collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7140
18i 82/11 B6 81/11
|
|
« Válasz #5250 Dátum: 2012. szeptember 25. 12:02:18 pm » |
|
A hűtő tud aljasan elrepedni. Járasd a motort üzemmelegre, töltsd tele, nézd alaposan és hátha látod -mint annak idején Imike szólt nekem-, hogy végig ketté volt repedve a hűtő. Pillanatok alatt össze húzódott annyit, hogy máskor nem lehetett látni.
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
tatu
Nem elérhető
Hozzászólások: 120
|
|
« Válasz #5251 Dátum: 2012. szeptember 25. 12:16:32 pm » |
|
Sziasztok! Megtudná mondani valaki, hogy M10-re milyen karburátort lehet /kell/ feltenni? Gondolok itt Yamaha v. Kawasaki-ra
|
|
|
Naplózva
|
az asszony már megtudta!
|
|
|
Sixpack
Nem elérhető
Hozzászólások: 1821
|
|
« Válasz #5252 Dátum: 2012. szeptember 25. 12:38:08 pm » |
|
Következő a problémám. Edyna eszi a vizet. 100kmen elfogy min 1 l víz. Olaj nem habzik, viz sem. Help!!!!
Inkább az fogyjon, mint a benzin
|
|
|
Naplózva
|
e34 525iA, e28 V8, e32 750i
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #5253 Dátum: 2012. szeptember 25. 14:30:38 pm » |
|
Sziasztok! Megtudná mondani valaki, hogy M10-re milyen karburátort lehet /kell/ feltenni? Gondolok itt Yamaha v. Kawasaki-ra
Gondolom most motorkarbi-sorra gondolsz... Feltenni bármit fel lehet 28-45mm-es pillangószelep átmérő között (vérmérséklettől függően), azt, hogy hogyan állítod a motorhoz, az már más kérdés. Érdemes figyelembe venni az alkatrész ellátottságot is... Hasznosabb infót majd a motoros szakosztály tud adni.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
V8 Szisandor
e21 v8 4.0
Nem elérhető
Hozzászólások: 1125
|
|
« Válasz #5254 Dátum: 2012. szeptember 25. 20:12:54 pm » |
|
Következő a problémám. Edyna eszi a vizet. 100kmen elfogy min 1 l víz. Olaj nem habzik, viz sem. Help!!!!
akkor kimegy a kipufogon,...reggel mikor elegge huvos van es paras az ido inditsd be es ha nagyon gozolog akkor tuti hogy ott megy el, ami a hengerfej vagy a tomites rosszasagara utal.....de inkabb hivd fel a szerelodet ugyis megmondja a tutit ,hiszen o ismeri a leg kozelebrol az autodat .....jobbulast udv. jjja az is lehet hogy valahol elparologtatja valameik vizcso, vagy egyebb nyilason keresztul..
|
|
|
Naplózva
|
azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...
20-260-22-26
|
|
|
hofoglu
Nem elérhető
Hozzászólások: 556
|
|
« Válasz #5255 Dátum: 2012. szeptember 25. 20:30:43 pm » |
|
Következő a problémám. Edyna eszi a vizet. 100kmen elfogy min 1 l víz. Olaj nem habzik, viz sem. Help!!!!
Szedd ki a gyertyákat, ha hengerfej probléma van (és nem az olajjal folyik össze a víz vagy kifelé enged a tömítés) akkor a gyertyákon látni fogod. Amelyik hengerbe bemegy a víz, ott a gyertya teljesen letisztul, nem lesz rajta semmi korom vagy lerakódás.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #5256 Dátum: 2012. szeptember 25. 20:50:40 pm » |
|
Következő a problémám. Edyna eszi a vizet. 100kmen elfogy min 1 l víz. Olaj nem habzik, viz sem. Help!!!!
