| 
			| 
					
						| collins 
								+8 év az autóm javára. 
								Administrator
								    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 7154
								
								 
								18i 82/11 B6 81/11
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #5250 Dátum: 2012. szeptember 25. 12:02:18 pm » |  | 
 
 A hűtő tud aljasan elrepedni. Járasd a motort üzemmelegre, töltsd tele, nézd alaposan és hátha látod -mint annak idején Imike szólt nekem-, hogy végig ketté volt repedve a hűtő. Pillanatok alatt össze húzódott annyit, hogy máskor nem lehetett látni. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 "It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever." |  |  | 
	| 
			| 
					
						| tatu 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 120
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #5251 Dátum: 2012. szeptember 25. 12:16:32 pm » |  | 
 
 Sziasztok!Megtudná mondani valaki, hogy M10-re milyen karburátort lehet /kell/ feltenni?
 Gondolok itt Yamaha v. Kawasaki-ra
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 az asszony már megtudta! |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Sixpack 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 1821
								
								 | 
								|  | « Válasz #5252 Dátum: 2012. szeptember 25. 12:38:08 pm » |  | 
 
 Következő a problémám. Edyna eszi a vizet.100kmen elfogy min 1 l víz. Olaj nem habzik, viz sem.
 Help!!!!
 
 Inkább az fogyjon, mint a benzin     |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 e34 525iA, e28 V8, e32 750i |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Promega 
								Administrator    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 3726
								
								 | 
								|  | « Válasz #5253 Dátum: 2012. szeptember 25. 14:30:38 pm » |  | 
 
 Sziasztok!Megtudná mondani valaki, hogy M10-re milyen karburátort lehet /kell/ feltenni?
 Gondolok itt Yamaha v. Kawasaki-ra
 
 Gondolom most motorkarbi-sorra gondolsz... Feltenni bármit fel lehet 28-45mm-es pillangószelep átmérő között (vérmérséklettől függően), azt, hogy hogyan állítod a motorhoz, az már más kérdés. Érdemes figyelembe venni az alkatrész ellátottságot is... Hasznosabb infót majd a motoros szakosztály tud adni. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| V8 Szisandor 
								e21 v8 4.0  Nem elérhető 
								Hozzászólások: 1125
								
								 | 
								|  | « Válasz #5254 Dátum: 2012. szeptember 25. 20:12:54 pm » |  | 
 
 Következő a problémám. Edyna eszi a vizet.100kmen elfogy min 1 l víz. Olaj nem habzik, viz sem.
 Help!!!!
 
   akkor kimegy a kipufogon,...reggel mikor elegge huvos van es paras az ido inditsd be es ha nagyon gozolog akkor tuti hogy ott megy el,  ami a hengerfej  vagy a tomites rosszasagara utal.....de inkabb hivd fel a szerelodet ugyis megmondja a tutit ,hiszen o ismeri a leg kozelebrol az autodat .....jobbulast udv. jjja az is lehet hogy valahol elparologtatja valameik vizcso,  vagy egyebb nyilason keresztul.. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...
 20-260-22-26
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| hofoglu 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 556
								
								 | 
								|  | « Válasz #5255 Dátum: 2012. szeptember 25. 20:30:43 pm » |  | 
 
 Következő a problémám. Edyna eszi a vizet.100kmen elfogy min 1 l víz. Olaj nem habzik, viz sem.
 Help!!!!
 
 Szedd ki a gyertyákat, ha hengerfej probléma van (és nem az olajjal folyik össze a víz vagy kifelé enged a tömítés) akkor a gyertyákon látni fogod. Amelyik hengerbe bemegy a víz, ott a gyertya teljesen letisztul, nem lesz rajta semmi korom vagy lerakódás. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Miki 24V 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 4171
								
								 
								30/ 402 20 24
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #5256 Dátum: 2012. szeptember 25. 20:50:40 pm » |  | 
 
 Következő a problémám. Edyna eszi a vizet.100kmen elfogy min 1 l víz. Olaj nem habzik, viz sem.
 Help!!!!
 
