| 
			| 
					
						| ma.lac 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 72
								
								 | 
								|  | « Válasz #2430 Dátum: 2010. május 12. 19:51:11 pm » |  | 
 
 Ha nagyon eredeti a gép akkor a hátsó ülés alsó része alatt a rugók közzé fűzve találhatunk egy gyártási szalagot ami tartalmazza (sok más mellett) a beszerelt extrákat is kódolva.   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 BMW E21 320BMW e34 530iAV8
 BMW K100RS
 Töyota Celica Supra 2.8i
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Miki 24V 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 4171
								
								 
								30/ 402 20 24
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #2431 Dátum: 2010. május 13. 13:52:20 pm » |  | 
 
 Ez a plecsni jelenti, hogy gyárilag milyen felszereltséggel készült az autó? Ha igen, akkor meg tudná valami mondani, hogy ezek a számok konkrétan mit takarnak?    Ezek vázszám "identitás" kódok csak, hogy az adott pedálsort (mert ez ott van), melyik kivitelbe szerelték. Felszereltséghez semmi köze. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 E12 520/6 -1978E12 520/6 -1979
 E12 520/6 -1980
 E28 525e
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Dávid 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 2357
								
								 | 
								|  | « Válasz #2432 Dátum: 2010. május 13. 14:58:20 pm » |  | 
 
 És akinek az autójában nyoma sincs a műszarfal alatti táblának?    Az enyémben pl semmi jel nem utal rá, hogy ott valaha is volt tábla, vagy bármi más. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 \CO=\\ \==O O \  ...Amelyik cápa a kezedből eszik, az a lábadból is fog... |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Mpower 
								Vendég
 | 
								|  | « Válasz #2433 Dátum: 2010. május 13. 15:04:32 pm » |  | 
 
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Promega 
								Administrator    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 3726
								
								 | 
								|  | « Válasz #2434 Dátum: 2010. május 13. 17:29:09 pm » |  | 
 
 És akinek az autójában nyoma sincs a műszarfal alatti táblának?    Az enyémben pl semmi jel nem utal rá, hogy ott valaha is volt tábla, vagy bármi más.az enyémben sincs,de én a 315 miatt ráfoghatom, hogy  a súlycsökkentés miatt...     bár nálam nincs hátul kapaszkodó sem ... ott is megspóroltak vagy 10 dekát...     |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| MCLeslee 
								aki nem hiszi, az üljön bele!!!  Nem elérhető 
								Hozzászólások: 186
								
								 | 
								|  | « Válasz #2435 Dátum: 2010. május 13. 21:43:37 pm » |  | 
 
 hali!ha egy motor hengerfejes lett, akkor feltétlen hogy forrjon a viz, vagy csak elég az is jelzőként hogy nyeli a vizet? valamint a motorolaj szinén is látható változás?
 köszi
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 +421908683907 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| csabE28 
								aki számodra  Nem elérhető 
								Hozzászólások: 1889
								
								 
								Szerelem, mert cápa!
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #2436 Dátum: 2010. május 14. 15:16:43 pm » |  | 
 
 Aha lehet de azis nem. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 Aranka az én kis vasoxidkupackám! |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Lütyő1 
								Lázadó  Nem elérhető 
								Hozzászólások: 5712
								
								 | 
								|  | « Válasz #2437 Dátum: 2010. május 14. 18:12:54 pm » |  | 
 
 S.O.S. segítség kellene: e23-asnál a kipufogónál levő középső hővédő lemezről kellene infó,hogy pontosan mit takar el?a kardánalagutat fedi alulról,vagy a kipuff és a kardán között van, vagy a kipuff alatt?sajnos csinálnom kell egyet, de amit találtam képet,azon nem igazán kivehető a helye....Találgatás nem érdekel, csak a tuti infó..thnks! |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 E12-518;E23-728i;Trafi 601S |  |  | 
	| 
			| 
					
						| TraBence 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 4521
								
								 
								+36 30 370 85 77
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #2438 Dátum: 2010. május 14. 20:06:44 pm » |  | 
 
 SOS kéne E28 szervizintervallum nullázás hogyan megy...
 köszi
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 Bence |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Promega 
								Administrator    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 3726
								
								 | 
								|  | « Válasz #2439 Dátum: 2010. május 14. 20:44:57 pm » |  | 
 
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| TraBence 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 4521
								
								 
								+36 30 370 85 77
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #2440 Dátum: 2010. május 14. 22:18:08 pm » |  | 
 
 köszi... sikerült... 
 nem tom mért de hiába kerestem nem találtam... úgy látszik ma tényleg kiba szar formában vagyok...
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 Bence |  |  | 
	| 
			| 
					
						| géza 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 73
								
								 | 
								|  | « Válasz #2441 Dátum: 2010. május 15. 07:57:29 am » |  | 
 
 Sziasztok!
 Sok helyen olvastam már hogy e28-ba e34 telszkopot és rugot raknak hátulra. Már csak az a kérdésem hogy hogyan mert a felfogato csavarok helyei nem egyeznek a toronyban!
 Ha valaki csinált már ilyet és felvilágositana azt megköszönném, mert a kocsim hátulja eléggé ül.
 Az auto utolso szériás e28.
 
