Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #2790 Dátum: 2010. július 15. 12:55:00 pm » |
|
Ok, köszi!
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
szöcskE28
Nem elérhető
Hozzászólások: 186
|
|
« Válasz #2791 Dátum: 2010. július 15. 20:50:12 pm » |
|
E28-ba M20 helyére M50 mekkora munka, és mi kellhet pluszba még?
|
|
|
Naplózva
|
e28
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #2792 Dátum: 2010. július 16. 07:10:38 am » |
|
E28-ba M20 helyére M50 mekkora munka, és mi kellhet pluszba még?
Nagy meló,sok minden kell még,nagyon drága a karbantartása,és nagyon kilóg a lóláb! E28-ba,M20 helyett M30 való.
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #2793 Dátum: 2010. július 16. 10:10:04 am » |
|
Ha ugyanavval a felnivel egy e28-ason hátul elfér a 225-ös gumi, akkor ugyanavval a felnivel e23-ason is elfér?
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 6809
"BMWéhes"
|
|
« Válasz #2794 Dátum: 2010. július 16. 10:56:26 am » |
|
Felnitől is függ, de ami nekem volt a fekete alatt 225-ös kerék az E23-alatt is volt, a mostani 18-as, a 235-tel is elfér mindkettő alatt... Szerintem igen, kivéve ha valami nagyon elkurt ET-jű felni nagy ballon gumival de ha E28 alatt volt akkor az E23 alá is befér
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 6809
"BMWéhes"
|
|
« Válasz #2795 Dátum: 2010. július 16. 11:07:31 am » |
|
E28-ba M20 helyére M50 mekkora munka, és mi kellhet pluszba még?
Van vele munka... Ha akarod, hogy ereje legyen és megkapjon minden jelet a motorod ami kell neki, akkor gondolkozhatsz a komplett kábelköteg cserén... Pl E34 kötegét húzni az E28-ba E34 műszercsoporttal együtt... Bölcsőt vagy motortartó bakot alaktani kell, illik nagyobb fék, nagyobb kipufogó minimum E28 528i rendszer... Rugókkal is foglalkozhatsz elől... stb... Én is egy M50B25-öt akartam így berakni az E28-ba Egyébként nagyon megbízhatóak és az alkatrész se sok hozzá... Nem drága a karbantartása Csak ha szar ... Viszont inkább vegyél 150-ért egy makulátlan motort mint egy 60-ezrest "merr az jóóóféle"... A 60 ezresre ráboríthatsz 300-400-at, hogy tökéletes legyen....
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
BMWWWW
Kicsi Én
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 2325
Öreg járgány szivatóval indul
|
|
« Válasz #2796 Dátum: 2010. július 16. 11:56:53 am » |
|
E28-ba M20 helyére M50 mekkora munka, és mi kellhet pluszba még?
Én már csináltam ilyet, néhányat, szerintem nem nagy ügy, bár van vele mókolás, de megoldható. A teljes átkábelezést felejtsd el, csak azok csinálnak ilyet, akik nem tudják mit hova kell kötni. Sokkal inkább egy M50 M52 mint egy M30, mert akkor legalább nem kell venned benzinkutat.
|
|
|
Naplózva
|
pannon 9341256 Ezen hívj ha mersz!!!
Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
|
|
|
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 6809
"BMWéhes"
|
|
« Válasz #2797 Dátum: 2010. július 16. 13:34:56 pm » |
|
Amikor én akartam ezt csinálni átrágtuk a dolgot és tudtommal az m50 csak a saját órájával kapja meg a megfelelő sebességjelet stb. De lehet, hogy én tévedek
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #2798 Dátum: 2010. július 16. 13:49:20 pm » |
|
Én már csináltam ilyet, néhányat, szerintem nem nagy ügy, bár van vele mókolás, de megoldható. A teljes átkábelezést felejtsd el, csak azok csinálnak ilyet, akik nem tudják mit hova kell kötni. Sokkal inkább egy M50 M52 mint egy M30, mert akkor legalább nem kell venned benzinkutat.
