steffe
Nem elérhető
Hozzászólások: 2566
|
|
« Válasz #210 Dátum: 2009. július 16. 23:56:44 pm » |
|
MÉg mindig fontos.....
Ja és érdekelne,hogy e28 elektromostükörnek a kábelkötege megvan végig...a végén van egy széles csati és abból 3 vezeték jön ki..na azokat hová kell kötni??
--------------------------------------------------------------------
Esetleg valaki leirná nekem,hogyan lehet öszehozni a E30 1.8 lejetes motorköteget egy e21 kaszniköteggel:arra értem,hogy hogy csatlakozik rá a nbiztitábla oldalán lévő csatira az ljetes köteg... Meg mit kell áttrakni az ljetről,hogy jó is legyen...szivósor nem kell,mert nem az lesz rajta...... Köszi..
|
|
|
Naplózva
|
steffe
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #211 Dátum: 2009. július 17. 00:16:04 am » |
|
Milyen színűek a vezetékek? Egyébként ott kap testet, feszültséget (kéne annak a konkrét 3db kábelnek aszíne, az a biztos) ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ L-jetből maradjon a 2 fő hőgomba, pótlevegő szabályzó, légtömegmérő, pillangó állás kapcsoló
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. július 17. 00:16:35 am írta collins »
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
adam
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
|
|
« Válasz #212 Dátum: 2009. július 17. 09:11:02 am » |
|
Kérem tisztelettel! A motorcsörgésem a gyújtásvisszavétellel 80%-t csökkent, köszönet. Viszont amennyi maradt, az huzatáskor jelentkezik, 4000ford környékén, padlógáznál. Na de az már maradjon! Viszont a nagymotor fogyasztásától való félelmeket egy kicsit tudnám oszlatni. A motor "rendbetétele" óta 100l ü.a-t égettem el, s pont 1100km-t mentem el vele, s ez ugye 9.1 fogyi. Ezt Bp környékén ú.n. külvárosi forgalomban értem el. viszonylag nagy forgalomban, sok lámpával, sok megállásal, indulással, de nagyobb bedugulás nélkül. Néha egy-egy gyorsulgatással, kilincsmutogatással . Ezekben a szitoációkban szerintem teljesen jól és takarékosan használható, szinte dízeles stílusban. Nagyon ritkán kell 3000 fölé pörgetni, még ötödikben is gyönyörüen gyorsul 1200-től. Mindezeknek azért örülök ennyire, mert van egy u.ilyen aut.-om is, amit csak sík úton 100-nál nem gyorsabban tudtam 10 alá gyűrni, városban meg aztán 16 . Szóval tiszta hepi vok. Most egy kis tesztelés jön 98-sal, mert ugy érzem ezzel még simábban fut, s az osannál 290-ért van most
|
|
|
Naplózva
|
3x M30 b28 70 4169829
|
|
|
Höggenbukken
Vendég
|
|
« Válasz #213 Dátum: 2009. július 17. 09:15:41 am » |
|
Ósannál, teszkónál, egyéb gagyi kúton tankolni ősi román szokás.
Egyébként nem muszáj egy nagy motornak sokat ennie, és ezt senki nem hiszi el, amíg nem volt neki olyan autója. Nemrég 11.3 literes fogyasztást produkáltam mind a 8 hengeremmel és 4 literemmel együtt. Mondjuk a nagyátlag kicsit több, nem egész 13. De ahhoz képest, hogy mindenkinek az az első kérdése, miután megtudja, hogy mekkora motorja van, hogy "20 litert benyel mi?"...
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. július 17. 09:16:53 am írta collins »
|
Naplózva
|
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7140
18i 82/11 B6 81/11
|
|
« Válasz #214 Dátum: 2009. július 17. 09:18:42 am » |
|
Teljesen nyugodtan tankolj ilyen kútnál. Például a legtöbb Shell ugyanettól a német üz. kereskedő cégtől veszi.
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
adam
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
|
|
« Válasz #215 Dátum: 2009. július 17. 09:20:11 am » |
|
A dunakeszi-i osannál azért tankolok, mert konkrétan, elsőkézből tudom hogy oda mit visznek.
|
|
|
Naplózva
|
3x M30 b28 70 4169829
|
|
|
steffe
Nem elérhető
Hozzászólások: 2566
|
|
« Válasz #216 Dátum: 2009. július 17. 09:21:28 am » |
|
Teljesen nyugodtan tankolj ilyen kútnál. Például a legtöbb Shell ugyanettól a német üz. kereskedő cégtől veszi.
