| 
			| 
					
						| rnie 
								Vendég
 | 
								|  | « Válasz #1110 Dátum: 2007. március 24. 21:44:56 pm » |  | 
 
 Tegnap egy 850 CSI 6 sebességes váltót javítottunk. A fogaskerekek jobban emléleztettek egy traktor méretére  Z! Az a váltó mennyiben hasonlít az enyémre belülről? ez a sérült házas? r. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Lütyő1 
								Vendég
 | 
								|  | « Válasz #1111 Dátum: 2007. március 24. 21:45:58 pm » |  | 
 
 Gondolom annyiban, hogy ebben is tengelyek vannak fogaskerekekkel..  ) |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. június 10. 08:20:04 am írta Promega » |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| rnie 
								Vendég
 | 
								|  | « Válasz #1112 Dátum: 2007. március 24. 21:57:31 pm » |  | 
 
 :PPP az M5, 540 váltó is azonos:) bár a 420 jelzés a max nyomatékra vonatkozik (by Getrag:)), az 50-es motor komolyabb:) |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. június 10. 08:20:17 am írta Promega » |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Dannert 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 908
								
								 | 
								|  | « Válasz #1113 Dátum: 2007. március 24. 22:00:52 pm » |  | 
 
 vmi olyan eszmefuttatást olvastam e30-on, h nem a max nyomatékot jelöli, mert a getrag 260-ason pl elég kis szám van ahhoz, h elhiggye ezt  a teóriát az ember. na meg 850csi volt 6-os váltóval, az minimum 450 nm volt (ha 5 literes), de lehet h 5.4-es volt, akkor még több, lusta vagyok megnézni   |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. június 10. 08:20:32 am írta Promega » |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Boge 
								Moderátor    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 3300
								
								 
								Ne vedd el!
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #1114 Dátum: 2007. március 24. 22:25:49 pm » |  | 
 
 Hát ez égegyadtavilágon semmi köze nincs a Getrag után lévő számnak a nyomatékhoz!!!!!!!!!Még annyi sem, mint a BMW nél az 1, 3, 5, 6, 7, 8 után lévő számnak a hengerűrtartalomhoz. Sok esetben hasonló, de egy nagy rakás kivétel van. De a Getragnál még ez sem igaz!
 |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. június 10. 08:20:42 am írta Promega » |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| rnie 
								Vendég
 | 
								|  | « Válasz #1115 Dátum: 2007. március 24. 22:37:25 pm » |  | 
 
 Ebből látszik, mennyi helytelen infót lehet a netről összeszedni:) Pedig esküszöm legalább 5 helyen ezt olvastam:))) |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. június 10. 08:21:00 am írta Promega » |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Himizoli1 
								Moderátor    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 1252
								
								 | 
								|  | « Válasz #1116 Dátum: 2007. március 25. 08:00:55 am » |  | 
 
 Az a váltó mennyiben hasonlít az enyémre belülről? ez a sérült házas?
 Sokkal nagyobbak és szélesebbek a fogaskerekek ebben a váltóban mint a tiedben. Komolyan mondom egy traktorra emlékeztet. A 911 turbo váltónak sincsen ekkora fogaskerekei. Hogy állsz a villaval? Z |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. június 10. 08:21:17 am írta Promega » |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| rnie 
								Vendég
 | 
								|  | « Válasz #1117 Dátum: 2007. március 25. 16:44:51 pm » |  | 
 
 Az importőrön + a wallison + egy német kereskedőn + egy angol kereskedőn keresztül próbálom megrendelni a gyári alkatrészt, elvileg egy VT-T1 nevű diviziója van a németeknek ahonnan ez megrendelhető.... A héten ráérsz 518 karbi+gyújtás beállításra?   A Haynes-ben vannak adatok. Alapjáraton rángatja a kasztnit, és sokat zabál:((( |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. június 10. 08:21:27 am írta Promega » |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Himizoli1 
								Moderátor    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 1252
								
