Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #4650 Dátum: 2011. november 19. 13:57:18 pm » |
|
És ezt miből látjuk? Mert én csak a rostélyokból ismerem meg, ebben meg azok nincsenek benne Miből látjuk, h egy E12 műszerfal első, ill. második szériás? Az első szériásnak ugye egyik alap ismertetője a szellőzőrácsok alakja, kiképzése és szabályozhatatlansága. A másik, hogy a középső része, amiben a fűtéskezelő panel van, sokkal kevésbé áll ki (esik kézre), mint a második szériáson. A harmadik pedig a kesztyűtartó feletti tároló "falán" lévő hangszórónyílás. A negyedik szembetűnő jel a krómkeretes fabetétezés. Ez a típusú műszerfal még megtalálható volt egészen 1977 szeptemberéig a faceliftes E12-ben is. Utána hagyták el a krómkeretet, lettek szabályozhatóak a fűtésrostélyok és tűnt el a hangszórónyílás a tárolóból. De a leglényegesebb, h a fűtéskezelő részt jobban előrehozták a vezető felé, így mindenféle előrehajolás nélkül tudod szabályozni. Nem nagy módosítás, de hasznos. Ennyi
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
THT
Nem elérhető
Hozzászólások: 569
|
|
« Válasz #4651 Dátum: 2011. november 19. 15:23:40 pm » |
|
Köszi szépen, bemagolom
|
|
|
Naplózva
|
1973 E12 M10B20 automatic
|
|
|
fehércápa
Nem elérhető
Hozzászólások: 421
320/6 1982/06
|
|
« Válasz #4652 Dátum: 2011. november 20. 09:32:45 am » |
|
Tenném fel az új felnijeimet télre (13x6 BBS Mahle) de rövid a csavarom!
Kb. egy fél centit lóg túl belül a felnin ha bedugom pont nem tudja elkapni a menetet, kb. 1 1,5 cm-el kellene hosszabbnak lennie.
Mi a pontos típusjelzése az ehhez való csavarnak? 12/1,5 40 mm??
Illetve a 36139055943 cikkszámú Motorsportos csavarkészlet ilyen hosszú? Csak mert az előtte levő cikkszámú fekete a kép szerint nem:
|
|
|
Naplózva
|
20 521 44-82 Skype: timar.laszlo70
|
|
|
zelei
Nem elérhető
Hozzászólások: 115
|
|
« Válasz #4653 Dátum: 2011. november 22. 08:56:21 am » |
|
Hali, egy kérdés a hozzá értőknek, m20-as blokkba bele lehet-e rakni az m52 b28 főtengelyét, vagy esetleg átfűzni az egész belsőt(főtengely,hajtókar,dugó)?
|
|
|
Naplózva
|
aki a cápát szereti, rossz ember nem lehet.
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #4654 Dátum: 2011. november 22. 09:01:42 am » |
|
Bele lehet tenni, de faragni kell, hogy a vezérlés része stimmeljen.
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
I-scream
Nem elérhető
Hozzászólások: 934
|
|
« Válasz #4655 Dátum: 2011. november 30. 12:11:39 pm » |
|
Hali, egy kérdés a hozzá értőknek, m20-as blokkba bele lehet-e rakni az m52 b28 főtengelyét, vagy esetleg átfűzni az egész belsőt(főtengely,hajtókar,dugó)?
A tengelyt igen, csak át kell cserélni róla a lánckereket a vezmszíj bordáskerekére. Kompletten nem, mert az M50/S50 sorozatú blokkok egyrészt magasabbak (asszem, 9mm-el), ill a négyszelepes dugó kompressziócsökkenést, és égési problémákat okoz. De miért nem jó egy eta, vagy egy tds főtengely?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kzolee
Nem elérhető
Hozzászólások: 5178
|
|
« Válasz #4656 Dátum: 2011. november 30. 12:32:25 pm » |
|
Az eta vagy td főtengelyhez képest ezzel nyer még egy pici löketet, így 2,8-as strokert lehet építeni. Elég ügyes 84x84-es furat-löket arány keletkezik, ha 325i dugókat és Eta/520 hajtókarokat használ. 9,7:1-hez sűrítés jön ki végül, ami igencsak használhatóvá teszi a motort Ez a legnagyobb M20 ami fúrás nélkül, gyári alkatrészekből összeállítható.
|
|
|
Naplózva
|
1985 E28 530i
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7140
18i 82/11 B6 81/11
|
|
« Válasz #4657 Dátum: 2011. november 30. 12:44:48 pm » |
|
...és ez a "kocka" furat/löket arány igen kedvező
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
I-scream
Nem elérhető
Hozzászólások: 934
|
|
« Válasz #4658 Dátum: 2011. november 30. 14:06:04 pm » |
|
Miért szeretitek annyira a négyszöges elrendezést?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #4659 Dátum: 2011. november 30. 21:57:17 pm » |
|
Nagyobb löket = nagyobb nyomaték, kevésbé pörög Kisebb löket = pörög mint állat, de kicsi a nyomaték Ezért jó a "négyszöges" arány.
