendszerben annyi a mozgás, amennyit a hídszilent mozog szerintem.
Így van. Igazából a hajtás végig gumikon van. -motortartó bak -váltó tartó -kardán függesztő -hídház szilent -difi tartó szilent Nekem az E12-ben egyedire alakított kardán volt az M50-hez igazítás miatt és csak úgy adta ki vágás, hegesztés nélkül,hogy teljesen össze volt tolva,sőt még az a porvédőt rögzítő hollander sem volt fent. 2 év alatt beletettem közel 40ezr km-t, de a hajtásláncban soha nem volt baj. Azt azért hozzá kell tennem,hogy a kardán nem feszült hosszában.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
steffe
Nem elérhető
Hozzászólások: 2566
|
|
« Válasz #104 Dátum: 2009. július 07. 14:59:08 pm » |
|
Hali!!
E21nél ha az olajgomba helyére másik nyomás gombát rakok,és a kocsi gyári kábelét is rárakom,akkor az mutatni fog valamit,mármint ugy értem,hogy a gyári gomba az 1.5bar-os ,ha megkapja ezt a nyomást akkor elalszik a lámpa,de ha belerakok ezt a másik gombát és arra rádugom a gyári kábelt akkor a műszerfalon ugyanugy elfog tünni inditás után a kis lámpa??
Húhhh,remélem érthető....
|
|
|
Naplózva
|
steffe
|
|
|
V8 Szisandor
e21 v8 4.0
Nem elérhető
Hozzászólások: 1125
|
|
« Válasz #105 Dátum: 2009. július 07. 15:08:37 pm » |
|
igen...stff igen
|
|
|
Naplózva
|
azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...
20-260-22-26
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #106 Dátum: 2009. július 07. 15:32:51 pm » |
|
Hali!!
E21nél ha az olajgomba helyére másik nyomás gombát rakok,és a kocsi gyári kábelét is rárakom,akkor az mutatni fog valamit,mármint ugy értem,hogy a gyári gomba az 1.5bar-os ,ha megkapja ezt a nyomást akkor elalszik a lámpa,de ha belerakok ezt a másik gombát és arra rádugom a gyári kábelt akkor a műszerfalon ugyanugy elfog tünni inditás után a kis lámpa??
Húhhh,remélem érthető....
Valszeg igen, de nehogymá' egy olajgombán spórólj a kocsidon vaze! (Mondom ezt én zsiguli ventivel, mentségemre szóljon, hogy már megvan a másik venti hozzá! )
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Feco01
Nem elérhető
Hozzászólások: 157
|
|
« Válasz #107 Dátum: 2009. július 07. 17:11:27 pm » |
|
Így van. Igazából a hajtás végig gumikon van.
Nekem az E12-ben ... teljesen össze volt tolva. ... Azt azért hozzá kell tennem,hogy a kardán nem feszült hosszában.
Pontosan ez az aggodalmam. Minden főbb rögzítési ponton (motor, ill. híd) ugyan gumi,de más- más rugalmasságú elemek vannak. A te kardánod -ami ha jól értem, hosszában állítható- tud hosszában változni, ha nem tökéletesen együtt mozog a hajtáslánc, a feszülés helyett.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
steffe
Nem elérhető
Hozzászólások: 2566
|
|
« Válasz #108 Dátum: 2009. július 07. 18:14:14 pm » |
|
Hali!!
E21nél ha az olajgomba helyére másik nyomás gombát rakok,és a kocsi gyári kábelét is rárakom,akkor az mutatni fog valamit,mármint ugy értem,hogy a gyári gomba az 1.5bar-os ,ha megkapja ezt a nyomást akkor elalszik a lámpa,de ha belerakok ezt a másik gombát és arra rádugom a gyári kábelt akkor a műszerfalon ugyanugy elfog tünni inditás után a kis lámpa??
Húhhh,remélem érthető....
Valszeg igen, de nehogymá' egy olajgombán spórólj a kocsidon vaze! (Mondom ezt én zsiguli ventivel, mentségemre szóljon, hogy már megvan a másik venti hozzá! ) ja.spórolok... ezért vettem 8000ft-ért olajnyomásmérő órát....és a gyári nyomásmérőgombát váltanám ki...
|
|
|
Naplózva
|
steffe
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #109 Dátum: 2009. július 07. 19:33:29 pm » |
|
Hali!!
E21nél ha az olajgomba helyére másik nyomás gombát rakok,és a kocsi gyári kábelét is rárakom,akkor az mutatni fog valamit,mármint ugy értem,hogy a gyári gomba az 1.5bar-os ,ha megkapja ezt a nyomást akkor elalszik a lámpa,de ha belerakok ezt a másik gombát és arra rádugom a gyári kábelt akkor a műszerfalon ugyanugy elfog tünni inditás után a kis lámpa??
Húhhh,remélem érthető....
valószinüleg.tudd meg, milyen nyomáshoz való.De ha jól emléxem, nyomásmérő órát is teszel bele, nem?Akkor még van ott egy kis csalás.. )
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #110 Dátum: 2009. július 07. 19:37:22 pm » |
|
Így van. Igazából a hajtás végig gumikon van.