Főleg most,hogy az összes tescos kutat megvette a shell...és a beszállitó ugyanaz maradt....
|
|
|
Naplózva
|
steffe
|
|
|
Höggenbukken
Vendég
|
|
« Válasz #217 Dátum: 2009. július 17. 09:23:53 am » |
|
Főleg most,hogy az összes tescos kutat megvette a shell...és a beszállitó ugyanaz maradt....
Nemtudom, én már takarítottam üzemanyag rendszert teszkós kúton való tankolás után. Nem, nem a sajátomat, meló volt. Persze lehet az is, hogy csak egyedi eset volt, de én inkább óvatos próbálok lenni.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. július 17. 09:27:14 am írta collins »
|
Naplózva
|
|
|
|
adam
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
|
|
« Válasz #218 Dátum: 2009. július 17. 09:24:19 am » |
|
Teljesen nyugodtan tankolj ilyen kútnál. Például a legtöbb Shell ugyanettól a német üz. kereskedő cégtől veszi.
Tudom, csak sajna még nem tudtam megfűzni az illetőt, hogy egy kicsit kanyarodjon felénk. Még naon új, félti az állását.
|
|
|
Naplózva
|
3x M30 b28 70 4169829
|
|
|
adam
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
|
|
« Válasz #219 Dátum: 2009. július 17. 09:27:50 am » |
|
Jó, jó, de most nem a tankolás miatt írtam, de látom már megint hibáztam .
|
|
|
Naplózva
|
3x M30 b28 70 4169829
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #220 Dátum: 2009. július 17. 09:30:19 am » |
|
Kicsit fogyi téma. Én eddig 2 autóval/motorváltozattal vagyok megelégedve és annak fogyasztásával.
Egyik a karbis M20B20 E12-ben, a másik egy E28 528i.
Ebből a legjobban az M20B20 karbis produkálta, ráadásul 4-es váltóval. Sapc (Dogmít) tanúsíthatja, mert vele jöttünk haza Szombathelyről egy E12-vel. igaz csak 80-90 között szigorúan és éjjel,de 5L-es fogyi jött ki.
Szombathelyen tankoltunk 20L-t,hogy na majd rátöltögetünk, biztosan lyukas a tank... végül hazaértünk vele Szegedre (400km) és még itthon is mentem vele a műhely körül.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Höggenbukken
Vendég
|
|
« Válasz #221 Dátum: 2009. július 17. 09:47:27 am » |
|
Kicsit fogyi téma. Én eddig 2 autóval/motorváltozattal vagyok megelégedve és annak fogyasztásával.
Egyik a karbis M20B20 E12-ben, a másik egy E28 528i.
Ebből a legjobban az M20B20 karbis produkálta, ráadásul 4-es váltóval. Sapc (Dogmít) tanúsíthatja, mert vele jöttünk haza Szombathelyről egy E12-vel. igaz csak 80-90 között szigorúan és éjjel,de 5L-es fogyi jött ki.
Szombathelyen tankoltunk 20L-t,hogy na majd rátöltögetünk, biztosan lyukas a tank... végül hazaértünk vele Szegedre (400km) és még itthon is mentem vele a műhely körül.
Jó fogyasztás egy kupac mohától.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
adam
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
|
|
« Válasz #222 Dátum: 2009. július 17. 10:17:18 am » |
|
Szeptemberre tervezek egy Tátra kerülést, szigorúan krúzolós tempóban, s addig optimalizálgatom a vasat, kiváncsi vok, meddig lehet lenyomni. A könyv 90-nél 6.8-t ír, 120-nál meg 9-t. Ezeknél az autóknál tán még tartható a gyári adat, nem úgy mint a maiaknál. Egyébként nagy fogyasztásperverz vok.
|
|
|
Naplózva
|
3x M30 b28 70 4169829
|
|
|
Höggenbukken
Vendég
|
|
« Válasz #223 Dátum: 2009. július 17. 10:34:45 am » |
|
Szeptemberre tervezek egy Tátra kerülést, szigorúan krúzolós tempóban, s addig optimalizálgatom a vasat, kiváncsi vok, meddig lehet lenyomni. A könyv 90-nél 6.8-t ír, 120-nál meg 9-t. Ezeknél az autóknál tán még tartható a gyári adat, nem úgy mint a maiaknál. Egyébként nagy fogyasztásperverz vok.
