richiem
Nem elérhető
Hozzászólások: 414
|
|
« Válasz #4290 Dátum: 2011. május 01. 20:54:14 pm » |
|
Az a kuplung főhenger "szívó" ága. "Simán" vissza kell nyomni a csővéget a gumiba, kell hozzá némi erő, de vissza fog pattanni... de ez csak így leírva egyszerű... a hozzáférés eléggé problémás, kiskezűek előnyben...
Ha nem nyomkodod a kuplungot, amíg nincs rajta a cső, akkor valószínűleg nem lesz szükség légtelenítésre.
Akkor az a kuplunkhoz tartozik? mert a tartály aljából megy a 2 első fékvezeték..?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
csmario
Nem elérhető
Hozzászólások: 2316
|
|
« Válasz #4291 Dátum: 2011. május 01. 21:06:47 pm » |
|
Vákumcsöveket nézd át a turbonál... E39nél az volt a gond hogy 2 vákumcsö, ami szabályozza a töltönyomást, el volt szakadva. A 200++ lovas chip-es motor ugy ment mint egy 80 lovas szivódé
de épp ezaz,hogy a turbó tölt rendesen, nyomás is van ...
|
|
|
Naplózva
|
BMW e21 323i,BMW e30 325ix
|
|
|
Bacsek
Vendég
|
|
« Válasz #4292 Dátum: 2011. május 01. 21:29:16 pm » |
|
de épp ezaz,hogy a turbó tölt rendesen, nyomás is van ...
Összegezve: -Nyomás van(megfelelő mértékü nyomás, vagy csak "kézrátétel"?) -Üzemanyag van -Lomha mint a dög Lehetséges: -Adagoló -Légmennyiségmérö
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
csmario
Nem elérhető
Hozzászólások: 2316
|
|
« Válasz #4293 Dátum: 2011. május 01. 21:45:28 pm » |
|
adagoló az esélyes,légmennyiségmérő ezeken nincs. csak kérdés hogy az adagolón mi? mondták hogy van egy membrán,ami lehetséges hogy meg van keményedve benne,és ezért nem halad rendesen... mondtak ilyeneket hogy eldugult kipuffrendszer,stb, de azért ez megdőlt elég hamar...
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. május 01. 21:48:56 pm írta collins »
|
Naplózva
|
BMW e21 323i,BMW e30 325ix
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #4294 Dátum: 2011. május 01. 21:46:42 pm » |
|
Összegezve: -Nyomás van(megfelelő mértékü nyomás, vagy csak "kézrátétel"?) -Üzemanyag van -Lomha mint a dög
Lehetséges: -Adagoló -Légmennyiségmérö
524td!! A légtömeg mérőt ki x-elheted.Az jó.......
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #4295 Dátum: 2011. május 01. 21:48:15 pm » |
|
adagoló az esélyes,légmennyiségmérő ezeken nincs. csak kérdés hogy az adagolón mi? mondták hogy van egy membrán,ami lehetséges hogy meg van keményedve benne,és ezért nem halad rendesen... mondtak ilyeneket hogy eldugult kipuffrendszer,stb, de azért ez megdőlt elég hamar...
Van rajta egy membrán,házzal együtt,elvileg a nyomás függvényében ad plusz kerót,az enyémben az is elromlott.
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
Bacsek
Vendég
|
|
« Válasz #4296 Dátum: 2011. május 01. 22:01:30 pm » |
|
Van rajta egy membrán,házzal együtt,elvileg a nyomás függvényében ad plusz kerót,az enyémben az is elromlott. Mondtam én hogy valami vákumos lofütty
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Dávid
Nem elérhető
Hozzászólások: 2357
|
|
« Válasz #4297 Dátum: 2011. május 01. 22:05:18 pm » |
|
Akkor az a kuplunkhoz tartozik? mert a tartály aljából megy a 2 első fékvezeték..?
