CápaBMW fórum
2024. november 24. 00:53:23 am *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 [64] 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 ... 209   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Autóreszelgető Műhely 2.  (Megtekintve 3033644 alkalommal)
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #1890 Dátum: 2010. február 14. 09:08:42 am »

Mindent megnéztünk, jó a futomű, és csak 80-100 között ráz. A féktárcsa kb 60-70%-os. Az érdekes, hogy  gumit decemberben rakta fel, minden ok volt, rázni meg csak kb két hete kezdett el.

Fékezz néhányszor jó nagyot, hátha megoldódik. (120-130-ról beletiporni a pedálba, de azért ne satu...)
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
adam

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457



« Válasz #1891 Dátum: 2010. február 14. 14:10:25 pm »

Köszi, akkor még jobban elmélyedek a témában, tán egy tárcsaszabályozás segít.
Naplózva

3x M30 b28          70 4169829
BMWWWW
Kicsi Én
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2325


Öreg járgány szivatóval indul


« Válasz #1892 Dátum: 2010. február 14. 14:28:47 pm »

Köszi, akkor még jobban elmélyedek a témában, tán egy tárcsaszabályozás segít.

Ha hűtőbordás, akkor azt kár szabályoztatni, cseréld ki inkább!
Naplózva

pannon 9341256
Ezen hívj ha mersz!!!

Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
csmario

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2316



« Válasz #1893 Dátum: 2010. február 14. 15:51:57 pm »

SZAKIK!

A versenyautóm elfelejtett előre hajtani (pedig kéne neki),úgyhogy egy kis segítségre lenne szükségem. tehát 325ix osztómű,mit hogy mi merre,meg lehet-e csinálni,hogy működik,hogy osztja el a hajtást? mert hátra hajt,de nem az igazi,gondolom továbbra is a gyári 67% ,csaképp előre kb 0 jut. leszedett osztóműnél hogy tudom leellenőrizni a hajtás erősségét,állapotát,tehát hogy teszi-e a dolgát?

És adódik a kérdés. Kinek van eladó osztóműve?

Előre is köszönöm,eléggé sürgős lenne!
Naplózva

BMW e21 323i,BMW e30 325ix
gim_e12
Vendég
« Válasz #1894 Dátum: 2010. február 15. 10:17:04 am »

Aki sokat látott hajtóműolajat (difi) 75W90, 80W90 az világosítson már fel, hogy normális-e az, hogy 0-fok környékén a halmazállapota ilyen kocsonyás, taknyos, masszás cucc és nem úgy folyik mint a motorolaj.

Jó lenne tudni hogy okés-e amit az autó difijébe tettünk....

Előre is THX!
Naplózva
Wisp

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20


« Válasz #1895 Dátum: 2010. február 15. 10:27:09 am »

Sziasztok!

A nagyszerviz újabb hozadéka, hogy a 750-es egyik gyújtáskábel szettjében az utolsó hengerhez menő kábel szét van sülve.

Mi a leghatékonyabb megoldás? Jól tudom, hogy több modell szettje is kompatibilis vele?

W.
Naplózva
Wisp

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20


« Válasz #1896 Dátum: 2010. február 15. 22:54:00 pm »

Ahogy nézem a 735 kábele kis munkával pont alkalmassá tehető a célra.
Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #1897 Dátum: 2010. február 16. 00:09:12 am »

M20B25-é meg pláne Smiley
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Wisp

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20


« Válasz #1898 Dátum: 2010. február 16. 00:21:38 am »

Rémlett valahonnan ez is, de mennyiben különböznek?
Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #1899 Dátum: 2010. február 16. 08:33:32 am »

Az elosztóra menő pipa (M30-éval azonos), de legnagyobb különbség a gyertyapipa és a szabadon lévő kábeleken a hővédő "gyűrűk" . Legalább is én ilyenekkel találkoztam eddig, nem kizárt,hogy léteznek enélkül is.
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Dávid

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2357



« Válasz #1900 Dátum: 2010. február 16. 11:13:55 am »

