Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1650 Dátum: 2010. január 14. 15:27:41 pm » |
|
De igazából annyira nevetségesen olcsó a gyári kerékcsapágy szett előre (olcsóbb, mint az u.gy.) ,hogy belefér 20-25ezrenként cserélni
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
gim_e12
Vendég
|
|
« Válasz #1651 Dátum: 2010. január 14. 15:41:03 pm » |
|
Lehet bele sem kellene vauznom, mert nem vagyok szakmabeli, de szerintem a Promega álltal leírt álláspont rendben van. Mert lényegében a pogácsával teszed a gyárival megegyező (vagy közelítő) értékre az ET-t, tehát ua. terhelést biztosítod. vagy nem?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1652 Dátum: 2010. január 14. 16:00:25 pm » |
|
Az jutott eszembe,hogy már volt ez téma régebben is és ki is lett ez vesézve. Talán Dannert rajzolta be az erőket, hogy mikor mire hat... Végülis lényegtelen mit agyalunk, mit rajzolunk, morog a nem régi csapágy és ez tény. Nem az ET szám beli kiegyenlítésén van a hangsúly,hanem azon,hogy a felnit a külső csapágytól kijjebb rögzíted
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
gim_e12
Vendég
|
|
« Válasz #1653 Dátum: 2010. január 14. 16:08:39 pm » |
|
priv. ment hogy ne ismételje magát akkor a történelem itt az oldalon.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #1654 Dátum: 2010. január 14. 16:13:12 pm » |
|
én is alkottam móricka ábrát, felhasználva a tiedet: Egyszerűsítettem, pl nem vettem figyelembe a kerékdőlést, és a gumiköpeny valós profilját (az is külön számítás lenne, hogy hol van pontosan a terhelés támadáspontja, itt most ez egyszerűség kedvéért a "felni" középsíkjában.
Az esetek jobbról balra: - kis et-számú kerék a kis et számú agyon: a terhelés hatásvonala a két csapágy közé esik, ez jól működik hosszú távon. - kis et számú felni pogácsázva: a terhelés kitolódik a külső csapágyra, ez nem jó. - nagy et számú felni a kis et-számú agyon, a terhelés eltolódik a belső csapágyra, ez sem jó megoldás, legtöbbször fizikailag sem működik, mert előbb akad meg a felni a gömbcsuklóban. - nagy et számú felni pogácsával a kis et számú agyon, a terhelést visszatettük a két csapágy közé, így elvileg megint hosszú távon jól kellene működne a dolognak.
A rögzítés helye elvileg nem gond, ha elég merevek az alkatrészek. Márcsak abból kiindulva, hogy egy csomó alufelninél újabban a gyártás egyszrűsítése miatt csak 1 öntvényt készítenek, és a különböző ez számú variánsokat simán a felfekvő felület esztergálási síkjával, és a csavarok mélyítési mélységével oldják meg. A jó pogácsa olyan, mintha a felni vagy az agy saját anyaga lenne. A probléma akkor van, amikor egy vastag pogácsát átmenőcsavarral akarnak felrakni, mert ott a hosszú csavar miatt már nem csak húzásra (és nyírásra), hanem kihajlásra is igénybe van véve a csavar.
A múltkori vita ha jól emlékszem, akkor a fékekről volt...
|
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7140
18i 82/11 B6 81/11
|
|
« Válasz #1655 Dátum: 2010. január 14. 16:17:29 pm » |
|
De igazából annyira nevetségesen olcsó a gyári kerékcsapágy szett előre (olcsóbb, mint az u.gy.) ,hogy belefér 20-25ezrenként cserélni az mit jelent, mennyibe fáj?