Mikor felhívtál és átbeszéltük ezt a problémát, mondtam, h ennyi víz nyom nélkül nem távozik. Vagy olajban, vagy a kipufogóban gőz formájában -ahogyan Szisanyi is írja- távozik. Javasoltam, nézd meg a vízcsöveket, hűtőt, valamint a kérdésemre, ami arra irányult, nincs-e az utastérben pára/nedvesség/hűtőfolyadék szag, azt mondtad : " most,hogy mondod, csupa víz a szőnyegem és emlékszem, télen nagyon párásodtam" ... Egyébként mikor elkezdtem a régi motorod kiszedni, teljesen porszáraz volt a kiegyenlítőd és a kb. 11 literes folyadéktöltetnek jelentős része hiányzott. Tehát az is "ette" a vizet. Jelenlegi motorod egy igen alaposan lepróbált, jó karban lévő, érintetlen motor. Amiből jött, ott nem "ette" a vizet. Amikor 100km-en a motor elfogyaszt 1 liter vizet, akkor egy eléggé nagy gőzfelhőt húzol magad után. Észrevennéd.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Gisti
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4232
|
|
« Válasz #5257 Dátum: 2012. szeptember 26. 07:09:46 am » |
|
Szerintem a fűtóradiátorod lesz mert az tud ilyen aljasan vizet párologtatni, hogy semmi nyoma nincs. Fagyálló szag nincs az utastérben? Húzd végig az ujjadat a szélvédő belső felén és nyald meg. Ha édes akkor biztosan a fűtőradiáror hibás.
|
|
|
Naplózva
|
+36/70/77-97-815 E23 745i E39 525d touring E46 320 Ci Triumph Herald 13/60 Yamaha Fj 1200
|
|
|
TraBence
Nem elérhető
Hozzászólások: 4521
+36 30 370 85 77
|
|
« Válasz #5258 Dátum: 2012. szeptember 26. 08:09:37 am » |
|
A kipuffon nem csak gőz de szinte füst sem távozik, pedig rengeteget eszik tehát sokat kap a motor mióta bekerült a másik LMM. fagyálló nemigen van már benne mert ahogy rátöltögettem desztvizet elhígult. Salgótali után szét lesz robbantva a komplett fűtésrendszer, úgyis van itthon egy szebb műszerfalhéj. Biztonság kedvéért keresek fűtőradiátort, először a garázsban aztán ha lem lesz akkor más garázsában
|
|
|
Naplózva
|
Bence
|
|
|
c_sonty
Nem elérhető
Hozzászólások: 228
|
|
« Válasz #5259 Dátum: 2012. szeptember 26. 09:50:20 am » |
|
E34-nél nekünk hasonló volt a probléma, kopott a víz, párásodott, két O gyűrűt cseréltünk és jó lett, mondjuk ettől függetlenül még hengerfejes volt.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
RaddiR
Nem elérhető
Hozzászólások: 666
|
|
« Válasz #5260 Dátum: 2012. szeptember 27. 20:12:40 pm » |
|
Mások a szilentek méretei.Az egyik kúpos (23i),a másik,a 18i az pedig hengeres,bele van sajtolva a lengőkarba. Gondolom a "nagy lik" alatt a stab becsatlakozását érted . Összevegyíteni nem lehet? teszem azt 23i lengnőkarok helyett 16-18i lengőkarja, 23i szilentekkel vagy poliu. szilentekkel? Passzolna? (23i egyik karja hajlott csak ezért a nagy aggodalom )
|
|
|
Naplózva
|
az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ...
|
|
|
Karell Gott
Nem elérhető
Hozzászólások: 728
|
|
« Válasz #5261 Dátum: 2012. szeptember 28. 12:13:46 pm » |
|
Összevegyíteni nem lehet? teszem azt 23i lengnőkarok helyett 16-18i lengőkarja, 23i szilentekkel vagy poliu. szilentekkel? Passzolna? (23i egyik karja hajlott csak ezért a nagy aggodalom ) Ennyire nem jártam körbe a témát,de én nem raknék be bontott lengőkart,mert az újak sem bírnak 3 évnél többet ezeken a magyar utakon,nemhogy a bontottak.Tudom,hogy nem olcsó,de lehet kibír vagy 2 hetet,aztán csere.Annyit meg nem ér a szívás,és akkor veheted meg az újat.Abba már érdemesebb belerakni a poliuretánt szvsz.