Köszönöm a válaszokat a 323i rugóval kapcsolatban. Ezek szerint senkinek sincs tolómérője és 323i rugója egyszerre. Sebaj.
Másik kérdés, ami még egy picit összetettebb:
E21 napellenző mint minden E21 tulaj tudja az idők során összeesik, mert a tömésül szolgáló szivacs elporlad benne és ezért minden érintésre szarabbul néz ki.
Ezt a problémát szeretném kiküszöbölni más tipusból kinyert darabokkal, amennyiben létezik olyan, ami megfelel.
Az újabb tipusokba, mint pl az E30, purhab szerű anyagból készült a napellenző. Ilyet, vagy ehhez hasonló keménységűt keresek. A lényeg, hogy a tartó csavarok között kb 33 centiméter legyen a távolság. Nem ajánlok fel pénzjutalmat annak, aki veszi a fáradtságot, és megméri nekem a bármilyen kb korabeli BMW modelljében ezt a méretet, és eldönti, hogy 33, vagy nem 33 centi és ha 33, akkor megosztja velem, és talán sok más E21 tulajdonosnak is segítséget nyújt ezzel. Viszont cserébe lehet számítani az én segítségemre is, olyan témában, amiben én tudok infoval szolgálni.
Előre is köszönöm 
Naplózva

\CO=\\ \==O O \  ...Amelyik cápa a kezedből eszik, az a lábadból is fog...
pic
Vendég
« Válasz #1901 Dátum: 2010. február 16. 13:06:55 pm »

Ezek szerint senkinek sincs tolómérője és 323i rugója egyszerre. Sebaj.
Nekem van rugóm! Csak tolómérőt hozzál, mert nem találom. Cheesy
Naplózva
Dávid

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2357



« Válasz #1902 Dátum: 2010. február 16. 13:19:38 pm »

Nekem van rugóm! Csak tolómérőt hozzál, mert nem találom. Cheesy
Akkor mérd le a kerületét és osszad el pível Evil
Naplózva

\CO=\\ \==O O \  ...Amelyik cápa a kezedből eszik, az a lábadból is fog...
Dávid

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2357



« Válasz #1903 Dátum: 2010. február 19. 17:50:54 pm »

Uraim találós kérdés/házi feladat:
Tegyük fel, hogy rugót szeretnék kováccsal összenyomatni, hogy x centivel alacsonyabban legyen az autóm.
ha mondjuk "A" a rugó terhelés nélküli, gyári hosszúsága, "B" a terhelt gyári hosszúság, "C" az ültetett terhelt hosszúság, akkor mennyi a "D", ami az ültetett terheletlen hosszúság? crazy2 idiot2 uglystupid2
Naplózva

\CO=\\ \==O O \  ...Amelyik cápa a kezedből eszik, az a lábadból is fog...
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #1904 Dátum: 2010. február 19. 18:24:28 pm »

D=A Progresszív ültetőrugónak híjják azt, amikor a rugó egyik felén sűrűbb a tekercselés, a másik felén, riktább, ezért ott lágyabb is valamivel, tehár jobban lejjebb ereszti a járgányt.
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Zottya

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 479



« Válasz #1905 Dátum: 2010. február 19. 18:38:55 pm »

Uraim találós kérdés/házi feladat:
Tegyük fel, hogy rugót szeretnék kováccsal összenyomatni, hogy x centivel alacsonyabban legyen az autóm.
ha mondjuk "A" a rugó terhelés nélküli, gyári hosszúsága, "B" a terhelt gyári hosszúság, "C" az ültetett terhelt hosszúság, akkor mennyi a "D", ami az ültetett terheletlen hosszúság? crazy2 idiot2 uglystupid2




A bejövő energia a közeg mozgási energiája, a közeg gravitációs helyzeti energiájának, a közeg termodinamikai energiájának és a p\,dV  mechanikai munka alakjában jelentkező energiájának az összege:

    \Delta E_1 = \left[ \frac{1}{2} \rho_1 v_1^2 + \phi_1 \rho_1 + \epsilon_1 \rho_1 + p_1 \right] A_1 v_1 \, \Delta t

Hasonló összefüggést lehet felírni a ΔE2-re is. <gy behelyettesítve a 0 = ΔE1 − ΔE2 ezt kapjuk:

