Karell Gott
Nem elérhető
Hozzászólások: 728
|
|
« Válasz #2100 Dátum: 2007. június 06. 18:24:01 pm » |
|
Kösz az infókat I-Scream,és Szisandor!
|
|
|
Naplózva
|
E21 323i E32 750iL E36 323iT
|
|
|
I-scream
Nem elérhető
Hozzászólások: 934
|
|
« Válasz #2101 Dátum: 2007. június 06. 19:20:45 pm » |
|
Azért tarthatnánk egy kicsike szavazást,h ki mennyinek mérte/tudja akár M20,akár egyéb tengely méreteit. Én most forgattam fel a szobát,kersvén a papírt,amire rákopíroztam a bütyökprofilt,de úgy emlékszem,az M20 alapköre 28mm, a bütyökmagasság 35mm ->tehát ez 7mm-t nyit.Szívó,és kipu oldalon is.Bár úgy szokták,h a szívósz nagyobb átmérőjű,de kevsebbet nyit,a kipu meg fordítva.Én meg sokat dumálok. Karell, beraktad már az alkatrészeket,megy az ótó?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Karell Gott
Nem elérhető
Hozzászólások: 728
|
|
« Válasz #2102 Dátum: 2007. június 06. 19:54:07 pm » |
|
Beraktam már,műszakim is van,és öröm is vala,mert megy.Még a sperr hiányzik amit igyekszem pótolni,de egyenlőre még polcon van. Én a nyitást picivel többnek mértem mindkét oldalon talán 2-3 tizeddel,de csak kötekedésképpen:-D Igazából van egy másik tengelyem ami kis alapkörös,ez egy 23i tengely volt,de mást nem vettem észre rajta,kb 1,5mm nyit többet mint a gyári. Viszont amit nem értek,ez a tengely bennt volt anno a kocsiban,a hengerfejet én szedtem darabokra miután szarrá hullot,és elraktam a himbákat.Most hogy beraknám,az istennek sem jön össze mert a szelephézag kb 2-3 mm,pedig megnéztem az összes himbát és excentert. Szóval ciki van.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 01. 16:33:18 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
E21 323i E32 750iL E36 323iT
|
|
|
DonDr!ft
Nem elérhető
Hozzászólások: 1818
1981 E12 1JZ / 1980 E12 520 / 2000 E39 520d
|
|
« Válasz #2103 Dátum: 2007. június 06. 20:33:55 pm » |
|
ha jó az utánfutásod meg a kerékdőlésed igen ... különben, ha elengeded nem történik semmi és berakod az árokba Így van!! Lacka jól mondja.... Jó /drift/futómű + beállítás kérdése a dolog ...
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 01. 16:34:03 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
V8 Szisandor
e21 v8 4.0
Nem elérhető
Hozzászólások: 1125
|
|
« Válasz #2104 Dátum: 2007. június 07. 11:33:16 am » |
|
Kösz az infókat I-Scream,és Szisandor!
meg egy kis adalek info...a schrick azt javasolja hogy 296-s tengely meg elmegy a gyari szelepekkel es a rugokkal ..utanna visszont ha nagyobbat akarsz akkor mindenkeppen ki kell cserelni oket mert nem tudja visszahuzni a szelepet a rugo igy jon letre a dugo+szelep nemkivant talalkozo.. plussz ha profibb motortunig akkor kellene bele gorgos,csapagyazott szelephimba....nagyon kiraly/draga
|
|
|
Naplózva
|
azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...
20-260-22-26
|
|
|
I-scream
Nem elérhető
Hozzászólások: 934
|
|
« Válasz #2105 Dátum: 2007. június 07. 12:40:10 pm » |
|
Ezeken látszik, 8500-nál sem fognak eltörni.És nagyon szépek.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 01. 16:34:22 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
TurbóDénes
Vendég
|
|
« Válasz #2106 Dátum: 2007. június 07. 13:01:48 pm » |
|
Szépek? A múltkor rendeltem 1.4 12V Fiat motorba himbákat.(eltörtek) Azok 60 éve rohadó hulladékvas formák voltak ezekhez képest. Kár hogy nincsen átlátszó szelepfedél,ezeket kár elrejteni,olyan mutatósak.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 01. 16:34:40 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
Begi
Vendég
|
|
« Válasz #2107 Dátum: 2007. június 07. 13:08:29 pm » |
|
Hát igen, azok a brutális erőhatások, amik érték... az a csoda hogy addig kibírták!
