Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 6809
"BMWéhes"
|
|
« Válasz #2700 Dátum: 2010. június 24. 20:10:21 pm » |
|
Mármint az E28-ra??
Ha igen vedd le gyorsan, mert nagy gondok lehetnek belőle, el is szabadulhat, meg kiszopósodhat a felni is ott ahol a kerékagy tehermentesítője "üti"...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
BMW Józsi
Nem elérhető
Hozzászólások: 480
BMW Mániás
|
|
« Válasz #2701 Dátum: 2010. június 24. 20:47:44 pm » |
|
Helló! Az lehetséges hibaforrás, hogy az E39 felnit központosítógyűrű nélkül felrakva rázza a kormányt, persze kiegyensúlyozás után. Tehát csak a csavarok tartanák középen. Átmeneti megoldás Központosító áthidalja az agy és a felni belső /d / közti eltérést. Az agy tehermentesíti a kerékcsavarokat. A rázás nem valószínű ,hogy innen ered ,inkább a felni ütése okozza.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
adam
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
|
|
« Válasz #2702 Dátum: 2010. június 24. 20:49:40 pm » |
|
Sajna marad, nincs más helyette.
|
|
|
Naplózva
|
3x M30 b28 70 4169829
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #2703 Dátum: 2010. június 24. 22:09:29 pm » |
|
A rázást addig nem szabad a felni egyenetlenségére kenni, míg nincs központosító gyűrű. De amíg nincs központosító és tehermentesítő ,azonnal vedd le a kerekeket és tegyél rá rávalót, mert baleset- és életveszélyes így!
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
csabE28
aki számodra
Nem elérhető
Hozzászólások: 1889
Szerelem, mert cápa!
|
|
« Válasz #2704 Dátum: 2010. június 25. 14:02:33 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
Aranka az én kis vasoxidkupackám!
|
|
|
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 6809
"BMWéhes"
|
|
« Válasz #2705 Dátum: 2010. június 26. 21:26:49 pm » |
|
Pedig kitud
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
csmario
Nem elérhető
Hozzászólások: 2316
|
|
« Válasz #2706 Dátum: 2010. június 27. 11:22:06 am » |
|
anno asszem Kox linkelt egy táblázatot ahol különféle Bmw váltók áttételei voltak láthatók! valaki tudna nekem ennek a megtalálásában segíteni?
|
|
|
Naplózva
|
BMW e21 323i,BMW e30 325ix
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #2707 Dátum: 2010. június 27. 11:49:38 am » |
|
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
csmario
Nem elérhető
Hozzászólások: 2316
|
|
« Válasz #2708 Dátum: 2010. június 27. 12:01:24 pm » |
|
köszi de nem egészen erre gondoltam . getrag 260,240,meg tds váltó,m3 váltó,mindenféle volt rajta
|
|
|
Naplózva
|
BMW e21 323i,BMW e30 325ix
|
|
|
Bence
Nem elérhető
Hozzászólások: 223
|
|
« Válasz #2709 Dátum: 2010. június 30. 17:31:19 pm » |
|
Szevasztok! Az érdekelne engem hogy az e30-as bmw rugói jók lehetnek-e az e21-be? Előre is köszi
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #2710 Dátum: 2010. június 30. 20:46:36 pm » |
|
A hátsók jók, az elsők nem.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. június 30. 20:59:11 pm írta Sam8888 »
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Steam
Nem elérhető
Hozzászólások: 259
|
|
« Válasz #2711 Dátum: 2010. június 30. 21:13:21 pm » |
|
Szevasztok! Az érdekelne engem hogy az e30-as bmw rugói jók lehetnek-e az e21-be? Előre is köszi Semmi közük egymáshoz. Az E30 eleje átmérőben is kisebb, a hátsó rugó pedig teljesen máshogy néz ki. Az E21nél rugóstag van, az E30nál külön van a rugó és a gátló.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
THT
Nem elérhető
Hozzászólások: 569
|
|
« Válasz #2712 Dátum: 2010. június 30. 21:15:56 pm » |
|
Sam: Ez biztos? Az E30 futóműve nem is hasonlít az E21 hez, a hátsó pláne nem...
|
|
|
Naplózva
|
1973 E12 M10B20 automatic
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #2713 Dátum: 2010. június 30. 21:58:09 pm » |
|
Én úgytudom, hogy a hátsó az jó bele. (Egyszer tévedésből e30 ültetőrugókat kaptam e21 helyett, a hátsók passzoltak, az elsők még csak nem is hasonlítottak...)
