Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #4350 Dátum: 2009. december 15. 20:34:11 pm » |
|
Elsőkörben elméleti kérdésként...
14:1-hez sűrítési viszonyú motort szeretnék építeni m10-ből, az alapötlet az, hogy egy 318i k-jetes blokkból indulok ki, mert annak alapból 10:1-hez a cr-je, hf síkolásra , szelepzseb marásra (az eredeti szelep-dugó távot szeretném tartani), a láncfeszítés átalakítására, és egy fokolható vezérműkerékre gondoltam első körben...
- egyáltalán kiadja-e a 8 szelepes konstrukció ezt a cr-t? - létezik-e olyan dugattyú, ami a gyári k-jetnél nagyobb púppal rendelkezik, de nem "aranyból" öntötték? (mert akkor nem kell síkolni) - van-e valakinek adata az égéstér, és a k-jet dugó púpjának térfogatáról? - fogja-e bírni a hf tömítés,
- mire nem gondoltam, ami még fontos lehet? - van-e valakinek valami építő ötlete?
Promega
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. december 15. 20:41:06 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
Boge
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 3300
Ne vedd el!
|
|
« Válasz #4351 Dátum: 2009. december 15. 20:51:34 pm » |
|
12-es feletti aránynál már gondod lehet az öngyulladással!! Én nem forszíroznám. Ráadásul az önindító sem repes majd az örömtől. Ha 99 vagy 100 as benyával jársz, akkor nincs gond, esetleg 95 EVO vagy valami ilyesmi, de egyébként becsöröghet, attól meg könnyen leszakad a dugó. Én túl soknak tartom, ráadásul púpos dugó nélkül nem is lehet elérni ezt az arányt. Létezik púpos dugó, de a púp formája nem illeszkedik a K-jet fejhez:(
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 15:54:30 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #4352 Dátum: 2009. december 15. 20:53:57 pm » |
|
az öngyulladástól nem félek, lpg rulez, finnyásabbaknak e85 tudomásom van 14-es sűrítésű működő e85-ös motorról a púpos dugó melyik fejhez illeszkedik?
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. december 15. 21:01:10 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
Boge
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 3300
Ne vedd el!
|
|
« Válasz #4353 Dátum: 2009. december 15. 21:09:29 pm » |
|
E12 M10b20
Mérted a 14-es kompressziót vagy legenda? Mert én nem hiszek az ilyenben, hogy valaki mondta....de Te tudod. A 13 felettiek már az Evo-val sem mennek el csak helikopter benzinnel, ami 108-as.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 15:54:51 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #4354 Dátum: 2009. december 15. 21:16:07 pm » |
|
Akkor ebből már m10b20 lesz, mert a dugóhoz a hozzávaló főtengelyre is szükség van gondolom...
mivel jelenleg egy teljesen elméleti motort tervezgetünk, így ennek még utána tudok járni bár az biztos, hogy az lpg, és az e85 is 100 fölötti oktánszámmal bír
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #4355 Dátum: 2009. december 15. 21:16:23 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #4356 Dátum: 2009. december 15. 21:19:20 pm » |
|
más irányba induni, mint bubó egy olyan motort szertnék, amivel ki lehet aknázni az lpg/e85 kopogástűrésében rejlő tartalékait. e85 105, az lpg keveréktől és szennyezéstől függően 100-112...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #4357 Dátum: 2009. december 15. 21:35:37 pm » |
|
Te érzed.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 15:55:39 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #4358 Dátum: 2009. december 15. 21:47:25 pm » |
|
Én utánajárnék még az E85-ös tapasztalatoknak. Turboának megette az üzema. rendszerét pl.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Boge
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 3300
Ne vedd el!
|
|
« Válasz #4359 Dátum: 2009. december 15. 21:54:09 pm » |
|
Ezt én is hallottam, de 1000 kocsinak meg nem?? Na mindegy, de az E85-ben nincs annyi kraft, ez vitán felül áll. Ha felemeled a kompressziót, akkor is csak kompenzálni tudod a hiányát. Járj felesbe, az jó kompromisszum. Egy ismerős TDI offal jár, kb 50 liter fáradt olaj és 5-10 liter benzinnel. kb 70-100ezret megy el a motorja, aztán kivágja. max 100-ért szerez újat. Ő így gondolja. Sokat spórol, az tény.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 15:55:54 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #4360 Dátum: 2009. december 15. 22:29:30 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #4361 Dátum: 2009. december 16. 08:43:27 am » |
|
Ezt én is hallottam, de 1000 kocsinak meg nem?? Na mindegy, de az E85-ben nincs annyi kraft, ez vitán felül áll. Ha felemeled a kompressziót, akkor is csak kompenzálni tudod a hiányát. Járj felesbe, az jó kompromisszum. Egy ismerős TDI offal jár, kb 50 liter fáradt olaj és 5-10 liter benzinnel. kb 70-100ezret megy el a motorja, aztán kivágja. max 100-ért szerez újat. Ő így gondolja. Sokat spórol, az tény.
