CápaBMW fórum
2024. november 10. 23:30:55 pm *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 [32] 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 ... 209   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Autóreszelgető Műhely 2.  (Megtekintve 3020975 alkalommal)
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #930 Dátum: 2009. október 08. 14:12:09 pm »

E21 M10B18nál melyik gombáról veszi a jelet a hőfok jelző a műszerfalon?
Az egycsatisról. A kétsarkú a hidegindításhoz ad jelet.
Naplózva
Thommy

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 737



« Válasz #931 Dátum: 2009. október 08. 14:14:17 pm »

Köszi!
Naplózva

Thommy
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #932 Dátum: 2009. október 08. 14:25:13 pm »

Üdv!
E21 termosztát működéséről érdeklődnék,
Igen, így kell működnie. Ez végülis egy 1/2-es váltószelep. A 2-es csonkra van kötve a vízpumpa szívóága, és a termosztát:
-hideg állapotban a motorblokk felé nyitja meg az utat, vagyis csak a motorblokkban kering a víz (+ a fűtésboxban)
- meleg állapotban a hűtő visszatérő ágát nyitja meg, így a vízpumpa keresztülszívja a vizet a hűtőn  (illetve a termoszifon hatás, de ez itt most nem érdekes) 
Illetve a köztes állásokban szabályozza a vízpumpába kerülő víz hőmérsékletét

(személyszerint én ezt fölösleges bonyolításnak tartom, azzal együtt, hogy van értelme.)

( ugyanide sorolom a e21 külső, alsó rugós biztonságiöv feszítőjét, bár ott nem sikerült épkézláb okot találnom azon kívül, hogy esetleg kevés lehet a felcsavarható öv hossza, és így, a bekötés előrébb vitelével "toldották" meg )
Naplózva
Thommy

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 737



« Válasz #933 Dátum: 2009. október 08. 16:20:50 pm »

Ahhaaa így már világos, akkor vagy a hőgombám szállt el, vagy a vízpumpám van nagyon kész és ezért van ez a hatalmas hőfok. Remélem az első variáció lesz, az az olcsóbbik megoldás.  angel
Naplózva

Thommy
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #934 Dátum: 2009. október 08. 17:12:38 pm »

Sziasztok,

kicsit meg vagyok lőve, ezért keresem nálamnál okosabb kollégák segítségét: E21-ben elég lágy az első teleszkóp, nagyon billeg vele (szlalomversenyen) az autó. Mit javasoltok, mire lehet kicserélni, ami keményebb és jobban bírja? Az autó a FullGAS által épített 335i, tehát jó nehéz az eleje, ehhez kellene valami, ami bírja és elég kemény is. Javaslat?

Illetve: a hátulja ... Pattog el folyamatosan - jelenleg E28 gólyaláb van benne, ami ugyan viszonylag kemény, de elég magas is. Erre valami javaslat? Szabad vágni a rugót? Mennyit szabad belőle, hogy a lengéscsillapító ne verődjön szét? Vagy tud valaki valami ehhez passzoló ültetett, kemény gólyalábat valami korrekt áron?

Előre is köszi,

üdv:

oldp

Nem lehet hogy oda van az az e28 hátsó gátló? Ha lenyomod a hátulját és elengeded, akkor hintázik? Mert ha igen, akkor szara  gátló. Igazából a pattogást általában az okozza ha a gátló túl puha a rugóhoz képest, és nem képes eléggé lelassitani a kirugózást. Persze ha túl magasan van a segge az orrához képest az sem használ a stabilitásnak. Igazából ez az e28 gólyaláb nem képes csodákra, alíg keményebb az e21-hez képest.
Szerintem a legolcsóbban akkor úsznád meg, ha a gyári e21 olajos gátlókat elvinnéd felkeményítettetni, egy lengéscsillapítós műhelybe. 30 körül megvan a 4 gátló keményítés + felújítás. Bilstein vagy koni elég ritka, ráadásul sanszos hogy azt is viheted felújítani. Rugók terén előre az e12 az ami belemegy, de persze vágni kell belőle, hátra nem tudom mit tegyél, én merci 124 rugót raktam, de az túlságosan beton, de szinte az összes merci hátsó rugója jó bele, esetleg vmelyik C rugóját kéne megpróbálnod, az kicsit puhább, de még mindíg beton az e21-hez képest.
Kemény fába vágtad a fejszédet, mert e21 335i-hez nem igazán vannak kész megoldások, mindent neked kell kitalálnod, és így nem lehet olcsón kihozni...
Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #935 Dátum: 2009. október 08. 18:11:28 pm »

Most mérték, az elejében tényleg a legvékonyabb, 22-es stab.rúd van - de ha jól tudom, csak a 318-ba ment ilyen, minden másba az 23.5 átmérő került. Tudtok valahol ilyen első stabilizátort eladót? Ezzel együtt mit kell cserélni, csak a szilentet? (gondolom, esetleg azt is ildomos lenne valami zöld PE-re cserélni).

