Gábor
Nem elérhető
Hozzászólások: 1416
|
|
« Válasz #3840 Dátum: 2011. január 22. 10:57:14 am » |
|
Most egy 200/60as michelin van rajta, gondolom akkor TRX. De számomra az lenne inkább érdekes h akkor erre most feltom rakatni a 195/50 r15ös gummát?
Nem. Hogy gumidoktort idézzem: "A Michelin hozta ki ezeket a különleges kivitelű, ún. TRX (ennek továbbfejlesztése a TDX) abroncsokat. Ennek lényege, hogy a kerékpántszarv alacsonyabb és kevésbé meredek, így az abroncs oldalfal rugózó felülete hosszabb lett. További előny, hogy így a felniátmérő növelésével nagyobb féktárcsák alkalmazhatók. Viszont a TRX-abroncsokat csak a hagyományostól eltérő méretű és alakú keréktárcsára lehet felszerelni! " És vissza is, TRX felnire collos gumi nem való. Tudtommal, de ha mégis, valaki kijavít.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
csmario
Nem elérhető
Hozzászólások: 2316
|
|
« Válasz #3841 Dátum: 2011. január 22. 11:15:44 am » |
|
Nem. Hogy gumidoktort idézzem:
"A Michelin hozta ki ezeket a különleges kivitelű, ún. TRX (ennek továbbfejlesztése a TDX) abroncsokat. Ennek lényege, hogy a kerékpántszarv alacsonyabb és kevésbé meredek, így az abroncs oldalfal rugózó felülete hosszabb lett. További előny, hogy így a felniátmérő növelésével nagyobb féktárcsák alkalmazhatók. Viszont a TRX-abroncsokat csak a hagyományostól eltérő méretű és alakú keréktárcsára lehet felszerelni! " És vissza is, TRX felnire collos gumi nem való. Tudtommal, de ha mégis, valaki kijavít.
lényegében nemlehet rátenni a collos gumit,csak milliméteres megy rá,amik ritkák,és eléggé horror áron mozognak. épp ezért lehet fillérekért TRX felnihez jutni,mert az életben nem gumizod fel...
|
|
|
Naplózva
|
BMW e21 323i,BMW e30 325ix
|
|
|
DD_one
Nem elérhető
Hozzászólások: 471
|
|
« Válasz #3842 Dátum: 2011. január 22. 13:29:48 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
e28 524TD, e28 535i?
|
|
|
Zottya
Nem elérhető
Hozzászólások: 479
|
|
« Válasz #3843 Dátum: 2011. január 22. 14:48:33 pm » |
|
Most egy 200/60as michelin van rajta, gondolom akkor TRX. De számomra az lenne inkább érdekes h akkor erre most feltom rakatni a 195/50 r15ös gummát?
Miért ne?! Nyugodtan!
|
|
|
Naplózva
|
Zoli
"A biztonsági öv lehet, hogy korlátoz a mozgásban, de még mindig nem annyira, mint a tolószék."
47°20'20.57"N 18°58'4.30"E
tel:+36 20 4468504
|
|
|
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 6809
"BMWéhes"
|
|
« Válasz #3844 Dátum: 2011. január 22. 16:39:44 pm » |
|
Nem tudja feltenni rá. Párszor már próbálták/próbáltuk...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
TraBence
Nem elérhető
Hozzászólások: 4521
+36 30 370 85 77
|
|
« Válasz #3845 Dátum: 2011. január 22. 18:43:31 pm » |
|
Miért ne?! Nyugodtan! Te Zottya a felnik a kínálokban azok amikel évekkel ezelőtt a fiad tőlem vett? Én nem is emlékeztem hogy milis gumi van rajta...
|
|
|
Naplózva
|
Bence
|
|
|
Zottya
Nem elérhető
Hozzászólások: 479
|
|
« Válasz #3846 Dátum: 2011. január 22. 19:07:27 pm » |
|
Nem tudja feltenni rá. Párszor már próbálták/próbáltuk...
Persze.... a gyár csak olyan felnit csinál amire csak egy ritka féle gumi megy rá
|
|
|
Naplózva
|
Zoli
"A biztonsági öv lehet, hogy korlátoz a mozgásban, de még mindig nem annyira, mint a tolószék."
47°20'20.57"N 18°58'4.30"E
tel:+36 20 4468504
|
|
|
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 6809
"BMWéhes"
|
|
« Válasz #3847 Dátum: 2011. január 22. 19:17:55 pm » |
|
Nézz először utána, rendben?!
Mi a különbség a két kerék és két gumi méretezése között... Mi és hol lenne bajos a felrakása közben...