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #2714 Dátum: 2010. június 30. 22:06:13 pm » |
|
Pedig hidd el,hogy még csak nem is hasonlítanak.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #2715 Dátum: 2010. június 30. 22:07:32 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Dávid
Nem elérhető
Hozzászólások: 2357
|
|
« Válasz #2716 Dátum: 2010. június 30. 22:10:42 pm » |
|
Abba a két kukiba illeszkedik egy-egy hordó alakú rugó az E30-nál. A telók láthatóan külön vannak.
|
|
|
Naplózva
|
\CO=\\ \==O O \ ...Amelyik cápa a kezedből eszik, az a lábadból is fog...
|
|
|
pic
Vendég
|
|
« Válasz #2717 Dátum: 2010. június 30. 22:13:14 pm » |
|
Ilyen e21-et még nem láttam.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #2718 Dátum: 2010. június 30. 22:37:06 pm » |
|
Jah így már vágom. ezekszerint csak az elsők voltak E30, a hátsók meg passz... Talán E28?
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
csabE28
aki számodra
Nem elérhető
Hozzászólások: 1889
Szerelem, mert cápa!
|
|
« Válasz #2719 Dátum: 2010. július 01. 11:28:29 am » |
|
Igen, az E28 hátsó rugózása az legalábbis elviekben megegyezik az E21-el. De nagyon nagy a súly különbség.
|
|
|
Naplózva
|
Aranka az én kis vasoxidkupackám!
|
|
|
Bence
Nem elérhető
Hozzászólások: 223
|
|
« Válasz #2720 Dátum: 2010. július 01. 12:59:12 pm » |
|
Okés köszi az infót sejtettem h nem sok közük van egymáshoz.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Gábor
Nem elérhető
Hozzászólások: 1416
|
|
« Válasz #2721 Dátum: 2010. július 01. 22:07:44 pm » |
|
Az mitől van egy m30b28-nál, hogy bemelegedés után az alapjárat eltűnik, ingadozik. De úgy, hogy hallani hogy leállnak az injektorok, leejti a fordulatot, majd megint mennek, és így tovább. Ha ráengedem a kuplungot finoman, abbahagyja, meg rendes menetben sem jelentkezik a probléma. csak alapjáraton. Valami ötlet?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #2722 Dátum: 2010. július 01. 23:13:14 pm » |
|
Így hirtelen a 3 legegyszerűbb bajra gyanakodnék.
Fals levegő,légtömegmérő finomhangolása, illetve túlságosan elzárt alapjárati csavar.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
ma.lac
Nem elérhető
Hozzászólások: 72
|
|
« Válasz #2723 Dátum: 2010. július 02. 19:43:21 pm » |
|
Szerintem túl magas az alapjáratod ezért az elektronika úgy érzékeli mintha motorfékeznél( kb 1400 motorfordulat felett és zárt folytószelepállásnál) megzsűnik az üremanyag befecskendezés,majd mikor leesik a fordulat újra bekapcsol,ezután ismét kikapcsol és így tovább. azt javaslom hogy meleg motornál állítsd be ez alapjárati fordulatszámot a gyári értékre (850 +-50). Ha hideg motornál ezután nincs alapjáratod akkor nem az alapjáratot kell állítgatni hanem ellenőrízd a pótlevegőtolattyú megfelelő működését.
|
|
|
Naplózva
|
BMW E21 320 BMW e34 530iAV8 BMW K100RS Töyota Celica Supra 2.8i
|
|
|
Gábor
Nem elérhető
Hozzászólások: 1416
|
|
« Válasz #2724 Dátum: 2010. július 03. 16:35:45 pm » |
|
Hali!
ez lesz valszeg, csak a fél éves állásban full beragadt az állító csavar, úgyhogy most olyat keresek.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. július 03. 20:50:33 pm írta collins »
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #2725 Dátum: 2010. július 03. 20:53:40 pm » |
|
Mi ragadt be?
(amikor tökre el van zárva a szar pótlev.tol. miatt, akkor hajlamos azt hinni az ember,hogy beragadt...)