üdv:

oldp
csak a 323-ban volt a 23-as stabilizátor.

variációk  a stabilizátor erősítésére:
- duplázás "új anyagból"
- duplázás "hozott anyagból" (e21 stabi)
- épített megoldás a davidmacintyre.com-ról , szerintem ezt mi is meg tudnánk csinálni "házilag"

"D" terv alulra háromszög lengőkart csinálni, innentől pedig "bármilyen" stabilizátort használhatsz, mert nem fő tartóeleme a futóműnek.
"E" terv egy már létező bmw (e23, e36) (vagy más gyártmányú) komplett  háromszög-lengőkaros első felfüggesztés beépítése

Innen már csak az a kérdés, hogy meddig éri meg elmenni...


* 325ie21036.jpg (69.63 KB, 1024x768 - megtekintve 1553 alkalommal.)

* P1010792_2.JPG (80.17 KB, 1024x768 - megtekintve 1482 alkalommal.)

* shocks5-1.jpg (71.1 KB, 800x531 - megtekintve 1417 alkalommal.)

* newsusp21.jpg (50.8 KB, 800x506 - megtekintve 1460 alkalommal.)
« Utoljára szerkesztve: 2009. október 08. 18:28:57 pm írta Promega » Naplózva
MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6074


Üzemképtelenítő


« Válasz #936 Dátum: 2009. október 08. 19:15:56 pm »

csak a 323-ban volt a 23-as stabilizátor.

variációk  a stabilizátor erősítésére:
- duplázás "új anyagból"
- duplázás "hozott anyagból" (e21 stabi)
- épített megoldás a davidmacintyre.com-ról , szerintem ezt mi is meg tudnánk csinálni "házilag"

"D" terv alulra háromszög lengőkart csinálni, innentől pedig "bármilyen" stabilizátort használhatsz, mert nem fő tartóeleme a futóműnek.
"E" terv egy már létező bmw (e23, e36) (vagy más gyártmányú) komplett  háromszög-lengőkaros első felfüggesztés beépítése

Innen már csak az a kérdés, hogy meddig éri meg elmenni...



Nekem a legutolsó teccik Roll Eyes Roll Eyes crazy2 crazy2
Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #937 Dátum: 2009. október 08. 20:46:06 pm »

Most mérték, az elejében tényleg a legvékonyabb, 22-es stab.rúd van - de ha jól tudom, csak a 318-ba ment ilyen, minden másba az 23.5 átmérő került. Tudtok valahol ilyen első stabilizátort eladót? Ezzel együtt mit kell cserélni, csak a szilentet? (gondolom, esetleg azt is ildomos lenne valami zöld PE-re cserélni).

üdv:

oldp

A vékony fajta stabi van az összes 79 előtti modellen, kivéve a 23i -t. A 79 utániakon már a vastagabb van, kivétel a 315, mert azon 22-es. Szal igazából nem olyan nehéz beszerezni, bár ne is várj tőle csodát.  Szerintem a dupla stabrúd lenne a legolcsóbb megoldás, de ez esetben hátul is duplázni kell, mert külömben felerősíti az alulkormányozottságot. Nekem hátul dupla van rajta, és előre is megvan az ötlet hogyan lehet megcsinálni úgy hogy dolgozzon is rendesen, és merevítse is a lengőkart. Csak sajnos már nem csináltam meg alá, mert kötben átnyergeltem e30-ra.
Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #938 Dátum: 2009. október 08. 20:58:28 pm »

Hohohóóóó! Mit is hallok? Ez a megoldás volt E28-ban? Ha nem, miből lehet átszerelni?

bizony! Smiley Ez 85től volt elérhető az E28-akon 28i-től felfelé. Dénesnek van ilyenje eladó Wink (lengőkarok ugyanaz, mint az E32/E34)
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #939 Dátum: 2009. október 08. 21:03:57 pm »

csak a 323-ban volt a 23-as stabilizátor.

variációk  a stabilizátor erősítésére:
- duplázás "új anyagból"
- duplázás "hozott anyagból" (e21 stabi)
- épített megoldás a davidmacintyre.com-ról , szerintem ezt mi is meg tudnánk csinálni "házilag"

"D" terv alulra háromszög lengőkart csinálni, innentől pedig "bármilyen" stabilizátort használhatsz, mert nem fő tartóeleme a futóműnek.
"E" terv egy már létező bmw (e23, e36) (vagy más gyártmányú) komplett  háromszög-lengőkaros első felfüggesztés beépítése

Innen már csak az a kérdés, hogy meddig éri meg elmenni...