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
|
« Válasz #4660 Dátum: 2011. november 30. 23:22:05 pm » |
|
Az s50b32 meg 86*91, azaz jó hosszú a löket, aztán mégis pörög. Lehet azért hosszú löketből is pörgőset, ha a nagy dugattyúsebességet a forgó, alternáló tömegek csökkentésével kompenzálod.
|
|
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7140
18i 82/11 B6 81/11
|
|
« Válasz #4661 Dátum: 2011. november 30. 23:46:00 pm » |
|
Nekem megfelel másféle is, viszont számomra -tervezésben inkább - "kényelmes" érzetet ad egy négyszöges motor. Ennek ellenére egy M10b18-am van, ami abszolut nem ilyen..
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
zelei
Nem elérhető
Hozzászólások: 115
|
|
« Válasz #4662 Dátum: 2011. december 01. 20:20:32 pm » |
|
Urak,köszönöm a segítséget mindenkinek,a válaszom a miért nem jó az eta vagy tds főtengelyre, azért mert igazi b28-at akarok építeni nagy nyomatékkal,jelenleg b25 van a 3-asomban, mondjuk ez is nagy lépés volt a b18 után,de mára sikerült kinőni,eleinte még leesett az állam a b25-től,de mára már ,,gyengének" bizonyul. szóval a 84-es lökettel kellően nyomatékos lenne 4000 alatt is,meg akkor méltó lenne a 328 feliratra a gépes.
|
|
|
Naplózva
|
aki a cápát szereti, rossz ember nem lehet.
|
|
|
kzolee
Nem elérhető
Hozzászólások: 5178
|
|
« Válasz #4663 Dátum: 2011. december 01. 20:25:03 pm » |
|
Ha megépíted, ne dugdosd, nagyon kíváncsi leszek rá!
|
|
|
Naplózva
|
1985 E28 530i
|
|
|
I-scream
Nem elérhető
Hozzászólások: 934
|
|
« Válasz #4664 Dátum: 2011. december 02. 09:06:43 am » |
|
Azt hittem, van a négyszöges megoldásban vmi titkos recept, amiben "a láthatatlan erők összeadódnak" Az m20-nál lehet észrevenni, hogy más a felfutása a 20-as és a 25-nek. Valószínűleg a rövid löket miatt, de nekem a 20-as motor jobb érzést ad, még a mínusz 50 ló ellenére is. Az is érdekes, hogy az extra rövid löket ellenére a nyomatéka alig 20 Nm-el marad el a 23-tól. Valamit tudnak a Bmw-nél.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Sixpack
Nem elérhető
Hozzászólások: 1821
|
|
« Válasz #4665 Dátum: 2011. december 02. 09:14:46 am » |
|
Hát ha neked egy 20-as bármilyen téren jobb érzést ad, mint egy 25-ös, akkor sürgősen menj el orvoshoz
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. december 02. 18:44:20 pm írta collins »
|
Naplózva
|
e34 525iA, e28 V8, e32 750i
|
|
|
I-scream
Nem elérhető
Hozzászólások: 934
|
|
« Válasz #4666 Dátum: 2011. december 02. 09:27:42 am » |
|
Ez azért elég elhamarkodott elszólás volt. Nem minden a teljesítmény. A 20-nak jobb a hangja, és a felpörgése. Az lehet, hogy alig találni jó állapotú darabokat, és lehet, hogy pont a megismert 25-ök voltak a leharcoltabbak, de azért elég sokat láttam már mindkét fajtából, hogy legyen összehasonlítási alap.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. december 02. 18:44:48 pm írta collins »
|
Naplózva
|
|
|
|
Sixpack
Nem elérhető
Hozzászólások: 1821
|
|
« Válasz #4667 Dátum: 2011. december 02. 10:00:59 am » |
|
Volt mindkettő m20-ban és m50-ben is. Nem mondanám, hogy a 20-as jobban felpörög. Azért érzed úgy, mert sokkal rövidebb áttételek vannak a b20-ak alatt. Tedd ugyanazt az áttételt 25-be és majd meglátod.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. december 02. 18:45:01 pm írta collins »
|
Naplózva
|
e34 525iA, e28 V8, e32 750i
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
|
« Válasz #4668 Dátum: 2011. december 02. 10:34:45 am » |
|
Tényleg jobb a gázreakciója a 20-asnak, de nem csak a rövidebb löket, hanem a könnyebb lendkerék miatt is. A 20-as lendkerék 6,2kg, a 25 -ös meg 8,5. Bár az én 25i -m chippel, meg leömlővel iszonyat instant, pedig a lendkerék még a gyári rajta. Szóval viszonylag könnyen orvosolható a 25i lanyhább felpörgése, a teljesítményt meg ne is akarjuk összehasonlítani a 20 -assal...
