CápaBMW fórum
2018. szeptember 20. 13:42:06 pm *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Autószerelés képekben  (Megtekintve 56275 alkalommal)
stasis
Vendég
« Válasz #120 Dátum: 2007. október 04. 08:26:59 am »

ujjtibor, pet e12:

Köszönjük!
« Utoljára szerkesztve: 2007. október 04. 16:07:53 pm írta stasis » Naplózva
TurbóDénes
Vendég
« Válasz #121 Dátum: 2007. október 04. 09:19:04 am »

ujjtibor, dénes:

Köszönjük!

Én csak kérdezősködtem. Smiley
Naplózva
stasis
Vendég
« Válasz #122 Dátum: 2007. október 04. 16:08:37 pm »

Kösz Peti!
Naplózva
Sabc
Vendég
« Válasz #123 Dátum: 2007. október 04. 18:10:00 pm »

A következő lép egy elvi elrendezést mutat egy gyárilag összerakott, ezeddig nem piszkált, gyári menetrögzítővel megáldott lendkerék leszedéséhez.
Promega

Légkulcs jobban hozza. Smiley
Naplózva
videospromega

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 87


Mostmár úszkálunk...


« Válasz #124 Dátum: 2007. október 04. 19:25:58 pm »

A következő lép egy elvi elrendezést mutat egy gyárilag összerakott, ezeddig nem piszkált, gyári menetrögzítővel megáldott lendkerék leszedéséhez.
Promega

Légkulcs jobban hozza. Smiley
elég sokáig kellett volna fújnom, hogy valamit is csináljon, mert kompresszorom sincs Cool
Promega
Naplózva

Promega

BMW 315 1982, alpinweiB (O==[][]==O)

Lassanként megjobbítom... nagyonlassanként
ujjtibor

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 375



« Válasz #125 Dátum: 2007. október 04. 21:03:51 pm »

E-12 szellőzőkapcsoló - létezik olyan is aminek a középső "LÜFTER" kapcsolóban egy óra van beépítve.
Ja Ja az az enyémen úgy van.
 Ha lesz időm fotózok. 

« Utoljára szerkesztve: 2007. október 05. 09:54:46 am írta ujjtibor » Naplózva

06-30-499-20-10
E 12 520, E 39 535. E 12 518 egyenlőre C vágányon
Sabc
Vendég
« Válasz #126 Dátum: 2007. október 05. 00:54:37 am »

A következő lép egy elvi elrendezést mutat egy gyárilag összerakott, ezeddig nem piszkált, gyári menetrögzítővel megáldott lendkerék leszedéséhez.
Promega

Légkulcs jobban hozza. Smiley
elég sokáig kellett volna fújnom, hogy valamit is csináljon, mert kompresszorom sincs Cool
Promega

Pedig nagyon hasznos tud lenni, és elérhető áron már kapni Smiley
Naplózva
VfB

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4515


+36 30 370 85 77


« Válasz #127 Dátum: 2007. október 05. 07:17:07 am »

A következő lép egy elvi elrendezést mutat egy gyárilag összerakott, ezeddig nem piszkált, gyári menetrögzítővel megáldott lendkerék leszedéséhez.
Promega

Légkulcs jobban hozza. Smiley
elég sokáig kellett volna fújnom, hogy valamit is csináljon, mert kompresszorom sincs Cool
Promega

Pedig nagyon hasznos tud lenni, és elérhető áron már kapni Smiley

Nem is a kompresszor a sok hanem az olajzó meg a levegőkulcs ha rendeset akarsz venni...

Én gondolkodtam rajta, mivel olcsóbban be tudnám szerezni cégen keresztül, de otthonra nem érdemes ha nem szerelő vagy...
Naplózva

Bence
-----------------------------------------
'82 BMW E28 520i "Edyna"
'82 Mercedes W123 300TDT USA "Darth Vader"
'86 Trabant 601 "Leia"
'14 Suzuki RV 125 Van Van "Katsumi"
Sabc
Vendég
« Válasz #128 Dátum: 2007. október 05. 12:34:28 pm »

A következő lép egy elvi elrendezést mutat egy gyárilag összerakott, ezeddig nem piszkált, gyári menetrögzítővel megáldott lendkerék leszedéséhez.
Promega

Légkulcs jobban hozza. Smiley
elég sokáig kellett volna fújnom, hogy valamit is csináljon, mert kompresszorom sincs Cool
Promega

Pedig nagyon hasznos tud lenni, és elérhető áron már kapni Smiley

Nem is a kompresszor a sok hanem az olajzó meg a levegőkulcs ha rendeset akarsz venni...