Aki nem tudja, az inkább te vagy.... a nagyképűség, ha fájna bazmeg.... azért mert valami visít 4,45-ös difivel, az nem jelenti azt,hogy űberkirály... egyszer olvasnál utána bárminek is.... cápán hová raksz sebesség jelet?E28-ban még csak csak,de a saját órájával... Nem kell neki mi? Okos.... nézz át egy akár egy 1.1-es motronic kapcs rajzot.... ha tudsz egyáltalán kapcs. rajzot olvasni.... Mérj ki egyszer egy E28/E30 óra által kiadott seb. jelet és egy M50/M60hoz tartozójét... Persze nézz csak hülyének nyugodtan, de eddig nekem tudott annyit idegen bódéban egy M50B20, mint másnak egy belefosott B25... Bocsánat a kirohanásért,de azért ez már sok... ez a minekaz jóvanaz, majdénmegmutatom, mert a gyár udvarán születtem és BMW olaj folyik az ereimben.... most pedig lehet huhogni és szemétnek nézni.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
|
« Válasz #2799 Dátum: 2010. július 16. 15:08:44 pm » |
|
Aki nem tudja, az inkább te vagy.... a nagyképűség, ha fájna bazmeg.... azért mert valami visít 4,45-ös difivel, az nem jelenti azt,hogy űberkirály... egyszer olvasnál utána bárminek is.... cápán hová raksz sebesség jelet?E28-ban még csak csak,de a saját órájával... Nem kell neki mi? Okos.... nézz át egy akár egy 1.1-es motronic kapcs rajzot.... ha tudsz egyáltalán kapcs. rajzot olvasni....
Mérj ki egyszer egy E28/E30 óra által kiadott seb. jelet és egy M50/M60hoz tartozójét...
Persze nézz csak hülyének nyugodtan, de eddig nekem tudott annyit idegen bódéban egy M50B20, mint másnak egy belefosott B25...
Bocsánat a kirohanásért,de azért ez már sok... ez a minekaz jóvanaz, majdénmegmutatom, mert a gyár udvarán születtem és BMW olaj folyik az ereimben....
most pedig lehet huhogni és szemétnek nézni.
Ezek szerint az e30 kasztniba, e30 sebességjellel bekötött m50 motorok sem tudják a gyári teljesítményadatot?
|
|
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
BMWWWW
Kicsi Én
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 2325
Öreg járgány szivatóval indul
|
|
« Válasz #2800 Dátum: 2010. július 16. 15:37:02 pm » |
|
Aki nem tudja, az inkább te vagy.... a nagyképűség, ha fájna bazmeg.... azért mert valami visít 4,45-ös difivel, az nem jelenti azt,hogy űberkirály... egyszer olvasnál utána bárminek is.... cápán hová raksz sebesség jelet?E28-ban még csak csak,de a saját órájával... Nem kell neki mi? Okos.... nézz át egy akár egy 1.1-es motronic kapcs rajzot.... ha tudsz egyáltalán kapcs. rajzot olvasni....
Mérj ki egyszer egy E28/E30 óra által kiadott seb. jelet és egy M50/M60hoz tartozójét...
Persze nézz csak hülyének nyugodtan, de eddig nekem tudott annyit idegen bódéban egy M50B20, mint másnak egy belefosott B25...
Bocsánat a kirohanásért,de azért ez már sok... ez a minekaz jóvanaz, majdénmegmutatom, mert a gyár udvarán születtem és BMW olaj folyik az ereimben....
most pedig lehet huhogni és szemétnek nézni.
Ebben a stílusban nem tudok vitatkozni! "Bazmeg" Mostanában tapasztalom, hogy ha valamiért úgy érzed, az jönne le egy hozzászólásból, hogy itt rajtad kívül valaki egy kicsit is konyít az autóhoz, azt ,már ide sem merem írni, hogy a BMW-hez, akkor rögtön agresszívan, és tőled szokatlan stílusban szólsz hozzá. Azért megértem én ezt, csak nem méltó hozzád ez a stílus. Mond meg nekem Miki, mikor szóltam, írtam, hozzád, vagy rólad ilyen stílusban? Ne legyen már ilyen nagy a szakmai féltékenységed, mert vissza üt és komoly jó pontokat von le az igazi emberi értékeidből. Maradok barátod, tisztelettel, Viktor
|
|
|
Naplózva
|
pannon 9341256 Ezen hívj ha mersz!!!
Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #2801 Dátum: 2010. július 16. 15:59:53 pm » |
|
Ne haragudj Viktor, valóban soha az életben nem szóltál hozzám ilyen modorban, stílusban, de burkoltan lehülyézni valakit (magamra vettem), mert összehozok mindent, amit mérnökök százai korábban kifejlesztettek és működik is minden, ráadásul jól...na ezért toltam fel az agyam. Nyilván a mindent vezetékelés túlzás, de ez úgy tűnik igen érzékeny pontom marad. Az, meg hogy csak én érthetek bármihez is ,az szintén túlzás. Van X tudásom, amiben rengeteg tanulási energiám van, de egy szóval sem mondhatom,hogy mindent tudok, mert még sorakozik a polcomon pár BMW szakkönyv, amit még bele szeretnék tuszkolni a fejembe.
Valóban kár volt "letámadnom" , mert nekem nincs jó beszélőkém, hogy kidumáljak mindent. Én ilyen amit gondolok, azt azonnal kibököm. Inkább, mint a hátad mögött... én úgy gondolom. De abban igazad van,hogy valóban durván írtam. Bocsánat.