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. december 02. 18:45:15 pm írta collins »
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
Danaskull
Nem elérhető
Hozzászólások: 591
Müncheni toronyőr
|
|
« Válasz #4669 Dátum: 2011. december 02. 11:05:40 am » |
|
A 23ason, milyen lendkerék van?
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. december 02. 18:45:28 pm írta collins »
|
Naplózva
|
'83 E30 coupe M20B20
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
|
« Válasz #4670 Dátum: 2011. december 02. 11:10:56 am » |
|
Ugyanaz mint a 20-ason, tehát 6,2kg -s.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. december 02. 18:45:37 pm írta collins »
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
fehércápa
Nem elérhető
Hozzászólások: 421
320/6 1982/06
|
|
« Válasz #4671 Dátum: 2011. december 02. 18:05:36 pm » |
|
INA feszítőgörgőt meg szabad venni M20-hoz vagy inkább hanyagoljam?
|
|
|
Naplózva
|
20 521 44-82 Skype: timar.laszlo70
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #4672 Dátum: 2011. december 02. 18:14:18 pm » |
|
20 és 23 között is hatalmas különbség van, nem akartam elhinni de a 20-as nagyon sovány a 23-hoz képest! (3.91 diffi, ~4,5kg lendkerékkel... )
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Sixpack
Nem elérhető
Hozzászólások: 1821
|
|
« Válasz #4673 Dátum: 2011. december 02. 19:12:34 pm » |
|
INA feszítőgörgőt meg szabad venni M20-hoz vagy inkább hanyagoljam?
m50-ben INA a gyári görgő.
|
|
|
Naplózva
|
e34 525iA, e28 V8, e32 750i
|
|
|
hofoglu
Nem elérhető
Hozzászólások: 556
|
|
« Válasz #4674 Dátum: 2011. december 02. 20:30:53 pm » |
|
INA feszítőgörgőt meg szabad venni M20-hoz vagy inkább hanyagoljam?
Nyugodtan megveheted. Az Ina, Ruville, Febi, Skf többnyire megegyezik. (majdnem mindig ugyanazt tartalmazza a doboz, Ina vagy Leitens görgőt)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Danaskull
Nem elérhető
Hozzászólások: 591
Müncheni toronyőr
|
|
« Válasz #4675 Dátum: 2011. december 02. 21:50:27 pm » |
|
Ha adott egy M20B23, arra ha rákerül egy M20B20 motronic, annak milyen szintű teljesítmény csökkenés lesz az eredménye? Mert pl L-jet-nél a vezérlő azonos 20 és 23 esetében.
|
|
|
Naplózva
|
'83 E30 coupe M20B20
|
|
|
fehércápa
Nem elérhető
Hozzászólások: 421
320/6 1982/06
|
|
« Válasz #4676 Dátum: 2011. december 02. 21:52:23 pm » |
|
Nyugodtan megveheted. Az Ina, Ruville, Febi, Skf többnyire megegyezik. (majdnem mindig ugyanazt tartalmazza a doboz, Ina vagy Leitens görgőt)
Igaz ezt is Kinában gyártják, dehát mit nem már manapság, szinte mindent. Nekem 4000 Ft-ot mindenestre megér Szíjat ContiTec-et veszek 5K-ért. Ideje szíjat cserélnem mert már több mint 90000 km-el és lassan 9 éve volt cserélve.
|
|
|
Naplózva
|
20 521 44-82 Skype: timar.laszlo70
|
|
|
gegE28
Nem elérhető
Hozzászólások: 100
|
|
« Válasz #4677 Dátum: 2011. december 03. 14:38:31 pm » |
|
Helloka egy olyan kérdésem lenne hogy 524td-m nél a kartergáz elvezető gumicsöve (eredetileg a levegőszűrőházba csatlakozna) de nállam megvan toldva a cső és a motor mellet van levetetve majdnem a földig, ebből lesz valami hátrány? gondolom azért oldották meg így hogy ne legyen tiszta olaj a levegőszűrő. tegyem vissza, vagy így is jó ahogy van? Előre is köszönöm
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #4678 Dátum: 2011. december 03. 15:52:44 pm » |
|
Ez azt jelenti, hogy kopott a motorod, ezért van sok kartergáza... A dieselnél nincs a szívórendszerben mozgó alkatrész, így nem annyira kritikus az olajosodása ( hacsak nem kap olyan sok olajat, hogy a leállítás után elketyeg az így bejutó olajmennyiséggel)
Hivatalosan nem szabad ilyen megoldást alkalmazni a környezetszennyező mivolta miatt.
Valamint extrém esetben poros levegő tud a nyílt csövön a motorba jutni, ami újabb kopást okoz.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
gegE28
Nem elérhető
Hozzászólások: 100
|
|
« Válasz #4679 Dátum: 2011. december 03. 16:02:21 pm » |
|
köszönöm a választ akkor ha visszateszem az eredeti helyére a csövet, nemfog neki kárt okozni hogy "nemtiszta" levegőt szív be, hanem a kartergázosat. (nemfogja le a motort stb.)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|