								 | 
								|  | « Válasz #1118 Dátum: 2007. március 26. 20:49:12 pm » |  | 
 
 BMWWW: Amiről délután beszéltünk
 
 |  
						|  |  |  | 
	| 
			| 
					
						| steffe 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 2566
								
								 | 
								|  | « Válasz #1119 Dátum: 2007. március 26. 20:57:26 pm » |  | 
 
 Ez e30 erősitett hátsó lengőkar!!! |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. június 10. 08:21:43 am írta Promega » |  Naplózva | 
 
 steffe |  |  | 
	| 
			| 
					
						| AYT E21 
								cápi  Nem elérhető 
								Hozzászólások: 614
								
								 | 
								|  | « Válasz #1120 Dátum: 2007. március 26. 20:59:25 pm » |  | 
 
 Akkor rajta lenne a rugó helye. |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. június 10. 08:21:52 am írta Promega » |  Naplózva | 
 
 m10b20 L-jet |  |  | 
	| 
			| 
					
						| fblacka 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 705
								
								 
								ejtsd: efbélacka
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #1121 Dátum: 2007. március 26. 21:08:06 pm » |  | 
 
 Amiről délután beszéltünk
 
 
 miért adta el Tibisz? |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| steffe 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 2566
								
								 | 
								|  | « Válasz #1122 Dátum: 2007. március 26. 21:52:57 pm » |  | 
 
 Akkor rajta lenne a rugó helye.
 Mápedig az!!! Legalábbis annak hirdették a duenen!!! |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. június 10. 08:22:21 am írta Promega » |  Naplózva | 
 
 steffe |  |  | 
	| 
			| 
					
						| videospromega 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 87
								
								 
								Mostmár úszkálunk...
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #1123 Dátum: 2007. március 27. 04:13:56 am » |  | 
 
 Tibisznél a rugó egyben van a lengéscsillapítóval! ezért nincs "külön" helye, mint a normál e30-nál.Promega
 |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. június 10. 08:22:36 am írta Promega » |  Naplózva | 
 
 Promega
 BMW 315 1982, alpinweiB (O==[][]==O)
 
 Lassanként megjobbítom... nagyonlassanként
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| steffe 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 2566
								
								 | 
								|  | « Válasz #1124 Dátum: 2007. március 27. 20:48:47 pm » |  | 
 
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 steffe |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Boge 
								Moderátor    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 3300
								
								 
								Ne vedd el!
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #1125 Dátum: 2007. március 27. 21:28:10 pm » |  | 
 
 Köszi, remélem megvan még, mert a többit elhappolták előlem. |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. június 10. 08:22:46 am írta Promega » |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| csmario 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 2317
								
								 | 
								|  | « Válasz #1126 Dátum: 2007. március 28. 15:40:36 pm » |  | 
 
 van 1 amatőr kérdésem:)ha már 4leömlő ad plusz erőt, abból kiindulva, nem jobb az, ha a kocsinak a hengerenkénti leömlőtől egészen a végéig külön mennek a csövei? vagy marhaság?
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 BMW e21 323i,BMW e30 325ix |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Mike 
								Moderátor    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 4841
								
								 
								Csokihabanero :D
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #1127 Dátum: 2007. március 28. 15:49:36 pm » |  | 
 
 Azt nem tudom, hogy a hengerenkénti leömlő önmagában ad-e egyáltalán valami erőt. Szerintem nem. Ámde, ha nincs megfelelő fojtása a motornak, akkor az tuti elvesz. |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. június 10. 08:23:03 am írta Promega » |  Naplózva | 
 
 Főmordor. |  |  | 
	| 
			| 
					
						| AYT E21 
								cápi  Nem elérhető 
								Hozzászólások: 614
								
								 | 
								|  | « Válasz #1128 Dátum: 2007. március 28. 15:54:50 pm » |  | 
 
 Ezt kifejtenéd, Mike? |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. június 10. 08:23:13 am írta Promega » |  Naplózva | 
 
 m10b20 L-jet |  |  | 
	| 
			| 
					
						| sixpack525i 
								Vendég
 | 
								|  | « Válasz #1129 Dátum: 2007. március 28. 17:09:48 pm » |  | 
 
