MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #780 Dátum: 2009. szeptember 25. 07:23:26 am » |
|
Köszi az ajánlásokat "csöpög a második torokba a benzin" Csak nem DIDTA 32/32 karbi? Nem könnyen, de javítható darab L-jet témához jobb, ha van egy HF,mert nem csak a szűkebb szívójáratok, de a vezértengely és a fordított forgású gyújtáselosztó is fontos. Szerintem előbb a karbival kéne egyet birkózni Áááá,tök önzetlenül tettem....
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
Thommy
Nem elérhető
Hozzászólások: 737
|
|
« Válasz #781 Dátum: 2009. szeptember 25. 19:31:18 pm » |
|
Üdv! Meg tudja nekem valaki mondani, hogy az alábbi karbialkatrészeket hová kell beépíteni? Most takarítom a karbit és jó lenne ezekkel együtt összerakni, de a régiek helyét sem fedeztem még föl. 2B4-ről van szó. Előre is köszi! Tomi
|
|
|
Naplózva
|
Thommy
|
|
|
TraBence
Nem elérhető
Hozzászólások: 4521
+36 30 370 85 77
|
|
« Válasz #782 Dátum: 2009. szeptember 25. 21:44:59 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
Bence
|
|
|
Thommy
Nem elérhető
Hozzászólások: 737
|
|
« Válasz #783 Dátum: 2009. szeptember 25. 22:02:32 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
Thommy
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #784 Dátum: 2009. szeptember 25. 22:19:25 pm » |
|
azt látom,hogy tűszelepek,amit úszó emelget. De az meg nem teljesen ilyen a B4-ben emlékeim szerint, bár irtó régen akadt a kezeim közé ilyen karbi. Azt látom,hogy a kúpok különbözőek,tehát több/kevesebb benzint tudnak beengedni az úszóházba. A nagyobbik gyűrű pl. lehet a pótlevegő tömítése is... de az is lehet,hogy ezek a kimaradt dolgok más típusokhoz való,hiszen 2B4 megtalálható a VW/Audi termékeken is kisebb,nagyobb bővítésekkel. Ezt a felújító szettet nem ösmerem, én gyáriból dolgozgatok a méretpontosság miatt. Sajnos ennyit tudtam így hirtelen, de itt egy robbantott ábra, hátha evvel közelebb kerülsz. Amúgy lehet 2B5 motyó is pluszban.
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Gábor
Nem elérhető
Hozzászólások: 1416
|
|
« Válasz #785 Dátum: 2009. szeptember 26. 13:40:53 pm » |
|
Sziasztok!
Valaki elmagyarázná lépésről lépésre, szájbarágósan, hogy hogy lehet egy 81-es k-jetes m20b20-as 520i-n az oilservice lámpát kiütni, meg hogy újrainduljon a ledsor? most cseréltem, de zavar hogy ott ég folyton. köszi előre is! : ))
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #786 Dátum: 2009. szeptember 26. 14:08:37 pm » |
|
Sziasztok!
Valaki elmagyarázná lépésről lépésre, szájbarágósan, hogy hogy lehet egy 81-es k-jetes m20b20-as 520i-n az oilservice lámpát kiütni, meg hogy újrainduljon a ledsor? most cseréltem, de zavar hogy ott ég folyton. köszi előre is! : ))
Lusta vagyok leírni, egy másik oldalról idemásoltam. "Nincsen más dolgod csak összekötni a szerviz csatlakozóban a két lábat, és gyújtást adni (nem indítózni) kb. 6-7 másodpercre. Ezek után vedd ki a kulcsot, majd adrótot, és amikor ismét gyújtást adsz, már le is resetelõdött a computer. Ha 12 másodpercig adsz gyújtást (gyújtás amíg el nem alszik a lámpa) akkor az Inspectiont is reseteli. "
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #787 Dátum: 2009. szeptember 26. 14:26:39 pm » |
|
Mindenek előtt cseréltesd ki az akksikat a műszercsoportban...ha még nem marta szét a panelt a belőlük kifolyó trutyi... ha már igen, akkor meg mindegy...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
toxi92
Vendég
|
|
« Válasz #788 Dátum: 2009. szeptember 26. 19:23:14 pm » |
|
Köszi srácok! Mikivel felvettem a kapcsolatot de 1probléma hogy 250kilóméterre vagyunk egymástól Lessz e-30hf!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Gábor
Nem elérhető
Hozzászólások: 1416
|
|
« Válasz #789 Dátum: 2009. szeptember 26. 20:07:24 pm » |
|
Lusta vagyok leírni, egy másik oldalról idemásoltam. "Nincsen más dolgod csak összekötni a szerviz csatlakozóban a két lábat, és gyújtást adni (nem indítózni) kb. 6-7 másodpercre. Ezek után vedd ki a kulcsot, majd adrótot, és amikor ismét gyújtást adsz, már le is resetelõdött a computer. Ha 12 másodpercig adsz gyújtást (gyújtás amíg el nem alszik a lámpa) akkor az Inspectiont is reseteli. " 1000 köszi, holnap kipróbálom!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #790 Dátum: 2009. szeptember 26. 21:00:14 pm » |
|
Én próbáltam, e28-on bejött, de e23-on nem . Ott a balos képen lévő csati egyikébe kell beledugni a drót egyik végét, majd a másikat egy testhez.. én a hűtőre tettem.
