Thommy
Nem elérhető
Hozzászólások: 737
|
|
« Válasz #2100 Dátum: 2010. március 21. 23:10:34 pm » |
|
Kell, mert olajos a feszítőpatron, de majd jól beteszek ide egy könyvrészletet, ahol le van írva mit és hogyan Az éles kattogó hang az elosztó ide oda mozgatásával az a motor járása közben csendben van ugyanis ahogyan megmozdul, befeszül és az úgy is marad. Valamin igen, vissza kell rugódnia középre M10 mociról van szó? Mert akkor nekem is olyanom van, azt hogy kell légteleníteni?
|
|
|
Naplózva
|
Thommy
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #2101 Dátum: 2010. március 22. 00:15:17 am » |
|
M10/M30
Van ugye a rugó, a dugattyú és a feszítősín.
A dugattyút, ha megrázod, hallanod kell benne kis csörgést, amit egy kis golyó csinál. Ez egy marha egyszerű egyenirányító szelep. Ha nem zizeg a golyó benne rázásra, akkor szedd szét a dugattyút (illesztve van a kisebbik része a nagyobba) és takarítsd ki. Vigyázz, el ne guruljon a golyó. A kitakarítottad, fújj bele a feszítő felől, a levegőnek át kell áramolni, majd fújj bele a rugó felől, ekkor zárnia kell. A dugattyú kisebb, kivehető részének palástján egymással szemben van 2 picike nút, ezeknek tisztának kell lenni az összerakásnál. Amikor kitisztítottál mindent, tedd be a helyére a feszítő dugattyút, bele a rugót ( a rugó "kúposra" tekert felének a zárócsavar felé kel lennie!!!) , majd lazán ,1-2 menettel tekerd be a zárócsavart. Majd a HF láncfedele nélkül önts olajat abba a "gödörbe" ,ahová a feszítősín füle benyúlik, majd a feszítőt mozgasd ide- oda, vagy csak a dugattyút egy csavarhúzóval. Addig kell ezt csinálni, míg nem kezd egyre nehezebben, szinte összenyomhatatlanul ellenállni a dugattyú, ekkor elindul az olaj a lazán behajtott zárókupaknál. Amikor jön az olaj és a dugattyút szinte nem tudod benyomni, zárd véglegesre a zárókupakot és ezután tedd csak fel a HF zárófedelét. Ekkor lesz normális, előírt a láncfeszességed is. Valamint a rugónak minimum 155mm hosszúnak kell lennie, ellenkező esetben csere.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Dawe_B
Nem elérhető
Hozzászólások: 225
Der 7er Fahrer - bmwe32.eoldal.hu
|
|
« Válasz #2102 Dátum: 2010. március 22. 10:12:44 am » |
|
Sziasztok !
Az volna a kérdésem, hogy fel lehet-e tenni E32-re az alábbi gumiméretet?
255/60 R15 102v
Elfér-e kanyarodásnál, illetve beleér-e ez valahol a doblemezbe?
Valamit hogy rekeszes csomagtartókárpitoit bele tudok-e tenni olyan helyére, amiben nem volt rekesz?
Köszönöm a segítséget, sziasztok!