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 01. 16:34:53 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
TurbóDénes
Vendég
|
|
« Válasz #2108 Dátum: 2007. június 07. 13:54:46 pm » |
|
Két hónap/5000-6000Km. Kicsit kevéske,főleg annak fényében hogy 70 ropi volt veztengelyestől,és ennyi Km alatt az is megkopott.Rendesen.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 01. 16:35:09 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
Gisti
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4232
|
|
« Válasz #2109 Dátum: 2007. június 07. 15:36:16 pm » |
|
Lehet, hogy nem Fuchs olajat kéne betőteni a teknyőbe?
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 01. 16:35:30 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
+36/70/77-97-815 E23 745i E39 525d touring E46 320 Ci Triumph Herald 13/60 Yamaha Fj 1200
|
|
|
TurbóDénes
Vendég
|
|
« Válasz #2110 Dátum: 2007. június 07. 15:38:49 pm » |
|
Miért? A Fuchs az nem jó olaj?
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 01. 16:35:46 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
Gisti
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4232
|
|
« Válasz #2111 Dátum: 2007. június 07. 15:47:39 pm » |
|
Két hónap/5000-6000Km. Kicsit kevéske,főleg annak fényében hogy 70 ropi volt veztengelyestől,és ennyi Km alatt az is megkopott.Rendesen. Szerintem ha ez történt akkor két dolog lehet:vagy nincs olajozásod rendes vagy vagy gyönge az olaj. Én egyébként lassan 16 éve a Quaker State olajat használom és amikor megbontottam amotort akkor nem volt olajsár, aranybarna aluminium felület nézett velem szembe. Ezzel én nem azt mondtam, hogy nem jó olaj de lehet, hogy ide nem megfelelő...
|
|
|
Naplózva
|
+36/70/77-97-815 E23 745i E39 525d touring E46 320 Ci Triumph Herald 13/60 Yamaha Fj 1200
|
|
|
TurbóDénes
Vendég
|
|
« Válasz #2112 Dátum: 2007. június 07. 15:59:14 pm » |
|
Értem. Az olajat nem kérdeztem miféle volt benne. Idegenül jött be,és kétségbe volt esve hogy megint ennyit ki kell adni. Egyébként gyári hibásak ezek a 12V-s Fiat blokkok,neki már ez a cserélt cucc volt benne. Tehát a második garesz ment a levesbe. 90.000-rel vette a kocsit,nemsokra rá már jártányi erő sem volt benne. Akkor vette a "JAVÍTÓ" készletet. Ezek bírták ennyi ideig. Én hoztam neki 31.000.- ért egy garnitúra AE-gyártmányú himbát,amit beletettek és már ment is a következő kereskedésbe. Mármint az autó. Csoda hogy nem tudod mit veszel meg? Egyébként a FUCHS olajtól a főnököm M52B25-ös mocija cca:300.000 Km-rel egészen elhalkult,és ezt nem is csipegeti. A Haver 2.5TDS motoros Omegája 500.000 közelében van,neki most a CFE MC-ből kell 5000 km-enként 0,5 lityi. Előtte CASTROL volt benne,abból a literest beharapta ugyan ennyin. (Minnyá kapok Sixpack-tól)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Karell Gott
Nem elérhető
Hozzászólások: 728
|
|
« Válasz #2113 Dátum: 2007. június 07. 19:11:51 pm » |
|
meg egy kis adalek info...a schrick azt javasolja hogy 296-s tengely meg elmegy a gyari szelepekkel es a rugokkal ..utanna visszont ha nagyobbat akarsz akkor mindenkeppen ki kell cserelni oket mert nem tudja visszahuzni a szelepet a rugo igy jon letre a dugo+szelep nemkivant talalkozo.. plussz ha profibb motortunig akkor kellene bele gorgos,csapagyazott szelephimba....nagyon kiraly/draga Ez csecse,bár egyenlőre ott tartok,hogy van kb 4 tengőm,és azon variálok hogy mellik legyen az áldozat. Meg a macera nekem,hogy ritkán járok pest megye fele,sőt ha tehetem kihagyom(sorry mindenkitől). Szóval inkább az a para hogy mikorra lesz ebből vmi. Mert javítsatok ki ha tévedek, kell egy tengely amit Herr Szurominak elküldök-átadok,amiből nékem olyat köszörül amilyet szeretnék. Vagy nem? Vagy nem
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 01. 16:37:02 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
E21 323i E32 750iL E36 323iT
|
|
|
BMWWWW
Kicsi Én
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 2325
Öreg járgány szivatóval indul
|
|
« Válasz #2114 Dátum: 2007. június 07. 23:12:26 pm » |
|
Már egy ideje meg akartam kérdezni Karel, te milyen nemzetiségü vagy? Talán Finn vagy Gott?