(az a másik láb a test)
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #791 Dátum: 2009. szeptember 26. 22:49:00 pm » |
|
danke, próbáltam, de valamiért nem sikerült.. végül a hűtő lett a test.. Lassan kiérdemled, a "fórum professzora" címet.. ... Legközelebb a blokkot tanácsold testnek, mert van, akinek gumibakon van és gumin keresztül van rögzítve a tűzfalhoz a hűtő
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #792 Dátum: 2009. szeptember 27. 07:03:47 am » |
|
Lusta vagyok leírni, egy másik oldalról idemásoltam. "Nincsen más dolgod csak összekötni a szerviz csatlakozóban a két lábat, és gyújtást adni (nem indítózni) kb. 6-7 másodpercre. Ezek után vedd ki a kulcsot, majd adrótot, és amikor ismét gyújtást adsz, már le is resetelõdött a computer. Ha 12 másodpercig adsz gyújtást (gyújtás amíg el nem alszik a lámpa) akkor az Inspectiont is reseteli. " tudom barbár módszer,én egyszerűen kivttem a ledes panelt a műszerből.. )
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
csabE28
aki számodra
Nem elérhető
Hozzászólások: 1889
Szerelem, mert cápa!
|
|
« Válasz #793 Dátum: 2009. szeptember 27. 08:22:41 am » |
|
"tudom barbár módszer,én egyszerűen kivttem a ledes panelt a műszerből..)" És mennyivel gyorsabb is!!
|
|
|
Naplózva
|
Aranka az én kis vasoxidkupackám!
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #794 Dátum: 2009. szeptember 27. 08:57:11 am » |
|
HALLOTTÁTOK ? BLOKK legyen a test, ha nem jó a csatiban a test lyuk.
tűzfalhoz a hűtő? nem értem .. nem a homlokfalhoz?
Izé...HOMLOKLFAL
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Gábor
Nem elérhető
Hozzászólások: 1416
|
|
« Válasz #795 Dátum: 2009. szeptember 27. 09:19:39 am » |
|
megcsináltam, sikerült, köszi! : P
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
toxi92
Vendég
|
|
« Válasz #796 Dátum: 2009. szeptember 27. 11:00:07 am » |
|
PROMEGA!!! Szerinted meik egyszerübb átépíteni az én e-21-es 1.8as karbis motoromat l-jetesre vagy inkább egy 92-es évjáratú e-30 1.8 innyektorost motor átrakni??? Szakmai tanácsokat várok mindenkitől!! Köszi előreis
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #797 Dátum: 2009. szeptember 27. 11:32:27 am » |
|
"tudom barbár módszer,én egyszerűen kivttem a ledes panelt a műszerből..)" És mennyivel gyorsabb is!! Hosszútávon gyorsabb,nem,kell többet pöcsölnöm vele,amikor nekiáll(na) világítani.Az olajat úgyis 8000kilóméterenként cserélem,így felesleges a diszkófény.. Persze kiszedni kicsivel több idő,mint kinullázgatni,mert a műszert szét kell szedni hozzá...