E23-at ne keverjük ide. Maradjunk csak az E36-nál,ha "háromszög" lengőkarról beszélünk Wink
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #940 Dátum: 2009. október 09. 05:49:47 am »

E23-at ne keverjük ide. Maradjunk csak az E36-nál,ha "háromszög" lengőkarról beszélünk Wink
azt azért írtam, mert Viktornak az e23 futóműve van a versenyautója alatt, tehát elvileg megoldható a dolog.

csak kihagytam egy vesszőt a tagmondat végén, a 3szög lengőkar az off-os alkatrész beépítésére vonatkozik.
Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #941 Dátum: 2009. október 09. 06:58:31 am »

azt azért írtam, mert Viktornak az e23 futóműve van a versenyautója alatt, tehát elvileg megoldható a dolog.

csak kihagytam egy vesszőt a tagmondat végén, a 3szög lengőkar az off-os alkatrész beépítésére vonatkozik.


Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Bocsánat Smiley
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
csmario

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2316



« Válasz #942 Dátum: 2009. október 09. 10:52:06 am »

A vékony fajta stabi van az összes 79 előtti modellen, kivéve a 23i -t. A 79 utániakon már a vastagabb van, kivétel a 315, mert azon 22-es. Szal igazából nem olyan nehéz beszerezni, bár ne is várj tőle csodát.  Szerintem a dupla stabrúd lenne a legolcsóbb megoldás, de ez esetben hátul is duplázni kell, mert külömben felerősíti az alulkormányozottságot. Nekem hátul dupla van rajta, és előre is megvan az ötlet hogyan lehet megcsinálni úgy hogy dolgozzon is rendesen, és merevítse is a lengőkart. Csak sajnos már nem csináltam meg alá, mert kötben átnyergeltem e30-ra.

e30? mutimá Roll Eyes és a cápával mivan,pihen?
Naplózva

BMW e21 323i,BMW e30 325ix
oldp
Vendég
« Válasz #943 Dátum: 2009. október 09. 11:33:43 am »

Nem lehet hogy oda van az az e28 hátsó gátló? Ha lenyomod a hátulját és elengeded, akkor hintázik? Mert ha igen, akkor szara  gátló. Igazából a pattogást általában az okozza ha a gátló túl puha a rugóhoz képest, és nem képes eléggé lelassitani a kirugózást. Persze ha túl magasan van a segge az orrához képest az sem használ a stabilitásnak. Igazából ez az e28 gólyaláb nem képes csodákra, alíg keményebb az e21-hez képest.
Szerintem a legolcsóbban akkor úsznád meg, ha a gyári e21 olajos gátlókat elvinnéd felkeményítettetni, egy lengéscsillapítós műhelybe. 30 körül megvan a 4 gátló keményítés + felújítás. Bilstein vagy koni elég ritka, ráadásul sanszos hogy azt is viheted felújítani. Rugók terén előre az e12 az ami belemegy, de persze vágni kell belőle, hátra nem tudom mit tegyél, én merci 124 rugót raktam, de az túlságosan beton, de szinte az összes merci hátsó rugója jó bele, esetleg vmelyik C rugóját kéne megpróbálnod, az kicsit puhább, de még mindíg beton az e21-hez képest.
Kemény fába vágtad a fejszédet, mert e21 335i-hez nem igazán vannak kész megoldások, mindent neked kell kitalálnod, és így nem lehet olcsón kihozni...

Szia Kox,

az elejében sárga Bilsteinek vannak, csak már fáradtak kicsit és a rugó is túl lágy ehhez a súlyhoz. Kit tudnál ajánlani nyugodt szívvel, akihez elvihetném a gátlót keményíttetni? Tudsz esetleg valakit - vagy bárki - akinek vannak előre való keményebb ültetőtugói? (akár az E12-é Smiley )

Köszi,

üdv:

oldp
Naplózva
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #944 Dátum: 2009. október 09. 17:01:06 pm »

Szia Kox,

az elejében sárga Bilsteinek vannak, csak már fáradtak kicsit és a rugó is túl lágy ehhez a súlyhoz. Kit tudnál ajánlani nyugodt szívvel, akihez elvihetném a gátlót keményíttetni? Tudsz esetleg valakit - vagy bárki - akinek vannak előre való keményebb ültetőtugói? (akár az E12-é Smiley )

Köszi,

üdv:

oldp

El kéne vinned a Katonához, Ő a bilstein mester.

Katona Gábor mobil: 06-30-934-95-29. Bilstein Szerviz 2044 Dömsöd Pacsirta utca 7.

