Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #2280 Dátum: 2010. április 14. 07:21:24 am » |
|
Eta hajtókar, gyári b20-as dugó.
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #2281 Dátum: 2010. április 14. 09:05:34 am » |
|
Mi van, ha az Eta főtengelyt belerakom egy m20b20-ba? Jó lesz az úgy vajon? Elvileg 2441 cm 3 lenne így... Lesz egy alul nyomatékos, de ETA-tól pörgősebb/fickósabb motorod, ami 5000 környékétől már csak üvölt, végsebességre pedig egy jó karban lévő 20i pedig eldöcög melletted. Amúgy meg az ETA hajtókarja ugyanaz, mint a B20, B23 , ennél a 3 motortípusnál a dugattyúk különböznek. Tehát ha beteszed az "eta" hajtókart a B20 dugóval, akkor pöttyet ki fog járni a blokkból a dugó Esetleg ezt úgy tudnád kivitelezni, hogy ETA főtengely, B20,23,27 hajtókar egy olyan egyedi dugóval, aminek a magassága és csapszegének elhelyezkedése megegyezik az ETA dugójéval, a dugó teteje "super ETA", vagy B25 mintára készül, VISZONT mindez 80-as furathoz, nem pedig 84-hez.... kb. ezért nem csinál senki M20B24-et.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. április 14. 09:10:44 am írta Miki 24V »
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #2282 Dátum: 2010. április 14. 09:39:59 am » |
|
Ahha értem. Én úgytudtam, hogy a hajtókarok különböznek nem a dugók. Akkor az ötlet elvetve.
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
csmario
Nem elérhető
Hozzászólások: 2316
|
|
« Válasz #2283 Dátum: 2010. április 14. 10:14:32 am » |
|
ígyvan,és ha van ETA főtengelyed,amúgy is inkább add nekem
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. április 14. 14:14:17 pm írta collins »
|
Naplózva
|
BMW e21 323i,BMW e30 325ix
|
|
|
BMWWWW
Kicsi Én
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 2325
Öreg járgány szivatóval indul
|
|
« Válasz #2284 Dátum: 2010. április 14. 19:55:05 pm » |
|
Lesz egy alul nyomatékos, de ETA-tól pörgősebb/fickósabb motorod, ami 5000 környékétől már csak üvölt, végsebességre pedig egy jó karban lévő 20i pedig eldöcög melletted. Amúgy meg az ETA hajtókarja ugyanaz, mint a B20, B23 , ennél a 3 motortípusnál a dugattyúk különböznek. Tehát ha beteszed az "eta" hajtókart a B20 dugóval, akkor pöttyet ki fog járni a blokkból a dugó Esetleg ezt úgy tudnád kivitelezni, hogy ETA főtengely, B20,23,27 hajtókar egy olyan egyedi dugóval, aminek a magassága és csapszegének elhelyezkedése megegyezik az ETA dugójéval, a dugó teteje "super ETA", vagy B25 mintára készül, VISZONT mindez 80-as furathoz, nem pedig 84-hez.... kb. ezért nem csinál senki M20B24-et. Na ezért kérdeztem, hogy milyen konfiggal megy össze. Márió! Miért nem mersz nagyot álmodni, tudok neked TDS főtengelyt adni, Annak elég nagy a lökete.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. április 14. 21:45:01 pm írta BMWWWW »
|
Naplózva
|
pannon 9341256 Ezen hívj ha mersz!!!
Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
|
|
|
csmario
Nem elérhető
Hozzászólások: 2316
|
|
« Válasz #2285 Dátum: 2010. április 14. 20:23:47 pm » |
|
mert annak valamit babrálni kell a végével hogy jólegyen m20hoz úgytudom. de azzal végülis 2.8 lenne a 2.5,ha ottartok ezt is számításba veszem
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. április 14. 20:37:13 pm írta collins »
|
Naplózva
|
BMW e21 323i,BMW e30 325ix
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #2286 Dátum: 2010. április 14. 22:31:31 pm » |
|
Csak a TDS főtengelynél előferdül a repedés sok esetben.... inkább M52 főtengely felé kéne kukkantani... HA 28i-t szeretnél
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
csmario
Nem elérhető
Hozzászólások: 2316
|
|
« Válasz #2287 Dátum: 2010. április 14. 22:54:40 pm » |
|
na ezt nem is tudtam :S mindegy,most ne kelljen nyúlni a kocsihoz,minden maradjon úgy ahogy van,nagyonjóígy
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. április 15. 06:19:02 am írta collins »
|
Naplózva
|
BMW e21 323i,BMW e30 325ix
|
|
|
gim_e12
Vendég
|
|
« Válasz #2288 Dátum: 2010. április 15. 10:41:33 am » |
|
.... inkább M52 főtengely felé kéne kukkantani... HA 28i-t szeretnél Még mindíg M20-ról beszélünk? Esetleg erről írhatnál -vagy valaki- ha épp ráérsz/tek... csak úgy kíváncsiságból....
