Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #2940 Dátum: 2010. augusztus 08. 10:19:58 am » |
|
Mitől lehet retkes a szelep? Valami(k) nem égnek el az üzemanyagból,vagy mi a bánat?Hogyan javítható,csak szétszedéssel,helyi takarítással?
így van. Adalék anyagok (korábban ólom), égésből származó oxidok, lerakódások, ráégett olaj (mikor már szimeringesedni). Leginkább a kipu szelepekre jellemző a lerakodás, de valóban motor állapotától függ.(gyűrű, olajevés stb) A szívó és a kipuff lerakodása között a különbség annyi, hogy a kipu szelepre ráég, míg a szívóra csak lerakódik. Ez eredményezi, hogy idővel, a természetes használattal a lerakódások miatt elkezd elégtelenül zárni a szelep és már kész is a kompresszióvesztés, egyenetlen járás, belepuffogás, K-jetnél és karbisnál idióta, szabályozhatatlan működés. Sokszor az sem garancia, ha szét volt szedve, mert nem elég a takarítás, illik be is csiszolni/adott esetben marni a szelepeket. DE ha a mérések indokolják, akkor új szelep, új vezető, új fészkek. Akkor tökéletes egy hengerfej, amikor kint a vezértengely, az összes szelep zárva, felöntöd hígítóval és az sehol sem szivárog át a zárt szelepeknél. Ha valahol izzad, akkor az szar, nem lesz tökéletes járás. Persze a tökéletes járás mellé társulnia kell egy olyan injektorsornak, amire nyomást adva, majd elzárva, akár 1 óra múlva sem szabad még csak izzadnia sem. De még sorolhatnám a többi összetevőt is, de semmi értelme, ugyanis könnyen felgyulladhat az egész, ha valaki tapasztalat nélkül kezd el vizsgálódni.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #2941 Dátum: 2010. augusztus 08. 10:37:59 am » |
|
A realoem az ETK rajzait, képeit használja---> attól részletesebb nincs Jól emléxem, hogy az ETK az ez? http://bmwfans.info/parts/catalog/E23/Sedan/Europe/728i-M30/LHD/A/1981/october/browse/mert ebben sincs,amit keresek: (Pedig a kocsiban van,ráadásul minden e23-ban van,nem tipusfüggő...És sajnos nem csak egy alkatrészt nem találok, anélkül nehéz rendelni...legfeljebb ha nem megy, kiszedem mindet, és ha valakinek van egybe derab, elkérem a méreteit.PLd a tűzfalnál a vákuumtartályra (tojásartó) rámenő csőcsatlakozó (elosztó) műanyag csonk kellene....
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #2942 Dátum: 2010. augusztus 08. 10:42:36 am » |
|
így van. Adalék anyagok (korábban ólom), égésből származó oxidok, lerakódások, ráégett olaj (mikor már szimeringesedni). Leginkább a kipu szelepekre jellemző a lerakodás, de valóban motor állapotától függ.(gyűrű, olajevés stb) A szívó és a kipuff lerakodása között a különbség annyi, hogy a kipu szelepre ráég, míg a szívóra csak lerakódik. Ez eredményezi, hogy idővel, a természetes használattal a lerakódások miatt elkezd elégtelenül zárni a szelep és már kész is a kompresszióvesztés, egyenetlen járás, belepuffogás, K-jetnél és karbisnál idióta, szabályozhatatlan működés. Sokszor az sem garancia, ha szét volt szedve, mert nem elég a takarítás, illik be is csiszolni/adott esetben marni a szelepeket. DE ha a mérések indokolják, akkor új szelep, új vezető, új fészkek. Akkor tökéletes egy hengerfej, amikor kint a vezértengely, az összes szelep zárva, felöntöd hígítóval és az sehol sem szivárog át a zárt szelepeknél. Ha valahol izzad, akkor az szar, nem lesz tökéletes járás.
