CápaBMW fórum
2024. május 01. 10:28:45 am *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 [132] 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 ... 180   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Motorsport  (Megtekintve 2328349 alkalommal)
S_1
Vendég
« Válasz #3930 Dátum: 2008. december 30. 12:43:11 pm »

jó, de grószerízige sokhengeres benzinmotorom van már egy, azt azért ne felejtsük el.
az az "m20b28" is lehet baszott erős, ha normális vezérműtengelyt választ bele az ember meg kinyitja a szívó és kipufogóoldalt.
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 14:21:27 pm írta Promega » Naplózva
BMWWWW
Kicsi Én
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2325


Öreg járgány szivatóval indul


« Válasz #3931 Dátum: 2008. december 30. 12:48:37 pm »

Szeretem ezt a témát! Ahogy eddig elnéztem mindig fel lehet vele dobni egy fórumot!
Viktor szerinted a 2.7-es blokkot kéne használnom?
A blokk mindenképpen 25-ös!!!
Naplózva

pannon 9341256
Ezen hívj ha mersz!!!

Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
S_1
Vendég
« Válasz #3932 Dátum: 2008. december 30. 13:14:06 pm »

Nagyon beütött ez neked te Tibi.
Émmeg nemtudom, inkább úgy vagyok vele, hogy grószerízige sokhengeres benzinmotor, ami eleve 200+ lóról indul, és akkor azt lehet reszelgetni, ha még igényli az ember.
na itt van, eddig jön fel az m20b28.


* p_engine060.jpg (64.44 KB, 640x427 - megtekintve 819 alkalommal.)
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 14:21:49 pm írta Promega » Naplózva
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #3933 Dátum: 2008. december 30. 13:31:00 pm »

Jó!
És a hűtőfuratok???
Lehet fúrni, kiadja még a 20-as is. Bár tényleg egyszerűbb egy 2.5/2.7 blokk, csak akkor ugye a motorsz@m...
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 14:22:08 pm írta Promega » Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
Höggenbukken
Vendég
« Válasz #3934 Dátum: 2008. december 30. 13:40:10 pm »

Kiadja, csak nagyon elvékonyodik a hengerfal a víztér és a hengerfurat között, emiatt aztán könnyebben reped.
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 14:22:31 pm írta Promega » Naplózva
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #3935 Dátum: 2008. december 30. 13:52:47 pm »

Én repedésről még nem hallottam, bár arról igen hogy jobban melegszik.
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 14:22:44 pm írta Promega » Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
Himizoli1
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1252



« Válasz #3936 Dátum: 2008. december 30. 15:08:07 pm »

huszonötös blokk, huszonötös dugó, huszas hajtókar, m52b28 főtengely.
ez így plug&play, egyedül a főtengely elejére a vezérműszíj kereke elé kell készíteni egy közbetéthüvelyt, de nem egy nagy durranás, akármelyik esztergályos két perc alatt leszúrja a kért darabot.
200cm3-ért  érdemes ennyit vesződni? És hogyan oldja meg a többlet benzin bevitelt? A gyújtáson is kellene állítani, hogy igazán jó legyen.
De vannak azért érdekes megoldások Smiley


* large_10193-1113899.jpg (97.63 KB, 1024x768 - megtekintve 849 alkalommal.)
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 14:23:01 pm írta Promega » Naplózva
S_1
Vendég
« Válasz #3937 Dátum: 2008. december 30. 15:13:45 pm »

hogyan...
motroniccal töksimán.
nagyobb befecskendezőszelepekkel, benzinnyomás adott, nyitási időkkel operál lambdára.
mi abban a veszettül nehéz?
persze, egy programozható elektronika messze jobb, de ez is működik szépen faszán.
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 14:23:17 pm írta Promega » Naplózva
Höggenbukken
Vendég
« Válasz #3938 Dátum: 2008. december 30. 15:40:04 pm »

200cm3-ért  érdemes ennyit vesződni? És hogyan oldja meg a többlet benzin bevitelt? A gyújtáson is kellene állítani, hogy igazán jó legyen.
De vannak azért érdekes megoldások Smiley
Karbis M5. Jack, engedje meg, hogy aztakurva!  Grin
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 14:23:44 pm írta Promega » Naplózva
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #3939 Dátum: 2008. december 30. 16:01:42 pm »

Nem szar: http://www.garaget.org/?car=10193
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 14:23:57 pm írta Promega » Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
Himizoli1
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1252