A fáradtolajjal simán el lehet menni rengeteget, csak ésszel kell.Beszerezni elsősorban..Én ott dolgoztam, akik begyűjtik, és lefinomítva a mol a legnagyobb vevőnk..Gondolta volna valaki? ) Taxisok és autómentősök rengeteget vittek belőle szűretlenül, persze ez nem annyira legális, mert a jövedéki adót nem fizetik utánna(a sütőolajra nem is tudom minek kellene)...Benzint csak télen tesznek bele, mert nyáron felesleges..haverom az Aviávan szibériába járt evvel a konfiggal, és mindig haza ius ért rendben.Nekem is járt már a Td evvel az üzemanyaggal, de még előttem, a sima étolajjal is elmegy egyébként...
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Boge
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 3300
Ne vedd el!
|
|
« Válasz #4362 Dátum: 2009. december 17. 17:57:05 pm » |
|
Most gondold el, a csákó autószerelő, van neki ingyé akármennyi és néha beleereszt 5-10 lityó benyát. Na az a nem mindegy. Tudja, hogy kinyírja a mocit, de tesz bele másikat. Aki sokat megy, annál meggondolandó. Amúgy mire fizetünk jövedéki adót?? Megy az útalapba?? Autópálya díj van ezerrel, teherautóknak meg minden főúton, akkor is, ha nincs autópálya alternatíva. Pl. a 21-esre is van "pályadíj" a teherautóknak, pálya párhuzamosan nincs, cserébe van atomszar út. Azért fizetsz, hogy széthulljon a kocsid, jó mi?? Na ez az igazi rablás.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 15:56:32 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #4363 Dátum: 2009. december 17. 23:04:06 pm » |
|
Csak nektek,csak most:
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #4364 Dátum: 2009. december 17. 23:06:09 pm » |
|
És a non-plusz ultra,V12 7L,M30 alapon,sajna nem került gyártásba,pedig rögtön más dimenzióba került volna az E23.
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
pic
Vendég
|
|
« Válasz #4365 Dátum: 2009. december 18. 11:00:43 am » |
|
Durva. És az miaz ami a kék e23 motorterében hever?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #4366 Dátum: 2009. december 18. 11:18:26 am » |
|
M10 alapú V8. Természetesen. Az én véleményem szerint,ezek a motorok jobban illettek volna a zíbenerbe,csúcsmotorként,mint a meglehelt big six.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 15:56:59 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #4367 Dátum: 2009. december 19. 10:40:00 am » |
|
Egyáltalán nem vagyok benne biztos,hogy jobbak, mondjuk egy B35-nél...Nameg a tartósságuk is később derült volna ki...Powerben mit tudtak volna?
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 15:57:08 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #4368 Dátum: 2009. december 19. 13:38:26 pm » |
|
És a non-plusz ultra,V12 7L,M30 alapon,sajna nem került gyártásba,pedig rögtön más dimenzióba került volna az E23. Az a V12 nekem nagyon M20 alapúnak tűnik. Túl rövid...
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #4369 Dátum: 2009. december 19. 15:30:20 pm » |
|
Ha igaz a 7L, akkor ha M20 lenne, sokat kellene gyalulni...Mindenesetre kiváncsi volnék a teljesítményadataira, meg a fogyasztására...Bár ezt a képet pár éve már láttam, valahol..