    0 = \left[ \frac{1}{2} \rho_1 v_1^2+ \phi_1 \rho_1 + \epsilon_1 \rho_1 + p_1 \right] A_1 v_1 \, \Delta t - \left[ \frac{1}{2} \rho_2 v_2^2 + \phi_2\rho_2 + \epsilon_2 \rho_2 + p_2 \right] A_2 v_2 \, \Delta t

amit így át lehet alakítani:

    0 = \left[ \frac{1}{2} v_1^2 + \phi_1 + \epsilon_1 + \frac{p_1}{\rho_1} \right] \rho_1 A_1 v_1 \, \Delta t - \left[ \frac{1}{2} v_2^2 + \phi_2 + \epsilon_2 + \frac{p_2}{\rho_2} \right] \rho_2 A_2 v_2 \, \Delta t

Felhasználva a korábbi összefüggést a tömeg megmaradásra, így lehet egyszerűsíteni:

    \frac{1}{2}v^2 + \phi + \epsilon + \frac{p}{\rho} = {\rm konstans} \equiv b

Ez a Bernoulli-egyenlet összenyomható közegre.      Cheesy Cheesy


  Remélem, segítettem?    Evil
Naplózva

Zoli


 "A biztonsági öv lehet, hogy korlátoz a mozgásban, de még mindig nem
annyira, mint a tolószék."

 47°20'20.57"N  18°58'4.30"E

tel:+36 20 4468504
Dávid

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2357



« Válasz #1906 Dátum: 2010. február 19. 18:58:00 pm »

Akkor majd inkább a hasamra ütök crazy2
Azért köszönöm Roll Eyes
Naplózva

\CO=\\ \==O O \  ...Amelyik cápa a kezedből eszik, az a lábadból is fog...
steffe

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2566



« Válasz #1907 Dátum: 2010. február 19. 22:49:47 pm »

Akkor majd inkább a hasamra ütök crazy2
Azért köszönöm Roll Eyes
Elvized rugókovácshoz és öszenyomja 4 centit,akkor ha összerakod,a koci lentebb lesz4 centivel...
Ha kiszerelt állapotban megméred,aztán összenyomatod rugókováccsal 4 centivel,majd megint megméred ,4 centivel lett kisebb,ezután összeszereled és a kocsi 4 centvel lejebb lesz...
Biztos hogy igy van,mert a bátyám mazdáját igy csináltuk meg....
Naplózva

steffe
Dávid

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2357



« Válasz #1908 Dátum: 2010. február 19. 23:09:53 pm »

Elvized rugókovácshoz és öszenyomja 4 centit,akkor ha összerakod,a koci lentebb lesz4 centivel...
Ha kiszerelt állapotban megméred,aztán összenyomatod rugókováccsal 4 centivel,majd megint megméred ,4 centivel lett kisebb,ezután összeszereled és a kocsi 4 centvel lejebb lesz...
Biztos hogy igy van,mert a bátyám mazdáját igy csináltuk meg....
Erre a lehetőségre nem gondoltam Cheesy
Hm... kipróbálom, de akkor erre csak akkor tudok sort keríteni, amikor az autó végleges tömegével tudom majd terhelni azokat a rugókat, amiket össze akarok nyomatni... Elvégre csak úgy tudom kitalálni, hogy mennyivel legyen alacsonyabb...
Köszi!
Naplózva

\CO=\\ \==O O \  ...Amelyik cápa a kezedből eszik, az a lábadból is fog...
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7140


18i 82/11 B6 81/11


« Válasz #1909 Dátum: 2010. február 19. 23:16:14 pm »

én 5 centivel süttetem. így mértem ki, hogy az eleje, és a hátulja egy magasságban legyen a keréktől.
Naplózva

"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
Dávid

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2357



« Válasz #1910 Dátum: 2010. február 19. 23:31:31 pm »

Az ok, de én nem az eredeti rugóval bajlódok...  Evil
Naplózva

\CO=\\ \==O O \  ...Amelyik cápa a kezedből eszik, az a lábadból is fog...
Zottya

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 479



« Válasz #1911 Dátum: 2010. február 20. 13:26:34 pm »

Max 6 cm a megengedett ( elfogadható ) mert ennyit összenyomva, már keményedik is, ( nem úgy, mint amikor csak  lefűrészelik )  és így már elbírja a hathengerest is.  Persze, nagy kérdés még az is, hogy milyen méretű kerekeket raksz alá.
Naplózva

Zoli


 "A biztonsági öv lehet, hogy korlátoz a mozgásban, de még mindig nem
annyira, mint a tolószék."

