CápaBMW fórum
2024. április 27. 08:10:01 am *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 [156] 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 ... 209   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Autóreszelgető Műhely 2.  (Megtekintve 2707688 alkalommal)
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #4650 Dátum: 2011. november 19. 13:57:18 pm »

És ezt miből látjuk? Mert én csak a rostélyokból ismerem meg, ebben meg azok nincsenek benne  Cheesy

Miből látjuk, h egy E12 műszerfal első, ill. második szériás?

Az első szériásnak ugye egyik alap ismertetője a szellőzőrácsok alakja, kiképzése és szabályozhatatlansága. A másik, hogy a középső része, amiben a fűtéskezelő panel van, sokkal kevésbé áll ki (esik kézre), mint a második szériáson.
A harmadik pedig a kesztyűtartó feletti tároló "falán" lévő hangszórónyílás. A negyedik szembetűnő jel a krómkeretes fabetétezés.

Ez a típusú műszerfal még megtalálható volt egészen 1977 szeptemberéig a faceliftes E12-ben is. Utána hagyták el a krómkeretet, lettek szabályozhatóak a fűtésrostélyok és tűnt el a hangszórónyílás a tárolóból.
De a leglényegesebb, h a fűtéskezelő részt jobban előrehozták a vezető felé, így mindenféle előrehajolás nélkül tudod szabályozni. Nem nagy módosítás, de hasznos.

Ennyi  Smiley

Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
THT

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



« Válasz #4651 Dátum: 2011. november 19. 15:23:40 pm »

Köszi szépen, bemagolom  Cheesy
Naplózva

1973 E12 M10B20 automatic
fehércápa

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


320/6 1982/06


« Válasz #4652 Dátum: 2011. november 20. 09:32:45 am »

Tenném fel az új felnijeimet télre (13x6 BBS Mahle) de rövid a csavarom!

Kb. egy fél centit lóg túl belül a felnin ha bedugom pont nem tudja elkapni a menetet, kb. 1 1,5 cm-el kellene hosszabbnak lennie.

Mi a pontos típusjelzése az ehhez való csavarnak? 12/1,5 40 mm??

Illetve a 36139055943 cikkszámú Motorsportos csavarkészlet ilyen hosszú? Csak mert az előtte levő cikkszámú fekete a kép szerint nem:



* 36136781150.jpg (64.95 KB, 686x383 - megtekintve 577 alkalommal.)
Naplózva

20 521 44-82
Skype: timar.laszlo70
zelei

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Válasz #4653 Dátum: 2011. november 22. 08:56:21 am »

Hali, egy kérdés a hozzá értőknek, m20-as blokkba bele lehet-e rakni az m52 b28 főtengelyét, vagy esetleg átfűzni az egész belsőt(főtengely,hajtókar,dugó)?
Naplózva

aki a cápát szereti, rossz ember nem lehet.
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #4654 Dátum: 2011. november 22. 09:01:42 am »

Bele lehet tenni, de faragni kell, hogy a vezérlés része stimmeljen.
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
I-scream

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 934



« Válasz #4655 Dátum: 2011. november 30. 12:11:39 pm »

Hali, egy kérdés a hozzá értőknek, m20-as blokkba bele lehet-e rakni az m52 b28 főtengelyét, vagy esetleg átfűzni az egész belsőt(főtengely,hajtókar,dugó)?

A tengelyt igen, csak át kell cserélni róla a lánckereket a vezmszíj bordáskerekére. Kompletten nem, mert az M50/S50 sorozatú blokkok egyrészt magasabbak (asszem, 9mm-el), ill a négyszelepes dugó kompressziócsökkenést, és égési problémákat okoz.

De miért nem jó egy eta, vagy egy tds főtengely?
Naplózva
kzolee

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5166



« Válasz #4656 Dátum: 2011. november 30. 12:32:25 pm »

Az eta vagy td főtengelyhez képest ezzel nyer még egy pici löketet, így 2,8-as strokert lehet építeni.

Elég ügyes 84x84-es furat-löket arány keletkezik, ha 325i dugókat és Eta/520 hajtókarokat használ. 9,7:1-hez sűrítés jön ki végül, ami igencsak használhatóvá teszi a motort  Smiley
Ez a legnagyobb M20 ami fúrás nélkül, gyári alkatrészekből összeállítható.
Naplózva

1985 E28 530i
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7123


18i 82/11 B6 81/11


« Válasz #4657 Dátum: 2011. november 30. 12:44:48 pm »

...és ez a "kocka" furat/löket arány igen kedvező Roll Eyes
Naplózva

"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
I-scream

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 934



« Válasz #4658 Dátum: 2011. november 30. 14:06:04 pm »