Persze a tökéletes járás mellé társulnia kell egy olyan injektorsornak, amire nyomást adva, majd elzárva, akár 1 óra múlva sem szabad még csak izzadnia sem. De még sorolhatnám a többi összetevőt is, de semmi értelme, ugyanis könnyen felgyulladhat az egész, ha valaki tapasztalat nélkül kezd el vizsgálódni.
Illusztráció a rossz hengerfej kifejezésre: Bár nem néztem (még) meg higítóval, de szerintem ezt teljesen fölösleges...
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #2943 Dátum: 2010. augusztus 08. 10:45:37 am » |
|
ebben hűtővizet se cseréltek kétévente,az tuti....
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #2944 Dátum: 2010. augusztus 08. 10:51:45 am » |
|
Hát nem túl valószínű... Bár egy-két falevél volt a vízcsatornákban...
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #2945 Dátum: 2010. augusztus 08. 10:54:05 am » |
|
Sok esélyt nem látok azok odakerülésére...
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #2946 Dátum: 2010. augusztus 08. 11:18:20 am » |
|
Sok esélyt nem látok azok odakerülésére...
Dehogynem,az út szélén a pocsolyából feltöltve......
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #2947 Dátum: 2010. augusztus 08. 11:23:14 am » |
|
így van. Adalék anyagok (korábban ólom), égésből származó oxidok, lerakódások, ráégett olaj (mikor már szimeringesedni). Leginkább a kipu szelepekre jellemző a lerakodás, de valóban motor állapotától függ.(gyűrű, olajevés stb) A szívó és a kipuff lerakodása között a különbség annyi, hogy a kipu szelepre ráég, míg a szívóra csak lerakódik. Ez eredményezi, hogy idővel, a természetes használattal a lerakódások miatt elkezd elégtelenül zárni a szelep és már kész is a kompresszióvesztés, egyenetlen járás, belepuffogás, K-jetnél és karbisnál idióta, szabályozhatatlan működés. Sokszor az sem garancia, ha szét volt szedve, mert nem elég a takarítás, illik be is csiszolni/adott esetben marni a szelepeket. DE ha a mérések indokolják, akkor új szelep, új vezető, új fészkek. Akkor tökéletes egy hengerfej, amikor kint a vezértengely, az összes szelep zárva, felöntöd hígítóval és az sehol sem szivárog át a zárt szelepeknél. Ha valahol izzad, akkor az szar, nem lesz tökéletes járás.
Persze a tökéletes járás mellé társulnia kell egy olyan injektorsornak, amire nyomást adva, majd elzárva, akár 1 óra múlva sem szabad még csak izzadnia sem. De még sorolhatnám a többi összetevőt is, de semmi értelme, ugyanis könnyen felgyulladhat az egész, ha valaki tapasztalat nélkül kezd el vizsgálódni.
Miki,ez a fészek csere engem érdekel,ki lehet ezt otthon cserélni,vagy kell hozzá gépműhely? Lehet ehhez speckó szelepmaró(kézi) maró fejciket venni,vagy sacc/kb,és minden kocsié szabvány e,mármint a fészek szöge,vagy a BMW-hez BMW maró készlet kell?
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
szöcskE28
Nem elérhető
Hozzászólások: 186
|
|
« Válasz #2948 Dátum: 2010. augusztus 08. 11:35:51 am » |
|
Miki,ez a fészek csere engem érdekel,ki lehet ezt otthon cserélni,vagy kell hozzá gépműhely? Lehet ehhez speckó szelepmaró(kézi) maró fejciket venni,vagy sacc/kb,és minden kocsié szabvány e,mármint a fészek szöge,vagy a BMW-hez BMW maró készlet kell?
