CápaBMW fórum
2024. április 25. 07:38:59 am *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 [27] 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 ... 209   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Autóreszelgető Műhely 2.  (Megtekintve 2703793 alkalommal)
MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6071


Üzemképtelenítő


« Válasz #780 Dátum: 2009. szeptember 25. 07:23:26 am »

Cheesy Cheesy Köszi az ajánlásokat Smiley

"csöpög a második torokba a benzin"

Csak nem DIDTA 32/32 karbi?  Cheesy Nem könnyen, de javítható darab Smiley

L-jet témához jobb, ha van egy HF,mert nem csak a szűkebb szívójáratok, de a vezértengely és a fordított forgású gyújtáselosztó is fontos.

Szerintem előbb a karbival kéne egyet birkózni Wink


Áááá,tök önzetlenül tettem.... 430 szemuveg
Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
Thommy

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 737



« Válasz #781 Dátum: 2009. szeptember 25. 19:31:18 pm »

Üdv!
Meg tudja nekem valaki mondani, hogy az alábbi karbialkatrészeket hová kell beépíteni?  Cheesy Most takarítom a karbit és jó lenne ezekkel együtt összerakni, de a régiek helyét sem fedeztem még föl. 2B4-ről van szó.
Előre is köszi!
Tomi


* karbi alkatrészek.jpg (17.18 KB, 700x525 - megtekintve 1186 alkalommal.)
Naplózva

Thommy
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #782 Dátum: 2009. szeptember 25. 21:44:59 pm »

Miki24V-t várják az információnál  Cheesy Grin Roll Eyes
Naplózva

Bence
Thommy

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 737



« Válasz #783 Dátum: 2009. szeptember 25. 22:02:32 pm »

 2funny 2funny 2funny
Naplózva

Thommy
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #784 Dátum: 2009. szeptember 25. 22:19:25 pm »

Cheesy

azt látom,hogy tűszelepek,amit úszó emelget. De az meg nem teljesen ilyen a B4-ben emlékeim szerint, bár irtó régen akadt a kezeim közé ilyen karbi. Azt látom,hogy a kúpok különbözőek,tehát több/kevesebb benzint tudnak beengedni az úszóházba.

A nagyobbik gyűrű pl. lehet a pótlevegő tömítése is... de az is lehet,hogy ezek a kimaradt dolgok más típusokhoz való,hiszen 2B4 megtalálható a VW/Audi termékeken is kisebb,nagyobb bővítésekkel. Ezt a felújító szettet nem ösmerem, én gyáriból dolgozgatok a méretpontosság miatt.

Sajnos ennyit tudtam így hirtelen, de itt egy robbantott ábra, hátha evvel közelebb kerülsz. Amúgy lehet 2B5 motyó is pluszban.


* 2b4.jpg (87.92 KB, 510x785 - megtekintve 4160 alkalommal.)
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Gábor

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1416



« Válasz #785 Dátum: 2009. szeptember 26. 13:40:53 pm »

Sziasztok!

Valaki elmagyarázná lépésről lépésre, szájbarágósan, hogy hogy lehet egy 81-es k-jetes m20b20-as 520i-n az oilservice lámpát kiütni, meg hogy újrainduljon a ledsor? most cseréltem, de zavar hogy ott ég folyton. köszi előre is! : ))
Naplózva

Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #786 Dátum: 2009. szeptember 26. 14:08:37 pm »

Sziasztok!

Valaki elmagyarázná lépésről lépésre, szájbarágósan, hogy hogy lehet egy 81-es k-jetes m20b20-as 520i-n az oilservice lámpát kiütni, meg hogy újrainduljon a ledsor? most cseréltem, de zavar hogy ott ég folyton. köszi előre is! : ))

Lusta vagyok leírni, egy másik oldalról idemásoltam. Cheesy


"Nincsen más dolgod csak összekötni a szerviz csatlakozóban a két lábat, és gyújtást adni (nem indítózni) kb. 6-7 másodpercre. Ezek után vedd ki a kulcsot, majd adrótot, és amikor ismét gyújtást adsz, már le is resetelõdött a computer.
Ha 12 másodpercig adsz gyújtást (gyújtás amíg el nem alszik a lámpa) akkor az Inspectiont is reseteli. "




* kjhkjfghdfh.JPG (29.22 KB, 529x785 - megtekintve 1104 alkalommal.)
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #787 Dátum: 2009. szeptember 26. 14:26:39 pm »

Mindenek előtt cseréltesd ki az akksikat a műszercsoportban...ha még nem marta szét a panelt a belőlük kifolyó trutyi... ha már igen, akkor meg mindegy...
Naplózva
toxi92
Vendég
« Válasz #788 Dátum: 2009. szeptember 26. 19:23:14 pm »