|
|
|
Naplózva
|
E21 323i E32 750iL E36 323iT
|
|
|
TraBence
Nem elérhető
Hozzászólások: 4521
+36 30 370 85 77
|
|
« Válasz #5262 Dátum: 2012. szeptember 28. 13:02:03 pm » |
|
A kipuffon nem csak gőz de szinte füst sem távozik, pedig rengeteget eszik tehát sokat kap a motor mióta bekerült a másik LMM. fagyálló nemigen van már benne mert ahogy rátöltögettem desztvizet elhígult. Salgótali után szét lesz robbantva a komplett fűtésrendszer, úgyis van itthon egy szebb műszerfalhéj. Biztonság kedvéért keresek fűtőradiátort, először a garázsban aztán ha lem lesz akkor más garázsában Úgy néz ki megvan a hunyó nem a fűtőradiátor. A Hengerfejből hátul kijövő csőnél megy el a víz. Majd ha ki lesz cserélve a műszerfalhéj akkor azért arra is ránézünk de a komoly vízveszteség a csőnél van. A "vízszag" alapján befelé is jön valamennyi de minimális... A probléma az hogy ezen cső szinte megközelíthetetlen
|
|
|
Naplózva
|
Bence
|
|
|
Sixpack
Nem elérhető
Hozzászólások: 1821
|
|
« Válasz #5263 Dátum: 2012. szeptember 28. 13:33:28 pm » |
|
Úgy néz ki megvan a hunyó nem a fűtőradiátor. A Hengerfejből hátul kijövő csőnél megy el a víz. Majd ha ki lesz cserélve a műszerfalhéj akkor azért arra is ránézünk de a komoly vízveszteség a csőnél van. A "vízszag" alapján befelé is jön valamennyi de minimális... A probléma az hogy ezen cső szinte megközelíthetetlen Gyere kicsit kotorászni a v8 motorterében, utána átgondolod a megközelíthetetlen fogalmát
|
|
|
Naplózva
|
e34 525iA, e28 V8, e32 750i
|
|
|
TraBence
Nem elérhető
Hozzászólások: 4521
+36 30 370 85 77
|
|
« Válasz #5264 Dátum: 2012. szeptember 28. 13:42:41 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
Bence
|
|
|
RaddiR
Nem elérhető
Hozzászólások: 666
|
|
« Válasz #5265 Dátum: 2012. szeptember 28. 20:37:34 pm » |
|
e21 kábelköteget hogyan lehet nem barbár módon kiszedni a kaszniból? nézegettem de sehogy nem jöttem még rá
|
|
|
Naplózva
|
az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ...
|
|
|
steffe
Nem elérhető
Hozzászólások: 2566
|
|
« Válasz #5266 Dátum: 2012. szeptember 28. 21:12:07 pm » |
|
szeva.előre felé is kifér és hátra felé is...előre felé kicsit nehezebb,de ovatosan megoldható a bal oldalon a szélvédő alatt megy ki a köteg.ezt kicsit erősebben meghúzod a motortér felé,és utána az egészet átbújtatod... hátra felé szerintem egyszerűbb. a motorcsatit lehúzod,majd kiszeded a biztitáblát,megfordítod majd leveszed az aljárol a műanyaglapot. itt a megnézed a kaszniból jövő kábeleket melyik foglalatra megy ezeket kihuzod a biztitáblából,egy műanyag csatival együtt fog kijönni,és ezeket visszabújtatod a kaszniba.. én csinálktam mindkettőt,de gyorsabb és egyszerűbb volt hátrafelé kiszedni..csak óvatosan,semmi para és sikerülni fog...