Szerintem mindenképpen gépműhely!
|
|
|
Naplózva
|
e28
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #2949 Dátum: 2010. augusztus 08. 11:38:29 am » |
|
Jól emléxem, hogy az ETK az ez? http://bmwfans.info/parts/catalog/E23/Sedan/Europe/728i-M30/LHD/A/1981/october/browse/mert ebben sincs,amit keresek: (Pedig a kocsiban van,ráadásul minden e23-ban van,nem tipusfüggő...És sajnos nem csak egy alkatrészt nem találok, anélkül nehéz rendelni...legfeljebb ha nem megy, kiszedem mindet, és ha valakinek van egybe derab, elkérem a méreteit.PLd a tűzfalnál a vákuumtartályra (tojásartó) rámenő csőcsatlakozó (elosztó) műanyag csonk kellene.... http://static.bmwfans.info/images/epc/ODczNV9w.pngTessék. 5-ös alkatrész, a cikkszáma 64 11 1 363 061 , az ára pedig 240Ft.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #2950 Dátum: 2010. augusztus 08. 11:46:56 am » |
|
Miki,ez a fészek csere engem érdekel,ki lehet ezt otthon cserélni,vagy kell hozzá gépműhely? Lehet ehhez speckó szelepmaró(kézi) maró fejciket venni,vagy sacc/kb,és minden kocsié szabvány e,mármint a fészek szöge,vagy a BMW-hez BMW maró készlet kell?
Mindenképpen egy megbízható gépműhelyt ajánlanék, ahol a szemed láttára teszik bele azt a cuccot, amit odaviszel. Otthon semmiképp se kezdj bele ilyenbe. Persze ,ha van rá lé és veszel hozzá megfelelő szerszámokat, akkor nosza Én, ha "nagy leszek", szeretnék, hogy ne legyek ilyen dolgokban (sem) más műhelyekre utalva. Persze ehhez kell gyűjtögetni még néhány nullát a bankszámlámra A szelepfészek marásához a szerszámok elérhetőek, ahhoz nem kell kimondottan gépműhely és nem is típusspecifikus. Az előírt dőlésszög, mélység kell, meg az ahhoz passzoló maróeszköz és ennyi. Az egy más kérdés, hogy ez a szerszám is többe kerül, mint egy jónak mondható magyar fizetés és ezért kibaszottul nem éri meg otthon csinálgatni, hanem kell egy reszelő, akinek van ilyenje és vállalja is normális minőségben.A másik az, hogy tapasztalatot és tudást nem lehet a szerszám mellé vásárolni.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #2951 Dátum: 2010. augusztus 08. 11:56:29 am » |
|
Nekünk az autószerelővizsgán az volt a vizsgafeladat, hogy egy lada hfejszelepet kellett kicserélni, besziszolni (+szszárszimm.).
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #2952 Dátum: 2010. augusztus 08. 11:58:01 am » |
|
Nekem is szelepbecsiszolás volt a technikusvizsgám
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #2953 Dátum: 2010. augusztus 08. 12:15:48 pm » |
|
Mindenképpen egy megbízható gépműhelyt ajánlanék, ahol a szemed láttára teszik bele azt a cuccot, amit odaviszel. Otthon semmiképp se kezdj bele ilyenbe. Persze ,ha van rá lé és veszel hozzá megfelelő szerszámokat, akkor nosza Én, ha "nagy leszek", szeretnék, hogy ne legyek ilyen dolgokban (sem) más műhelyekre utalva. Persze ehhez kell gyűjtögetni még néhány nullát a bankszámlámra A szelepfészek marásához a szerszámok elérhetőek, ahhoz nem kell kimondottan gépműhely és nem is típusspecifikus. Az előírt dőlésszög, mélység kell, meg az ahhoz passzoló maróeszköz és ennyi. Az egy más kérdés, hogy ez a szerszám is többe kerül, mint egy jónak mondható magyar fizetés és ezért kibaszottul nem éri meg otthon csinálgatni, hanem kell egy reszelő, akinek van ilyenje és vállalja is normális minőségben.A másik az, hogy tapasztalatot és tudást nem lehet a szerszám mellé vásárolni. Konkrétabban,hogyan van beleillesztve a fészek,felhevítve a fejet,és lehűtve az új fészket?Hogyan kell/lehet kiszedni a régi fészket,ki kell marni,vagy van szerszám,bármi amivel kijön? Azért kérdem,mert annó a kolhozban nem egy szergej fészkét bemartam,de ott az öntvény volt a fej és a fészek anyaga is,egyszerűen beletettem a marót,és addig martam(tekertem a szárat) amíg a szelep helye szép fényes nem lett,vagyis kimarta a beverődést,addig az esztergácsos megsimogatta a szelepeket,majd mi benzint öntöttünk a szelepekre,és ahogy mondtad,ha nem szivárgott akkor jó! Már nem egy BMW hf-et vittem gépműhelybe,és kurvára nem voltam meggyőződve,hogy kicserélték amit felszámoltak,meg tapasztalat ide-vagy oda,az alkalmazott aki ott sz@pik 0fizuért,NEM fog úgy odafigyelni rá,mint a tulaj(én),aki még élvezi is a kalandot.Érdekelne még a szelepvezetők cseréje is,mekkora lógásnál kell cserélni őket kb.,és annak mia módja,ha nem ipari titok.Lehet mást is érdekel. Köszke.