|
|
|
Naplózva
|
E32 750iLA ´91 / MB W140 SEC600 ´93 / Audi S8 ´02 / MB W201 190d `86 +3630/832-56-89 +43-676-501-40-60
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #2103 Dátum: 2010. március 22. 10:20:28 am » |
|
Kettőötvenöt per hatvan? Az durván busz kerék Nem 225/60 15? Mert az gyári méret Csomiba pedig kényelmesen be tudod tenni a rekeszes kárpitot
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
TurbóDénes
Vendég
|
|
« Válasz #2104 Dátum: 2010. március 22. 19:26:22 pm » |
|
Kettőötvenöt per hatvan? Az durván busz kerék Nem 225/60 15? Mert az gyári méret Csomiba pedig kényelmesen be tudod tenni a rekeszes kárpitot Gyors fejszámolás: 225/60R15 Oldalfal: 225mm/60% = 135mm oldalfalból kettő van,tehát: 135 X 2 = 270mm ehhez jön hozzá a 15" felni átmérő: 15 X 25,42 mm = 381mm hozzáadva a kétszeres oldalfalat... 381 + 270 = 651mm Ez a gyári kerék átmérője. amit te írtál: 255/60 R 15 255/60% = 153 mm ez ugye kétszer 153 X 2 = 306 mm meg ugyanúgy a 15" 15 X 25,42mm = 381mm összeadva 381 + 306 = 687mm A két kerék között van tehát 687mm - 651mm = 36 mm ez kétfelé oszlik ugye,mivel a kerék középen van. Ez annyit tesz hogy ~ 2 cm-rel magasabb lesz a kocsid. És körben szükséges 2 cm. Gólyalábnál,rugótányérnál,el kell hogy férjen,plusz a berugózásnál a sárvédőíveket is el kell kerülje. Nehezíti a helyzetet hogy 255mm széles. Egyébként szerintem elfér,de a puding próbája a minőségellenőr. Még valami! A gyári 225/60R15 mérettel. pontosan mér az órád. Evvel a kiszemelt mérettel kicsit alá fog mutatni. A gyári gumi kerülete üzemi nyomáson: kerület X pí azaz 651 X 3.14 = 2044mm azaz, kisit több mint 2 méter egy fordulat alatt. ez 100km -en 48923,679 fordulat. A kiszemelt gumi pedig 687 X 3,14 = 2157mm (nem kevés) ebből adódik hogy 100km-re csak 46360.686 fordulat jut. Ha kiszámolod a különbséget: 48923,679 - 46360,686 = 2562.993 fordulat 100km alatt. Ezt visszaszorozva 2562.993 X 687 = 1760776 mm azaz 1760 m Ennyivel több utat tettél meg,mint a gyári kerékkel. Km-re lebontva ez annyit tesz hogy a trafinál elhaladva ha 100km/h-n áll a mutatód,akkor a trafi kijelzőjén 101,76 km/h lesz leolvasható. Lábjegyzet. A számítás steril,laboratóriumi körülményeket vett figyelembe,nem számolva az időjárási és domborzati viszonyokkal. A gyakorlati végeredményt befolyásolhatja még: -a gumiköpeny nyomása,így a változott átmérője. -A sebességmérő (trafi) kalibrálása -A gépjármű sebességmérő műszerének gyári beállítása Remélem elég "Feris" voltam...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Buszos69
Vendég
|
|
« Válasz #2105 Dátum: 2010. március 22. 19:50:19 pm » |
|
Nah megnéztem az olajszintet, amit a nívón a felső vonalig töltöttem nemrég... Hát az alsó vonalat felülről karcolta. Benéztem alulról, főtengely szimmering lesz A BMW tapasztalatom szerint nem szereti a Champion olajszűrőt,de lehet még olajgomba probléma is.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kopasz
Nem elérhető
Hozzászólások: 1296
"Ragadozó"
|
|
« Válasz #2106 Dátum: 2010. március 22. 19:59:32 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
TurbóDénes
Vendég
|
|
« Válasz #2107 Dátum: 2010. március 22. 20:19:13 pm » |
|
Ezek alap dolgok... ..sokat dolgoztam gumisként. Rengeteget számoltam,a JATE-n végeztem,programozó matematikusként. SUMMAKUM LAUDE. Egyébként erre mondta egy jóbarátom: Lesz..pod magad.... de ha nem sikerül,lesz..hatsz engem is.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
TurbóDénes
Vendég
|
|
« Válasz #2108 Dátum: 2010. március 22. 21:21:02 pm » |
|
Ha már benyitottam... Skacok. Valakinek van tapasztalata gyári rugó keményítéssel,ültetéssel? Mármint ezek a Pesti rugósok,jól dolgoznak? Vagy vegyek komplett Bilstein-t 4000 juróér.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #2109 Dátum: 2010. március 23. 08:18:54 am » |
|
Melyik autó mosolygós lámpái jók E21-be? (e34-é?)