 Mikor felhívtál és átbeszéltük ezt a problémát, mondtam, h ennyi víz nyom nélkül nem távozik. Vagy olajban, vagy a kipufogóban gőz formájában -ahogyan Szisanyi is írja- távozik.  Javasoltam, nézd meg a vízcsöveket, hűtőt, valamint a kérdésemre, ami arra irányult, nincs-e az utastérben pára/nedvesség/hűtőfolyadék szag, azt mondtad : " most,hogy mondod, csupa víz a szőnyegem és emlékszem, télen nagyon párásodtam" ... Egyébként mikor elkezdtem a régi motorod kiszedni, teljesen porszáraz volt a kiegyenlítőd és a kb. 11 literes folyadéktöltetnek jelentős része hiányzott. Tehát az is "ette" a vizet.  Jelenlegi motorod egy igen alaposan lepróbált, jó karban lévő, érintetlen motor. Amiből jött, ott nem "ette" a vizet. Amikor 100km-en a motor elfogyaszt 1 liter vizet, akkor egy eléggé nagy gőzfelhőt húzol magad után. Észrevennéd.  |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 E12 520/6 -1978E12 520/6 -1979
 E12 520/6 -1980
 E28 525e
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Gisti 
								Moderátor    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 4241
								
								 | 
								|  | « Válasz #5257 Dátum: 2012. szeptember 26. 07:09:46 am » |  | 
 
 Szerintem a fűtóradiátorod lesz mert az tud ilyen aljasan vizet párologtatni, hogy semmi nyoma nincs. Fagyálló szag nincs az utastérben? Húzd végig az ujjadat a szélvédő belső felén és nyald meg. Ha édes akkor biztosan a fűtőradiáror hibás. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 +36/70/77-97-815E23 745i
 E39 525d touring
 E46 320 Ci
 Triumph Herald 13/60
 Yamaha Fj 1200
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| TraBence 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 4521
								
								 
								+36 30 370 85 77
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #5258 Dátum: 2012. szeptember 26. 08:09:37 am » |  | 
 
 A kipuffon nem csak gőz de szinte füst sem távozik, pedig rengeteget eszik tehát sokat kap a motor mióta bekerült a másik LMM. fagyálló nemigen van már benne mert ahogy rátöltögettem desztvizet elhígult. Salgótali után szét lesz robbantva a komplett fűtésrendszer, úgyis van itthon egy szebb műszerfalhéj. Biztonság kedvéért keresek fűtőradiátort, először a garázsban     aztán ha lem lesz akkor más garázsában    |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 Bence |  |  | 
	| 
			| 
					
						| c_sonty 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 228
								
								 | 
								|  | « Válasz #5259 Dátum: 2012. szeptember 26. 09:50:20 am » |  | 
 
 E34-nél nekünk hasonló volt a probléma, kopott a víz, párásodott, két O gyűrűt cseréltünk és jó lett, mondjuk ettől függetlenül még hengerfejes volt.   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| RaddiR 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 666
								
								 | 
								|  | « Válasz #5260 Dátum: 2012. szeptember 27. 20:12:40 pm » |  | 
 
 Mások a szilentek méretei.Az egyik kúpos (23i),a másik,a 18i az pedig hengeres,bele van sajtolva a lengőkarba. Gondolom a "nagy lik" alatt a stab becsatlakozását érted      .Összevegyíteni nem lehet? teszem azt 23i lengnőkarok helyett 16-18i lengőkarja, 23i szilentekkel vagy poliu. szilentekkel? Passzolna? (23i egyik karja hajlott csak ezért a nagy aggodalom    ) |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ...   |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Karell Gott 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 728
								
								 | 
								|  | « Válasz #5261 Dátum: 2012. szeptember 28. 12:13:46 pm » |  | 
 
 Összevegyíteni nem lehet? teszem azt 23i lengnőkarok helyett 16-18i lengőkarja, 23i szilentekkel vagy poliu. szilentekkel? Passzolna? (23i egyik karja hajlott csak ezért a nagy aggodalom    )Ennyire nem jártam körbe a témát,de én nem raknék be bontott lengőkart,mert az újak sem bírnak 3 évnél többet ezeken a magyar utakon,nemhogy a bontottak.Tudom,hogy nem olcsó,de lehet kibír vagy 2 hetet,aztán csere.Annyit meg nem ér a szívás,és akkor veheted meg az újat.Abba már érdemesebb belerakni a poliuretánt szvsz. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 E21 323iE32 750iL
 E36 323iT
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| TraBence 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 4521
								