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
gim_e12
Vendég
|
|
« Válasz #1656 Dátum: 2010. január 14. 16:21:09 pm » |
|
Promega. Te vagy a szócsövem.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
TraBence
Nem elérhető
Hozzászólások: 4521
+36 30 370 85 77
|
|
« Válasz #1657 Dátum: 2010. január 14. 16:34:08 pm » |
|
Én sem érteni hozzá ennyire csak próbálok logikusan gondolkodni. Csak egy kérdés maradt... Egy ilyen pogi ha acél akkor kb 1 kila / db lehet. Ez + súlyként jelentkezik a külső csapágyon szerintem bár nem tudom ez mit befolyásol és mennyire.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. január 14. 16:39:54 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
Bence
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #1658 Dátum: 2010. január 14. 16:41:43 pm » |
|
Növeli a rugózatlan tömeget, amit éppen csökkenteni kellene... de a 22"-os kerék is azt csinálja... Valahol olvastam, hogy egy "átlag" autóra egy 13"-os szerelt kerék 7-9 kg, egy "modern" suv-ra 23-29kg! Ez az igazi fejlődés... A súlyával növeli a külső csapágyra ható erőt, de ha hozzávesszük, hogy az adott csapágy azon kívül még az autó súlyát, és a mozgásból eredő dinamikus terheléseket is viseli, elvileg azokhoz képest elhanyagolható.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. január 14. 16:51:09 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1659 Dátum: 2010. január 14. 16:50:59 pm » |
|
én is alkottam móricka ábrát, felhasználva a tiedet: Egyszerűsítettem, pl nem vettem figyelembe a kerékdőlést, és a gumiköpeny valós profilját (az is külön számítás lenne, hogy hol van pontosan a terhelés támadáspontja, itt most ez egyszerűség kedvéért a "felni" középsíkjában.
Az esetek jobbról balra: - kis et-számú kerék a kis et számú agyon: a terhelés hatásvonala a két csapágy közé esik, ez jól működik hosszú távon. - kis et számú felni pogácsázva: a terhelés kitolódik a külső csapágyra, ez nem jó. - nagy et számú felni a kis et-számú agyon, a terhelés eltolódik a belső csapágyra, ez sem jó megoldás, legtöbbször fizikailag sem működik, mert előbb akad meg a felni a gömbcsuklóban. - nagy et számú felni pogácsával a kis et számú agyon, a terhelést visszatettük a két csapágy közé, így elvileg megint hosszú távon jól kellene működne a dolognak.
A rögzítés helye elvileg nem gond, ha elég merevek az alkatrészek. Márcsak abból kiindulva, hogy egy csomó alufelninél újabban a gyártás egyszrűsítése miatt csak 1 öntvényt készítenek, és a különböző ez számú variánsokat simán a felfekvő felület esztergálási síkjával, és a csavarok mélyítési mélységével oldják meg. A jó pogácsa olyan, mintha a felni vagy az agy saját anyaga lenne. A probléma akkor van, amikor egy vastag pogácsát átmenőcsavarral akarnak felrakni, mert ott a hosszú csavar miatt már nem csak húzásra (és nyírásra), hanem kihajlásra is igénybe van véve a csavar.
A múltkori vita ha jól emlékszem, akkor a fékekről volt...
Egy dolog van,mégpedig az utolsó - nagy et számú felni pogácsával a kis et számú agyon, a terhelést visszatettük a két csapágy közé, így elvileg megint hosszú távon jól kellene működne a dolognak.Ez rendben van,de a gyakorlatban a külső csapágyra némileg nagyobb terhelés jut a pogi súlya és csapágytól való távolsága miatt és itt már közrejátszik a futómű további geometriája. Azt viszont hozzátenném,hogy az esetek 98%-ában a 2. és a 3. eset áll fenn, jelen esetben,amivel találkoztam és a csapágycserét eredményezte, az a : - nagy et számú felni a kis et-számú agyon, a terhelés eltolódik a belső csapágyra, ez sem jó megoldás, legtöbbször fizikailag sem működik, mert előbb akad meg a felni a gömbcsuklóban.Igaz, a gömbcsuklóba nem ér bele és nem extrém nagy ET, csak az E21 ET méretéhez elég lett volna egy max. 5mm-es korrekció, de lett belőle közel 30mm-es pogácsa. Egyébként amikor felteszel egy kereket, ami el is fér és pogácsa sem kell, de nagyobb, mint az előírt maximum,akkor is terheli a csapágyat, csuklókat, egész futóművet. Amit emlegettem,az nem a fékes dolog volt, hanem még korábbi, talán 2006-2007-ből még... Örülök,hogy végülis egyről beszéltünk