« Válasz #3940 Dátum: 2008. december 30. 17:11:52 pm »

hogyan...
motroniccal töksimán.
nagyobb befecskendezőszelepekkel, benzinnyomás adott, nyitási időkkel operál lambdára.
mi abban a veszettül nehéz?
persze, egy programozható elektronika messze jobb, de ez is működik szépen faszán.
A motronic max 15% tud kompenzálni a lambda értékéből, azt is csak késve. Teljes terhelésen meg csak táblázatból megy.  Wink
Így nem fog szépen müködni.
De mindez mennyibe fog kerülni a nagyobb befecsik, a gépmunka, ....
Szerintem egy jó 25i ha meg kevés akkor M50..... vagy M30.... de persze mindeki arra költi a pénzét amire akarja Wink
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 14:24:26 pm írta Promega » Naplózva
Höggenbukken
Vendég
« Válasz #3941 Dátum: 2008. december 30. 17:13:32 pm »

Ezt magyarázom nekik énis, hogy no replacement for displacement, de nemértik.  Grin
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 14:24:48 pm írta Promega » Naplózva
S_1
Vendég
« Válasz #3942 Dátum: 2008. december 30. 17:59:44 pm »

A motronic max 15% tud kompenzálni a lambda értékéből, azt is csak késve. Teljes terhelésen meg csak táblázatból megy.  Wink
Így nem fog szépen müködni.
De mindez mennyibe fog kerülni a nagyobb befecsik, a gépmunka, ....
Szerintem egy jó 25i ha meg kevés akkor M50..... vagy M30.... de persze mindeki arra költi a pénzét amire akarja Wink
sok gépmunka nem kell, csak annyi, amennyi egy normális motorfelújításhoz egyébként is szükséges.
ezt a megoldást meg nem fejből írtam, többször összerakták már ezt a konfigot, ha nem is ez a divat itthon.
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 14:25:06 pm írta Promega » Naplózva
Himizoli1
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1252



« Válasz #3943 Dátum: 2008. december 30. 19:15:48 pm »

Egy linket dobhatnál.  Wink
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 14:25:29 pm írta Promega » Naplózva
S_1
Vendég
« Válasz #3944 Dátum: 2008. december 30. 19:18:34 pm »

http://www.msportster.co.uk/detail.asp?cat=22
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 14:25:42 pm írta Promega » Naplózva
Himizoli1
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1252



« Válasz #3945 Dátum: 2008. december 30. 19:39:28 pm »

Ez csak a mechanika, és az elektronika. Persze mindent meg lehet csinálni, de megéri-e anyagilag?
Mennyiért veszel egy M52B28 főtengelyt? Szerinted mennyivel lesz erősebb egy 28i mint egy 25i?  Wink
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 14:26:11 pm írta Promega » Naplózva
S_1
Vendég
« Válasz #3946 Dátum: 2008. december 30. 19:54:03 pm »

angolok.
nem hiszed el, hogy miket kidobnak bontani.
ott kinn ez nem igazán tétel, simán viselhető költség. sőt. ha nem olyan veszettül sürgős, akár itthon is lehetne találni, csak ki kell tudni várni.
egy ilyen motor meg szépen összerakva szerintem hozza az m30b35öt azzal a vitathatatlan előnnyel, hogy lényegesen könnyebb. talán mér pörgősebb is, bár ekkora lökettel ez már nem biztos.
nézd meg, mibe akasztották, ott azért szempont a súly.
a motronicot meg egy az egyben rajta hagyták, kapott egy chipet összvissz. nem pont ezek közt a képek közt, de azon az oldalon megtalálod azt is. amikor először megtaláltam ezt, nagyon megindult bennem a kislámpás kétajtós e30atvehetnék, de már lenyugodtam, két autóm legyen, aztán majd utána esetleg valami. de mondom, nagyon tetszik ez a munka. és hát e30ba építve nem kell váltót keresni, nem kell kardánt keresni, mert maradhat az eredeti konfig, méretre mindenképpen kiadja.
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 14:26:32 pm írta Promega » Naplózva
pic
Vendég
« Válasz #3947 Dátum: 2008. december 30. 20:10:26 pm »

Csakhogy én szeretném meghagyni az őslény jelleget a k-jettel és nem elektronikázni. De az is lehet hogy akkor már egyszerűbb lenne turbósítani nem? Callaway a 80-as években csinált egy 323i turbót, az eredeti k-jettel, egy központi befecskendező szeleppel kiegészítve. Ez a konfig 280 lovat tudott.  
No ez is K-jet-turbo
http://www.youtube.com/watch?v=quT_PuAyZKw&feature=related#
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 14:27:21 pm írta Promega » Naplózva
csmario

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2315



« Válasz #3948 Dátum: 2008. december 30. 20:37:02 pm »

http://video.racing.hu/wartburg_1

jól megpiszkálták a kis 2üteműt Tongue
Naplózva

BMW e21 323i,BMW e30 325ix
S_1
Vendég
« Válasz #3949 Dátum: 2008. december 31. 09:29:24 am »