 Elöre is kösz!
 |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2010. május 15. 08:00:35 am írta géza » |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Lütyő1 
								Lázadó  Nem elérhető 
								Hozzászólások: 5712
								
								 | 
								|  | « Válasz #2442 Dátum: 2010. május 15. 13:35:42 pm » |  | 
 
 srácok! tényleg nincs senkinek képe e23-ról alulról,amin látszik a kipuffrendszer közepe??     |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 E12-518;E23-728i;Trafi 601S |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Gisti 
								Moderátor    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 4241
								
								 | 
								|  | « Válasz #2443 Dátum: 2010. május 15. 14:48:10 pm » |  | 
 
 Lütyő!
 A kasznit alatt van közvetlenül  a kardán felett.
 
 Leslee!
 Nem biztos, hogy forr a víz de ha eltűnik annak is lehet sok más oka is pl. repedt radiátor vagy gumicső ha hosszú út után is habos a szelepfedél belseje akkor nagyon valószínű  az, hogy hengerfejes. De ha beleszagolsz a kiegyenlítőtartályba és  ott lehet érezni a kipuff szagot akkor biztosan az.
 |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2010. május 15. 14:53:14 pm írta Gisti » |  Naplózva | 
 
 +36/70/77-97-815E23 745i
 E39 525d touring
 E46 320 Ci
 Triumph Herald 13/60
 Yamaha Fj 1200
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| adam 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 457
								
								 | 
								|  | « Válasz #2444 Dátum: 2010. május 15. 17:01:42 pm » |  | 
 
 Kérdésem lenne a hozzáértőkhöz. A 87-es 518-ba bele megy-e gond nélkül, egy régebbi M10b20-as blokk(bakok helye). Ami benne van meghalt, s akkor már kéne kicsit fejleszteni. Az M10 blokkokon mi volt a legfejlettebb bef.rendszer? L-jet vagy modernebb?
 Köfi
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 3x M30 b28          70 4169829 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Lütyő1 
								Lázadó  Nem elérhető 
								Hozzászólások: 5712
								
								 | 
								|  | « Válasz #2445 Dátum: 2010. május 15. 17:12:19 pm » |  | 
 
 Lütyő!
 A kasznit alatt van közvetlenül  a kardán felett.
 
 Leslee!
 Nem biztos, hogy forr a víz de ha eltűnik annak is lehet sok más oka is pl. repedt radiátor vagy gumicső ha hosszú út után is habos a szelepfedél belseje akkor nagyon valószínű  az, hogy hengerfejes. De ha beleszagolsz a kiegyenlítőtartályba és  ott lehet érezni a kipuff szagot akkor biztosan az.
 
 Köszi! a képen kettő van, a 11-es,és a 2-es..a 11-es lesz az, nade a 2-es hova megy? |  
						| 
 E12-518;E23-728i;Trafi 601S |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Miki 24V 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 4171
								
								 
								30/ 402 20 24
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #2446 Dátum: 2010. május 15. 18:32:49 pm » |  | 
 
 Kérdésem lenne a hozzáértőkhöz. A 87-es 518-ba bele megy-e gond nélkül, egy régebbi M10b20-as blokk(bakok helye). Ami benne van meghalt, s akkor már kéne kicsit fejleszteni. Az M10 blokkokon mi volt a legfejlettebb bef.rendszer? L-jet vagy modernebb?
 Köfi
 
 Bele megy pikkpakk és az L / LE-jet volt a legfejlettebb befecsi rendszer M10-re    (ez az a kis szépség, amit láttunk, mikor hoztuk az E12-t?    ) |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 E12 520/6 -1978E12 520/6 -1979
 E12 520/6 -1980
 E28 525e
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| adam 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 457
								
								 | 
								|  | « Válasz #2447 Dátum: 2010. május 15. 19:38:55 pm » |  | 
 
 Ő lenne, csak vívódok, hogy mi legyen mert még lakatolni is kéne, és "csak" egy szolglati lenne. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 3x M30 b28          70 4169829 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| c_sonty 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 228
								
								 | 
								|  | « Válasz #2448 Dátum: 2010. május 15. 19:46:58 pm » |  | 
 
 Üdv Srácok! Az egyik kedves ismerősömnek egy kis segítségre lenne szüksége.  E34-be szeretne ilyen kormányt rakni.  Kérdés, kivitelezhető-e, ha igen akkor csak E38-39 modellekből való jöhet szóba, vagy esetleg jó az E46 is?  |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| MCLeslee 
								aki nem hiszi, az üljön bele!!!  Nem elérhető 
								Hozzászólások: 186
								
								 | 
								|  | « Válasz #2449 Dátum: 2010. május 16. 00:30:41 am » |  | 
 
 Lütyő!
 A kasznit alatt van közvetlenül  a kardán felett.
 