								 
								+36 30 370 85 77
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #5262 Dátum: 2012. szeptember 28. 13:02:03 pm » |  | 
 
 A kipuffon nem csak gőz de szinte füst sem távozik, pedig rengeteget eszik tehát sokat kap a motor mióta bekerült a másik LMM. fagyálló nemigen van már benne mert ahogy rátöltögettem desztvizet elhígult. Salgótali után szét lesz robbantva a komplett fűtésrendszer, úgyis van itthon egy szebb műszerfalhéj. Biztonság kedvéért keresek fűtőradiátort, először a garázsban     aztán ha lem lesz akkor más garázsában   Úgy néz ki megvan a hunyó nem a fűtőradiátor. A Hengerfejből hátul kijövő csőnél megy el a víz. Majd ha ki lesz cserélve a műszerfalhéj akkor azért arra is ránézünk de a komoly vízveszteség a csőnél van. A "vízszag" alapján befelé is jön valamennyi de minimális... A probléma az hogy ezen cső szinte megközelíthetetlen   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 Bence |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Sixpack 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 1821
								
								 | 
								|  | « Válasz #5263 Dátum: 2012. szeptember 28. 13:33:28 pm » |  | 
 
 Úgy néz ki megvan a hunyó nem a fűtőradiátor. A Hengerfejből hátul kijövő csőnél megy el a víz. Majd ha ki lesz cserélve a műszerfalhéj akkor azért arra is ránézünk de a komoly vízveszteség a csőnél van. A "vízszag" alapján befelé is jön valamennyi de minimális... A probléma az hogy ezen cső szinte megközelíthetetlen  Gyere kicsit kotorászni a v8 motorterében, utána átgondolod a megközelíthetetlen fogalmát   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 e34 525iA, e28 V8, e32 750i |  |  | 
	| 
			| 
					
						| TraBence 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 4521
								
								 
								+36 30 370 85 77
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #5264 Dátum: 2012. szeptember 28. 13:42:41 pm » |  | 
 
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 Bence |  |  | 
	| 
			| 
					
						| RaddiR 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 666
								
								 | 
								|  | « Válasz #5265 Dátum: 2012. szeptember 28. 20:37:34 pm » |  | 
 
 e21 kábelköteget hogyan lehet nem barbár módon kiszedni a kaszniból? nézegettem de sehogy nem jöttem még rá   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ...   |  |  | 
	| 
			| 
					
						| steffe 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 2566
								
								 | 
								|  | « Válasz #5266 Dátum: 2012. szeptember 28. 21:12:07 pm » |  | 
 
 szeva.előre felé is kifér és hátra felé is...előre felé kicsit nehezebb,de ovatosan megoldható a bal oldalon a szélvédő alatt megy ki a köteg.ezt kicsit erősebben meghúzod a motortér felé,és utána az egészet átbújtatod... hátra felé szerintem egyszerűbb. a motorcsatit lehúzod,majd kiszeded a biztitáblát,megfordítod majd leveszed az aljárol a műanyaglapot. itt a megnézed a kaszniból jövő kábeleket melyik foglalatra megy ezeket kihuzod a biztitáblából,egy műanyag csatival együtt fog kijönni,és ezeket visszabújtatod a kaszniba.. én csinálktam mindkettőt,de gyorsabb és egyszerűbb volt hátrafelé kiszedni..csak óvatosan,semmi para és sikerülni fog...   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 steffe |  |  | 
	| 
			| 
					