A tartályba öntött folyadék működteti a fék és a kuplung hidraulikáját is. A kuplung leágazás azért van fölül, hogy ha fogy a folyadék, akkor ne a fék menjen el először. A tartályból a liquid a gravitáció révén jut el a kuplung rendszerbe, egyszerűen a tartályból a csövön keresztül lefelé igyekszik. Szóval abban a csőben semmiféle nyomás nincs, egyszerűen csak a többletanyag ezen keresztül van összeköttetésben a hidraulikával. Ha jól tudom. Visszateszed, működik.
|
|
|
Naplózva
|
\CO=\\ \==O O \ ...Amelyik cápa a kezedből eszik, az a lábadból is fog...
|
|
|
csmario
Nem elérhető
Hozzászólások: 2316
|
|
« Válasz #4298 Dátum: 2011. május 01. 22:12:29 pm » |
|
Van rajta egy membrán,házzal együtt,elvileg a nyomás függvényében ad plusz kerót,az enyémben az is elromlott. igen,mi is erre tippelünk egyelőre,ha ki lesz cserélve,majd írok hogy milett ha akkorse megy,akkor megy bele v12
|
|
|
Naplózva
|
BMW e21 323i,BMW e30 325ix
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #4299 Dátum: 2011. május 02. 11:18:32 am » |
|
Van még egy kicsike cső a turbó körül, az szeret még sunyin kitörni és tölt,tölt tölt, majd erőtlen fos lesz 3000 fölött.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 6809
"BMWéhes"
|
|
« Válasz #4300 Dátum: 2011. május 02. 12:35:56 pm » |
|
Gyors kérdés, hátha valaki jobban benne van a dologban.
Hátra keresek gumikat és találtam egy párat elfogadható állapotban. Viszont nagyobb mint ami most van.
Most 235/40R18 van hátul. Felni szélessége 9 coll és ET22.
Démonka kerékjárati ívei gyárilag peremezettek.
Kérdés: Elférhet-e a 245/40R18? Szerintem igen, de hátha próbálkozott már valaki ilyennel. Emlékeim szerint volt hely még a 235 mellett is.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Riggs
Vendég
|
|
« Válasz #4301 Dátum: 2011. május 02. 15:05:20 pm » |
|
Adva van ugye a pink hetesem. Ami szép és már dízel. TDS motor, TDS váltó, akármilyen kardán, E32 735i difi, ami 3.45-ös. A problémám, amire építő jellegű hozzászólásokra lenne szükségem az az, hogy az ötös fokozatom kábé a négyesnek felel meg, a négyes a hármasnak satöbbi satöbbi.... A TDS difi ugye 2.65 vagy valami hasonló. Egy ezt megközelítő, gyárias jellegű megoldásra lenne szükségem, ha esetleg van valami ötlet.....
Előre is kösz.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
TraBence
Nem elérhető
Hozzászólások: 4521
+36 30 370 85 77
|
|
« Válasz #4302 Dátum: 2011. május 02. 15:11:04 pm » |
|
Szerezz egy TDS difit... valahogy bele kell faragni vagy esetleg összehozi a 32 difit a 34 TDS ével...
Jó tudom nem biztos hogy egyszerű, de más lehetőség szerintem nem nagyon van...
Esetleg 750i Difi? Az asszem 3,15....
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. május 02. 15:46:18 pm írta TraBence »
|
Naplózva
|
Bence
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7140
18i 82/11 B6 81/11
|
|
« Válasz #4303 Dátum: 2011. május 02. 16:24:26 pm » |
|
730i készült 3,15-tel, 3.23-al. 740i pedig volt 2.93-al. Nem tudom ott a házasítások hogy vannak, de gyanítom, hogy ide-oda cserélgetéssel biztos meg tudjátok oldani. Sperr-t pedig lehet találni elég gyakran, ha Neked esetleg jól jön télen, vagy bármikor..
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
Gábor
Nem elérhető
Hozzászólások: 1416
|
|
« Válasz #4304 Dátum: 2011. május 02. 17:15:55 pm » |
|
Gyors kérdés, hátha valaki jobban benne van a dologban.
Hátra keresek gumikat és találtam egy párat elfogadható állapotban. Viszont nagyobb mint ami most van.
Most 235/40R18 van hátul. Felni szélessége 9 coll és ET22.
Démonka kerékjárati ívei gyárilag peremezettek.
Kérdés: Elférhet-e a 245/40R18? Szerintem igen, de hátha próbálkozott már valaki ilyennel. Emlékeim szerint volt hely még a 235 mellett is.