Akkor vegyél Tata Nanot.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #224 Dátum: 2009. július 17. 10:58:25 am » |
|
Jó fogyasztás egy kupac mohától. Most mé? Nem is volt annyira mohás
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Höggenbukken
Vendég
|
|
« Válasz #225 Dátum: 2009. július 17. 11:00:03 am » |
|
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
steffe
Nem elérhető
Hozzászólások: 2566
|
|
« Válasz #226 Dátum: 2009. július 17. 12:09:27 pm » |
|
Milyen színűek a vezetékek? Egyébként ott kap testet, feszültséget (kéne annak a konkrét 3db kábelnek aszíne, az a biztos) ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ L-jetből maradjon a 2 fő hőgomba, pótlevegő szabályzó, légtömegmérő, pillangó állás kapcsoló Miki! Ezek azok a vezetékek.. A bal oldalit csiptem le a kábelkötegről....a jobb oldali folytatása,meg a tükörcsatik,meg a tükörállitó kapcsoló! A bal oldaliból 3 kábel áll ki: zöld-fehér teli barna piros-fehér a jobb oldali csatiba viszont 4 kábel megy: zöld-fehér teli barna piros-fehér barna-zöld(de ennek nincs párja a másik csatiban)
|
steffe
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #227 Dátum: 2009. július 17. 14:26:02 pm » |
|
Steffe! A barna/zölddel ne foglalkozz, neked a piros/fehéret kell biztosítékolt, állandóan feszültség alatt lévő pontra kötni, a zöld/fehér azért kell,hogy gyújtás ráadására működjön a tükör ,de a működési feszkót a piros/fehérről veszi le. A barna meg ugye állandóan negatív Az is valószínű (sok féle változat volt) ,hogy a piros és a barna zöld a zárfűtés/kilincskapcsolót táplálja. De ez extra és évjárat függő volt, ráadásul párhuzamosan gyártottak legalább 5 féle köteget...
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
steffe
Nem elérhető
Hozzászólások: 2566
|
|
« Válasz #228 Dátum: 2009. július 17. 15:36:20 pm » |
|
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. július 17. 19:41:16 pm írta collins »
|
Naplózva
|
steffe
|
|
|
bazs e28
Nem elérhető
Hozzászólások: 326
|
|
« Válasz #229 Dátum: 2009. július 17. 16:15:56 pm » |
|
üdv mindenkinek! van egy olyan hatalmas gondom ,hogy amint elkezd bemelegedni az autóm ,úgy egyre jobban elkezd dadogni a motor és már a nagyanyámat is kicseréltem (gyertyakábel elosztó rotor stb)és még mindíg csinálja!! mi lehet a gond ?? illetve valakinek nincsen véletlenül egy megbízható szerelője DIÓS,BUDAÖRS BUDAFOK KÖRNYÉKÉN?? mert kezdek kilenni a dologtól ....egyébként egy 84 -es 525e-ről van szó....előre is köszönöm a segítséget....
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Zottya
Nem elérhető
Hozzászólások: 479
|
|
« Válasz #230 Dátum: 2009. július 17. 17:16:21 pm » |
|
Gyújtás-előgyújtás- hidegindítás körül keresgélj szerintem.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. július 17. 17:21:22 pm írta Zottya »
|
Naplózva
|
Zoli
"A biztonsági öv lehet, hogy korlátoz a mozgásban, de még mindig nem annyira, mint a tolószék."
47°20'20.57"N 18°58'4.30"E
tel:+36 20 4468504
|
|
|
Höggenbukken
Vendég
|
|
« Válasz #231 Dátum: 2009. július 17. 18:06:04 pm » |
|
üdv mindenkinek! van egy olyan hatalmas gondom ,hogy amint elkezd bemelegedni az autóm ,úgy egyre jobban elkezd dadogni a motor és már a nagyanyámat is kicseréltem (gyertyakábel elosztó rotor stb)és még mindíg csinálja!! mi lehet a gond ?? illetve valakinek nincsen véletlenül egy megbízható szerelője DIÓS,BUDAÖRS BUDAFOK KÖRNYÉKÉN?? mert kezdek kilenni a dologtól ....egyébként egy 84 -es 525e-ről van szó....előre is köszönöm a segítséget....
Győződj meg róla, hogy sehol nem szív falslevegőt, ellenőrizd a szelephézagokat(0,25 hidegen szívó-kipufogó) és mérj üzemanyagnyomást.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
moneytoo
Nem elérhető
Hozzászólások: 691
|
|
« Válasz #232 Dátum: 2009. július 17. 18:14:43 pm » |
|
Kicsit fogyi téma. Én eddig 2 autóval/motorváltozattal vagyok megelégedve és annak fogyasztásával.
Egyik a karbis M20B20 E12-ben, a másik egy E28 528i.
Nekem a 6-osban 2,8-s moci van, és 110-120 között fogyasztott 7,5 körül.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Gábor
Nem elérhető
Hozzászólások: 1416
|
|
« Válasz #233 Dátum: 2009. július 17. 19:11:00 pm » |
|
Sziasztok!
Mitől lehet ha a K-jetes 520i fix gázálláson berángat néha, gázadásra abbahagyja?
Valamint kb mennyi egy garnitúra jó állapotó E28-as ajtó, csupaszon?