Miért szeretitek annyira a négyszöges elrendezést?
Naplózva
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #4659 Dátum: 2011. november 30. 21:57:17 pm »

Nagyobb löket = nagyobb nyomaték, kevésbé pörög
Kisebb löket = pörög mint állat, de kicsi a nyomaték

Ezért jó a "négyszöges" arány.  Smiley
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #4660 Dátum: 2011. november 30. 23:22:05 pm »

Az s50b32 meg 86*91, azaz jó hosszú a löket, aztán mégis pörög. Lehet azért hosszú löketből is pörgőset, ha a nagy dugattyúsebességet a forgó, alternáló tömegek csökkentésével kompenzálod.
Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7123


18i 82/11 B6 81/11


« Válasz #4661 Dátum: 2011. november 30. 23:46:00 pm »

Nekem megfelel másféle is, viszont számomra -tervezésben inkább Smiley- "kényelmes" érzetet ad egy négyszöges motor.
Ennek ellenére egy M10b18-am van, ami abszolut nem ilyen.. Tongue
Naplózva

"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
zelei

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Válasz #4662 Dátum: 2011. december 01. 20:20:32 pm »

Urak,köszönöm a segítséget mindenkinek,a válaszom a miért nem jó az eta vagy tds főtengelyre, azért mert igazi b28-at akarok építeni nagy nyomatékkal,jelenleg b25 van a 3-asomban, mondjuk ez is nagy lépés volt a b18 után,de mára sikerült kinőni,eleinte még leesett az állam a b25-től,de mára már ,,gyengének" bizonyul. szóval a 84-es lökettel kellően nyomatékos lenne 4000 alatt is,meg akkor méltó lenne a 328 feliratra a gépes.
Naplózva

aki a cápát szereti, rossz ember nem lehet.
kzolee

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5166



« Válasz #4663 Dátum: 2011. december 01. 20:25:03 pm »

Ha megépíted, ne dugdosd, nagyon kíváncsi leszek rá!  Wink
Naplózva

1985 E28 530i
I-scream

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 934



« Válasz #4664 Dátum: 2011. december 02. 09:06:43 am »

Azt hittem, van a négyszöges megoldásban vmi titkos recept, amiben "a láthatatlan erők összeadódnak"  Azn

Az m20-nál lehet észrevenni, hogy más a felfutása a 20-as és a 25-nek. Valószínűleg a rövid löket miatt, de nekem a 20-as motor jobb érzést ad, még a mínusz 50 ló ellenére is. Az is érdekes, hogy az extra rövid löket ellenére a nyomatéka alig 20 Nm-el marad el a 23-tól. Valamit tudnak a Bmw-nél.
Naplózva
Sixpack

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1821



« Válasz #4665 Dátum: 2011. december 02. 09:14:46 am »

Hát ha neked egy 20-as bármilyen téren jobb érzést ad, mint egy 25-ös, akkor sürgősen menj el orvoshoz  crazy2
« Utoljára szerkesztve: 2011. december 02. 18:44:20 pm írta collins » Naplózva

e34 525iA, e28 V8, e32 750i
I-scream

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 934



« Válasz #4666 Dátum: 2011. december 02. 09:27:42 am »

Ez azért elég elhamarkodott elszólás volt. Nem minden a teljesítmény. A 20-nak jobb a hangja, és a felpörgése. Az lehet, hogy alig találni jó állapotú darabokat, és lehet, hogy pont a megismert 25-ök voltak a leharcoltabbak, de azért elég sokat láttam már mindkét fajtából, hogy legyen összehasonlítási alap.
« Utoljára szerkesztve: 2011. december 02. 18:44:48 pm írta collins » Naplózva
Sixpack

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1821



« Válasz #4667 Dátum: 2011. december 02. 10:00:59 am »

Volt mindkettő m20-ban és m50-ben is. Nem mondanám, hogy a 20-as jobban felpörög. Azért érzed úgy, mert sokkal rövidebb áttételek vannak a b20-ak alatt. Tedd ugyanazt az áttételt 25-be és majd meglátod.
« Utoljára szerkesztve: 2011. december 02. 18:45:01 pm írta collins » Naplózva

e34 525iA, e28 V8, e32 750i
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #4668 Dátum: 2011. december 02. 10:34:45 am »

Tényleg jobb a gázreakciója a 20-asnak, de nem csak a rövidebb löket, hanem a könnyebb lendkerék miatt is. A 20-as lendkerék 6,2kg, a 25 -ös meg 8,5. Bár az én 25i -m chippel, meg leömlővel iszonyat instant, pedig a lendkerék még a gyári rajta. Szóval viszonylag könnyen orvosolható a 25i lanyhább felpörgése, a teljesítményt meg ne is akarjuk összehasonlítani a 20 -assal...
« Utoljára szerkesztve: 2011. december 02. 18:45:15 pm írta collins » Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
Danaskull