Old New Diameter 645.2mm 653.2mm Circumference 2027mm 2052.1mm Poke 92.3mm 92.3mm Inset 136.3mm 136.3mm Speedo error 0% -1.22% Reading at 30mph 30mph 29.63mph Reading at 60mph 60mph 59.27mph Ride height gain 0mm 4mm Arch gap loss 0mm 4mm 235/40 vs 245/40. Vagyis 4mm-el lesz magasabb az autód tőle, és 4mm-el kér több helyet kifele. http://www.willtheyfit.com/index.php?width=235&aspect=40&diameter=18&wheelwidth=9&offset=22&width2=245&aspect2=40&diameter2=18&wheelwidth2=9&offset2=22&Submit=Submit
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #4305 Dátum: 2011. május 02. 18:12:52 pm » |
|
TDS motor, TDS váltó, akármilyen kardán, E32 735i difi, ami 3.45-ös. Előre is kösz.
A lényegi megoldásokat már elmondták előttem... e32 difiben a 740 es 2.93-as difije ( http://www.bimmerboard.com/forums/posts/481565/ ), vagy a tds difi beépítése (2.65) Ha jól néztem a táblázatokat, nincs is tds-nél hosszabb difi a bmw kínálatában... http://www.vinesauto.com/diffratio.htmEszerint a tábla szerint 850 manuál difije pont jó neked azok jó eséllyel sperresek is lehetnek Viszont jelen állapotban neked van a legjobban gyorsuló tds-ed
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 6809
"BMWéhes"
|
|
« Válasz #4306 Dátum: 2011. május 02. 20:57:21 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
I-scream
Nem elérhető
Hozzászólások: 934
|
|
« Válasz #4307 Dátum: 2011. május 02. 21:04:21 pm » |
|
ix-es m20-nak a motortartó bak helyei a blokkon ugyanoda esnek, mint a nem ix-esnek?
Ma néztem: b20 karbis, b20 87-es motronic, b27 86-os eta egyaránt 254 mm (pont 10 coll) a blokk bal hátsó élétől a bak hátulsó csavarjáig. Mindegyiknek csak az egyik oldalához fértem hozzá. Ha ezek egyformák, sztem az ix kedvéért nem öntöttek új blokkot. Vagy nézd meg realoemen, bak egyezik-e a 25i-ével.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #4308 Dátum: 2011. május 02. 21:43:17 pm » |
|
Az iX-nek pedig más a blokkja, ugyanis annak hátul van a nívócső felöntése. (ha jól emlékszem)
De a bak elvileg azonos helyre megy.
Amit tudni kell,h az E34-ben trónoló M20 blokkoknak nincs olyan felöntése a bakok részére, amivel passzolna cápiba.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
I-scream
Nem elérhető
Hozzászólások: 934
|
|
« Válasz #4309 Dátum: 2011. május 03. 07:39:54 am » |
|
Hoppá, akkor még jó, hogy nem akartam '89-es 525-öt venni alkatrész autónak.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kzolee
Nem elérhető
Hozzászólások: 5178
|
|
« Válasz #4310 Dátum: 2011. május 03. 07:53:57 am » |
|
|
|
|
Naplózva
|
1985 E28 530i
|
|
|
Gábor
Nem elérhető
Hozzászólások: 1416
|
|
« Válasz #4311 Dátum: 2011. május 03. 08:46:32 am » |
|
Meg kipufogó oldali motortartó bakot valszeg, bár azt beszélik hogy a korai nem cápa 35i-re passzol a cápa bak, nemtom meddig számít korainak(asszem csak e32-ben volt különben ilyen). meg ajánlatos hátul nem csak difit cserélni mert ha a 2.8asom szaggatja az 520i kis féltengelyét, akkor egy 35 is csodákat tehet vele. Pici elektronyos mókolás a motorköteg csatinál, meg eldöntöd hogy megkínálod-e sebességjellel, vagy nem. Meg asszem még a hengerfej végén valami hűtés béli változtatás van, mintha a cápában ott lenne egy csöcs, amit az újakon leszedtek és ledugóztak, de átalakítható. http://www.mye28.com/viewtopic.php?t=60306ezt olvasd végig, aztán eldöntöd hogy megéri-e a mókolást, meg azt a kis 2-3 literes plussz fogyit. jóesetben.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. május 03. 08:53:29 am írta Gábor »
|
Naplózva
|
|
|
|
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 6809
"BMWéhes"
|
|
« Válasz #4312 Dátum: 2011. május 04. 08:28:16 am » |
|
Akkor ez is halott ötlet, hogy elhozom ezt az autót:
És átrakom a motort, váltót, féket, üléseket az E28-ba? (+kardánt kell szerezni, meg a difi hátlapot cserélni)
