Andi & Laci
Andi és Laci
Nem elérhető
Hozzászólások: 25
|
|
« Válasz #5580 Dátum: 2013. június 08. 16:10:02 pm » |
|
Amennyire jelenleg aláláttam, 2 csöves a rendszer a középső dobig, onnantól a végdobig már csak 1. Ez jó lenne hozzá? (egyébként van itthon egy 520i-n meg egy 525e-n volt rendszer, azok ugyanilyenek) Az 525i '85-ös. A kormányoszlopot azért kérdeztem, mert van hozzá tempomat, és az e28 oszlopán nem találtam neki helyet. A hátsó futóműből a lengőkar+féltengely+fékek lenne a lényeg, az elsőnél a fékek, ill. a gólyaláb azért, mert az enyém ABS-es, viszont a rugótányért erősen megette a rozsda, és E28 ABS-es gólyalábat nem találtam. Ha azt át lehetne tenni, meg a többi cuccát (lengőkarok, kormányösszekötők, esetleg motortartó) akkor megoldódna az első futómű kérdés, mert ott is szinte mindent kellene cserélni. Viszko van a blokkhoz, a hűtőt cserélném dízelére, mert ebben elég kicsi hűtő van. Az E34 klímakompresszort össze lehet szerelni az E28 klímarendszer többi elemével?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 6809
"BMWéhes"
|
|
« Válasz #5581 Dátum: 2013. június 08. 17:04:35 pm » |
|
Igen, első dobig kettő, de utána egy. A váltás előtti 20i és ETA is olyan, mint a 25i. Nem jó hozzá, elfojtaná a motort. Az E34 tempomatkar nem is lesz jó az E28 oszlopra, de össze lehet hozni vele. Az E34 mechanikus vagy elektromos gázpedálos? A féltengelyek miért kellenek? Ott az E28-é. Az E34-é hosszabb elvileg. Az első gólyalábat nem tudom, hogy egy az egybe át lehet-e rakni. Bölcső nem egyezik, ne akarj ekkora mixet csinálni. Hűtő akkor menjen bele a TD (bár a bal felső vízcső érdekesen fog hajlani ) A viszkólapát viszont nem fog elférni, ezért rakd rá az E28-ét. A klímakompresszoron át kell cserélni az E34 csőcsatlakozását az E28-éra (M30), a kábelére átforrasztani az E28 csatit és működhet.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
BMWWWW
Kicsi Én
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 2325
Öreg járgány szivatóval indul
|
|
« Válasz #5582 Dátum: 2013. június 08. 17:30:55 pm » |
|
...és ne felejtsük el a főtengely végébe a nyeles tengely megvezető csapágyat sem!
|
|
|
Naplózva
|
pannon 9341256 Ezen hívj ha mersz!!!
Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
|
|
|
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 6809
"BMWéhes"
|
|
« Válasz #5583 Dátum: 2013. június 08. 17:40:25 pm » |
|
Jaja Bemész egy csapágyboltba és veszel 12x32x10-es csapágyat.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
BMWWWW
Kicsi Én
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 2325
Öreg járgány szivatóval indul
|
|
« Válasz #5584 Dátum: 2013. június 08. 17:53:40 pm » |
|
Csak előbb mérd meg a nyeles végét mert előfordulhat, hogy az a 12 az 15.
|
|
|
Naplózva
|
pannon 9341256 Ezen hívj ha mersz!!!
Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
|
|
|
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 6809
"BMWéhes"
|
|
« Válasz #5585 Dátum: 2013. június 08. 18:09:23 pm » |
|
Abban a '85-ös 525i-ben biztos 12mm-es van
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
BMWWWW
Kicsi Én
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 2325
Öreg járgány szivatóval indul
|
|
« Válasz #5586 Dátum: 2013. június 09. 08:10:38 am » |
|
Abban a '85-ös 525i-ben biztos 12mm-es van ..és ha mondjuk valamikor valaki már cserélt váltót! Egy mérést biztos megérne nekem.
|
|
|
Naplózva
|
pannon 9341256 Ezen hívj ha mersz!!!
Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
|
|
|
Andi & Laci
Andi és Laci
Nem elérhető
Hozzászólások: 25
|
|
« Válasz #5587 Dátum: 2013. június 09. 08:44:36 am » |
|
Köszi a tanácsokat! Szerintem bovdenes volt az E34. A hűtő akkor lehet hogy marad, ha nem kicsi hozzá. Akkor már csak az első gólyaláb és a kormányoszlop kérdéses.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 6809
"BMWéhes"
|
|
« Válasz #5588 Dátum: 2013. június 09. 09:44:59 am » |
|
Gólyalábat nézd össze, kormányoszlopnak a felfogatásai nem egyeznek!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Sixpack
Nem elérhető
Hozzászólások: 1821
|
|
« Válasz #5589 Dátum: 2013. június 09. 09:52:58 am » |
|
Gólyalábat nézd össze, kormányoszlopnak a felfogatásai nem egyeznek!