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Karell Gott
Nem elérhető
Hozzászólások: 728
|
|
« Válasz #2289 Dátum: 2010. április 15. 17:16:04 pm » |
|
Esetleg ezt úgy tudnád kivitelezni, hogy ETA főtengely, B20,23,27 hajtókar egy olyan egyedi dugóval, aminek a magassága és csapszegének elhelyezkedése megegyezik az ETA dugójéval, a dugó teteje "super ETA", vagy B25 mintára készül, VISZONT mindez 80-as furathoz, nem pedig 84-hez.... kb. ezért nem csinál senki M20B24-et.
Ezt viszont én most megcáfolom. Egy cimborám ezzel a konfiggal jár 2 éve. Diesel(2,4) főtengely,20 kar és asszem a 20i dugója. Ami a para,az amit Miki is ír,hogy kijár a dugó a blokkból.De! Kb 1-1,5mm-t, amit a cimbora esztergával leszedetett.Azt mondja marad annyi húsa még a dugónak,hogy nem szakad át.Így síkba jár.A dugóba még bele lett marva a szelepek helye,biztos ami biztos. Gondolom most feláll egykettőtöknek a hátán a szőr,de mind a mai napig ketyeg a szekér,minden hiba nélkül. Egy dolog még,hogy a plusszos hf tömítéssel lett összerakva,az esetlegesen nagy kompresszió miatt,mert nem akar mindig 98, vagy nagyobb benyával járni.Erre is azonban már megvan a megoldás:járj etanollal.
|
|
|
Naplózva
|
E21 323i E32 750iL E36 323iT
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #2290 Dátum: 2010. április 15. 17:21:26 pm » |
|
És hogy megy?
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. április 15. 18:44:02 pm írta collins »
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Karell Gott
Nem elérhető
Hozzászólások: 728
|
|
« Válasz #2291 Dátum: 2010. április 15. 17:27:38 pm » |
|
Nyomaték az van,nem kell forgatni,hogy mennyen,de nem is szereti,hogy pörgessék a furat-löket arányból adódóan.
|
|
|
Naplózva
|
E21 323i E32 750iL E36 323iT
|
|
|
firex
Nem elérhető
Hozzászólások: 348
|
|
« Válasz #2292 Dátum: 2010. április 15. 19:45:15 pm » |
|
Üdv a mestereknek! Tud valaki segíteni abban,hogyan lehet e21 gyári difit speresíteni? Esetleg valaki próbálkozott már vele? Tudom,hogy egyesek szerint hülyeség utcára sper,de engem érdekelne. A gyári sper nagyon ritka és még csak nem is találkoztam eladóval.És lefogadom,ha valaki eladná,az megkérné az árát.
|
|
|
Naplózva
|
Mit ér az erő,ha nem uralod.
|
|
|
fehércápa
Nem elérhető
Hozzászólások: 421
320/6 1982/06
|
|
« Válasz #2293 Dátum: 2010. április 15. 21:26:52 pm » |
|
Ez vajon mennyit bír még ki?
|
20 521 44-82 Skype: timar.laszlo70
|
|
|
Karell Gott
Nem elérhető
Hozzászólások: 728
|
|
« Válasz #2294 Dátum: 2010. április 15. 21:29:18 pm » |
|
Én személy szerint holnap cserélném,mert ez nagyon kukának tűnik.
|
|
|
Naplózva
|
E21 323i E32 750iL E36 323iT
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #2295 Dátum: 2010. április 15. 21:30:49 pm » |
|
Szerintem ez azonnal cserés. Ne akarj úgy járni, mint az 5-ös váltómmal valamelyik előző tulaja! (szétszakadt a hardy és kitört egy darabot a váltóból...)
Ja és a lyukszámra figyelj oda, mert van 6 és 8 lyukú hardy is.
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
fehércápa
Nem elérhető
Hozzászólások: 421
320/6 1982/06
|
|
« Válasz #2296 Dátum: 2010. április 15. 21:43:51 pm » |
|
Nos, hétvégére be is terveztem egy cserét...
|
|
|
Naplózva
|
20 521 44-82 Skype: timar.laszlo70
|
|
|
fehércápa
Nem elérhető
Hozzászólások: 421
320/6 1982/06
|
|
« Válasz #2297 Dátum: 2010. április 15. 22:01:04 pm » |
|
Egyébként mire kell ügyelni egy ilyen cserénél? Csak simán kicsavarozom kiveszem, és berakom az újat vagy le kell hozzá venni a kardánt is? Szorítógyűrű kell?
|
|
|
Naplózva
|
20 521 44-82 Skype: timar.laszlo70
|
|
|
steffe
Nem elérhető
Hozzászólások: 2566
|
|
« Válasz #2298 Dátum: 2010. április 15. 22:05:18 pm » |
|
középen is le kell csavarozni a kardánt,mert különben nem tudod kihúzni a váltóból a kardán végét..