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 591


Müncheni toronyőr


WWW
« Válasz #4669 Dátum: 2011. december 02. 11:05:40 am »

A 23ason, milyen lendkerék van?
« Utoljára szerkesztve: 2011. december 02. 18:45:28 pm írta collins » Naplózva

'83 E30 coupe M20B20
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #4670 Dátum: 2011. december 02. 11:10:56 am »

Ugyanaz mint a 20-ason, tehát 6,2kg -s.
« Utoljára szerkesztve: 2011. december 02. 18:45:37 pm írta collins » Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
fehércápa

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


320/6 1982/06


« Válasz #4671 Dátum: 2011. december 02. 18:05:36 pm »

INA feszítőgörgőt meg szabad venni M20-hoz vagy inkább hanyagoljam?
Naplózva

20 521 44-82
Skype: timar.laszlo70
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #4672 Dátum: 2011. december 02. 18:14:18 pm »

20 és 23 között is hatalmas különbség van, nem akartam elhinni de a 20-as nagyon sovány a 23-hoz képest!  sm_68 Smiley (3.91 diffi, ~4,5kg lendkerékkel...  Evil )
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Sixpack

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1821



« Válasz #4673 Dátum: 2011. december 02. 19:12:34 pm »

INA feszítőgörgőt meg szabad venni M20-hoz vagy inkább hanyagoljam?

m50-ben INA a gyári görgő.
Naplózva

e34 525iA, e28 V8, e32 750i
hofoglu

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 556



« Válasz #4674 Dátum: 2011. december 02. 20:30:53 pm »

INA feszítőgörgőt meg szabad venni M20-hoz vagy inkább hanyagoljam?

Nyugodtan megveheted.
Az Ina, Ruville, Febi, Skf többnyire megegyezik. (majdnem mindig ugyanazt tartalmazza a doboz, Ina vagy Leitens görgőt)
Naplózva
Danaskull

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 591


Müncheni toronyőr


WWW
« Válasz #4675 Dátum: 2011. december 02. 21:50:27 pm »

Ha adott egy M20B23, arra ha rákerül egy M20B20 motronic, annak milyen szintű teljesítmény csökkenés lesz az eredménye?
Mert pl L-jet-nél a vezérlő azonos 20 és 23 esetében.
Naplózva

'83 E30 coupe M20B20
fehércápa

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


320/6 1982/06


« Válasz #4676 Dátum: 2011. december 02. 21:52:23 pm »

Nyugodtan megveheted.
Az Ina, Ruville, Febi, Skf többnyire megegyezik. (majdnem mindig ugyanazt tartalmazza a doboz, Ina vagy Leitens görgőt)
Igaz ezt is Kinában gyártják, dehát mit nem már manapság, szinte mindent.
Nekem 4000 Ft-ot mindenestre megér smiley Szíjat ContiTec-et veszek 5K-ért.
Ideje szíjat cserélnem mert már több mint 90000 km-el és lassan 9 éve volt cserélve.
Naplózva

20 521 44-82
Skype: timar.laszlo70
gegE28

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100



« Válasz #4677 Dátum: 2011. december 03. 14:38:31 pm »

Helloka
 egy olyan kérdésem lenne hogy 524td-m nél a kartergáz elvezető gumicsöve (eredetileg a levegőszűrőházba csatlakozna) de nállam megvan toldva a cső és a motor mellet van levetetve majdnem a földig, ebből lesz valami hátrány? gondolom azért oldották meg így hogy ne legyen tiszta olaj a levegőszűrő. huh
tegyem vissza, vagy így is jó ahogy van?
Előre is köszönöm
Naplózva
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #4678 Dátum: 2011. december 03. 15:52:44 pm »

Ez azt jelenti, hogy kopott a motorod, ezért van sok kartergáza... A dieselnél nincs a szívórendszerben  mozgó alkatrész, így nem annyira kritikus az olajosodása ( hacsak nem kap olyan sok olajat, hogy a leállítás után elketyeg az így bejutó olajmennyiséggel)

Hivatalosan nem szabad ilyen megoldást alkalmazni a környezetszennyező mivolta miatt.

Valamint extrém esetben poros levegő tud a nyílt csövön a motorba jutni, ami újabb kopást okoz.
Naplózva
gegE28

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100



« Válasz #4679 Dátum: 2011. december 03. 16:02:21 pm »

köszönöm a választ Smiley
akkor ha visszateszem az eredeti helyére a csövet, nemfog neki kárt okozni hogy "nemtiszta" levegőt szív be, hanem a kartergázosat. (nemfogja le a motort stb.)
Naplózva
Oldalak: 1 ... 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 [156] 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 ... 209   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!