Ha meg nem hiszed: Nagyon, de tényleg nagyon leszarom...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
pic
Vendég
|
|
« Válasz #3848 Dátum: 2011. január 22. 19:31:45 pm » |
|
Persze.... a gyár csak olyan felnit csinál amire csak egy ritka féle gumi megy rá Ahogy mondod.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Mike
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4841
Csokihabanero :D
|
|
« Válasz #3849 Dátum: 2011. január 22. 20:51:37 pm » |
|
Nos 390 mm-es felni azaz kb 15,3 coll, tehát laikusan gondolnád, hogy felmegy a 15 collos, de nem. Az én felnijeimnek van egy belső pereme, ami megakasztja a 15-ös gumik peremét. Lemértük, vastag a húsa, az esztergályos le tudná szedni és elméletileg rámehet, de nem ismerek olyat, akinek sikerült. Mivel nincs időm, ezért nem szántam rá a munkát, de ha kész az E12, mindenképp megpróbáljuk.
A 415 mm-es felnire hallottam már, hogy feltolták a 16-os gumit.
Amúgy a legutolsó gyártású TRX gumi garnitúra, ha jól tudom fórumoshoz került, közel 80 ezer forintos irányáron, 1992-es gyártású volt. Mindenki döntse el, hogy feltesz-e néhány szép, véleményem szerint a jelen vita tárgyát indító ocsmány, felni miatt egy sokéves gumit drágán.
|
|
|
Naplózva
|
Főmordor.
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #3850 Dátum: 2011. január 22. 23:31:26 pm » |
|
Persze.... a gyár csak olyan felnit csinál amire csak egy ritka féle gumi megy rá ezt most ugye nem komolyan mondod/írod/gondolod?
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. január 22. 23:48:59 pm írta Miki 24V »
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
DD_one
Nem elérhető
Hozzászólások: 471
|
|
« Válasz #3851 Dátum: 2011. január 23. 10:00:14 am » |
|
Nos 390 mm-es felni azaz kb 15,3 coll, tehát laikusan gondolnád, hogy felmegy a 15 collos, de nem. Az én felnijeimnek van egy belső pereme, ami megakasztja a 15-ös gumik peremét. Lemértük, vastag a húsa, az esztergályos le tudná szedni és elméletileg rámehet, de nem ismerek olyat, akinek sikerült. Mivel nincs időm, ezért nem szántam rá a munkát, de ha kész az E12, mindenképp megpróbáljuk.
A 415 mm-es felnire hallottam már, hogy feltolták a 16-os gumit.
Amúgy a legutolsó gyártású TRX gumi garnitúra, ha jól tudom fórumoshoz került, közel 80 ezer forintos irányáron, 1992-es gyártású volt. Mindenki döntse el, hogy feltesz-e néhány szép, véleményem szerint a jelen vita tárgyát indító ocsmány, felni miatt egy sokéves gumit drágán.
Mivel nincs nyári kerékszettem így jó megoldás lett volna ez a felni dehát így bukta.... lehet kicsit csúnyácska de gyári BMW így még elnéztem volna neki....
|
|
|
Naplózva
|
e28 524TD, e28 535i?
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #3852 Dátum: 2011. január 23. 10:41:33 am » |
|
Szerintem ez egyszer használatos holmi,betekered az ennyi,de majd csak idetalál valamelyik hivatásos,és megmondja,de mintha lenne a fórumon whürtös szerszám kereskedő is.
esetleg nem a helicoil-ra gondolsz?
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #3853 Dátum: 2011. január 23. 10:43:47 am » |
|
Nos 390 mm-es felni azaz kb 15,3 coll, tehát laikusan gondolnád, hogy felmegy a 15 collos, de nem. Az én felnijeimnek van egy belső pereme, ami megakasztja a 15-ös gumik peremét. Lemértük, vastag a húsa, az esztergályos le tudná szedni és elméletileg rámehet, de nem ismerek olyat, akinek sikerült. Mivel nincs időm, ezért nem szántam rá a munkát, de ha kész az E12, mindenképp megpróbáljuk.
A 415 mm-es felnire hallottam már, hogy feltolták a 16-os gumit.
Amúgy a legutolsó gyártású TRX gumi garnitúra, ha jól tudom fórumoshoz került, közel 80 ezer forintos irányáron, 1992-es gyártású volt. Mindenki döntse el, hogy feltesz-e néhány szép, véleményem szerint a jelen vita tárgyát indító ocsmány, felni miatt egy sokéves gumit drágán.
rosszul tudod: )
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #3854 Dátum: 2011. január 23. 10:46:34 am » |
|
A helicoil is egy hasonló dolog, de Mr a másikról beszél, ami egy fix, esetenként önmetsző menetes persely.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #3855 Dátum: 2011. január 23. 10:51:34 am » |
|
A helicoil is egy hasonló dolog, de Mr a másikról beszél, ami egy fix, esetenként önmetsző menetes persely.
ahham....akkor jó lehet, persze kérdés, nem egyszerűbb-e levenni a hf-t, és elvinni megcsináltatni....