 47°20'20.57"N  18°58'4.30"E

tel:+36 20 4468504
Dávid

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2357



« Válasz #1912 Dátum: 2010. február 20. 14:10:46 pm »

Max 6 cm a megengedett ( elfogadható ) mert ennyit összenyomva, már keményedik is, ( nem úgy, mint amikor csak  lefűrészelik )  és így már elbírja a hathengerest is.  Persze, nagy kérdés még az is, hogy milyen méretű kerekeket raksz alá.
Ok, akkor a terv:
6hengeres rugók elöl hátul kellemes ültetéssel. A cél nem az, hogy súroljam az aszfaltot, hanem hogy ne az eget kukkolja az eleje... A keményebb(erősebb) rugót azért szeretném, hogy ne legyen nagyon billegős a bódé. De itt sem az a cél, hogy szinte rugózatlan legyen az egész, és egy földön fekvő 1 forintoson áthajtva kiessek az ülésből.
gumi: 205/50 R15, elvileg majdnem pont akkora, mint a 185/70 R13, ami ugye a gyári méret... De lehet elszámoltam magam Roll Eyes
Naplózva

\CO=\\ \==O O \  ...Amelyik cápa a kezedből eszik, az a lábadból is fog...
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #1913 Dátum: 2010. február 20. 14:29:16 pm »

175/70 R13 a gyári méret, a 185-ös gumi a 323i-hez volt külön extra. (én így tudom) Egyébként a 195/50 R15-ös gumik szerintem jobban állnak neki.
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Gisti
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4232



« Válasz #1914 Dátum: 2010. február 20. 15:22:32 pm »

-3 mm a 205-ös kerületben.
Naplózva

+36/70/77-97-815
E23 745i 
E39 525d touring
E46 320 Ci
Triumph Herald 13/60
Yamaha Fj 1200
Dávid

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2357



« Válasz #1915 Dátum: 2010. február 20. 16:59:37 pm »

Ennél közelebbi szerintem nem létezik  Roll Eyes
Naplózva

\CO=\\ \==O O \  ...Amelyik cápa a kezedből eszik, az a lábadból is fog...
pic
Vendég
« Válasz #1916 Dátum: 2010. február 20. 17:04:40 pm »

De szerintem igen. A 195/50R15 és a 175/70R13 között 1 mm a különbség átmérőben. Wink
Naplózva
Buszos69
Vendég
« Válasz #1917 Dátum: 2010. február 20. 18:20:43 pm »

Sziasztok!
Csak annyit szeretnék hozzászólni,hogy előlre tehetsz 195/50 15-öst,hátra 205/50 15-ös gumit.Nekem így volt régebben 7X15 ET 13-as alufelniken.


* DSC00365.JPG (200.83 KB, 1632x1224 - megtekintve 822 alkalommal.)
Naplózva
Himizoli1
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1252



« Válasz #1918 Dátum: 2010. február 20. 20:01:45 pm »

A 195/50R15 az a baj, hogy túl nagy lesz a hely a kerékjáratiív és a kerék között.
Ha meg ülteted, akkor leér az alja.  Cheesy
Naplózva
Buszos69
Vendég
« Válasz #1919 Dátum: 2010. február 20. 22:17:47 pm »

Nekem gyári sportrugóval volt ültetve kb.60mm-ert.Ha nem akarod az olajteknőt szétverni az úton csinálj rá kartervédőt.Ha érdekel lefényképezem ,megadom a méreteket és hova kell felcsavarozni.Nem kell sehova új lyukat fúrni! Nekem bevált.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 [64] 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 ... 209   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!