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #1660 Dátum: 2010. január 14. 16:57:37 pm » |
|
Igen, a legtöbbször ugyanarról beszélünk, csak más oldalról közelítjük meg. Te a gyakorlati oldalról, én meg inkább elméleti emberke vagyok... Ez pont olyanvolt, mint amikor 2 embernek megmutatjuk ugyanazt a testet, az egyik egy körnek látja, a másik háromszögnek... De a végén csak kitalálják, hogy egy kúpot láttak "Igaz, a gömbcsuklóba nem ér bele és nem extrém nagy ET, csak az E21 ET méretéhez elég lett volna egy max. 5mm-es korrekció, de lett belőle közel 30mm-es pogácsa." Na erre mondom, hogy ész nélkül csinálják a dolgot... Én egyszer csináltam pogácsát, et49-ről et13-ra, ott tényleg csak az et visszahozása volt a cél, azután megvettem az egyenesküllős garnitúrát...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|
BMWWWW
Kicsi Én
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 2325
Öreg járgány szivatóval indul
|
|
« Válasz #1662 Dátum: 2010. január 16. 12:30:55 pm » |
|
Kérdésem: Szervotartályba milyen folyadékot töltsek? Van még benne némi nyál, csak autómatikusan beolajozza a tartály alatt lévő dolgokat. Gondolom ez az olajozás/korrózióvédelem opcionális extra volt a 7-esekben ATF Dextron II, vagy Dextron III. automataváltó olaj.
|
|
|
Naplózva
|
pannon 9341256 Ezen hívj ha mersz!!!
Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1663 Dátum: 2010. január 16. 13:09:54 pm » |
|
Kérdésem: Szervotartályba milyen folyadékot töltsek? Van még benne némi nyál, csak autómatikusan beolajozza a tartály alatt lévő dolgokat. Gondolom ez az olajozás/korrózióvédelem opcionális extra volt a 7-esekben nem,a mienkből kimaradt: )a csöveket és a tartályt nézd meg...
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #1664 Dátum: 2010. január 16. 14:02:40 pm » |
|
valaki meg tudja mondani, hogy az e21 benzinszint-jeladójának mekkora az ellenállása a tank tele, és üres állapotában?
A "mérd meg" nem működik, mert jelenleg 1 db-om sincs belőle...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1665 Dátum: 2010. január 16. 14:24:19 pm » |
|
minden bilincsen tudtam húzni egy kicsit... akksit viszont kell vennem. Tudja valaki, h hogyan jön ki egyszerűen a fűtéskonzol? a hőmérséklet szabályzó szétesett valahol a hideg és a langyos között. Épp nem fagyok meg a kocsiban.. e12 sokkal királyabb szerelés szempontjából Egyszerűen??Sehogy mire rájöttem...A kardánalagút burkolatát hátulról tudod szétszedni, értsd a hátsó ülés felöli végénél,és onnan tudsz előrefele haladni..Lezs pár érdekes helyen levő csavar, de a végére belejössz..Egyébként csak akkor állj neki, ha van pótalkatrészed..Sztem azt is az egyik vákumos-elektromos relé vezérli, de Miki24 kiigazít,ha nem így van..egyébként van komplett fűtésboxom,ha az a ludas, bár nem klímásé..Lehet hogy ez a része ugyanaz, de az is lehet,hogy a bowdened van kiakadva...Ha erre jársz megnézhetjük, épp van időm...
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1666 Dátum: 2010. január 16. 14:26:07 pm » |
|
Szerintem a bowdenje van kiakadva!
Promega:
Próbálok utánanézni, de csak 5-ös,7-es infóm van itthon. Vagy lemérek egy úszót, csak kérdés jó-e..