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. április 16. 20:15:29 pm írta collins »
|
Naplózva
|
steffe
|
|
|
Dávid
Nem elérhető
Hozzászólások: 2357
|
|
« Válasz #2299 Dátum: 2010. április 15. 22:07:34 pm » |
|
És esélyes, hogy a kipufogó is útban lesz, hogy eléggé megtörjed a középcsapágynál a kardánt, hogy szét tudd szedni. Mert elöl van egy kis kuki rajta, ami belemegy a hardi közepébe...
|
|
|
Naplózva
|
\CO=\\ \==O O \ ...Amelyik cápa a kezedből eszik, az a lábadból is fog...
|
|
|
fehércápa
Nem elérhető
Hozzászólások: 421
320/6 1982/06
|
|
« Válasz #2300 Dátum: 2010. április 15. 22:14:49 pm » |
|
Volt egy ilyen sejtésem hogy ezt nem kerülhetem el...
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. április 16. 20:16:41 pm írta collins »
|
Naplózva
|
20 521 44-82 Skype: timar.laszlo70
|
|
|
BMWWWW
Kicsi Én
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 2325
Öreg járgány szivatóval indul
|
|
« Válasz #2301 Dátum: 2010. április 15. 22:45:26 pm » |
|
Üdv a mestereknek! Tud valaki segíteni abban,hogyan lehet e21 gyári difit speresíteni? Esetleg valaki próbálkozott már vele? Tudom,hogy egyesek szerint hülyeség utcára sper,de engem érdekelne. A gyári sper nagyon ritka és még csak nem is találkoztam eladóval.És lefogadom,ha valaki eladná,az megkérné az árát.
Ahogy mondod! Nekem tegnap ajánlottak 100.000ft-ért egy gyári E21-es sperrt.
|
|
|
Naplózva
|
pannon 9341256 Ezen hívj ha mersz!!!
Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
|
|
|
M.Norbi
Vendég
|
|
« Válasz #2302 Dátum: 2010. április 16. 06:10:29 am » |
|
De ha van 1 gyári sperred. Akkor annak tud olyan baja lenni amit nem lehet megcsinálni vagy kisseb nagyobb javításokkal örök élet?
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. április 16. 20:17:01 pm írta collins »
|
Naplózva
|
|
|
|
BMWWWW
Kicsi Én
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 2325
Öreg járgány szivatóval indul
|
|
« Válasz #2303 Dátum: 2010. április 16. 06:44:43 am » |
|
Legfeljebb lamella csere, esetleg lefogaz, mindegyik hiba orvosolható, ajánlom ez ügyben Boge kolléga szakértelmét.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. április 16. 20:17:10 pm írta collins »
|
Naplózva
|
pannon 9341256 Ezen hívj ha mersz!!!
Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #2304 Dátum: 2010. április 16. 06:57:21 am » |
|
Előlem egy héttel vittek el egyet 15-ért... Meg egy sportváltót is 15-ért...
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. április 16. 20:17:22 pm írta collins »
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
csabE28
aki számodra
Nem elérhető
Hozzászólások: 1889
Szerelem, mert cápa!
|
|
« Válasz #2305 Dátum: 2010. április 16. 10:22:49 am » |
|
Egyébként mire kell ügyelni egy ilyen cserénél? Csak simán kicsavarozom kiveszem, és berakom az újat vagy le kell hozzá venni a kardánt is? Szorítógyűrű kell?
Arra hogy az olajat ne fossa rá a váltó az uj darabra is mert a gumi szarrámegy az olajtól.
|
|
|
Naplózva
|
Aranka az én kis vasoxidkupackám!
|
|
|
fehércápa
Nem elérhető
Hozzászólások: 421
320/6 1982/06
|
|
« Válasz #2306 Dátum: 2010. április 16. 19:34:33 pm » |
|
Ki akarom cserélni a hátsó váltó szimmeringeket is nem tudom összejön-e, a központosítót is szeretném, de azt nem rendeltem, így azt majd legközelebb.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. április 16. 20:17:34 pm írta collins »
|
Naplózva
|
20 521 44-82 Skype: timar.laszlo70
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #2307 Dátum: 2010. április 16. 20:30:32 pm » |
|
Akkor készülj egy hosszított szárú 30-as dugókulccsal, vagy csőkulccsal. Nekem a sima nem ment rá.
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
fehércápa
Nem elérhető
Hozzászólások: 421
320/6 1982/06
|
|
« Válasz #2308 Dátum: 2010. április 16. 20:42:10 pm » |
|
Nos e célból kölcsön kértem két kifejezetten e célra gyártott célszerszámot
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. április 16. 20:56:34 pm írta collins »
|
Naplózva
|
20 521 44-82 Skype: timar.laszlo70
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #2309 Dátum: 2010. április 16. 20:44:36 pm » |
|
Oké nemszóltam!
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
|