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #2954 Dátum: 2010. augusztus 08. 13:52:47 pm » |
|
Egyáltalán nem ipari titok, ha érdekel benneteket, akkor a közeljövőben szakítok időt az adatok kigyűjtésére, hogy melyik motornál mi a tűrés, mivel méred, hogyan, hol, oszt beírom. Valamint a szent bibliámból fotózok hozzá képeket is. Előre szólok, ne nyaggassatok vele, mikor lesz, mert nem ez életem legfőbb célja, hogy ilyeneket írogassak. Majd lesz. Egyébként "hevítés/hűtés" a vezetőnél és fészeknél is. HA cserélni kell.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #2955 Dátum: 2010. augusztus 08. 14:59:50 pm » |
|
Én miért nem találtam???: ( Te tudsz ilyen apró szarokat is rendelni, vagy van limit?
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #2956 Dátum: 2010. augusztus 08. 15:03:29 pm » |
|
Nekünk az autószerelővizsgán az volt a vizsgafeladat, hogy egy lada hfejszelepet kellett kicserélni, besziszolni (+szszárszimm.). Nade egy szelepet becsiszolni lényegesen egyszerűbb feladat, mint egy fészket bemarni...Szelepet csiszoltam én is már be, pedig nem vagyok autószerelő,fészket bemarni asszem nem fogok tán sose..
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
csabE28
aki számodra
Nem elérhető
Hozzászólások: 1889
Szerelem, mert cápa!
|
|
« Válasz #2957 Dátum: 2010. augusztus 09. 18:13:13 pm » |
|
Ja én is láttam valami dokumüsort a kubai veteránok szereléséröl, ott úgy ment hogy oszlopos fúróba befogva a szelep, oszt a csávó réányomta a SMIRGLIT! Tirárá, kész, szépen csillogik! Na de kéérem, ahol samponból kell fékolajat csinálni mert NEM LEHET VENNI....
|
|
|
Naplózva
|
Aranka az én kis vasoxidkupackám!
|
|
|
cavalli
Nem elérhető
Hozzászólások: 15
|
|
« Válasz #2958 Dátum: 2010. augusztus 09. 21:35:25 pm » |
|
A motor szerkezetileg új. Mahle dugók, hengerfej felújítva, főtengelycsapágyak, hajtókarcsapágyak, stb. Mechanikailag úgy ketyeg mint az új. A kompresszió magas és egyforma. Felújítás előtt alig mentem vele, DE szerintem akkor is rángatott, de azt akkor a kopott ( széthajtott ) motornak tudtam be...
Most egy műszerész, aki ECU - ra specializálta magát, fogja megnézni a computert, hogy ok e, mert szerezni nem tudtam cserepéldányt.
Majd meglátjuk.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #2959 Dátum: 2010. augusztus 10. 13:55:54 pm » |
|
Egy kis technikai adat a sperr difik ellenőrzéséhez E28 518-M5-ig.