Ja meg van itt nekem ezen egy fogyimérős fordulatszámmérő, de a fogyimérős része nem izemöl. hogyan lehet működésre bírni?
köszi!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #234 Dátum: 2009. július 17. 19:45:06 pm » |
|
Sziasztok!
Mitől lehet ha a K-jetes 520i fix gázálláson berángat néha, gázadásra abbahagyja?
Valamint kb mennyi egy garnitúra jó állapotó E28-as ajtó, csupaszon?
Ja meg van itt nekem ezen egy fogyimérős fordulatszámmérő, de a fogyimérős része nem izemöl. hogyan lehet működésre bírni?
köszi!
Fogyimérő nem fog működni, mert nincs motorvezérlő compúúúúúter. K-jet? Hjajj..bemelegedés szabályzó esetleg,de igazából bármi lehet, látni kell.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
adam
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
|
|
« Válasz #235 Dátum: 2009. július 17. 19:47:00 pm » |
|
üdv mindenkinek! van egy olyan hatalmas gondom ,hogy amint elkezd bemelegedni az autóm ,úgy egyre jobban elkezd dadogni a motor és már a nagyanyámat is kicseréltem (gyertyakábel elosztó rotor stb)és még mindíg csinálja!! mi lehet a gond ?? illetve valakinek nincsen véletlenül egy megbízható szerelője DIÓS,BUDAÖRS BUDAFOK KÖRNYÉKÉN?? mert kezdek kilenni a dologtól ....egyébként egy 84 -es 525e-ről van szó....előre is köszönöm a segítséget....
Nekem is volt egy hasonló hibám, de nekem a teljes bemelegedés után meg is állt. Végül kiderült, hogyaz elosztófejben levő tekercs volt szakadt, mely hidegen még átadott, de ahogy melegedett, már nem. Csere.
|
|
|
Naplózva
|
3x M30 b28 70 4169829
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #236 Dátum: 2009. július 17. 20:19:13 pm » |
|
üdv mindenkinek! van egy olyan hatalmas gondom ,hogy amint elkezd bemelegedni az autóm ,úgy egyre jobban elkezd dadogni a motor és már a nagyanyámat is kicseréltem (gyertyakábel elosztó rotor stb)és még mindíg csinálja!! mi lehet a gond ?? illetve valakinek nincsen véletlenül egy megbízható szerelője DIÓS,BUDAÖRS BUDAFOK KÖRNYÉKÉN?? mert kezdek kilenni a dologtól ....egyébként egy 84 -es 525e-ről van szó....előre is köszönöm a segítséget....
Először állíttass egy gyújtást, ha akkor sem jó, akkor szerintem bemelegedésszabályzó.
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Höggenbukken
Vendég
|
|
« Válasz #237 Dátum: 2009. július 17. 21:03:16 pm » |
|
üdv mindenkinek! van egy olyan hatalmas gondom ,hogy amint elkezd bemelegedni az autóm ,úgy egyre jobban elkezd dadogni a motor és már a nagyanyámat is kicseréltem (gyertyakábel elosztó rotor stb)és még mindíg csinálja!! mi lehet a gond ?? illetve valakinek nincsen véletlenül egy megbízható szerelője DIÓS,BUDAÖRS BUDAFOK KÖRNYÉKÉN?? mert kezdek kilenni a dologtól ....egyébként egy 84 -es 525e-ről van szó....előre is köszönöm a segítséget....
Először állíttass egy gyújtást, ha akkor sem jó, akkor szerintem bemelegedésszabályzó. Motronicon nincs bemelegedésszabályzó.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
fehércápa
Nem elérhető
Hozzászólások: 421
320/6 1982/06
|
|
« Válasz #238 Dátum: 2009. július 17. 22:05:27 pm » |
|
Én is állítottam a gyújtáson mert kevés volt az előgyújtás, most meglepően jól fogyaszt a 320/6 országúton 100-as tempónál 6-7 l körül városba 10 körül MOL EVO 99-ből.
Miki, nem sikerült kiderítened hogy mi a különbség a karbis és az injektoros vez. tengely között?
|
|
|
Naplózva
|
20 521 44-82 Skype: timar.laszlo70
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #239 Dátum: 2009. július 17. 22:52:19 pm » |
|
Én is állítottam a gyújtáson mert kevés volt az előgyújtás, most meglepően jól fogyaszt a 320/6 országúton 100-as tempónál 6-7 l körül városba 10 körül MOL EVO 99-ből.
Miki, nem sikerült kiderítened hogy mi a különbség a karbis és az injektoros vez. tengely között?
Persze! Más nyitási és zárási idők, sokkal kevesebb ideig van zárva a 2 szelep,mint a karbis tengellyel.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
|