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
csmario
Nem elérhető
Hozzászólások: 2316
|
|
« Válasz #3856 Dátum: 2011. január 23. 11:32:59 am » |
|
köszi a segítséget igen ,kérdés nem-e egyszerűbb levenni és megcsináltatni,majd elválik a jövőhéten,de előtte körbe akartam kérdezni az egyéb lehetőségeket.
|
|
|
Naplózva
|
BMW e21 323i,BMW e30 325ix
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #3857 Dátum: 2011. január 23. 13:49:16 pm » |
|
ahham....akkor jó lehet, persze kérdés, nem egyszerűbb-e levenni a hf-t, és elvinni megcsináltatni....
Én mindenképp levenném, semmiképp sem vacakolnék vele a helyén.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Mike
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4841
Csokihabanero :D
|
|
« Válasz #3858 Dátum: 2011. január 23. 15:56:55 pm » |
|
Mivel nincs nyári kerékszettem így jó megoldás lett volna ez a felni dehát így bukta.... lehet kicsit csúnyácska de gyári BMW így még elnéztem volna neki.... 15ezerért utánad hajítják az E34 bókhálós 15-öst. Szerény véleményem szerint ennél szebb felni az Alpina kivételével azóta sem született, ami E28-on jól mutat. Tudom, hogy nem éppen tök E28 gyári, de akkor is.
|
|
|
Naplózva
|
Főmordor.
|
|
|
Mike
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4841
Csokihabanero :D
|
|
« Válasz #3859 Dátum: 2011. január 23. 15:59:07 pm » |
|
budapesten tud valaki olyan embert,aki meg tudná javítani a megszakadt gyertyamenetet,úgy hogy a motor és a HF is a kocsiban maradna? Minek megjavítani? Vegyél új gyertyát + 2 komponensű vasragasztót és kész.
|
|
|
Naplózva
|
Főmordor.
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #3860 Dátum: 2011. január 24. 09:42:18 am » |
|
Ötleteket várok(használhatóakat), E23-as fűtésboxot hogyan lehet kipróbálni álló motorú kocsinál?a vákuummotorok kapcsolása érdekel, ne az összerakás után derüljön ki...
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #3861 Dátum: 2011. január 24. 09:50:07 am » |
|
Vákuum generálása porszívóval, hűtőkompresszorral, venturival? Az elektromos kapcsolójel előállítása gondolom nem gond...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #3862 Dátum: 2011. január 24. 10:08:09 am » |
|
Vákuum generálása porszívóval, hűtőkompresszorral, venturival? Az elektromos kapcsolójel előállítása gondolom nem gond...
ezek megoldhatóak...a vákum hatására kapcsolja az elektromos részt,vagy forditva?
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #3863 Dátum: 2011. január 24. 10:29:38 am » |
|
A vákuumot csak kezeli az elektronika, egymást kizáró összefüggésben nincsenek.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #3864 Dátum: 2011. január 24. 10:40:30 am » |
|
Tehát egyszerűsitve:ha kap egy elektromos jelet a vákummotor, akkor engedi a vákumot dolgozni, ami által mozgatja a mechanikát, amit épp működtet?
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #3865 Dátum: 2011. január 24. 10:48:46 am » |
|
Neked automata klímád van, vagy csak a nyomógombos "átlag" ? Tehát van fixen a vákuum. Automata klímásnál van mégegy elektromos vákuummotor, a simánál meg a motor adja a vákuumot. Ez van ugye "készenlétben" a vákuumreléknél, amikre ha adsz a kapcsolók nyitási parancsot, akkor a megfelelő irányban elkezd mozogni a mechanika. Ha van automata klímásból a motortéri kis vákuummotorod, és annak adsz feszültséget, akkor avval tudsz tesztelni. Úgy képzeld ezt el, mintha relét tesztelnél, csak itt a 30-as láb a vákuum, a 87-es a kapcsolt vákuum Valahogy így ..
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #3866 Dátum: 2011. január 24. 11:04:49 am » |
|
Sajnos csak egyszerű, ez hegyes....nincs is olyan vákumpumpa, de ezt valahogy megoldom addig.ha a relékre menő vezetékeken adok neki delejt, akkor kell kapcsolniuk, ha jól értem..akkor tesztelek, köszi!
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #3867 Dátum: 2011. január 24. 11:12:49 am » |
|
így van! Jó munkát!
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #3868 Dátum: 2011. január 24. 11:14:45 am » |
|
Köszi, neked is!Mostmár alakulat van,de még egyik folyamat adja a másikat...
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Zottya
Nem elérhető
Hozzászólások: 479
|
|
« Válasz #3869 Dátum: 2011. január 24. 12:21:18 pm » |
|
A kételkedőknek küldöm: a képek magukért beszélnek azt hiszem...
|
|
|
Naplózva
|
Zoli
"A biztonsági öv lehet, hogy korlátoz a mozgásban, de még mindig nem annyira, mint a tolószék."
47°20'20.57"N 18°58'4.30"E
tel:+36 20 4468504
|
|
|
|