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #798 Dátum: 2009. szeptember 27. 11:33:52 am » |
|
PROMEGA!!! Szerinted meik egyszerübb átépíteni az én e-21-es 1.8as karbis motor0mat l-jetesre vagy inkább egy 92-es évjáratú e-30 1.8 innyektorost motor átrakni??? Szakmai tanácsokat várok mindenkitől!! Köszi előreis
Kérdés,az E30-as motor milyen állapotban van...Ha jó,illetve jobb mint a karbis,akkor sztem az a jobb döntés..Persze a számokkal óvatosan.. )
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #799 Dátum: 2009. szeptember 27. 12:54:57 pm » |
|
PROMEGA!!! Szerinted meik egyszerübb átépíteni az én e-21-es 1.8as karbis motor0mat l-jetesre vagy inkább egy 92-es évjáratú e-30 1.8 innyektorost motor átrakni??? Szakmai tanácsokat várok mindenkitől!! Köszi előreis
Sokismeretlenes kérdés... Az egész motort áttenni nem sokkal bonyolultabb, mintha csak az l-jetet tennéd át, kevesebb a szívási esély, de így is akad. (elvileg 1 az 1-ben egyezik a motor, maximum a motortartóbakokat kell áttenni, az olajteknő lehet még másfajta) Az elektronikát mindkét esetben össze kell kötni. A teljes átépítésnél a bür0kr@tikus dolgok lépnek be, amit vérmérséklettől függően kezelni kell. Az új motor állapotát kell jól felmérni, és az dönti el, hogy mekkora átalakítást ér meg a dolog. De ésszerűbbnek tűnik az egészet áttenni, mint csak az l-jet (eredeti hf-et reszerni kell), vagy hf+l-jet átépítés(nem tudom, hogy milyen sűrítése lesz a karbis dugó, l-jet hf kombin@ciónak+ akkor már érdemes a hf-et felújítani, ill nem tudjuk milyen állapotban van az eredeti motor alja) . Javítás: ez arra az esetre vonatkozik, ha az új motor is m10-es
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. szeptember 27. 17:21:52 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
steffe
Nem elérhető
Hozzászólások: 2566
|
|
« Válasz #800 Dátum: 2009. szeptember 27. 13:12:35 pm » |
|
Sokismeretlenes kérdés...
Az egész motort áttenni nem sokkal bonyolultabb, mintha csak az l-jetet tennéd át, kevesebb a szívási esély, de így is akad. (elvileg 1 az 1-ben egyezik a motor, maximum a motortartóbakokat kell áttenni, az olajteknő lehet még másfajta) Az elektronikát mindkét esetben össze kell kötni.
A teljes átépítésnél a bür0kr@tikus dolgok lépnek be, amit vérmérséklettől függően kezelni kell.
Az új motor állapotát kell jól felmérni, és az dönti el, hogy mekkora átalakítást ér meg a dolog.
De ésszerűbbnek tűnik az egészet áttenni, mint csak az l-jet (eredeti hf-et reszerni kell), vagy hf+l-jet átépítés(nem tudom, hogy milyen sűrítése lesz a karbis dugó, l-jet hf kombin@ciónak+ akkor már érdemes a hf-et felújítani, ill nem tudjuk milyen állapotban van az eredeti motor alja) .
a 92-es 1.8 az már m40 és motronik...szóval az is bonyolult lesz nem kicsit...
|
|
|
Naplózva
|
steffe
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #801 Dátum: 2009. szeptember 27. 13:19:43 pm » |
|
a 92-es 1.8 az már m40 és motronik...szóval az is bonyolult lesz nem kicsit...
De ha csak a hengerfej,meg az injektoros cucc megy át,akkor is az elektronikával meg kell küzdeni..
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
steffe
Nem elérhető
Hozzászólások: 2566
|
|
« Válasz #802 Dátum: 2009. szeptember 27. 13:26:57 pm » |
|
De ha csak a hengerfej,meg az injektoros cucc megy át,akkor is az elektronikával meg kell küzdeni..
az m40 hengerfej nem megy rá a m10-re...soha az életben....
|
|
|
Naplózva
|
steffe
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #803 Dátum: 2009. szeptember 27. 13:49:28 pm » |
|
az m40 hengerfej nem megy rá a m10-re...soha az életben....
És az m10 váltó az m40 blokkra?
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #804 Dátum: 2009. szeptember 27. 14:08:57 pm » |
|
az m40 hengerfej nem megy rá a m10-re...soha az életben....
Akkor pláne adott a játék...Feltéve ha a motor is 92-es,és az állapota is olyan,hogy megérje áthekkelni..
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #805 Dátum: 2009. szeptember 27. 14:12:11 pm » |
|
Szóval:tudtok esetleg fellelhetséget td adagoló leírásához? A füstcsavart ha kifele tekerem,akkor csökken a nafta mennyisége?Meddig lehet kitekerni? Mostmár,hogy nem egyszerű szívásokkal fekerült a nagyobb turbo,javult a helzet,de mivel most ki van takarítva az egész az olajtól,majd kiderül,milyen is a big brother.. )Kevesebb a füst,de azért nem szünt meg.Kezdek azon gondolkodni,hogy esetleg sokat kap...