 Leslee!
 Nem biztos, hogy forr a víz de ha eltűnik annak is lehet sok más oka is pl. repedt radiátor vagy gumicső ha hosszú út után is habos a szelepfedél belseje akkor nagyon valószínű  az, hogy hengerfejes. De ha beleszagolsz a kiegyenlítőtartályba és  ott lehet érezni a kipuff szagot akkor biztosan az.
 
 Köszi Gisti! |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 +421908683907 |  |  | 
	|  | 
	| 
			| 
					
						| Promega 
								Administrator    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 3726
								
								 | 
								|  | « Válasz #2451 Dátum: 2010. május 18. 18:53:44 pm » |  | 
 
 Abból, hogy valami trükkel feljebb vitték a maximális teljesítmény fordulatszámát 700 1/perc-cel... a lényeges adat, ami a motormechanikából adódik, az a nyomaték, az pedig azonos a két motornál...
 a megoldás valahol a motorblokkon kívül lesz, szívósor (keresztmetszet) , pillangószelep, kipufogóöntvény (alak, keresztmetszet), kipuff Y  (keresztmetszet) körül, esetleg a vezérlésbe nyúltak bele...
 Össze kell hasonlítani a kétfajta motort, akár képeken, vagy ha van lehetőséged, akkor élőben, valamiféle áramlási keresztmetszet csökkentést kell keresned.
 
 Ilyen van az m10-nél is, nekem pl. 4 fajta kipufföntvényem van hozzá...
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| fblacka 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 705
								
								 
								ejtsd: efbélacka
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #2452 Dátum: 2010. május 18. 21:22:42 pm » |  | 
 
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Kox 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 1361
								
								 
								Powered by rozsda
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #2453 Dátum: 2010. május 19. 11:50:48 am » |  | 
 
 Azt írják tengely.
 A gyengébbik L-jet, az erősebb pedig már motronic. De persze lehetnek más külömbségek is, kompresszió, vezérlés, hengerfej, stb, de én csak az elektronikáról tudom biztosan hogy külömbözik. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Sam8888 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 5133
								
								 | 
								|  | « Válasz #2454 Dátum: 2010. május 19. 11:54:49 am » |  | 
 
 Biztosan nem motronik. Az m20b23 az végig L-Jettel készült az e30-ban. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 2 ajtó 4 kerék 6 henger |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Dávid 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 2357
								
								 | 
								|  | « Válasz #2455 Dátum: 2010. május 19. 12:00:19 pm » |  | 
 
 Ez a teljesítmény adat honnan jött egyébként?Én kizártnak tartom, hogy az E30-ból gyengébb volt ugyanaz a tipus, mint E21-ből (143 hp)...
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 \CO=\\ \==O O \  ...Amelyik cápa a kezedből eszik, az a lábadból is fog... |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Sam8888 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 5133
								
								 | 
								|  | « Válasz #2456 Dátum: 2010. május 19. 12:09:54 pm » |  | 
 
 Egy küldölfdi fórumon kaptam egy olyan megfejtést, hogy a 139 lovasokkon az E21 hfeje van, aminek kisebbek a szívócsatornái (200-as hfej), ebből adódik a teljesítménykülönbség. A 150 lovas hfejnek a vége 731 (enyém: 1277731, tehát elméletileg az újabb).
 Autodata is ezt a telj. adatot mutatja motorkód alapján, meg sok más internetes forrás is.
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 2 ajtó 4 kerék 6 henger |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Dávid 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 2357
								
								 | 
								|  | « Válasz #2457 Dátum: 2010. május 19. 12:12:15 pm » |  | 
 
 Evolúció    Akkor gondolom optimalizálták a teljesítmény-nyomaték-fogyasztás adatokat... Végülis az ETA sem a teljesítményről, hanem a nyomatékról híres... |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 \CO=\\ \==O O \  ...Amelyik cápa a kezedből eszik, az a lábadból is fog... |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Sam8888 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 5133
								
								 | 
								|  | « Válasz #2458 Dátum: 2010. május 19. 12:13:49 pm » |  | 
 
 Az az érdekes, hogy a nyomaték az mindkét motornál egyezik.    |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 2 ajtó 4 kerék 6 henger |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Miki 24V 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 4171
								
								 
								30/ 402 20 24
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #2459 Dátum: 2010. május 19. 12:15:50 pm » |  | 
 
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 E12 520/6 -1978E12 520/6 -1979
 E12 520/6 -1980
 E28 525e
 |  |  | 
	|  |