Csak vicc volt, bocsi!
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 01. 16:37:45 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
pannon 9341256 Ezen hívj ha mersz!!!
Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
|
|
|
Mike
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4841
Csokihabanero :D
|
|
« Válasz #2115 Dátum: 2007. június 07. 23:16:40 pm » |
|
Ez olyan igazi moderálni való poén volt.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 01. 16:37:57 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
Főmordor.
|
|
|
Boge
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 3300
Ne vedd el!
|
|
« Válasz #2116 Dátum: 2007. június 08. 04:46:29 am » |
|
Karell. Ha más lesz a tengelyed és nem nyúlsz az üzemanyag ellátáshoz, el fog szegényedni a keveréked, mert a hosszabb nyitásidő miatt szívja a levegőt, de nem kap elég benyát. Sajnos ez nem olyan egyszerű. Próbálkozz nagyobb befecsk fejekkel, találd meg az optimálisat. Ha van ződkártyás ismerősöd, tud mérni lambda értéket és az segít eltalálni az megfelelőt. A légtömeg Co csavarja is segít, de az max a finomhangoláshoz, mert a benyát nem pótolja. Fokolókerék kis tengelyhez nem feltétlen szükséges, nagyot meg ne akarj, ha tényleg nagy, akkor használhatatlan utcára. Egyébként nem nagyon szeretem a csinált tengelyeket, de Szurominak azért van tapasztalata, főleg m10-m20 ügyben. Vidd el hozzá, beszélj vele. Mond majd sok jót, többet mint mi.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Steam
Nem elérhető
Hozzászólások: 259
|
|
« Válasz #2117 Dátum: 2007. június 08. 11:18:24 am » |
|
A köszörült tengely mindig kétélű. Olcsó, de sok a kompromisszum. Most biztos jön okos, h az milyen jó. De a köszörült tengelynél kisebb lesz az alapkör, h a nagyobb nyitást meg lehessen oldani. (ilyenkor nem éri el az excenter a szelepet = nagyobb excenter gyártása) Nem véletlen, h a köszörülést csak nagyon kis módosítást igénylő tengelyeknél alkalmazzák. Ha vki nagyobbat akar (és jót), akkor meg kell venni a nagy alapkörös tengelyt. M20 témában jártak már köszörült tengellyel úgy, h alapjárat 2000, 6000ig semmi, utána elindult és ment 7000ig. Ugyanez a motor dbilas tengellyel, normál alapjárat, és 3000től folyamatosan húzó motor.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 01. 16:38:40 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
TurbóDénes
Vendég
|
|
« Válasz #2118 Dátum: 2007. június 08. 15:30:49 pm » |
|
Egy kis kedvesség a "köröző" kollégáknak Motorsport?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
csmario
Nem elérhető
Hozzászólások: 2316
|
|
« Válasz #2119 Dátum: 2007. június 08. 15:42:08 pm » |
|
nemtetszik a színe
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 01. 16:39:26 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
BMW e21 323i,BMW e30 325ix
|
|
|
TurbóDénes
Vendég
|
|
« Válasz #2120 Dátum: 2007. június 08. 15:42:42 pm » |
|
Az nekem se.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 01. 16:39:36 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
V8 Szisandor
e21 v8 4.0
Nem elérhető
Hozzászólások: 1125
|
|
« Válasz #2121 Dátum: 2007. június 08. 15:52:30 pm » |
|
hali. ha a nemturbos motorra rakunk turbot vagy kompresszort v vmi mast akkor kellene a dugattyuk huteset is megoldani...minden egyebb dolog mellet. ? koszi
|
|
|
Naplózva
|
azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...