Nem halott, de nem egyszerű. Kipufogó oldali motortartó bakot csinálnod kell, szívósor oldalit meg keríteni cápáét rá. Kartert kell cserélned és az egyéb sallangokat. Most a hajtásláncra nem térek ki, váltó, kardán, difi, féltengely... Ennek már szerintem keretes a difije, így nem lesz elég a hátlap csere. Viszont ami a legnagyobb "gond" ennél a motornál, hogy elektromos "gázpedálos" (EML). Hogy a cápába betedd és "egyszerű" legyen a dolgod át kéne alakítani bowdenes-re. Csere: pillangószelep potival együtt, lmm cső, alapjárati motor, motorkábelköteg, vezérlő meg pár apróság
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. május 04. 09:06:28 am írta Dénes »
|
Naplózva
|
|
|
|
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 6809
"BMWéhes"
|
|
« Válasz #4313 Dátum: 2011. május 04. 08:31:09 am » |
|
...azt beszélik hogy a korai nem cápa 35i-re passzol a cápa bak, nemtom meddig számít korainak(asszem csak e32-ben volt különben ilyen)... Ez az E32 motoroknál van így, jól tudod. Mégpedig 1987 szeptemberéig.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kzolee
Nem elérhető
Hozzászólások: 5178
|
|
« Válasz #4314 Dátum: 2011. május 04. 11:40:39 am » |
|
Köszi Gábor és Dénes a segítséget, letettem róla! :'( Inkább átrágom még a dolgot, lehet, hogy ETA lesz mégis, vagy 25i-ETA szerelemgyerek A gábor linkjén volt egy remek megoldás a motortartó bak problémára szögvasból...
|
|
|
Naplózva
|
1985 E28 530i
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #4315 Dátum: 2011. május 04. 12:02:35 pm » |
|
Köszi Gábor és Dénes a segítséget, letettem róla! :'( Inkább átrágom még a dolgot, lehet, hogy ETA lesz mégis, vagy 25i-ETA szerelemgyerek A gábor linkjén volt egy remek megoldás a motortartó bak problémára szögvasból... Szerintem egy szívót kiszolgál.Nem szép,de hatékony,praktikus.
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
sura
Nem elérhető
Hozzászólások: 47
|
|
« Válasz #4316 Dátum: 2011. május 04. 18:22:25 pm » |
|
Sziasztok!
Talán jó topicban próbálkozok. Azt szeretném megkérdezni, hogy ismeritek-e a schmiedmann alkatrészeket? Mi a véleményetek róla?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #4317 Dátum: 2011. május 04. 21:43:07 pm » |
|
Én még januárban vettem egy scmiedmann "csomagolású" küszöböt E12/E28-ra. Csak pislogtam,h mennyire tökéletes és méretpontos, ellenben avval a szeméttel, amit a BMW szállított javítóelem ként...
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Bacsek
Vendég
|
|
« Válasz #4318 Dátum: 2011. május 05. 10:46:39 am » |
|
Sziasztok!
Talán jó topicban próbálkozok. Azt szeretném megkérdezni, hogy ismeritek-e a schmiedmann alkatrészeket? Mi a véleményetek róla?
E39 523i-be tettünk féktárcsákat és betéteket. Nagyon jó minőség, nem hullámosodik fel, birja a gyürödést. Csak ajánlani tudom
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. május 05. 10:51:26 am írta Bacsek »
|
Naplózva
|
|
|
|
Bacsek
Vendég
|
|
« Válasz #4319 Dátum: 2011. május 05. 10:49:29 am » |
|
Nem halott, de nem egyszerű. Kipufogó oldali motortartó bakot csinálnod kell, szívósor oldalit meg keríteni cápáét rá. Kartert kell cserélned és az egyéb sallangokat. Most a hajtásláncra nem térek ki, váltó, kardán, difi, féltengely... Ennek már szerintem keretes a difije, így nem lesz elég a hátlap csere. Viszont ami a legnagyobb "gond" ennél a motornál, hogy elektromos "gázpedálos" (EML). Hogy a cápába betedd és "egyszerű" legyen a dolgod át kéne alakítani bowdenes-re. Csere: pillangószelep potival együtt, lmm cső, alapjárati motor, motorkábelköteg, vezérlő meg pár apróság Nem feltétlen kell bowdenesre cserélni. Motortérbe be kell tenni az elektromos gázpedált, amit a bowden huzogat. Nem szép, de egyszerü és hatékony megoldás. Legalábbis egyszerübb mint a motorelektronikát és kábeleket cserélni
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|