Én gondolkodtam rajta, mivel olcsóbban be tudnám szerezni cégen keresztül, de otthonra nem érdemes ha nem szerelő vagy...


olajzót 5-15 ezer forint körül lehet kapni, légkulcs meg van  ócsógagyi a praktikerben, alig húszért, egy komoly az mondjuk télleg húzós, 50 körül van.
Naplózva
VfB

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4515


+36 30 370 85 77


« Válasz #129 Dátum: 2007. október 05. 12:36:45 pm »

A következő lép egy elvi elrendezést mutat egy gyárilag összerakott, ezeddig nem piszkált, gyári menetrögzítővel megáldott lendkerék leszedéséhez.
Promega

Légkulcs jobban hozza. Smiley
elég sokáig kellett volna fújnom, hogy valamit is csináljon, mert kompresszorom sincs Cool
Promega

Pedig nagyon hasznos tud lenni, és elérhető áron már kapni Smiley

Nem is a kompresszor a sok hanem az olajzó meg a levegőkulcs ha rendeset akarsz venni...

Én gondolkodtam rajta, mivel olcsóbban be tudnám szerezni cégen keresztül, de otthonra nem érdemes ha nem szerelő vagy...


olajzót 5-15 ezer forint körül lehet kapni, légkulcs meg van  ócsógagyi a praktikerben, alig húszért, egy komoly az mondjuk télleg húzós, 50 körül van.

Ez kompresszorral együtt legjobb esetben is 75-80e... Mondjuk kompresszor másra is jó azon már régóta gondolkodom hogy kéne egy....
Naplózva

Bence
-----------------------------------------
'82 BMW E28 520i "Edyna"
'82 Mercedes W123 300TDT USA "Darth Vader"
'86 Trabant 601 "Leia"
'14 Suzuki RV 125 Van Van "Katsumi"
Sabc
Vendég
« Válasz #130 Dátum: 2007. október 05. 12:41:47 pm »

A következő lép egy elvi elrendezést mutat egy gyárilag összerakott, ezeddig nem piszkált, gyári menetrögzítővel megáldott lendkerék leszedéséhez.
Promega

Légkulcs jobban hozza. Smiley
elég sokáig kellett volna fújnom, hogy valamit is csináljon, mert kompresszorom sincs Cool
Promega

Pedig nagyon hasznos tud lenni, és elérhető áron már kapni Smiley

Nem is a kompresszor a sok hanem az olajzó meg a levegőkulcs ha rendeset akarsz venni...

Én gondolkodtam rajta, mivel olcsóbban be tudnám szerezni cégen keresztül, de otthonra nem érdemes ha nem szerelő vagy...


olajzót 5-15 ezer forint körül lehet kapni, légkulcs meg van  ócsógagyi a praktikerben, alig húszért, egy komoly az mondjuk télleg húzós, 50 körül van.

Ez kompresszorral együtt legjobb esetben is 75-80e... Mondjuk kompresszor másra is jó azon már régóta gondolkodom hogy kéne egy....

Nem olcsó mulatság, ez sajnos tény. De ha valaki rendszeresen szereli akár csak a saját autóját, akkor nagyon meg tudja könnyíteni az életét. Smiley
Naplózva
stasis
Vendég
« Válasz #131 Dátum: 2007. október 05. 17:39:59 pm »

Peti ez jó lett, köszönjük!
Naplózva
feribmw

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 217


csak BMW és Bmw.


« Válasz #132 Dátum: 2007. október 05. 20:34:08 pm »

Bizom benne, hogy sok alkatrész részletes fotókkal lesz ismertetve .
Rengeteg cucc van nálam de nincs időm a fotózásra felrakásra és közzétételre, hogy sokan tudják mi is a gyári és épp egybenlévő alkatrész.
Aztán vannak a sufnyi megoldások keresztezve átbuherálva meg egyebek.
Azért van most is amit sikerült felrakni.
Naplózva
feribmw

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 217


csak BMW és Bmw.


« Válasz #133 Dátum: 2007. október 05. 20:53:06 pm »

Pet gratulálok én csak annyival egésziteném ki , hogy az összes nyomókapcsolónak ez a baja ha nem áll meg és kiugrik a helyéről,de csak egy bizonyos pontig javitható mert utánna törik és dobható ki ,de csak az a része ahol a rögzitő kis pöcök van és ekkor egy másik kapcsolóból lehet pótólni és nem számit milyen kapcsoló, mert mindegyiket igy oldották meg akkor, kivéve a húzogatósakat pontositva a világitás és ködlámpa kapcsolói.
Napjainkban már ez igy nem igaz.
Naplózva
TurbóDénes
Vendég
« Válasz #134 Dátum: 2007. október 07. 18:39:11 pm »

Egy félig komplett E28-as első futómű.


