CápaBMW fórum
2024. november 24. 00:38:53 am *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 [129] 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 ... 209   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Autóreszelgető Műhely 2.  (Megtekintve 3033496 alkalommal)
Gábor

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1416



« Válasz #3840 Dátum: 2011. január 22. 10:57:14 am »

Most egy 200/60as michelin van rajta, gondolom akkor TRX. De számomra az lenne inkább érdekes h akkor erre most feltom rakatni a 195/50 r15ös gummát?

Nem. Hogy gumidoktort idézzem:

"A Michelin hozta ki ezeket a különleges kivitelű, ún. TRX (ennek továbbfejlesztése a TDX) abroncsokat. Ennek lényege, hogy a kerékpántszarv alacsonyabb és kevésbé meredek, így az abroncs oldalfal rugózó felülete hosszabb lett. További előny, hogy így a felniátmérő növelésével nagyobb féktárcsák alkalmazhatók. Viszont a TRX-abroncsokat csak a hagyományostól eltérő méretű és alakú keréktárcsára lehet felszerelni! " És vissza is, TRX felnire collos gumi nem való. Tudtommal, de ha mégis, valaki kijavít.
Naplózva

csmario

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2316



« Válasz #3841 Dátum: 2011. január 22. 11:15:44 am »

Nem. Hogy gumidoktort idézzem:

"A Michelin hozta ki ezeket a különleges kivitelű, ún. TRX (ennek továbbfejlesztése a TDX) abroncsokat. Ennek lényege, hogy a kerékpántszarv alacsonyabb és kevésbé meredek, így az abroncs oldalfal rugózó felülete hosszabb lett. További előny, hogy így a felniátmérő növelésével nagyobb féktárcsák alkalmazhatók. Viszont a TRX-abroncsokat csak a hagyományostól eltérő méretű és alakú keréktárcsára lehet felszerelni! " És vissza is, TRX felnire collos gumi nem való. Tudtommal, de ha mégis, valaki kijavít.

lényegében nemlehet rátenni a collos gumit,csak milliméteres megy rá,amik ritkák,és eléggé horror áron mozognak. épp ezért lehet fillérekért TRX felnihez jutni,mert az életben nem gumizod fel...
Naplózva

BMW e21 323i,BMW e30 325ix
DD_one

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 471



« Válasz #3842 Dátum: 2011. január 22. 13:29:48 pm »

Köszönöm a felvilágosítást! Smiley Esetleg valakinek nem kell jó állapotú TRX felni Huh Cheesy Cheesy
Naplózva

e28 524TD, e28 535i?
Zottya

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 479



« Válasz #3843 Dátum: 2011. január 22. 14:48:33 pm »

Most egy 200/60as michelin van rajta, gondolom akkor TRX. De számomra az lenne inkább érdekes h akkor erre most feltom rakatni a 195/50 r15ös gummát?


 Miért ne?!  undecided   Nyugodtan! 
Naplózva

Zoli


 "A biztonsági öv lehet, hogy korlátoz a mozgásban, de még mindig nem
annyira, mint a tolószék."

 47°20'20.57"N  18°58'4.30"E

tel:+36 20 4468504
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6809


"BMWéhes"


WWW
« Válasz #3844 Dátum: 2011. január 22. 16:39:44 pm »

Nem tudja feltenni rá. Párszor már próbálták/próbáltuk...
Naplózva

70/627-5355
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #3845 Dátum: 2011. január 22. 18:43:31 pm »


 Miért ne?!  undecided   Nyugodtan!  

Te Zottya a felnik a kínálokban azok amikel évekkel ezelőtt a fiad tőlem vett?
Én nem is emlékeztem hogy milis gumi van rajta...  Shocked
Naplózva

Bence
Zottya

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 479



« Válasz #3846 Dátum: 2011. január 22. 19:07:27 pm »

Nem tudja feltenni rá. Párszor már próbálták/próbáltuk...


  Persze.... a gyár csak olyan felnit csinál amire csak egy ritka féle gumi megy rá   idiot2
Naplózva

Zoli


 "A biztonsági öv lehet, hogy korlátoz a mozgásban, de még mindig nem
annyira, mint a tolószék."

 47°20'20.57"N  18°58'4.30"E

tel:+36 20 4468504
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6809


"BMWéhes"


WWW
« Válasz #3847 Dátum: 2011. január 22. 19:17:55 pm »

Nézz először utána, rendben?!

Mi a különbség a két kerék és két gumi méretezése között... Mi és hol lenne bajos a felrakása közben...