De még mindig fals levegőt kellene keresned...
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Gábor
Nem elérhető
Hozzászólások: 1416
|
|
« Válasz #2726 Dátum: 2010. július 03. 21:56:52 pm » |
|
Mi ragadt be?
(amikor tökre el van zárva a szar pótlev.tol. miatt, akkor hajlamos azt hinni az ember,hogy beragadt...)
De még mindig fals levegőt kellene keresned...
Ami neki van csavarozva a hengerfej öntvénynek. Szép nagy laposfejű csavarhúzót lehet beletenni, de semerre se lehet tekergetni, pedig még melegítettük is. A falslevegőt meg a medve ássa, de azért utánanézek. Amúgy meg B35 kell, a 28-as szarra se elég.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. július 04. 07:49:38 am írta Gábor »
|
Naplózva
|
|
|
|
BMW Józsi
Nem elérhető
Hozzászólások: 480
BMW Mániás
|
|
« Válasz #2727 Dátum: 2010. július 04. 08:53:43 am » |
|
Hello ! Az állítócsavar a szívótorokba van sülyesztve egy perselyben a légmennyiségmérő - gumi szívócsőszakasz utáni alu részen. Állítócsavar berohadni nem tud /gumi,o gyűrűben/fut ! Az alapjárti csavar nem azonos a fojtószelep alaphézagállító ütköző csavarjával.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. július 04. 09:01:39 am írta BMW Józsi »
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #2728 Dátum: 2010. július 04. 09:50:37 am » |
|
Várj Józsi, Gábornak nem olyan szívósora, mint ami Neked is, hanem már az "álló légtartályos".
Gábor.
Azért mert nem működik rendeltetés szerűen az a szerencsétlen B28, még nem kell pálcát törni felette. Azt meg végképp nem értem,hogy egy B20 után hogy lett hirtelen szarra sem elég a B28?... A B35-öt sem egyszerű bekötni, sőt a cápába betenni sem, főleg, ha az E32/E34-ből van (cápa tartóbakot nem tudod rátenni, egyedi kell).... márpedig a piacon található B35-ök 98%-a onnan van... nameg ha egy cápa L-jet bekötésével megakadsz, akkor egy full idegen konstrukciójú 1.3-as motroniccal mit csinálsz?
Egyáltalán megtaláltátok már az l-jet benzinpumpa reléjét és arról működik már?
Nem baszogatás akart lenni, de azért egy átépítés nem abból áll,hogy belebaszunk egy másik motort és kész...van rengeteg buktató, alakítani való, mire JÓL összeáll....és ezek nem olyan dolgok, amiket távsegítséggel meg lehet oldani. Májki E12-ese is ilyen volt. Sosem tudták beindítani, mert képtelen volt a villanyász felfogni, amit magyarázok neki, ha meg kérdeztem, tök másról hadovált...
A másik dolog. Az ingadozó alapjáratod. Leírtam lentebb,hogy mit kellene megnézni, erre az alapjáratot próbálod tekerni, mert valaki azt mondta,hogy az a tuti... mindennek oka van és szépen, lépésről lépésre utána kell menni a dolgoknak, ha kell szétszedni és újra összerakosgatni. Ha repedt, vagy hiányzik egy cső, akkor az cserés, nem pedig jóazmég, vagy nem kell az oda...és az sem jó hibamegállapítás,hogy "de jó volt a múltkor", valamint az "eladó azt mondta,hogy jó volt". Attól lehet fos, mert mint tudjuk, hazánkban minden, ami eladó, az 99,8%-ban: -hibátlan -most, de maximum 3 hete lett kiszedve -kurva jól ment -az orvos, vak, német/svájci dédapámé/barátomé volt,aki csak 30 évente egyszer TOLTA ki a garázsból -csodájára jártak -"nekem elhiheted,hogy ez kurvajó"
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. július 04. 10:02:19 am írta Miki 24V »
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
BMW Józsi
Nem elérhető
Hozzászólások: 480
BMW Mániás
|
|
« Válasz #2729 Dátum: 2010. július 04. 10:04:49 am » |
|
Ok ! Az újabbik szívósoron stehl motoros alapjárat állítóka van normál esetben Motronicos vezérlővel gyárilag . Nem néztem annyira vissza az írásokban .
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|