 Azt nem tudom, hogy a hengerenkénti leömlő önmagában ad-e egyáltalán valami erőt. Szerintem nem. Ámde, ha nincs megfelelő fojtása a motornak, akkor az tuti elvesz.
 Na ennek fussál neki mégegyszer   |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. június 10. 08:23:23 am írta Promega » |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Agyas 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 1128
								
								 | 
								|  | « Válasz #1130 Dátum: 2007. március 28. 17:20:31 pm » |  | 
 
 Gondolom azt próbálta Mike tudtunkra adni, hogy fojtás nélkül nemhogy plusz lóerő nem lesz, de inkább kevesebb lesz.
 |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. június 10. 08:23:35 am írta Promega » |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| sixpack525i 
								Vendég
 | 
								|  | « Válasz #1131 Dátum: 2007. március 28. 17:23:27 pm » |  | 
 
 Ahhaaaaaaaaaaa. Értem már. |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. június 10. 08:23:47 am írta Promega » |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| csmario 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 2317
								
								 | 
								|  | « Válasz #1132 Dátum: 2007. március 28. 18:09:34 pm » |  | 
 
 Gondolom azt próbálta Mike tudtunkra adni, hogy fojtás nélkül nemhogy plusz lóerő nem lesz, de inkább kevesebb lesz.
 igen, ez eddig rendben is van. de ha van a kipuffogón dob, csak éppen a 4 cső (4 henger esetében term.) nem találkozna egymással, akkor annak lenne valami negatív hatása a teljesítményre? |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. június 10. 08:24:02 am írta Promega » |  Naplózva | 
 
 BMW e21 323i,BMW e30 325ix |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Begi 
								Vendég
 | 
								|  | « Válasz #1133 Dátum: 2007. március 28. 18:12:22 pm » |  | 
 
 Igen, sokkal nehezebb a rendszer, mert kétszer annyi cső kell hozzá...
 Hadd mondjam el, hogy a hengerenkénti leömlőnek rendkívüli teljesítményfokozó hatása van egy hagyományoshoz képest. Tudom, tapasztaltam.
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ice4Ice 
								Vendég
 | 
								|  | « Válasz #1134 Dátum: 2007. március 28. 19:05:02 pm » |  | 
 
 Kell valamekkora folytas mert ahogy Mike is irta elfogy a KRAFT foleg also tartomanyban nincs meg a kello ero. A hengerenkenti leomlo az mas. Az jo dolog! |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. június 10. 08:25:43 am írta Promega » |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| V8 Szisandor 
								e21 v8 4.0  Nem elérhető 
								Hozzászólások: 1125
								
								 | 
								|  | « Válasz #1135 Dátum: 2007. március 29. 00:41:01 am » |  | 
 
 sziasztokez pont nekem valo tema,ugyanis csinaltam par rendszert es szerintem a 4leomlo hasznos dolog mert egy szeria motornak nyomatekot ad foleg,mondjuk az sem mindegy mijen hosszuak a csovek mikor egybe jonnek,meg az sem mindegy hogy 4-1 vagy 4-2-1 a kivitelezese a leomlonek. az elobbi magasabb fordulatszamnal hatasosabb mig a masodik az alacsonyabb tartomanyban ad tobb nyomatekot... max 100 cm hosszban szabad gondolkodni/hengerenkent/ mert efolott mar a gazlengesek karosan alakulnak ki es megfekezik a kiaramlo gazokat ahejett hogy segitenek kiaramlani.
 -szerintem a 4cso vegig kulon az csak hangban es semmikeppen teljesitmenyben jo...hangban is inkabb erdekes mint jo..
 -fojtasrol annyit hogy mindenkeppen kell a negyleomlohoz egy nemm atmeno dob /belul egyenes perforalt cso es gyapot/,hanem kamras (fojto) dob...
 -fojtas nelkuli rendszerek is leteznek de az mar a kokemeny versenysport....hihetetlenul magas fordulatszammal
 - gyari  szeria kipufogo rendszerhez erdemes a hatso dobot atmenore cserelni mert csak az eloirasok /zajvedelem/ miatt van fent...juteszembe a hoveszteseget is igyexenek igy csokkenteni...
 - a gyari redszerhez erdemes tovabba egy leomlot beiktatni mert sok  nyomatekot ad es nem lessz szamotevoen hangosabb,itt azert egy hatsodob cseree sem art,..pl:egy gyari nagyobb motorhoz mereetezett is jo lehet...
 .....tovabbis van de most mar megyek aludni...
 szewasztok
 |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. június 10. 08:26:02 am írta Promega » |  Naplózva | 
 
 azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...
 20-260-22-26
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Begi 
								Vendég
 | 
								|  | « Válasz #1136 Dátum: 2007. március 29. 07:53:24 am » |  | 
 
 Csatlakozom az előttem szólóhoz, nekem egy 3-1, 3-1-be menő középen gázgyorsítós dob, hátul sportdob van, tavaly nyáron csináltattam a Janónál. Döbbenetes nyomatékbeli különbséget tapasztaltam, négyesben 1000-től is érezhetően kitolja magát, más kérdés, hogy 1500 alatt sose használom a motort. De 2000-nél tényleg iszonyúan megindul, egész 2800-ig. Onnantól 3500-ig van egy kis luk, ott nem igazán élénk, viszont 3500 fölött megint jön a rakéta üzemmód.
 Nekem az a véleményem, hogy az az összeg, amit ezért a rendszerért adtam, a legokosabban elköltött pénz, amit eddig az autómra költöttem, mindenkinek maximálisan ajánlani tudom. /és a hangja!!!!!!!!!!! Húúú, mindenki elcsöppen tőle!!!!/
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| AYT E21 
								cápi  Nem elérhető 
								Hozzászólások: 614
								
								 | 
								|  | « Válasz #1137 Dátum: 2007. március 29. 08:18:28 am » |  | 
 
 Mennyibe került ez a rendszer? |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. június 10. 08:27:52 am írta Promega » |  Naplózva | 
 
 m10b20 L-jet |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Boge 
								Moderátor    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 3300
								
								 
								Ne vedd el!
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #1138 Dátum: 2007. március 29. 08:28:19 am » |  | 
 
 van 1 amatőr kérdésem:)ha már 4leömlő ad plusz erőt, abból kiindulva, nem jobb az, ha a kocsinak a hengerenkénti leömlőtől egészen a végéig külön mennek a csövei? vagy marhaság?
 
 Drag kocsiknál jó dolog 8 és 10 ezer között:) Amúgy off lesz a motornak rövid időn belül. Az előzőekhez annyit tudnék hozzátenni, hogy a 100mm az nem tudom mi is lehet (10centi hossz???), de egy bizonyos fokig a hosszú hengerenkénti csövek növelik az alsó tartomány nyomatékét, a rövidebb inkább felül ad pluszt. Az öntvénynél 100szor jobb, mert ott tök össze-vissza vannak a kamrák. Csak míg az öntvény belekerül egy 500ezer darabszámos tételnél 4 ezer forintba, addig a 4 leömlő ennek kb a 50szerese, még nagy mennyiségben is. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| V8 Szisandor 
								e21 v8 4.0  Nem elérhető 
								Hozzászólások: 1125
								
								 | 
								|  | « Válasz #1139 Dátum: 2007. március 29. 08:35:54 am » |  | 
 
 bocsika..   100mm helyett 100cm a helyes adat. nagyon kesson/koran irtam az ara nem keves de megeri,..minoseg es anyag fuggo,  leomlocsovenkent minimum 10.000 huf, a redszernek az ara attol fugg  mi van benne ...egycsoves/metere kb:2e ,ketcsoves,kozepdob5-15e,hatsodob kicsi 5-10e,nagy 10-20e...a vegzodes is nagyon arfugoo...5-20e pl;ezt a leomlot /40e/ csinaltam ket eve |  
						| 
								| 
 |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2011. június 10. 08:28:35 am írta Promega » |  Naplózva | 
 
 azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...
 20-260-22-26
 |  |  | 
	|  |