Koxnak:
Egyszer beszélgettem egy emberrel sebességjel kapcsán, akik méregették az E30 által kiadott jeleket és arra jutottak, hogy amit az E30 /vagy cápa kiad pl. 60-70km/h-t, az a 3.1 és kortársa részére nem éri el a 16km/h-t, vagyis a motorvezérlő még mindig ott tart, hogy alapjárati gyújtással és keverékkel fog szaladni. Persze evvel is egy gecinagyot tudsz autózni, röhögve tiltásba rakod bármikor, viszont ha 2 építést összefordítasz, már kijön a különbség.... Más. végy alapul egy M50-et. Bármilyet. tegyél bele azonos szériából/évjáratból más motorról órát és használd mindenféle körülmény között legalább 1000km-t. Ordítani fog a különbség. Nem fogod te azt azonnal észrevenni, csak jópár km után fog feltűnni pár szituációban, hogy hoppá, ez nem olyan, mint volt... Én 2 éven keresztül ezt túrtam, próbálgattam, nem a levegőbe beszélek. Igazából ez is olyan dolog, amiből csak hülye ként jövök ki, ezért ráhagyom mindig. ...mondjuk azt nem értem, hogyha ettől hülye vagyok, akkor más nyilván okosabb, jobban érti ezt. na most. Ha okosabb és jobban érti, akkor nyilván utánajárt már mégtöbb dolognak, mégtöbb kapcs. rajzot nézett... de ha ezeket nézte/olvasta, akkor hogy nem tűnt fel a sebesség jel már egy E28 M20B20 motronicnál?...tudom én vagyok az idióta.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #2802 Dátum: 2010. július 16. 16:20:30 pm » |
|
Szóval akkor ezért nem javasoltad nekem az m50-et az E21-be. Meg a motronicot sem.
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
BMWWWW
Kicsi Én
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 2325
Öreg járgány szivatóval indul
|
|
« Válasz #2803 Dátum: 2010. július 16. 16:22:41 pm » |
|
Miki! Az, hogy magadra vetted az a te dolgod. Konkrétan ebben a témában, csak rád nem gondoltam. Sok más "autóépítő" jutott hirtelen eszembe.
|
|
|
Naplózva
|
pannon 9341256 Ezen hívj ha mersz!!!
Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #2804 Dátum: 2010. július 16. 16:27:59 pm » |
|
Szégyellem magam. Szét visz ez a meleg... bocsánat hogy haraptam, pedig tényleg nem szóltál rosszat.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 6809
"BMWéhes"
|
|
« Válasz #2805 Dátum: 2010. július 16. 16:40:28 pm » |
|
Béke kötődött, de akkor is kell neki a gyári köteg meg a km-óra
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #2806 Dátum: 2010. július 16. 17:05:50 pm » |
|
Namost a gyengébbek kedvéért.... (mondjuk én)
ha jól értem, akkor a kmóra által a motorvezérlés felé küldött sebességjelről van szó, ugye? Az magán a kmórán látszik, hogy hogy rossz a sebességjel (megfelelő sebességet mutat-e), vagy a difitől az órába menő sebességjel az megegyezik (9 fogú jeladótárcsa reed relés érzékelővel) ?
b kérdés a két jelalak ismeretében nem lehet előállítani az e28 km óra jeléből az m50 motorvezérlője által kívánt jelet?
c kérdés. milyen ez a jel az e28-nál?
Off Hengerenkénti Multispark gyújtásnál hogy néz ki a primer jelalak? ON
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. július 16. 17:56:00 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #2807 Dátum: 2010. július 16. 17:41:31 pm » |
|
Mivel a börze keresek rovatában nem jártam sikerrel ezért ide is benyomom, hátha többen olvassák: (Ráírtam poweren is több emberre is, de valahogy egyik sem válaszolt...) Keresek E28/E30 biztosítéktábla csatit! Az a csati kell, a biztitáblában van, amire rá lehet dugni a motorkábelköteget!!!! A képen a 8-as számú! (Ja és ha lehet ne legyen szétvágva.) Itt talán jobban látszik... (4-es)
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. július 16. 18:35:32 pm írta Sam8888 »
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #2808 Dátum: 2010. július 16. 18:48:29 pm » |
|
Felnitől is függ, de ami nekem volt a fekete alatt 225-ös kerék az E23-alatt is volt, a mostani 18-as, a 235-tel is elfér mindkettő alatt... Szerintem igen, kivéve ha valami nagyon elkurt ET-jű felni nagy ballon gumival de ha E28 alatt volt akkor az E23 alá is befér Et 11.....német fórumon olvastam, hopgy ugyanez a felni 225-ösökkel még épp jó az e28 alá...