Ha meg nem hiszed: Nagyon, de tényleg nagyon leszarom...
Naplózva

70/627-5355
pic
Vendég
« Válasz #3848 Dátum: 2011. január 22. 19:31:45 pm »


  Persze.... a gyár csak olyan felnit csinál amire csak egy ritka féle gumi megy rá   idiot2
Ahogy mondod.
Naplózva
Mike
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4841


Csokihabanero :D


« Válasz #3849 Dátum: 2011. január 22. 20:51:37 pm »

Nos 390 mm-es felni azaz kb 15,3 coll, tehát laikusan gondolnád, hogy felmegy a 15 collos, de nem. Az én felnijeimnek van egy belső pereme, ami megakasztja a 15-ös gumik peremét. Lemértük, vastag a húsa, az esztergályos le tudná szedni és elméletileg rámehet, de nem ismerek olyat, akinek sikerült. Mivel nincs időm, ezért nem szántam rá a munkát, de ha kész az E12, mindenképp megpróbáljuk.

A 415 mm-es felnire hallottam már, hogy feltolták a 16-os gumit.

Amúgy a legutolsó gyártású TRX gumi garnitúra, ha jól tudom fórumoshoz került, közel 80 ezer forintos irányáron, 1992-es gyártású volt. Mindenki döntse el, hogy feltesz-e néhány szép, véleményem szerint a jelen vita tárgyát indító ocsmány, felni miatt egy sokéves gumit drágán.
Naplózva

Főmordor.
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #3850 Dátum: 2011. január 22. 23:31:26 pm »


  Persze.... a gyár csak olyan felnit csinál amire csak egy ritka féle gumi megy rá   idiot2

ezt most ugye nem komolyan mondod/írod/gondolod?


« Utoljára szerkesztve: 2011. január 22. 23:48:59 pm írta Miki 24V » Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
DD_one

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 471



« Válasz #3851 Dátum: 2011. január 23. 10:00:14 am »

Nos 390 mm-es felni azaz kb 15,3 coll, tehát laikusan gondolnád, hogy felmegy a 15 collos, de nem. Az én felnijeimnek van egy belső pereme, ami megakasztja a 15-ös gumik peremét. Lemértük, vastag a húsa, az esztergályos le tudná szedni és elméletileg rámehet, de nem ismerek olyat, akinek sikerült. Mivel nincs időm, ezért nem szántam rá a munkát, de ha kész az E12, mindenképp megpróbáljuk.

A 415 mm-es felnire hallottam már, hogy feltolták a 16-os gumit.

Amúgy a legutolsó gyártású TRX gumi garnitúra, ha jól tudom fórumoshoz került, közel 80 ezer forintos irányáron, 1992-es gyártású volt. Mindenki döntse el, hogy feltesz-e néhány szép, véleményem szerint a jelen vita tárgyát indító ocsmány, felni miatt egy sokéves gumit drágán.


Mivel nincs nyári kerékszettem így jó megoldás lett volna ez a felni dehát így bukta.... lehet kicsit csúnyácska de gyári BMW így még elnéztem volna neki.... Cheesy
Naplózva

e28 524TD, e28 535i?
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #3852 Dátum: 2011. január 23. 10:41:33 am »


Szerintem ez egyszer használatos holmi,betekered az ennyi,de majd csak idetalál valamelyik hivatásos,és megmondja,de mintha lenne a fórumon whürtös szerszám kereskedő is.

esetleg nem a helicoil-ra gondolsz?
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #3853 Dátum: 2011. január 23. 10:43:47 am »

Nos 390 mm-es felni azaz kb 15,3 coll, tehát laikusan gondolnád, hogy felmegy a 15 collos, de nem. Az én felnijeimnek van egy belső pereme, ami megakasztja a 15-ös gumik peremét. Lemértük, vastag a húsa, az esztergályos le tudná szedni és elméletileg rámehet, de nem ismerek olyat, akinek sikerült. Mivel nincs időm, ezért nem szántam rá a munkát, de ha kész az E12, mindenképp megpróbáljuk.

A 415 mm-es felnire hallottam már, hogy feltolták a 16-os gumit.

Amúgy a legutolsó gyártású TRX gumi garnitúra, ha jól tudom fórumoshoz került, közel 80 ezer forintos irányáron, 1992-es gyártású volt. Mindenki döntse el, hogy feltesz-e néhány szép, véleményem szerint a jelen vita tárgyát indító ocsmány, felni miatt egy sokéves gumit drágán.


rosszul tudod:Smiley)
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #3854 Dátum: 2011. január 23. 10:46:34 am »

A helicoil is egy hasonló dolog, de Mr a másikról beszél, ami egy fix, esetenként önmetsző menetes persely.

Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #3855 Dátum: 2011. január 23. 10:51:34 am »

A helicoil is egy hasonló dolog, de Mr a másikról beszél, ami egy fix, esetenként önmetsző menetes persely.


ahham....akkor jó lehet, persze kérdés, nem egyszerűbb-e levenni a hf-t, és elvinni megcsináltatni....
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
csmario

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2316



« Válasz #3856 Dátum: 2011. január 23. 11:32:59 am »

köszi a segítséget Smiley igen ,kérdés nem-e egyszerűbb levenni és megcsináltatni,majd elválik a jövőhéten,de előtte körbe akartam kérdezni az egyéb lehetőségeket.
Naplózva

BMW e21 323i,BMW e30 325ix
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #3857 Dátum: 2011. január 23. 13:49:16 pm »

ahham....akkor jó lehet, persze kérdés, nem egyszerűbb-e levenni a hf-t, és elvinni megcsináltatni....