20-260-22-26
|
|
|
TurbóDénes
Vendég
|
|
« Válasz #2122 Dátum: 2007. június 08. 15:56:27 pm » |
|
Szerintem kell,legalább is Én olyanokkal találkoztam amikhűtöttek voltak. (olaj) De biztossan jönnek a nagy hekkerek és elmondják az élest.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 01. 16:52:58 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
I-scream
Nem elérhető
Hozzászólások: 934
|
|
« Válasz #2123 Dátum: 2007. június 08. 16:17:17 pm » |
|
Egy kis kedvesség a "köröző" kollégáknak Motorsport? ÁÁÁÁÁÁ!!!!!!!!! Az az autó az enyém! Mondtam már a poweren is: Enyém,enyém,enyém!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sixpack525i
Vendég
|
|
« Válasz #2124 Dátum: 2007. június 08. 16:25:18 pm » |
|
hali. ha a nemturbos motorra rakunk turbot vagy kompresszort v vmi mast akkor kellene a dugattyuk huteset is megoldani...minden egyebb dolog mellet. ? koszi Nem fontos. Az L-jetes 45i motorban sincs dugóhűtés, a motronicosban viszont már van. Más kérdés, hogy azért ajánlott.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Himizoli1
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 1252
|
|
« Válasz #2125 Dátum: 2007. június 08. 17:28:14 pm » |
|
hali. ha a nemturbos motorra rakunk turbot vagy kompresszort v vmi mast akkor kellene a dugattyuk huteset is megoldani...minden egyebb dolog mellet. ? koszi Ha méred az EGT (exhaust gas temperature) , akkor megfelelő benzin-levegő esetén és gyújtás esetén nem kell. A programozhato elektronikával tudod ezeket a paramétereket figyelni és szabályozni.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
I-scream
Nem elérhető
Hozzászólások: 934
|
|
« Válasz #2126 Dátum: 2007. június 08. 19:10:51 pm » |
|
Karell. Ha más lesz a tengelyed és nem nyúlsz az üzemanyag ellátáshoz, el fog szegényedni a keveréked, mert a hosszabb nyitásidő miatt szívja a levegőt, de nem kap elég benyát. Sajnos ez nem olyan egyszerű. Próbálkozz nagyobb befecsk fejekkel, találd meg az optimálisat. Ha van ződkártyás ismerősöd, tud mérni lambda értéket és az segít eltalálni az megfelelőt. A légtömeg Co csavarja is segít, de az max a finomhangoláshoz, mert a benyát nem pótolja. Fokolókerék kis tengelyhez nem feltétlen szükséges, nagyot meg ne akarj, ha tényleg nagy, akkor használhatatlan utcára. Egyébként nem nagyon szeretem a csinált tengelyeket, de Szurominak azért van tapasztalata, főleg m10-m20 ügyben. Vidd el hozzá, beszélj vele. Mond majd sok jót, többet mint mi.
Néhány komolyabb szerszámüzletben lehet kapni keverékaránymérőt.Én kinéztem magamnak pont e célból egy Drapert cirka 6 ezerért.Lehet,ha egy trabiból szerelnénk ki, akkor is hozná az eredményt,azért jobb biztosra menni.És lehet vele mérni vákuumot,benyanyomást,sztem megéri.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Mike
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4841
Csokihabanero :D
|
|
« Válasz #2127 Dátum: 2007. június 08. 22:30:11 pm » |
|
A köszörült tengely mindig kétélű. Olcsó, de sok a kompromisszum. Most biztos jön okos, h az milyen jó. De a köszörült tengelynél kisebb lesz az alapkör, h a nagyobb nyitást meg lehessen oldani. (ilyenkor nem éri el az excenter a szelepet = nagyobb excenter gyártása) Nem véletlen, h a köszörülést csak nagyon kis módosítást igénylő tengelyeknél alkalmazzák. Ha vki nagyobbat akar (és jót), akkor meg kell venni a nagy alapkörös tengelyt. M20 témában jártak már köszörült tengellyel úgy, h alapjárat 2000, 6000ig semmi, utána elindult és ment 7000ig. Ugyanez a motor dbilas tengellyel, normál alapjárat, és 3000től folyamatosan húzó motor.
Vagy hosszabb szelepeket raksz bele. Mi annó esztergáltattunk a szelepek végre egy sapkát 150 ft/db áron, ami tökéletesen bevállt.
|
|
|
Naplózva
|
Főmordor.
|
|
|
Karell Gott
Nem elérhető
Hozzászólások: 728
|
|
« Válasz #2128 Dátum: 2007. június 09. 08:09:13 am » |
|
Már egy ideje meg akartam kérdezni Karel, te milyen nemzetiségü vagy? Talán Finn vagy Gott? Csak vicc volt, bocsi!
Ezen jót mosolyogtam magamban hehe
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 01. 16:54:38 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
E21 323i E32 750iL E36 323iT
|
|
|
I-scream
Nem elérhető
Hozzászólások: 934
|
|
« Válasz #2129 Dátum: 2007. június 09. 11:28:25 am » |
|
Amúgy ez egy név?Jelent valamit? Bocs,de kultúrálisan alultáplált vagyok
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 01. 16:54:53 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
|