|
|
|
Naplózva
|
steffe
|
|
|
RaddiR
Nem elérhető
Hozzászólások: 666
|
|
« Válasz #5267 Dátum: 2012. szeptember 28. 22:09:01 pm » |
|
Bizti táblát forgattam nézegettem de sok a tyúkbél és félek De muszáj kiszednem szóval veszek egy mélyebb levegőt:) Köszönöm! szeva.előre felé is kifér és hátra felé is...előre felé kicsit nehezebb,de ovatosan megoldható a bal oldalon a szélvédő alatt megy ki a köteg.ezt kicsit erősebben meghúzod a motortér felé,és utána az egészet átbújtatod... hátra felé szerintem egyszerűbb. a motorcsatit lehúzod,majd kiszeded a biztitáblát,megfordítod majd leveszed az aljárol a műanyaglapot. itt a megnézed a kaszniból jövő kábeleket melyik foglalatra megy ezeket kihuzod a biztitáblából,egy műanyag csatival együtt fog kijönni,és ezeket visszabújtatod a kaszniba.. én csinálktam mindkettőt,de gyorsabb és egyszerűbb volt hátrafelé kiszedni..csak óvatosan,semmi para és sikerülni fog...
|
|
|
Naplózva
|
az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ...
|
|
|
steffe
Nem elérhető
Hozzászólások: 2566
|
|
« Válasz #5268 Dátum: 2012. szeptember 29. 20:56:22 pm » |
|
Bizti táblát forgattam nézegettem de sok a tyúkbél és félek De muszáj kiszednem szóval veszek egy mélyebb levegőt:) Köszönöm! Nem kell félni..minden adja magát..szinte el sem tudod rontani a visszarakásnál..de egy tipp...fotózz sokat... Én az e21 csinálása közben kb.3000db képet csináltam..
|
|
|
Naplózva
|
steffe
|
|
|
RaddiR
Nem elérhető
Hozzászólások: 666
|
|
« Válasz #5269 Dátum: 2012. szeptember 30. 10:24:56 am » |
|
Nem kell félni..minden adja magát..szinte el sem tudod rontani a visszarakásnál..de egy tipp...fotózz sokat... Én az e21 csinálása közben kb.3000db képet csináltam.. Meg van csinálva már Én egy gagyi kapcsolási rajzot rajzoltam de tényleg adta magát! csak 1-2 saru volt a többi fura alakú csati... Viszont ami még nem tiszta az a kábelkötegrész ami a csomiba megy a lámpákhoz... az elvan vezetve egy "csatornába" a lámpák fölött. Arra gondoltam ott csak 1 csatiból kéne kipattintani a sarukat?
|
|
|
Naplózva
|
az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ...
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #5270 Dátum: 2012. szeptember 30. 12:09:10 pm » |
|
Ha nincs megnyomorgatva a csatorna, a megfelelő irányba forgatva átcsúszik a csatlakozó a csatornán. A kihúzás előtt érdemes valami vékony huzalt-madzagot-vezetéket rákötni a csatlakozóra, majd azzal együtt kihúzni a kábelt/csatit... ez a behúzószál a visszaszerelést nagyban meg fogja könnyíteni
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Gisti
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4232
|
|
« Válasz #5271 Dátum: 2012. október 03. 11:08:50 am » |
|
Urak! Tud valaki olyan embert aki gyártana fogaskereket (km órához kellene kis mütyürök) ?
|
|
|
Naplózva
|
+36/70/77-97-815 E23 745i E39 525d touring E46 320 Ci Triumph Herald 13/60 Yamaha Fj 1200
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #5272 Dátum: 2012. október 03. 11:22:28 am » |
|
Itt Kaposváron van egy fogaskeréküzem (ha még nem zárt be), bár azt nem tudom, hogy egyedi megrendelésekkel is foglalkoznak-e. (Esetleg egy órásboltban nézz körbe )
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
p
Nem elérhető
Hozzászólások: 8
|
|
« Válasz #5273 Dátum: 2012. október 03. 11:33:35 am » |
|
Urak! Tud valaki olyan embert aki gyártana fogaskereket (km órához kellene kis mütyürök) ?