						| RaddiR 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 666
								
								 | 
								|  | « Válasz #5267 Dátum: 2012. szeptember 28. 22:09:01 pm » |  | 
 
 Bizti táblát forgattam nézegettem de sok a tyúkbél és félek   De muszáj kiszednem szóval veszek egy mélyebb levegőt:) Köszönöm!   szeva.előre felé is kifér és hátra felé is...előre felé kicsit nehezebb,de ovatosan megoldható a bal oldalon a szélvédő alatt megy ki a köteg.ezt kicsit erősebben meghúzod a motortér felé,és utána az egészet átbújtatod... hátra felé szerintem egyszerűbb. a motorcsatit lehúzod,majd kiszeded a biztitáblát,megfordítod majd leveszed az aljárol a műanyaglapot. itt a megnézed a kaszniból jövő kábeleket melyik foglalatra megy ezeket kihuzod a biztitáblából,egy műanyag csatival együtt fog kijönni,és ezeket visszabújtatod a kaszniba.. én csinálktam mindkettőt,de gyorsabb és egyszerűbb volt hátrafelé kiszedni..csak óvatosan,semmi para és sikerülni fog...   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ...   |  |  | 
	| 
			| 
					
						| steffe 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 2566
								
								 | 
								|  | « Válasz #5268 Dátum: 2012. szeptember 29. 20:56:22 pm » |  | 
 
 Bizti táblát forgattam nézegettem de sok a tyúkbél és félek   De muszáj kiszednem szóval veszek egy mélyebb levegőt:) Köszönöm!  Nem kell félni..minden adja magát..szinte el sem tudod rontani a visszarakásnál..de egy tipp...fotózz sokat... Én az e21 csinálása közben kb.3000db képet csináltam..   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 steffe |  |  | 
	| 
			| 
					
						| RaddiR 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 666
								
								 | 
								|  | « Válasz #5269 Dátum: 2012. szeptember 30. 10:24:56 am » |  | 
 
 Nem kell félni..minden adja magát..szinte el sem tudod rontani a visszarakásnál..de egy tipp...fotózz sokat... Én az e21 csinálása közben kb.3000db képet csináltam..  Meg van csinálva már   Én egy gagyi kapcsolási rajzot rajzoltam    de tényleg adta magát! csak 1-2 saru volt a többi fura alakú csati... Viszont ami még nem tiszta az a kábelkötegrész ami a csomiba megy a lámpákhoz... az elvan vezetve egy "csatornába" a lámpák fölött. Arra gondoltam ott csak 1 csatiból kéne kipattintani a sarukat? |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ...   |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Promega 
								Administrator    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 3726
								
								 | 
								|  | « Válasz #5270 Dátum: 2012. szeptember 30. 12:09:10 pm » |  | 
 
 Ha nincs megnyomorgatva a csatorna, a megfelelő irányba forgatva átcsúszik a csatlakozó a csatornán. A kihúzás előtt érdemes valami vékony huzalt-madzagot-vezetéket rákötni a csatlakozóra, majd azzal együtt kihúzni a kábelt/csatit... ez a behúzószál a visszaszerelést nagyban meg fogja könnyíteni |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Gisti 
								Moderátor    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 4241
								
								 | 
								|  | « Válasz #5271 Dátum: 2012. október 03. 11:08:50 am » |  | 
 
 Urak!Tud valaki olyan embert aki gyártana fogaskereket (km órához kellene kis mütyürök) ?
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 +36/70/77-97-815E23 745i
 E39 525d touring
 E46 320 Ci
 Triumph Herald 13/60
 Yamaha Fj 1200
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Sam8888 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 5133
								
								 | 
								|  | « Válasz #5272 Dátum: 2012. október 03. 11:22:28 am » |  | 
 
 Itt Kaposváron van egy fogaskeréküzem (ha még nem zárt be), bár azt nem tudom, hogy egyedi megrendelésekkel is foglalkoznak-e. (Esetleg egy órásboltban nézz körbe     ) |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 2 ajtó 4 kerék 6 henger |  |  | 
	| 
			| 
					
						| p 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 8
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #5273 Dátum: 2012. október 03. 11:33:35 am » |  | 
 
 Urak!Tud valaki olyan embert aki gyártana fogaskereket (km órához kellene kis mütyürök) ?
 