Egyik lefixált kihajtás és egy szabadon lévő kihajtás elforgatási nyomatéka 50-75 Nm.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7138
18i 82/11 B6 81/11
|
|
« Válasz #2960 Dátum: 2010. augusztus 10. 14:05:56 pm » |
|
Miki! Ez gondolom a gyári, 25 %-osra vonatkozik. Ha ehhez a típushoz nézünk egy 50 %-os sperrt (nem tudom, hogy az Alpina, vagy "mások" tettek-e bele ilyet), akkor egyenes arányosság szerint kell nagyobb elforgatási nyomaték?
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #2961 Dátum: 2010. augusztus 10. 14:13:40 pm » |
|
Igen, ez a széria 25%-ra vonatkozik. Ezt értelem szerűen lehet szorosabbá tenni. De hogy a 40%-al egyenesen arányosan nő-e a két kihajtás közötti elforgató nyomatékkülönbség, arra nem mernék mérget venni, de előfordulhat. A logika ezt diktálná, de a gyakorlat sokszor meglepetést okoz. Alpinához MÉG nincs ilyesféle gyári leírásom, de majd a B7-ét kipróbálom, ha majd elkezdem összerakni.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
|
« Válasz #2962 Dátum: 2010. augusztus 10. 14:34:02 pm » |
|
Miki! Ez gondolom a gyári, 25 %-osra vonatkozik. Ha ehhez a típushoz nézünk egy 50 %-os sperrt (nem tudom, hogy az Alpina, vagy "mások" tettek-e bele ilyet), akkor egyenes arányosság szerint kell nagyobb elforgatási nyomaték?
Nem mert ez az érték az előfeszítéstől függ. A 25% -arra vonatkozik, hogy a bemeneti nyomaték hány százalékát tudja maximum a jobban tapadó kerékre tenni.
|
|
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #2963 Dátum: 2010. augusztus 10. 14:41:34 pm » |
|
Tehát akkor több lamella kell? Vagyis, ha gyárilag 4 lamellás 25%-os, akkor 8 lamellával kb a duplája lesz? Az előfeszítéstől az függ, hogy mikor "zár" a sperr?
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Mike
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4841
Csokihabanero :D
|
|
« Válasz #2964 Dátum: 2010. augusztus 10. 18:46:39 pm » |
|
E34 V8 fékek jók E28-ra?
|
|
|
Naplózva
|
Főmordor.
|
|
|
TraBence
Nem elérhető
Hozzászólások: 4521
+36 30 370 85 77
|
|
« Válasz #2965 Dátum: 2010. augusztus 10. 19:34:17 pm » |
|
Egy kis technikai adat a sperr difik ellenőrzéséhez E28 518-M5-ig.
Egyik lefixált kihajtás és egy szabadon lévő kihajtás elforgatási nyomatéka 50-75 Nm.
Jó tudni akkor holnap amit viszek Sperrt le tudjuk csekkolni
|
|
|
Naplózva
|
Bence
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #2966 Dátum: 2010. augusztus 10. 19:41:53 pm » |
|
Tehát akkor több lamella kell? Vagyis, ha gyárilag 4 lamellás 25%-os, akkor 8 lamellával kb a duplája lesz? Az előfeszítéstől az függ, hogy mikor "zár" a sperr?
több lamellától nem lesz nagyobb,attól 25% marad, csak a nyitása fog 75Nm fölé tolódni. A % érték a sperrbetét bevágási szögétől függ. "Zurává" ettől fog válni. De majd Boge kijavít/pontosít.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
|
« Válasz #2967 Dátum: 2010. augusztus 10. 21:56:05 pm » |
|
több lamellától nem lesz nagyobb,attól 25% marad, csak a nyitása fog 75Nm fölé tolódni.
A % érték a sperrbetét bevágási szögétől függ. "Zurává" ettől fog válni.
De majd Boge kijavít/pontosít.
Több lamellától a zárási érték is magasabb lesz. Persze a bemarás is számít.
|
|
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #2968 Dátum: 2010. augusztus 12. 23:12:39 pm » |
|
M50/M52-nél már nincs MAP szenzor ugye?
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
|
|