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 15:57:23 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #4370 Dátum: 2009. december 19. 16:30:50 pm » |
|
Valahol nemrégiben olvastam róla és abban volt,hogy M20 alap...de az is lehet,hogy benéztem valamit Csak jobban megnézve a képet túl rövid a motor M30-hoz képest... nade majd Mr. V12 megmondja a frankót, mert neki frissebbek az emlékei
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 15:57:34 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #4371 Dátum: 2009. december 19. 17:58:47 pm » |
|
Most,hogy mondod ,a powerről lőttem,a napokban,a nyálcsorgatós topikból,ott írta aki felrakta,hogy M30,meg 7liter,most,hogy nézem,inkább M20 nekem is . Én úgy tudom,hogy 82-ben gördült az első M20 alapú V12 a gyári tesztpálya aszfaltjára,és már az is alublokk volt,3évig kísérleteztek a megfelelő ötvözet eléréséig a klokkal,és a hozzávaló dugattyú/dugattyúgyűrű ötvözet kitalálásáig.Ez egy igen magas szilícium tartalmú alu ötvözet,ez adja a blokk szilárdságát,a hüvelyek kopásáállóságát,ill. a dugattyú tartósságát.Ehhez a kombóhoz egy,a vasblokkban használtakhoz képest sokkal lágyabb dugattyúgyűrű ötvözet lett a befutó,ez az M70 leggyengébb pontja,azzal kezdődik a motorprobléma=kompresszióvesztés,hogy ez a "puha" dugattyúgyűrű megkopik,kilágyul,ettől elkezd lejárni az elégő üzemanyag lángja,ez pikk-pakk rendberakja az olajlehúzó gyűrűket is,és a dugattyút is,nekem a tök jó,bivaj M70 elkezdett füstölögni,majd kb. 300km alatt sz@rrá ment,egyszerűen úgy elégtek/elkoptak a gyűrűk,hogy elkezdett csikorogni a gépben,majd rázkódni az egész,itt már éreztem,hogy vége a dalnak,sztenderre tettem,majd később mikor széthajintottam akkor láttam,hogy a gyűrűk pozdorjává vannak törve,elegánsan távozóban vannak,mind a karter,mind a felül fellelhető kijáratok irányába,természetesen a dugattyú,és a hengerfal közti helyet sem kifelejtve az odüsszeiából. A reparaturanleitung-om nem írja,hogy xkm után gyűrűzni kell,csupán az übermassok vannak benne,így utólag azt mondom,hogy ha az első gyanús füstölésnél utánajárok a dolognak,pl egy komprsszió méréssel,és azonnal meggyűrűzöm akkor újabb 260 000 mls várt volna ránk ,de taktikusankivártam amíg elpukkan .Cigi Bocsi a történelem óráért.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 15:57:46 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #4372 Dátum: 2009. december 19. 18:32:02 pm » |
|
Köszi a töriórát Mr.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #4373 Dátum: 2009. december 19. 19:11:49 pm » |
|
Semmi gond,volt egy tuti M70,M73,S70-nel foglalkozó oldalam,egy amcsi skac csinálta,maga javította a 750/850-eit,meg BMW szervizben melózott,az ektromosságot is leírta,mikor,milyen feszkókat kell mérni külömböző szenzorokon,meg ilyenek,de mikor másodszor megroggyant a VISTA akkor elment minden a gépemről,ez a farok tűzróka még kedvenceket sem jegyez meg,ezért pór a "tudásom",csak fejből írok,amire emlékszem.Ott volt történelem óra,sokkal bővebben,napra pontosan,motorkódokkal,teljesítmény adatokkal,ahogy azt egy V12 kezelthez illik.
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #4374 Dátum: 2009. december 20. 11:48:08 am » |
|
A 7 litert akkor se értem az M20-ból...Na mindegy..Szóval akkor nem tudni, mekkora powert tudtak?
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 15:58:12 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #4375 Dátum: 2009. december 20. 11:52:50 am » |
|
Nem is kell értened,mert lehetetlen,írtam,hogy aki feltette a powerra az írta ,hogy M30 alapú,és 7liter,aztán Miki 24v kolléga kiszúrta,hogy inkább M20 lesz az,mostmár szerintem is,jobban rápillantva,érthető voltam?
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 15:58:23 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
V8 Szisandor
e21 v8 4.0
Nem elérhető
Hozzászólások: 1125
|
|
« Válasz #4376 Dátum: 2009. december 20. 11:53:51 am » |
|
valaki regebben emlitette hogy az m60 az nem huvejes...mondjuk ez nehiszem hogy gyari teljesen...
|
|
|
Naplózva
|
azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...
20-260-22-26
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #4377 Dátum: 2009. december 20. 12:05:22 pm » |
|
Nem is kell értened,mert lehetetlen,írtam,hogy aki feltette a powerra az írta ,hogy M30 alapú,és 7liter,aztán Miki 24v kolléga kiszúrta,hogy inkább M20 lesz az,mostmár szerintem is,jobban rápillantva,érthető voltam? A 7 liter egy dolog..Két M20 esetén ez talán 4L..De a power érdekelne..
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #4378 Dátum: 2009. december 20. 14:46:21 pm » |
|
M20-ból nem csak 20-as volt. Volt ott 27 is .
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #4379 Dátum: 2009. december 20. 15:00:43 pm » |
|
82-ben is volt?Végülis tökmindegy, asszem sose tudom meg, mit tudott az a motor...
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 15:58:48 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
|