Köszi srácok! Mikivel felvettem a kapcsolatot de 1probléma hogy 250kilóméterre vagyunk egymástól Shocked Grin Lessz e-30hf!
Naplózva
Gábor

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1416



« Válasz #789 Dátum: 2009. szeptember 26. 20:07:24 pm »

Lusta vagyok leírni, egy másik oldalról idemásoltam. Cheesy


"Nincsen más dolgod csak összekötni a szerviz csatlakozóban a két lábat, és gyújtást adni (nem indítózni) kb. 6-7 másodpercre. Ezek után vedd ki a kulcsot, majd adrótot, és amikor ismét gyújtást adsz, már le is resetelõdött a computer.
Ha 12 másodpercig adsz gyújtást (gyújtás amíg el nem alszik a lámpa) akkor az Inspectiont is reseteli. "




1000 köszi, holnap kipróbálom!
Naplózva

Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #790 Dátum: 2009. szeptember 26. 21:00:14 pm »

Én próbáltam, e28-on bejött, de e23-on nem . Ott a balos képen lévő csati egyikébe kell beledugni a drót egyik végét, majd a másikat egy testhez.. én a hűtőre tettem.

(az a másik láb a test)  sug
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #791 Dátum: 2009. szeptember 26. 22:49:00 pm »

danke,  Wink  próbáltam, de valamiért nem sikerült.. végül a hűtő lett a test..
Lassan kiérdemled, a "fórum professzora" címet.. 408

...

Legközelebb a blokkot tanácsold testnek, mert van, akinek gumibakon van és gumin keresztül van rögzítve a tűzfalhoz a hűtő Wink
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #792 Dátum: 2009. szeptember 27. 07:03:47 am »

Lusta vagyok leírni, egy másik oldalról idemásoltam. Cheesy


"Nincsen más dolgod csak összekötni a szerviz csatlakozóban a két lábat, és gyújtást adni (nem indítózni) kb. 6-7 másodpercre. Ezek után vedd ki a kulcsot, majd adrótot, és amikor ismét gyújtást adsz, már le is resetelõdött a computer.
Ha 12 másodpercig adsz gyújtást (gyújtás amíg el nem alszik a lámpa) akkor az Inspectiont is reseteli. "



Kód:

tudom barbár módszer,én egyszerűen kivttem a ledes panelt a műszerből..Roll Eyes)
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
csabE28
aki számodra

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1889


Szerelem, mert cápa!


« Válasz #793 Dátum: 2009. szeptember 27. 08:22:41 am »

"tudom barbár módszer,én egyszerűen kivttem a ledes panelt a műszerből..)"
És mennyivel gyorsabb is!! Grin Grin Grin
Naplózva

Aranka az én kis vasoxidkupackám!
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #794 Dátum: 2009. szeptember 27. 08:57:11 am »

HALLOTTÁTOK ?  BLOKK legyen a test, ha nem jó a csatiban a test lyuk.

tűzfalhoz a hűtő?  nem  értem .. nem a homlokfalhoz?

Izé...HOMLOKLFAL

Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Gábor

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1416



« Válasz #795 Dátum: 2009. szeptember 27. 09:19:39 am »

megcsináltam, sikerült, köszi! : P
Naplózva

toxi92
Vendég
« Válasz #796 Dátum: 2009. szeptember 27. 11:00:07 am »

PROMEGA!!! Szerinted meik egyszerübb átépíteni az én e-21-es 1.8as karbis motoromat l-jetesre vagy inkább egy 92-es évjáratú e-30 1.8 innyektorost motor átrakni??? Szakmai tanácsokat várok mindenkitől!! Köszi előreis
Naplózva
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #797 Dátum: 2009. szeptember 27. 11:32:27 am »

"tudom barbár módszer,én egyszerűen kivttem a ledes panelt a műszerből..)"
És mennyivel gyorsabb is!! Grin Grin Grin

Hosszútávon gyorsabb,nem,kell többet pöcsölnöm vele,amikor nekiáll(na) világítani.Az olajat úgyis 8000kilóméterenként cserélem,így felesleges a diszkófény..
Persze kiszedni kicsivel több idő,mint kinullázgatni,mert a műszert szét  kell szedni hozzá...
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #798 Dátum: 2009. szeptember 27. 11:33:52 am »

PROMEGA!!! Szerinted meik egyszerübb átépíteni az én e-21-es 1.8as karbis motor0mat l-jetesre vagy inkább egy 92-es évjáratú e-30 1.8 innyektorost motor átrakni??? Szakmai tanácsokat várok mindenkitől!! Köszi előreis

Kérdés,az E30-as motor milyen állapotban van...Ha jó,illetve jobb mint a karbis,akkor sztem az a jobb döntés..Persze a számokkal óvatosan..Roll Eyes)
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #799 Dátum: 2009. szeptember 27. 12:54:57 pm »

PROMEGA!!! Szerinted meik egyszerübb átépíteni az én e-21-es 1.8as karbis motor0mat l-jetesre vagy inkább egy 92-es évjáratú e-30 1.8 innyektorost motor átrakni??? Szakmai tanácsokat várok mindenkitől!! Köszi előreis
Sokismeretlenes kérdés...