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
csabE28
aki számodra
Nem elérhető
Hozzászólások: 1889
Szerelem, mert cápa!
|
|
« Válasz #2110 Dátum: 2010. március 23. 08:20:13 am » |
|
E30? vagy az ugyanaz?
|
|
|
Naplózva
|
Aranka az én kis vasoxidkupackám!
|
|
|
Dawe_B
Nem elérhető
Hozzászólások: 225
Der 7er Fahrer - bmwe32.eoldal.hu
|
|
« Válasz #2111 Dátum: 2010. március 23. 10:29:22 am » |
|
Kettőötvenöt per hatvan? Az durván busz kerék Nem 225/60 15? Mert az gyári méret Csomiba pedig kényelmesen be tudod tenni a rekeszes kárpitot Nem 255/60 r15. Találtam egy oldalon, Kuhmo gumik. Be is linkelem. Azért tetszett meg, mert most visszatettem az eredeti kerekeket az E39es téliszett helyett (225/60 R16) és elég csirkének tünnek Ez az én mániám, de szerintem abban egyetértünk, hogy a remek budapesti terepviszonyokhoz jobb egy ballonos "buszkerék". Íme a link: http://racing-bazar.hu/alkatresz/felni-gumi/kumho_gumiszemélyautó kerék ez egyáltalán szerintetek? U.I. Nincs véletlenül valkinek elfekvőben két darab 225/60 R15 tűrhető állapotú gumija? Hátsó Continentálok megérettek arra hogy egy kikötő oldalára kerüljenek
|
|
|
Naplózva
|
E32 750iLA ´91 / MB W140 SEC600 ´93 / Audi S8 ´02 / MB W201 190d `86 +3630/832-56-89 +43-676-501-40-60
|
|
|
TraBence
Nem elérhető
Hozzászólások: 4521
+36 30 370 85 77
|
|
« Válasz #2112 Dátum: 2010. március 23. 12:10:13 pm » |
|
Érdekelne hogy melyik sperrdifi az amelyik bele cuppantható hekkelés nélkül az e28 520I normál diffiházába... Gondolom E30é vagy 34é de bizonytalan vagyok... no meg vannak ilyen dolgok hogy kis meg nagyházas meg ilyesmik ...
|
|
|
Naplózva
|
Bence
|
|
|
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 6809
"BMWéhes"
|
|
« Válasz #2113 Dátum: 2010. március 23. 14:03:31 pm » |
|
Melyik autó mosolygós lámpái jók E21-be? (e34-é?)
E30, E34. bmwdgy E30-ét hekkelte bele. Ha ráírsz biztsan elmondja, hogy min kellett alakítani hozzá!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #2114 Dátum: 2010. március 23. 17:00:39 pm » |
|
Ha már benyitottam... Skacok. Valakinek van tapasztalata gyári rugó keményítéssel,ültetéssel? Mármint ezek a Pesti rugósok,jól dolgoznak? Vagy vegyek komplett Bilstein-t 4000 juróér. Pesten én egy rugóst ismerek, merem is ajánlani:Vörös Rugó,XIII. kerület,Fáy u.
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
tornai86
Vendég
|
|
« Válasz #2115 Dátum: 2010. március 23. 19:43:54 pm » |
|
Sziasztok!e28 524TD-em van,ezzel kapcsolatban szeretnek tanacsot kerni.Tobbszori felforralas utan mar orran szajan nyomta a vizet,ezert levettem a fejet es lelett csiszolva(kb 0.45mm),de mar volt csiszolva elotte kb 150.000 km vel elotte amikor felujitason esett at.Azota nem hajlando rendesen gyulladni (a minuszokban futott garazsban sem),most is csak nagyon hosszu inditozas utan(2-3perc).Vezerles jol all,izzitogyertyak jok(habar a zold kontrollampam nem gyullad ki,de kulon kulon leellenoriztem oket es jok),inditomotor hajt rendesen,vizem nemfogy,olaj minimalisan (kb 0.7l olajcsereig).Ha beindul akkor is mintha legalabb 2henger nem menne,de kesobb turheto lesz,melegen mar mintha csak egy santitana.En dugattyu gyurukre gondoltam,hogy felpuhultak a forralasok alatt. Bocs a regenyert es az ekezetekert. Elore is koszi az ottletekert es tanacsokert...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
steffe
Nem elérhető
Hozzászólások: 2566
|
|
« Válasz #2116 Dátum: 2010. március 23. 19:48:17 pm » |
|
Sziasztok!e28 524TD-em van,ezzel kapcsolatban szeretnek tanacsot kerni.Tobbszori felforralas utan mar orran szajan nyomta a vizet,ezert levettem a fejet es lelett csiszolva(kb 0.45mm),de mar volt csiszolva elotte kb 150.000 km vel elotte amikor felujitason esett at.Azota nem hajlando rendesen gyulladni (a minuszokban futott garazsban sem),most is csak nagyon hosszu inditozas utan(2-3perc).Vezerles jol all,izzitogyertyak jok(habar a zold kontrollampam nem gyullad ki,de kulon kulon leellenoriztem oket es jok),inditomotor hajt rendesen,vizem nemfogy,olaj minimalisan (kb 0.7l olajcsereig).Ha beindul akkor is mintha legalabb 2henger nem menne,de kesobb turheto lesz,melegen mar mintha csak egy santitana.En dugattyu gyurukre gondoltam,hogy felpuhultak a forralasok alatt. Bocs a regenyert es az ekezetekert. Elore is koszi az ottletekert es tanacsokert...