Ugyan nincs magyar forgalmazójuk, de elég széles a választék. http://www.odometergears.com/index.php
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
V8 Szisandor
e21 v8 4.0
Nem elérhető
Hozzászólások: 1125
|
|
« Válasz #5274 Dátum: 2012. október 03. 13:59:05 pm » |
|
szia..pesten tudok de nagyon messze van neked... http://www.fogaskerekgyarto.hu/index.phpnezz korul a vasut vagy egyebb modellezok csoprotjaban ahol elegge elvetemult emberek lehetnek,akik gyartanak pl mozdonyokhoz mindent..!! vagy a szervomotorok atteteleihez is ,mert van hogy abban is cseres lessz egy pici muanyag fogaskerek ,...
|
|
|
Naplózva
|
azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...
20-260-22-26
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7140
18i 82/11 B6 81/11
|
|
« Válasz #5275 Dátum: 2012. október 03. 18:26:11 pm » |
|
Gisti!
Nekem nem esik ki nagyon a Vörösmarty utca, ha lebeszélsz vele mindent, elmegyek érte és elpostázom Neked!
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
RaddiR
Nem elérhető
Hozzászólások: 666
|
|
« Válasz #5276 Dátum: 2012. október 07. 21:31:45 pm » |
|
Sziasztok! e21 taposó lemezén a takarító kerek nyílások vagy minek hívják őket.Azoknak a betekerős "kupakja". 3ból 3 rohadt Érdemes esetleg keresnem hozzá jobb állapotút, lesz-e ezek funkciójára szükségem? vagy csipkedjek be lemezt? Köszönöm.
|
|
|
Naplózva
|
az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ...
|
|
|
gegE28
Nem elérhető
Hozzászólások: 100
|
|
« Válasz #5277 Dátum: 2012. október 09. 11:00:59 am » |
|
Sziasztok! Régi, kopott motort meglehet gyűrűzni felfúrás nélkül? vagy beszorulhat a hengerbe az új gyűrű? és érdemes-e egyáltalán?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
RaddiR
Nem elérhető
Hozzászólások: 666
|
|
« Válasz #5278 Dátum: 2012. október 09. 11:51:15 am » |
|
Sziasztok! Régi, kopott motort meglehet gyűrűzni felfúrás nélkül? vagy beszorulhat a hengerbe az új gyűrű? és érdemes-e egyáltalán?
Szerintem csak akkor érdemes felújítani ha törekedsz az eredetiségre. Aszem neked td-d van abból is viszonylag sok van a piacon olcsóbb jobb állapotúhoz is hozzájuthatsz. Mikor utána érdeklődtem m20 felújításának autósbolti ismerősnél,akkor mondtak 1 gyűrű szettre Lemförderre cirka5000Huf-ott ebből kell 6db. Fúrásra meg megint egy olyan 25-35 ezer körüli összeget mondtak (nem a szaki). A gyűrű "oválisra" koptatja a hengerfalat ha egy új "szabályos kerek" gyűrűt teszel be kevesebb kompressziód lehet a végére, tehát esélyes a fúrás is. én laikus vagyok a dologban azért várj egy témában jártasabb emberke válaszára
|
|
|
Naplózva
|
az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ...
|
|
|
LL323i
Nem elérhető
Hozzászólások: 839
|
|
« Válasz #5279 Dátum: 2012. október 09. 15:22:23 pm » |
|
Sziasztok!
Az alábbi lenne a kérdésem. E21 sibeda:
A tömítés az egyben a 2-es, vagy két darabból áll és 3+4, vagy pedig az összes együtt 2+3+4?
köszi srácok
|
Kész lett!?
|
|
|
|