Én mindenképp levenném, semmiképp sem vacakolnék vele a helyén.
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Mike
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4841


Csokihabanero :D


« Válasz #3858 Dátum: 2011. január 23. 15:56:55 pm »

Mivel nincs nyári kerékszettem így jó megoldás lett volna ez a felni dehát így bukta.... lehet kicsit csúnyácska de gyári BMW így még elnéztem volna neki.... Cheesy

15ezerért utánad hajítják az E34 bókhálós 15-öst. Szerény véleményem szerint ennél szebb felni az Alpina kivételével azóta sem született, ami E28-on jól mutat. Tudom, hogy nem éppen tök E28 gyári, de akkor is.
Naplózva

Főmordor.
Mike
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4841


Csokihabanero :D


« Válasz #3859 Dátum: 2011. január 23. 15:59:07 pm »

budapesten tud valaki olyan embert,aki meg tudná javítani a megszakadt gyertyamenetet,úgy hogy a motor és a HF is a kocsiban maradna? Roll Eyes

Minek megjavítani? Vegyél új gyertyát + 2 komponensű vasragasztót és kész. Cheesy
Naplózva

Főmordor.
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #3860 Dátum: 2011. január 24. 09:42:18 am »

Ötleteket várok(használhatóakat), E23-as fűtésboxot hogyan lehet kipróbálni álló motorú kocsinál?a vákuummotorok kapcsolása érdekel, ne az összerakás után derüljön ki...
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #3861 Dátum: 2011. január 24. 09:50:07 am »

Vákuum generálása porszívóval, hűtőkompresszorral, venturival? Az elektromos kapcsolójel előállítása gondolom nem gond...
Naplózva
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #3862 Dátum: 2011. január 24. 10:08:09 am »

Vákuum generálása porszívóval, hűtőkompresszorral, venturival? Az elektromos kapcsolójel előállítása gondolom nem gond...

ezek megoldhatóak...a vákum hatására kapcsolja az elektromos részt,vagy forditva?
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #3863 Dátum: 2011. január 24. 10:29:38 am »

A vákuumot csak kezeli az elektronika, egymást kizáró összefüggésben nincsenek.

Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #3864 Dátum: 2011. január 24. 10:40:30 am »

Tehát egyszerűsitve:ha kap egy elektromos jelet a vákummotor, akkor engedi a vákumot dolgozni, ami által mozgatja a mechanikát, amit épp működtet?
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #3865 Dátum: 2011. január 24. 10:48:46 am »

Neked automata klímád van, vagy csak a nyomógombos "átlag" ?

Tehát van fixen a vákuum. Automata klímásnál van mégegy elektromos vákuummotor, a simánál meg a motor adja a vákuumot.
Ez van ugye "készenlétben" a vákuumreléknél, amikre ha adsz a kapcsolók nyitási parancsot, akkor a megfelelő irányban elkezd mozogni a mechanika.
Ha van automata klímásból a motortéri kis vákuummotorod, és annak adsz feszültséget, akkor avval tudsz tesztelni.

Úgy képzeld ezt el, mintha relét tesztelnél, csak itt a 30-as láb a vákuum, a 87-es a kapcsolt vákuum Smiley

Valahogy így .. Smiley

Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #3866 Dátum: 2011. január 24. 11:04:49 am »

Sajnos csak egyszerű, ez hegyes....nincs is olyan vákumpumpa, de ezt valahogy megoldom addig.ha a relékre menő vezetékeken adok neki delejt, akkor kell kapcsolniuk, ha jól értem..akkor tesztelek, köszi!
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #3867 Dátum: 2011. január 24. 11:12:49 am »

így van! Jó munkát! Wink

Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #3868 Dátum: 2011. január 24. 11:14:45 am »

Köszi, neked is!Mostmár alakulat van,de még egyik folyamat adja a másikat...
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Zottya

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 479



« Válasz #3869 Dátum: 2011. január 24. 12:21:18 pm »

 A kételkedőknek küldöm:  a képek magukért beszélnek azt hiszem...


* tdx-365-ös méret.jpg (121.97 KB, 800x655 - megtekintve 903 alkalommal.)

* collos méret.jpg (111.22 KB, 800x630 - megtekintve 910 alkalommal.)
Naplózva

Zoli


 "A biztonsági öv lehet, hogy korlátoz a mozgásban, de még mindig nem
annyira, mint a tolószék."

 47°20'20.57"N  18°58'4.30"E

tel:+36 20 4468504
Oldalak: 1 ... 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 [129] 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 ... 209   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!