E34 gólyaláb alján az irányítókar sokkal hosszabb. 1: hülyén fognak állni az összekötők 2: Kell majd tekerni rajta vagy 4-et kopptól-koppig
|
|
|
Naplózva
|
e34 525iA, e28 V8, e32 750i
|
|
|
Andi & Laci
Andi és Laci
Nem elérhető
Hozzászólások: 25
|
|
« Válasz #5590 Dátum: 2013. június 09. 10:10:36 am » |
|
Oks, akkor azok maradnak.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
B.Csaba
Nem elérhető
Hozzászólások: 65
|
|
« Válasz #5591 Dátum: 2013. június 09. 13:00:00 pm » |
|
Üdv mindenkinek! E21-es duplalámpás homlakfalára fel lehet rakni a szimpla lámpákat? Van a rögzítéseknél valamilyen különbség? Az első illetve második szériás homlokfala egyforma? Köszönöm További szép napot! Üdv: Csabi
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #5592 Dátum: 2013. június 09. 18:30:29 pm » |
|
Igen. Igen, máshol vannak a lemezanyák, ezeket kell áthelyezni. Nem
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
petrasdani
Nem elérhető
Hozzászólások: 201
|
|
« Válasz #5593 Dátum: 2013. június 10. 09:57:13 am » |
|
Sziasztok! Van egy 528i alól származó kismenesztős sperr difim és egy nagymenesztős sima difim a TD alól. Az érdeklene, hogy a dízel féltengely kihajtását átlehet rakni a sperrbe? (A vastag féltengely szimpatikusabb lenne )
|
|
|
Naplózva
|
1986 BMW E28 518i
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
|
« Válasz #5594 Dátum: 2013. június 10. 12:47:58 pm » |
|
Sziasztok! Van egy 528i alól származó kismenesztős sperr difim és egy nagymenesztős sima difim a TD alól. Az érdeklene, hogy a dízel féltengely kihajtását átlehet rakni a sperrbe? (A vastag féltengely szimpatikusabb lenne ) Igen, át lehet tenni. De elvileg az 528i difi is eleve nagymenesztős gyárilag.
|
|
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
RaddiR
Nem elérhető
Hozzászólások: 666
|
|
« Válasz #5595 Dátum: 2013. június 14. 19:13:51 pm » |
|
E21 nek mennyi a kerék össze tartása? és hogyan kell beállítani? Köszi előre is!
|
|
|
Naplózva
|
az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ...
|
|
|
BMWWWW
Kicsi Én
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 2325
Öreg járgány szivatóval indul
|
|
« Válasz #5596 Dátum: 2013. június 14. 21:27:12 pm » |
|
E21 nek mennyi a kerék össze tartása? és hogyan kell beállítani? Köszi előre is! Otthon sehogy!!! Elviszed futóműveshez és majd ő tudja. Nem is tudom hogy jutott ez eszedbe?
|
|
|
Naplózva
|
pannon 9341256 Ezen hívj ha mersz!!!
Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
|
|
|
RaddiR
Nem elérhető
Hozzászólások: 666
|
|
« Válasz #5597 Dátum: 2013. június 15. 00:45:14 am » |
|
Otthon sehogy!!! Elviszed futóműveshez és majd ő tudja. Nem is tudom hogy jutott ez eszedbe?
Hááát több helyen olvastam írták hallottam hogy otthon állítottak akkor elnézést kérek!
|
|
|
Naplózva
|
az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ...
|
|
|
B.Csaba
Nem elérhető
Hozzászólások: 65
|
|
« Válasz #5598 Dátum: 2013. június 16. 07:52:33 am » |
|
Sziasztok!
Valaki tudna képeket felrakni vagy leírni, hogy az e21 első illetve második szériás homlokfala miben különbözik? Más rögzítési pontok (köténylemez)??
További szép napot!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #5599 Dátum: 2013. június 16. 11:36:54 am » |
|
Az első szériás homlokfalnál a tetejénél középen van egy púp, ez az elektromos hűtőventillátornak a helye, illetve a hűtő az hátrébb van, közelebb a motorhoz. Az első szériásnál a hűtőnek kétoldalt van a felfogatása, a második szériásnál egy db van a középvonalától egy kicsit jobbra eltolva, egy ilyen besüllyesztés található. 4-6 hengeresek között annyi különbség van, hogy a 2. szériás homlokfal tetején a hűtő nincs besüllyesztve 4 hengereseknél, de ezt egy lemez leszerelésével meg lehet oldani. A lemez eltávolításával 6 hengeressé alakítható. Képekkel egyszerűbb: 2. szériás 4 hengeres, ezen látszik a takarólemez a hűtő előtt: 2. szériás 6 hengeres, a takarólemez kivéve, hűtő besüllyesztve: 1. szériás 4-6 hengeres, itt nem eltávolítható az a kis lemezke, valamint a tetején a hűtő előtt jobban meg van hajlítva: Ez is első szériás, itt látszik, hogy a hűtő előtt kicsit púpos, hogy elektromos venti elférjen:
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
B.Csaba
Nem elérhető
Hozzászólások: 65
|
|
« Válasz #5600 Dátum: 2013. június 16. 17:29:00 pm » |
|
Sziasztok!