Sajnos rugóban nem tudok segíteni, egyébként meg a legtöbb ültetőrugó nem keményebb számottevően a gyári rugónál, szal igazából nem az a lényeg hogy ültető legyen, hanem hogy keményebb. Sztem első körben probálj meg egy e12 rugót vágva.
« Utoljára szerkesztve: 2009. október 09. 17:07:16 pm írta Kox » Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #945 Dátum: 2009. október 09. 17:08:17 pm »

Szia Kox,

az elejében sárga Bilsteinek vannak, csak már fáradtak kicsit és a rugó is túl lágy ehhez a súlyhoz. Kit tudnál ajánlani nyugodt szívvel, akihez elvihetném a gátlót keményíttetni? Tudsz esetleg valakit - vagy bárki - akinek vannak előre való keményebb ültetőtugói? (akár az E12-é Smiley )

Köszi,

üdv:

oldp

Ültetőrugókból nem túl nagy a kínálat: Németből rendelhetsz HR-t, kb 60-ért, itthon vehetsz, Apex-et 53-ért, Merwede (kínai) 36, TA-Technix (német) 32.
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #946 Dátum: 2009. október 09. 17:12:47 pm »

e30? mutimá Roll Eyes és a cápával mivan,pihen?

Cápa sajnos pihen. Sokba lenne olyan szinvonalra megépíteni hogy elégedett legyek vele. Az e30 viszont könnyebben alany ebből a szempontból.
Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
bob

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1682



« Válasz #947 Dátum: 2009. október 09. 19:11:22 pm »

Ha esetleg valaki ki ismeri magät es erdeklik ezek a dolgok eladok!


* DSC03313.JPG (89.63 KB, 1024x768 - megtekintve 1310 alkalommal.)

* DSC03315.JPG (96.29 KB, 1024x768 - megtekintve 1356 alkalommal.)
Naplózva
MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6074


Üzemképtelenítő


« Válasz #948 Dátum: 2009. október 09. 20:07:27 pm »

Cápa sajnos pihen. Sokba lenne olyan szinvonalra megépíteni hogy elégedett legyek vele. Az e30 viszont könnyebben alany ebből a szempontból.

Nem eladó? 430 430 430 1075 1075
Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
steffe

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2566



« Válasz #949 Dátum: 2009. október 09. 20:15:05 pm »

Ha esetleg valaki ki ismeri magät es erdeklik ezek a dolgok eladok!
Ez hol van és mennyibe kerül??
Naplózva

steffe
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #950 Dátum: 2009. október 09. 20:52:23 pm »

Nem eladó? 430 430 430 1075 1075

Nem akarom eladni, mert nem tettem még le az e21 projektről, de legközelebb akkor kezdek el építeni ha lesz annyi lóvé hogy tényleg jót tudjak összerakni.
Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #951 Dátum: 2009. október 09. 21:19:16 pm »

Nem akarom eladni, mert nem tettem még le az e21 projektről, de legközelebb akkor kezdek el építeni ha lesz annyi lóvé hogy tényleg jót tudjak összerakni.

Esetleg az állítható futóművet alóla?  430
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #952 Dátum: 2009. október 09. 21:34:23 pm »

Esetleg az állítható futóművet alóla?  430

Már állítható futómű is van alatta? shocked Nah ezt kimegyek és megnézem. Cheesy
Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #953 Dátum: 2009. október 09. 21:41:06 pm »

Már állítható futómű is van alatta? shocked Nah ezt kimegyek és megnézem. Cheesy

Idézet tőled: "e viszont állítható koni gátlók + H&R ültetőrugók"  Cheesy A lényegen nem változtat. Eladó-é avagy sem?  Smiley Wink
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #954 Dátum: 2009. október 09. 21:50:43 pm »

Idézet tőled: "e viszont állítható koni gátlók + H&R ültetőrugók"  Cheesy A lényegen nem változtat. Eladó-é avagy sem?  Smiley Wink

Jah a gátló az állítható tényleg. Viszont nem eladó.
Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
bob

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1682



« Válasz #955 Dátum: 2009. október 10. 10:45:31 am »

Ez hol van és mennyibe kerül??
Grödig(Salzburg) hivtam a sräcot es du mond ärat!
Naplózva
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #956 Dátum: 2009. október 10. 10:52:16 am »

Grödig(Salzburg) hivtam a sräcot es du mond ärat!

A 2. képen az mi? K-jet adagoló vagy mi?  Shocked
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #957 Dátum: 2009. október 10. 10:56:52 am »

A 2. képen az mi? K-jet adagoló vagy mi?  Shocked

Az a legendás Kugelfischer Wink
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #958 Dátum: 2009. október 10. 11:07:34 am »

E21 szervós kormányművéhez jó az E30 szervópumpája?
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #959 Dátum: 2009. október 10. 13:00:37 pm »

E21-be mennyi fagyállót öntsek a desztvízhez?
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Oldalak: 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 [32] 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 ... 209   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!