 Ugyan nincs magyar forgalmazójuk, de elég széles a választék.http://www.odometergears.com/index.php |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| V8 Szisandor 
								e21 v8 4.0  Nem elérhető 
								Hozzászólások: 1125
								
								 | 
								|  | « Válasz #5274 Dátum: 2012. október 03. 13:59:05 pm » |  | 
 
 szia..pesten tudok de nagyon messze van neked...http://www.fogaskerekgyarto.hu/index.php nezz korul a vasut vagy egyebb modellezok csoprotjaban ahol elegge elvetemult emberek lehetnek,akik gyartanak pl mozdonyokhoz mindent..!! vagy a szervomotorok atteteleihez is ,mert van hogy abban is cseres lessz egy pici muanyag fogaskerek ,... |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...
 20-260-22-26
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| collins 
								+8 év az autóm javára. 
								Administrator
								    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 7154
								
								 
								18i 82/11 B6 81/11
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #5275 Dátum: 2012. október 03. 18:26:11 pm » |  | 
 
 Gisti!
 Nekem nem esik ki nagyon a Vörösmarty utca, ha lebeszélsz vele mindent, elmegyek érte és elpostázom Neked!
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 "It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever." |  |  | 
	| 
			| 
					
						| RaddiR 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 666
								
								 | 
								|  | « Válasz #5276 Dátum: 2012. október 07. 21:31:45 pm » |  | 
 
 Sziasztok!e21 taposó lemezén a takarító kerek nyílások vagy minek hívják őket.Azoknak a betekerős "kupakja".
 3ból 3 rohadt
 Érdemes esetleg keresnem hozzá jobb állapotút, lesz-e ezek funkciójára szükségem?
 vagy csipkedjek be lemezt?
 
 Köszönöm.
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ...   |  |  | 
	| 
			| 
					
						| gegE28 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 100
								
								 | 
								|  | « Válasz #5277 Dátum: 2012. október 09. 11:00:59 am » |  | 
 
 Sziasztok! Régi, kopott motort meglehet gyűrűzni felfúrás nélkül? vagy beszorulhat a hengerbe az új gyűrű?
 és érdemes-e egyáltalán?
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| RaddiR 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 666
								
								 | 
								|  | « Válasz #5278 Dátum: 2012. október 09. 11:51:15 am » |  | 
 
 Sziasztok! Régi, kopott motort meglehet gyűrűzni felfúrás nélkül? vagy beszorulhat a hengerbe az új gyűrű?
 és érdemes-e egyáltalán?
 
 Szerintem csak akkor érdemes felújítani ha törekedsz az eredetiségre. Aszem neked td-d van abból is viszonylag sok van a piacon olcsóbb jobb állapotúhoz is hozzájuthatsz. Mikor utána érdeklődtem m20 felújításának autósbolti ismerősnél,akkor mondtak 1 gyűrű szettre Lemförderre cirka5000Huf-ott ebből kell 6db. Fúrásra meg megint egy olyan 25-35 ezer körüli összeget mondtak (nem a szaki). A gyűrű "oválisra" koptatja a hengerfalat ha egy új "szabályos kerek" gyűrűt teszel be kevesebb kompressziód lehet a végére, tehát esélyes a fúrás is. én laikus vagyok a dologban     azért várj egy témában jártasabb emberke válaszára   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ...   |  |  | 
	| 
			| 
					
						| LL323i 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 839
								
								 | 
								|  | « Válasz #5279 Dátum: 2012. október 09. 15:22:23 pm » |  | 
 
 Sziasztok!
 Az alábbi lenne a kérdésem. E21 sibeda:
 
 A tömítés az egyben a 2-es, vagy két darabból áll és 3+4, vagy pedig az összes együtt 2+3+4?
 
 köszi srácok
 |  
						| 
 Kész lett!? |  |  | 
	|  |