M40-es motor kéziváltója kompatibilis M10-es motorra?
Üdv: Csabi
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
BMWWWW
Kicsi Én
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 2325
Öreg járgány szivatóval indul
|
|
« Válasz #5601 Dátum: 2013. június 16. 19:05:18 pm » |
|
Sziasztok!
M40-es motor kéziváltója kompatibilis M10-es motorra?
Üdv: Csabi
Nagyon nem!
|
|
|
Naplózva
|
pannon 9341256 Ezen hívj ha mersz!!!
Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
|
|
|
kzolee
Nem elérhető
Hozzászólások: 5178
|
|
« Válasz #5602 Dátum: 2013. június 20. 11:43:31 am » |
|
Nagyon nem sikerül sperrt szereznem, vagy eladják az orrom elől, vagy már régen nem él a hirdetés, vagy pont eltolt házas a sperrdió... Mi a véleményetek / tapasztalatotok a Bal!nt féle sperről?
|
|
|
Naplózva
|
1985 E28 530i
|
|
|
Sixpack
Nem elérhető
Hozzászólások: 1821
|
|
« Válasz #5603 Dátum: 2013. június 20. 14:43:46 pm » |
|
Nagyon nem sikerül sperrt szereznem, vagy eladják az orrom elől, vagy már régen nem él a hirdetés, vagy pont eltolt házas a sperrdió... Mi a véleményetek / tapasztalatotok a Bal!nt féle sperről? Inkább Bimbóval csináltass.
|
|
|
Naplózva
|
e34 525iA, e28 V8, e32 750i
|
|
|
Mike
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4841
Csokihabanero :D
|
|
« Válasz #5604 Dátum: 2013. június 20. 20:52:52 pm » |
|
Inkább Bimbóval csináltass.
Bimbo csak összerak. Ő is csináltatja.
|
|
|
Naplózva
|
Főmordor.
|
|
|
Mike
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4841
Csokihabanero :D
|
|
« Válasz #5605 Dátum: 2013. június 20. 20:53:10 pm » |
|
Nagyon nem sikerül sperrt szereznem, vagy eladják az orrom elől, vagy már régen nem él a hirdetés, vagy pont eltolt házas a sperrdió... Mi a véleményetek / tapasztalatotok a Bal!nt féle sperről? Ez mi ez mi?
|
|
|
Naplózva
|
Főmordor.
|
|
|
Sixpack
Nem elérhető
Hozzászólások: 1821
|
|
« Válasz #5606 Dátum: 2013. június 21. 07:19:34 am » |
|
Ez mi ez mi?
Cimborámnak van ilyen Bálint féle sperrje. Búg, zúg, csörög, csattog. Persze mindez meg van magyarázva azzal, hogy ez versenysperr. Érdekes módon a gyári motorsportos sperr nem csattog
|
|
|
Naplózva
|
e34 525iA, e28 V8, e32 750i
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
|
« Válasz #5607 Dátum: 2013. június 21. 09:40:26 am » |
|
Cimborámnak van ilyen Bálint féle sperrje. Búg, zúg, csörög, csattog. Persze mindez meg van magyarázva azzal, hogy ez versenysperr. Érdekes módon a gyári motorsportos sperr nem csattog Elméletileg azt már megoldotta Bálint, a bolygókerekek túl kicsi foghézagja okozta.
|
|
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
Sixpack
Nem elérhető
Hozzászólások: 1821
|
|
« Válasz #5608 Dátum: 2013. június 21. 09:59:31 am » |
|
Elméletileg azt már megoldotta Bálint, a bolygókerekek túl kicsi foghézagja okozta.
Ez egy két hónappal ezelőtti történet. Mindegy, nekem olyan kicsit ez a sperr, mintha újra fel akarná találni a kanálban mélyedést.
|
|
|
Naplózva
|
e34 525iA, e28 V8, e32 750i
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #5609 Dátum: 2013. június 21. 10:12:38 am » |
|
Az újabbakon már nincs, de a régebben összerakottaknál a javításig fenn is fog állni a hiba. Magától nem javul meg... Te sem találsz fel új hajtási módot a belsőégésű motor helyett...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|