Hány ékes tömités lett rakva a hengerfej alá?? Megy rendesen,nem lett erőtlen??
|
|
|
Naplózva
|
steffe
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #2117 Dátum: 2010. március 23. 19:49:33 pm » |
|
A műszerfalban az izzítás visszajelző égőjét nézd meg nincs-e kiégve.
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
tornai86
Vendég
|
|
« Válasz #2118 Dátum: 2010. március 23. 19:56:01 pm » |
|
Hány ékes tömités lett rakva a hengerfej alá?? Megy rendesen,nem lett erőtlen??
3 ekes lett berakva,mivel a dugattyuk magossagat megmerve a blok tetejetol ezt adta ki a tablazat.Az auto nagyon nem megy 145km/h a vege(GPS el merve),erezhetoen elerotlenedik felgaz felett(fordmerom nem jo es ezert mondom igy).
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
tornai86
Vendég
|
|
« Válasz #2119 Dátum: 2010. március 23. 19:57:54 pm » |
|
A műszerfalban az izzítás visszajelző égőjét nézd meg nincs-e kiégve. Enis gondoltam ra,sajna csak hetvegen van idom ranezni.De tudtommal ennek nincs koze az inditashoz,de azert koszi.az otletet.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
steffe
Nem elérhető
Hozzászólások: 2566
|
|
« Válasz #2120 Dátum: 2010. március 23. 20:05:57 pm » |
|
3 ekes lett berakva,mivel a dugattyuk magossagat megmerve a blok tetejetol ezt adta ki a tablazat.Az auto nagyon nem megy 145km/h a vege(GPS el merve),erezhetoen elerotlenedik felgaz felett(fordmerom nem jo es ezert mondom igy).
akkor a porlasztó csucsokat szépen vedd ki és takarittasd meg...Füstöl is??
|
|
|
Naplózva
|
steffe
|
|
|
tornai86
Vendég
|
|
« Válasz #2121 Dátum: 2010. március 23. 20:12:34 pm » |
|
akkor a porlasztó csucsokat szépen vedd ki és takarittasd meg...Füstöl is??
Inditozas kozben is fustol,amikor elel kapja valamelyik henger,mikor elindul akkor is valameddig es ha nagyobb terhelest kap(hirtelen gazadas).A hetvegen valszeg leveszem a szivo csonkot kicserelem az osszes csucsot.Ez magyarazhatja az elerotlenedest is?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
steffe
Nem elérhető
Hozzászólások: 2566
|
|
« Válasz #2122 Dátum: 2010. március 23. 20:19:34 pm » |
|
Inditozas kozben is fustol,amikor elel kapja valamelyik henger,mikor elindul akkor is valameddig es ha nagyobb terhelest kap(hirtelen gazadas).A hetvegen valszeg leveszem a szivo csonkot kicserelem az osszes csucsot.Ez magyarazhatja az elerotlenedest is?
Ha a porlasztó nem nyom rendesen akkor nem is megy rendesen...a füst is lehet ettől...de van egy csati a szivócsonk alján,azt dugd vissza,ha lesett,mert szokása...az valami levegő keverék csatlakozó,nem tudom a pontos nevét..mikor az enyémen le volt esve,füstölt mint állat,visszadugtam és láss csodát a füst szinte megszünt.... Kartergáz mekkora??
|
|
|
Naplózva
|
steffe
|
|
|
tornai86
Vendég
|
|
« Válasz #2123 Dátum: 2010. március 23. 20:28:09 pm » |
|
Ha a porlasztó nem nyom rendesen akkor nem is megy rendesen...a füst is lehet ettől...de van egy csati a szivócsonk alján,azt dugd vissza,ha lesett,mert szokása...az valami levegő keverék csatlakozó,nem tudom a pontos nevét..mikor az enyémen le volt esve,füstölt mint állat,visszadugtam és láss csodát a füst szinte megszünt.... Kartergáz mekkora??