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1667 Dátum: 2010. január 16. 15:06:36 pm » |
|
köfi. szóval lassabban lehet haladni, mintha végignyalogatnám a csajszi testét... lényegében a hőmérséklet állítóm van szétesve, csak ehhez moindent le kell bontanom ...áááá
Asszem le: (
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1668 Dátum: 2010. január 16. 16:27:35 pm » |
|
lebontottam mindent. a bowden az állítókorongnál működik, de valahol beljebb a dzsungelben lehet a cumi. a bowdenház rögzítő sem volt a helyén. Visszaszerelés kicsit gyorsabb volt. ja és rengeteg pótalkatrész megmaradt, ez volt a haszon Ha majd tavasszal nekiállunk a garázs építésnek akkor széjjelbontom rendesen... ( akkor meg már minek?? akkor nem lesz hideg Jössz garázst építeni?? )
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
fehércápa
Nem elérhető
Hozzászólások: 421
320/6 1982/06
|
|
« Válasz #1669 Dátum: 2010. január 16. 16:29:16 pm » |
|
Kiszedtem a váltókart hogy kell 2 db-ba szedni?
|
|
|
Naplózva
|
20 521 44-82 Skype: timar.laszlo70
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1670 Dátum: 2010. január 16. 16:55:59 pm » |
|
mehetek OKé: )
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Thommy
Nem elérhető
Hozzászólások: 737
|
|
« Válasz #1671 Dátum: 2010. január 16. 20:01:41 pm » |
|
Háj mindenkinek! Valaki esetleg tud valamit egy Meyle nevű gyártótól? Unix szerint van nekik íves láncfeszítőjük ami jó a verdámba. Ránézésre jó utángyártott szaga van, de egyenlőre csak ilyet találtam. Tapasztalatok, mennyire tartós stb..? Így néz ki: http://www.unixauto.hu/TL_IMAGES/%5C00435%5C00435345.unk
|
|
|
Naplózva
|
Thommy
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1672 Dátum: 2010. január 16. 23:08:53 pm » |
|
Nyugodtan megveheted, gyári beszállító
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. január 17. 22:29:36 pm írta collins »
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Gisti
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4232
|
|
« Válasz #1673 Dátum: 2010. január 18. 18:46:58 pm » |
|
valaki meg tudja mondani, hogy az e21 benzinszint-jeladójának mekkora az ellenállása a tank tele, és üres állapotában?
A "mérd meg" nem működik, mert jelenleg 1 db-om sincs belőle...
Abban a könyvben ami nálad volt szerintem benne van..
|
|
|
Naplózva
|
+36/70/77-97-815 E23 745i E39 525d touring E46 320 Ci Triumph Herald 13/60 Yamaha Fj 1200
|
|
|
toxi92
Vendég
|
|
« Válasz #1674 Dátum: 2010. január 19. 16:20:13 pm » |
|
e21 m10b18 pierburg 2b4 karbival szerelt Cápába lehet valami más karbit rárakni?? Valami közdarabbal vagy nem tom?! Ha lehet milyet.és kell e valamit alakítani??
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
TraBence
Nem elérhető
Hozzászólások: 4521
+36 30 370 85 77
|
|
« Válasz #1675 Dátum: 2010. január 19. 16:26:27 pm » |
|
Ha a szívókalácsot lecseréled szerintem tuti. De lehet még az is egyezik...
|
|
|
Naplózva
|
Bence
|
|
|
toxi92
Vendég
|
|
« Válasz #1676 Dátum: 2010. január 19. 21:11:21 pm » |
|
Mire cserélném vagy mi?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Thommy
Nem elérhető
Hozzászólások: 737
|
|
« Válasz #1677 Dátum: 2010. január 19. 21:38:12 pm » |
|
Üdv! Azt jól vágom hogy az olajteknő fölfogató csavarjai M6osak és 16os menethosszuk van? Ebből hány darab kell nekem, ugyan is ki szeretném cserélni imbusz fejűre a csavarokat? M10B18 a motor. Előre is köszi!
|
|
|
Naplózva
|
Thommy
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1678 Dátum: 2010. január 19. 23:55:04 pm » |
|
Pontosan annyi, mint amennyi lyuk van neki
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. január 19. 23:59:34 pm írta collins »
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
steffe
Nem elérhető
Hozzászólások: 2566
|
|
« Válasz #1679 Dátum: 2010. január 20. 00:24:58 am » |
|
ha jól emlékszem akkor 21db van,de ha veszel 25 db-ot tuti elég lesz....
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. január 20. 10:46:52 am írta collins »
|
Naplózva
|
steffe
|
|
|
|