Ez csak a mechanika, és az elektronika. Persze mindent meg lehet csinálni, de megéri-e anyagilag?
Mennyiért veszel egy M52B28 főtengelyt? Szerinted mennyivel lesz erősebb egy 28i mint egy 25i?  Wink
na.
ezt most találtam.
nem tűnik vérszegénynek.
http://www.youtube.com/watch?v=xJO3C0j8F3U&feature=related#
ez elvileg ugyanez a konfig.
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 14:27:57 pm írta Promega » Naplózva
Himizoli1
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1252



« Válasz #3950 Dátum: 2008. december 31. 09:39:29 am »

Igen ez az a konfig
2826cc, cr: 10.8:1
Crank: 84mm (M52B28), piston: 84,5mm orig last oversize
216hp and 280 nm @ wheels
Tatech EMS (no AFM, coilback ignition, WB lambda control, etc)
305cc injectors
535i throttle body
Camshaft: dbilas-dynamic 312° lift 12,5mm + dbilas valve spring kit
PPF rocker arms (good up to 9000rpm)


Szerinted ez mennyibe kerül?

Ha van pénz akkor lehet játszani Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 14:28:13 pm írta Promega » Naplózva
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #3951 Dátum: 2008. december 31. 19:35:07 pm »

http://video.racing.hu/wartburg_1

jól megpiszkálták a kis 2üteműt Tongue

Régebben volt már téma..Sokan lehurrogták, hogy milyen szar átalakítás(ugyanis BMW moci leledzik benne)...Nekem akkor is, és most is simán bevállalós lenne..
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
TotoE12
Vendég
« Válasz #3952 Dátum: 2009. január 02. 00:09:22 am »

200cm3-ért  érdemes ennyit vesződni? És hogyan oldja meg a többlet benzin bevitelt? A gyújtáson is kellene állítani, hogy igazán jó legyen.
De vannak azért érdekes megoldások Smiley
Azzztaaaabüdööössskurvaaaaaaaaaaaaaaaa shocked shocked
Mi pííz egy ilyen tripla kéttorku karbis moci épitése?
mondjuk nem m5, hanem egy sima m20 vagy m30??
meg mit kell rajtuk még variálni?vagy csak simán felcuppan rá a normál karbi vagy injektor helyett a triumvirátus??? Evil
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 14:29:25 pm írta Promega » Naplózva
csmario

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2315



« Válasz #3953 Dátum: 2009. január 02. 00:45:38 am »

Régebben volt már téma..Sokan lehurrogták, hogy milyen szar átalakítás(ugyanis BMW moci leledzik benne)...Nekem akkor is, és most is simán bevállalós lenne..
Ismerem a gépet elég közelről,előttem nyerte meg a bajnokságot Wink tudom énis,sokan lehurrogják,de amire építették , arra tökéletesen megfelel,elég komoly menetteljesítményekkel rendelkezik,közel 300 ló ,könnyebb mint az iX-em,jobb a súlyelosztása,úgyhogy akárki akármit mond,nagyon jó eredményeket lehet vele elérni(ahogy idén ezt be is bizonyította),ráadsul nemnagyon állt ki műszaki hiba miatt egy versenyről se ha jól emlékszem...
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 14:29:38 pm írta Promega » Naplózva

BMW e21 323i,BMW e30 325ix
gim_e12
Vendég
« Válasz #3954 Dátum: 2009. január 02. 09:11:00 am »

Mi pííz egy ilyen tripla kéttorku karbis moci épitése?....
' gond van csak ezzel a tripla karbival. (Anno az E21 320/6-on haverral nagyon tököltünk, hogy meg kellene lépni):
képzeld el ha ez a moci a Solex-el a 10-12-t nyeli be, mit művelne 3 delorto-val.
Kurvára menne az tuti, de a 20L az alapjárati fogyi lenne.
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 14:30:24 pm írta Promega » Naplózva
TotoE12
Vendég
« Válasz #3955 Dátum: 2009. január 02. 09:51:09 am »

Igen, mondjuk ezt mindjárt gondoltam Smiley
Anno bogarakon is igy volt...
Amig a kis gyári Solex Pict3as volt rajta elment 7-8ból, amikor felkerült a 2db 2 torku Weber mindjárt bekapta a 12-14et Grin
Bár ha jol tudom ez nem ugy megy hogy felvágok rá 3karbit és csokolom, mindjárt lesz egy rakétám...
Veztengelyt is szoktak ilyenkor cserélni meg sok mindent nem?
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 14:30:39 pm írta Promega » Naplózva
gim_e12
Vendég
« Válasz #3956 Dátum: 2009. január 02. 09:59:52 am »