Nekem az E12-ben ... teljesen össze volt tolva. ... Azt azért hozzá kell tennem,hogy a kardán nem feszült hosszában.
Pontosan ez az aggodalmam. Minden főbb rögzítési ponton (motor, ill. híd) ugyan gumi,de más- más rugalmasságú elemek vannak. A te kardánod -ami ha jól értem, hosszában állítható- tud hosszában változni, ha nem tökéletesen együtt mozog a hajtáslánc, a feszülés helyett. Nagy valószinüséggel azért állítható hosszában, mert különböző modellekhez is használták, és szét is lehet szerelni.Valószinüleg a hosszában nem következik be változás a használat során normál körülmények közt.
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
csabE28
aki számodra
Nem elérhető
Hozzászólások: 1889
Szerelem, mert cápa!
|
|
« Válasz #111 Dátum: 2009. július 08. 20:40:50 pm » |
|
Igen, azért nem árt ha a kardán képes összemennei, mivel a híd a szilentek állapotától függően akr centiket is mozoghat. Nem jó ezt a kardánkeresztekre átterhelni.
|
|
|
Naplózva
|
Aranka az én kis vasoxidkupackám!
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #112 Dátum: 2009. július 08. 21:58:51 pm » |
|
Igen, azért nem árt ha a kardán képes összemennei, mivel a híd a szilentek állapotától függően akr centiket is mozoghat. Nem jó ezt a kardánkeresztekre átterhelni. Ha centiket mozdul,akkor ott nagyon nagy a baj 2-3 mm-t tud rábaszott kuplungnál mozdulni.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
csabE28
aki számodra
Nem elérhető
Hozzászólások: 1889
Szerelem, mert cápa!
|
|
« Válasz #113 Dátum: 2009. július 08. 22:12:37 pm » |
|
Ja, akkor bocs. Sose néztem menet közben csak azt hittem Nagy baj... az meg eléggé relatív...szerencsére...
|
|
|
Naplózva
|
Aranka az én kis vasoxidkupackám!
|
|
|
Feco01
Nem elérhető
Hozzászólások: 157
|
|
« Válasz #114 Dátum: 2009. július 09. 06:49:00 am » |
|
Úgy tűnik itt sem lehet fogást találni az egykori tervezőkön. Ezt is gondosan megtervezték. Már csak az a kérdés, ha már ezt ilyen alaposan körbejártuk, hogy a kardán, ami előkerült a sokaságból, ilyen kivitelű-e, vagy "csak" tettünk egy szellemi körutat a témában.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #115 Dátum: 2009. július 09. 08:38:49 am » |
|
Úgy tűnik itt sem lehet fogást találni az egykori tervezőkön. Ezt is gondosan megtervezték. Már csak az a kérdés, ha már ezt ilyen alaposan körbejártuk, hogy a kardán, ami előkerült a sokaságból, ilyen kivitelű-e, vagy "csak" tettünk egy szellemi körutat a témában.
Ezért nevezik őket tervezőknek.Nomeg emiatt is bírnak az idősebb kocsik ki sokkal többet, mint a maiak..
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Höggenbukken
Vendég
|
|
« Válasz #116 Dátum: 2009. július 09. 13:38:58 pm » |
|
Úgy tűnik itt sem lehet fogást találni az egykori tervezőkön. Ezt is gondosan megtervezték. Már csak az a kérdés, ha már ezt ilyen alaposan körbejártuk, hogy a kardán, ami előkerült a sokaságból, ilyen kivitelű-e, vagy "csak" tettünk egy szellemi körutat a témában.
Ezért nevezik őket tervezőknek.Nomeg emiatt is bírnak az idősebb kocsik ki sokkal többet, mint a maiak.. De azt azért vedd figyelembe, hogy manapság az autókat más igényekre tervezik. Sokkal könnyebb autóhoz jutni, ezért az emberek nem is hosszú évekre vesznek autót. Ebből kiindulva nem is vigyáznak rá úgy, mert nem kell 10 évig sprórolnia egy másikra. Bemegy, és megveszi hitelre. Régen sokkal ritkább volt az, hogy 2-3 éves autókba bele van tekerve 150-200 ezer kilométer. Ma megveszi a júzer az 530d-t, és fogalma sincs róla, hogy hidegen nem kénye kinyomni a szemét, hogy ha meghajtja, akkor nem lenne szabad egyből leállítani. Egyrészt nem is érdekli, másrészt az autógyár nem is hívja fel a vevő figyelmét pl. erre, mert sok embernek ez nyűg lenne, mert miaz, hogy nem állíthatja le egyből. Ez meg abból fakad, hogy manapság nem a mérnökök terveznek autót, hanem a marketingesek. A másik része, hogy manapság sokkal pontosabban tudják az alkatrészeket méretezni, egészen precízen meg lehet határozni, hogy hova milyen anyag kell, mennyi, és mekkora. Régen ennyire pontosan azért nem tudtak tervezni, ezért sokkal nagyob ráhagyásokkal dolgoztak, jelentősen túlméretezve az alkatrészeket. Ma kicentizik, az "éppencsak" határig. Nyilván azért, mert egy autógyárnál a legfontosabb szempont a költséghatékonyság. Ha valamin mondjuk a BMW 1 Eurót spórol, az 600 000 autónál 600 000 Euró. Nameg miért tervezzenek 15-20 évre autót, amikor az emberek úgyis 3-5 évre veszik őket? Egyébként anno asszem a '70-es években a Porsche megcsinálta a "soha el nem romló motort". Ez egy 2.4-es, négyhengeres, szívó benzinmotor volt, több millió kilométerre tervezve. És ha jól tudom a tesztek folyamán valóban egy meghibásodás sem lépett fel. Viszont olyan horribilis előállítási költségei voltak, hogy egyszerűen nem érné meg ilyet gyártani. A teherautók meg megint más tészta, ott valóban akár millió kilométerre is méreteznek, na de egy teherautó motor nem is annyiba kerül mint egy személyautó. Ezzel együtt persze az szívemhez is a régi autók állnak közelebb, mert látható rajtuk, hogy teljesen más szemlélet alapján gyártották őket.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. július 09. 15:32:31 pm írta Dogmeat »
|
Naplózva
|
|
|
|
csabE28
aki számodra
Nem elérhető
Hozzászólások: 1889
Szerelem, mert cápa!