Az egész motort áttenni nem sokkal bonyolultabb, mintha csak az l-jetet tennéd át, kevesebb a szívási esély, de így is akad.
(elvileg 1 az 1-ben egyezik a motor, maximum a motortartóbakokat kell áttenni, az olajteknő lehet még másfajta)
Az elektronikát mindkét esetben össze kell kötni.

A teljes átépítésnél a bür0kr@tikus dolgok lépnek be, amit vérmérséklettől függően kezelni kell.

Az új motor állapotát kell jól felmérni, és az dönti el, hogy mekkora átalakítást ér meg a dolog.

De ésszerűbbnek tűnik az egészet áttenni, mint csak az l-jet (eredeti hf-et reszerni kell), vagy hf+l-jet átépítés(nem tudom, hogy milyen sűrítése lesz a karbis dugó, l-jet hf kombin@ciónak+ akkor már érdemes a hf-et felújítani, ill nem tudjuk milyen állapotban van az eredeti motor alja)  .

Javítás: ez arra az esetre vonatkozik, ha az új motor is m10-es
« Utoljára szerkesztve: 2009. szeptember 27. 17:21:52 pm írta Promega » Naplózva
steffe

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2566



« Válasz #800 Dátum: 2009. szeptember 27. 13:12:35 pm »

Sokismeretlenes kérdés...

Az egész motort áttenni nem sokkal bonyolultabb, mintha csak az l-jetet tennéd át, kevesebb a szívási esély, de így is akad.
(elvileg 1 az 1-ben egyezik a motor, maximum a motortartóbakokat kell áttenni, az olajteknő lehet még másfajta)
Az elektronikát mindkét esetben össze kell kötni.

A teljes átépítésnél a bür0kr@tikus dolgok lépnek be, amit vérmérséklettől függően kezelni kell.

Az új motor állapotát kell jól felmérni, és az dönti el, hogy mekkora átalakítást ér meg a dolog.

De ésszerűbbnek tűnik az egészet áttenni, mint csak az l-jet (eredeti hf-et reszerni kell), vagy hf+l-jet átépítés(nem tudom, hogy milyen sűrítése lesz a karbis dugó, l-jet hf kombin@ciónak+ akkor már érdemes a hf-et felújítani, ill nem tudjuk milyen állapotban van az eredeti motor alja)  .
a 92-es 1.8 az már m40 és motronik...szóval az is bonyolult lesz nem kicsit...
Naplózva

steffe
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #801 Dátum: 2009. szeptember 27. 13:19:43 pm »

a 92-es 1.8 az már m40 és motronik...szóval az is bonyolult lesz nem kicsit...

De ha csak a hengerfej,meg az injektoros cucc megy át,akkor is az elektronikával meg kell küzdeni..
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
steffe

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2566



« Válasz #802 Dátum: 2009. szeptember 27. 13:26:57 pm »

De ha csak a hengerfej,meg az injektoros cucc megy át,akkor is az elektronikával meg kell küzdeni..
az m40 hengerfej nem megy rá a m10-re...soha az életben....
Naplózva

steffe
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #803 Dátum: 2009. szeptember 27. 13:49:28 pm »

az m40 hengerfej nem megy rá a m10-re...soha az életben....

És az m10 váltó az m40 blokkra?
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #804 Dátum: 2009. szeptember 27. 14:08:57 pm »

az m40 hengerfej nem megy rá a m10-re...soha az életben....
Akkor pláne adott a játék...Feltéve ha a motor is 92-es,és az állapota is olyan,hogy megérje áthekkelni..
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #805 Dátum: 2009. szeptember 27. 14:12:11 pm »

Szóval:tudtok esetleg fellelhetséget td adagoló leírásához?
A füstcsavart ha kifele tekerem,akkor csökken a nafta mennyisége?Meddig lehet kitekerni?
Mostmár,hogy nem egyszerű szívásokkal fekerült a nagyobb turbo,javult a helzet,de mivel most ki van takarítva az egész az olajtól,majd kiderül,milyen is a big brother..Roll Eyes)Kevesebb a füst,de azért nem szünt meg.Kezdek azon gondolkodni,hogy esetleg sokat kap...
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #806 Dátum: 2009. szeptember 27. 14:58:56 pm »

Szóval:tudtok esetleg fellelhetséget td adagoló leírásához?
A füstcsavart ha kifele tekerem,akkor csökken a nafta mennyisége?Meddig lehet kitekerni?
Mostmár,hogy nem egyszerű szívásokkal fekerült a nagyobb turbo,javult a helzet,de mivel most ki van takarítva az egész az olajtól,majd kiderül,milyen is a big brother..Roll Eyes)Kevesebb a füst,de azért nem szünt meg.Kezdek azon gondolkodni,hogy esetleg sokat kap...