Ha jól tudom húzósabb dolog a karbik összelövése (Boge - Bubo lehet tud mesélni) még 2db esetén is, nemhogy 3-nál.
És a szokásos sallangok: hamár több benyát kap - kapjon levegőt is rendesen + kipuf oldalon szabadon mehessen..... de én nem érteni hozzá csak hallok ezt-azt.
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 14:30:57 pm írta Promega » Naplózva
MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6071


Üzemképtelenítő


« Válasz #3957 Dátum: 2009. január 02. 11:11:21 am »

Nem egyszerűb a "sima" 2.7-et felpörgetni,csippel?Megjegyzem itt kint ültem/vezettem 325i-t ami csippelve volt,meg valami tengely,és kurvára takarodott!!!A srác szerint 200-210le körül volt,de mondom odabaszott rendesen,pedig akkor még a 750-em fénykorát élte. laugh
Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
V8 Szisandor
e21 v8 4.0

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1125



« Válasz #3958 Dátum: 2009. január 02. 12:06:06 pm »

hello.
osszeszedtem par gondolaatot ehez a temahoz.
legfontosabb a PENZ.-ha van akkor mindenfele atalakitas tuning cucc meg minden johet.
-munka is sok van vele barmit valasztasz.
-a tuning mindig draga ha az eredeti motort akarod erositeni,ha van egy jo motorod ami nem eszi az olajat meg egyforma a kompreszio akkor azt kell megcsinalni szerintem mert nagyon sok tartalek energia van egy szeria motorban./hengerfely,kipufogo,szelepek/.
-a suritest is erdemes a hasznalattol fuggo mertekben megvaltoztani/erre van a szamolas meg a tapasztalat amit ki lehet hasznalni/.furat-loket-dugattyu tetelyet is ki kelle szamolni mennyi cm3 ami kiall v. hianyzik-majd a szelepekkel egyutt feltolteni az egesteret folyadekkel amit fecskendovel megkell merni mennyi az annyi,ezutan kell kiszamolltatni mennyi a valos surites  es mennyire van szukseged.De elobb a hengerfely ki-be omlo csatornak es az egester finomitasat kell elvegezni amit otthon is lehet par okos szerszammal es kitartassak ,persze gondosan ugyelve az egyforma meretekre,legfobb cel az aramlas megkonnyitese.
-a szelepeken szinten meg kell csinallni az elek legombolyiteset meg a felulet finomitasat/polirozasat.
ez eddig csak a hengerfely es akkor nem beszeltunk a vezermutengelyrol meg a himbakrol-/nem szabad logni a himbatengelyen a perselyeknek,meg a veztengelynek sem a h.felyben.
-lehet csinaltatni egy esztergalyossal egy kis nutot a vez kerekre hogy allithato legyen mert a gyari veztengely ha elfokolod akkor az is sokat segit,de ha meghagyod gyarikent az is jo.ha akarsz egyenletes alapjaratot akkor nem kell bantani.
-A dugattyuk meg a halytokarok is kaphatnak polirozast ,de nem annyira fontos utcara ,a grammolas az viszont igen hogy minden hajtokar es dugattyu egyforma sulyu legyen.
-a lendkerek kaphat kis konnyitest meg ami fontos az a centirozas a fotengellyel egyutt meg a kupplungal.
-a kipufogo rendszeren nem kell borzaszto sokat valtoztatni,ha nem versenyautot akarssz.pl-a hatsodob es kozepdob csere meg a csovek kb 20%-al nagyobbra cserelhetok.

alapvetoen az is fontos hogy minden beallitasi ertek a helyen legyen.

biztos lehet mast is csinallni meg ki is felelytem meg masnak is van mas tapasztalata.

meg tud helyesen is irni Sad

plussz tapasztalat hogy egy nagyon gondosan osszerakott gyari motor is tud meglepeteseke tokozni masoknak.
Naplózva

azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...

20-260-22-26
ujjtibor

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 378



« Válasz #3959 Dátum: 2009. január 02. 14:06:07 pm »

Egy kis sufni tuning az E12 M10 1.8-ra
2 db. Dellorto 40-es átmérővel, jelenleg még nem teljesen befejezett kivitelezésben.


* IMG_1854.JPG (102.61 KB, 1400x1000 - megtekintve 853 alkalommal.)
Naplózva

06-30-499-20-10
E 12 520, E 39 535. E 12 518 egyenlőre C vágányon
Oldalak: 1 ... 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 [132] 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 ... 180   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!