|
|
« Válasz #117 Dátum: 2009. július 09. 15:16:18 pm » |
|
Bizony, ez nagyon így van. manapság az autó olyan mint az LCD TV, mindenkinek kell. Régen az egy nagy álom volt, vigyáztak is rá rendesen ha sikerült összekuporgatni rá a lóvét. Nem úgy néztek rá hogy jaj, ha kijönne már a "ráncfellvarrott" új modell, mennék azt cserélném is be! Akkor az hogy ÖTÖS BMW az 5-6-8 évig egyet jelentett. Aztán kijött az ÚJ ötös, és akkor szép lassan átszoktak hozzá. Ma 3-4 generáció fut egyszerre, a franc se tudja, de nem is érdekel. Egyszerűen képtelen vagyok megmondani egyről hogy ez most a legújabb vagy nem? Néha ha beszélgetek valakivel, és szóba kerül hogy láttad az új E 5897es ötös BMW-t? akkor nagy a fejvakarás: melyik az, amelyiknek az indexe... nem, az nem hanem amelyik olyan mint az uj merci, tudod... Mi, az a lóbaszó nagy amelyik nagyobb mint egy hetes? Neeem, az amelyik még kisebb... Olyan macskaszemű? LÓSZAR! Persze ez azért van mert fényévekre vagyunk annak még a lehetőségétől is hogy akár csak 15 évesen majd megvegyünk egyet. De mi a francnak is vennénk? Mind be lesz már zúzva, és feldarálják konzervdoboznak....
|
|
|
Naplózva
|
Aranka az én kis vasoxidkupackám!
|
|
|
Höggenbukken
Vendég
|
|
« Válasz #118 Dátum: 2009. július 09. 15:30:42 pm » |
|
Bizony, ez nagyon így van. manapság az autó olyan mint az LCD TV, mindenkinek kell. Régen az egy nagy álom volt, vigyáztak is rá rendesen ha sikerült összekuporgatni rá a lóvét. Nem úgy néztek rá hogy jaj, ha kijönne már a "ráncfellvarrott" új modell, mennék azt cserélném is be! Akkor az hogy ÖTÖS BMW az 5-6-8 évig egyet jelentett. Aztán kijött az ÚJ ötös, és akkor szép lassan átszoktak hozzá. Ma 3-4 generáció fut egyszerre, a franc se tudja, de nem is érdekel. Egyszerűen képtelen vagyok megmondani egyről hogy ez most a legújabb vagy nem? Néha ha beszélgetek valakivel, és szóba kerül hogy láttad az új E 5897es ötös BMW-t? akkor nagy a fejvakarás: melyik az, amelyiknek az indexe... nem, az nem hanem amelyik olyan mint az uj merci, tudod... Mi, az a lóbaszó nagy amelyik nagyobb mint egy hetes? Neeem, az amelyik még kisebb... Olyan macskaszemű? LÓSZAR! Persze ez azért van mert fényévekre vagyunk annak még a lehetőségétől is hogy akár csak 15 évesen majd megvegyünk egyet. De mi a francnak is vennénk? Mind be lesz már zúzva, és feldarálják konzervdoboznak....
Ezt nevezik fogyasztói társadalomnak. Szar, de nincs alternatíva jelenleg. Illetve van. Úgy hívják: Észak-Korea.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
fblacka
Nem elérhető
Hozzászólások: 705
ejtsd: efbélacka
|
|
« Válasz #119 Dátum: 2009. július 09. 16:22:17 pm » |
|
De azt azért vedd figyelembe, hogy manapság ...
Te írtad a cikket? A kisebb ráhagyás nem lehet negatívum. Érdemes megnézni egy-egy töréstesztet a különböző korszakok autóiból. Természetesen csakis elfogultság/-vakultság nélkül van értelme.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|