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #806 Dátum: 2009. szeptember 27. 14:58:56 pm » |
|
Szóval:tudtok esetleg fellelhetséget td adagoló leírásához? A füstcsavart ha kifele tekerem,akkor csökken a nafta mennyisége?Meddig lehet kitekerni? Mostmár,hogy nem egyszerű szívásokkal fekerült a nagyobb turbo,javult a helzet,de mivel most ki van takarítva az egész az olajtól,majd kiderül,milyen is a big brother.. )Kevesebb a füst,de azért nem szünt meg.Kezdek azon gondolkodni,hogy esetleg sokat kap... Friss élmények, igazából audinál, de dízel, dízel... Ha kifelé hajtod,akkor jobban füstöl, ha befelé,akkor kevésbé,de vigyázni kell a behajtással ,mert hajlamos a magától való felpörgésre!
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #807 Dátum: 2009. szeptember 27. 15:11:25 pm » |
|
Tegyük tisztába ezt a B18 dolgot.
Szóval.
Ha a karbis M10B18-at L-jetre szeretnéd alakítani,akkor a hengerfejjel együtt illene átrakni, de akkor már szelepszár szimeringek és egyéb tömítések és HENGERFEJcsavar cseréje (minőségire). Oka ennek az,hogy a karbis elosztó más irányba forog,mint az L-jetes, a vezérműtengely fokolása megint más.
Promega által felvetett dolog a dugattyúk, ugyanis a karbis motornak alacsonyabb a kompressziója, tehát seggreesni nem kell tőle,de most menjünk el emellett a tény mellett.
A másik,amit mondtál, az 1992-es E30-ból az 18i. Ez egy M40 típuskódú motor, ami köszönőviszonyban sincs az M10-el, ahogyan azt Steffe is említette. Sem blokk, sem hengerfej, semmije. Az üzemanyagellátó rendszere pedig Motronic. Erre még csak fel sem tudod csavarozni sem az M10 teknőjét, a tartóbakját végképp nem. De a kartert nem is kell bántani... Valamint az M40-re az M10 váltó nem fog felmenni az igencsak eltérő felfogatási pontok miatt.
Én amit tennék,az a következő:
-mérnék kompressziót -gyertyák állapota -gyújtáskábelek állapota -elosztófedél állapota -ha még megszakítós gyújtás van rajta,akkor a megszakító és a kondenzátor állapota -szelephézag -levegőszűrő állapota
Majd ezek után,ha nincs javulás,akkor a karbi ideális javítása/beállítása.
Ha a fent felsoroltak nem elégségesek,akkor tehetsz rá bármit, szar lesz.
Visszatérve az M40B18-ra. Szeret kopni a vezértengely, arra is ugyanúgy kell elosztófedél, gyújtáskábel, gyertya, szeret dögleni az alapjárati motor, a hőgombák, a légtömegmérő, a motorvezérlő, pillangószelep potméter. Valamint nem fog működni a km órád (ez megoldható), de a legnagyobb gond,hogy a kardánból egyedit kell csinálni és az nem olyan,hogy csak úgy saccra körbevarrom/megtoldom, mert ütni, rázni, remegni fog.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
toxi92
Vendég
|
|
« Válasz #808 Dátum: 2009. szeptember 27. 16:12:05 pm » |
|
Ez eddig érthető! Köszönöm szépen! Nah a Motor jó állapotú 170ezer kilóméter van benn külföldi autó ismerősömék hozták be és itt mentünk vele a saját lábán. Szal a motor jó! Váltó is van ehez az m40 motorhoz 240.es én ezekhez a számokhoz nem nagyon értek, és ez az e.30-as váltó felmenne a kocsira? Meg ehez milyen kardánt szerezzek?? A kilóméter órát mért nem fog jó lenni,illetve a fordulatszámmérő az jó lessz? Amiket leírtál Miki hogy kimérni kompressziót-stb. azt meik motorra gondoltad? Mien árba lehetne eladni egy e-30 1.8karbis motort?!
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. szeptember 27. 16:31:49 pm írta toxi92 »
|
Naplózva
|
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #809 Dátum: 2009. szeptember 27. 17:15:22 pm » |
|
Ez eddig érthető! Köszönöm szépen! Nah a Motor jó állapotú 170ezer kilóméter van benn külföldi autó ismerősömék hozták be és itt mentünk vele a saját lábán. Szal a motor jó! Váltó is van ehez az m40 motorhoz 240.es én ezekhez a számokhoz nem nagyon értek, és ez az e.30-as váltó felmenne a kocsira? Meg ehez milyen kardánt szerezzek?? A kilóméter órát mért nem fog jó lenni,illetve a fordulatszámmérő az jó lessz? Amiket leírtál Miki hogy kimérni kompressziót-stb. azt meik motorra gondoltad? Mien árba lehetne eladni egy e-30 1.8karbis motort?! Romlik a látásom, én 82-esnek "láttam", akkor az egész hsz-em stornó , bár nekem a realoem a bmw e30 318i-t csak 91/04 -ig hozza
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|