Friss élmények, igazából audinál, de dízel, dízel...

Ha kifelé hajtod,akkor jobban füstöl, ha befelé,akkor kevésbé,de vigyázni kell a behajtással ,mert hajlamos a magától való felpörgésre!
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #807 Dátum: 2009. szeptember 27. 15:11:25 pm »

Tegyük tisztába ezt a B18 dolgot.

Szóval.

Ha a karbis M10B18-at L-jetre szeretnéd alakítani,akkor a hengerfejjel együtt illene átrakni, de akkor már szelepszár szimeringek és egyéb tömítések és HENGERFEJcsavar cseréje (minőségire). Oka ennek az,hogy a karbis elosztó más irányba forog,mint az L-jetes, a vezérműtengely fokolása megint más.

Promega által felvetett dolog a dugattyúk, ugyanis a karbis motornak alacsonyabb a kompressziója, tehát seggreesni nem kell tőle,de most menjünk el emellett a tény mellett.

A másik,amit mondtál, az 1992-es E30-ból az 18i. Ez egy M40 típuskódú motor, ami köszönőviszonyban sincs az M10-el, ahogyan azt Steffe is említette. Sem blokk, sem hengerfej, semmije. Az üzemanyagellátó rendszere pedig Motronic. Erre még csak fel sem tudod csavarozni sem az M10 teknőjét, a tartóbakját végképp nem. De a kartert nem is kell bántani... Valamint az M40-re az M10 váltó nem fog felmenni az igencsak eltérő felfogatási pontok miatt.

Én amit tennék,az a következő:

-mérnék kompressziót
-gyertyák állapota
-gyújtáskábelek állapota
-elosztófedél állapota
-ha még megszakítós gyújtás van rajta,akkor a megszakító és a kondenzátor állapota
-szelephézag
-levegőszűrő állapota

Majd ezek után,ha nincs javulás,akkor a karbi ideális javítása/beállítása.

Ha a fent felsoroltak nem elégségesek,akkor tehetsz rá bármit, szar lesz.

Visszatérve az M40B18-ra. Szeret kopni a vezértengely, arra is ugyanúgy kell elosztófedél, gyújtáskábel, gyertya, szeret dögleni az alapjárati motor, a hőgombák, a légtömegmérő, a motorvezérlő, pillangószelep potméter.
Valamint nem fog működni a km órád (ez megoldható), de a legnagyobb gond,hogy a kardánból egyedit kell csinálni és az nem olyan,hogy csak úgy saccra körbevarrom/megtoldom, mert ütni, rázni, remegni fog.

Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
toxi92
Vendég
« Válasz #808 Dátum: 2009. szeptember 27. 16:12:05 pm »

Ez eddig érthető! Köszönöm szépen! Nah a Motor jó állapotú 170ezer kilóméter van benn külföldi autó ismerősömék hozták be és itt mentünk vele a saját lábán. Szal a motor jó! Váltó is van ehez az m40 motorhoz 240.es én ezekhez a számokhoz nem nagyon értek, és ez az e.30-as váltó felmenne a kocsira? Meg ehez milyen kardánt szerezzek??
A kilóméter órát mért nem fog jó lenni,illetve a fordulatszámmérő az jó lessz? Amiket leírtál Miki hogy kimérni kompressziót-stb. azt meik motorra gondoltad? Mien árba lehetne eladni egy e-30 1.8karbis motort?! sm_68 
« Utoljára szerkesztve: 2009. szeptember 27. 16:31:49 pm írta toxi92 » Naplózva
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #809 Dátum: 2009. szeptember 27. 17:15:22 pm »

Ez eddig érthető! Köszönöm szépen! Nah a Motor jó állapotú 170ezer kilóméter van benn külföldi autó ismerősömék hozták be és itt mentünk vele a saját lábán. Szal a motor jó! Váltó is van ehez az m40 motorhoz 240.es én ezekhez a számokhoz nem nagyon értek, és ez az e.30-as váltó felmenne a kocsira? Meg ehez milyen kardánt szerezzek??
A kilóméter órát mért nem fog jó lenni,illetve a fordulatszámmérő az jó lessz? Amiket leírtál Miki hogy kimérni kompressziót-stb. azt meik motorra gondoltad? Mien árba lehetne eladni egy e-30 1.8karbis motort?! sm_68 
Romlik a látásom, én 82-esnek "láttam", akkor az egész hsz-em stornó 1075 , bár nekem a realoem a bmw e30 318i-t csak 91/04 -ig hozza
Naplózva
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 [27] 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 ... 209   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!