Marmint magara a Bosch-pumpara gondolsz vagy a csucsokra?Arra mar enis kivancsi voltam h mi az a plasztik valami,katalogusban ugyirja h szelep de h pontosan mire valo arra soha nem tudtam rajonni. Hat az sajna van,de ha leveszed az olajbeonto sapkat inkabb csak erosen fuj,de azert latszik h fustol is:S
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #2124 Dátum: 2010. március 23. 20:30:57 pm » |
|
Enis gondoltam ra,sajna csak hetvegen van idom ranezni.De tudtommal ennek nincs koze az inditashoz,de azert koszi.az otletet.
Az izzításvezérlőt is meg kellene nézni,jó-e.A porlasztócsúcsokat is ahogy steffe mondja,és figyelj a légtelenítésre..Nekem ezt a tünetet a hengerfejcsere előtt produkálta,akkor repedt el tizenhelyen: (ha párszor befőzted,akkor a síkolás semmit se ér rajta..
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #2125 Dátum: 2010. március 23. 20:43:37 pm » |
|
Marmint magara a Bosch-pumpara gondolsz vagy a csucsokra?Arra mar enis kivancsi voltam h mi az a plasztik valami,katalogusban ugyirja h szelep de h pontosan mire valo arra soha nem tudtam rajonni. Hat az sajna van,de ha leveszed az olajbeonto sapkat inkabb csak erosen fuj,de azert latszik h fustol is:S
A csatlakozó amire steffe gondol,az a szívósor alján van, és egy kétvezetékes csatlakozó megy rá.a kartergáz az olajbetöltősapka levétele után látszik járó motornál.
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Gábor
Nem elérhető
Hozzászólások: 1416
|
|
« Válasz #2126 Dátum: 2010. március 23. 20:55:00 pm » |
|
E28-asnál hogy van a csomagtér központi zárása? azt tudom hogy hova megy a motor, meg hogy hol van a zár, és ennyi. valaki homályosítson föl.
köszi.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
tornai86
Vendég
|
|
« Válasz #2127 Dátum: 2010. március 23. 20:56:56 pm » |
|
Az izzításvezérlőt is meg kellene nézni,jó-e.A porlasztócsúcsokat is ahogy steffe mondja,és figyelj a légtelenítésre..Nekem ezt a tünetet a hengerfejcsere előtt produkálta,akkor repedt el tizenhelyen: (ha párszor befőzted,akkor a síkolás semmit se ér rajta.. Az izzitasvezerlot h tudnam megnezni?A porlasztocsucsok valszeg hetvegen kicserelem,van otthon meg egy garnituram(mivel motorfelujitassal es alkatreszekkel foglalkozunk).A hf-re enis gondoltam ezert is kezdtem kerdezoskodni h kinek van elfekvoben egy:D.A csak egy ilyen plasztik valami van rajta,a biztitabla felol ha benzek akkor latszik,errre gobdoltok nem.Tudjatok h az vegulis mit vezerel vagy mivel van osszekottetesben?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
tornai86
Vendég
|
|
« Válasz #2128 Dátum: 2010. március 23. 21:00:40 pm » |
|
E28-asnál hogy van a csomagtér központi zárása? azt tudom hogy hova megy a motor, meg hogy hol van a zár, és ennyi. valaki homályosítson föl.
köszi.
A merevites aljan ugye bent van a motor,egy ruddal csatlakozik a zarhoz.Ha kozpontival bezarod akkor mindegy h maga a zar fuggolegesen vagy vizszintesen all,hiaba nyomkodod nem birja kinyitni.Erre voltal kivancsi?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Gábor
Nem elérhető
Hozzászólások: 1416
|
|
« Válasz #2129 Dátum: 2010. március 23. 21:21:38 pm » |
|
A merevites aljan ugye bent van a motor,egy ruddal csatlakozik a zarhoz.Ha kozpontival bezarod akkor mindegy h maga a zar fuggolegesen vagy vizszintesen all,hiaba nyomkodod nem birja kinyitni.Erre voltal kivancsi?
Igen, köszi!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|