* DSC00107.JPG (114.19 KB, 1280x1024 - megtekintve 475 alkalommal.)
Naplózva
TurbóDénes
Vendég
« Válasz #135 Dátum: 2007. október 07. 18:41:49 pm »

E28-as nyomtáv rúd,és a jobbos-balos kormány összekötők.(külső-belső)


* DSC00097.JPG (104.35 KB, 1280x1024 - megtekintve 648 alkalommal.)

* DSC00096.JPG (99.98 KB, 1280x1024 - megtekintve 624 alkalommal.)

* DSC00098.JPG (108.74 KB, 1280x1024 - megtekintve 621 alkalommal.)
Naplózva
TurbóDénes
Vendég
« Válasz #136 Dátum: 2007. október 07. 18:44:14 pm »

E28-as globoid csigás ZF gyártmányú kormánymű.
Szervós.


* DSC00101.JPG (83.49 KB, 1280x1024 - megtekintve 625 alkalommal.)

* DSC00102.JPG (100.36 KB, 1280x1024 - megtekintve 649 alkalommal.)

* DSC00103.JPG (28.78 KB, 1280x1024 - megtekintve 619 alkalommal.)
Naplózva
TurbóDénes
Vendég
« Válasz #137 Dátum: 2007. október 07. 18:47:24 pm »

Segéd irányító kar.
Ez az alkatrész,és a kormánymű alján látható kar (pitmann kar) fogja közre a lentebb látható nyomtáv rudat.


* DSC00104.JPG (92.14 KB, 1280x1024 - megtekintve 627 alkalommal.)

* DSC00105.JPG (94.55 KB, 1280x1024 - megtekintve 619 alkalommal.)

* DSC00106.JPG (87.85 KB, 1280x1024 - megtekintve 615 alkalommal.)
« Utoljára szerkesztve: 2007. október 07. 19:43:08 pm írta TurbóDénes » Naplózva
TurbóDénes
Vendég
« Válasz #138 Dátum: 2007. október 07. 18:49:24 pm »

E28-as első stabilizátor rúd.
Az alvázra van rögzítve két gumi persellyel,a két végén pedig egy-egy gömbfejjel ellátott rúd van,ami a gólyalábakhoz csatlakozik.


* DSC00108.JPG (104.64 KB, 1280x1024 - megtekintve 625 alkalommal.)
Naplózva
TurbóDénes
Vendég
« Válasz #139 Dátum: 2007. október 07. 19:02:17 pm »

E28-as bölcső.
Erre az alkatrészre vannak felszerelve  a lengőkarok,a kormánymű,a segéd irányítókar,és a motortartó bakok,amiken a motor ül.


* DSC00109.JPG (90.67 KB, 1280x1024 - megtekintve 630 alkalommal.)

* DSC00110.JPG (105.72 KB, 1280x1024 - megtekintve 616 alkalommal.)
Naplózva
TurbóDénes
Vendég
« Válasz #140 Dátum: 2007. október 07. 19:05:21 pm »

Motortaró bak.
A Bőlcső és a motortartó nyulványok közötti gumifém alkatrész,a rezgések csillapítása és a motor tartás a feladata.


* DSC00099.JPG (86.62 KB, 1280x1024 - megtekintve 623 alkalommal.)

* DSC00100.JPG (90.05 KB, 1280x1024 - megtekintve 631 alkalommal.)
Naplózva
TurbóDénes
Vendég
« Válasz #141 Dátum: 2007. október 07. 19:07:49 pm »

Felső képen egy komplett gólyaláb rugóval,lengés csillapítóval,torony csapággyal,lengőkarokkal,és kerékcsapággyal.
Alsó lépen a tengelycsonk,ami a gólyalábon van.Erre illeszkedik a kerékcsapágy.


* DSC00111.JPG (85.94 KB, 1280x1024 - megtekintve 622 alkalommal.)

* DSC00112.JPG (89.26 KB, 1280x1024 - megtekintve 625 alkalommal.)
Naplózva
TurbóDénes
Vendég
« Válasz #142 Dátum: 2007. október 07. 19:11:56 pm »

Első toronycsapágy.
A gólyaláb tetején helyezkedik el,és az első rugótoronyba van fel rögzítve.
Feladta,kanyarodáskor a gólyaláb könyebb mozgatása.


* DSC00113.JPG (61.94 KB, 1280x1024 - megtekintve 624 alkalommal.)

* DSC00114.JPG (69.69 KB, 1280x1024 - megtekintve 625 alkalommal.)

* DSC00123.JPG (66.65 KB, 1280x1024 - megtekintve 657 alkalommal.)

* DSC00124.JPG (83.28 KB, 1280x1024 - megtekintve 624 alkalommal.)
Naplózva
TurbóDénes
Vendég
« Válasz #143 Dátum: 2007. október 07. 19:14:01 pm »

Felső rugótányér.
Alsó felére a rugó illeszkedik,felülről pedig a toronycsapágy.