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
BMWWWW
Kicsi Én
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 2325
Öreg járgány szivatóval indul
|
|
« Válasz #2809 Dátum: 2010. július 16. 18:54:15 pm » |
|
Szégyellem magam. Szét visz ez a meleg... bocsánat hogy haraptam, pedig tényleg nem szóltál rosszat.
Nem történt semmi! Intelligensék így oldják meg a problémát, szerintem nekünk ez megy. Pedig gondolom már többen is hozták volna chipset, meg a kólát. Egyetlen konzekvenciát vontam le, ezek után ennyit sem fogok hozzászólni a fórum kérdéseihez. M50/52 kilóméter jelhez meg végképp nem, pedig... Nem sértődésből, hanem mert már alkalmatlan vagyok a vitákra. Azok a dolgok amiken sikerült átesnem az elmúlt 1 évben, gyökeresen megváltoztatták a világnézetemet, és az eberekhez való hozzáállásomat is. Bocsánat az offért, akkor mostantól reszelgessük tovább a cápákat.
|
|
|
Naplózva
|
pannon 9341256 Ezen hívj ha mersz!!!
Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #2810 Dátum: 2010. július 16. 20:38:38 pm » |
|
M50
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #2811 Dátum: 2010. július 16. 20:43:39 pm » |
|
M30 1987, motronic 1.1
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
csmario
Nem elérhető
Hozzászólások: 2316
|
|
« Válasz #2812 Dátum: 2010. július 16. 20:44:54 pm » |
|
és Miki,kb mennyivel von le a teljesítményből a nem megfelelő sebességjel,meg tudod saccolni? ( 20% ) vagy nem ilyen egyértelmű... másik meg,hogy M60 motoroknál,ami tudtommal a 4000 V8, szintén kell sebességjel a műszercsoportról, a maradéktalanul teljes működéshez?
|
|
|
Naplózva
|
BMW e21 323i,BMW e30 325ix
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #2813 Dátum: 2010. július 16. 21:03:39 pm » |
|
Saccolni ilyet nehéz. Mérni kellene padon. M60-nak is kell, erről Börni tudna mesélni
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #2814 Dátum: 2010. július 16. 21:11:25 pm » |
|
Ez egy M60 motorvezérlésének lábkiosztása. E= Eingang, vagyis BEMENET A= Ausgang, vagyis kimenet, kiadott jel Ezek mind mind befolyásolják a finomhangolt teljesítményt. Kell vezetékelni? Gyárban is ökrök mi?
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Gábor
Nem elérhető
Hozzászólások: 1416
|
|
« Válasz #2815 Dátum: 2010. július 17. 09:59:47 am » |
|
Abban tud valaki segíteni esetleg, hogy e28-nál a fogyimérő jele melyik lábra megy a műszerfali csatlakozóknál?
Továbbá hogy mitől ugrál az üzemanyagszint mutatóm? Ilyen 3-8 fokos kilengései vannak, zömében fölfele. Nem a rázkódástól, mert álló helyzetben is csinálja, valamint ha jól emlékszem akkor régebben még a legszarabb úton sem ugrált a mutató.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #2816 Dátum: 2010. július 17. 12:21:08 pm » |
|
Kék csati, 2. lába Ha megnézed a pofáját, akkor be van számozva, ha nincs, akkor lekapod a kék burkolatot róla és az alatt lesz. A szintjelződ szedd ki és állítsd fejre párszor, tedd rá a csatit ,adj rá gyújtást és figyeld mit csinál. Takarítsd meg a lábakat a jelzőn és a csatiján is, használj kontakt sprét, majd biztos, ami biztos alapon szedd szét a műszeregységet és melegítsd át az összes forrasztást. Ez be szokott jönni.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #2817 Dátum: 2010. július 21. 12:00:58 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #2818 Dátum: 2010. július 21. 12:16:36 pm » |
|
11 62 1 711 954 az utángyártott is jó, csak drágább és 13-as kulcsnyílású. Ami önmagában nem baj, de mikor az öntvényt kell felcsavarozni, akkor a 12-fej fér el kényelmesen. Ezért nem véletlenül van a szívósor is 12-es kulcsnyílásúval szerelve
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #2819 Dátum: 2010. július 21. 12:21:23 pm » |
|
Köszi! Ezekszerint a realoem jót dobott ki, a 320-hoz is ezt a cikkszámot hozza. Bosal-al próbálkoztam, gyári cikkszám alapján rendeltem és 13-as kulcsnyílásút hoztak ráadásul alátétest, szóval bementem a BMW-hez és rendeltem gyári újat... Majd meglátjuk. Ha ők is 13-as kulcsnyílásút adnak akkor otthagyom nekik, b****ák meg.
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
|