* DSC00122.JPG (70.1 KB, 1280x1024 - megtekintve 774 alkalommal.)

* DSC00121.JPG (76.81 KB, 1280x1024 - megtekintve 754 alkalommal.)
Naplózva
TurbóDénes
Vendég
« Válasz #144 Dátum: 2007. október 07. 19:17:28 pm »

E28-as első féknyereg,a féktámmal.
Alsó képen a féktám magában.Ez a vas darab van felcsavarozva a gólyalábra,és erre az alkatrészre van felcsavarozva a féknyereg,két csúszó perselyre,mivel ez egy úszónyerges fékberendezés.Fékezéskor az egyik oldalon elhelyezkedő fékmunkahenger elmozdul,meg szorítva a tárcsát,és a keletkezett erő hatására a nyereg elmozdul,így az ellentétes oldalon lévő betét is neki feszül a féktárcsának.

Felette a féknyereg.
Tömör féktárcsához,a gyengéb modeleken volt.


* DSC00133.JPG (82.02 KB, 1280x1024 - megtekintve 780 alkalommal.)

* DSC00134.JPG (59.01 KB, 1280x1024 - megtekintve 771 alkalommal.)

* DSC00135.JPG (63.42 KB, 1280x1024 - megtekintve 761 alkalommal.)

* DSC00136.JPG (62.47 KB, 1280x1024 - megtekintve 755 alkalommal.)
« Utoljára szerkesztve: 2007. október 07. 19:40:11 pm írta TurbóDénes » Naplózva
TurbóDénes
Vendég
« Válasz #145 Dátum: 2007. október 07. 19:23:23 pm »

E28-as első kerékagy-csapágy.
Ennél a modellnél (és több másnál is) a kerékagy (amibe a kerékcsavarokat tekerjük és a féktárcsát is erre szereljük) anyaga egyben a csapágyház is.
Így ha a csapágy tönkremegy,rögtön "két alkatrészt" is cserélünk.


* DSC00094.JPG (75.96 KB, 1280x1024 - megtekintve 772 alkalommal.)

* DSC00095.JPG (72.79 KB, 1280x1024 - megtekintve 779 alkalommal.)
Naplózva
TurbóDénes
Vendég
« Válasz #146 Dátum: 2007. október 07. 19:27:00 pm »

Első lengéscsillapító patronok.
Ezeket bele kell húzni a gólyalábba,és le fixálni egy nagy anyával felülről.


* DSC00130.JPG (73.28 KB, 1280x1024 - megtekintve 778 alkalommal.)

* DSC00129.JPG (56.83 KB, 1280x1024 - megtekintve 771 alkalommal.)
Naplózva
TurbóDénes
Vendég
« Válasz #147 Dátum: 2007. október 07. 19:31:19 pm »

A gólyaláb,miután ki szedtük a lengéscsillapító patront.
Annyi szépséghibával hogy itt sajnos a gólyaláb teteje annyira el korrodált hogy (mint az alsóbb képeken látszik) sajnos le szakadt,mikor ki akartam tekerni azt a bizonyos záró anyát.Így rajta maradt a patronon.
Ezt utánna kis erőfeszítéssel és egy satuval sikerült korrigálni.
Sajnos ilyenkor a gólyaláb eldobós,mivel sehogy nem tudja el látni feladatát.
És mint látszik a rugótányér is igen viseletes lett az évek során.


* DSC00126.JPG (58.57 KB, 1280x1024 - megtekintve 782 alkalommal.)

* DSC00127.JPG (63.8 KB, 1280x1024 - megtekintve 769 alkalommal.)

* DSC00128.JPG (62.81 KB, 1280x1024 - megtekintve 757 alkalommal.)
« Utoljára szerkesztve: 2007. október 07. 19:36:45 pm írta TurbóDénes » Naplózva
TurbóDénes
Vendég
« Válasz #148 Dátum: 2007. október 07. 19:35:31 pm »

Ez a futómű egy 1982-es K-jetronic-os 520i-ben volt,aki tavaly áprilisban a másvilágra költözött.
Ez a futómű pedig azóta kint korhadt egy udvaron,kapott esőt,havat mindent.
A kor és az időjárás meg is látszik az alkatrészek állapotán,leginkább a gólyalábon.
Viszont a kerékcsapágyak,eredetiek voltak,bontatlan kupakkal,bennük a zöld zsír ki cserepesedve,a belseje patyolat.
És egészségesek.

Naplózva
TurbóDénes
Vendég
« Válasz #149 Dátum: 2007. október 07. 19:38:19 pm »

Szétszedés után,a meg mentendő alkatrészek...............szelektálás,csomagolás,raktározás. Smiley


* DSC00131.JPG (67 KB, 1280x1024 - megtekintve 778 alkalommal.)
Naplózva
Oldalak: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!